Západ nad Kamenáčom

Body: 0.00    Videnia: 2122    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.
K tejto fotografii nie sú dostupné žiadné komentáre. Pridaj komentár ako prvý.

Komentáre a hodnotenia


Matúš Koprda
2011-01-25 18:13:11
príspevok od: Cerberus
No, sám si napísal pod fotku \"taký náhodný cvak\". Asi si to úplne vážne nemyslel , ale na niečo extra to námet v takomto formáte a z tohoto miesta asi nie je. Možno takto by som chápal to Tvoje \"náhodný cvak\". Po technickej stránke som sa vyjadril vyššie že nemám námietok. Kompozične by sa to dalo riešiť inak. Z fotky mám dojem rozbitého spodku kvôli tým slabo zasneženým trsom tráv, ktorých je podľa môjho názoru na snímku priveľa. Ťažko sa mi tam hľadá nejaká myšlienka či posolstvo, alebo emócia. V podstate veľkosťou plochy na snímku tie trávy dominujú. Tým, že sú také divoko \"porozhadzované\" na 2/3 plochy, pôsobia tak rozhárane, neukľudňujúco, vnášajú do snímku nepokoj, čo je v kontraste s hornou tretinou. Vyššie posadený dom so stromami a slnkom má asi väčší potenciál na fotenie. Asi by to bolo treba pochodiť zbližša a hľadať uhly a vzťahy. Ale ľahko sa mi mudruje, keď som tam nebol. Priznám sa, prv než som fotku prvý krát rozklikol, myslel som si podľa náhľadu že slnko je vodojem natretý takou nejakou divokou farbou . Tak len zopakujem, túto fotku vidím ako dokumentačnú, čím netvrdím že je zlá, len kompozične a tým že som nenašiel myšlienku ktorá by mi udrela do očí ma nejako zvlášť silno neoslovila. Niekto iný to zas môže vidieť odlišne.
oki dik
 
Cerberus
2011-01-25 15:24:49
príspevok od: Matúš Koprda
inak ešte mi tak napadlo... pokojne ju zhodnosť, aj keď nieje na kritiku, nejde predsa o úspech/neúspech v súťaži o foto dňa ale o vzájomné obohacovanie sa... Takže ak si nájdeš čas, ja sa len poteším,
No, sám si napísal pod fotku \"taký náhodný cvak\". Asi si to úplne vážne nemyslel , ale na niečo extra to námet v takomto formáte a z tohoto miesta asi nie je. Možno takto by som chápal to Tvoje \"náhodný cvak\". Po technickej stránke som sa vyjadril vyššie že nemám námietok. Kompozične by sa to dalo riešiť inak. Z fotky mám dojem rozbitého spodku kvôli tým slabo zasneženým trsom tráv, ktorých je podľa môjho názoru na snímku priveľa. Ťažko sa mi tam hľadá nejaká myšlienka či posolstvo, alebo emócia. V podstate veľkosťou plochy na snímku tie trávy dominujú. Tým, že sú také divoko \"porozhadzované\" na 2/3 plochy, pôsobia tak rozhárane, neukľudňujúco, vnášajú do snímku nepokoj, čo je v kontraste s hornou tretinou. Vyššie posadený dom so stromami a slnkom má asi väčší potenciál na fotenie. Asi by to bolo treba pochodiť zbližša a hľadať uhly a vzťahy. Ale ľahko sa mi mudruje, keď som tam nebol. Priznám sa, prv než som fotku prvý krát rozklikol, myslel som si podľa náhľadu že slnko je vodojem natretý takou nejakou divokou farbou . Tak len zopakujem, túto fotku vidím ako dokumentačnú, čím netvrdím že je zlá, len kompozične a tým že som nenašiel myšlienku ktorá by mi udrela do očí ma nejako zvlášť silno neoslovila. Niekto iný to zas môže vidieť odlišne.
 
Matúš Koprda
2011-01-23 23:00:48
príspevok od: Cerberus
No, napísal som že so slnkom je to možno diskutabilné, nebol som si istý či bolo dosaturované alebo nie.
inak ešte mi tak napadlo... pokojne ju zhodnosť, aj keď nieje na kritiku, nejde predsa o úspech/neúspech v súťaži o foto dňa ale o vzájomné obohacovanie sa... Takže ak si nájdeš čas, ja sa len poteším,
 
Matúš Koprda
2011-01-22 20:53:46
príspevok od: retep
foto ma silny emocionalny naboj.......toto su tie chvile osamote,na kopnci sveta/hned potom je ten moj plot/... )


viem si predstsvit orez,viem si predstavit mierne stmavit,viem si predstavit kadeco...

jednoducha foto s dobrym obsahovym a formatovym potencialom.....typ.nahodny cvak... )))

bez spekulacii
diki Peťo ((:
 
retep
2011-01-22 09:22:39
foto ma silny emocionalny naboj.......toto su tie chvile osamote,na kopnci sveta/hned potom je ten moj plot/... )


viem si predstsvit orez,viem si predstavit mierne stmavit,viem si predstavit kadeco...

jednoducha foto s dobrym obsahovym a formatovym potencialom.....typ.nahodny cvak... )))

bez spekulacii
 
Cerberus
2011-01-15 19:49:36
príspevok od: Matúš Koprda
ahoj
no dobre som Ťa odhadol(:
súhlasím so všetkým, len to slnko - nieje nijak dosaturované (ani vo foťáku ani nijak inak, presne takto to aj vyzeralo)
tá druhá verzia podľa mňa nestojí za reč, je mimo
no vlastne ani táto nestojí, ale to je už o inom... (:
No, napísal som že so slnkom je to možno diskutabilné, nebol som si istý či bolo dosaturované alebo nie.
 
Helen1
2011-01-15 18:51:24
príspevok od: Matúš Koprda
ahoj
no dobre som Ťa odhadol(:
súhlasím so všetkým, len to slnko - nieje nijak dosaturované (ani vo foťáku ani nijak inak, presne takto to aj vyzeralo)
tá druhá verzia podľa mňa nestojí za reč, je mimo
no vlastne ani táto nestojí, ale to je už o inom... (:
 
Matúš Koprda
2011-01-15 14:45:01
príspevok od: Cerberus
Tak keď už som bol \"taký\" vyzvaný, tak napíšem pár slov. Ešte na začiatok, keďže fotka nie je pridaná na kritiku, tak ju celkovo hodnotiť nebudem , vyjadrím sa len k farbám (možno sa však sčasti dotknem aj niektorých iných oblastí). Moje vyjadrenie treba brať však len ako vyjadrenie pohľadu amatéra s určitým technickým vybavením, ktoré vôbec nemusí byť v zhode s inými užívateľmi, takže môj pohľad bude samozrejme subjektívny.
Pozrel som si obe verzie a farebne bližšie a uveriteľnejšie je pre mňa verzia pridaná sem na e-photo. Ale! Vždy záleží na autorovi, čo chce fotografiou vyjadriť. Z jedného miesta a jedným záberom do RAW môže autor neskôr dotvoriť snímok ku svojmu videniu, ku svojmu pocitu z miesta na ktorom bol a na ktorom zaznamenal snímok. Na to mu slúžia technické prostriedky ktoré môže využiť na mieste (fotoaparát, vhodný objektív, statív, vhodné filtre, vhodne zvolené ohnisko, kompozícia, atd.) a technické a softvérové prostriedky ktoré môže využiť následne v postprocese (hardvérové a softvérové vybavenie).
K technickej stránke fotografie uverejnenej tu nemám nejakú zásadnú výhradu. Koncepciu snímku beriem ako dokumentačnú, s charakterom \"keď som tam vtedy bol, bolo to tam presne takto\". A tomu viem uveriť. Je to dané odrazom oblohy na snehu, jeho tieňovaním na odvrátenej strane od slnka, tmavozelená až sivastá farba ihličnanov v tieni, biely dym, biely sneh na streche domu. To všetko mi navodzuje atmosféru reality. Jediná vec ktorá je na snímku možno diskutabilná, je farba slnka. To by som prijal menej saturované a možno viac do červena ako do oranžova.
Druhý snímok (imageshack) je presaturovaný. Vidno to v prvom rade na oblohe prechádzajúcej zhora farbami od oranžovej cez žltú do oranžovoružovej. Koruny stromov ktoré majú na pozadí oblohu sú akoby v plameni, resp. v nejakej žiare. Sneh v tieňoch je tiež na odvrátenej strane od slnka namodralý. To by nevadilo, ak by bol záber koncipovaný tak, že by bolo vidieť za chrbtom tmavnúcu namodralú oblohu, čo nie je. Tá modrá v snehu, aj keď logicky by som si ju vedel zdôvodniť, nemá partnera a tak nejako mi vystáva. Osobne mám radšej realistické snímky ako presaturované realistické snímky.
Iná situácia by bola, keby sa autor snažil navodiť nejakú silnejšiu emóciu. Tam sa dá pracovať s farebnou tonalitou vo väčšej miere. Tejto fotografie sa to však netýka.
Toto je môj pohľad na túto konkrétnu fotografiu v oblasti farieb
ahoj
no dobre som Ťa odhadol(:
súhlasím so všetkým, len to slnko - nieje nijak dosaturované (ani vo foťáku ani nijak inak, presne takto to aj vyzeralo)
tá druhá verzia podľa mňa nestojí za reč, je mimo
no vlastne ani táto nestojí, ale to je už o inom... (:
 
Cerberus
2011-01-15 14:14:32
Tak keď už som bol \"taký\" vyzvaný, tak napíšem pár slov. Ešte na začiatok, keďže fotka nie je pridaná na kritiku, tak ju celkovo hodnotiť nebudem , vyjadrím sa len k farbám (možno sa však sčasti dotknem aj niektorých iných oblastí). Moje vyjadrenie treba brať však len ako vyjadrenie pohľadu amatéra s určitým technickým vybavením, ktoré vôbec nemusí byť v zhode s inými užívateľmi, takže môj pohľad bude samozrejme subjektívny.
Pozrel som si obe verzie a farebne bližšie a uveriteľnejšie je pre mňa verzia pridaná sem na e-photo. Ale! Vždy záleží na autorovi, čo chce fotografiou vyjadriť. Z jedného miesta a jedným záberom do RAW môže autor neskôr dotvoriť snímok ku svojmu videniu, ku svojmu pocitu z miesta na ktorom bol a na ktorom zaznamenal snímok. Na to mu slúžia technické prostriedky ktoré môže využiť na mieste (fotoaparát, vhodný objektív, statív, vhodné filtre, vhodne zvolené ohnisko, kompozícia, atd.) a technické a softvérové prostriedky ktoré môže využiť následne v postprocese (hardvérové a softvérové vybavenie).
K technickej stránke fotografie uverejnenej tu nemám nejakú zásadnú výhradu. Koncepciu snímku beriem ako dokumentačnú, s charakterom \"keď som tam vtedy bol, bolo to tam presne takto\". A tomu viem uveriť. Je to dané odrazom oblohy na snehu, jeho tieňovaním na odvrátenej strane od slnka, tmavozelená až sivastá farba ihličnanov v tieni, biely dym, biely sneh na streche domu. To všetko mi navodzuje atmosféru reality. Jediná vec ktorá je na snímku možno diskutabilná, je farba slnka. To by som prijal menej saturované a možno viac do červena ako do oranžova.
Druhý snímok (imageshack) je presaturovaný. Vidno to v prvom rade na oblohe prechádzajúcej zhora farbami od oranžovej cez žltú do oranžovoružovej. Koruny stromov ktoré majú na pozadí oblohu sú akoby v plameni, resp. v nejakej žiare. Sneh v tieňoch je tiež na odvrátenej strane od slnka namodralý. To by nevadilo, ak by bol záber koncipovaný tak, že by bolo vidieť za chrbtom tmavnúcu namodralú oblohu, čo nie je. Tá modrá v snehu, aj keď logicky by som si ju vedel zdôvodniť, nemá partnera a tak nejako mi vystáva. Osobne mám radšej realistické snímky ako presaturované realistické snímky.
Iná situácia by bola, keby sa autor snažil navodiť nejakú silnejšiu emóciu. Tam sa dá pracovať s farebnou tonalitou vo väčšej miere. Tejto fotografie sa to však netýka.
Toto je môj pohľad na túto konkrétnu fotografiu v oblasti farieb
 
Helen1
2011-01-14 12:56:43
príspevok od: Matúš Koprda
asi dávam málo smajlíkov (?) ((: zle cítiš.... oki... Ale vedz že tá humorálna teória (cholerik,sangvinik,...) je dávno prekonaná, aj keď popularizovaná je riadne (:
...no...riadne malo v dnešnom usmajlenom komunikačnom svete
...my sme to mali na nejakom predmete pred dvoma rokmi na vyške
 
Matúš Koprda
2011-01-14 12:36:31
príspevok od: Helen1
tuším cítim podráždenie...to som nechcela....ani ja nemám rada škatule, škatuľkovanie...len som vedela čo študuješ, tak som chcela inak povedať, že mne sa páčia viac veci prifarbené, Tebe nie, ale že to je úplne v poriadku...dobre..neovládaš všetky pravidlá ale o fotení vieš veľa a mnohým ľuďom si svojími komentármi pomohol, tak ako aj mne napríklad...mal to byť pokus o žart...nevyšiel mi...
...tak sa spýtajme Cerberusa
asi dávam málo smajlíkov (?) ((: zle cítiš.... oki... Ale vedz že tá humorálna teória (cholerik,sangvinik,...) je dávno prekonaná, aj keď popularizovaná je riadne (:
 
Helen1
2011-01-14 12:10:09
príspevok od: Matúš Koprda
odkonca...
ja sa neškatuľkujem. Už len to Ťa obmedzuje...
ovládaš všetky pravidlá, štandardy, tak je načase, aby si sa ich naučil obchádzať
-neovládam
-nešlo mi o realitu, ale takto sa mi to videlo najlepšie, vieš? V kontexte Tvojho príspevku sa dá povedať teda že som vyjadril svoje videnie.
Zaujímalo by ma ako by sa k tým farbám postavil napríklad taký Cerberus...
tuším cítim podráždenie...to som nechcela....ani ja nemám rada škatule, škatuľkovanie...len som vedela čo študuješ, tak som chcela inak povedať, že mne sa páčia viac veci prifarbené, Tebe nie, ale že to je úplne v poriadku...dobre..neovládaš všetky pravidlá ale o fotení vieš veľa a mnohým ľuďom si svojími komentármi pomohol, tak ako aj mne napríklad...mal to byť pokus o žart...nevyšiel mi...
...tak sa spýtajme Cerberusa
 
Matúš Koprda
2011-01-14 11:35:53
príspevok od: Helen1
dobrá otázka....v tej knihe, ktorú som čítala, je tiež spomínané, že autor fotografiou vyjadruje svoje emócie, svoje videnie....ovládaš všetky pravidlá, štandardy, tak je načase, aby si sa ich naučil obchádzať ...pripomínaš mi jedného chalana...nemá to nič spoločné s fotením a možno veľa...koľko krát sme sa bavili o tom, že nie je všetko buď biele alebo čierne...vyčítala som mu, že pre striktné dodržiavanie všetkých pravidiel a noriem prísne pozerá na svet a uniká mu ako krásne je malebný a farebný...nuž čo..on cholerik, ja sangvinik..a Ty?
odkonca...
ja sa neškatuľkujem. Už len to Ťa obmedzuje...
ovládaš všetky pravidlá, štandardy, tak je načase, aby si sa ich naučil obchádzať
-neovládam
-nešlo mi o realitu, ale takto sa mi to videlo najlepšie, vieš? V kontexte Tvojho príspevku sa dá povedať teda že som vyjadril svoje videnie.
Zaujímalo by ma ako by sa k tým farbám postavil napríklad taký Cerberus...
 
Helen1
2011-01-14 09:29:23
príspevok od: Chico
že by...efoto notorik ?
....ale to sa neráta..takých je tu celý zástup
 
Chico
2011-01-14 09:22:27
príspevok od: Helen1
dobrá otázka....v tej knihe, ktorú som čítala, je tiež spomínané, že autor fotografiou vyjadruje svoje emócie, svoje videnie....ovládaš všetky pravidlá, štandardy, tak je načase, aby si sa ich naučil obchádzať ...pripomínaš mi jedného chalana...nemá to nič spoločné s fotením a možno veľa...koľko krát sme sa bavili o tom, že nie je všetko buď biele alebo čierne...vyčítala som mu, že pre striktné dodržiavanie všetkých pravidiel a noriem prísne pozerá na svet a uniká mu ako krásne je malebný a farebný...nuž čo..on cholerik, ja sangvinik..a Ty?
že by...efoto notorik ?
 
Helen1
2011-01-14 07:59:40
príspevok od: Matúš Koprda
realita taká nebola... (nasleduje rečnícka otázka) Ale kedy ide v krajinke o realitu?
dobrá otázka....v tej knihe, ktorú som čítala, je tiež spomínané, že autor fotografiou vyjadruje svoje emócie, svoje videnie....ovládaš všetky pravidlá, štandardy, tak je načase, aby si sa ich naučil obchádzať ...pripomínaš mi jedného chalana...nemá to nič spoločné s fotením a možno veľa...koľko krát sme sa bavili o tom, že nie je všetko buď biele alebo čierne...vyčítala som mu, že pre striktné dodržiavanie všetkých pravidiel a noriem prísne pozerá na svet a uniká mu ako krásne je malebný a farebný...nuž čo..on cholerik, ja sangvinik..a Ty?
 
Matúš Koprda
2011-01-14 03:10:21
príspevok od: Helen1
vravela som...farebnejšia sa mi páči viac
realita taká nebola... (nasleduje rečnícka otázka) Ale kedy ide v krajinke o realitu?
 
Helen1
2011-01-13 22:27:04
príspevok od: Matúš Koprda
Názor ako každý iný, rovnako cenný, nemusíš byť odborník (:
Je to iba taký cvak, ako som napísal, nič úžasné, iba tak som to sem hodil.
K saturácii: áno, mohol som trochu pridať, ale mne sa to videlo lepšie takéto jemné... Ale možno keď sa na to neskôr pozriem, tak sa mi bude zase viac páčiť viac saturovaná verzia.
https://img199.imageshack.us/img199/9577/dsc8306c.jpg
Dík za zastavenie
Ozaj... horizont je v tretinke...slnko je nad tretinkou, zlatý rez nevyužitý, nepoužitý (: ...cvak...
vravela som...farebnejšia sa mi páči viac
 
Matúš Koprda
2011-01-13 15:32:41
príspevok od: Helen1
pri pohľade na Tvoju fotku sa mi vybavila fotečka z knihy krajinárska fotografia zo strany 73, fotená s horizontom v zlatom reze...presne tak, ako to máš aj Ty....aj slniečko je ukryté v korunách stromov...len ešte som asi nevyrástla zo západoviek, mne by sa páčilo, keby si primiešal viac farbičiek...aj na nebíčko aj vpredu do suchej trávy pokrytej snehom...ale ber to s rezervou...vieš, že nie som žiaden odborník
Názor ako každý iný, rovnako cenný, nemusíš byť odborník (:
Je to iba taký cvak, ako som napísal, nič úžasné, iba tak som to sem hodil.
K saturácii: áno, mohol som trochu pridať, ale mne sa to videlo lepšie takéto jemné... Ale možno keď sa na to neskôr pozriem, tak sa mi bude zase viac páčiť viac saturovaná verzia.
https://img199.imageshack.us/img199/9577/dsc8306c.jpg
Dík za zastavenie
Ozaj... horizont je v tretinke...slnko je nad tretinkou, zlatý rez nevyužitý, nepoužitý (: ...cvak...
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-01-13 15:07:05
príspevok od: Matúš Koprda
nóó, hlavne ten siedmy schod sa musí ťažko prekonávať... (:
ten sa jednoducho nedá prekročiť ...tak vysoko nohu nezdvihnem....šecky fľašky treba odtade
,, zliqiduvať ,,
 
Matúš Koprda
2011-01-13 15:00:58
príspevok od: Koma
myslíš, že by sa páčila deckám ...na dne bazéna pobehujúca krava ?....no tak dobre, raz určite prídem...len musíme vykumštovať ako sa po schodíkoch dostanem hore dole

www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-5866773869062/fotografie/90846/bez-nazvu/
nóó, hlavne ten siedmy schod sa musí ťažko prekonávať... (:
 
Helen1
2011-01-13 14:56:55
pri pohľade na Tvoju fotku sa mi vybavila fotečka z knihy krajinárska fotografia zo strany 73, fotená s horizontom v zlatom reze...presne tak, ako to máš aj Ty....aj slniečko je ukryté v korunách stromov...len ešte som asi nevyrástla zo západoviek, mne by sa páčilo, keby si primiešal viac farbičiek...aj na nebíčko aj vpredu do suchej trávy pokrytej snehom...ale ber to s rezervou...vieš, že nie som žiaden odborník
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-01-13 14:52:43
príspevok od: Matúš Koprda
no no, je tam aj kúpalisko, v poslednej dobe tam chodí stále menej a menej ľudí, mávali tam problémy s hygienickou závadnosťou vody a podobne... Ale keď ho vypustia tak tam chodievajú decká sa naháňať, bajkeri bajkovať... sú tam rybníky, kopec všelijakého hmyzu, tam by si si prišiel na svoje (:
Dík za zastavnie
myslíš, že by sa páčila deckám ...na dne bazéna pobehujúca krava ?....no tak dobre, raz určite prídem...len musíme vykumštovať ako sa po schodíkoch dostanem hore dole

www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-5866773869062/fotografie/90846/bez-nazvu/
 
Matúš Koprda
2011-01-13 14:11:08
príspevok od: Koma
vyzerá ako by si ho tam dokreslil, domaloval....skoro presne na špičku.....tým Kamenným mlynom ma tam normálne človeče lákaš či čo .-).....minulý rok v lete som tam akože aj tak niečo málo sľúbil...že by som tam aj možno behol ale nakoniec ten čas uletel jak voda....totižto....tam by mal byť aj údajne dáky bazén....s Javelinom a Pampúchom na okraji....a na siedmom schode sa že vraj najlepšie pivo chladí

www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-4521753163103/fotografie/81660/fototurista/
no no, je tam aj kúpalisko, v poslednej dobe tam chodí stále menej a menej ľudí, mávali tam problémy s hygienickou závadnosťou vody a podobne... Ale keď ho vypustia tak tam chodievajú decká sa naháňať, bajkeri bajkovať... sú tam rybníky, kopec všelijakého hmyzu, tam by si si prišiel na svoje (:
Dík za zastavnie
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-01-13 13:58:49
vyzerá ako by si ho tam dokreslil, domaloval....skoro presne na špičku.....tým Kamenným mlynom ma tam normálne človeče lákaš či čo .-).....minulý rok v lete som tam akože aj tak niečo málo sľúbil...že by som tam aj možno behol ale nakoniec ten čas uletel jak voda....totižto....tam by mal byť aj údajne dáky bazén....s Javelinom a Pampúchom na okraji....a na siedmom schode sa že vraj najlepšie pivo chladí

www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-4521753163103/fotografie/81660/fototurista/