Julske alpy III.

Body: 101.00    Videnia: 2767    Páči sa: 2

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Matúš Koprda
2012-03-24 16:49:46
príspevok od: SteveS
Juuuj, Matúš, tak táto obrovska U rampa ma nenadchla, veľa hluchého namodralého priestoru dole, dume či sa predsa len nedalo nájsť o čosi lepšie komponovateľné stanovisko
suhlas (:
pozri k Lukášovi O., on to vyriešil od milión levelov lepšie (:
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-03-24 15:59:14
Juuuj, Matúš, tak táto obrovska U rampa ma nenadchla, veľa hluchého namodralého priestoru dole, dume či sa predsa len nedalo nájsť o čosi lepšie komponovateľné stanovisko
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 5 | Priemer: 5.33
 
tibren
2011-11-29 12:34:52
matus, ten spodok je hrozne vyblednuty a sedivy, bez kontrastu. co sa tyka TK, suhlasim so stratenym...
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 5 | Impakt: 5 | Priemer: 5.00
 
Marcel Rebro
2011-11-23 22:11:06
príspevok od: Matúš Koprda
ach jaj, detinské oplácanie... neni Ti to divné?

Ale tak máš takmer vo všetkom pravdu (zaráža ma spôsob a princíp)... Akurát prechoďák použitý samozrejme bol (tuším 0,6) a hodil sa (:
... mne neni (nie je) ...
 
Ivan .
2011-11-23 09:46:21
príspevok od: Matúš Koprda
van (:
jasné v pohode, ja len zisťujem čo a ako, to nieje útočná otázka (:
Mierne ma zaráža že hodnotíš podľa iného metra ako zvykneš normálne (čo sa mi zdá divné), pričom autor je bez bodovania skrytý.... Ale ani ja to nepovažujem za súťaž, takže kašlať na to... Vďaka za spätnú väzbu, o tú poslednú vetu mi šlo. Pekný deň (:
Divne - nedivné ........... snažil som sa Ti vyhovieť.Tak ako hovorím ,myslím že som u nikoho iného nevidel bodovaciu tabuľku.
 
Matúš Koprda
2011-11-23 09:38:34
príspevok od: Ivan .
Ahoj.
Času mám fakt málo a po prezretí fotky sa už ku nej vrátim len občas. Ak by si si nebol písal so Stanom pri mojej fotke tak by som sa o Tvojej otázke nedozvedel.
Aby som Ti vysvetlil moje hodnotenia. Fotografia vo mne po zhliadnutí vždy niečo zanechá . A tak to aj bodujem .Obyčajne používam dva stupne bodovania 6 a 7 bodov. Ak mi niečo fak vadí alebo to považujem za vážnu chybu a myslím si že to autor odflákol tak dám 5-ku.
V Tvojom prípade je to ale iné . Vo svojom profile / myslím ako jediný/ uvádzaš spôsob hodnotenia aký používaš. Pri hodnotení tejto fotografie som sa ho len snažil pridŕžať .
Sú tu predsa kolegovia ktorí používajú len číslice 7 a myslím ,že im to nemá nik za zlé.Je to prejav toho ,že sa im fotka páči a nerozlišujú ako veľmi.
Ak máš pocit,že som ťa poškodil tak mi to prosím prepáč. .Okrem toho sa považujem za príliš veľkého amatéra na to aby som niečo detailnejšie rozoberal a ak už mám byť úplne úprimný tak bodovanie ma vôbec nezaujíma,nevnímam to ako súťaž,len ako priestor kde sa môžem prezentovať a hlavne kde stretnem / a aj som stretol / niekoľko ľudí čo mi svojími radami pomohli .Ak sa dobre pamätám tak aj Tvoje rady boli pre mňa prínosom
............mne sa nezdá horizont .

van
van (:
jasné v pohode, ja len zisťujem čo a ako, to nieje útočná otázka (:
Mierne ma zaráža že hodnotíš podľa iného metra ako zvykneš normálne (čo sa mi zdá divné), pričom autor je bez bodovania skrytý.... Ale ani ja to nepovažujem za súťaž, takže kašlať na to... Vďaka za spätnú väzbu, o tú poslednú vetu mi šlo. Pekný deň (:
 
Ivan .
2011-11-23 09:24:00
príspevok od: Matúš Koprda
Ahoj. Kde vidíš problémy v TK?
Ahoj.
Času mám fakt málo a po prezretí fotky sa už ku nej vrátim len občas. Ak by si si nebol písal so Stanom pri mojej fotke tak by som sa o Tvojej otázke nedozvedel.
Aby som Ti vysvetlil moje hodnotenia. Fotografia vo mne po zhliadnutí vždy niečo zanechá . A tak to aj bodujem .Obyčajne používam dva stupne bodovania 6 a 7 bodov. Ak mi niečo fak vadí alebo to považujem za vážnu chybu a myslím si že to autor odflákol tak dám 5-ku.
V Tvojom prípade je to ale iné . Vo svojom profile / myslím ako jediný/ uvádzaš spôsob hodnotenia aký používaš. Pri hodnotení tejto fotografie som sa ho len snažil pridŕžať .
Sú tu predsa kolegovia ktorí používajú len číslice 7 a myslím ,že im to nemá nik za zlé.Je to prejav toho ,že sa im fotka páči a nerozlišujú ako veľmi.
Ak máš pocit,že som ťa poškodil tak mi to prosím prepáč. .Okrem toho sa považujem za príliš veľkého amatéra na to aby som niečo detailnejšie rozoberal a ak už mám byť úplne úprimný tak bodovanie ma vôbec nezaujíma,nevnímam to ako súťaž,len ako priestor kde sa môžem prezentovať a hlavne kde stretnem / a aj som stretol / niekoľko ľudí čo mi svojími radami pomohli .Ak sa dobre pamätám tak aj Tvoje rady boli pre mňa prínosom
............mne sa nezdá horizont .

van
 
Matúš Koprda
2011-11-23 00:25:30
príspevok od: Stratený Stano
No si ma rozosmial s tým detinským oplácaním... Zvyknem autorom, ktorí sa pristavia pod mojou foto, napísať recipročne niečo k ich poslednej foto... Takže tebe nemám...? Akú lehotu, resp. časový odstup by som mal dodržať, aby si to nepokladal za "oplácanie"...? Ja len, že zatiaľ s niečim podobným na mňa nikto nevybehol...
A či ťa len zarazila tá 4-ka za TK a preto je to oplácanie... ? Keby som ti dal sedmičky, už by to oplácanie nebolo...? Tú štvorku som myslím celkom dostatočne vysvetlil, ale ak máš pocit, že som ti ukrivdil, môžeme o tom podebatovať... ale až zajtra, už mi padá hlava na klávesnicu...
Jop, trochu mám. Prešiel som 20 strán Tvojich komentárov, našiel som tam 4xštvorbodové hodnotenie TK. www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/241270/strazca-lesa/ www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/240128/pri-jazierku/ www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/241534/livaj-a-asta/ www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/243345/jesenna/ a myslím že táto fotka je na tom o trošku lepšie...
A pocit odplácania (resp. reciprocity) mám práve preto, že túto fotku si si (asi) všimol skôr a až teraz v tejto situácii sem píšeš komentár s (na Teba) nízkym hodnotením... no tak to núti človeka trochu si domýšľať...
Aj mne už hlava padá, ale spať ešte nestíham... A to ani nefungujem na dvoch fotoportáloch...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-11-23 00:13:35
príspevok od: Matúš Koprda
ach jaj, detinské oplácanie... neni Ti to divné?

Ale tak máš takmer vo všetkom pravdu (zaráža ma spôsob a princíp)... Akurát prechoďák použitý samozrejme bol (tuším 0,6) a hodil sa (:
No si ma rozosmial s tým detinským oplácaním... Zvyknem autorom, ktorí sa pristavia pod mojou foto, napísať recipročne niečo k ich poslednej foto... Takže tebe nemám...? Akú lehotu, resp. časový odstup by som mal dodržať, aby si to nepokladal za "oplácanie"...? Ja len, že zatiaľ s niečim podobným na mňa nikto nevybehol...
A či ťa len zarazila tá 4-ka za TK a preto je to oplácanie... ? Keby som ti dal sedmičky, už by to oplácanie nebolo...? Tú štvorku som myslím celkom dostatočne vysvetlil, ale ak máš pocit, že som ti ukrivdil, môžeme o tom podebatovať... ale až zajtra, už mi padá hlava na klávesnicu...
 
Matúš Koprda
2011-11-23 00:01:22
príspevok od: Stratený Stano
Charakteristickým znakom vyťahovania tieňov je strata čiernej farby - čím je čierna svetlejšia, tým bol proces intenzívnejší. Vzhľadom k tomu nepokladám tu to vyťahovanie za mierne, ale stredne intenzívne... Ako si už všimol iný autor, je veľmi poznateľné klonovanie v ľavom dolnom rohu, ale nielen tam... Klonovať spôsobom, že naberiem a prenesiem to o centimeter ďalej je zlá cesta, ako maskovať chyby... Pohľad pekný, no pre dynamiku tejto scény by sa veľmi hodila úprava postupného skladania z viacerých expozícií. Prechodový filter by sa tu nehodil, zasiahol by svojim účinkom i vrcholky štítov... Takto vyzerá foto plochá, do svetlej prednej časti bez čiernej sa tlačí zadná tmavšia časť... Už len taká prkotina - retušou by som zjemnil tvary niektorých tieňov v pozadí, aby nevyzerali tak bizarne...
ach jaj, detinské oplácanie... neni Ti to divné?

Ale tak máš takmer vo všetkom pravdu (zaráža ma spôsob a princíp)... Akurát prechoďák použitý samozrejme bol (tuším 0,6) a hodil sa (:
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-11-22 23:51:07
Charakteristickým znakom vyťahovania tieňov je strata čiernej farby - čím je čierna svetlejšia, tým bol proces intenzívnejší. Vzhľadom k tomu nepokladám tu to vyťahovanie za mierne, ale stredne intenzívne... Ako si už všimol iný autor, je veľmi poznateľné klonovanie v ľavom dolnom rohu, ale nielen tam... Klonovať spôsobom, že naberiem a prenesiem to o centimeter ďalej je zlá cesta, ako maskovať chyby... Pohľad pekný, no pre dynamiku tejto scény by sa veľmi hodila úprava postupného skladania z viacerých expozícií. Prechodový filter by sa tu nehodil, zasiahol by svojim účinkom i vrcholky štítov... Takto vyzerá foto plochá, do svetlej prednej časti bez čiernej sa tlačí zadná tmavšia časť... Už len taká prkotina - retušou by som zjemnil tvary niektorých tieňov v pozadí, aby nevyzerali tak bizarne...
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 5 | Impakt: 5 | Priemer: 4.67
 
andreewp
2011-11-13 10:45:07
fajn svetlo, detaily... dobrá foto.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
jnezky
2011-11-13 09:48:15
Pekné svetlo na tých štítoch.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Matt83
ocenenie redakciou 2011-11-13 09:31:05
príspevok od: Matúš Koprda
horizont? padá? kam?
ano pada doprava aj dolava je vidiet oblukovu panoramu zemeguly
 
markato1
2011-11-13 07:30:14
príspevok od: Matúš Koprda
Ahoj. Kde vidíš problémy v TK?
pozri sa do laveho dolneho rohu..panorama ti zrejme nevydala,je to tam zle naklonovane a chyba mi tam aj trosku detailov,ale to som uz ani neriesil
 
kmotrík
2011-11-13 06:28:49
pekná, no škoda tej " U rampy " ,podmienky vynikajúce
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
JaroD.
2011-11-13 01:43:50
Taká bežná vysokohorská klasika.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Matúš Koprda
2011-11-13 00:04:36
príspevok od: walde
...stotožňujem sa len s tým, že to popredie je až moc vytiahnuté, horizont ma nijako nevyrušuje, to svetlo na štítoch je parádne :)
čaf... tiene vyťahované skutočne minimálne, realita sa skôr blížila tomu čo je na fotke (: vďaka za postreh a zastavenie.
 
Matúš Koprda
2011-11-13 00:03:51
príspevok od: mato.draho
Parádny okamih, ale na môj vkus až príliš vytiahnuté tiene...
Tiene vyťahované skutočne minimálne (: Ale vďaka za postreh (:
 
Matúš Koprda
2011-11-13 00:03:00
príspevok od: markato1
fajn foto
Ahoj. Kde vidíš problémy v TK?
 
Matúš Koprda
2011-11-13 00:02:24
Ahoj Ivan. Kde vidíš problémy v TK?
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-11-12 23:38:06
prijemne pozeranie
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
walde
ocenenie redakciou 2011-11-12 21:36:47
...stotožňujem sa len s tým, že to popredie je až moc vytiahnuté, horizont ma nijako nevyrušuje, to svetlo na štítoch je parádne :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
mato.draho
2011-11-12 18:13:41
Parádny okamih, ale na môj vkus až príliš vytiahnuté tiene...
 
markato1
2011-11-12 16:52:40
fajn foto
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2011-11-12 16:22:59
príspevok od: Matúš Koprda
horizont? padá? kam?
nevravím že padá ,ale ide trocha do obluka ,ale to je detail =)
 
Matúš Koprda
2011-11-12 13:58:00
príspevok od: Jozef Sádecký
pekná pano trocha ten horizont lieta ,ale svetlo a celkové podmienky na 1* =)))
horizont? padá? kam?
 
Matúš Koprda
2011-11-12 13:57:55
príspevok od: Matt83
fajn motiv,skoda horizont
horizont? padá? kam?
 
Matt83
ocenenie redakciou 2011-11-12 12:28:44
fajn motiv,skoda horizont
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2011-11-12 10:52:56
pekná pano trocha ten horizont lieta ,ale svetlo a celkové podmienky na 1* =)))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
 
Clona: F13
Expozícia: 1/15 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Nikon D60
Pridané: 2011-11-12 10:38:19
Na kritiku: 2011-11-12 10:39:34
Miesto:
Témy: krajina
Albumy: Krajina
Tentokrát pohľad smerom na západ, pri východe slnka. Jednoduchšia účková kompozícia. Najvyšší vrch vpravo je Triglav, výškový kráľ Juských Álp. 

Bola brutálna viditeľnosť, 150 km minimálne (:

Znova trošku väčšia veľkosť, tým pádom kompresia okolo 70%, jemne sa to prejavilo na oblohe.



Za všetky kritické komentáre, zastavenia a pripomienky vopred vďaka. Zaujíma ma názor každého okoloidúceho (: