Jarné svitanie

Body: 32.00    Videnia: 1881    Páči sa: 1

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
andy3128
2011-05-29 15:32:56
vsetkeho vela skodi ...
 
martinol
2011-05-29 12:05:26
Vidím, že názory na moju fotografiu sa rôznia,
Niekomu sa foto páči, inému nie. Ako som spomínal, je to jeden z mojich prvých HDR snímkov a ako poznamenal rasto.tn keď sa snímky nasendvičujú v Photomatixe a pridá sa nejaká razantnejšia úprava, častokrát sa mi takýto efekt zapáči (a myslím, že nie som jediný), a potom je problém posunúť bežca na nižšiu hodnotu, čo by paradoxne pridalo snímke na reálnosti a častokrát na jej hodnote. To je naozaj problém nás, začínajúcich fotografov, ktorí si túto metódu iba začíname osvojovať. Dostala sa mi totiž do rúk publikácia o HDR tak som sa ju pokúsil realizovať, ale nie celkom šťastne. Bol to teda iba malý experiment, aby som do danej problematiky trochu "zabŕdol" a možno ju využil ako doplnok, pokiaľ si to vyskytnutá situácia bude vyžadovať, resp. na zvýraznenie nejakého javu, alebo ako umeleckú snímku. A je pravda, že s HDR treba zachádzať veľmi citlivo. HDR je podľa mňa veľmi subjektívny "žáner".

Snažil som sa zachytiť atmosféru dediny, počas chladného jarného rána, keď ešte "spala". Zrejme sa mi požadovaného efektu nepodarilo dosiahnuť.

Ďakujem všetkým, ktorým sa snímok páčil, a aj tým ktorí mi ho skritizovali, aby poukázali na moje chyby, ktorých sa budem snažiť v budúcnosti vyvarovať.
 
kubizmus
externý redaktor 2011-05-29 11:54:42
príspevok od: rasto.tn
Takéto HDR je zlé. HDR je defacto o tom, aby si zmiernil rozdiely spôsobené nedostatočnou súčasnou technickou vybavenosťou, ktorá nedokáže zvládať rozdiely 1/- EV, teda nedokáže dôveryhodne reprodukovať tmavé a aj svetlé miesta na fotke zároveň. A ty si touto zlou úpravou fotku maximálne pokazil. Pri HDR platí: menej je takmer vždy viac. Nevadí, ešte sa len učíš s tým pracovať a na začiatok nik nie je profík, ale aj sám musíš uznať, že táto fotka má od reality a neutrálnosti dosť ďaleko.
súhlas, jednoznacne
 
Gino
2011-05-29 09:23:41
toto nie ... 2/4/2
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-05-29 07:38:27
príspevok od: falco.tinnunculus
nevytvarajte tu, prosim, prezumpciu pacenia sa...nejde o diktat, kde sa spocitavaju chyby, ale o fotografiu...

kebyze vyjdem von a svet vyzera ako na tomto hdr...oblaky farby dusiveho dymu, palcive nezdrave slnko; co je zive je tmave akoby sa tomu nikdy nemalo dostat zivotodarneho svetla, dedinka v mrtvom zapachajucom chlade a pole zelenej skazy...
tolko k impaktu
kompozicia-ubral by som z tej oblohy
technicka kvalita-ostrost vynikajuca, ziadne prepaly, mierna vinetacia...6 bodov
teraz mozes Ty dodat svoje postrehy, teda najma tie pozitiva.
Ešte dodám ku kompozícii - ak sa oreže z oblohy, dostane sa kompozícia na polovičné delenie a bude to úplne na prd (môj názor)...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-05-29 07:37:07
príspevok od: falco.tinnunculus
nevytvarajte tu, prosim, prezumpciu pacenia sa...nejde o diktat, kde sa spocitavaju chyby, ale o fotografiu...

kebyze vyjdem von a svet vyzera ako na tomto hdr...oblaky farby dusiveho dymu, palcive nezdrave slnko; co je zive je tmave akoby sa tomu nikdy nemalo dostat zivotodarneho svetla, dedinka v mrtvom zapachajucom chlade a pole zelenej skazy...
tolko k impaktu
kompozicia-ubral by som z tej oblohy
technicka kvalita-ostrost vynikajuca, ziadne prepaly, mierna vinetacia...6 bodov
teraz mozes Ty dodat svoje postrehy, teda najma tie pozitiva.
Čo sa mňa týka, u mňa sa veľa pozitív nenájde a takmer úplne súhlasím s Rasťom. Často používam úpravu HDR a som toho názoru, že úprava HDR slúži k niečomu inému ako k tomu, aby už z náhľadu bolo poznať, že sa jedná o túto techniku. Navyše pri krajinke pohľad na ňu doslova sprzní (môj názor). Soft Photomatix dokáža vytvoriť oveľa realistickejšie výtvory, ale väčšina užívateľov používa jeho základné nastavenie a teda vznikajú veľmi podobné výsledky.
Doporučuejem pozrieť sa na techniku úprav, ktorá sa volá iHDR...
 
falco.tinnunculus
2011-05-28 22:37:46
príspevok od: Helen1
pozrela som si Tvoje portfolio Rasťo, si skúsený fotograf, máš pekné fotky a preto sa Ťa chcem spýtať, čo sa Ti na tomto prevedení nepáči (ak neberieme do úvahy, že by mala HDR úprava vytvoriť realistický obraz), lebo ja ako sa na to pozerám, tak sa na to pozerám, nič tak hrozné nevidím...HDR v spomínanej knihe sa mi zdajú ďaleko prehnanejšie pomôžeš tým nielen autorovi ale aj mne ...dík
nevytvarajte tu, prosim, prezumpciu pacenia sa...nejde o diktat, kde sa spocitavaju chyby, ale o fotografiu...

kebyze vyjdem von a svet vyzera ako na tomto hdr...oblaky farby dusiveho dymu, palcive nezdrave slnko; co je zive je tmave akoby sa tomu nikdy nemalo dostat zivotodarneho svetla, dedinka v mrtvom zapachajucom chlade a pole zelenej skazy...
tolko k impaktu
kompozicia-ubral by som z tej oblohy
technicka kvalita-ostrost vynikajuca, ziadne prepaly, mierna vinetacia...6 bodov
teraz mozes Ty dodat svoje postrehy, teda najma tie pozitiva.
 
Helen1
2011-05-28 22:01:48
príspevok od: rasto.tn
Ono pomôžem si jedným linkom, kde sú tiež prehnané HDR.

https://www.hdrsoft.com/
https://www.hdrsoft.com/gallery/index.php

mne ide o to, aby sa autor naozaj najprv naučil robiť klasické fotky HDR tak, ako boli predurčené, avšak netvrdím, že nemôže fotiť aj prehnané HDR tak, aké je na linkoch. Ak si podívaš niektoré tie fotky, čo na ne povieš? - mne sa napriek tomu, že sú prehnané lúbia (samozrejme len niektoré). A čo sa mi nepáči? - Celková kompozícia a spracovanie - neoslovilo ma to a hlavne som (pejoratívne) neotvoril ústa od údivu, ako pri spomínaných foto z linkov. A aj tak si z úplne elementárneho hľadiska myslím, že najprv by sa mal každý naučiť fotiť a až potom v druhej fáze upravovať fotky na PC. Dokonca ani ja HDR robiť neviem, tak to nerobím (aj keď do budúcnosti plánujem). Svoje poznatky by mal každý najprv upriamiť na to, čo fotí (kompozícia, myšlienka) a učiť sa, lebo tým, že použije niekto HDR neznamená, že automaticky bude mať dobré fotky.
dík za linky...niektoré HDR sú fakt vydarené..myslím, že už Ti viac rozumiem...pekný večer
 
peterqxx
2011-05-28 21:51:11
príspevok od: rasto.tn
Vydel - píše sa videl. A objektívne - táto fotka je zlá a je chybou, že niektorí chcú autorovi predostrieť obraz, že fotka je fajná. Ak si aj odmyslím HDR, fotka by ma taktiež nezaujala, lebo nemá nejaký excelentný námet a už vôbec nie kompozíciu o impakte ani nehovorím. Vysoké hodnotenia u takejto foto neodrážajú autora tejto foto, ale vkus niektorých hodnotiteľov, ktorý nemá šancu takýchto začínajúcich fotografov správne usmerniť, práve naopak - uistiť ich, že fotky, ktoré robia sú na vysokej úrovni a tak ich dostať do omylu.
prosim ta nezatazujm alaskavo pravopisom dakujem . pozri mne sa ta fotka paci pretoze hdr mi tam vobec nevadi a prave keby bola normalna tak vtedy ma nezaujme niako extra . ani nen i tam nejaky namet a aky chces ma tpri pohlade na dedinu impakt? proste skusil odfotit vychadzajuce slnko a trosku atmosferu. pokial na fotke nevidim nejake do oci byjuce vady tak pochvalim a ked da dalsiu co bde zla tak to kludne napsiem ale nebudem kritizovat a mat nazor ze cela zla len preto lebo podla mna to neni spravne a preto lebo mne sa to nezda . vzdy a asi kazdeho pri zaciatkoch potesi ak mu niekdo poradi pochvali a samozrejme konstruktivne skritizuje ale nie jednoducho par frazami odrovnat ze je to zle . poradil si mu co ma roboit ? nieco k veci ? nie ... ja nikoho neuistujem len som ohodonotil jednu fotku ktora sa mne osobne paci . a uprimne o akom impakte mozeme hovorit pri tvojej fotke teriho chata?? neutocim na teba ale vies ked sa mi paci poviem pekne ak sa mi nepaci poviem zle preto a preto ...ok nechajme to pohoda mame len torksu ine nazory ...
 
rasto.tn
2011-05-28 21:44:57
príspevok od: Helen1
pozrela som si Tvoje portfolio Rasťo, si skúsený fotograf, máš pekné fotky a preto sa Ťa chcem spýtať, čo sa Ti na tomto prevedení nepáči (ak neberieme do úvahy, že by mala HDR úprava vytvoriť realistický obraz), lebo ja ako sa na to pozerám, tak sa na to pozerám, nič tak hrozné nevidím...HDR v spomínanej knihe sa mi zdajú ďaleko prehnanejšie pomôžeš tým nielen autorovi ale aj mne ...dík
Ono pomôžem si jedným linkom, kde sú tiež prehnané HDR.

https://www.hdrsoft.com/
https://www.hdrsoft.com/gallery/index.php

mne ide o to, aby sa autor naozaj najprv naučil robiť klasické fotky HDR tak, ako boli predurčené, avšak netvrdím, že nemôže fotiť aj prehnané HDR tak, aké je na linkoch. Ak si podívaš niektoré tie fotky, čo na ne povieš? - mne sa napriek tomu, že sú prehnané lúbia (samozrejme len niektoré). A čo sa mi nepáči? - Celková kompozícia a spracovanie - neoslovilo ma to a hlavne som (pejoratívne) neotvoril ústa od údivu, ako pri spomínaných foto z linkov. A aj tak si z úplne elementárneho hľadiska myslím, že najprv by sa mal každý naučiť fotiť a až potom v druhej fáze upravovať fotky na PC. Dokonca ani ja HDR robiť neviem, tak to nerobím (aj keď do budúcnosti plánujem). Svoje poznatky by mal každý najprv upriamiť na to, čo fotí (kompozícia, myšlienka) a učiť sa, lebo tým, že použije niekto HDR neznamená, že automaticky bude mať dobré fotky.
 
peterqxx
2011-05-28 21:37:41
príspevok od: Marcel Rebro
bavime sa o fotke alebo o tvojom subjektivnom vztahu k prostitucii a onanii?
bavime sa o tom ze niekomu sa to nepaci a niekomu ano kazdopadne to neni take zle ale to poniektory hodnotia vydel som aj horsie fotky a boli hodnotene lepsie . a keby si dobre cital vsetky prispevky absolutne som sa nevyjadril k samotnej porstitucii .
 
rasto.tn
2011-05-28 21:35:39
príspevok od: peterqxx
pri hromade hdr aj od vecich profikov som vydel od ze boli od reality a neutralnosti naozaj pozehnane daleko . mylsim ze hdr neni len o tom co pises ale kludne aj o takomto efekte a aj inych . tak isto ako ked vydim hromadu brutalne upravenych fotiek sice su realne ale su tak prerobene ze to neni fotka ale porste vymalovany obrazok . porste kazdemu sa pozdava nieco ine mne sa nepacia k..vy pri ceste niekoho to fascinuje a onanuje nad tym takze skusme trosku objektivnosti .
Vydel - píše sa videl. A objektívne - táto fotka je zlá a je chybou, že niektorí chcú autorovi predostrieť obraz, že fotka je fajná. Ak si aj odmyslím HDR, fotka by ma taktiež nezaujala, lebo nemá nejaký excelentný námet a už vôbec nie kompozíciu o impakte ani nehovorím. Vysoké hodnotenia u takejto foto neodrážajú autora tejto foto, ale vkus niektorých hodnotiteľov, ktorý nemá šancu takýchto začínajúcich fotografov správne usmerniť, práve naopak - uistiť ich, že fotky, ktoré robia sú na vysokej úrovni a tak ich dostať do omylu.
 
kovacmj
2011-05-28 21:33:06
Nedaj sa odradiť.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Helen1
2011-05-28 21:32:27
príspevok od: rasto.tn
To je pravda, ale pri tejto fotke bohužiaľ platí, že je to gýč. A podľa mňa nie je dobré učiť začínajúceho užívateľa HDR naučiť robiť takého prehnané úpravy, lebo sa tak naučí a potom sa toho nezbaví. Napr. ty si použila hodnotenie 3x6 a užívateľ môže uveriť, že je to dobrá fotka. V skutočnosti je to pre mňa 3x1 a nechcem užívateľa nechávať v tom, že jeho HDR je na vysokej úrovni, ale posunúť ho kritikou ďalej.
pozrela som si Tvoje portfolio Rasťo, si skúsený fotograf, máš pekné fotky a preto sa Ťa chcem spýtať, čo sa Ti na tomto prevedení nepáči (ak neberieme do úvahy, že by mala HDR úprava vytvoriť realistický obraz), lebo ja ako sa na to pozerám, tak sa na to pozerám, nič tak hrozné nevidím...HDR v spomínanej knihe sa mi zdajú ďaleko prehnanejšie pomôžeš tým nielen autorovi ale aj mne ...dík
 
Marcel Rebro
2011-05-28 21:29:37
príspevok od: peterqxx
pri hromade hdr aj od vecich profikov som vydel od ze boli od reality a neutralnosti naozaj pozehnane daleko . mylsim ze hdr neni len o tom co pises ale kludne aj o takomto efekte a aj inych . tak isto ako ked vydim hromadu brutalne upravenych fotiek sice su realne ale su tak prerobene ze to neni fotka ale porste vymalovany obrazok . porste kazdemu sa pozdava nieco ine mne sa nepacia k..vy pri ceste niekoho to fascinuje a onanuje nad tym takze skusme trosku objektivnosti .
bavime sa o fotke alebo o tvojom subjektivnom vztahu k prostitucii a onanii?
 
Marcel Rebro
2011-05-28 21:27:35
nuz ... z kompozicne a expozicne nezvladnutej fotkografie nespravi zazrak ani HDR ani IR ani HZDS ...

najsamprv nacim fotit a az potom softit ...
 
peterqxx
2011-05-28 21:21:51
príspevok od: rasto.tn
Takéto HDR je zlé. HDR je defacto o tom, aby si zmiernil rozdiely spôsobené nedostatočnou súčasnou technickou vybavenosťou, ktorá nedokáže zvládať rozdiely 1/- EV, teda nedokáže dôveryhodne reprodukovať tmavé a aj svetlé miesta na fotke zároveň. A ty si touto zlou úpravou fotku maximálne pokazil. Pri HDR platí: menej je takmer vždy viac. Nevadí, ešte sa len učíš s tým pracovať a na začiatok nik nie je profík, ale aj sám musíš uznať, že táto fotka má od reality a neutrálnosti dosť ďaleko.
pri hromade hdr aj od vecich profikov som vydel od ze boli od reality a neutralnosti naozaj pozehnane daleko . mylsim ze hdr neni len o tom co pises ale kludne aj o takomto efekte a aj inych . tak isto ako ked vydim hromadu brutalne upravenych fotiek sice su realne ale su tak prerobene ze to neni fotka ale porste vymalovany obrazok . porste kazdemu sa pozdava nieco ine mne sa nepacia k..vy pri ceste niekoho to fascinuje a onanuje nad tym takze skusme trosku objektivnosti .
 
rasto.tn
2011-05-28 21:17:58
príspevok od: Helen1
vo veľkej knihe HDR Andrea Bočíka práve čítam, že pomocou HDR môžeme vytvárať realistické obrazy, magické alebo rozprávkové fotografie krajiny, umelecky nevšedné zábery ale aj gýče. Je to vždy uhol pohľadu a vec vkusu. Niekomu sa páči na záhradke trpaslík a iný by si ho tam nedal ani za objektív s rozsahom 10-500 mm a svetelnosťou 1:1,4
To je pravda, ale pri tejto fotke bohužiaľ platí, že je to gýč. A podľa mňa nie je dobré učiť začínajúceho užívateľa HDR naučiť robiť takého prehnané úpravy, lebo sa tak naučí a potom sa toho nezbaví. Napr. ty si použila hodnotenie 3x6 a užívateľ môže uveriť, že je to dobrá fotka. V skutočnosti je to pre mňa 3x1 a nechcem užívateľa nechávať v tom, že jeho HDR je na vysokej úrovni, ale posunúť ho kritikou ďalej.
 
peterqxx
2011-05-28 21:15:50
tak pre mna je to velice pekne je to len hdr alebo este nejake filtre ci ? lebo zda sa mi to naozaj krasne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Helen1
2011-05-28 21:09:54
príspevok od: rasto.tn
Takéto HDR je zlé. HDR je defacto o tom, aby si zmiernil rozdiely spôsobené nedostatočnou súčasnou technickou vybavenosťou, ktorá nedokáže zvládať rozdiely 1/- EV, teda nedokáže dôveryhodne reprodukovať tmavé a aj svetlé miesta na fotke zároveň. A ty si touto zlou úpravou fotku maximálne pokazil. Pri HDR platí: menej je takmer vždy viac. Nevadí, ešte sa len učíš s tým pracovať a na začiatok nik nie je profík, ale aj sám musíš uznať, že táto fotka má od reality a neutrálnosti dosť ďaleko.
vo veľkej knihe HDR Andrea Bočíka práve čítam, že pomocou HDR môžeme vytvárať realistické obrazy, magické alebo rozprávkové fotografie krajiny, umelecky nevšedné zábery ale aj gýče. Je to vždy uhol pohľadu a vec vkusu. Niekomu sa páči na záhradke trpaslík a iný by si ho tam nedal ani za objektív s rozsahom 10-500 mm a svetelnosťou 1:1,4
 
Helen1
2011-05-28 21:02:11
fajn pokus
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
rasto.tn
2011-05-28 21:01:37
Takéto HDR je zlé. HDR je defacto o tom, aby si zmiernil rozdiely spôsobené nedostatočnou súčasnou technickou vybavenosťou, ktorá nedokáže zvládať rozdiely 1/- EV, teda nedokáže dôveryhodne reprodukovať tmavé a aj svetlé miesta na fotke zároveň. A ty si touto zlou úpravou fotku maximálne pokazil. Pri HDR platí: menej je takmer vždy viac. Nevadí, ešte sa len učíš s tým pracovať a na začiatok nik nie je profík, ale aj sám musíš uznať, že táto fotka má od reality a neutrálnosti dosť ďaleko.
 
Dawid1213
2011-05-28 20:57:40
ako si to spravil? cez BKT alebo v programe?
 
kikus
2011-05-28 20:56:12
Mne sa to celkom paci :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
 


Technika: Fujifilm X-T30,

Objektívy: Fujifilm XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS, Samyang 12mm f/2.0 NCS CS,

Clona: 3.5
Expozícia: 1/14.99 sec
ISO: 200
Fotoaparát: Nikon D50
Objektív: Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX
Ohnisko: 18 mm
Pridané: 2011-05-28 20:50:46
Na kritiku: 2011-05-28 20:52:02
Miesto:Oravská Lesná
Témy: dedina / vidiek, krajina
Jeden z mojich prvých HDR snímkov.