Keď nad horami horí

Body: 186.67    Videnia: 2342    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Jares
2011-12-15 18:53:15
oko umelca a dusa basnika
 
mrkva
2011-12-11 21:25:40
nádherná obloha,krása
 
ander
2011-03-10 20:46:02
ta hmla v údolí a ten špic,ktorý horí-no super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
soms
2011-01-10 15:35:40
príspevok od: SteveS
Nie som proti otvorenému dialógu, nevadí mi že niekým fotka nepohla a zdá sa mu slabá, s tým počítam a je to úplne normálne. Ale dôležitá je aj forma akou to človek podá, aby to nevyzeralo a nesmerovalo inam ako je ten reálny a pozitívny účel kritiky. V tom sa snáď zhodneme. A keby to napísal niekto iný, nie ten s kým si tu už dávno vzájomne vymieńam v dobrom názory, ani to mnou nehne a ani nereagujem. Už ignorujem aj urážky, ale na priateľov mi nedá nereagovať.
.
Kritika a impact / pocit by nemali vychádzať len z TK a myslím že tentoraz nálepka dokumentačný cvak vychádza iba z nej. Ale ak vlastne ani sám ako kritik nevieš čo sa ti na fotke zdá slabé, tak je zbytočné sa o fotke a jej kvalitách baviť... Človek ktorý fotku reálne analyzuje, odlišuje a oddeluje pôsobenie technických a emocionálno atmosferických faktorov, či kompozície. Rozlišuje aj či sa jedná o plochú či o priestorovú kompozíciu a ešte aj mnoho iných faktorov. Ak sa nedá o tom baviť konkrétne, aspoń z titulu poukázania na konkrétne nedostatky, diskusia stojí len na dvoch slovách páči alebo nepáči, na úrovni azet-galérie. Tu na poloodbornom fóre by sme mali vedieť aspoń čo kritizujeme, nehovoriac že je ešte lepšie ak to vieme aj riešiť.
.
Mám pocit že pri vysokej TK (ak by som túto foto fotil statívom a svojím canonom a overil expozíciu, že ak by bola táto istá foto čitateľná aj v tieni, aj medzi jednotlivými odtieňmi jemne prelínaná a ostrá a jasne čitateľná, mraky v doline pekne zreteľné v detailoch ) že už by si z nej mal ty aj mrco celkom iný dojem ... ale to by už potom svedčilo asi o technokratickom prístupe a to by nebolo to orechové... v každom prípade nálepka dokumentačný cvak všeobecne nenáleží nízkej Tk ale skôr rade iných už predtým spomenutých faktorov. Ale nemá to význam ďalej rozoberať, je to jalová diskusia a už som sa k tomu vyjadril vyčerpávajúco. Moja reakcia smerovala len na marcelom použitú definíciu spomínanej nálepky \"DC\" a nie celkovú kritiku a tvoj názor že ide o slabú fotografiu, po stranke Tk zaiste áno, je slabá.
Uff. Dnes mi dávaš. ale hneď pridávam
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-10 14:10:33
príspevok od: soms
Si sa nejak rozčertil. Asi sa ťa moje slová poriadne dotkli resp. ti hnuli žlčou a pomyslel si si \"Poď si to chlapče skúsiť sám, a potom kritizuj, mudrovať vieš atď...\" Všetko je fajn čo popisuješ a aj som si vedomí čo dokážeš urobiť pre dobré foto a čo dokážeš následne z foto dostať. Možno som použil veľmi silné slová(že veľmi slabá fotka) a čo sa týka mojich praktických aj teoretických skúsenosti, som na to právo nemal. Prepáč. Ale poviem to takto. Všetko čo píšeš ti verím, žiaľ konkrétne táto foto tie emócie a dojmy na mňa nepreniesla a nevyvolala. Vlastne nie v takej miere ako by si možno očakával. Či je to TK, HO, kompozíciou neviem to presne určiť, proste všetko dohromady. Som aj uviedol, že u teba som zvyknutý na niečo iné(nepoužil som presne tie slová) . Mohol som sa rozpísať, ale spomenul som, že súhlasím s mrcom. Výraz dokumentačný cvak by som nepoužil, išlo mi o to vyjadriť vyššie uvedené. Nič viac, nič menej.
--------
Neviem či posledné vety tvoje reakcie na koment. sú tak \"všeobecne\"- konkrétne adresované mne?
--------
Týždeň sa začína celkom pekne.
Nie som proti otvorenému dialógu, nevadí mi že niekým fotka nepohla a zdá sa mu slabá, s tým počítam a je to úplne normálne. Ale dôležitá je aj forma akou to človek podá, aby to nevyzeralo a nesmerovalo inam ako je ten reálny a pozitívny účel kritiky. V tom sa snáď zhodneme. A keby to napísal niekto iný, nie ten s kým si tu už dávno vzájomne vymieńam v dobrom názory, ani to mnou nehne a ani nereagujem. Už ignorujem aj urážky, ale na priateľov mi nedá nereagovať.
.
Kritika a impact / pocit by nemali vychádzať len z TK a myslím že tentoraz nálepka dokumentačný cvak vychádza iba z nej. Ale ak vlastne ani sám ako kritik nevieš čo sa ti na fotke zdá slabé, tak je zbytočné sa o fotke a jej kvalitách baviť... Človek ktorý fotku reálne analyzuje, odlišuje a oddeluje pôsobenie technických a emocionálno atmosferických faktorov, či kompozície. Rozlišuje aj či sa jedná o plochú či o priestorovú kompozíciu a ešte aj mnoho iných faktorov. Ak sa nedá o tom baviť konkrétne, aspoń z titulu poukázania na konkrétne nedostatky, diskusia stojí len na dvoch slovách páči alebo nepáči, na úrovni azet-galérie. Tu na poloodbornom fóre by sme mali vedieť aspoń čo kritizujeme, nehovoriac že je ešte lepšie ak to vieme aj riešiť.
.
Mám pocit že pri vysokej TK (ak by som túto foto fotil statívom a svojím canonom a overil expozíciu, že ak by bola táto istá foto čitateľná aj v tieni, aj medzi jednotlivými odtieňmi jemne prelínaná a ostrá a jasne čitateľná, mraky v doline pekne zreteľné v detailoch ) že už by si z nej mal ty aj mrco celkom iný dojem ... ale to by už potom svedčilo asi o technokratickom prístupe a to by nebolo to orechové... v každom prípade nálepka dokumentačný cvak všeobecne nenáleží nízkej Tk ale skôr rade iných už predtým spomenutých faktorov. Ale nemá to význam ďalej rozoberať, je to jalová diskusia a už som sa k tomu vyjadril vyčerpávajúco. Moja reakcia smerovala len na marcelom použitú definíciu spomínanej nálepky \"DC\" a nie celkovú kritiku a tvoj názor že ide o slabú fotografiu, po stranke Tk zaiste áno, je slabá.
 
soms
2011-01-10 12:30:27
príspevok od: SteveS
Ešte dodám, že podľa mňa definícia \" dokumentačný cvak \" zahŕňa fotku krajiny urobenú cez obed za modrého šedého svetla, v opare, z úrovne očí, bachnutú na stred bez zmysluplne vyplnených zvyšných partií fotky, s nezvládnutým DR svetla, prepalmi a podpalmi, bez réžie a kreativity. To všetko kus nadnesené aby som zdôraznil cca kam by som ja smeroval po podrobnejšom preštudovaní celej foto a všetkých jej aspektov takýto komentár a takúto definiíciu inému autorovi ... ale len v hypotetickej rovine ... lebo napriek tomu som to tak ešte nikomu nenapísal ani na ovela, ovela horsie fotky, nielen po stranke tk, ale aj po stranke obsahovej :- )
.
A kritiku si velmi vázim a cením, ale relevantna je len ta, ktorá konkretizuje a najlepšia tá, čo aj ponúka reálne lepšie riešenia. Napísanie definície dokumentacny cvak vsak nic v rámci a na urovni kritiky neriesi, naopak, len posuva koment do sfery celkom inej... akej, to nech si urobí záver každý sám. Ja som si o takej kvázy \" úprimnej kritike \" vytvoril názor už dávno a stále si o tom myslím to isté. Dodávam že mňa to neuráža, naopak, je mi u takých komentov ich autorov ľúto ... pre svoju veľkosť a odbornosť už nevidia kam idú, kam a na koho stúpajú a ako pochybne lietajú nad oblakmi. Howg ;- )
Si sa nejak rozčertil. Asi sa ťa moje slová poriadne dotkli resp. ti hnuli žlčou a pomyslel si si \"Poď si to chlapče skúsiť sám, a potom kritizuj, mudrovať vieš atď...\" Všetko je fajn čo popisuješ a aj som si vedomí čo dokážeš urobiť pre dobré foto a čo dokážeš následne z foto dostať. Možno som použil veľmi silné slová(že veľmi slabá fotka) a čo sa týka mojich praktických aj teoretických skúsenosti, som na to právo nemal. Prepáč. Ale poviem to takto. Všetko čo píšeš ti verím, žiaľ konkrétne táto foto tie emócie a dojmy na mňa nepreniesla a nevyvolala. Vlastne nie v takej miere ako by si možno očakával. Či je to TK, HO, kompozíciou neviem to presne určiť, proste všetko dohromady. Som aj uviedol, že u teba som zvyknutý na niečo iné(nepoužil som presne tie slová) . Mohol som sa rozpísať, ale spomenul som, že súhlasím s mrcom. Výraz dokumentačný cvak by som nepoužil, išlo mi o to vyjadriť vyššie uvedené. Nič viac, nič menej.
--------
Neviem či posledné vety tvoje reakcie na koment. sú tak \"všeobecne\"- konkrétne adresované mne?
--------
Týždeň sa začína celkom pekne.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-10 11:30:31
príspevok od: soms
Prebehol som si zbežne komentáre, či sa náhodou nebudem opakovať. V podstate som chcel napísať čo už spomenul mrco. Zaujala má akurát obloha(farebne). Veľmi slabé foto vzhľadom na tvoje práce Števo.
Ešte dodám, že podľa mňa definícia \" dokumentačný cvak \" zahŕňa fotku krajiny urobenú cez obed za modrého šedého svetla, v opare, z úrovne očí, bachnutú na stred bez zmysluplne vyplnených zvyšných partií fotky, s nezvládnutým DR svetla, prepalmi a podpalmi, bez réžie a kreativity. To všetko kus nadnesené aby som zdôraznil cca kam by som ja smeroval po podrobnejšom preštudovaní celej foto a všetkých jej aspektov takýto komentár a takúto definiíciu inému autorovi ... ale len v hypotetickej rovine ... lebo napriek tomu som to tak ešte nikomu nenapísal ani na ovela, ovela horsie fotky, nielen po stranke tk, ale aj po stranke obsahovej :- )
.
A kritiku si velmi vázim a cením, ale relevantna je len ta, ktorá konkretizuje a najlepšia tá, čo aj ponúka reálne lepšie riešenia. Napísanie definície dokumentacny cvak vsak nic v rámci a na urovni kritiky neriesi, naopak, len posuva koment do sfery celkom inej... akej, to nech si urobí záver každý sám. Ja som si o takej kvázy \" úprimnej kritike \" vytvoril názor už dávno a stále si o tom myslím to isté. Dodávam že mňa to neuráža, naopak, je mi u takých komentov ich autorov ľúto ... pre svoju veľkosť a odbornosť už nevidia kam idú, kam a na koho stúpajú a ako pochybne lietajú nad oblakmi. Howg ;- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-10 11:12:03
príspevok od: soms
Prebehol som si zbežne komentáre, či sa náhodou nebudem opakovať. V podstate som chcel napísať čo už spomenul mrco. Zaujala má akurát obloha(farebne). Veľmi slabé foto vzhľadom na tvoje práce Števo.
Neuveríš, ale ja som s ńou spokojný, TK je síce mizerná, stena v pravo je dosť tmavá a celkove sa straca kresba v neostrosti ale to ostatné mi aj po sebakritike pripadá dostatočne zaujímavé aby sa mi páčila. A zatial som nedozrel k tomu aby som len pre tk odsudil foto na vyrad.
.
U mńa je stále aj pri cudzích foto tk az poslednom mieste. Toto je myslím (snažím si dať dole ružové okuliare) dosť zaujímavý motív (nakudolené husté hmly ako oblaky dole v doline), zaujímavý svietiaci modrý nočný odtieň (ktorý je tu reálny a ktorý som musel nazad z čipu mini kompaktu dolovať von), rovnako zaujímavo kontrastne voči celej scéne slnkom teplo osvetlená špičku štítu a v neposlednej rade aj dostatočná priestorová hĺbka fotky, nie je to plochý siluetový cvak ... nevidím ani výrazne či výnimočne lepšiu možnosť kompozície ... a tak na dané miesto a podmienky a reálne to čo som videl som s tým spokojný a verím tomu že som to touto fopto sprostredkoval autenticky a dostatočne, opakujem, do tohto vyhpodnotenia vôbec nezahŕńam TK s ktorou som ale tiež nemohol robiť nič extra viac s tým aparátom a v tej situácii.
.
A už vôbec nechcem podrobnejšie opisovať za akých dramatických okolností táto fotka vznikla, myslím že 99% ľudí by ani nevytiahlo fotoaparat a na fotenie ani nepomyslelo. Ale to už nemá s tk ani ostatným nič spoločné. Pre mńa tp má aj pri tejto tk úplne postačujúcu atmosféru, nič neospravedlńujem, len konštatujem fakty. A ak nie sú podmienky, radujem sa že mám toto, nemusel som mať vôbec nič ;- P
 
Frenubirks
2011-01-10 10:20:33
Krasna atmosfera
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
soms
2011-01-10 07:29:40
Prebehol som si zbežne komentáre, či sa náhodou nebudem opakovať. V podstate som chcel napísať čo už spomenul mrco. Zaujala má akurát obloha(farebne). Veľmi slabé foto vzhľadom na tvoje práce Števo.
 
attila.farkas
2011-01-10 06:45:25
nádhera ... ale nezavidim Ti ... trepat sa v takej kose tak vysoko
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-10 05:38:49
Vdaka všetkým za nakuknutie aj za príspevky, z nedostatku času som na ne ešte nestihol reagovať, akonáhle sa kus uvolním odpíšem.
 
Anastasia
2011-01-09 11:29:52
pekný cvak počas večernej túry
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
yardena
2011-01-08 23:17:21
Krasne....ja len,ze Ty si mág na snimky,ktore by mnohi z nas povazovali za stratene ale uz i ja som sa poducila...aspon trochu z Tvojej kuchyne :D
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
falatka
2011-01-08 15:15:09
nestíham opakovať, ako obdivujem ľudí, čo sú schopní loziť po horách pre takéto pekné fotografie:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
brki
2011-01-08 14:14:28
páči sa
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Chico
2011-01-08 14:05:35
Pekná fotečka pán kolega a hovadská atmosféra prichádzajúceho večera.... aj by som zaštekal takmer – že aj inšpiratívna....a gazda tu niečo popod fúzy šomre.....že už konečne vie, kde Kuly a Desmoďáci chodia na lyžovačku...

https://www.youtube.com/watch?v=gyWWtDpRKgw
 
kralik_j
2011-01-08 12:20:52
si kuzelnik, z tej povodnej si vycaril omnoho lepsiu atmosferu


Nemozem si vsak pomoct a dufam ze to nie je uz moja uchylka, no zas tam vidim tu posterizaciu, skusil som si trochu zvacsit nahlad na tu foto a a vidim tam patrne horizontalne linie pravdepodobne interpolujuce pixely. Co ti mozem odporucit, fakt to fot do RAW a v pripade takychto povedzme estremov a velmi jemnych prechodov najlepsie do 14bitov. I ked ma napada este jedna vec, ze pravdepodobne ta posterizacia je sposobna extremnym postprocesom.

Poviem ti jednu vec, nezabudnutelny zazitok, okamih zachyteny takymto sposobom ta bude strasne mrziet. Ja mam v mysli jeden priklad, co ma mrzi do dnes. I ked ta foto by nebola top.

Nie som tiez zastancom len rawoveho fotenia. Lez toto je priklad preco ano a koli upravam hned do 14bitov.
 
walde
ocenenie redakciou 2011-01-08 11:18:38
ďalšia zaujímavá do série z úžasnej túry...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
millana
2011-01-08 10:58:02
farebnosťou a kompom zrazí človeka na kolená
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
markato1
2011-01-08 10:02:44
pekne foto
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
RomanF
2011-01-08 06:25:32
Zdravím SteveS. Je to taká alpská "normálka". Celkom pekne sú osvetlené špice dvoch vrcholov. Kompozične... priemerné ale ja veľmi dobre chápem, že v tých podmienkach, ktoré si popisoval sa zázraky robiť nedali. Inak nie je to tak dávno čo si mi kritizoval modrý nádych snehu v popredí na Volovci... :-) Tu je tej modrej požehnane no... neprekáža mi... pridáva atmosfére. Myslím, že vybielením snehu by si tejto fotografii nepomohol. Veľa zdaru na Novoročnom výstupe!
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Anena
2011-01-08 02:57:24
Prijemne foto.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Dodo PO
2011-01-07 22:32:25
Cením si odkaz na pôvodné foto a klobúk dolu, vytiahol si z toho peknú zapadofku. Teší ma každý pohľad z hôr a zvlášť z miest, na ktoré sa nikdy nepozriem. Pekný večer do SwissLandu.
 
zola
2011-01-07 21:18:29
pekny zaber
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
mato73
2011-01-07 20:17:48
pekné tie hory
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
andrish
2011-01-07 19:10:17
Paci sa mi. Prijemna pohodova fotografia:-)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Kvietok
2011-01-07 18:53:03
... popredie mi dáva pocit, že som tam a cítim, ako mi modravý chlad zalieza pod nehty ... pohľad sa kĺže ako na U-rampe, pozastaví sa pri horiacej špičke, skĺzne naspäť, až sa úplne zastaví uprostred a pokračuje do diaľky k horiacej oblohe ...
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2011-01-07 18:45:55
SteveS niet čo dodat paradnicka fotečka ++
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
mkosztura
2011-01-07 18:02:44
pekné
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
daniela-4
2011-01-07 17:39:31
carovny pohlad.....
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Marcel Rebro
2011-01-07 17:22:05
Najsamprv Copy & Pastnem kus mojho dnešného príspevku k inej dnešnej fotke :

[citat]
Čo sa rozlíšenia týka, u \"technických\" žánrov (krajinka, portrét, makro, zátišie ...) upredňostňujem (teda aj všeobecne, ale tu obzvláśť) rozmer v ktorom je možné lepšie posúdiť TK.

Limity ePhoto sú momentálne veľmi prijateľné (do 500 MB sa dá napratať už slušná kvalita) a preto fotgrafia v \"fejsbúkovom\" rozmere 800x600 o mne vyvoláva (možno neopodstatnené) podozrenie, že autor sa takto snaží maskovať nedostatky v TK (spôsobené v PP).´
[/citat]

Viem že v tomto prípade je TK veľmi ovplyvňená použitou technikou a podmienkami a viem že ani Števo by si (asi) tento záber nzavesil na stenu

Čo sa samotnej fotografie týka okrem pekných západových farieb a (vždy) fotogenického Matterhornu na nej nie je niečo čo by ma zaujalo ... skrátka turisticko - dokumentačný cvak z nesporne zaujímavej túry. Ale keďže som tam (žiaľ) nebol, nič mi to nehovorí.
 
zombi
2011-01-07 17:19:55
skoda ze mas tu povodnu fotografiu tak podexponovanu, 1/100s je dost kratky cas, 1/25s by si uz neudrzal?
 
kapurka
2011-01-07 16:45:22
zase bol niekto na turistickom výlete :), pekná západovka
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Matúš Koprda
2011-01-07 16:02:23
super že si začal znova pridávať aj linky na pôvodný výstup... Ja osobne som sa na tom veľa naučil a ešte snáď aj veľa naučím... Táto fotka mi moc neučarovala... Škoda že si na tejto scény nevymákol ešte nezapadnuté slnko... Inak vyzerá to parádne, ale u teba som zvyknutý na inakšiu kvalitu (:
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 5 | Impakt: 5 | Priemer: 4.67
 
imageilus
2011-01-07 15:53:40
krása
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Gino
2011-01-07 15:29:10
pekné, úžasná scenéria...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 4.5
Expozícia: 1/100.00 sec
ISO: 64
Fotoaparát: Olympus SP-320
Pridané: 2011-01-07 14:28:45
Na kritiku: 2011-01-07 14:29:09
Miesto:Matterhorn glacier paradise
Témy: hory, krajina, nočná fotografia
Albumy: CH - Switzerland, Švajčiarsko,
Pokračovanie série z výstupu na Klein Matterhorn.

.
Zostupujeme, malý brat zostáva za chrbtom a veľký stále dominuje vľavo mimo záberu. Pred nami dole v údolí, pod hustým kúdolom hmly sa schováva cieľ zostupu Zermat vo výške cca 1600m. Zdá sa na dosah, realita je však o inom, delí nás od neho ešte výškovo aj časovo dobrý kúsok, cca 3h, sme cca vo výške 3000m.
.
Nie som obzvlášť na západovky, pri fotení sa zameriavam viac na ešte poslednými či prvými lúčmi osvetlenú krajinu. Tu som si veľa fotenia neužil ( kvôli už u predošlých foto spomínanej extrémnej zime, vetru, omrzlinám, aj kvôli priživovanému foteniu na kolegov kompakt a jeho dátovo malú kartu) a tak keď vidím slnkom osvetlený celkom posledný špic hôr pod sýto tmavomodrou nočnou oblohou, vyťahujem na záver foťák pre poslednú fotku na zachovanie tejto tmavomodrej atmosféry.
.
Som si vedomý nedostatočnej Tk (odšumovanie výstupu z malého kompaktu, výrazný PP na oživenie podexpozície a vrátenie straty farieb na čipe). Naschvál som nevybieloval sneh napriek tomu že to šlo. Takto, tmavomodro som si zapamätal realitu nastupujúcej noci. Pri nejakej žŕďke som sa preto na moment pristavil a oprel ho na tyčku a cvakol prvý rozmazaný a svetlý záber a následne druhý nerozmazaný ale podexponovaný. Viac času na ďalšie opravy niet, prsty ihneď primrzli, naviac musím rukavicami chrániť už hore zistené omrznuté fraagmenty svojej maličkosti :- ) Preto som nakoniec spokojný že zostali fotky aspoń také aké sú.
.
Dole pridávam link na tmavý originál z kompaktu, postproces tomu trochu vrátil život, bolo to ešte hodne horšie.
.
http://www.steves.sk/ephoto/zermat-v-tme.jpg
.
Vopred vďaka každému za pozastavenie.