pohoda v obrazoch 03

Body: 7.00    Videnia: 1758    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
sunajn
2011-07-23 03:25:05
Šumné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matúš Koprda
2011-07-21 10:47:41
príspevok od: SteveS
Ono je ťažko o veci polemizovať či kritizovať čosi čo vytvoril iný ... autor je stále kus zaujatý ale v zásade platí že fotka má zaujať sama a porezentovať to čo chce aj bez popisu ... pradoxne proti sebe napíšem že ja som dokonca presne tú myšlienku ktorú si napísal sám presne takto z fotky porečítal aj sám, e "moc aq sila sa odvracia od lásky" ale bolo to až celkom na koniec, ked som si fotku "prevrátil" a pretriasol zo vsetkych strán a preb ehol najprv vsetky rusive detaily ktoré oko úpútali ešte skôr ... a symboliku "začal čítať" ako možnú záchranu fotky ... spomenul som mariposu ako autorku netradičných kompozícií natesno a orezaných osôb ... ale to na mńa pôsobí ocitovo čisto a neskutočne priamočiaro, pocit príde okamžite a oko sa nechytá nepodstatných vecí ... nemalo by sa u reportáže a dokumentu špekulovať nad detailnou kompozíciou a mnohé víťazné foto majú chaoticku kompozíciu a je tam rozhodujúci moment, ale spravidla ide skôr o emocionalny moment ... ale aj tie fotky by boli cistejsie komponovane este lepsie a zámerom kritiky je spiet skrz detaily k dokonalosti ... a ak by bopl securitak niekde medzi stlpom a pravym okrajom a vystupovyl teda tým že je bližšie viac proti nebu a hore nad ním by ento výrez tejto šírky pokračoval viac hore napr. do štvorca ... píšeš že vôbec nie, ale podla mna by mraky a množstvo priestoru na oblohe podciarkli sirokouhlost a perspektívu, hlbku zaberu a dali mu v prvpm rade atmosferu a ocistili, zjednodusili kompo ... motív by sa nebil s búdkami v pozadi, v tej atmosfere by vynikal len on a len napis ... oko by sa nezachytilo mimo a slo "priamo na vec" a symbolika by sa vtlacila do mozgu ako prvá ... to bola moja predstava ...
jasné, úplne chápem. Nechcem si stavať vzdušné zámky, preto som rád za takéto úprimné slová a úplne to prijímam. Ešte raz, vďaka.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-21 03:46:20
Ono je ťažko o veci polemizovať či kritizovať čosi čo vytvoril iný ... autor je stále kus zaujatý ale v zásade platí že fotka má zaujať sama a porezentovať to čo chce aj bez popisu ... pradoxne proti sebe napíšem že ja som dokonca presne tú myšlienku ktorú si napísal sám presne takto z fotky porečítal aj sám, e "moc aq sila sa odvracia od lásky" ale bolo to až celkom na koniec, ked som si fotku "prevrátil" a pretriasol zo vsetkych strán a preb ehol najprv vsetky rusive detaily ktoré oko úpútali ešte skôr ... a symboliku "začal čítať" ako možnú záchranu fotky ... spomenul som mariposu ako autorku netradičných kompozícií natesno a orezaných osôb ... ale to na mńa pôsobí ocitovo čisto a neskutočne priamočiaro, pocit príde okamžite a oko sa nechytá nepodstatných vecí ... nemalo by sa u reportáže a dokumentu špekulovať nad detailnou kompozíciou a mnohé víťazné foto majú chaoticku kompozíciu a je tam rozhodujúci moment, ale spravidla ide skôr o emocionalny moment ... ale aj tie fotky by boli cistejsie komponovane este lepsie a zámerom kritiky je spiet skrz detaily k dokonalosti ... a ak by bopl securitak niekde medzi stlpom a pravym okrajom a vystupovyl teda tým že je bližšie viac proti nebu a hore nad ním by ento výrez tejto šírky pokračoval viac hore napr. do štvorca ... píšeš že vôbec nie, ale podla mna by mraky a množstvo priestoru na oblohe podciarkli sirokouhlost a perspektívu, hlbku zaberu a dali mu v prvpm rade atmosferu a ocistili, zjednodusili kompo ... motív by sa nebil s búdkami v pozadi, v tej atmosfere by vynikal len on a len napis ... oko by sa nezachytilo mimo a slo "priamo na vec" a symbolika by sa vtlacila do mozgu ako prvá ... to bola moja predstava ...
 
Matúš Koprda
2011-07-20 23:08:13
príspevok od: SteveS
Ked som prvý, som ten nasmelší? vidím tu tri miesta s potenciálom ... najsilnejšie oblohu, tej si tu moc priestoru nedal ... asi by som po tomto cvaku (nemyslené výsmesne ale ako ukon) na jeho dalsiu podporu pridal jeden záber smerom hore a tú peknú oblohu pripojil, dajme tomu, do stvorca ... strážca Love lásky + jeho Love láska sú už tak od seba, že ti nevošli zmysluplne (len môj názor) do kompozície ... chlapík je pre mna príliš tesno pri okraji a ešte pozerá von ... a tým tu už postráídam akýsi zmysel fotky, záberu, len akoby snaha o jeho zdokumentovanie ze tam niekde vôbec bol, ale bez príbehu, je mimo deja... a to že je na kraji moc tesno a pozerá von mi nie vždy vadí, vedel by som dať viac príkladov ktoré poznáš, stačí mrknúť na mariposu ... ale to je vtedy vzdy spravidla minimal a postava je ustredný a dôležitý motív ... tu sú mimo chlapíka este viaceré dalsie veci co ma zaujali viac ... ale aby som príliš nekrivdil, ak by clovek velmi chcel, dali by sa tu v suvislosti s názvom a odchádzajúcou osobou vymysliet aj nejaké príbehy ci symbolika ale ak cloveka obraz aj sám o sebe nezaujme a symbolika z neho sama o sebe nekričí, nemá to velký význam
Ten cvak hore by nemal zmysel, ver mi (:
Mám aj záber kde je chlapík bližšie. Odfotil som to ale aj takto s jasným zámerom už priamo na mieste.
Takže zámer. Človek zvykne čítať fotku zľava doprava. Takto nájde cestu z ľavého dolného rohu do pravého horného rohu, orámovanú zospodu zábradlím, zhora koncom múra. Takže číta - nápis love, pekné kvetinky na stene a viditeľne odchádzajúci chlap s nápisom security na chrbte.
Ja tam tú symboliku vidím takto: Securiťák reprezentuje silu, moc. To kontrastuje s nápisom Love a maľbami. Hlavná myšlienka by sa teda dala charakterizovať - moc a sila sa odvracia od lásky. V kontexte toho, že vieme že ido sériu z pohody tu je ešte ďalší rozmer - to dominantnejšie na fotke dominovalo aj na pohode.

Je to čisto môj osobný pohľad a takto som to cítil priamo pri fotení. Nechcem Ti to vnucovať, len to ber ako vysvetlenie môjho pohľadu.

Inak vďaka že si sa zastavil, aspoň viem ako to naozaj na človeka pôsobí (:
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-20 22:24:25
Ked som prvý, som ten nasmelší? vidím tu tri miesta s potenciálom ... najsilnejšie oblohu, tej si tu moc priestoru nedal ... asi by som po tomto cvaku (nemyslené výsmesne ale ako ukon) na jeho dalsiu podporu pridal jeden záber smerom hore a tú peknú oblohu pripojil, dajme tomu, do stvorca ... strážca Love lásky + jeho Love láska sú už tak od seba, že ti nevošli zmysluplne (len môj názor) do kompozície ... chlapík je pre mna príliš tesno pri okraji a ešte pozerá von ... a tým tu už postráídam akýsi zmysel fotky, záberu, len akoby snaha o jeho zdokumentovanie ze tam niekde vôbec bol, ale bez príbehu, je mimo deja... a to že je na kraji moc tesno a pozerá von mi nie vždy vadí, vedel by som dať viac príkladov ktoré poznáš, stačí mrknúť na mariposu ... ale to je vtedy vzdy spravidla minimal a postava je ustredný a dôležitý motív ... tu sú mimo chlapíka este viaceré dalsie veci co ma zaujali viac ... ale aby som príliš nekrivdil, ak by clovek velmi chcel, dali by sa tu v suvislosti s názvom a odchádzajúcou osobou vymysliet aj nejaké príbehy ci symbolika ale ak cloveka obraz aj sám o sebe nezaujme a symbolika z neho sama o sebe nekričí, nemá to velký význam
 
 
Clona: 5.6
Expozícia: 1/60 sec
Pridané: 2011-07-20 13:25:08
Na kritiku: 2011-07-20 13:25:31
Miesto:stred sveta
Témy: čierno-biela fotografia, dokument a reportáž
Zo série mojich pohľadov na Pohodu. 


Som zvedavý na pocit každého jedného diváka, tak smelo píšte.

♪ ♫ ♪