Z hradu Súľov

Body: 832.33    Videnia: 9528    Páči sa: 24

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Matúš Koprda
2012-09-16 19:27:13
príspevok od: beholder
...to je o vyzretosti.....(tomu čomu nerozumiem = to odsúdim)..........a podľa komentárov máme ešte dlhú cestu pred sebou...
tak tak, palec hore (:
 
beholder
2012-09-16 19:24:18
príspevok od: Matúš Koprda
Tu ma naviac zarážalo, ako ľudia môžu tvrdiť že to takto nebolo aj po tom, ako som tu zverejnil náhľad originálu (:
Tu ten postproces možno nie je úplne najšťastnejší, ale v tej dobe som bol rád že to vyšlo takto (:
Ale máš pravdu, je to tak... ale mení sa to (: ako všetko... Keď si ale pozriem ako ďaleko sú ľudia v zahraničí, stačí otvoriť hocijaký zahraničný portál, je vidieť že v softení sa na nich zatiaľ nechytám(e)...
...to je o vyzretosti.....(tomu čomu nerozumiem = to odsúdim)..........a podľa komentárov máme ešte dlhú cestu pred sebou...
 
Matúš Koprda
2012-09-16 19:19:47
príspevok od: beholder
....nehľadiac na to, či si softil alebo nie................je zarážajúci negatívny postoj osadenstva na svk a cz fotoportáloch voči postprocesu..............ešteže tomu tak nie aj inde vo vyspelejšom a tolerantnejšom svete........
Tu ma naviac zarážalo, ako ľudia môžu tvrdiť že to takto nebolo aj po tom, ako som tu zverejnil náhľad originálu (:
Tu ten postproces možno nie je úplne najšťastnejší, ale v tej dobe som bol rád že to vyšlo takto (:
Ale máš pravdu, je to tak... ale mení sa to (: ako všetko... Keď si ale pozriem ako ďaleko sú ľudia v zahraničí, stačí otvoriť hocijaký zahraničný portál, je vidieť že v softení sa na nich zatiaľ nechytám(e)...
 
beholder
2012-09-16 19:10:43
....nehľadiac na to, či si softil alebo nie................je zarážajúci negatívny postoj osadenstva na svk a cz fotoportáloch voči postprocesu..............ešteže tomu tak nie aj inde vo vyspelejšom a tolerantnejšom svete........
 
Nico 1
2012-04-15 13:19:24
príspevok od: Matúš Koprda
sté hodnotenie, vyhrávaš 5 bonusových bezvýznamných boodov (:
Ale nie, vďaka...
No teda dík,idem si niečo za to kúpiť
 
Matúš Koprda
2012-04-15 13:13:06
príspevok od: Nico 1
Máš tu úžasné svetlo,pekná scenéria
sté hodnotenie, vyhrávaš 5 bonusových bezvýznamných boodov (:
Ale nie, vďaka...
 
Nico 1
2012-04-15 13:11:11
Máš tu úžasné svetlo,pekná scenéria
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Matúš Koprda
2012-04-08 09:55:10
príspevok od: stani08
Toto na mna posoby dokonalejsie ten sedy prechodak urobil svoje ako aj ta 15 sek. expozicia je to vidiet na oblohe a tom opare dostavaju takz. mliecny nadych ja osobne by som to skusil este na dlhsiu expoziciu dosiahol by si este svetlejsiu oblohu ako aj cely zaber a tie mraky by uz boli ako mlieko :)
ahoj. No som rád že to vyšlo ako vyšlo, prakticky som fotil dosť naslepo - do protisvetla s filtrom cez ktorý nič nevidieť ( lhšiu expo som už nevedel spraviť, už takto tam vzniklo pár prepalov, ktoré som ako tak potom musel zachraňovať. A na skladačku z viacerých expozícii to zas bola príliš dynamická scéna. Ale určite to šlo aj lepšie, len v tom momente som to lepšie nevedel. Diky za kritiku.
 
stani08
2012-04-08 09:21:58
Toto na mna posoby dokonalejsie ten sedy prechodak urobil svoje ako aj ta 15 sek. expozicia je to vidiet na oblohe a tom opare dostavaju takz. mliecny nadych ja osobne by som to skusil este na dlhsiu expoziciu dosiahol by si este svetlejsiu oblohu ako aj cely zaber a tie mraky by uz boli ako mlieko :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Cerberus
2012-04-08 00:09:35
Tak túto som vôbec nezachytil. Vzhľadom k tomu že túto scénu dobre poznám, len sa mi tam nepodarilo prísť vo vhodnej dennej dobe a nemal som šťastie na takéto divadlo, tak len tíško závidím. Ale v dobrom. :-) Čo sa týka atmosféry, tá je skvelá. Filtre pomohli do značnej miery na znásobenie efektu stúpajúcej rannej hmly prežiarenej slnečnými lúčmi. Je to určite brané z toho horného nádvoria, z plošiny, čo sa ku nej treba pretiahnuť schodiskom a úzkym otvorom. Možno by sa zišlo niečo spraviť s tým skalným výbežkom vľavo dole. Nie je to plocha ktorá by vťahovala, skôr naopak, je tam akosi navyše. No a farbičky, viem že to nie je HDR, ale o niečo málo menej pritlačiť na pílu by sa mi viac pozdávalo. :-) Pre mňa výborné, najmä atmosférou.
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
Lagac
2012-03-28 14:31:21
Ale toto je velmi pekne prirodne divadlo! Vyborne vysvetlenie podmienok fotenia.
 
reneva
2012-03-28 13:40:05
parada ...dlhe expozicie velmi velmi mozem :]
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
dawajsoft
2012-03-16 11:42:03
krasny snimok..tentokrat zavidim ja tebe to miesto :-) a dany okamih
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matúš Koprda
2012-02-23 23:21:26
príspevok od: zdeno v
to musel byť naživo zážitok
To si píš... (:
 
zdeno v
2012-02-23 21:44:52
to musel byť naživo zážitok
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Juraj23
2012-01-09 23:37:20
tuto som muse,l ako prvu som hodnotil , lahodne farby :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
margon
2011-12-18 12:58:43
zaujalo,výborná atmosféra a svetlo,fajn...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
ariel 7
2011-11-29 13:34:25
je to fascinujúce foto, ale tou farebnou pestrosťou hraničiacou s neskutočnom mi skôr pripomína obrazy Albína Brunovského inak určite priam "treskne do očí"
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
tibren
2011-11-29 11:57:39
zaujimave, ma to atmo
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
GP
2011-11-23 00:51:55
Tak toto vyzerá ako počítačová grafika alebo kreslený obraz skôr ako fotka. V tom najlepšom slova zmysle samozrejme. Klobúk dole (viď moju fotku )
 
Cago
2011-11-20 16:24:45
...parádne foto.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
horsky vlk
2011-10-20 23:09:27
pekné,rozprávkové foto
 
mrkva
2011-10-12 15:37:02
veľmi peknéé
 
jerzi45
2011-10-02 11:29:01
zaujímavý pastel, až neskutočné farby, prechody a tiene, svetlo parádne
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-09-24 11:43:14
Nečítal som všetky komenty...niečo hore a potom niečo už tuna dole........Skierlo sa trafil na 100% do mojich pocitov a samých prvých dojmov......kúsok fakt malý skúsiť ubrať farbičky ( no musím spomenúť že to pozerám na pracovnom monitore a ten má na môj vkus už kúsok malý jemne presýtené a výrazne farby – raz Ti ukážem :)...........a hneď by sa mi dalo na to aj dlhšie a aj častejšie kukať °-) A jasnačka že gratulujem, pekný úspech - sa normálne tiež vytešujem :)......a to oko v tej skale je tam super.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
Motylik
2011-09-22 17:35:12
skvelé prevedenie, mystická
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
buddha245
2011-09-18 02:44:29
super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
ozzie77
2011-09-16 20:51:15
paráda! len tak ďalej! ;)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
maTTo_corp
2011-09-14 19:58:59
kvalitka veru :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
belco
2011-09-11 22:05:02
Pekne ako z pana prstenov
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-09-11 21:55:56
Veľmi pekná atmoška aj miesto, troš leninku odsaturovanejšia verzia by sa mi videla tiež, super zvolená dlhšia expozícia.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Janíčkooooo
2011-09-09 19:46:20
...odpadávam...
 
Optimal
2011-09-08 22:46:57
nemá chybu!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Dominik
2011-09-06 21:53:39
SUPER !!!!!!!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
xerion
2011-09-06 15:40:56
Fakt krásna
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kiso188
2011-09-06 13:32:13
Zo Sulova som uz videl viacero fotografii a skoro vsetky maju smrnc. Samozrejme aj tato je velmi pekna, farebnost mozem takze pre mna dokonale.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Dandy007
2011-09-06 13:11:37
Paci sa mi to svetelne divadlo, fajn atmosfera.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
slawmi
2011-09-06 01:24:50
super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Matúš Koprda
2011-09-05 17:34:34
príspevok od: transporti686
ja som svoj názor povedal, podľa mňa omalovanká vznikla tým silným NDčkom, BW110 je fakt filter, ktorý slušne dodá teplo fotke a svetlo bolo dobré, takže to ten efekt mohlo spraviť, veľa fotografov nemá rado BW110 lebo naozaj razantne ťahá farby, samozrejme to závisí dosť aj digi k digi, lebo to súvisí s citlivosťou čipu na infra žiarenie, niektoré digi majú menej priepustné IR cut filtre iné zas trochu viac, väčšinou sa nevyblokuje úplne všetko IR svetlo, BW110 je fakt čierne sklo, priepustnosť viditeľného svetla je 1000x menšia no IR žiarenie potlači minimálne, takže do objektívu zrazu ide razantne iný pomer VIS ku IR ako bez použitia BW110, na niektorých foťákoch dokonca boli fotky takmer celé červené ako keď vyberiete IR cut filter pred digi čipom. Plus vyladenie nádychu v softe tiež trocha zmenilo podanie farieb, ale nie značne.
Zaujímavé, toto mi nenapadlo, dík.
 
transporti686
2011-09-05 16:17:52
príspevok od: Matúš Koprda
https://lh4.googleusercontent.com/-4OTB2f9s9dI/TkfGtPJcoxI/AAAAAAAAFj0/12ojM5cYXpg/s800/DSC_8110.JPG

na porovnanie... fotené asi o 5 minút skôr, nesoftené nijak, ani nič som s ňou nerobil v ACR pri vyvolávaní rawu, takže TK je aká je
ja som svoj názor povedal, podľa mňa omalovanká vznikla tým silným NDčkom, BW110 je fakt filter, ktorý slušne dodá teplo fotke a svetlo bolo dobré, takže to ten efekt mohlo spraviť, veľa fotografov nemá rado BW110 lebo naozaj razantne ťahá farby, samozrejme to závisí dosť aj digi k digi, lebo to súvisí s citlivosťou čipu na infra žiarenie, niektoré digi majú menej priepustné IR cut filtre iné zas trochu viac, väčšinou sa nevyblokuje úplne všetko IR svetlo, BW110 je fakt čierne sklo, priepustnosť viditeľného svetla je 1000x menšia no IR žiarenie potlači minimálne, takže do objektívu zrazu ide razantne iný pomer VIS ku IR ako bez použitia BW110, na niektorých foťákoch dokonca boli fotky takmer celé červené ako keď vyberiete IR cut filter pred digi čipom. Plus vyladenie nádychu v softe tiež trocha zmenilo podanie farieb, ale nie značne.
 
Ivan .
2011-09-05 11:36:01
.............ako z rorprávky
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
PeCh
2011-09-05 09:36:04
príspevok od: Matúš Koprda
https://lh4.googleusercontent.com/-4OTB2f9s9dI/TkfGtPJcoxI/AAAAAAAAFj0/12ojM5cYXpg/s800/DSC_8110.JPG

na porovnanie... fotené asi o 5 minút skôr, nesoftené nijak, ani nič som s ňou nerobil v ACR pri vyvolávaní rawu, takže TK je aká je
Vďaka. Táto sa mi v niektorých častiach páči viac, v iných zas tá druhá. Najlepšie by ich bolo skombinovať . Ale pekné.
 
izzino
2011-09-05 00:36:17
z rozpravky.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Matúš Koprda
2011-09-04 23:57:51
príspevok od: PeCh
Nemáš jednu aj bez filtrov (rovnako posoftenú)? Na porovnanie.
https://lh4.googleusercontent.com/-4OTB2f9s9dI/TkfGtPJcoxI/AAAAAAAAFj0/12ojM5cYXpg/s800/DSC_8110.JPG

na porovnanie... fotené asi o 5 minút skôr, nesoftené nijak, ani nič som s ňou nerobil v ACR pri vyvolávaní rawu, takže TK je aká je
 
Matúš Koprda
2011-09-04 23:53:26
príspevok od: irstudio.cz
oko vidí
Riadky vyššie som písal aj pre Teba.
 
Matúš Koprda
2011-09-04 23:52:15
príspevok od: Kaiman81
Softím,softíš,softíme.
Si z Trče, tak ako ja. Nemám problém Ti ukázať naživo originál RAW.
 
Matúš Koprda
2011-09-04 23:50:52
Ja vám chlapci nerozumiem. Poviem, ukážem, čo viac ešte chcete. Hádam ma len neobviňujete z klamstva? Že som softil viac ako priznávam? To by bolo od vás drzé a neetické.

Aj keď sa nepotrebujem obhajovať, týmto vyzývam všetkých pochybovačov aby mi napísali správu a môžeme sa dohodnúť na ukázaní, v krajnom prípade aj poslaní originálu, teda RAWu.

A aby ešte bolo jasné. Nepotrebujem si obhajovať impakt fotky. Keď nesedí tak nesedí. Vadí mi, ale keď sa niekto stavia do pozície, do akej sa postavili niektorí páni vyššie.
 
Jerry C.
2011-09-04 23:35:15
dobre sa na to pozerá !!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
zuzanka29
2011-09-04 23:27:29
och, toto je geniálne snové, až mi to nepripadá skutočné proste rozprávka, krása!
 
jozefmicic
2011-09-04 22:40:29
Dobre nakomponované (aj keď na mňa trochu priveľa), super svetlo, farbičky mi nevadia, sám mám také rád. Len do takéhoto záberu sa mi práve tento filter moc nehodí - moc tu jeho efekt nevynikol a skôr ma trochu ruší. Keby si mal napríklad len záber toho vyschnutého stromu a za ním len rozmazané oblaky, to by sa hodilo viac. Ale je to len subjektívny pohľad, takže brať s rezervou :)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
transporti686
2011-09-04 22:11:18
Na zahraničných serveroch je dosť bežné že sa k fotkám často pripisuje, čo sa na fotke upravilo, ako, či bola pridaná saturácia, vyladené krivky atď a niekedy aj odkaz na originál, potom by sa vyhlo takýmto debatám. Ja som hore napísal, že po zhliadnutí originálu si myslím, že nepoužil rapídne úpravy, no je pravda, že ta fotka pôsobí dosť ako omalovánka. Na môj vkus ta tráva je dosť zelená, ale to ndčko naozaj môže dosť otepliť forku a potom z toho môže vzniknúť toto a ak sa to preženie ešte cez soft. ešte je aj taká vec, že už aj po otvorení raw v softe pri konverzii do jpg môžu byť zapnuté auto úpravy. Ja keď upravujem, všetko vypínam a je to podľa mojej chuti. Čo sa týka doostrovania, toto som neriešil, no asi sa niekomu zdá, že je to doostrované.
 
valec86
2011-09-04 22:01:25
krasa. foto dna. toho roku sme v sulove neboli, tak mi to aspon vynahradza foto
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
HeReTiC
2011-09-04 21:55:38
Mne sa zda original tiez uplne super, bez potreby nejakych uprav. Tajomstvo tej fotky spociva podla mna v spravnom odhadnuti okamihu a podmienok fotenia. Upravy su nepodstatne. Ta fotka ma presvedcila o tom, ze sa oplati za dobrou fotkou chodit a cakat.
 
braňo.j
2011-09-04 21:54:30
pekné ale...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
walde
ocenenie redakciou 2011-09-04 21:16:37
Trochu mi uniká prečo je tu pomerne rozsiahla diskusia o softení...pretože autor nám naopak chcel ukázať, že táto foto nebola primárne o softení, čo podložil aj pripojením linku na jpg pred úpravami. Táto fotografia pre hlavne o dvoch veciach: o magickom svetle a o kreatívnom prístupe pri expozícii (použitie filtrov predlžujúcich čas expozície)...super, mne sa to páči :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
transporti686
2011-09-04 20:58:27
ja osobne by som na tejto stránke zaviedol pri fotkách na kritiku aj možnosť vidieť originál, len určite je to problém, lebo raw je veľký, ale napr. konverzia do jpg bez akýchkoľvek úprav, by sme vlastne videli, ako sa dnes fotí a kto by to čím menej musel upravovať, bola by aj sekcia, najlpši neupravovač som zvedavý koľko by sme tu videli úžasne farebných fotiek V tomto smere bohužial digi doba fotografii aj ublížila. Samozrejme je to o každom jedincovi.
 
bonifacko
2011-09-04 20:26:49
dobre svetlo
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
PeCh
2011-09-04 20:16:17
Nemáš jednu aj bez filtrov (rovnako posoftenú)? Na porovnanie.
 
irstudio.cz
2011-09-04 19:49:41
príspevok od: Matúš Koprda
(: neuveril? Prečo?
oko vidí
 
Dedo
2011-09-04 19:15:53
Krásne !
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Kaiman81
2011-09-04 19:11:40
Softím,softíš,softíme.
 
sunajn
2011-09-04 18:01:01
príspevok od: Matúš Koprda
Každému je teraz jasné čo som tým myslel... teda aspoň doteraz bolo. Nerozumiem Ti, asi si si zle prečítal popis alebo čo, ja nikde nepíšem že to neprešlo úpravou. Píšem že to nemá nič s hdr a podobnými srandami.

Btw, aké je klasické HDR kde nepoužívaš soft? (: Neviem o inom spôsobe vytvorenia HDR, ako so softom. Ibaže by Ti to zmixoval už foťák priamo pri fotení (čo je soft tak či tak)

Ale dík za pohľad, určite je pre mňa obohacujúci.
HDR som myslel, že nepoužívaš soft špeciálne preň robený, ako napr, Fotomatix apd. Ale, že ručn premazávaš fotky. MCH. Už každá fotka tu je soft!
 
Daniel Řeřicha
ocenenie redakciou 2011-09-04 17:34:50
Vydařená věc a použitý ND filtr tomu hodně pomohl.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Cholo
2011-09-04 17:01:25
perfektnee
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
jnezky
2011-09-04 16:46:48
Paráda!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-09-04 16:42:13
príspevok od: Matúš Koprda
na, ne? (:
šašo
 
Matúš Koprda
2011-09-04 16:36:19
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
že aky krajinkár
na, ne? (:
 
Matúš Koprda
2011-09-04 16:33:59
príspevok od: irstudio.cz
skoro jsem tomu uvěřil
(: neuveril? Prečo?
 
Matúš Koprda
2011-09-04 16:33:43
príspevok od: sunajn
Šumné, ale píšeš, že si nerobil drastické úpravy, ako napr. HDR... Pre mňa napríklad HDR (to klasické, kde nepoužívam soft) nie je prakticky žiadna úprava. Ale toto čo Ty opisuješ, tak to už je drstická úprava. Použil si 2 hardvéry a poptom si sa ešte vyšntil v softvéry. Okrem toho si 99,9% doostroval a možno aj odšumoval. Otvoril som si to v RAWku a dosť som kyvkal šupatkami, aby som z toho zpravil reálny pohľad na svet. Takže tak s tými drastyckými úpravami. Ale všetko je to stále iba záležitosť pohľadu na danú vec. Komu hej, kome nie. Mne skôr nie. Ako píše mrkva: omaľovánka. Ja dodám, že bárs sladké. Ale šumné, no! :)
Každému je teraz jasné čo som tým myslel... teda aspoň doteraz bolo. Nerozumiem Ti, asi si si zle prečítal popis alebo čo, ja nikde nepíšem že to neprešlo úpravou. Píšem že to nemá nič s hdr a podobnými srandami.

Btw, aké je klasické HDR kde nepoužívaš soft? (: Neviem o inom spôsobe vytvorenia HDR, ako so softom. Ibaže by Ti to zmixoval už foťák priamo pri fotení (čo je soft tak či tak)

Ale dík za pohľad, určite je pre mňa obohacujúci.
 
Gelko
2011-09-04 16:00:00
drsne
 
vlad78
2011-09-04 15:38:03
tak toto je fakt nádherné prírodné divadlo..a hlavne dobre zachytené..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
ADIDKA6
2011-09-04 14:39:41
Famozne, páči sa mi kompozične aj atmosférou tých fariab a svetiel.Paráda
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
irstudio.cz
2011-09-04 14:38:46
skoro jsem tomu uvěřil
 
sunajn
2011-09-04 14:37:31
Šumné, ale píšeš, že si nerobil drastické úpravy, ako napr. HDR... Pre mňa napríklad HDR (to klasické, kde nepoužívam soft) nie je prakticky žiadna úprava. Ale toto čo Ty opisuješ, tak to už je drstická úprava. Použil si 2 hardvéry a poptom si sa ešte vyšntil v softvéry. Okrem toho si 99,9% doostroval a možno aj odšumoval. Otvoril som si to v RAWku a dosť som kyvkal šupatkami, aby som z toho zpravil reálny pohľad na svet. Takže tak s tými drastyckými úpravami. Ale všetko je to stále iba záležitosť pohľadu na danú vec. Komu hej, kome nie. Mne skôr nie. Ako píše mrkva: omaľovánka. Ja dodám, že bárs sladké. Ale šumné, no! :)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 5.33
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-09-04 14:20:27
že aky krajinkár
 
sunajn
2011-09-04 14:18:07
príspevok od: mrkva
pekná omalovánka
 
Radovan
2011-09-04 13:38:19
Paci sa mi to teple svetlo a celkovy kontrast farieb, nezaskodila by panorama z tohto miesta :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
mrkva
2011-09-04 13:12:57
pekná omalovánka
 
transporti686
2011-09-04 12:30:36
Teraz môžeme naozaj povedať, že si masívne úpravy nepoužil. K posunu farieb došlo samozrejme silným NDčkom, tieto ťahajú do teplých farieb (fotka bude od vnímania okom asi posunutá do teplejších farieb) a hraním sa v softe do určitej miery zmenená, no v tomto prípade to ja beriem ako OK, lebo je takmer nemožné mať neutrálne podanie farieb pri tak silnom ND, aj tie najdrahšie majú určitý color cast, ktorý sa koriguje. Ku kompozícii mám výhradu, že sa mi nepáči dole vľavo ten napol urezaný kameň, no neviem, aké boli možnosti ho tam zakomponovať, no zišiel by sa tam celý. Ale treba povedať, že je lepšie mať takýto záber nejaký ako žiadny. Pri tvojej fotke oceňujem, že si použil filtre, aby si dosiahol žiadaný efekt a tak si dospel k tomu, že si nemusel veľmi upravovať, nádych samozrejme trebalo.
 
meetU
2011-09-04 12:15:43
velmi pekne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Leenka
2011-09-04 12:12:13
Totálne ma fotka zaujala !!! Krásna !!!
 
lion
2011-09-04 11:52:38
super!
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
kulkovsky
2011-09-04 11:41:02
príspevok od: Matúš Koprda
nepreháňaš? (: Je tu more lepších záberov
nie nie nepreháňam mne sa takéto rozprávkové páčia a stojím si za tým čo som napísal. Je tu more krásnych ale táto pre mna vyniká
 
Matúš Koprda
2011-09-04 11:31:26
príspevok od: kulkovsky
pre mňa jedna z najkrajších krajinkárskych foto za poslednú dobu aké som tu videl :) krásne, rozprávkové.....
nepreháňaš? (: Je tu more lepších záberov
 
Matúš Koprda
2011-09-04 11:30:38
príspevok od: transporti686
Zaujímalo by ma, ako si upravoval nádych po silnom NDčku? Photoshop? Používal si aj AutoTone alebo také niečo, či iba zmena WB a potom regulácia farieb? Škoda, že nemôžeme vidieť RAW konvertnutý do JPG bez úprav.
Ahoj.

Niečo som vyriešil cez to vyváženie bielej, ale nestačilo to. Farebne som to korigoval cez nástroj selective color, ktorý som práve vďaka tejto fotke objavil ((: A možno aj color balance, už presne neviem.

Link na foto bez úprav hádžem vyššie do popisu.
 
Matúš Koprda
2011-09-04 11:27:52
Čaute všetci.

Tak som rád že sa vám páči. Veľmi oceňujem kritické pripomienky - ak je čo vytknúť tak smelo do toho. Kritika posúva!

Viem že po stránke TK to nie je vymakané ani na 70%, sám tam vidím rezervy. Učím sa a v čase keď som toto dával dokopy som to lepšie spraviť nevedel. Ale raz to príde (:

Kompozícia - S tou nemám najmenší problém, myslím že na tejto fotke sa pekné detaily spájajú do jedného celku - osvetlené steblá na malej skale v ľavo dole, strom, skala a kamenná brána v kontraste so svetlom, červené kvetinky dole, pekné svetlo vzadu na vzdialenej skale... Jednoducho mám pocit že viac oblakov by tomu pridalo na chaose, takisto vľavo ani vpravo mi nič nechýba.
Znie to riadne nekriticky a namyslene, že (: Napriek tomu vďaka za vaše pohľady, rozhodne sú pre mňa obohatením.

Pridávam hore link na originál, len skonvertovaný raw do jpg.
 
falatka
2011-09-04 11:12:14
krásne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
michal.bellan
2011-09-04 11:11:47
príroda 7
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kulkovsky
2011-09-04 11:03:34
pre mňa jedna z najkrajších krajinkárskych foto za poslednú dobu aké som tu videl :) krásne, rozprávkové.....
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
PiXeL_
2011-09-04 11:02:06
moze buc :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
andrish
2011-09-04 10:43:57
Velmi zaujmava krajinna foto svetlo je uzasne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
ajkabajka
ocenenie redakciou 2011-09-04 10:41:55
fiha ;-) paradne ;-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
spektrum
2011-09-04 10:40:31
mne sa páči a dokonca bez tej hornej mrakovej časti ešte viac, tak vynikne viac ten strom medzi kamenmi s tym magickym pozadim (ked som si to predstavila uezane kusocek nad tym lavym kamenom) a mozno by som trosinka zltej sklusila ubrat. V kazdom pripade skvele miesto a cas a dobra praca
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-09-04 10:26:07
Pekné to je, svetlo a tamosféra tomu donimujú. . Kompozične si to mohol dotiahnuť eštre na vyšší level ... škoda že si sekol kameň dole vľavo a nedal aj viac mrakov... otočil by som to na výšku aby to tam vošlo a nacvakal pár záberov aj smerom doprava a otvoril do panorámy, či by tomu otvorená krajina ešte viac nepridala na zaujímavosti a komplexnosti...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
andizv
2011-09-04 10:12:25
Naozaj nadhera. Dat na platno a na stenu s tym.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Tomyno
2011-09-04 09:59:33
...zaujimavé divadlo sa ti naskytlo ;)...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
transporti686
2011-09-04 09:55:03
príspevok od: Matúš Koprda
fuha, tak tuna to teda vôbec nebolo IBA korekcia WB, resp. vôbec sa mi to nedarilo úplne opraviť cez tento nástroj, aj keď svoju časť úlohy to zohralo. Ale veľa som ešte opravoval selektívne cez selective color... A nejak to vyšlo...
Zaujímalo by ma, ako si upravoval nádych po silnom NDčku? Photoshop? Používal si aj AutoTone alebo také niečo, či iba zmena WB a potom regulácia farieb? Škoda, že nemôžeme vidieť RAW konvertnutý do JPG bez úprav.
 
martina78
2011-09-04 09:40:56
nádhera
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
8martin5
2011-09-04 09:34:27
Z ineho sveta.... krasna.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Daniel Urban
2011-09-04 09:23:11
Krása
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
fotografik
2011-09-04 09:19:08
Fíhá :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
marcelfilo
2011-09-04 07:54:11
nádherné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
lgsvgh
2011-09-04 06:59:07
Pěkné. Veríme.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
stivi13
2011-09-04 00:39:27
príspevok od: stivi13
neskutočné HDR ... pôsobí tak PC-graficky až je úžasné
tak sorry... len teraz čítam postup
 
stivi13
2011-09-04 00:37:35
neskutočné HDR ... pôsobí tak PC-graficky až je úžasné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
zolec
ocenenie redakciou 2011-09-04 00:35:46
pekne..
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
misík
2011-09-03 21:06:04
Do Súľova chodím často,no takýto nádherný záber som tam ešte nespravil.Krásna,rozprávková atmosféra a super kompo.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Húšťava
2011-09-03 20:46:03
pekne miesto, dobre atmo...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
milanF
2011-09-03 20:07:05
+++
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2011-09-03 19:49:10
parada
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matúš Koprda
2011-09-03 19:07:43
príspevok od: rbr69
no uz mi je to jasne ... preto som sa pytal, lebo ND110 mam tiez a viem ake casy za akej sily svetla su realne ... viem, ze otepluje, ale to uz je potom normalna korekcia vyvazenia bielej z RAWu ... takze dalsi fanusik ND 1000x ... blahozelam
fuha, tak tuna to teda vôbec nebolo IBA korekcia WB, resp. vôbec sa mi to nedarilo úplne opraviť cez tento nástroj, aj keď svoju časť úlohy to zohralo. Ale veľa som ešte opravoval selektívne cez selective color... A nejak to vyšlo...
 
rbr69
2011-09-03 18:59:10
príspevok od: Matúš Koprda
Sorry, zabudol som podstatnú info, a to ako som dosiahol dlhý čas.
Doplnené vyššie. Vďaka
no uz mi je to jasne ... preto som sa pytal, lebo ND110 mam tiez a viem ake casy za akej sily svetla su realne ... viem, ze otepluje, ale to uz je potom normalna korekcia vyvazenia bielej z RAWu ... takze dalsi fanusik ND 1000x ... blahozelam
 
Helen1
2011-09-03 18:56:28
nádhera Matúš
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-09-03 15:58:52
aj ked až trochu moc.. ale predsa :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Zileri
2011-09-03 15:56:24
Fúúha tak to je iná sila.Perfektná prácička.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
paldixy
2011-09-03 15:20:51
No prosím, bez ťažkých softwerových úprava je to výborní fotka. Trochu si ju predstavujem aj v ČB prevedení.Kompo, možno,by som to posunul trochu doľava,ale to je môj subjektívny názor.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
beholder
2011-09-03 15:06:03
....mne je absolútne jedno, akým spôsobom sa dosiahne výsledný efekt......keď to vyzerá dobre a zaujímavo, všetko ostatné ide bokom....

....u mňa paráda........svetlo robí fotku....a Ty si to opäť potvrdil....
 
Karolína
2011-09-03 14:44:22
Naozaj si vystihol parádne svetlo, majstrovské...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matúš Koprda
2011-09-03 14:15:33
príspevok od: klempic
u mna to vyzera ako super grafika
(: Myslel by som si aj ja, keby som tam nebol a nevidel to naživo.
 
Matúš Koprda
2011-09-03 14:14:27
príspevok od: JaroD.
Až na ten "vysvetľujúci" komentár pre nás menej chápavých to celkom ujde.
Asi to znelo trocha blbo. Už som to napravil. Dík.
 
Matúš Koprda
2011-09-03 14:06:04
príspevok od: rbr69
kedze pises bez masivnaych uprav ... to si cisto s prechodakom vydrzal 15 sek expoziciu ... o kolkej to bolo fotene? ... ta 15 sek expozicia je vidno na oblakoch a tociacej sa hmlovine ... aky prechodak si pouzil?
Sorry, zabudol som podstatnú info, a to ako som dosiahol dlhý čas.
Doplnené vyššie. Vďaka
 
klempic
2011-09-03 14:05:43
u mna to vyzera ako super grafika
 
StanleyH
2011-09-03 13:47:16
kamarat pekne to mas.....myslim ze aspirant na foto dna....pekne rasties
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Ľuboš Krahulec
2011-09-03 12:51:08
páči :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
egresisko
2011-09-03 12:38:43
Uplne nadhera, je jedno ake upravy je to vazne super :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2011-09-03 11:15:01
Máš to super ,ale vyzerá to fakt do upravované ,ale ked vravíš že nie tak ok =)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
rbr69
2011-09-03 11:10:25
kedze pises bez masivnaych uprav ... to si cisto s prechodakom vydrzal 15 sek expoziciu ... o kolkej to bolo fotene? ... ta 15 sek expozicia je vidno na oblakoch a tociacej sa hmlovine ... aky prechodak si pouzil?
 
JaroD.
2011-09-03 11:00:38
Až na ten "vysvetľujúci" komentár pre nás menej chápavých to celkom ujde.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Kubo46
2011-09-03 10:12:46
neskutocne ! fakt skvela praca
 
Buciak
2011-09-03 09:53:12
skvostne :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
snowball
2011-09-03 09:42:17
"bez nejakých masívnych úprav" ako HDR neni uprav.
Ale inac pekny ked nie je realny a ani nemusi byt, ved fotografiu moze byt o fantaziu.
 
the.saint
2011-09-03 09:37:19
parádna fotka u mňa 21
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
b0baz
2011-09-03 09:27:20
Veľmo interesantné, zaujala.
 
paloo
2011-09-03 08:54:17
velmi pekne
 
Neytiri
2011-09-03 02:53:16
ako z rozpravky
 
 
Expozícia: 15 s sec
Pridané: 2011-09-03 01:49:10
Na kritiku: 2011-09-03 09:29:27
Miesto:Súľov
Témy: experiment, krajina
Albumy: Krajina
Krásne ráno na krásnom mieste.


Foto je bez nejakých masívnych úprav (myslené hdr, alebo podobné mixovanie záberov). Pri fotení bol použitý šedý prechoďák (myslím že hard 0,6 alebo 0,9) a nd110 (fakt tmavé sklíčko). Originál bol dosť ružový (nd110 nieje celkom farebne neutrálny), tak to som samozrejme musel korigovať. Svetelná atmosféra je na originále taká, akú vidíte vyššie. Teda najväčšie úpravy spočívali v korekcii farieb. Najväčšiu úlohu zohrala príroda a jej magické svetelné divadlo.


Link na neupravenú foto:
http://tinyurl.com/z-hradu-sulov-orig

Fotka je vyhotovená cca 2 hodiny po východe slnka.