Tam pod Matterhornom ...

Body: 64.67    Videnia: 2464    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-27 03:01:38
príspevok od: Pospo
Premyslal som Steve a skusim pokial mozno neroztrusene spisat par slov. Nepoznam Zermatt, celkovo moje oko nie je naucene na horske dediny. Malo som sa v nich za svoj zivot nachadzal a prave preto ma velmi pritahuju. Ked citam tvoj popis a necham v hlave skladat obrazy, tak je to vela silnejsie ako to co vidim ked otvorim oci a mrknem na tuto foto. Vianocnej vyzdoby som sa dohladal trochu na balokonch hotelov (abo co to je), nevidim romanticke drevenice, rovnako ako nevidim magicky les, ani majestatne kopce (niekedy za to moze TK, inokedy kompozicia), ocakavam mozno zbytok svetla, alebo hviezdy, mesiac, alebo farbu. Bez popisky to je pre mna len davovy zhluk svetiel lubovolneho nocneho mesta. Nechcem sam seba ani nikoho ineho klamat ze to tak nieje. Z toho co pises vnimam tvoj uplne iny pohlad, skusim to nazvat "situacny". Si na mieste ktore do teba pumpuje atmosferu umocnenu o to, ze prostredie doverne pozas (kazdy detajl). Vyberas motiv panoramy, fotis a si spokojny, lebo pri spatnom pohlade na foto sa v tebe prebudie vsetky tie pekne asociacie spojene s miestom kde si bol a ktore ta fascinuje + divokymi podmienkami vzniku. Nech to nevyznie ze ta tu idem psychoanalyzovat, tak takto nejak to funguje u mna. Mam kopec fotiek, ktore su pre mna specialne "momentom", ale nie obrazom. Preto by som mozno tu chybajucu atraktivitu premenoval na chybajucu objektivitu. Smerom ku mne, neznalemu divakovi. Rad pises a tvoje pribehy (ci uz su sucastou popisku, alebo komentara) su pridanou hodnotou, ktoru ma minimum fotografov. Velmi rad ich citam (evidentne niesom sam), ale az potom co si pozriem foto. Snazim za oprostit vizualny zazitok z obrazu od vsetkych "vplyvov" z jednoducheho dovodu. Aby moja empatia smerom fotografovi a podmienkam vzniku neovplyvnila moj prvotny pocit (a nasledne hodnotenie). Je to zalezitost ePhota a cisto toho, ze sa poznam a ze tu chcem dat co najhodnotnejsi feedback. Tolko si odo mna, rad by som videl tu pano co si spominal v komentari u Gina.
Súhlasim komplexne s celým tvojím príspevkom, dobre viem co je zaujatost fotografa vlastnými zážitkami ... ale aj dobre viem co su horske dedinky a lepšie povedané strediská turizmu ... každé má v rámci svojej rozlohy a ubytovacích kapacít len nepatrnú časť historickú či centrálnu a v globálnom rozsahu po celej svojej ploche nikde a nikdy nie uplne celú araktívnu. Napriek tomu ze súhlasim so vsetkym co si napísal a ze kvitujem ze si to napísal velmi kvalifikovane, odborne, pekne a aj s citom pre vec (co si vazim a za co zvlast mimoriadne dakujem a viem ocenit) si stale verim ze dokazem (nielen sa snazim) byt objektívny a s odstupom sa pozriet aj na vlastne prace, vlastne fotky. Odmysliet si puta co ma s foto spajaju citovo, odmysliet si sum lesa, zurčanie vody a spev vtákov... snazim sa posudzovat ci to tá foto sprostrdkuje akj sama o sebe, bez podporných barliciek a a popisy píšem len ako zaujímavost a nie na ovplyvnenie foto. Ja sam sa o take informacie a o podmienky vzniku foto zaujimam a som na ne zvedavy. A napriek tomu vsetkeme mne sa toto stredisko (zamerne nenapisem dedinka lebo stare chalupoky tu nevidno) zda atraktivna z toho velkeho mnozstva stredisk co som po celej europe videl. Tak atraktivne ako by sa mi to pacilo aj keby som to videl v inej hgalerke a prvý raz. Taká zmes luxusnych historickych hotelov a osvietenych penzionov ktoremu kazdemu lemuje svetlo strechu, nebýva bežná a už na pohľad mi evokuje akýsi kvázy ohraničený luxux v malej uzavretej dolinke, ktorej (ne)rozlahlost a uzavretost je zrejmá aj priamo tu z fotky. Ale znovu ta nechcem presvedcit, len vysvetlit precoi si za fotkou stojim a preco si nemyslim ze patri do kategorie spomienkovych, rodinnych, tuctovych cvakov este raz vdaka za plodnu diskusiu.
 
Pospo
2011-07-26 21:59:03
príspevok od: SteveS
Ahoj, vdaka za názor aj zastavenie Sto ludi, sto chutí. Vravi sa ze hlavne aby foto pasovalo a šmakovalo autorovi a mne s nejakými vyhradami šmakuje A možno aj pár ďalším ale to je nepodstatne, bavíme sa o nás. Zla tk na okraji je fakt, atmosferu podhorskeho mestečka tu ja vnímam a mne je tento motív VEĽMI atraktívny Ale každého pritahuje cosi iné, iný žáner či máš iné, vyššie nároky a to je dobre dovtedy, kým nebudeš premlsaný
...
Zermatt poznám už dosť dobre, neviem ako ty. Je takýto ako na tejto foto a aj to nie vždy, toto a tu je naviac plus vianočná výzdoba ... na každej drevenici a chalúpke sú svetielka a kopírujú strechy ... všade, až celkom hore pod les. Nie je to taktpo po celý rok a je to jedno z mála miest kde mám pocit vianočnej atmosféry aj bez videnia vianočného stromčeka a špeciálnej výzdoby Preto je toto motív pre mńa mimoriadne atraktívny. A nielen pre mńa. Aj v čase ked to v noci a večer nie je ani tak pekné a vysvietené ako tu teraz, tam prúdia do neho, pod Matterhorn, tisícky turistov z celého sveta. Od Kanady a USA cez celú Európiu až po Japoncov ... a tak ja verím a ostanem na svojom názore, že premńa aj vätšinu ľudí Zermatt atraktívmnym je Ale neberiem ti že máš iný názor a vyššie požiadavky na atraktivitu. V konečnom dôsledku by ma aj tak zaujímalo čo si predstavuješ pod atraktívnym motívom? Máš napríklad po stránke Tk aj kompozície veľmi pekný nočný záber modrej vody a mesta ... ten záliv a tá metalická farna sú nádherné ... aôle na druhej strane to mesto, celé pomarančové bez spracovania WB, jedného odtieňa mne uberá výrazne na impacte atraktivite ... ale napriek tomu by som sa nevyjdaril tak ze to nie je atraktívne miesto. neatraktívna pre mna je zabudnuta socialisticka dedina bez ladu a skladu Preto dumem, či si tu nemyslel neatraktivitou to že tu nie zbytkove modre svetlo oblohy ale ze tpo je fotene uz celkom v tme. To bolo ako bolo, preco, to som vysvetlil v prvych dvoch reakciacjh. Budem ti preto vdacny za co aj par slovné konkrétnejšie vyjadrenie ako si to myslel. Díky do predu plus prajem fajn svetlo,
Premyslal som Steve a skusim pokial mozno neroztrusene spisat par slov. Nepoznam Zermatt, celkovo moje oko nie je naucene na horske dediny. Malo som sa v nich za svoj zivot nachadzal a prave preto ma velmi pritahuju. Ked citam tvoj popis a necham v hlave skladat obrazy, tak je to vela silnejsie ako to co vidim ked otvorim oci a mrknem na tuto foto. Vianocnej vyzdoby som sa dohladal trochu na balokonch hotelov (abo co to je), nevidim romanticke drevenice, rovnako ako nevidim magicky les, ani majestatne kopce (niekedy za to moze TK, inokedy kompozicia), ocakavam mozno zbytok svetla, alebo hviezdy, mesiac, alebo farbu. Bez popisky to je pre mna len davovy zhluk svetiel lubovolneho nocneho mesta. Nechcem sam seba ani nikoho ineho klamat ze to tak nieje. Z toho co pises vnimam tvoj uplne iny pohlad, skusim to nazvat "situacny". Si na mieste ktore do teba pumpuje atmosferu umocnenu o to, ze prostredie doverne pozas (kazdy detajl). Vyberas motiv panoramy, fotis a si spokojny, lebo pri spatnom pohlade na foto sa v tebe prebudie vsetky tie pekne asociacie spojene s miestom kde si bol a ktore ta fascinuje + divokymi podmienkami vzniku. Nech to nevyznie ze ta tu idem psychoanalyzovat, tak takto nejak to funguje u mna. Mam kopec fotiek, ktore su pre mna specialne "momentom", ale nie obrazom. Preto by som mozno tu chybajucu atraktivitu premenoval na chybajucu objektivitu. Smerom ku mne, neznalemu divakovi. Rad pises a tvoje pribehy (ci uz su sucastou popisku, alebo komentara) su pridanou hodnotou, ktoru ma minimum fotografov. Velmi rad ich citam (evidentne niesom sam), ale az potom co si pozriem foto. Snazim za oprostit vizualny zazitok z obrazu od vsetkych "vplyvov" z jednoducheho dovodu. Aby moja empatia smerom fotografovi a podmienkam vzniku neovplyvnila moj prvotny pocit (a nasledne hodnotenie). Je to zalezitost ePhota a cisto toho, ze sa poznam a ze tu chcem dat co najhodnotnejsi feedback. Tolko si odo mna, rad by som videl tu pano co si spominal v komentari u Gina.
 
Anena
2011-07-24 17:03:40
príspevok od: SteveS
Asi si tam teda Anka bola? Vdaka za zastav enie.
Ano bola a nefotila , tak jej treba.
Ale vie ako to vyzera zrana s cez den a v noci , a v roznych rocnych obdobiach tiez
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-24 14:50:58
príspevok od: Pospo
Ej Steve, veru nesmakuje mi. Ak odmyslim (hlavne po okrajoch) zlu TK, tak tomu chyba atmosfera a atraktvny motiv. Priemerny cvak, az som prekvapeny.
Ahoj, vdaka za názor aj zastavenie Sto ludi, sto chutí. Vravi sa ze hlavne aby foto pasovalo a šmakovalo autorovi a mne s nejakými vyhradami šmakuje A možno aj pár ďalším ale to je nepodstatne, bavíme sa o nás. Zla tk na okraji je fakt, atmosferu podhorskeho mestečka tu ja vnímam a mne je tento motív VEĽMI atraktívny Ale každého pritahuje cosi iné, iný žáner či máš iné, vyššie nároky a to je dobre dovtedy, kým nebudeš premlsaný
...
Zermatt poznám už dosť dobre, neviem ako ty. Je takýto ako na tejto foto a aj to nie vždy, toto a tu je naviac plus vianočná výzdoba ... na každej drevenici a chalúpke sú svetielka a kopírujú strechy ... všade, až celkom hore pod les. Nie je to taktpo po celý rok a je to jedno z mála miest kde mám pocit vianočnej atmosféry aj bez videnia vianočného stromčeka a špeciálnej výzdoby Preto je toto motív pre mńa mimoriadne atraktívny. A nielen pre mńa. Aj v čase ked to v noci a večer nie je ani tak pekné a vysvietené ako tu teraz, tam prúdia do neho, pod Matterhorn, tisícky turistov z celého sveta. Od Kanady a USA cez celú Európiu až po Japoncov ... a tak ja verím a ostanem na svojom názore, že premńa aj vätšinu ľudí Zermatt atraktívmnym je Ale neberiem ti že máš iný názor a vyššie požiadavky na atraktivitu. V konečnom dôsledku by ma aj tak zaujímalo čo si predstavuješ pod atraktívnym motívom? Máš napríklad po stránke Tk aj kompozície veľmi pekný nočný záber modrej vody a mesta ... ten záliv a tá metalická farna sú nádherné ... aôle na druhej strane to mesto, celé pomarančové bez spracovania WB, jedného odtieňa mne uberá výrazne na impacte atraktivite ... ale napriek tomu by som sa nevyjdaril tak ze to nie je atraktívne miesto. neatraktívna pre mna je zabudnuta socialisticka dedina bez ladu a skladu Preto dumem, či si tu nemyslel neatraktivitou to že tu nie zbytkove modre svetlo oblohy ale ze tpo je fotene uz celkom v tme. To bolo ako bolo, preco, to som vysvetlil v prvych dvoch reakciacjh. Budem ti preto vdacny za co aj par slovné konkrétnejšie vyjadrenie ako si to myslel. Díky do predu plus prajem fajn svetlo,
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-24 14:26:31
príspevok od: Condor
Preco clona len 4? Jedine ak to bolo fotene z ruky tak potom klobuk dole!
Nie som si stopercente isty, ale mari sa mi ze som to fotil z ruky a fotak na uzkom zabradli fixovany "znehybnenou" rukou, alebo na stative nie moc vyrovnanom narýchlo v strese po zostupe zhora pozde po tme, pred odchodom vlaku. Bolo to davno v zime. S clonou 4 nie je problem, nema vplyv na rozkyvanie a ak je fotak nehybny, kreslí na tomto pouzitom objektíve v pohode. Tam kde som to v strede udrzal alebo nerozkýval na statíve po stlacení spuste, tam su miesta ostre. Vlavo to mam naopka uz rozmydleen ale to nie je zas vplyv clony. Vdaka za zastavenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-24 14:17:22
príspevok od: kapurka
takto sa šetrí elektrikou :)))
Jóóój, ale ved bola vianočná výzdoba, dopraj im aspon kus romantiky Vdaka za zastavenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-24 14:16:28
príspevok od: Anena
Paci sa mi, takto to v skutocnosti vyzera.
Asi si tam teda Anka bola? Vdaka za zastav enie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-24 14:15:18
príspevok od: izzino
Pekne miesto s potencialom, ale malo zostatkoveho svetla. Tak isto to mas rozkmitane v tej pravej casti. Mas velmi vela lepsich fotiek.
Pri lepsom svetlo to mohlo byt uplne inak.
V podstate mas Izino pravdu, napriek tomu som to nechal lebo taketo komplexne pano z Zermattu este nemám a fotil som to po zostupe zhora uz celkom po tme za podmienok ako som napisal predsle dva komenty. Vdaka za zastavenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-24 14:13:41
príspevok od: DUDIS
ľavá strana mi to technicky kazí .. oželel by som príchodovú cestičku a rezal by som presne v rovine ukončenia zábradlia - trom by to pekne zavrel..
kostolík neberiem ako veľkú chybu.. keď som robil panorámu tak som musel dosť z vrchu aj spodku urezať (moja chyba) - ale inak sa mi to páči..
Ahoj, mám to dlhsie vlavo aj vpravo, rezal som uz obe strany. Vlavo som zvazoval tri skoro rovnocene moznosti, jednu tam kde pises ty, ale cestu som nechcel vynechať a tak som riesil co s cestou ...a bez murika a lampy by to bolo dost nasilne a este horsie urezane, tak som volil tento kvazy kompromis. Ale zial je to ano, na ukor Tk ... vlavo to je fakt rozmydlene a nie som si istý ale asi som to fotil len zo zabradlia bez statívu a otáčal a tam bude pes zakopaný, bolo to už po navrate zhora cestou a v casovom strese pred odchodom vlaku z Zermattu. Vdaka za zastavenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-24 14:05:44
príspevok od: Gino
Veľmi dobré, škoda len, že už nebolo viac zostatkového svetla na lepšie presvietenie tmavých častí záberu. Ten kostolík vysoký postavili a nejako sa ti tam nezmestil.
Ano, to bolo az celkom v noci, pred zapadom som bol totiz uz hore na vrchole Gornegratu a tam cakal na zbytkove vecerne svetlo az do uplnej tmy a plus este cesta dole ... hore som robil panoramy aj solo fotky z ktorých som tu uz viac pridal. V podstate je stale tak vzácne byt hore, ze sem dole do dediny som sa nikdy nedostal za svetla v podvecer Ale je hodne osvetlený týmito vianocnými lampickami a da sa bez oblohy robit aj takto. Keby som dal kostol celý, bolo by to lepsie. Na druhej strane v tejto tme by bolo nedobre hore mať vela cierneho prazdneho miesta. Robil som tu jednu pano (zvisly pas) až na oblohu a hviezdy hore na šírku jedneho zaberu ... ale to bol obrovský rozsah DR svetla, hore celkom tma a dlhanske casy a dole vyziatrene mesto a kratsi cas ... napiplal som sa skladaním postupne meniacich sa expozícii rucne postupne nad sebou Vdaka za zastavenie.
 
mkosztura
2011-07-21 05:22:54
pekné
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-18 07:17:45
V´daka veľmi pekne všetkým za zastavenia, názory aj hodnotenia, na konkrétne dotazy či pripomienky ešte budem reagovať priebežne ako mi čas dovolí.
 
Pospo
2011-07-15 02:28:18
Ej Steve, veru nesmakuje mi. Ak odmyslim (hlavne po okrajoch) zlu TK, tak tomu chyba atmosfera a atraktvny motiv. Priemerny cvak, az som prekvapeny.
 
sunajn
2011-07-15 02:23:38
Šumné
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Jerry C.
2011-07-14 22:57:04
je to tam nádherné !
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
walde
ocenenie redakciou 2011-07-14 21:18:06
...pekná nočná
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Anastasia
2011-07-14 20:50:21
Pekná panoráma - zo zimného obdobia, asi na ochladenie...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
jurajkol
2011-07-14 19:29:51
Pekna nocna panorama,,,
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Condor
2011-07-14 14:31:05
Preco clona len 4? Jedine ak to bolo fotene z ruky tak potom klobuk dole!
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
kapurka
2011-07-14 12:46:43
takto sa šetrí elektrikou :)))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Anena
2011-07-14 12:06:47
Paci sa mi, takto to v skutocnosti vyzera.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
izzino
2011-07-14 11:32:19
Pekne miesto s potencialom, ale malo zostatkoveho svetla. Tak isto to mas rozkmitane v tej pravej casti. Mas velmi vela lepsich fotiek.
Pri lepsom svetlo to mohlo byt uplne inak.
 
DUDIS
2011-07-14 09:34:31
ľavá strana mi to technicky kazí .. oželel by som príchodovú cestičku a rezal by som presne v rovine ukončenia zábradlia - trom by to pekne zavrel..
kostolík neberiem ako veľkú chybu.. keď som robil panorámu tak som musel dosť z vrchu aj spodku urezať (moja chyba) - ale inak sa mi to páči..
 
Gino
2011-07-14 07:10:27
Veľmi dobré, škoda len, že už nebolo viac zostatkového svetla na lepšie presvietenie tmavých častí záberu. Ten kostolík vysoký postavili a nejako sa ti tam nezmestil.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 4
Expozícia: 1/0.31 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Canon EOS 40D
Objektív: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Ohnisko: 28 mm
Pridané: 2011-07-14 06:50:33
Na kritiku: 2011-07-14 06:50:46
Miesto:Zermatt-Switzerland
Témy: dedina / vidiek, mesto, nočná fotografia
Albumy: CH - Switzerland, Švajčiarsko,
Panoráma z maximálne odzoomovaných širohouhlých výrezov.


Za pozastavenie vopred každému ďakujem.