Drážovský kostolík

Body: 152.67    Videnia: 6500    Páči sa: 7

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
ivanv55
2011-07-07 18:19:25
veľmi pekné foto, krásne svetlo , ten kostolík je výborný objekt na fotenie
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Matúš Koprda
2011-06-27 08:25:34
príspevok od: SteveS
Motív pekný, s vysokým potenciálom, svetlo výborné ... ale tk, hm, hm, neprijemne flakate plochy okolo kostola aj obdaleč ... fotka za to stojí, povenuj sa jej este a das to do tip top stavu určite bez problému.
...
Vsetko som pred odoslanim komentu precital, nezdá sa ale treba na to dovolenku a teda ani nemusis odpovedat, je mi vsetko z tvojej strany jasne
...
K HDR tiež nechcem slovickariť, osobne podla mna HDR neznamena sucasne automaticky aj tone-maping ... samotný výraz HDR v preklade hovori o samotnom vysokom dynamickom rozsahu ... a ja ho preto vnimam aj samotne tak ako je z nazvu naznacene ... to len neznalost mnohych ludi so skladanim rucneho realneho hdr cez vrstvy (ako je aj toto foto realizovane) urobila myslim z vyrazu HDR synonymum pre softove omalovanky... ja ho beriem nadradene a vseobecne ... a rozlisujem ho na softove alebo realne rucne HDR ... ale svoj nazor nevnucujem, vyraz nie je nikym povinne deklarovaný a viaceré zdroje z internetu ho vnímajú tiez takto s nadhladom a vseobecne a to mi ako opora staci, teda tiez ho nepovazuju automaticky len za umelý softový výtvor.
...
K tvojej odpovedi osobitne viacerým po jednom mene ale v spolocnom velkom komente len tolko ze je pre mna nepochopitelny. Vätsina ludi nema tolko casu aby sa len tak nahodou vracala po vsetkych fotkach kde sa kedy zastavila a studovala ze co tam je nove este aj po (dlhom) case. Osobne ak by som sa uz niekomu priamo kokretne a osobitne venoval cas a koment a na neho reagoival, urcite mu to poslem ako konkretnu re-odpoved. Nevyzaduje to viac casu a dava to zaruku ze sa odpoved dozvie a zisti ze si jeho konkretnym slovam venoval cas, pochopenie aj podakovanie. No nic z toho co tu úpisem opakujem nevnucujem, len ti davam spätnu väzbu na iny pohlad a zamyslenie, zober si z toho co pasuje tebe, nie mne
Čau...
Tak len k tým odpovediam, lebo v ostatnom viac menej súhlasím, alebo môj nesúhlas nieje podstatný (:
Je to tak spravené hlavne kvôli prehľadnosti pre ľudí čo to tu iba čítali. Na tamtú multiodpoveď som každého zainteresovaného upozornil v SS, takže vedeli že som odpoveď napísal... (: Myslím že to získalo na jednoduchosti, a nieje tu milión opakujúcich sa odpovedí.
Aj keď, je možné že obyčajná reakcia na každého jedného je lepšia možnosť.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-06-27 07:10:39
Motív pekný, s vysokým potenciálom, svetlo výborné ... ale tk, hm, hm, neprijemne flakate plochy okolo kostola aj obdaleč ... fotka za to stojí, povenuj sa jej este a das to do tip top stavu určite bez problému.
...
Vsetko som pred odoslanim komentu precital, nezdá sa ale treba na to dovolenku a teda ani nemusis odpovedat, je mi vsetko z tvojej strany jasne
...
K HDR tiež nechcem slovickariť, osobne podla mna HDR neznamena sucasne automaticky aj tone-maping ... samotný výraz HDR v preklade hovori o samotnom vysokom dynamickom rozsahu ... a ja ho preto vnimam aj samotne tak ako je z nazvu naznacene ... to len neznalost mnohych ludi so skladanim rucneho realneho hdr cez vrstvy (ako je aj toto foto realizovane) urobila myslim z vyrazu HDR synonymum pre softove omalovanky... ja ho beriem nadradene a vseobecne ... a rozlisujem ho na softove alebo realne rucne HDR ... ale svoj nazor nevnucujem, vyraz nie je nikym povinne deklarovaný a viaceré zdroje z internetu ho vnímajú tiez takto s nadhladom a vseobecne a to mi ako opora staci, teda tiez ho nepovazuju automaticky len za umelý softový výtvor.
...
K tvojej odpovedi osobitne viacerým po jednom mene ale v spolocnom velkom komente len tolko ze je pre mna nepochopitelny. Vätsina ludi nema tolko casu aby sa len tak nahodou vracala po vsetkych fotkach kde sa kedy zastavila a studovala ze co tam je nove este aj po (dlhom) case. Osobne ak by som sa uz niekomu priamo kokretne a osobitne venoval cas a koment a na neho reagoival, urcite mu to poslem ako konkretnu re-odpoved. Nevyzaduje to viac casu a dava to zaruku ze sa odpoved dozvie a zisti ze si jeho konkretnym slovam venoval cas, pochopenie aj podakovanie. No nic z toho co tu úpisem opakujem nevnucujem, len ti davam spätnu väzbu na iny pohlad a zamyslenie, zober si z toho co pasuje tebe, nie mne
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-06-22 21:15:21
krasna sceneria, najviac sa mi pači ta krajina vzadu pod slnieckom :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Matúš Koprda
2011-06-21 12:27:53
príspevok od: Matt83
fajny vyhlad aj svetlo, skoda TK vidno okolo kostolika nejake flaky
ešte to prerobím, aby to nemalo takéto výrazné "TK problémy"
 
Matt83
ocenenie redakciou 2011-06-21 12:05:07
fajny vyhlad aj svetlo, skoda TK vidno okolo kostolika nejake flaky
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 5.00
 
ariel 7
2011-06-09 09:35:43
máš to ako namaľované...zaujímavé, možno trochu presaturované
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Matúš Koprda
2011-06-04 22:39:19
príspevok od: sunajn
Súmné, ale neviem sa ubrániť pocitu, že si to postrašil s HDR. A nedobre! Potom tie lúče slnka... To si Ty, isto... A zase nedobre. No, a to preostrenie tu už vidím jasne. :)
jo viem, je to zlé (: ale ostrenie sa mi aj tak zdá v pohode...čo už
 
sunajn
2011-06-04 21:49:58
Súmné, ale neviem sa ubrániť pocitu, že si to postrašil s HDR. A nedobre! Potom tie lúče slnka... To si Ty, isto... A zase nedobre. No, a to preostrenie tu už vidím jasne. :)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
spektrum
2011-06-03 05:30:28
príspevok od: Matúš Koprda
na tie fľaky a prechody na oblohe, ako som nedávno zistil existuje malý trik, ako ich zistiť.
Rozklikni si fotku, zmenši si okno prehliadača tak aby sa tam zobrazovala len malá časť fotky a potom si ju posúvaj doprava-doľava... Vidíš už tie prechody a neprirodzené stmavenia?
Táto fotka si 7bodov/6bodov rozhodne nezaslúži... (od dokonalosti má ďaleko)... Skúsim ju ale asi ešte prerobiť a možno to vyjde lepšie. Spodok sa už aj mne zdá naviac, dám ho preč (: Len sa mi do toho zatiaľ nechce pustiť... Vďaka za zastavenie (:
pozrela som sa na to ráno pri dennom svetle a už to vidím aj bez pohybu obrázkom, hej, treba to urobiť, tak je to za 5 ),ja som si až teraz prečítala celú tú diskusiu, a myslím si naďalej, že to miesto je dobré, harmonickejšie by bolo bez spodku a tiež nerozumiem Brehuľkinej poznámke
 
Matúš Koprda
2011-06-02 22:39:42
príspevok od: spektrum
tak ja nie som krajinkár, ale miesto s takými výraznými kontrastami a štruktúrou ma veľký potenciál, tu hlbočinu dole vnímam aj bez toho okraja dole, bola by pokojnejšia bez toho, ale možno vobec nejde o pokoj...je to asi hdr, alebo aspon tonalitná úprava, a ta výraznosť vždy pritiahne, ja s tým mám vždy problém...dovtedy uberám, kým sa to čo najviac nepriblíži realite..ale spokojná väčšinou aj tak nie som :-)) a beholder mal pravdu s tým obdivuhodným prístupom ku kritike...
na tie fľaky a prechody na oblohe, ako som nedávno zistil existuje malý trik, ako ich zistiť.
Rozklikni si fotku, zmenši si okno prehliadača tak aby sa tam zobrazovala len malá časť fotky a potom si ju posúvaj doprava-doľava... Vidíš už tie prechody a neprirodzené stmavenia?
Táto fotka si 7bodov/6bodov rozhodne nezaslúži... (od dokonalosti má ďaleko)... Skúsim ju ale asi ešte prerobiť a možno to vyjde lepšie. Spodok sa už aj mne zdá naviac, dám ho preč (: Len sa mi do toho zatiaľ nechce pustiť... Vďaka za zastavenie (:
 
spektrum
2011-06-02 19:17:35
doma nemam dobry monitor, ja flaky pri kostole nevidim..
 
spektrum
2011-06-02 19:15:28
tak ja nie som krajinkár, ale miesto s takými výraznými kontrastami a štruktúrou ma veľký potenciál, tu hlbočinu dole vnímam aj bez toho okraja dole, bola by pokojnejšia bez toho, ale možno vobec nejde o pokoj...je to asi hdr, alebo aspon tonalitná úprava, a ta výraznosť vždy pritiahne, ja s tým mám vždy problém...dovtedy uberám, kým sa to čo najviac nepriblíži realite..ale spokojná väčšinou aj tak nie som :-)) a beholder mal pravdu s tým obdivuhodným prístupom ku kritike...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
fotografik
2011-06-02 05:07:15
Malebná krajinka,dobre svetlo...Trošku ruší ten kopček dole,ale páči sa mi :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Matúš Koprda
2011-06-01 21:23:33
príspevok od: beholder
...nie , nie je...
tak dík, dobre padne raz za čas aj podpora (:
 
beholder
2011-06-01 21:02:42
príspevok od: Matúš Koprda
nerozumiem... to je sarkazmus?
...nie , nie je...
 
Matúš Koprda
2011-06-01 19:25:01
príspevok od: beholder
....k fotke sa vyjadrovať nebudem ...všetko už asi bolo spomenuté....(azde len toľko, že sa mi páči cesta a polia pod slnkom).......................ale Tvoj prístup ku kritike (či sa jedná o rozdávanú alebo prijímanú) je obdivuhodný.....



nerozumiem... to je sarkazmus?
 
beholder
2011-06-01 18:39:39
....k fotke sa vyjadrovať nebudem ...všetko už asi bolo spomenuté....(azde len toľko, že sa mi páči cesta a polia pod slnkom).......................ale Tvoj prístup ku kritike (či sa jedná o rozdávanú alebo prijímanú) je obdivuhodný.....



 
Matúš Koprda
2011-06-01 14:42:22
príspevok od: MartinH
sam som urobil uz aj horsiu.. ale uz aj lepsiu..
Martin pozri, ja sa s Tebou nechcem hádať. S touto fotkou, hlavne s divokou úpravou na nej, rozhodne nie som spokojný, a áno priznávam to ako jasnú chybu... sám by som si nedal za to viac ako 4 body...
Ale to čo si urobil Ty, bolo len zbytočné kopnutie si. Nebolo to prvý krát. Prečo? Máš pocit že mi niečo musíš vrátiť?
 
MartinH
2011-06-01 11:15:09
príspevok od: Matúš Koprda
je to zlé však?
sam som urobil uz aj horsiu.. ale uz aj lepsiu..
 
Matúš Koprda
2011-06-01 10:34:23
príspevok od: MartinH
na to aky si na ostatnych kritik teoretik, ci praktik, tak ma ta uprava pobavila..
je to zlé však?
 
MartinH
2011-06-01 10:26:38
na to aky si na ostatnych kritik teoretik, ci praktik, tak ma ta uprava pobavila..
 
Matúš Koprda
2011-05-30 22:41:52
príspevok od: Peter Svoboda
Popísané už bolo, tak nebudem mudrovať naviše, každopádne miesto je viac než fotogenické, nebol by som tam posledný krát...ešte by ma zaujímalo, ako je to nasvietené v presne opačnú dennú dobu, či si skúšal.., lebo možno vtedy by "hriala" aj fasáda kostolíka, ale tiene by zahalili asi polia dolu, ale len špekulujem..
Špekuluj, špekuluj (:
Vravela mi jedna krava čo tam je blízko ustajňená, že vraj slnko tam svieti (cez leto) asi až niekedy okolo ôsmej /deviatej, dve-tri hodiny po východe slnka... Takže svetlo je už dosť tvrdé... Asi. Neviem, nebol som tam ráno (:
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-05-30 20:04:36
Popísané už bolo, tak nebudem mudrovať naviše, každopádne miesto je viac než fotogenické, nebol by som tam posledný krát...ešte by ma zaujímalo, ako je to nasvietené v presne opačnú dennú dobu, či si skúšal.., lebo možno vtedy by "hriala" aj fasáda kostolíka, ale tiene by zahalili asi polia dolu, ale len špekulujem..
 
Matúš Koprda
2011-05-27 12:59:16
príspevok od: retep
to je v poriadku....absolutne......

nie kazda myslienka,musi mat fotografiu......

tes sa z masoveho zaujmu,je to zdravo sebecke a udrzuje to v lepsej kondicii dusevne zdravie..

myslim,ze v Tebe je viac dynamiky,sudiac podla tvorby...evidentne ale teraz,hladas pokoj.....

bud teda v pokoji Matus..... aj z tejto fotografie

ahoj

P
heh, možno máš pravdu... a díky, to si ani nezaslúžim... Drž sa
 
retep
2011-05-27 12:50:30
príspevok od: Matúš Koprda
to nechcem(: Priznávam, v tejto fotografii je niečo masové... Ale ani tú masovú ľúbivosť som nedotiahol do konca (: Je to fotka bez nejakej extra myšlienky... Ale skúšam aj také aj také...
to je v poriadku....absolutne......

nie kazda myslienka,musi mat fotografiu......

tes sa z masoveho zaujmu,je to zdravo sebecke a udrzuje to v lepsej kondicii dusevne zdravie..

myslim,ze v Tebe je viac dynamiky,sudiac podla tvorby...evidentne ale teraz,hladas pokoj.....

bud teda v pokoji Matus..... aj z tejto fotografie

ahoj

P
 
Matúš Koprda
2011-05-27 12:41:20
príspevok od: retep
je to pekne miesto....a protim,"pri ceste" take obycajne navonok....

urobil si tuto pracu dobre....myslim.....je farebna,ma svetlo,hyri sytostou,uhol pohladu ma svoje caro,mierne mysticka.........je to to,co ludia chcu a vzdy ich to pritiahne.....

takze je to fotografia,ktora zaujme.....
to nechcem(: Priznávam, v tejto fotografii je niečo masové... Ale ani tú masovú ľúbivosť som nedotiahol do konca (: Je to fotka bez nejakej extra myšlienky... Ale skúšam aj také aj také...
 
retep
2011-05-27 12:36:31
je to pekne miesto....a protim,"pri ceste" take obycajne navonok....

urobil si tuto pracu dobre....myslim.....je farebna,ma svetlo,hyri sytostou,uhol pohladu ma svoje caro,mierne mysticka.........je to to,co ludia chcu a vzdy ich to pritiahne.....

takze je to fotografia,ktora zaujme.....
 
Ivan .
2011-05-23 13:13:49
určite ma tá fotka zaujala.
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Matúš Koprda
2011-05-23 12:26:17
príspevok od: Koma
No pán Kolega kamarát...tak ja sa teda verejne priznávam....mala som Vám menej v tej chvíli hubou za ušami mleť a kvakoriť ....a mohli ste to mať bez tých fliačikov ...no ale sa priznám - ako som vás videla pravou nohou na hrane zrázu...a ľavou už vstúpeného do vnútra tej prudkej steny...a videla som Vám na očiach a do hlavy že chcete ísť ešte o krok ďalej.....vám teda poviem...až mi riťku sťahovalo...vemeno sa mi normálne strachom natriasalo, nechýbalo veľa a mala by som z mlieka smatanku či maslo. A ináč ak mi nabudúce dáte skorej vedieť že prídete....pôjdem susedovi a zavolám tam s nami hore aj môjho obľúbeného vola.....sa tam hore postavíme , posadíme na prdel...tam hore pred kostolík na okraj zrázu - nebude Vám tam vidieť aspoň ten tmavší fliačik..a zahráme Vám tam akože takú mileneckú dvojicu. Ja volovi hlávku na pleco skloním a budeme spoločne pozerať tak do diaľky, do šííírav....rozjímať bezslovne pri západe slnka aké sme zvieratká na tom svete malé, a ako ten čas rýchlo plynie....zaspomíname si čo všetko pekné sme v živote prepásli...a budem čumieť na to lietadielko vľavo hore....že čo pekné nás ešte na tejto Zemi čaká...budem tak v myšlienka letieť smerom na východ...k jasným obzorom, k svetlejšiemu zajtrajšku...budeme cítiť ako život plynie a pulzuje. No a k fotečke....nie je to zlé ani bez toho spodku..ale osobne by som si vybrala túto spodkovú..mám z nej lepší priestorový pocit. Bez spodku sa zľava doprava preženiem po krajine a musím sa hore kolmým zrázom vyštverať ..tu na tejto sa mi pozdáva a naozaj páči ako zľava doprava prejdem spodkom fotky okrajom zrázu...začnem stúpať hore a vyštverám sa po jeho okraji až ku kostolíku...tam si odfuknem, sadnem na prdel...a spätne sa očmo vraciam doľava do fotky....a pekne v pokoji si študujem krajinné detaily...a dlhéééé tiene...lúče...kde všade sa zapierajú...ako sa vrcholkami stromov kĺžu. Neviem či sa to dá, viem že krajina bola pri západe naozaj pekne vyfarbená...osobne by som jemne skúsila ubrať celoplošne farbičky že ako by to vyzeralo že by neboli tak výrazné a sýte...tak pomaly a jemne...by som ich skúsil kúsok stiahnuť
No a ja zas Ďakujem Vám...aj hlavne za to, že ste ma na druhý deň vytiahli tak skoro skoro ráno z maštale...pekné ráno to bolo...mám veľmi rád tú chvíľu keď sa nový deň prebúdza, ...slnkom spoza obzoru sa rodí...ľudia ešte spia a len zvieratká sa už potulujú...nie akože túlia k sebe – ale už brúzdajú po krajine.
(: vieš kritiku veľmi jemne podať, vďaka, aj za ostatné veci...
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-05-23 11:42:39
No pán Kolega kamarát...tak ja sa teda verejne priznávam....mala som Vám menej v tej chvíli hubou za ušami mleť a kvakoriť ....a mohli ste to mať bez tých fliačikov ...no ale sa priznám - ako som vás videla pravou nohou na hrane zrázu...a ľavou už vstúpeného do vnútra tej prudkej steny...a videla som Vám na očiach a do hlavy že chcete ísť ešte o krok ďalej.....vám teda poviem...až mi riťku sťahovalo...vemeno sa mi normálne strachom natriasalo, nechýbalo veľa a mala by som z mlieka smatanku či maslo. A ináč ak mi nabudúce dáte skorej vedieť že prídete....pôjdem susedovi a zavolám tam s nami hore aj môjho obľúbeného vola.....sa tam hore postavíme , posadíme na prdel...tam hore pred kostolík na okraj zrázu - nebude Vám tam vidieť aspoň ten tmavší fliačik..a zahráme Vám tam akože takú mileneckú dvojicu. Ja volovi hlávku na pleco skloním a budeme spoločne pozerať tak do diaľky, do šííírav....rozjímať bezslovne pri západe slnka aké sme zvieratká na tom svete malé, a ako ten čas rýchlo plynie....zaspomíname si čo všetko pekné sme v živote prepásli...a budem čumieť na to lietadielko vľavo hore....že čo pekné nás ešte na tejto Zemi čaká...budem tak v myšlienka letieť smerom na východ...k jasným obzorom, k svetlejšiemu zajtrajšku...budeme cítiť ako život plynie a pulzuje. No a k fotečke....nie je to zlé ani bez toho spodku..ale osobne by som si vybrala túto spodkovú..mám z nej lepší priestorový pocit. Bez spodku sa zľava doprava preženiem po krajine a musím sa hore kolmým zrázom vyštverať ..tu na tejto sa mi pozdáva a naozaj páči ako zľava doprava prejdem spodkom fotky okrajom zrázu...začnem stúpať hore a vyštverám sa po jeho okraji až ku kostolíku...tam si odfuknem, sadnem na prdel...a spätne sa očmo vraciam doľava do fotky....a pekne v pokoji si študujem krajinné detaily...a dlhéééé tiene...lúče...kde všade sa zapierajú...ako sa vrcholkami stromov kĺžu. Neviem či sa to dá, viem že krajina bola pri západe naozaj pekne vyfarbená...osobne by som jemne skúsila ubrať celoplošne farbičky že ako by to vyzeralo že by neboli tak výrazné a sýte...tak pomaly a jemne...by som ich skúsil kúsok stiahnuť
No a ja zas Ďakujem Vám...aj hlavne za to, že ste ma na druhý deň vytiahli tak skoro skoro ráno z maštale...pekné ráno to bolo...mám veľmi rád tú chvíľu keď sa nový deň prebúdza, ...slnkom spoza obzoru sa rodí...ľudia ešte spia a len zvieratká sa už potulujú...nie akože túlia k sebe – ale už brúzdajú po krajine.
 
arpi
2011-05-23 09:21:54
menej je niekedy viac - hlavne softenia :)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 5.33
 
Matúš Koprda
2011-05-23 01:02:42
príspevok od: photoab.wz.cz
chystam, uz dlho, ale teraz mi to nejak nevychadza. asi az na jesen. + uvazujem o cisto PS workshope.
tak snáď to potom aj nejak verejne vyhlásiš... dík za odpoveď a rady
 
Matúš Koprda
2011-05-23 00:37:49
príspevok od: jozefmicic
K tým fľakom pod kostolom - ked ideš od kostola pohľadom po hrane útesu, tak tam kde ide skoro kolmo k zemi je na poli tmavý fľak ktorý kopíruje reliéf útesu. Neviem, či to bolo v tomto mieste spájané, ale ako tieň to tam moc nesedí. To len, keby si sa to rozhodol prerábať Tá fotka na 1x.com je tá istá, čo tu uvádza photoab.wz.cz .
áno, to vidím, myslel som že myslíš iné. Dík
 
jurajkol
2011-05-22 23:52:23
Dobre foto,,,
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
jozefmicic
2011-05-22 22:33:38
príspevok od: Matúš Koprda
Páni, ďakujem vám za konštruktívnu kritiku. Skúsim to zhrnúť všetko do jedného príspevku.

Brehulka - za kritiku som vďačný, ale tomu, čo si mi napísal nerozumiem. Fotka je vždy o svetle a väčšinou aj o farbe. To som vedel. Ale o to asi nejde, tak mi to prosím pomôž pochopiť.

Tomyno - áno, aura tam je. Tak som sa s tou fotkou hral, až som na to pozabudol a ostalo to tam. Nechcem sa vyhovárať na zlý monitor, je to tam a hotovo, jasná chyba. Vďaka Ti za triezve slová.

MatoBello - Nie, aspoň nie priamo. Fotka nie je HDR. Je to spojenie viacerých expozícii pre rozšírenie dynamického rozsahu. HDR je rozšírenie dynamického rozsahu + tone mapping. Ale aby som len neslovíčkaril, táto fotka nebola prehnaná žiadnym hdr programom, všetko bolo ručne spájané (okrem pano) vo fotošope. Tie fľaky vznikli tým, že som sa snažil zosvetliť kostolík a tak som to dobabral, že to budem musieť spraviť odznova, lebo toto je už trochu moc pokazené a nemám síl to z pokazeného opravovať, radšej sa vrátim k surovej fotke... Môžem potom poslať výsledok, ak Ťa to zaujíma. Každopádne vďaka za zastavenie.

miki33 - V prvom rade vďaka za kritiku. Ale musím sa spýtať. Stmaviť ten briežok? Prečo? Veď naňho svietilo slnko, tmavý by bol neprirodzený. Či mal byť výsledok omaľovánka? Ťažko povedať (:

jozefmicic - Čauko. Som rád že si sa stavil. K tej kompozícii. Skúšal som sa toho spodku zbaviť a rezať zospodu. A niesom si úplne istý, čo je lepšie. Toto na mňa pôsobí trochu priestorovejšie a vyhovuje mi zachovaný oblúčik od strednej skaly tiahnuci sa až ku kostolíku. Tým nechcem povedať že Tebou navrhovaná varianta je horšia. Jednoducho, rozmýšlal som aj nad tým a možno som sa aj zle rozhodol (: K TK, platí to čo som napísal vyššie MatoBello-vi. Hmm, ale fľaky pod kostolíkom nevidím... K oblohe, môže byť, mne osobne to moc neprekáža. 1x? Pošleš mi link, nech sa pozriem?

rasto.tn a kubizmus - môže byť. Pozri vyššie, ak Ťa zaujíma vysvetlenie (: Vďaka za kritiku.

seifi - vyššie... A k tej stupnici - 100% sa s Tebou stotožňujem, ale to asi vieš...

photoab - Napíš prosím niečo viac. Je to podľa Teba farebne a kontrastne (príliš svetlý spodok) prepísknuté?
K tým fľakom pod kostolom - ked ideš od kostola pohľadom po hrane útesu, tak tam kde ide skoro kolmo k zemi je na poli tmavý fľak ktorý kopíruje reliéf útesu. Neviem, či to bolo v tomto mieste spájané, ale ako tieň to tam moc nesedí. To len, keby si sa to rozhodol prerábať Tá fotka na 1x.com je tá istá, čo tu uvádza photoab.wz.cz .
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2011-05-22 22:06:14
príspevok od: Matúš Koprda
nie neboli, toto bude skôr náhoda, vyzerá to aj na rovnaké miesto.... sranda (: Aj mne sa táto páči viac.... skúsim to ešte premakať...
no možno nič moc miesto, ale klasika, tak som to chcel mať zachytené, určite to poznáš (:

mimochodom, nechystáš sa robiť ďaľší workshop? možno by bol záujem...
chystam, uz dlho, ale teraz mi to nejak nevychadza. asi az na jesen. + uvazujem o cisto PS workshope.
 
Matúš Koprda
2011-05-22 22:02:14
príspevok od: photoab.wz.cz

cele to posobi tak strasne softovane-flakato. tato sa mi technicky ovela viac paci: https://www.ttstudio.sk/image.php?id_foto=1646&latest ___boli ste spolu? inak ale poznam to miesto, neni to nic moc na fotenie.
nie neboli, toto bude skôr náhoda, vyzerá to aj na rovnaké miesto.... sranda (: Aj mne sa táto páči viac.... skúsim to ešte premakať...
no možno nič moc miesto, ale klasika, tak som to chcel mať zachytené, určite to poznáš (:

mimochodom, nechystáš sa robiť ďaľší workshop? možno by bol záujem...
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2011-05-22 21:56:15
príspevok od: Matúš Koprda
presne na Teba som čakal... teraz už môžem začať písať odpoveď. Potom si pozri, ak sa Ti bude chcieť.

cele to posobi tak strasne softovane-flakato. tato sa mi technicky ovela viac paci: https://www.ttstudio.sk/image.php?id_foto=1646&latest ___boli ste spolu? inak ale poznam to miesto, neni to nic moc na fotenie.
 
Matúš Koprda
2011-05-22 21:39:33
matus-home - nechcem sa sťažovať, som rád že si sa zastavil. Ale mám otázočku, ako po tom všetkom čo tu bolo napísané ohodnotiť TK ako takmer dokonalú?
 
Matúš Koprda
2011-05-22 21:10:17
Páni, ďakujem vám za konštruktívnu kritiku. Skúsim to zhrnúť všetko do jedného príspevku.

Brehulka - za kritiku som vďačný, ale tomu, čo si mi napísal nerozumiem. Fotka je vždy o svetle a väčšinou aj o farbe. To som vedel. Ale o to asi nejde, tak mi to prosím pomôž pochopiť.

Tomyno - áno, aura tam je. Tak som sa s tou fotkou hral, až som na to pozabudol a ostalo to tam. Nechcem sa vyhovárať na zlý monitor, je to tam a hotovo, jasná chyba. Vďaka Ti za triezve slová.

MatoBello - Nie, aspoň nie priamo. Fotka nie je HDR. Je to spojenie viacerých expozícii pre rozšírenie dynamického rozsahu. HDR je rozšírenie dynamického rozsahu + tone mapping. Ale aby som len neslovíčkaril, táto fotka nebola prehnaná žiadnym hdr programom, všetko bolo ručne spájané (okrem pano) vo fotošope. Tie fľaky vznikli tým, že som sa snažil zosvetliť kostolík a tak som to dobabral, že to budem musieť spraviť odznova, lebo toto je už trochu moc pokazené a nemám síl to z pokazeného opravovať, radšej sa vrátim k surovej fotke... Môžem potom poslať výsledok, ak Ťa to zaujíma. Každopádne vďaka za zastavenie.

miki33 - V prvom rade vďaka za kritiku. Ale musím sa spýtať. Stmaviť ten briežok? Prečo? Veď naňho svietilo slnko, tmavý by bol neprirodzený. Či mal byť výsledok omaľovánka? Ťažko povedať (:

jozefmicic - Čauko. Som rád že si sa stavil. K tej kompozícii. Skúšal som sa toho spodku zbaviť a rezať zospodu. A niesom si úplne istý, čo je lepšie. Toto na mňa pôsobí trochu priestorovejšie a vyhovuje mi zachovaný oblúčik od strednej skaly tiahnuci sa až ku kostolíku. Tým nechcem povedať že Tebou navrhovaná varianta je horšia. Jednoducho, rozmýšlal som aj nad tým a možno som sa aj zle rozhodol (: K TK, platí to čo som napísal vyššie MatoBello-vi. Hmm, ale fľaky pod kostolíkom nevidím... K oblohe, môže byť, mne osobne to moc neprekáža. 1x? Pošleš mi link, nech sa pozriem?

rasto.tn a kubizmus - môže byť. Pozri vyššie, ak Ťa zaujíma vysvetlenie (: Vďaka za kritiku.

seifi - vyššie... A k tej stupnici - 100% sa s Tebou stotožňujem, ale to asi vieš...

photoab - Napíš prosím niečo viac. Je to podľa Teba farebne a kontrastne (príliš svetlý spodok) prepísknuté?
 
Matúš Koprda
2011-05-22 20:35:55
príspevok od: photoab.wz.cz
softovanie ma slusne rezervy. inak snad celkom fajn, na tomto mieste sa moc carovat neda.
presne na Teba som čakal... teraz už môžem začať písať odpoveď. Potom si pozri, ak sa Ti bude chcieť.
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2011-05-22 20:19:03
softovanie ma slusne rezervy. inak snad celkom fajn, na tomto mieste sa moc carovat neda.
Tech. kvalita: 3 | Kompozícia: 5 | Impakt: 3 | Priemer: 3.67
 
Karolína
2011-05-22 20:13:49
Krajinka sa mi páči...
 
palys
2011-05-22 18:47:20
pozeratelne
 
kubizmus
externý redaktor 2011-05-22 16:24:58
no v nadhľade , teda na prvý pohľad veľmi pekné, lenže, pardon, nepozrel som ,ale zdá sa mi to HDR ,ale echt silne, ta fotka vyzera ako nakreslená a okolo kostola sú nejaké artefakty, fľaky alebo čo,neviem, či je to dôsledkom HDR alebo nepodarená retuš
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 7 | Impakt: 5 | Priemer: 5.33
 
seifi
2011-05-22 14:41:11
je to farebne "prepísknuté " ;
keď vidím hore tie 6-tky a túto stupnicu, neviem koľko napísať , ale to nie je dôležité ;

7 Všestranně vynikající a výjimečná fotografie
+6 Výborná fotografie bez výhrad
+5 Výborná fotografie s drobnou vadou
+4 Dobrá fotografie, ale s výhradami
+3 Průměrná fotografie s výhradami
+2 Ještě je potřeba hodně se učit
+1 Nepovedená fotografie nevhodná k vystavení
 
rasto.tn
2011-05-22 13:41:02
Farebne je to dosť rozpačité a v kompozícii mi vadí spodok - ten mi príde vzhľadom na ostatok fotky dosť nehomogénny a rušivý.
 
jozefmicic
2011-05-22 13:22:00
Hmm, farebne to upúta hneď, ale ostatné záležitosti už trochu pokrivkávajú. Kompozične - zbavil by som sa toho spodku, kde sú len veľmi neatraktívne zlepence skál. TK - neviem či sú to stopy po retušovaní alebo čo, ale okolo kostolíka sú tmavé fľaky, ktoré sa dajú pri pozornejšom retušovaní odstrániť, podobne aj pri tom skalnatom útese pod kostolíkom. Nevadili by, keby hneď neudreli do očí. Tiež mi trochu nesedí farebnosť oblohy - iné odtiene modrej - síce je zrejmé, že okolo slnka bude ten odtieň iný, ale tu je to pôsobí trochu neprirodzene. Potenciál celý ten záber má (tak ako jeho lepšia verzia od iného autora na 1x.com).
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 5 | Impakt: 5 | Priemer: 4.67
 
miki33
2011-05-22 13:18:08
no ze si fotil do HDR je logicke.
1.) Ak vysledok mal byt "realistikejsi", tak by som ten breh s kostolikom v pohode stmavil. Zaciatok je dobry, ale ziada si to este pohrat sa s tym. Nemusi byt za kazdu cenu vidno kazdy detail a kresbu, nie vzdy je to az take ziaduce pri krajinkarskej fotografii.
2.)Ak vysledok mala byt takato "omalovanka" tak beriem.
 
Hvibyk
2011-05-22 13:16:23
Tie role dole su perfektné
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
MatoBello
2011-05-22 13:08:36
Príjemne sa na to pozerá ! Nevznikli tie fľaky okolo kostolnej veže úpravou HDR ? aspoň ja mám občas takú skúsenosť.
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
MartinoX
2011-05-22 12:56:10
Nadhera
 
Tomyno
2011-05-22 12:49:12
...ľava strana moc fajn ale od tej skaly v pozadí az ku kostolíku tam vidim dosť flakov v oblasti oblohy ako sa tá skala dotýka horizontu a okolo kostolika je tiež badať nepatrnú auru, škoda toho ale miesto naozaj mooooc fajn ;)...
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
brehulka
2011-05-22 12:44:00
Nechcem byť silou mocou kritická. Možno aj zlý monitor má vedie k myšlienke, že fotečka je pospájaná z rôznych svetelno-farebných fľakov. Môj verdikt - nepáči.
 
 
Expozícia: spojenie viacerých expozícii + následná panoráma sec
Fotoaparát: Nikon D60
Objektív: Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6 G ED AF-S DX VR
Ohnisko: 16mm
Pridané: 2011-05-22 12:16:11
Na kritiku: 2011-05-22 12:17:11
Miesto:Drážovce
Témy: krajina
Albumy: Krajina
Pekný deň všetkým.


Ďakujem komarátovi za asistenciu (:

***EDIT***
tu je lepšia verzia: https://picasaweb.google.com/lh/photo/VyGvEm2UR1w0E978KgEvTOOqj1DLB38LUnLI1ifbKpU?feat=directlink