Krajinková fikcia

Body: 179.33    Videnia: 2601    Páči sa: 2

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-21 12:53:59
príspevok od: SteveS
A do toho už len aby dve kosatky plávali v tom mori hmly a trhali tam veľrybie mláda ozrutného vráskavca ;- )))) Práve som to videl v telke, hodilo by sa to sem ;- )
A na jednom kopci Števo a na druhom Stano a mávajú sebe i kosatkám...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-12-21 11:01:35
príspevok od: miro simko
... v rámci fikcie je skladanie povolené !!!
... chcelo by to však viac exotiky, Poprad-Detva nestačí, doporučujem ešte pritlačiť na pílu
... dole si viem predstaviť aj džungľu a bolo by z toho niečo ako Kilimandžáro ... more by bolo tiež super
A do toho už len aby dve kosatky plávali v tom mori hmly a trhali tam veľrybie mláda ozrutného vráskavca ;- )))) Práve som to videl v telke, hodilo by sa to sem ;- )
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-20 14:00:12
príspevok od: miro simko
... v rámci fikcie je skladanie povolené !!!
... chcelo by to však viac exotiky, Poprad-Detva nestačí, doporučujem ešte pritlačiť na pílu
... dole si viem predstaviť aj džungľu a bolo by z toho niečo ako Kilimandžáro ... more by bolo tiež super
Ďakujem za zastavenie sa. Ani hádam nemusím poukázať, odkiaľ som čerpal skvelú inšpiráciu...
 
miro simko
2010-12-16 14:05:47
... v rámci fikcie je skladanie povolené !!!
... chcelo by to však viac exotiky, Poprad-Detva nestačí, doporučujem ešte pritlačiť na pílu
... dole si viem predstaviť aj džungľu a bolo by z toho niečo ako Kilimandžáro ... more by bolo tiež super
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-07 07:52:18
[reply0=solko]suhlas s tebou,ani som nemusel namahať mozgovu koru a ničiť klavesnicu a takto dajako si to napísal ako aj ja vnímam krajinku ,/´PC je mocná čarodejka a aj čarodejníci su šikovní´ ...apotom gulame oci aka krásna krajinka aj svetlo,aj obloha...,a preco mne to tak nevyjde?,co som málo trpezlivý,alebo čarodejník s nižším vzdelaním? ....:)
tým sa nechcem dotknut autora fotografie,je to jeho ´experiment´ kt. ja realne vidím nereálnym a preto ma neoslovil ,ale u ludí-kt nemožu resp nevedia že takáto scéna je nereálna ,imaginárne stvorená/taktiež im to moze byt jedno/ moze mat experimet úspech ,a nakoniec ... beztak je to o pocitoch
co a ako to a na koho ´zaposobi´ ,ocenujem ´spojené´ zábery lebo rozprudili zaujimavu debatu [/reply0]Bolo by zaujímavé vedieť, aké komentáre by foto dostala, keby som neuviedol, že sa jedná o montáž. Skúsim to na jednom českom portáli bez priznania sa...
 
solko
2010-12-06 23:15:36
[reply0=juraj-jakubik]Ahoj Stano. Tvoj názor beriem na vedomie, ale absolútne s ním nesúhlasím. Ako krajinár Ti rozumiem, nie vždy to vyjde na 100%. Nie je však úlohou fotografia-krajinára zachytiť svet, ktorého svedkami sme? Zachytiť na film/senzor to, čoho sme reálne svedkom, čo sa naozaj stalo, čo som videl a chcem sa s inými s tým momentom podeliť? Siahnuť po tom bájnom svätom gráli, krajine v dokonalej hramónií so svetlom? Snažiť sa dosiahnuť fotografiu, akú mám pre-vizualizovanú a prijať čo najmenej kompromisov?
Neviem odkiaľ máš, že ´Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum...´ Ostáva. Čakať. Čakať na ten moment, kedy sa krajina a svetlo sobášia v dokonalej harmónií. Ak to nevyjde? Čakať ešte dlhšie. To je náš údel. Ak sa s ním niekto nestotožní, nezostáva nič iné, len sedieť doma za PC a kombinovať fotografie. Nazýva sa to foto-grafika. Je to horší žáner ako fotografia? Nie, nemyslím si to. Ide skôr o to, že úlohou fotografa by malo byť spraviť fotografiu vo fotoaparáte, nie v PC. Ak niekto bude namietať, že fotky sa vždy upravovali, tak áno: kontrast, tonalita, atď...techniky, ktoré išli s fotografiou od jej úplného vzniku. Ale kombinovanie dvoch rôznych záberov, z rôznych období a navyše lokalít do krajinárskej fotografie podľa mňa nepatrí.
Cením si, že si sa priznal ku koláži, aj keď je to na fotke vidieť hneď. V mojich, možno trochu prísnych, očiach však ide o klamstvo: na divákoch aj na krajine.[/reply0]suhlas s tebou,ani som nemusel namahať mozgovu koru a ničiť klavesnicu a takto dajako si to napísal ako aj ja vnímam krajinku ,/´PC je mocná čarodejka a aj čarodejníci su šikovní´ ...apotom gulame oci aka krásna krajinka aj svetlo,aj obloha...,a preco mne to tak nevyjde?,co som málo trpezlivý,alebo čarodejník s nižším vzdelaním? ....:)
tým sa nechcem dotknut autora fotografie,je to jeho ´experiment´ kt. ja realne vidím nereálnym a preto ma neoslovil ,ale u ludí-kt nemožu resp nevedia že takáto scéna je nereálna ,imaginárne stvorená/taktiež im to moze byt jedno/ moze mat experimet úspech ,a nakoniec ... beztak je to o pocitoch
co a ako to a na koho ´zaposobi´ ,ocenujem ´spojené´ zábery lebo rozprudili zaujimavu debatu
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 5.33
 
uomo
2010-12-06 23:14:21
Ja mam obdobne pohlady z okna na dzunglu. Ako na vrcholky panelakov dopadaju luce ranneho slnka.;) Mat tento zaber v XXXL, dam si ho ako roletu. takze +++
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
kmotrík
2010-12-06 22:49:31
Stano, ja by som to bral na šírku ,pravdaže hornú polovicu - tá ľavá useknutá strana mi chýba...
..ináč súhlas s ´juraj-jakubík´ - tiež to tak cítim..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
mato.draho
2010-12-06 22:36:54
[reply0=Strateny]Pozerám Martin na tvojej stránke na panorámy v originálnej veľkosti a páči sa mi tá z Vysokých Tatier z roku 1725, kedy ešte len na Javorine Hohenlohe zrub postavený mal. Tam muselo byť ticho... :-)[/reply0]No jo, trochu som šantil s klonovacím razítkom :) Inak ale Hohenlohe by sa teraz asi v hrobe obracal...
 
Špagetka
2010-12-06 22:29:00
ocenujem napad
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
ariel 7
2010-12-06 22:20:01
oku lahodiaci pohľad
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 21:20:16
[reply0=SteveS]Takéto večery (co su na hornej polovici) ja rád na večeru ...

Ale k foto a k veci... že si na dobrej ceste a nemal by si sa vzdávať,
už len to viac doladiť aby aj nerealita vyzerala realnejšie ... ale nemyslim doslova realne, len aby to lepsie farebne ladilo.

Osobne som kdesi v strede spektra co som dole cital. Súhlasím s časti s viacerými, že to je poznať a že to celkom neharmonizuje, ale fotka sa mi páči. Ako napísal Peter, chcelo by to už len tie odtiene priblížiť viac k sebe.
A málokto spomína kompo, mne sa zdá toho prázdneho stredu kus moc, ubral by som. Ale nie veľa aby pocit kotliny zostal a vyzeralo to ako nazoomované horizonty
.[/reply0]Ďakujem, takto si predstavujem debatu pod foto. Aj poradiť. Chyby vidí kde-kto, ale len vidí...
V prvom rade k dobrej večeri. Tá by bola, keby bola osvetlená západná stena Lomničáku, kde z Téryho kuloáru sa dá hore vyliezť Hokejkou. Ale nie je, takže to budú raňajky... :-)
Čo sa týka odtieňov - práve takýto kontrast sa mi páčil, hnedý spodok a modroružový vrch. Lebo často to tak býva, slniečko osvetlí najprv horné partie a dole sa ešte musí svietiť. Ale beriem na vedomie, že divák nemusí poznať miestne podmienky.
Pri kompozícii som presne nad tým uvažoval, posúval som dolný záber hore-dole, ale presvedčil ma formát 3:2, ktorý vypľúva môj terajší foťák. Aby som toto zmiernil, vpasoval som tam ešte do prostriedku kopček vyčnievajúci z hmly s osvetleným stožiarom, nafoteným nad Breznom, ale to by ma už zožrali. No vyzeralo to dobre... :-)
 
mkosztura
2010-12-06 21:11:57
krása
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-12-06 20:59:28
Takéto večery (co su na hornej polovici) ja rád na večeru ...

Ale k foto a k veci... že si na dobrej ceste a nemal by si sa vzdávať,
už len to viac doladiť aby aj nerealita vyzerala realnejšie ... ale nemyslim doslova realne, len aby to lepsie farebne ladilo.

Osobne som kdesi v strede spektra co som dole cital. Súhlasím s časti s viacerými, že to je poznať a že to celkom neharmonizuje, ale fotka sa mi páči. Ako napísal Peter, chcelo by to už len tie odtiene priblížiť viac k sebe.
A málokto spomína kompo, mne sa zdá toho prázdneho stredu kus moc, ubral by som. Ale nie veľa aby pocit kotliny zostal a vyzeralo to ako nazoomované horizonty
.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
čvirik
2010-12-06 20:39:57
Ja si myslím,že keď sa to prizná,tak sa môže...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
haplo602
2010-12-06 20:34:59
[reply0=Strateny]Mi vysvetli, prosím ťa, ako môže mať chlapík z Bellovej Vsi v okrese Dunajská Streda prelozený terén vo vojenskom výcvikovom priestore Javorina v okrese Kežmarok...?[/reply0]otec je z lubice, pracuje na VLM, v kezmarku som chodil na zakladku, v zalubici do skolky a v poprade na gympel.

po zakladke uz nebolo vela casu ani chuti behat po lesoch takze uz sa tam vobec nevyznam ale polovaciek som si tam uzil dost (par krat aj bezecku bielu stopu).
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 20:31:05
[reply0=haplo602]jo to mozem potvrdit :-) mam to tam polozene ... cez rok sa tiez chystam ked vyjde cas ...[/reply0]Mi vysvetli, prosím ťa, ako môže mať chlapík z Bellovej Vsi v okrese Dunajská Streda prelozený terén vo vojenskom výcvikovom priestore Javorina v okrese Kežmarok...?
 
haplo602
2010-12-06 19:44:31
[reply0=Strateny]Chystám sa na jar do výcvikového priestoru Javorina, poukazuje mi to tam človek znalý a tvrdí, že parádne pohľady na Tatry sú odtiaľ, nuž možno odtiaľ by sa dalo...[/reply0]jo to mozem potvrdit :-) mam to tam polozene ... cez rok sa tiez chystam ked vyjde cas ...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 18:43:13
[reply0=mato.draho]Také tu už bolo, keď Muftimu pred voľbami ´98 vyrobili billboard so švajčiarskou krajinou v popredí a Kriváňom v pozadí :D
Inak keď sa chystáš do Javoriny, Stano, daj vedieť cez SS. Motám sa tam často a tie výhľady dobre poznám ;)[/reply0]Pozerám Martin na tvojej stránke na panorámy v originálnej veľkosti a páči sa mi tá z Vysokých Tatier z roku 1725, kedy ešte len na Javorine Hohenlohe zrub postavený mal. Tam muselo byť ticho... :-)
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 18:34:47
[reply0=mato.draho]Také tu už bolo, keď Muftimu pred voľbami ´98 vyrobili billboard so švajčiarskou krajinou v popredí a Kriváňom v pozadí :D
Inak keď sa chystáš do Javoriny, Stano, daj vedieť cez SS. Motám sa tam často a tie výhľady dobre poznám ;)[/reply0]Viem, viem, bavili sme sa o tom už kedysi dávno (neveriacky som kukal na tvoje foto...), ale naozaj som sa tam ešte odvtedy nedostal. Teraz sa to má rušiť, tak hádam budú tie kopce prístupnejšie...
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-12-06 18:32:34
[reply0=Strateny]Ahoj Peter,
Dostal som do pošty echo, že je taký soft, ktorý dva rozdielne zábery upraví tak, aby mali viacero parametrov rovnakých, je to nastaviteľné. Ale názov zasielateľ echa nevedel, tak idem hľadať. To by bola dobrá pomôcka, lebo najviac času mi zabralo práve prispôsobovanie teplôt, vyváženia bielej a týchto prkotín, spojenie a poretušovanie už bola ´malina´... :-)[/reply0]to by bolo fakt skvelé, ak by to soft dokázal, veľké uľahčenie by to bolo a s fantáziou a archívom,by sa dalo pustiť do kadečoho...:)
 
mato.draho
2010-12-06 18:29:02
[reply0=Strateny]Porozumel som a zrejme by som mal i súhlasiť, ale červík za už zahlodal.
Nie som v tomto priekopník. Tak trochu ma naštvalo, že mi vyhodili pár foto z portálu 1x.com. A boli to foto v zmysle tvojej úvahy. Samozrejme, česť výnimkám, ale sú tam uverejňované krajinkárske foto, ktoré sú surovo montované. Absolútne nereálne. Ale páčia sa, divácka obec ich chce. Nechcem sa a ani nebudem uberať týmto smerom, rád by som ho však zachytil, lebo do rozbehnutého vlaku je potom ťažko naskakovať. Upravujem foto pre istú agentúru, čo keď prídu s takouto požiadavkou? Nuž precvičujem a ako si si iste všimol, nikde netvrdím, že toto je jediná správna cesta...
Klamstvo na krajine - súhlasím. Na divákoch nie, priznal som sa... :-)[/reply0]Také tu už bolo, keď Muftimu pred voľbami ´98 vyrobili billboard so švajčiarskou krajinou v popredí a Kriváňom v pozadí :D
Inak keď sa chystáš do Javoriny, Stano, daj vedieť cez SS. Motám sa tam často a tie výhľady dobre poznám ;)
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 18:26:01
[reply0=jozefko2310]Stano kľudne stým pokračuj dalej je to paradnicke =)[/reply0]Čakal som a potvrdilo sa - poriadne široké spektrum názorov... :-)
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 18:24:27
[reply0=skierlo]Zaujímavý pokus Stano, presne chápem Tvoje pohnútky k tejto práci, mňa to tiež x krát napadlo, ako tá , alebo iná časť scenérie nie je to pravé orechové, ak navštívim miesto 10x a stále nevyjde to, čo očakávam, dokonca som aj čo to poskúšal, ale len tak pre pasiu, vždy mi to vyšlo nejak umelé..snažil som si zapamätať čas cvaku, uhly tieňov, vyváženie bielej,tej ktorej časti...
U tejto práce by možno bolo dobré naliať do spodnej časti modrej a červenej farby v takej 3-5% sýtosti,možno aj viac,resp kelviny alebo odtieň spodku viac prispôsobiť, podľa mňa by získala reálnejší nádych celá scenéria a okabátila by nás všetkých, akurát tie listnáče by som šiel hneď na podtatranských pahorkoch aj ja hľadať..:))
S tým 1x presne ako píšeš, sú tam aj riadne kamuflážokolážové krajinky :), ale už sa viacerí sťažujú, že ak oneexposure, tak prečo toho zvertejňujú toľko...[/reply0]Ahoj Peter,
Dostal som do pošty echo, že je taký soft, ktorý dva rozdielne zábery upraví tak, aby mali viacero parametrov rovnakých, je to nastaviteľné. Ale názov zasielateľ echa nevedel, tak idem hľadať. To by bola dobrá pomôcka, lebo najviac času mi zabralo práve prispôsobovanie teplôt, vyváženia bielej a týchto prkotín, spojenie a poretušovanie už bola ´malina´... :-)
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 18:19:38
[reply0=RomanF]Ahoj Stano. No pravda aj ja keď som sa ráno pozrel na tvoje foto, hneď som vedel, že je to montáž. No nemyslím si, že preto, že by to bolo úplne nehodnoverné. Skôr som mal dosť detailne napozerané tie krajinky od vysielača nad Detvou... A teda som hneď vedel že spodok je detvanec :-)
Je to možno tonálne trošičku nesúrodé ale v podstate dole tieň hore zapadá Slnko. Ja si myslím, že to s čím by sa bolo potrebné viac pohrať je veľkosť tých tatranských končiarov na hornej fotografii. Ja osobne... neviem prečo... je to taký dojem by som ich o dosť zmenšil a zasadil nižšie. Možno by to pôsobilo lepšie - decentnejšie.
Podtatranskú krajinu má veľa ľudí dosť napozeranú... aj vďaka Tebe :-) Ale chápem, že takto by mohla vyzerať fotografia teleobjektívom z veľkej diaľky...[/reply0]Ahoj Roman,
Aj do takejto úvahy som sa chcel pustiť už ráno, ale mal som dnes frmol. Z bratislavského Kamzíka pohľad teleobjektívom 2400/1,1 ponad kopčeky v Detve až na Tatry. Ale taký objektív je iste drahý, musel by Mrco požičať... :-)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-12-06 18:12:45
Zaujímavý pokus Stano, presne chápem Tvoje pohnútky k tejto práci, mňa to tiež x krát napadlo, ako tá , alebo iná časť scenérie nie je to pravé orechové, ak navštívim miesto 10x a stále nevyjde to, čo očakávam, dokonca som aj čo to poskúšal, ale len tak pre pasiu, vždy mi to vyšlo nejak umelé..snažil som si zapamätať čas cvaku, uhly tieňov, vyváženie bielej,tej ktorej časti...
U tejto práce by možno bolo dobré naliať do spodnej časti modrej a červenej farby v takej 3-5% sýtosti,možno aj viac,resp kelviny alebo odtieň spodku viac prispôsobiť, podľa mňa by získala reálnejší nádych celá scenéria a okabátila by nás všetkých, akurát tie listnáče by som šiel hneď na podtatranských pahorkoch aj ja hľadať..:))
S tým 1x presne ako píšeš, sú tam aj riadne kamuflážokolážové krajinky :), ale už sa viacerí sťažujú, že ak oneexposure, tak prečo toho zvertejňujú toľko...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2010-12-06 18:11:33
Stano kľudne stým pokračuj dalej je to paradnicke =)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
RomanF
2010-12-06 17:40:30
Ešte bodíky som zabudol...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
RomanF
2010-12-06 17:39:13
Ahoj Stano. No pravda aj ja keď som sa ráno pozrel na tvoje foto, hneď som vedel, že je to montáž. No nemyslím si, že preto, že by to bolo úplne nehodnoverné. Skôr som mal dosť detailne napozerané tie krajinky od vysielača nad Detvou... A teda som hneď vedel že spodok je detvanec :-)
Je to možno tonálne trošičku nesúrodé ale v podstate dole tieň hore zapadá Slnko. Ja si myslím, že to s čím by sa bolo potrebné viac pohrať je veľkosť tých tatranských končiarov na hornej fotografii. Ja osobne... neviem prečo... je to taký dojem by som ich o dosť zmenšil a zasadil nižšie. Možno by to pôsobilo lepšie - decentnejšie.
Podtatranskú krajinu má veľa ľudí dosť napozeranú... aj vďaka Tebe :-) Ale chápem, že takto by mohla vyzerať fotografia teleobjektívom z veľkej diaľky...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 17:01:06
[reply0=beholder]ale?!.....vidíš ako Tvoja fotka rozpráva sama za seba?:D[/reply0]Ale šak som jej to ráno jasne nakázal... :-)
 
beholder
2010-12-06 16:58:20
[reply0=Strateny]Ale šak v názve foto to jasne uvádzam... :-)[/reply0]ale?!.....vidíš ako Tvoja fotka rozpráva sama za seba?:D
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 16:56:11
[reply0=beholder]..pomôž si...ako vieš......človeče:)


...je to pekné....ale nereálne.....apropo.....chcel si zobraziť vôbec realitu?...ani nie.....ale fikciu:))... [/reply0]Ale šak v názve foto to jasne uvádzam... :-)
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 16:55:18
[reply0=haplo602]hmm ... skus kopce okolo Kezmarku smerom ku Tatram (prida ti to rieku, ale takisto aj urcite budovy).

ja mam opacny problem ... o inverzie nieje nudza, len tie blbe kopce nikde niesu na ktore by som mohol vyliezt a fotit :-)[/reply0]Chystám sa na jar do výcvikového priestoru Javorina, poukazuje mi to tam človek znalý a tvrdí, že parádne pohľady na Tatry sú odtiaľ, nuž možno odtiaľ by sa dalo...
 
kovopeto
2010-12-06 16:36:46
najlepší fejk aky som kedy videl :))
 
beholder
2010-12-06 16:20:41
..pomôž si...ako vieš......človeče:)


...je to pekné....ale nereálne.....apropo.....chcel si zobraziť vôbec realitu?...ani nie.....ale fikciu:))...
 
haplo602
2010-12-06 15:56:05
hmm ... skus kopce okolo Kezmarku smerom ku Tatram (prida ti to rieku, ale takisto aj urcite budovy).

ja mam opacny problem ... o inverzie nieje nudza, len tie blbe kopce nikde niesu na ktore by som mohol vyliezt a fotit :-)
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 14:30:53
Ešte dodatok: Teoreticky je možné túto scénu nafotiť, samozrejme s trochu iným spodkom, nie detvianskym. Len v podtatranskej kotline je kvôli nadmorskej výške málokedy inverzia a miesto, odkiaľ by veľmi podobný záber mohol vzniknúť je pri mínus 22 a snehu vyše kolien ťažko dosiahnuteľné. Ale možno sa niekedy túto fikciu podarí realizovať...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 14:25:15
[reply0=juraj-jakubik]Ahoj Stano. Tvoj názor beriem na vedomie, ale absolútne s ním nesúhlasím. Ako krajinár Ti rozumiem, nie vždy to vyjde na 100%. Nie je však úlohou fotografia-krajinára zachytiť svet, ktorého svedkami sme? Zachytiť na film/senzor to, čoho sme reálne svedkom, čo sa naozaj stalo, čo som videl a chcem sa s inými s tým momentom podeliť? Siahnuť po tom bájnom svätom gráli, krajine v dokonalej hramónií so svetlom? Snažiť sa dosiahnuť fotografiu, akú mám pre-vizualizovanú a prijať čo najmenej kompromisov?
Neviem odkiaľ máš, že ´Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum...´ Ostáva. Čakať. Čakať na ten moment, kedy sa krajina a svetlo sobášia v dokonalej harmónií. Ak to nevyjde? Čakať ešte dlhšie. To je náš údel. Ak sa s ním niekto nestotožní, nezostáva nič iné, len sedieť doma za PC a kombinovať fotografie. Nazýva sa to foto-grafika. Je to horší žáner ako fotografia? Nie, nemyslím si to. Ide skôr o to, že úlohou fotografa by malo byť spraviť fotografiu vo fotoaparáte, nie v PC. Ak niekto bude namietať, že fotky sa vždy upravovali, tak áno: kontrast, tonalita, atď...techniky, ktoré išli s fotografiou od jej úplného vzniku. Ale kombinovanie dvoch rôznych záberov, z rôznych období a navyše lokalít do krajinárskej fotografie podľa mňa nepatrí.
Cením si, že si sa priznal ku koláži, aj keď je to na fotke vidieť hneď. V mojich, možno trochu prísnych, očiach však ide o klamstvo: na divákoch aj na krajine.[/reply0]Porozumel som a zrejme by som mal i súhlasiť, ale červík za už zahlodal.
Nie som v tomto priekopník. Tak trochu ma naštvalo, že mi vyhodili pár foto z portálu 1x.com. A boli to foto v zmysle tvojej úvahy. Samozrejme, česť výnimkám, ale sú tam uverejňované krajinkárske foto, ktoré sú surovo montované. Absolútne nereálne. Ale páčia sa, divácka obec ich chce. Nechcem sa a ani nebudem uberať týmto smerom, rád by som ho však zachytil, lebo do rozbehnutého vlaku je potom ťažko naskakovať. Upravujem foto pre istú agentúru, čo keď prídu s takouto požiadavkou? Nuž precvičujem a ako si si iste všimol, nikde netvrdím, že toto je jediná správna cesta...
Klamstvo na krajine - súhlasím. Na divákoch nie, priznal som sa... :-)
 
juraj-jakubik
2010-12-06 14:04:44
[reply0=Strateny]Ďakujem za zastavenie sa.
Krajinkári ma celkom iste pochopia, ako to je, keď sa človek niekam trepe a nič nenafotí, alebo odfotí len čiastočne. Mám vytipovaných niekoľko krásnych scenérii, ktoré pravidelne obchádzam a nepodarilo sa mi nafotiť ich krásu. Len výnimočne sa dohovorí krajinka s oblakmi a so slnkom a s inými veličinami, že urobia fotografovi radosť a predvedú mu kompletné divadlo. Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum, pofotiť jednotlivé dejstvá a až po čase si doma ´pustiť predstavenie´.
Preto to uvádzam ako experiment a rád sa nechám poučiť, odkiaľ znejú falošné tóny... [/reply0]Ahoj Stano. Tvoj názor beriem na vedomie, ale absolútne s ním nesúhlasím. Ako krajinár Ti rozumiem, nie vždy to vyjde na 100%. Nie je však úlohou fotografia-krajinára zachytiť svet, ktorého svedkami sme? Zachytiť na film/senzor to, čoho sme reálne svedkom, čo sa naozaj stalo, čo som videl a chcem sa s inými s tým momentom podeliť? Siahnuť po tom bájnom svätom gráli, krajine v dokonalej hramónií so svetlom? Snažiť sa dosiahnuť fotografiu, akú mám pre-vizualizovanú a prijať čo najmenej kompromisov?
Neviem odkiaľ máš, že ´Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum...´ Ostáva. Čakať. Čakať na ten moment, kedy sa krajina a svetlo sobášia v dokonalej harmónií. Ak to nevyjde? Čakať ešte dlhšie. To je náš údel. Ak sa s ním niekto nestotožní, nezostáva nič iné, len sedieť doma za PC a kombinovať fotografie. Nazýva sa to foto-grafika. Je to horší žáner ako fotografia? Nie, nemyslím si to. Ide skôr o to, že úlohou fotografa by malo byť spraviť fotografiu vo fotoaparáte, nie v PC. Ak niekto bude namietať, že fotky sa vždy upravovali, tak áno: kontrast, tonalita, atď...techniky, ktoré išli s fotografiou od jej úplného vzniku. Ale kombinovanie dvoch rôznych záberov, z rôznych období a navyše lokalít do krajinárskej fotografie podľa mňa nepatrí.
Cením si, že si sa priznal ku koláži, aj keď je to na fotke vidieť hneď. V mojich, možno trochu prísnych, očiach však ide o klamstvo: na divákoch aj na krajine.
 
JaroD.
2010-12-06 13:46:02
[reply0=Strateny]Ďakujem za zastavenie sa.
Krajinkári ma celkom iste pochopia, ako to je, keď sa človek niekam trepe a nič nenafotí, alebo odfotí len čiastočne. Mám vytipovaných niekoľko krásnych scenérii, ktoré pravidelne obchádzam a nepodarilo sa mi nafotiť ich krásu. Len výnimočne sa dohovorí krajinka s oblakmi a so slnkom a s inými veličinami, že urobia fotografovi radosť a predvedú mu kompletné divadlo. Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum, pofotiť jednotlivé dejstvá a až po čase si doma ´pustiť predstavenie´.
Preto to uvádzam ako experiment a rád sa nechám poučiť, odkiaľ znejú falošné tóny... [/reply0]to by si musel Stano byť v teréne deň a noc, aby sa ti podarilo trafiť všetko ideálne. Keď som doma alebo v meste väčšinou vtedy sa pritrafia nejaké super oblaky skombinované so zaujímavým svetlom vtedy si len povzdychnem, smola no ...
 
Matúš Koprda
2010-12-06 12:51:42
podľa mňa je to vidieť, nepotreboval som k tomu text... a podľa mňa sa to môže (:
Inak dve pekné fotky(:
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 12:14:32
[reply0=maTTo_corp]je to fajn[/reply0]Ďakujem za zastavenie sa.
Krajinkári ma celkom iste pochopia, ako to je, keď sa človek niekam trepe a nič nenafotí, alebo odfotí len čiastočne. Mám vytipovaných niekoľko krásnych scenérii, ktoré pravidelne obchádzam a nepodarilo sa mi nafotiť ich krásu. Len výnimočne sa dohovorí krajinka s oblakmi a so slnkom a s inými veličinami, že urobia fotografovi radosť a predvedú mu kompletné divadlo. Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum, pofotiť jednotlivé dejstvá a až po čase si doma ´pustiť predstavenie´.
Preto to uvádzam ako experiment a rád sa nechám poučiť, odkiaľ znejú falošné tóny...
 
maTTo_corp
2010-12-06 11:49:21
je to fajn
 
pehy
2010-12-06 10:41:41
pekne, prekvapilo ma to, ale ked som si zakryl hornu a potom dolnu polovicu, fakt su to dve samostatne fotky :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
haplo602
2010-12-06 10:21:29
nesedia svetlo a tiene medzi castami obrazu ...
 
Frola
2010-12-06 09:55:18
když jsem na snímek klikla, nemyslela jsem si ani, že je Tvůj. Ta spodní část mi tam nesedí
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
PeterBB
2010-12-06 09:35:50
Zaujalo, prečo nie ...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
JankoHrach
2010-12-06 09:08:22
U mna nema problema, odbornik mozno vidi ja laik nie :D
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
juraj-jakubik
2010-12-06 09:01:20
prišiel som na to hned, ani som nič čítať nemusel, neviem, ale je to vidieť, sorry...
 
walde
ocenenie redakciou 2010-12-06 08:54:23
Stano, keby si nenapísal, tak asi nikto na to nepríde...je to inšpiratívne...
...rozmýšľam že takto pokombinujem Singapur s Londýnom...ale to by mi asi neprešlo :)
...fotečka je veľmi pekne naaranžovaná, výškové panorámy môžem...
P.S.: ten výhľad z okna ticho závidím :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
adamk
2010-12-06 08:50:56
co by sa nemohlo :-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
jurajkol
2010-12-06 08:44:58
YES!!!!!!!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Anena
2010-12-06 08:36:00
Uzasneee, tak toto vidiet z okna to je balzam na dusu.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 08:09:00
[reply0=XDRAHUS]Taky pohlad z okna by som bral...Myslim,ze tejto fotke spojenie dvoch miest pristane[/reply0]Ďakujem.
Aj preto som takúto montáž realizoval, lebo z horného záberu bolo vidieť len Tatry a celý spodok bol zahmlený. Pýtalo si to tam niečo...
 
JaroD.
2010-12-06 08:08:12
Ja som tiež za takéto pokusy, ale podľa mňa je najväčší problém to, aby to pôsobilo reálne, aby to malo hĺbku, priestor, približne rovnakú farebnosť, tonalitu ja si na takúto úpravu netrúfam a nedokázal by som ani toto.
Na dobre upravenej fotografii by nemalo byť nijako poznať, že sa jedná o nereálne spojenie.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
XDRAHUS
2010-12-06 08:03:27
Taky pohlad z okna by som bral...Myslim,ze tejto fotke spojenie dvoch miest pristane
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-06 07:54:15
Horný záber je fotený včera z môjho okna, vonku bolo mínus 22 stupňov a skvelá viditeľnosť.
Spodný záber je zo septembrových hmlistých rán fotených nad Detvou.
 
 


Technika: Nikon D300, Hasselblad 501C, Pentacon Six TL,

Objektívy: Nikkor 18-200mm F/3.5-5.6g IF-ED AF-S DX VR, Carl Zeiss Planar T* 80, F2.8 C, Carl Zeiss Biometar 2,8/80mm, Carl Zeiss Biometar 2,8/120,

Clona: 16
Expozícia: 1/40 + 1/100 sec
ISO: 320 + 100
Fotoaparát: Nikon D300
Objektív: Nikkor 18-200mm F/3.5-5.6g IF-ED AF-S DX VR
Pridané: 2010-12-06 07:50:56
Na kritiku: 2010-12-06 07:50:56
Miesto:Poprad + Detva
Témy: experiment, hory, krajina
Albumy: Krajina
V poslednej dobe sa často hrám so skladaním výškových panorám, kde jednotlivé zábery sú fotené vlastnou expozíciou. Aby som získal čo najväčší dynamický rozsah. Nadobudol som tak už určitú zručnosť a tak som skúsil zlúčiť dve samostatné fotky, fotené na rôznych miestach.


Napriek úvahám pridávam na portál za účelom vyvolania diskusie, či sa to môže a či nie...