Kde svetlo a farby ponocujú ...

Body: 153.00    Videnia: 3473    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
SteveS
ocenenie redakciou 2011-09-04 10:48:40
príspevok od: paloo
kvalitna nocna panorama..
Palo vdaka za pozastavenia, tu aj pod inými foto, teším sa že sa ti páčia.
 
paloo
2011-09-03 11:17:35
kvalitna nocna panorama..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
stteffi
2011-08-30 22:16:47
tak táto je supper
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
zola
2011-08-30 21:44:05
velmi fajn pohladnicovka
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matúš Koprda
2011-08-11 23:02:21
príspevok od: SteveS
ten link co si dal, to su pekne fotky, súhlasím, ale...
... ... ...
porovnávame tu neporovnatelné. Totiž jediné čo tu v tom ohlade co porovnavame mohlo impact ešte zlepšiť je zbytkové svetlo. Ale kompozične a aj obsahovo to je neporovnateľné z viacerých dôvodov, že tu by svetlo zapadajúceho slnka vôbec nepomohlo, to zase za tie roky viem, námestei je dost dlho pred západom hlboko v šedom tieni. Za dalšie tu nebola dlažba a ak by bola, bol by som si aj lahol na zem a bol ju zakomponoval a snažil sa zvýšiť hlbku a atmosféru. No a hlavne, za tretie obsahovo aj kompozicne ide o solo zabery a dokonca z velkeho odstupu na priestrannom namestí. Osobne som tamto námestie co si dal link (Tábor) fotil, dokonca nedávno a dokonca za zapadajúceho slnka a mám odtial myslím dost celkom dobre vydarených fotiek s výborným svetlom aj farbami, aj tmavomodrým búrkovým dramatickým nebom ... niektoré s priestorovou hlbkou v dlazdickovom kompe.
... ... ...
Toto je však uzke a dlhé námestie a vysoké mohutné, obrovské budovy, nenormálne sa kláti perspektíva a fotil som to so zámerom na ucelenú panorámu celého námestia, nie jednej budovy ci jedného sledu línie budov a to je uz tým pádom celkom, celkom o inom ... robi to potom tie vzdialujuce ústupy rohov námestia a bol to aj problém povyrovnávať, podotýkam ze fotene bez panohlavy ktorá nenormálne pomôže v takých situáciách. Ale to nie na ospravedlnenie, tým pádom je fakt že tu nejaké plusy ubudli. Ak vsak hodnotim fotku, snažím sa pochopit vždy aj zámer a podmienky aby som vedel ohodnotit vklad a schopnosti autora, neporovnávam nikdy fotky co hodnotim s najlepsimi fotkami v tom žanre čo boli publikovane na svete ako to tu bezne borci co este ani nefotili uz robia, nemyslím tym teba (!)
... ... ...
Ale odpoved neber osobne, ani ako vyhovorku, len diskusiu, lebo v kazdom prípade jasne ze impact toho co porovnavas je rozdielny aj ked podla mna ide o neporovnatelne podmienky a situacie
Odkonca (:

Neporovnávam, len proste v kontexte toho čo som videl za poslednú dobu z tohoto žánru by som nemohol natrieskať také vysoké známky. A pre moju obhajobu - vnímam to tak, že porovnávanie sa s fotografmi lepšími odomňa je prínosné - a možno som to nechtiac preniesol aj pod Tvoju foto, sorry (:

Inak k tomu ostatnému - ok, je možné že lepšia panorámka tam spraviť nejde. A? Keď nejde tak nejde, čo už, ale nebudem híkať nad tým že si naplno využil (slabé) prostredie , keďže extra dobrá foto z toho nieje. Inak povedané, odpútavam sa od vnímania práce fotografa (autora) a zameriavam sa na dielo (relatívne...).
(posledný odstavec je možno tvrdšie a prehnane podaný ale nemyslím to zle)

(-;
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-11 19:02:04
príspevok od: Matúš Koprda
čojaviem... Mňa to tiež nejak moc neberie... Neber si to nijak zle, je to veľmi subjektívne... Možno keby si to pofotil aj s nejakým zbytkovým svetlom, s líniami trochu vyrovnanými, atď... Keby som mal bodovať tak neviem-neviem.
Keď si to porovnám s fotkami ako napr: https://www.fotoaparat.cz/gallery/popup/778813 tak vidím silný impaktový, kompozičný aj technický rozdiel.

Inak lepšie by som to asi aj tak nenafotil, tak len tak kecám...kdyby něco :-P
(:
ten link co si dal, to su pekne fotky, súhlasím, ale...
... ... ...
porovnávame tu neporovnatelné. Totiž jediné čo tu v tom ohlade co porovnavame mohlo impact ešte zlepšiť je zbytkové svetlo. Ale kompozične a aj obsahovo to je neporovnateľné z viacerých dôvodov, že tu by svetlo zapadajúceho slnka vôbec nepomohlo, to zase za tie roky viem, námestei je dost dlho pred západom hlboko v šedom tieni. Za dalšie tu nebola dlažba a ak by bola, bol by som si aj lahol na zem a bol ju zakomponoval a snažil sa zvýšiť hlbku a atmosféru. No a hlavne, za tretie obsahovo aj kompozicne ide o solo zabery a dokonca z velkeho odstupu na priestrannom namestí. Osobne som tamto námestie co si dal link (Tábor) fotil, dokonca nedávno a dokonca za zapadajúceho slnka a mám odtial myslím dost celkom dobre vydarených fotiek s výborným svetlom aj farbami, aj tmavomodrým búrkovým dramatickým nebom ... niektoré s priestorovou hlbkou v dlazdickovom kompe.
... ... ...
Toto je však uzke a dlhé námestie a vysoké mohutné, obrovské budovy, nenormálne sa kláti perspektíva a fotil som to so zámerom na ucelenú panorámu celého námestia, nie jednej budovy ci jedného sledu línie budov a to je uz tým pádom celkom, celkom o inom ... robi to potom tie vzdialujuce ústupy rohov námestia a bol to aj problém povyrovnávať, podotýkam ze fotene bez panohlavy ktorá nenormálne pomôže v takých situáciách. Ale to nie na ospravedlnenie, tým pádom je fakt že tu nejaké plusy ubudli. Ak vsak hodnotim fotku, snažím sa pochopit vždy aj zámer a podmienky aby som vedel ohodnotit vklad a schopnosti autora, neporovnávam nikdy fotky co hodnotim s najlepsimi fotkami v tom žanre čo boli publikovane na svete ako to tu bezne borci co este ani nefotili uz robia, nemyslím tym teba (!)
... ... ...
Ale odpoved neber osobne, ani ako vyhovorku, len diskusiu, lebo v kazdom prípade jasne ze impact toho co porovnavas je rozdielny aj ked podla mna ide o neporovnatelne podmienky a situacie
 
bacil2
2011-08-11 18:46:49
prima! :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Matúš Koprda
2011-08-11 18:31:03
čojaviem... Mňa to tiež nejak moc neberie... Neber si to nijak zle, je to veľmi subjektívne... Možno keby si to pofotil aj s nejakým zbytkovým svetlom, s líniami trochu vyrovnanými, atď... Keby som mal bodovať tak neviem-neviem.
Keď si to porovnám s fotkami ako napr: https://www.fotoaparat.cz/gallery/popup/778813 tak vidím silný impaktový, kompozičný aj technický rozdiel.

Inak lepšie by som to asi aj tak nenafotil, tak len tak kecám...kdyby něco :-P
(:
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-11 15:54:15
príspevok od: photoab.wz.cz
Hehe no neviem - ale mozem vyskusat sa ist dnes trosku potocit k nam na Hlavne namestie, ci tam ulovim nejaku 777 fotku Ake sance mi davas?
Ake k Vam? Tu k nam, podmienky musia byt rovnake a námestie to isté Vtedy uvidíme aký budeš frajer hehe, este ze si to budes zlahčovať, to by ti bolo A či to zmakneš na 7ky, no závisí od toho že od koho? Veď pozri, aj toto foto je na kolko 3x7 sedmiciek, ale to ešte neznamená že to má naozaj všeobecne takú hodnotu.
...
Ak to nafotíš pre mna, veris ze ti dám 3x7? Ja nemám v oblube stredovky v podlhovastom formate, ani prehnute luky na tristvrt fotky po bokoch a v strede maly motiv v dialke. Sem tam predsa aj take fotis a co ma byt? Je to tvoje slobodne videnie a mas na to pravo. To nie je na pochopenie alebo nepochopenie. Aj ked sa to mne niekedy nebude pacit. Nikdy som tvoju pracu nedehonestoval a stalo sa nie raz, že sa mi niektoré tvoje tiež nepáčili
...
Zvyšok dopíšem do pošty lebo sa to netýka už tejto fotky, pod fotkou radšej len o fotke a jej príslušných veciach
 
Anastasia
2011-08-11 15:14:18
Peknú farbu chytili z osvetlenia tie budovy. Podarilo sa
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2011-08-11 14:31:18
príspevok od: SteveS
Hehe, vdaka za zastavenie. Mozno si bol len nevyspatý a nabudúce ti to bude lepšie páliť Ja to chápem aj bez popisu a komentárov celkom fajn Ved nie každý den sú vianoce a to platí vo všeobecnej rovine a na každého
Hehe no neviem - ale mozem vyskusat sa ist dnes trosku potocit k nam na Hlavne namestie, ci tam ulovim nejaku 777 fotku Ake sance mi davas?
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-08-11 14:07:45
tu by si to mozno ziadalo to ten tilšift ci ako sa to pise
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-11 13:25:55
Vdaka všetkým za zastavenie sa.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-11 13:25:37
príspevok od: photoab.wz.cz
nie velmi technicky narocna fotka - aspon vertikalne linie by mohli byt koser :-) obsahovo som to nepochopil(komentar som necital). ahoj
Hehe, vdaka za zastavenie. Mozno si bol len nevyspatý a nabudúce ti to bude lepšie páliť Ja to chápem aj bez popisu a komentárov celkom fajn Ved nie každý den sú vianoce a to platí vo všeobecnej rovine a na každého
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-11 13:22:48
príspevok od: michal_b
Velľmi pekné panoramatické foto. Obdivujem tieto nočné fotky. Rád by som to tiež skúsil no zatial som si naštudoval ako na to.
Je to jednoduché, skús a neváhaj. Stačí statív a manuálne nastavenie expozície a zaostrenia a máš to. Občas je horšie následné spájanie ak ide o panorámu, ale to už nie je problém nočného fotenia ale celkove spájania panorám. Inak na obe veci sú tu podrobné návody, ak chceš viac a podrobnejších informácií. Vdaka za zastavenie a teším sa na tvoje nové nočné fotky
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-11 13:19:58
príspevok od: rotten apple
výborne sfotená panoráma..budova na ľavo sa mi troška podobá na dobšinskú radnicu (joke) :D
No skoro áno, ale len "skoro"
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2011-08-11 09:27:18
nie velmi technicky narocna fotka - aspon vertikalne linie by mohli byt koser :-) obsahovo som to nepochopil(komentar som necital). ahoj
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 4 | Impakt: 2 | Priemer: 3.33
 
radovanb
2011-08-11 07:32:00
moc, moc hezky. hlavne TK
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Sher!ock
2011-08-11 01:38:27
Impaktovo len a len preto, že som na tomto mieste nikdy v živote nebol a fotografiu samotnú by som si prial vidieť rozdelenú v dĺžke (cca v uličke) napoly (a samostatne). Ale ak je to raz súvislé námestie, tak je to súvislé námestie, bez rečí. Avšak ako divákovi nezoznámením s prostredím, by som si prial vidieť scénu detailnejšie. Teoreticky, skúsil by som zaexperimentovať a námestie rozdeliť v diptichu (1/2 nám. fotky hore, II. 1/2 dole). To je ale len môj amatérsky, impaktový pohľad. :))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
walde
ocenenie redakciou 2011-08-11 01:17:42
po rozkliku nádhera...akoby som tam bol
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Soňa
2011-08-11 01:02:57
veľmi pekné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Shantii
2011-08-10 23:54:29
výborná. mám chuť ísť sa poprechádzať... :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
mkosztura
2011-08-10 21:49:08
pekné , páči
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
michal_b
2011-08-10 20:28:52
Velľmi pekné panoramatické foto. Obdivujem tieto nočné fotky. Rád by som to tiež skúsil no zatial som si naštudoval ako na to.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
rotten apple
2011-08-10 19:09:43
výborne sfotená panoráma..budova na ľavo sa mi troška podobá na dobšinskú radnicu (joke) :D
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
cenko
2011-08-10 17:35:27
Krásna panoráma :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
mrkva
2011-08-10 16:33:01
krásna panoráma
 
Anena
2011-08-10 16:20:59
príspevok od: SteveS
No toto? Ty si tu potom ako doma keď ho miluješ Bývala si tu častejšie či prežívala tu romantické pobyty (pobyt)?
Cestovala som tam castejsie vzdy na par dni niekolko rokov.
Rada spominam.
 
pekelnikivan
2011-08-10 16:12:35
páči
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Ivan .
2011-08-10 14:20:11
super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
bexapel
2011-08-10 13:14:08
peknee
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-10 13:05:45
príspevok od: PARTAKUS
Dakujem za podrobny opis. Ta znizena znamka bola za to, ze su urcite aj fotogenickejsie namestia (ale to si velmi ovplivnit nevedel) a k namestiu sa mi ziadaju ludia. Tito na mna posobia akoby sa bali vkrocit na podlahu namestia (mam pocit ze by to prospelo fotografii, 2-3 postavy blizsie). Takto je to o architekture a ta je zvladnuta vyborne. Najviac sa mi paci budova v strede a jej bocne zaoblenie. Ked budem mat aspon trochu tak zvladnute nejake namestie, tak sa ti s nim pochvalim, ale to sa este nacakame. Takze zatial takto. Vela zdaru
Ja uz len tolko ze nikdy sa neospravedlnuj za znamky ake das, z toho sa nestriela a ani to nie je dolezite ... a okrem toho, ta znizene znamka co spominas je 6ka a to v preklade znamena uplne dokonala fotografia bez chyby ... a len aby si ma potom nevysmial za moje hodnotenia, preto dodávam že ja som toto hodnotenie ku druhým posunul mäkšie o jeden stupeń hore, teda nezostáva mi rezerva pre úžasné a výnimočné fotografie, tam by som potreboval 8 ale ved nejde o život
 
PARTAKUS
2011-08-10 12:56:32
príspevok od: SteveS
Zaujímavá pripomienka, hm, asi že je novembrový večer chladno či čo? Ale inak za chrbtom mám najdlhšiu a najvätšiu budovu, poslanecký parlament a tak tam ludia cez námestie ani nemajú prečo chodiť ako u nás, my máme na námestiach obchody a butiky. Atraktívnu budovu za sebou by som zaradil tiež do zorného uhlka na 360°výrez ale bola vtedy celá obohnaná lešením a plachtami.
...
Dodávam že toto námestie je húfne obsadené ľuďmi iba ak tu sú akcie (a sú často ale potom sú budovy neftiteľné) a toto námestie bolo plné hlava na hlave aj s prilahlým námestím napr. vtedy ked Švajc hosťovskou krajinou cez majstrovstvá v hokeji aj futbale. Cez akcie tu postavia veľkoplošnú obrazovku a dookola stánky s jedlom a pitím a potom to tu aj po zotmení vrie. Ale inak tu je pustejšie, mimo leta a slnečného dńa keď tu strieka voda a šantia v nej deti.
Dakujem za podrobny opis. Ta znizena znamka bola za to, ze su urcite aj fotogenickejsie namestia (ale to si velmi ovplivnit nevedel) a k namestiu sa mi ziadaju ludia. Tito na mna posobia akoby sa bali vkrocit na podlahu namestia (mam pocit ze by to prospelo fotografii, 2-3 postavy blizsie). Takto je to o architekture a ta je zvladnuta vyborne. Najviac sa mi paci budova v strede a jej bocne zaoblenie. Ked budem mat aspon trochu tak zvladnute nejake namestie, tak sa ti s nim pochvalim, ale to sa este nacakame. Takze zatial takto. Vela zdaru
 
PiXeL_
2011-08-10 12:48:21
príspevok od: SteveS
Ja osobne nikdy nezoomujem obrazy ktoré autor zmenšoval na web, autor to optimalizuje presne na nejakú velkost a ja to aj pri tej velkosti hodnotím a posudzujem. Clovek aj na výstavu do galérie neprichádza s velkou lupou a nepozerá obrazy a fotografie pod lupou, povazujem to preto za nezmyselné. Autor cosi optimalizuje a ak to budem pozerat na inom monitore, môžem to zvytsené vidiet este celkom inak a este horsie pri mojom inom rozlíšení a tak sa snazim tk posudzovat opatrne a lojalnejsie, lebo ja to ine prostredie ako papierova fotografia ktoru kazdý uvidí presne takú akú ju autor vytlačí a akú ju vytlačenú chce mať.
...
Na webe kde je nutné kvalitu a velkost mnohonasobne zmensovat a napr toto foto bolo oproti sólo fotkám ktoré by som s nou porovnával pod lupou tolkonasobne mnohokrát viac zmenšené a kvalita znížená, kolkonásobne viac foto tu bolo spojených ... a hlavne v tomto prípade tu je nespočetné množstvo informácií (svetelných rôznorodých dát na celej ploche) a musel som nutne kvalitu znižovať viac ako zvyknem aby som sa zmestil do limitu. Vidím tu už posterizáciu na oblohe a pritom pred znížením kvality nebola.
...
Aku znamku si dal je celkom jedno, aj keby si dal 4ku, uz davno sa tym nezatazujem, nejde o život ale zaujímajú ma konkrétne pripomienky a názory, človek môže čokoľvek prehliadnuť a až tu ťa "vyfackajú" a zistíš aj chyby o ktorých si nevedel, len preto tá otázka
pisem, aj ked as opakujem fotka je dobra a ma slusnu vypovednu hodnotu. Paci sa mi. To zoomovanie som trosku prestrelil, jasne ze nedamav + 400 per. zoom a idem hodnotit. Ale viem ze moja pracovna 22 W uz niej e to co by som potreboval na hodnotenie takejto fotky. Aj ked sa snazim hodnotit citlivo / sam som pokrocili fotograf / a ku profikom mam este daleko. Vzdy pisem co si myslim, niektore fotky je lepsie nehodnotit ale tak niekedy sa to proste neda tak aspon skomentujem bez hodnotenia.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-10 12:25:12
príspevok od: Anena
Toto mesto milujem, pekne si ho "zpanoramil":-)
No toto? Ty si tu potom ako doma keď ho miluješ Bývala si tu častejšie či prežívala tu romantické pobyty (pobyt)?
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-10 12:23:08
príspevok od: PiXeL_
vies co Steve, nevidim tam nic je to dobre. Videl som tam mensiu neostrost na dverach alebo to tak preoste vykresluje, ale na panorame netreba pozerat detailne vsetko, je podstatne ako to vyzera v celku, teda bez nejakeho zoomovania / a pri kompresii / aka sa tu uploaduje, je to uplne super. Mal som dat o jednu 7ku naviac len tak dalej, dobra praca.
Ja osobne nikdy nezoomujem obrazy ktoré autor zmenšoval na web, autor to optimalizuje presne na nejakú velkost a ja to aj pri tej velkosti hodnotím a posudzujem. Clovek aj na výstavu do galérie neprichádza s velkou lupou a nepozerá obrazy a fotografie pod lupou, povazujem to preto za nezmyselné. Autor cosi optimalizuje a ak to budem pozerat na inom monitore, môžem to zvytsené vidiet este celkom inak a este horsie pri mojom inom rozlíšení a tak sa snazim tk posudzovat opatrne a lojalnejsie, lebo ja to ine prostredie ako papierova fotografia ktoru kazdý uvidí presne takú akú ju autor vytlačí a akú ju vytlačenú chce mať.
...
Na webe kde je nutné kvalitu a velkost mnohonasobne zmensovat a napr toto foto bolo oproti sólo fotkám ktoré by som s nou porovnával pod lupou tolkonasobne mnohokrát viac zmenšené a kvalita znížená, kolkonásobne viac foto tu bolo spojených ... a hlavne v tomto prípade tu je nespočetné množstvo informácií (svetelných rôznorodých dát na celej ploche) a musel som nutne kvalitu znižovať viac ako zvyknem aby som sa zmestil do limitu. Vidím tu už posterizáciu na oblohe a pritom pred znížením kvality nebola.
...
Aku znamku si dal je celkom jedno, aj keby si dal 4ku, uz davno sa tym nezatazujem, nejde o život ale zaujímajú ma konkrétne pripomienky a názory, človek môže čokoľvek prehliadnuť a až tu ťa "vyfackajú" a zistíš aj chyby o ktorých si nevedel, len preto tá otázka
 
braňo.j
2011-08-10 12:21:23
Krásne čistučké.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Anena
2011-08-10 12:02:13
Toto mesto milujem, pekne si ho "zpanoramil":-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
PiXeL_
2011-08-10 11:53:45
príspevok od: SteveS
vdaka za zastavenie, s tou pravou budovou neviem čo máš na mysli? ja na nej nevidím nič čoho by som sa mohol zachytiť a dovtípiť sa
vies co Steve, nevidim tam nic je to dobre. Videl som tam mensiu neostrost na dverach alebo to tak preoste vykresluje, ale na panorame netreba pozerat detailne vsetko, je podstatne ako to vyzera v celku, teda bez nejakeho zoomovania / a pri kompresii / aka sa tu uploaduje, je to uplne super. Mal som dat o jednu 7ku naviac len tak dalej, dobra praca.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-10 11:44:48
príspevok od: PARTAKUS
Pekne, vyhnal si ludi do vedlajsich uliciek? (tie styri, ... postavicky pred budovou tam samozrejme vidim)
Zaujímavá pripomienka, hm, asi že je novembrový večer chladno či čo? Ale inak za chrbtom mám najdlhšiu a najvätšiu budovu, poslanecký parlament a tak tam ludia cez námestie ani nemajú prečo chodiť ako u nás, my máme na námestiach obchody a butiky. Atraktívnu budovu za sebou by som zaradil tiež do zorného uhlka na 360°výrez ale bola vtedy celá obohnaná lešením a plachtami.
...
Dodávam že toto námestie je húfne obsadené ľuďmi iba ak tu sú akcie (a sú často ale potom sú budovy neftiteľné) a toto námestie bolo plné hlava na hlave aj s prilahlým námestím napr. vtedy ked Švajc hosťovskou krajinou cez majstrovstvá v hokeji aj futbale. Cez akcie tu postavia veľkoplošnú obrazovku a dookola stánky s jedlom a pitím a potom to tu aj po zotmení vrie. Ale inak tu je pustejšie, mimo leta a slnečného dńa keď tu strieka voda a šantia v nej deti.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-10 11:32:30
príspevok od: PiXeL_
ta prava budova ... inac fajn :)
vdaka za zastavenie, s tou pravou budovou neviem čo máš na mysli? ja na nej nevidím nič čoho by som sa mohol zachytiť a dovtípiť sa
 
PARTAKUS
2011-08-10 11:24:53
Pekne, vyhnal si ludi do vedlajsich uliciek? (tie styri, ... postavicky pred budovou tam samozrejme vidim)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
PiXeL_
2011-08-10 10:29:06
ta prava budova ... inac fajn :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 2.8
Expozícia: 1/0.77 sec
ISO: 64
Fotoaparát: Sony Cyber-shot DSC-F828
Ohnisko: 12 mm
Pridané: 2011-08-10 10:08:51
Na kritiku: 2011-08-10 10:09:05
Miesto:Bern - Switzerland
Témy: mesto, nočná fotografia
Albumy: CH - Switzerland, Švajčiarsko,
Predošlé denné námestie v Berne tu v nočnom šate zo svetiel a farieb. Panoráma cca 220° ... vľavo je  ZÁPAD, malá budova vpredu SEVER, celkom vpravo budova VÝCHOD.


Úzke zvislé čiary nad budovami sú vlajkové tyče. Plná veľkosť je dátovo kvôli vysokému farebnému a svetelnému spektru značne objemná a nestačila silná kompresia. Bolo nutné aj zníženie kvality aby sa vošla do povoleného limitu na nahranie. Dost prasiatok som vyretušoval. Pri spájaní bol problém aj s rozchádzajúcimi sa líniami fotenými na široké ohnisko (námestie je v reáli oveľa stiesnenejšie), pogram časť panorámy nechcel spojit. Vyrovnával a retušoval som tú časť ručne. Fotené ešte kompaktom Sony.

Za zastavenie vopred ďakujem.