...z kostolíka XIV.

Body: 167.67    Videnia: 3411    Páči sa: 1

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Koma
ocenenie redakciou 2012-10-10 15:49:00
príspevok od: rbr69
prebehol som v rychlosti, len nakuk, co ma v malom zaujalo ... to kvantum motylkovych neriesim, asi je to dokumentovanie vo vztahu k nejakemu dalsiemu motylo-hobby ... hladal by som v okoli aj ine foto namety
posledný rok sa o Tvoje doporučenie..inonámetové.. kus snažím a baví ma to ..dík ešte raz....
 
rbr69
2012-10-10 15:44:26
príspevok od: Koma
oj oj ale si ma fest totalkovo príjemne prekvapil terazky, som to myslel tam pod tou foto skorej tak... ..poriešiť......tak špásovačne ...dvojzmyselne .....vďaka moc za všetky slovné pristavenia +Tvoje rady...cením si to. Dík za Tvoj čas.
prebehol som v rychlosti, len nakuk, co ma v malom zaujalo ... to kvantum motylkovych neriesim, asi je to dokumentovanie vo vztahu k nejakemu dalsiemu motylo-hobby ... hladal by som v okoli aj ine foto namety
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-10-10 15:38:40
príspevok od: rbr69
fajn obloha vs kostolik ... ten svetelny bod by som retusol, je to skoro bodka, ktora ale zbytocne odputava
oj oj ale si ma fest totalkovo príjemne prekvapil terazky, som to myslel tam pod tou foto skorej tak... ..poriešiť......tak špásovačne ...dvojzmyselne .....vďaka moc za všetky slovné pristavenia +Tvoje rady...cením si to. Dík za Tvoj čas.
 
rbr69
2012-10-10 15:02:27
fajn obloha vs kostolik ... ten svetelny bod by som retusol, je to skoro bodka, ktora ale zbytocne odputava
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-01-01 19:33:25
príspevok od: Cerberus
Veď práve. Všimol som si to, keď som si to púšťal za sebou. Ani na jednom zábere sa tí dvaja nepozerajú súčasne na seba. Buť akože "hovorí" on a ona stojí bokom od neho, alebo opačne. A na tej poslednej kde sú ešte spolu, na XI, sa zdá že sú si otočení chrbtom. Aj to sa stáva. No možno je dnes už všetko inak.
A všetko dobré aj Tebe Luboš, nech sa Ti v novom roku darí. Aj keď zdá sa že všeobecne to ľahké nebude. Radšej sa ešte zasmejme, kým sa dá.
tak rýchlo..rýchlo..................
 
Cerberus
2012-01-01 19:16:32
Veď práve. Všimol som si to, keď som si to púšťal za sebou. Ani na jednom zábere sa tí dvaja nepozerajú súčasne na seba. Buť akože "hovorí" on a ona stojí bokom od neho, alebo opačne. A na tej poslednej kde sú ešte spolu, na XI, sa zdá že sú si otočení chrbtom. Aj to sa stáva. No možno je dnes už všetko inak.
A všetko dobré aj Tebe Luboš, nech sa Ti v novom roku darí. Aj keď zdá sa že všeobecne to ľahké nebude. Radšej sa ešte zasmejme, kým sa dá.
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-01-01 19:03:14
príspevok od: Cerberus
Konečne som si našiel čas prezrieť si túto kostolíkovú sériu.
Páči sa mi ako prebieha príbeh dvojice v blízkosti kostolíka, cca od fotografie VIII až po XII, so zachytenou postupne sa meniacou atmosférou podvečera až večera. Dáva to možnosti uvažovania nad tým, o čom sa asi dvojica rozpráva. Pre niekoho to môže byť romantické miesto, pre iného viac duchovné. Ďalšiemu stačí, že je tam na tom mieste pokoj. To, že dvojica mala o čom hovoriť, svedčia aj pózy ich siluet, naznačená gestikulácia. Neviem či tí dvaja vnímali aj to čo sa dialo okolo nich, scenériu okolia, nebeské divadlo.
Zachytil si v tejto sérii príbeh. A aj keď popismi a možno aj piesňami si naznačil, o čom by mohol byť, sériu som si pozrel tak, že som nečítal ani komentáre, ani popisy, ba ani hudbu som si k tým fotografiám nepustil. Stiahol som si všetkých 15 fotografií do PC a pustil som si ich ako príbeh cez premietanie za sebou. Podľa číslovania. Nechal som sa do toho príbehu vniesť. Vošiel som doň ako pozorovateľ. No nerušený ničím, začal som cítiť tú atmosféru. Atmosféru toho večera. Príbeh tých dvoch ľudí. A vtedy som pochopil aj ducha toho miesta. Jeho Genius Loci. Cez fotografie, ktorými príbeh začína. A cez opakované premietanie celej série.
Ako nemý svedok, bol pri tom príbehu dražovský kostolík. Jediná vec, ktorá bez ohľadu na okolie, bez ohľadu na svetlo nezmení miesto. Stal sa za tie dlhé roky, ktoré tam už stojí svedkom nespočetne veľa príbehov, či rozhovorov. I on starne, ale pamätá si. A keď tam už nebude nik, on so svojou pamäťou zostane. Tak, ako na posledných fotografiách série. Hoci aj sám.
Jooojha, Ďakujem Tibor veľmi pekne že si si ich takto ,,pustil,, a rozobral...mám ich od tade veľmi veľa, a nemám nikdy nejako viacej fotiek pripravených a upravených akože v zálohe na zásobe na pridanie.....tak som ich v podstate v takej rýchlosti vyberal a snažil sa ich zoradiť postupne aby som to miesto takto cez monitor ostatným čo najviac priblížil....priznám sa že som sa z časových dôvodov tomu nevenoval úplne naplno...tomu výberu....no...hodne ma potešilo Tvoje pristavenie a obsiahly koment. Ďakujem ešte raz a v Novom roku Ti veľa šťastia a zdravia prajem.
P.s. ..a som rád že Ťa tu po dlhšej dobe znova vidím a pod fokami čítam.
P.s 2....Tí dvaja čo gestikulujú...ten párik...myslím že nevnímali, neustále sa zhovárali a chodili tam hore dole krížom krážom....na to nebo moc nepozerali, nevšimol som si ani raz že by sa naň zahľadeli.....riešili nejaký ťaživý vzťahový problém čo sa mi ako tak letmo dostalo vzduchom do uší.......a ani raz sa neobjali či za ruky nechytili..
P.s3...tak si ma svojim komentom v dobrom total zmagoril....že si ich musím ísť teraz hneď a zraz tak v rade za sebou preklikať
 
Cerberus
2012-01-01 12:28:27
Konečne som si našiel čas prezrieť si túto kostolíkovú sériu.
Páči sa mi ako prebieha príbeh dvojice v blízkosti kostolíka, cca od fotografie VIII až po XII, so zachytenou postupne sa meniacou atmosférou podvečera až večera. Dáva to možnosti uvažovania nad tým, o čom sa asi dvojica rozpráva. Pre niekoho to môže byť romantické miesto, pre iného viac duchovné. Ďalšiemu stačí, že je tam na tom mieste pokoj. To, že dvojica mala o čom hovoriť, svedčia aj pózy ich siluet, naznačená gestikulácia. Neviem či tí dvaja vnímali aj to čo sa dialo okolo nich, scenériu okolia, nebeské divadlo.
Zachytil si v tejto sérii príbeh. A aj keď popismi a možno aj piesňami si naznačil, o čom by mohol byť, sériu som si pozrel tak, že som nečítal ani komentáre, ani popisy, ba ani hudbu som si k tým fotografiám nepustil. Stiahol som si všetkých 15 fotografií do PC a pustil som si ich ako príbeh cez premietanie za sebou. Podľa číslovania. Nechal som sa do toho príbehu vniesť. Vošiel som doň ako pozorovateľ. No nerušený ničím, začal som cítiť tú atmosféru. Atmosféru toho večera. Príbeh tých dvoch ľudí. A vtedy som pochopil aj ducha toho miesta. Jeho Genius Loci. Cez fotografie, ktorými príbeh začína. A cez opakované premietanie celej série.
Ako nemý svedok, bol pri tom príbehu dražovský kostolík. Jediná vec, ktorá bez ohľadu na okolie, bez ohľadu na svetlo nezmení miesto. Stal sa za tie dlhé roky, ktoré tam už stojí svedkom nespočetne veľa príbehov, či rozhovorov. I on starne, ale pamätá si. A keď tam už nebude nik, on so svojou pamäťou zostane. Tak, ako na posledných fotografiách série. Hoci aj sám.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-05 13:30:02
príspevok od: spektrum
čosi som prečítala, mne sa to zda prirodzene, nocne, reflektor je tam, bez neho by ten kostol vyzeral inak, a bolo by to neprirodzene... mam tiez jeden stary Olympus, na ktory som nedala dopustit 740 UZ a stal tiez okolo 25 tis., dodnes ho mam rada, aj ked uz sa neda velmi pouzivat, ma akusi skvrnu, ktora sa neda vycistit..
Vďaka Ti za pristavenie a názor.
 
spektrum
2011-12-04 22:02:16
čosi som prečítala, mne sa to zda prirodzene, nocne, reflektor je tam, bez neho by ten kostol vyzeral inak, a bolo by to neprirodzene... mam tiez jeden stary Olympus, na ktory som nedala dopustit 740 UZ a stal tiez okolo 25 tis., dodnes ho mam rada, aj ked uz sa neda velmi pouzivat, ma akusi skvrnu, ktora sa neda vycistit..
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-03 10:02:53
príspevok od: zola
fakt, ze pekne
Vďaka Zola....som rád že si sa pristavil.
 
zola
2011-12-02 12:26:06
fakt, ze pekne
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-12-02 07:00:54
príspevok od: marvi
hej mas pravdu skierlo...aj ked povodne som tym komentom chcel nieco ine naznacit...ale nevadi...obcas si treba radsej zahryznut do jazyka...alebo to aspon inak formulovat
Tolerancia nie je o zahryznutí si do jazyka... Ináč by ťa mohlo od nahromadenej zlosti poraziť...
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-12-01 23:52:46
príspevok od: Koma
Vďaka pán Bagrista za vaše pristavenie....niečo Vám prezradím.....jedného malého Komatsua som od tade pre istotu vymazal...nech ma niekto nenakriakne že sa po Vás opičím
ale kdeze by sa niekto nakriakoval... bager alebo "bager" trosku som nepochopil :/
 
marvi
2011-12-01 22:46:48
príspevok od: Peter Svoboda
Marvi, nerieš vkus druhých.., napíš svoj pohľad, názor,ako fotku vnímaš či vidíš prípadne, čo konkrétne a prípadne ako by si to ináč, ak máš dobrý úmysel pomôcť autorovi... Na body nenarážam, ja si z nich moc nerobím...
Ináč je to koment, ktorý zákonite vyvolá opodstatnenú nevôľu ostatných.., ak Ti išlo o to, tak si svoje dosiahol, ako som čítal v diskusii..
Myslím si, že svet by bol krajší, keby sme boli vzájomne tolerantnejší .., dnes reagujem bohužiaľ v podobnom duchu uuž druhý krát..
Reagujem, lebo to bolo hneď pod mojím zastavením a patrilo to zjavne hodnotiacim.

Skončilo by to tu totálnym rozkladom a konfliktom, ak by sme hodnotili hopdnotenia jeden druhého..
hej mas pravdu skierlo...aj ked povodne som tym komentom chcel nieco ine naznacit...ale nevadi...obcas si treba radsej zahryznut do jazyka...alebo to aspon inak formulovat
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 22:11:53
príspevok od: Paulie
Takže keď sa tam raz vyberiem, nemusím sa báť že mi odhryzne sedací sval
určite nemusíš ....no chodí tam dosť gazdíčkov aj so svojimi psíkami...cvičiť...daj pozor nech Ťa náhodou nehodia ako aporta
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 22:09:47
príspevok od: Peter Svoboda
Tá obloha bola fakt pre bohov Ľuboš,kostolík v Drážovciach je krásny motív, fajn, že aj napriek hroziacej kríze na neho po večeroch ešte svietia a že tie "menšie" svietidlá neplánujú využiť okolití osadníci na grilovanie zveriny a dedinských psíčkov.:)) Veľmi atmosférické to máš.
Vďaka Peťo - som rád že si sa pristavil......psíkov tam hore chodí na prechádzky naozaj hodne..som odsledoval že navečer ako sa lampy rozsvecovali...tak psíčkari aj s miláčikmi sa rýchlo het vyparili
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-12-01 22:06:08
príspevok od: marvi
nemozem si pomoct...ale neviem co sa ludom tak na tychto foto paci:((....
Marvi, nerieš vkus druhých.., napíš svoj pohľad, názor,ako fotku vnímaš či vidíš prípadne, čo konkrétne a prípadne ako by si to ináč, ak máš dobrý úmysel pomôcť autorovi... Na body nenarážam, ja si z nich moc nerobím...
Ináč je to koment, ktorý zákonite vyvolá opodstatnenú nevôľu ostatných.., ak Ti išlo o to, tak si svoje dosiahol, ako som čítal v diskusii..
Myslím si, že svet by bol krajší, keby sme boli vzájomne tolerantnejší .., dnes reagujem bohužiaľ v podobnom duchu uuž druhý krát..
Reagujem, lebo to bolo hneď pod mojím zastavením a patrilo to zjavne hodnotiacim.

Skončilo by to tu totálnym rozkladom a konfliktom, ak by sme hodnotili hopdnotenia jeden druhého..
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 22:04:34
príspevok od: mato73
pekný popis pekné foto :-))
..tento krát mi ten popis a linčík tam akosi sám v rýchlosti naskočil....inokedy mi to trvá dlhšie . Dík.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 22:01:46
príspevok od: DEVOTEE
dobra atmo :) oblaky +++
Vďaka pán Bagrista za vaše pristavenie....niečo Vám prezradím.....jedného malého Komatsua som od tade pre istotu vymazal...nech ma niekto nenakriakne že sa po Vás opičím
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 21:59:44
príspevok od: irisos
pekne foto ale nejake zasumene.
bol to taký teplý večer, pobehoval som hore dole, bol som hovadsky smädný a zarábal si do flašky s vodou šumienku....som sa netrafil a kopec mimo flaškového hrdla porozsýpal Díky Ti za pristavenie.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 21:56:45
príspevok od: aktide
pekná fotka
Ďakujem za nakuknutie
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 21:56:09
príspevok od: Nico 1
Páči sa mi,tá obloha je fajnofka!!
Hej , hej...neustále som s ňou kompozične uvažoval a hore dole pohľadovo pobehoval...kumštoval v zábere s jednotlivým rozmiestnením mrakov v závislosti na polohe kostolíka....len som musel šikovno šup,šup...dosť rýchlo sa menili. Díky Ti za pristavenie.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 21:53:31
príspevok od: markato1
prijemna atmosfera z toho sala..tk trosku slabsia,ale pokial nemam nos nalepeny na monitore,tak mi to nijak neprekaza :)
a já reku čo mám tak ušmudlaný monitor, konečne som prišiel na to že musím menej fotečiek kukať Ďakujem Ti.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 21:51:30
príspevok od: 8martin5
uf.. nema slov a dostatok emocii.....MNAM.
Vďaka - potešilo ma Tvoje pristavenie. Chcel som dať aj tému emócie...no nakoniec som nedal.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 21:49:56
príspevok od: Jozef Krajčo
No musim pochvalit mracky na fotecke ako pekne rozvijaju priestor. A vobec to nie je tym ze by som sa snazil nieco vyzehlit...
TRochu oneskorene ale predsa , nejako som nestíhal - Vďaka Joži , naozaj som bol napružený či túto poslednú stihneš a objavíš..a či sa slovkom zastavíš....a ozaj - dúfam že ma máš už vytlačeného a nad stolík zaveseného...no však vieš ten obrázok s venovaním u Waldeho v článočku – to je vzácna fotečka - je na nej meta-lízovaná kravička
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 21:47:35
príspevok od: Stratený Stano
Tak som si to všetko prečítal a sledujem, že je tu aj problém s bodovaním za jednotlivé kategórie. Tak len tak rýchlo, ako som ja dospel k tým mojim - vychádzam pri bodovaní zo základu 5-5-5: TK je poznačená šumom (-1 bod), ale je to fotené, čím je to fotené (+2 body) - ak by to takto odfotil niekto s Nikonom D300, tak ešte jeden bod dole. Vôbec mi nevadí neprekreslenosť tmavých častí - je noc. To najdôležitejšie je prekreslené a to mi celkom stačí...
Kompozícia: Kostolík stojí presne tam, kde aj mne vyhovuje, laicky povedané, šedzi jak ric na šerbeľ... Je umiestnený v pravej časti foto, kde skončí pohľad diváka, uberajúci sa zľava. Nie je blízko pri okraji foto, ak by bol viac k stredu, už by tá medzera bola veľká... ale toto vysvetľuje i Koma a ja s ním v tomto naprosto súhlasím... Možno v jeho prípade v súvislosti so sériou už možno otrepané kompo, možno aj niekomu lezie na nervy, ale foto by sa mala posudzovať samostatne. Možno odstrániť reflektor, ktorý nesvieti, ale ten svietiaci je tam potrebný, opäť prečo, vysvetľuje sám autor. A ja som to tak i pochopil, ináč ako častý pripomienkovač k odstráneniu prkotín by som mu to určite vytkol... Takže kompozícia je podľa mňa bez závažných nedostatkov, preto +1 bod.
A impakt sa mi už nechce vysvetľovať, ale to je nakoniec čiste moja vec... No hrá tu rolu nočná foto a nasvietenie... Kto má podobnú foto...?
Stano....naozaj Ti veľmi ďakujem, že si sem znova nakukol a sa s komentom prinavrátil , objasnil detailnejšie svoje bodové hodnotenie a napísal si svoj pohľad na fotku. Vďaka. Mňa naozaj dosť potešilo že sa pod ňou zastavili s kladným komentom a hodnotením výborní a významní tunajší autori ktorých mám v úcte a ich tvorbu a komentáre si vážim , nadôvažok musím spomenúť..že ma mimoriadne potešilo že sa pod ňou zastavili užívatelia ktorých na jednej strane podľa mien poznám ale sa mi bežne pod fotkami nezastavajú a pri tejto tak urobili a hlavne aj to že za zastavili a vyjadrili taký užívatelia ktorých naozaj ich mená nickov nepoznám a tu pod foto som ich zaznamenal na stránke efotovej vlastne po prvý krát...to ma teší. Ano - rátal som s tým že niekoho určite s nimi aj otrávim a znudím...ale myslím, mám silný pocit že aspoň pár som inšpiroval. Od leta mám v hlave taký obraz...zasneženú zimnú krajinu, noc, osvetlený kostolík....som presvedčený že minimálne traja ( viem, teda cítim ... podľa mien presne ktorý ) čo im po tejto sérke taký obraz tiež vŕta v hlave Myslím, že som sa ocitol v ten večer na tom správnom zemskom mieste, atmosféra na oblohe bola jedinečná a neopakovateľná ...som rád že som ju v rámci svojich technických možností a schopností takto zachytil...a mohol ju sem posunúť. Naozaj v tomto ,,kostolíkovom prípade,, som sám so sebou spokojný....inak by som ich sem nedal. VďakaTi ešte raz.
 
Chico
2011-12-01 17:01:29
príspevok od: marvi
dik za vycerpavajucu odpoved
myslim vsak,ze by sme to uz mohli ukoncit....ja si vazim kazdeho fotografa..a aj teba neboj
len ma obcas trosku nastve ked vidim ze nekvalitne foto predbehnu ovela lepsie (a tym nemyslim svoje) v hodnoteni...a pri tejto som mal ten pocit....hawk
Pán kolega ,prepáčte ...gazda by rád ale nemôže ,,to,, uzavrieť...viete on nevie tak pekne hawkať ako Vy...on vie len múúúkať.....tak poslal mňa aby som to celé za neho vybavil...pozdravuje Vás , dobré svetlo praje, hlavu plnú kreatívnych nápadov a pohľadov želá...a tlmočím to jeho mumu.....takže: haw..haw...hawk....do prčic....skorom sas tým K zadrhol
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-12-01 16:57:42
Tak som si to všetko prečítal a sledujem, že je tu aj problém s bodovaním za jednotlivé kategórie. Tak len tak rýchlo, ako som ja dospel k tým mojim - vychádzam pri bodovaní zo základu 5-5-5: TK je poznačená šumom (-1 bod), ale je to fotené, čím je to fotené (+2 body) - ak by to takto odfotil niekto s Nikonom D300, tak ešte jeden bod dole. Vôbec mi nevadí neprekreslenosť tmavých častí - je noc. To najdôležitejšie je prekreslené a to mi celkom stačí...
Kompozícia: Kostolík stojí presne tam, kde aj mne vyhovuje, laicky povedané, šedzi jak ric na šerbeľ... Je umiestnený v pravej časti foto, kde skončí pohľad diváka, uberajúci sa zľava. Nie je blízko pri okraji foto, ak by bol viac k stredu, už by tá medzera bola veľká... ale toto vysvetľuje i Koma a ja s ním v tomto naprosto súhlasím... Možno v jeho prípade v súvislosti so sériou už možno otrepané kompo, možno aj niekomu lezie na nervy, ale foto by sa mala posudzovať samostatne. Možno odstrániť reflektor, ktorý nesvieti, ale ten svietiaci je tam potrebný, opäť prečo, vysvetľuje sám autor. A ja som to tak i pochopil, ináč ako častý pripomienkovač k odstráneniu prkotín by som mu to určite vytkol... Takže kompozícia je podľa mňa bez závažných nedostatkov, preto +1 bod.
A impakt sa mi už nechce vysvetľovať, ale to je nakoniec čiste moja vec... No hrá tu rolu nočná foto a nasvietenie... Kto má podobnú foto...?
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-12-01 15:05:25
Lidičky, toľko čítania... A reku prečo toľko písania...? Tak som sa vrátil dozadu a vidím prvý bod, od ktorého sa to všetko odvíja - citujem: "nemozem si pomoct...ale neviem co sa ludom tak na tychto foto paci (...."
Je to takmer identické, čo sa dnes odohráva pod mojou foto - zastaví sa niekto a zamýšľa sa nad vkusom iných... a k fotke ani mäkké f...
Aby som nezapĺňal priestor vysvetľovaním môjho názoru - vysvetľujem ho tam pod mojou foto a tu napíšem len stručne - pokladám to za netoleranciu. Obdivujem Ľubov pokojný prístup, čo sa mňa týka, do písmena a do bodky sa podpisujem pod názor od Hooopy-ho...
 
andy3128
2011-12-01 14:52:33
príspevok od: Koma
...veru ma už na trávnik ani doma nechcú pustiť, že vraj je primrznutý ..a by som ho došlapala a zničila Kúsok Ťa poteším...som sa rozhodol že upravím a pridám takého malého bezpopisového epiloga ...a Ďakujem.
tesim 8)
 
marvi
2011-12-01 14:45:54
príspevok od: Koma
Vďaka za obsiahly koment a Tvoj názor, bolo na čase - práve som Ti odposielal toto:
[b]
Nehnevaj sa Marvi ...nič konkrétne si k fotke nenapísal, len nepriamo dvojzmyselne načrtol že sa Ti nepáči...začítaj sa pozornejšie do svojich komentov ako z hora v rade idú:
-najprv, namiesto toho – keď si sa už pod ňou zastavil – aby si sa vyjadril napríklad ku kompo, tk... k fotke ako celu ...... si sa počudoval nad vkusom iných a že ho nechápeš
-potom si spomenul že nie je reálna, vlastne presne – že určite nie je prirodzená - ja a ostatní čo toto čítajú - si len môžem domýšľať čo tým myslíš – lebo ani v tom sa nevieš konkrétne vyjadriť – takže si domýšľam, že si ma vlastne obvinil z nejakého podfuku a prehnaných úprav či čo
- potom točíš a sa zaplietaš, že ty niééé, ty ostatným názor neberiééééš
- a nakoniec ideš z celého vycúvávať že si nemal radšej nič písať[/b]

V skratke: už hodne dlhú dobu tie body vnímam len a len okrajovo...Moje pocity a subjektívne laické názory na túto foto: čo sa týka toho osvetlenia - reflektorov ( či už na niekoho pôsobí ako päsť na oko alebo inému zas nevadí)...mne osobne nevadí, pokojne som ich mohol retušnúť jeden alebo druhý...nespravil som tak preto, že ak by tam zostal ktorý koľvek jeden z nich osamotený , tak až vtedy by mi priťahoval zrak....ak by som retušol ten v strede...ten otočený chrbtom k nám by tam bol opustený a opticky v pohľade zavadzal – takto sa navzájom dopĺňajú a akoby vyvažujú ....+ priznal som ich vo fotke tak ako sú a páči sa mi to tak ako to je ...hlavne aj preto ..prirodzenosť ktorú si spomenul....pripadalo by mi to práveže vtedy neprirodzené.....v tme osvetlený kostolík a zdroje osvetlenia retušnuté. Kompozícia...kostolík je presne tam kde som ho chcel mať, ak by bol kúsok bližšie k pravému okraju....pôsobilo by to na tesno a bolo by to uletené, ak by bol kúsok viacej dostredu...vznikol by za ním zbytočne prázdny priestor...takže som sa ho snažil takto posadiť do zatletého rezu už pri fotení, bez orezávania......po diagonále vľavo hore ho kompozične dopĺňa ten mrak rybací s otvorenou hubou....myslím ,mám taký pocit že sa vzájomne na fotke fajn vyvažujú...aj stranovo aj výškovo + je tam ten moment tvaru mraku ako k nemu letí a snaží sa mu z vežičky odhryznúť, vľavo dole pohorie v diaľke na vzdialenom horizonte...a drobné svetielka z okien v doline čo sú v tej čiernej to celkom fajn tam dole nerušivo dopĺňajú...a jemne ten priestor akoby zapĺňajú, ťaživý mrak vpravom hornom rohu to akoby celé uzatváral , priestorovo rámoval...nech tá dramatická atmosféra tade z fotky len tak ľahko neuletí smerom vpravo preč.....o šume nediskutujem , je to strojček aký je a šum zvláda či nezvláda tak ako uvidíš na originále. Tvoj rozbor tejto fotky Ti neberiem môj je taký aký si si prečítal...a nezmeníš ho.
A ešte Ti sem pridávam linka na absolútne neupravovaný originál, len zmenšený a jemne ledabolo doostrený.....na margo tej prirodzenosti a neprirodzenosti, nech môžeš porovnávať v čom som pôvodný snímok pozmenil od reálneho aký vyšiel z fotiaku, fotka bola robená myslím že na Jána približe o 21.45 možno aj o pár minút neskôr ...20.50 slnko zapadlo, 21.30 sa zapli reflektory , pomaly nebadane naberali na intenzite ako tma hustla ...všade naokolo okrem priestoru predo mnou bola vlastne už tma:

www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-83521353029250/fotografie/247152/pre-marviho/


P.S :,, aj ked nemozem si pomoct, ale myslim si,ze 80% mojej tvorby ma vacsiu kvalitu ako tieto tvoje foto z Drazoviec,,.....hlavne po TK stránke sa s Tebou prieť nebudem...Ty si fotíš svojími špičkovými Nikoňáma, filtráma a statívama a ja svojím kompaktom ktorý držím v rukách, máš v galérke kopec dobrých foto a ak lepšie zalovíš v pamäti ....( a nemusíš ani tak ďaleko - pod Tvojim vtipným portrétom chalaniska vypúlenovyočeného čo si pred nedávnom pridal som dokonca zostal s komentom a hodnotením úplne sám)... tak pod viacerými som sa aj ja osobne zastavil komentom bez toho žeby som ,,rozoberal,, či lepšie povedané – nechápavo sa čudoval nad názormi druhých....nuž tak na záver, ozaj to oné to HDR....minule som sa tu už aj poučil a konečne dozvedel čo to znamená ...Hybaj Drať Rolu....ale to sa mi fakt nechce....radšej by som hubou dral.a lúku či iný svieži pasienok
dik za vycerpavajucu odpoved
myslim vsak,ze by sme to uz mohli ukoncit....ja si vazim kazdeho fotografa..a aj teba neboj
len ma obcas trosku nastve ked vidim ze nekvalitne foto predbehnu ovela lepsie (a tym nemyslim svoje) v hodnoteni...a pri tejto som mal ten pocit....hawk
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 14:14:20
príspevok od: marvi
ok..budem konkretnejsi...kresba na celej fotke je neostra, pride mi to ako nevydarene HDR...prilis tmave oblaky, cierna trava a k tomu zasumene
pokial ide o kompo..pre mna je kostolik umiestnený moc vpravo..ja by som ho dal mierne viac do stredu...a co nemozem nespomenut je reflektor v strede fotky....to je ako kamen do oka..svieti to tam a odvadza strasne pozornost..
ja by som odporucal pouzit stativ, reverzny prechodový filter a dlhsiexpozicný cas aby sa to trosku prekreslilo...a minimalne tej jeden reflektor vyretusovat
ale ok...kazdy sa uci....nevravim,ze ja to robim lepsie....
aj ked nemozem si pomoct, ale myslim si,ze 80% mojej tvorby ma vacsiu kvalitu ako tieto tvoje foto z Drazoviec...
nehnevaj sa na mna....myslim,ze to tu nie je len o chvaleni a pridelovani 777..aj ked verim,ze kazdy z nas je rad ked mu pribudne nejaký pozitívny ohlas....no myslim,ze prave kritika nas posuva vpred...nie masirovanie ega ...ja som napriklad vzdy radsej ked mi neikto napise kritiku ako ked mi napise komnent "velmi pekne"
Vďaka za obsiahly koment a Tvoj názor, bolo na čase - práve som Ti odposielal toto:
[b]
Nehnevaj sa Marvi ...nič konkrétne si k fotke nenapísal, len nepriamo dvojzmyselne načrtol že sa Ti nepáči...začítaj sa pozornejšie do svojich komentov ako z hora v rade idú:
-najprv, namiesto toho – keď si sa už pod ňou zastavil – aby si sa vyjadril napríklad ku kompo, tk... k fotke ako celu ...... si sa počudoval nad vkusom iných a že ho nechápeš
-potom si spomenul že nie je reálna, vlastne presne – že určite nie je prirodzená - ja a ostatní čo toto čítajú - si len môžem domýšľať čo tým myslíš – lebo ani v tom sa nevieš konkrétne vyjadriť – takže si domýšľam, že si ma vlastne obvinil z nejakého podfuku a prehnaných úprav či čo
- potom točíš a sa zaplietaš, že ty niééé, ty ostatným názor neberiééééš
- a nakoniec ideš z celého vycúvávať že si nemal radšej nič písať[/b]

V skratke: už hodne dlhú dobu tie body vnímam len a len okrajovo...Moje pocity a subjektívne laické názory na túto foto: čo sa týka toho osvetlenia - reflektorov ( či už na niekoho pôsobí ako päsť na oko alebo inému zas nevadí)...mne osobne nevadí, pokojne som ich mohol retušnúť jeden alebo druhý...nespravil som tak preto, že ak by tam zostal ktorý koľvek jeden z nich osamotený , tak až vtedy by mi priťahoval zrak....ak by som retušol ten v strede...ten otočený chrbtom k nám by tam bol opustený a opticky v pohľade zavadzal – takto sa navzájom dopĺňajú a akoby vyvažujú ....+ priznal som ich vo fotke tak ako sú a páči sa mi to tak ako to je ...hlavne aj preto ..prirodzenosť ktorú si spomenul....pripadalo by mi to práveže vtedy neprirodzené.....v tme osvetlený kostolík a zdroje osvetlenia retušnuté. Kompozícia...kostolík je presne tam kde som ho chcel mať, ak by bol kúsok bližšie k pravému okraju....pôsobilo by to na tesno a bolo by to uletené, ak by bol kúsok viacej dostredu...vznikol by za ním zbytočne prázdny priestor...takže som sa ho snažil takto posadiť do zatletého rezu už pri fotení, bez orezávania......po diagonále vľavo hore ho kompozične dopĺňa ten mrak rybací s otvorenou hubou....myslím ,mám taký pocit že sa vzájomne na fotke fajn vyvažujú...aj stranovo aj výškovo + je tam ten moment tvaru mraku ako k nemu letí a snaží sa mu z vežičky odhryznúť, vľavo dole pohorie v diaľke na vzdialenom horizonte...a drobné svetielka z okien v doline čo sú v tej čiernej to celkom fajn tam dole nerušivo dopĺňajú...a jemne ten priestor akoby zapĺňajú, ťaživý mrak vpravom hornom rohu to akoby celé uzatváral , priestorovo rámoval...nech tá dramatická atmosféra tade z fotky len tak ľahko neuletí smerom vpravo preč.....o šume nediskutujem , je to strojček aký je a šum zvláda či nezvláda tak ako uvidíš na originále. Tvoj rozbor tejto fotky Ti neberiem môj je taký aký si si prečítal...a nezmeníš ho.
A ešte Ti sem pridávam linka na absolútne neupravovaný originál, len zmenšený a jemne ledabolo doostrený.....na margo tej prirodzenosti a neprirodzenosti, nech môžeš porovnávať v čom som pôvodný snímok pozmenil od reálneho aký vyšiel z fotiaku, fotka bola robená myslím že na Jána približe o 21.45 možno aj o pár minút neskôr ...20.50 slnko zapadlo, 21.30 sa zapli reflektory , pomaly nebadane naberali na intenzite ako tma hustla ...všade naokolo okrem priestoru predo mnou bola vlastne už tma:

www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-83521353029250/fotografie/247152/pre-marviho/


P.S :,, aj ked nemozem si pomoct, ale myslim si,ze 80% mojej tvorby ma vacsiu kvalitu ako tieto tvoje foto z Drazoviec,,.....hlavne po TK stránke sa s Tebou prieť nebudem...Ty si fotíš svojími špičkovými Nikoňáma, filtráma a statívama a ja svojím kompaktom ktorý držím v rukách, máš v galérke kopec dobrých foto a ak lepšie zalovíš v pamäti ....( a nemusíš ani tak ďaleko - pod Tvojim vtipným portrétom chalaniska vypúlenovyočeného čo si pred nedávnom pridal som dokonca zostal s komentom a hodnotením úplne sám)... tak pod viacerými som sa aj ja osobne zastavil komentom bez toho žeby som ,,rozoberal,, či lepšie povedané – nechápavo sa čudoval nad názormi druhých....nuž tak na záver, ozaj to oné to HDR....minule som sa tu už aj poučil a konečne dozvedel čo to znamená ...Hybaj Drať Rolu....ale to sa mi fakt nechce....radšej by som hubou dral.a lúku či iný svieži pasienok
 
marvi
2011-12-01 10:36:39
príspevok od: Koma
No ja neviem.....však keď napíšeš....,,táto foto určite prirodzená nie je....tak musíš vedieť hádam sám napísať že čím......ak by si napísal: táto foto pôsobí na mňa až neprirodzeno....tak pochopím, ale keď napíšeš...,,že určite nie je prirodzená,,.....formuluješ svoju vetu v zmysle ...že som niečo na nej tak upravil že nie je reálna, že som si na nej niečo domaloval, zmenil , prehnane farebne upravil.......evidetne sa nechápeme...
ok..budem konkretnejsi...kresba na celej fotke je neostra, pride mi to ako nevydarene HDR...prilis tmave oblaky, cierna trava a k tomu zasumene
pokial ide o kompo..pre mna je kostolik umiestnený moc vpravo..ja by som ho dal mierne viac do stredu...a co nemozem nespomenut je reflektor v strede fotky....to je ako kamen do oka..svieti to tam a odvadza strasne pozornost..
ja by som odporucal pouzit stativ, reverzny prechodový filter a dlhsiexpozicný cas aby sa to trosku prekreslilo...a minimalne tej jeden reflektor vyretusovat
ale ok...kazdy sa uci....nevravim,ze ja to robim lepsie....
aj ked nemozem si pomoct, ale myslim si,ze 80% mojej tvorby ma vacsiu kvalitu ako tieto tvoje foto z Drazoviec...
nehnevaj sa na mna....myslim,ze to tu nie je len o chvaleni a pridelovani 777..aj ked verim,ze kazdy z nas je rad ked mu pribudne nejaký pozitívny ohlas....no myslim,ze prave kritika nas posuva vpred...nie masirovanie ega ...ja som napriklad vzdy radsej ked mi neikto napise kritiku ako ked mi napise komnent "velmi pekne"
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 10:12:57
príspevok od: marvi
ci mam byt konkretnejsi?
No ja neviem.....však keď napíšeš....,,táto foto určite prirodzená nie je....tak musíš vedieť hádam sám napísať že čím......ak by si napísal: táto foto pôsobí na mňa až neprirodzeno....tak pochopím, ale keď napíšeš...,,že určite nie je prirodzená,,.....formuluješ svoju vetu v zmysle ...že som niečo na nej tak upravil že nie je reálna, že som si na nej niečo domaloval, zmenil , prehnane farebne upravil.......evidetne sa nechápeme...
 
marvi
2011-12-01 10:05:55
ach...keby som vedel,ze z toho vznikne taketo halooo,tak radsej nic nenapisem
 
marvi
2011-12-01 10:04:40
príspevok od: Koma
,,ja som napisal len svoj nazor...to,ze sa to niekomu paci,to neberiem,,

Nie nenapísal, ak by si napísal....,,,mne osobne sa to nepáči a ma to nebere,,, ...taj je to Okej ......no napísal si:

nemozem si pomoct...ale neviem co sa ludom tak na tychto foto paci (........

Tak netoč hovadiny, jasne si sa vyjadril....nepriamo dvojzmyselne k fotke a priamo k názorom a pocitom iných čo ju kladne okomentovali.
Buď dak dobrý prosím a odpovedaj na moju otázku: v čom nie je prirodzená.....ale vlastne máš pravdu....oblaky, svetlá, atmosféra, popis....ona je vlastne nadprirodzená...
ci mam byt konkretnejsi?
 
marvi
2011-12-01 10:02:17
príspevok od: Koma
,,ja som napisal len svoj nazor...to,ze sa to niekomu paci,to neberiem,,

Nie nenapísal, ak by si napísal....,,,mne osobne sa to nepáči a ma to nebere,,, ...taj je to Okej ......no napísal si:

nemozem si pomoct...ale neviem co sa ludom tak na tychto foto paci (........

Tak netoč hovadiny, jasne si sa vyjadril....nepriamo dvojzmyselne k fotke a priamo k názorom a pocitom iných čo ju kladne okomentovali.
Buď dak dobrý prosím a odpovedaj na moju otázku: v čom nie je prirodzená.....ale vlastne máš pravdu....oblaky, svetlá, atmosféra, popis....ona je vlastne nadprirodzená...
no...sam si si odpovedal v podstate
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-01 09:38:01
príspevok od: marvi
akosi sme sa nepochopili...ja som napisal len svoj nazor...to,ze sa to niekomu paci,to neberiem ...nechcem aby tU vznikla nejaka zbytocna slovna vojna....proste mne sa to nepaci, iným sa to paci...to je ako pri zenach...keby sa nam vsetkým pacili rovnake zeny, asi by to nebolo bohvieco...
a este co sa týka tých mojich vzorov...pisal som,ze su moje vzory v PP
posledna vec....chces povedat,ze tato foto je lepsia ako tato?
www.ephoto.sk/moje-ephoto/fotografie/239217/pod-kopcami-kostolik-stoji/
poprosim odpoved a potom ti este nieco napisem
,,ja som napisal len svoj nazor...to,ze sa to niekomu paci,to neberiem,,

Nie nenapísal, ak by si napísal....,,,mne osobne sa to nepáči a ma to nebere,,, ...taj je to Okej ......no napísal si:

nemozem si pomoct...ale neviem co sa ludom tak na tychto foto paci (........

Tak netoč hovadiny, jasne si sa vyjadril....nepriamo dvojzmyselne k fotke a priamo k názorom a pocitom iných čo ju kladne okomentovali.
Buď dak dobrý prosím a odpovedaj na moju otázku: v čom nie je prirodzená.....ale vlastne máš pravdu....oblaky, svetlá, atmosféra, popis....ona je vlastne nadprirodzená...
 
marvi
2011-12-01 08:31:53
príspevok od: SteveS
... a k tomu čo som napísal pred chvíľkou dodávam že sa zamysli aj nad tým čo naznačuješ o kompozícii ... slovami "o kompe radšej pomlčím" ... lebo tvoja JEDNOZNAČNÁ pravda a nadradovanie svojho názoru na danú fotografiu ma prekvapuje ... cítiš sa byť povolanejší a lepší odborník aj na kompozíciu ako ľudia ktorých si pred chvíľkou citoval ako svoje vzory ... citoval si napríklad Strateného ... a on tu spolu aj s dalšími (ktorých tvorba, kompozícia a porfólio mi lahodia zatiaľ kompozične o dosť viac ako tvoje) túto foto hodnotia na 6 ci viac bodov resp komentárovo fotku podporujú ... a to mi potom pripadá že tu každý mimo teba vôbec fotografii nerozumie, či ako ??? Stratený, Skierlo, Matt, daenis, Neil, Dandy ... samí kvalitní autori .... a vsetkým to vyhovuje len tebe nie ale len ty máš pravdu a patent na to správne kompo a klasifikovanie fotografií?
akosi sme sa nepochopili...ja som napisal len svoj nazor...to,ze sa to niekomu paci,to neberiem ...nechcem aby tU vznikla nejaka zbytocna slovna vojna....proste mne sa to nepaci, iným sa to paci...to je ako pri zenach...keby sa nam vsetkým pacili rovnake zeny, asi by to nebolo bohvieco...
a este co sa týka tých mojich vzorov...pisal som,ze su moje vzory v PP
posledna vec....chces povedat,ze tato foto je lepsia ako tato?
www.ephoto.sk/moje-ephoto/fotografie/239217/pod-kopcami-kostolik-stoji/
poprosim odpoved a potom ti este nieco napisem
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-12-01 00:27:10
príspevok od: marvi
steveS....mam rad tvoju tvorbu a aj si ta vazim ako fotografa...no par poznamok....ak je tato foto prirodzena,tak potom urcite aj vsetky moje...aj tie co urcite prirodzene nie su ...tato foto urcite prizordzena nie je...o kompo pomlcim ...ale ak sa ti paci v pohode...proti vkusu ziada disputa
co sa tyka toho mojho postprocesu....je mi jasne,ze to je moja najvacsia slabina asi...chcel by som vediet spracovat fotky ako Strateny alebo Rericha ci photoab.wb.cz.....no zatial sa mi to nedari..to musi mat clovek asi v oku
... a k tomu čo som napísal pred chvíľkou dodávam že sa zamysli aj nad tým čo naznačuješ o kompozícii ... slovami "o kompe radšej pomlčím" ... lebo tvoja JEDNOZNAČNÁ pravda a nadradovanie svojho názoru na danú fotografiu ma prekvapuje ... cítiš sa byť povolanejší a lepší odborník aj na kompozíciu ako ľudia ktorých si pred chvíľkou citoval ako svoje vzory ... citoval si napríklad Strateného ... a on tu spolu aj s dalšími (ktorých tvorba, kompozícia a porfólio mi lahodia zatiaľ kompozične o dosť viac ako tvoje) túto foto hodnotia na 6 ci viac bodov resp komentárovo fotku podporujú ... a to mi potom pripadá že tu každý mimo teba vôbec fotografii nerozumie, či ako ??? Stratený, Skierlo, Matt, daenis, Neil, Dandy ... samí kvalitní autori .... a vsetkým to vyhovuje len tebe nie ale len ty máš pravdu a patent na to správne kompo a klasifikovanie fotografií?
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-12-01 00:09:23
príspevok od: marvi
steveS....mam rad tvoju tvorbu a aj si ta vazim ako fotografa...no par poznamok....ak je tato foto prirodzena,tak potom urcite aj vsetky moje...aj tie co urcite prirodzene nie su ...tato foto urcite prizordzena nie je...o kompo pomlcim ...ale ak sa ti paci v pohode...proti vkusu ziada disputa
co sa tyka toho mojho postprocesu....je mi jasne,ze to je moja najvacsia slabina asi...chcel by som vediet spracovat fotky ako Strateny alebo Rericha ci photoab.wb.cz.....no zatial sa mi to nedari..to musi mat clovek asi v oku
jeden koment a v nom hned protirečenie ... na jednej strane napíšeš: "proti vkusu žiaden dišputát" teda rešpektuješ aj vkus iných ľudí a nepovyšuješ ten svoj nad ich vkus .... ale na druhej strane v tej istej vete rozporuplne vyhlásiš akoé boh umenia a fotografie že jednoznačne táto fotpo URČITE prirodzená nie je ... nehnevaj sa ale prosím o zamyslenie ...
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 23:05:35
príspevok od: marvi
steveS....mam rad tvoju tvorbu a aj si ta vazim ako fotografa...no par poznamok....ak je tato foto prirodzena,tak potom urcite aj vsetky moje...aj tie co urcite prirodzene nie su ...tato foto urcite prizordzena nie je...o kompo pomlcim ...ale ak sa ti paci v pohode...proti vkusu ziada disputa
co sa tyka toho mojho postprocesu....je mi jasne,ze to je moja najvacsia slabina asi...chcel by som vediet spracovat fotky ako Strateny alebo Rericha ci photoab.wb.cz.....no zatial sa mi to nedari..to musi mat clovek asi v oku
,,...tato foto urcite prizordzena nie je.....,,.........servus Marvi naozaj by som chcel počuť Tvoj konkrétnejší názor v čom je neprirodzená - keď píšeš že určite nie je....že v akom zmysle ..alebo čo máš vlastne na mysli že nie je prirodzená....akože je nereálna alebo ako ?
 
marvi
2011-11-30 22:30:41
príspevok od: SteveS
Nečítal som nikde Komovu odpoved, ale ja ti odpoviem za seba. Podla tvojej štylizácie ta asi (iste) prekvapím. Ja hej... Teda áno, toto by som si dal na stenu, nevidím dôvod prečo nie.
...
Aby si takúto pre teba zdá sa nepochopitelnu odpoved pochopil, musím porovnávat. Nebudem sa ale zaoberať prečo si tu hodnotil ako hodnotil, je to vyslovene tvoja vec. Porovnám tvoju poslednu foto ktoru si už medzitým práve pred chvíľou zmazal. Kompozične je táto foto riešená bez chyb, vnímam ju lahodne a rozloženie prvkov primerane, kdežto u tvojej bolo všetko sústredené pozdĺž v úzkom páse cez stred fotky. Hore aj dole pre mńa zbytočne veľa rovnakého monotónneho priestoru (hore čisté nebo a dole asi lúka, už si presne nepamätám, nepredpokladal som že ju zmažeš). Ale neberiem ti že tebe sa to tak páči ani že by si si na stenu dal tvoju fotku, ja zas určite oveľa radšej túto. Prešiel som aj ostatné foto v tvojej galérke, úplne s nadhľadom a bez zaujatia. A vybral som len tri foto ktoré by som si dal na stenu dal. Tri napriek množstvu ďalších so silným potenciálom. Tie všetky ti určite lezia na srdci ako oblubene a si nimi osobne zaujatý lebo boli z krasnej krajiny a z vyborného svetla, to vsetko si zazil priamo a na zivo. Ale mnohe drobnosti sposobuju ze by som si ich na stenu urcite nedal. Bud kompozicne rusive prvky ci prehnaný postproces. Kdežto tu ma neruší vôbec nič a fotka je úplne prirodzená.
...
Ale nedal by som si na stenu celú sériu, osobne (aj ked som to tu Lubovi nikdy nevyčítal) nemám rád ak sa dlho opakuje ten istý motív bez ohľadu na to, že je v ňom čosi posunuté o centimeter vpravo či vľavo a či má mrak taký alebo onaký tvar. Ale rešpektujem vôľu a chute autora a chápem že niekto môže mať radosť z ucelenej systematicky spracovanej série. Séria mala aj bude mať akúsi pracovnú a výpovednú hodnotu. Každý má právo sa prezentovať svojím štýlom a tak ako sa mu páči.
steveS....mam rad tvoju tvorbu a aj si ta vazim ako fotografa...no par poznamok....ak je tato foto prirodzena,tak potom urcite aj vsetky moje...aj tie co urcite prirodzene nie su ...tato foto urcite prizordzena nie je...o kompo pomlcim ...ale ak sa ti paci v pohode...proti vkusu ziada disputa
co sa tyka toho mojho postprocesu....je mi jasne,ze to je moja najvacsia slabina asi...chcel by som vediet spracovat fotky ako Strateny alebo Rericha ci photoab.wb.cz.....no zatial sa mi to nedari..to musi mat clovek asi v oku
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-11-30 20:58:22
príspevok od: marvi
ok..nechajme to tak....ja ocenujem tvoju snahu a hladanie stýlu....kazdy si hlada svoju cestu...aj ja..a tiez som s nou neni zatial spokojny.....
ja mam len take jedno pravidlo, ked sa pozeram na fotky...pytam sa sam seba vzdy, ci by som si danu fotku vytlacil a zavesil doma na stenu..no, a tuto tvoju by som si na stenu urcite nezavesil...ty snad hej?
Nečítal som nikde Komovu odpoved, ale ja ti odpoviem za seba. Podla tvojej štylizácie ta asi (iste) prekvapím. Ja hej... Teda áno, toto by som si dal na stenu, nevidím dôvod prečo nie.
...
Aby si takúto pre teba zdá sa nepochopitelnu odpoved pochopil, musím porovnávat. Nebudem sa ale zaoberať prečo si tu hodnotil ako hodnotil, je to vyslovene tvoja vec. Porovnám tvoju poslednu foto ktoru si už medzitým práve pred chvíľou zmazal. Kompozične je táto foto riešená bez chyb, vnímam ju lahodne a rozloženie prvkov primerane, kdežto u tvojej bolo všetko sústredené pozdĺž v úzkom páse cez stred fotky. Hore aj dole pre mńa zbytočne veľa rovnakého monotónneho priestoru (hore čisté nebo a dole asi lúka, už si presne nepamätám, nepredpokladal som že ju zmažeš). Ale neberiem ti že tebe sa to tak páči ani že by si si na stenu dal tvoju fotku, ja zas určite oveľa radšej túto. Prešiel som aj ostatné foto v tvojej galérke, úplne s nadhľadom a bez zaujatia. A vybral som len tri foto ktoré by som si dal na stenu dal. Tri napriek množstvu ďalších so silným potenciálom. Tie všetky ti určite lezia na srdci ako oblubene a si nimi osobne zaujatý lebo boli z krasnej krajiny a z vyborného svetla, to vsetko si zazil priamo a na zivo. Ale mnohe drobnosti sposobuju ze by som si ich na stenu urcite nedal. Bud kompozicne rusive prvky ci prehnaný postproces. Kdežto tu ma neruší vôbec nič a fotka je úplne prirodzená.
...
Ale nedal by som si na stenu celú sériu, osobne (aj ked som to tu Lubovi nikdy nevyčítal) nemám rád ak sa dlho opakuje ten istý motív bez ohľadu na to, že je v ňom čosi posunuté o centimeter vpravo či vľavo a či má mrak taký alebo onaký tvar. Ale rešpektujem vôľu a chute autora a chápem že niekto môže mať radosť z ucelenej systematicky spracovanej série. Séria mala aj bude mať akúsi pracovnú a výpovednú hodnotu. Každý má právo sa prezentovať svojím štýlom a tak ako sa mu páči.
 
Paulie
2011-11-30 18:58:24
príspevok od: Koma
pre istotu som mu retušol zubiská, chvostovú a chrbtovú plutvu...nech nie sú z toho náhodou Čeľuste
Takže keď sa tam raz vyberiem, nemusím sa báť že mi odhryzne sedací sval
 
Ivan .
2011-11-30 17:40:40
príspevok od: Koma
do prčic tam...som myslel že niekde z okolia ....to by sme sa tam hore niekedy mohli aj postretať...len tak - na prechádzku + poohovárať v dobrom tunajšie osadenstvo
Dohodnuté
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 17:19:17
príspevok od: Ivan .
* Koma ..........ja sam v Nitre doma ........aj keď robím vo Zvolene a som často preč
do prčic tam...som myslel že niekde z okolia ....to by sme sa tam hore niekedy mohli aj postretať...len tak - na prechádzku + poohovárať v dobrom tunajšie osadenstvo
 
Ivan .
2011-11-30 16:56:57
príspevok od: Koma
ak by si náhodou dostal chuť...aby som Ti ušetril cestu....minulý týždeň znova nesvietil..asi fakt šetria či čo. Vďaka Ti za pristavenia aj pod predchádzajúcimi.
* Koma ..........ja sam v Nitre doma ........aj keď robím vo Zvolene a som často preč
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 16:36:36
príspevok od: Dandy007
Pekne, putave foto. Zaujimava obloha.
Vďaka Dandy....máš príťažlivo znejúce meno...mám chuť ho nahlas vyslovovať
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 16:35:03
príspevok od: andy3128
normalne mi bude za kostolikovou seriou smutno. ale verim ze prides s nejakou snehuliakovou - ked su teraz pasienky zavrete 8)
...veru ma už na trávnik ani doma nechcú pustiť, že vraj je primrznutý ..a by som ho došlapala a zničila Kúsok Ťa poteším...som sa rozhodol že upravím a pridám takého malého bezpopisového epiloga ...a Ďakujem.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 16:17:57
príspevok od: Ivan .
krásna atmosféra.........super !
ak by si náhodou dostal chuť...aby som Ti ušetril cestu....minulý týždeň znova nesvietil..asi fakt šetria či čo. Vďaka Ti za pristavenia aj pod predchádzajúcimi.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 16:15:09
príspevok od: b0baz
Fotka sa mi páči.
Díky Ti...Clint
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 16:13:10
príspevok od: Neil
ze zasumene..v dokumente urcite ta "najpodstatnejsia" vec..ci je to zasumene..lubos vyborna, suhlas so stevom, impaktova a idem ti obodovat aj TK
Zaznamenal som, aj keď sem chodím poslednú dobu o kus pomenej ( koncom roka mám v práci toho asi najviac a niet až toľko času a večer som už znavený )... že si sa tu aspoň dva týždne neukázal....tak ma zároveň prekvapilo a dosť potešilo Tvoje pristavenie a nakuknutie. Vďaka...cením si to, viem že hodnotenia bodové dávaš tak poredšie.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 16:07:21
príspevok od: Paulie
Já ti nevím, keď kukám na fotku na mojom noutbúku z normálnej vzdialenosti, tak šumienku ani nevnímam. Pekne ti to nasvietili, a nalavo od vežičky tam nejaký žraločisko krúži, schrúmne kostolíka a rozprávky je Koncoš.
pre istotu som mu retušol zubiská, chvostovú a chrbtovú plutvu...nech nie sú z toho náhodou Čeľuste
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 16:02:25
Ďakujem pekne Vám všetkým čo ste sa pod ním slovkom zastavili....aj tým čo sa zastavili pod predchádzajúcimi.Uznávam, že tá sérka bola mierne dlhšia ale naozaj sa mi nedalo ho nejako skratkovitejšie priblížiť....kopec fotiek čo sa mi z toho miesta osobne páčia a sa mi tam podarili .. skorej takých ľudských siluetovkových príbehov a do sérky by aj fajn zapadli myslím - som vytriedil radšej bokom (aby to miesto už fakt nenudilo), že ich možno niekedy v budúcnosti pridám už tak samostane , komu sa to zdalo moc dlhé, sa ospravedlňujem...nič s tým nenarobím, neviem sa skratkovito vyjadrovať - ten jeho ,,príbeh,, musel mať nejaký úvod, jadro- zápletku ..a vyvrcholenie...šak ako nás v škole učili nedalo sa mi to kratšie a som taká ukecaná kravka ...ale len tak naozaj jemnéééé Ozaj mám pre Vás prekvapko...pravdepodobne si neodpustím pridať ešte jednu ..jakože takú epilógovú....dovetkovú...nič zvláštne, len akože takú bodečku za jeho príbehom. Díkes veľký všetkým ešte raz.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-11-30 14:39:22
príspevok od: Koma
Svokor si ho kúpil niekedy okolo roku 2000, nebol lacný a stál slušný balík, nemám prehľad o cenách...ale možno aj tak ako niektoré súčasné kvalitné zrkadlovky.......po nejakých troch rokoch skončil u švagriny - tá ho vláčila šelikade pracovne po svete na vykopávky archeologické... po ďalších troch rokoch potom postúpil synovi môjmu keď mal cca 14 ..po ďalších necelých dvoch-troch rokoch skončil u mňa, pracovne som potreboval niečo fotiť....má toho už hodne za sebou, minulé leto som ho mal aj pokazený a bol som z toho fakt otrávený a pri fotení celý nesvoj, neuspokojený, nešlo mi to čo mi pred tým išlo či ako to napísať...osobná nespokojnosť so zábermi či čo – aj keď som fotil s takým istým čo mi bol v to leto darovaný ...bol už môj ale vlastne stále sme si boli cudzí – neviem či sa to dá pochopiť ale je to tak.....sranda je, že zrovna pred týždňom sme robili doma v jednej skrini takej úložnej generálny poriadok....objavil som zapatrošenú krabičku o ktorej som vôbec nevedel...a super....v nej slovenský návod na obsluhu, ako sa pupčekmi pohybovať v tom anglickom menu...a dôležitá príma vecička......diaľkový cvakač.
P.s. v objektívčeku zasúvacom vysúvacom...má pred sklom, teda za sklom za šošovkou, jemne stranou od stredu ....zdá sa mi podľa dĺžky že spodnú – mihalnicu...je tak pekne tvarovo vyhnutá do sympatického oblúčika....zdá sa že je pôvodom japonská
Veľa vtedy stál... ja som zaň vtedy vycáloval asi 36 tisíc korún slovenských... to je zhruba 1200 Eur... za to je dnes iný foťáčik...
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 14:09:02
príspevok od: brehulka
Ja som nefrfľala, ja len v dobrom som spomínala. A Ježiškovi do kancľošky o motorček na bycikel si napísala. Viete, nech som rýchlejšie k cieľu priblížená. No aj o FF s 24 Mpix-vým snímačom pre Zuzanku som požiadala, ale tá sa teraz na mňa hnevá, tak mi na obtiaž zostane.
bol som tam ráno ...podať žiadosť pána Stana o kajanie ......nechcem Vám kaziť radosť slečna kolegyňa ale musím prezradiť, som taká klebetná a nič v sebe neutajím.......som ho vymákla - práve balil ten Váš motorček do balíčka, som si tak nebadane zapamätala aj Vašu adress...niekedy v lete sa k Vám prídem popásť..
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 14:03:52
príspevok od: Stratený Stano
Som si až teraz, neskoro... ja nešťastník... po prečítaní popisu k foto uvedomil - že kancelária božia - a tam isto aj Ježiško sedí a úraduje... a ja som mal kibic k sérii... prdľajs na Vianoce dostanem... Si nemohol hneď pri prvej foto takú dôležitú informáciu dať...? Joj, ide ma uchytiť...
Neboj Stano....ráno cestou do práce som sa tam na ,,chvílenku,, stavil...bol tam , sedel za stolíkom a mal tie úradnícke rukávy našuchovacie po lakte natiahnuté , tlmočil som mu v Tvojom mene že sa kajáš.....oštemploval, podpísal..že všetko je v poriadku...doslova povedal...je to oki...hm človeče musím Ti ale prezradiť.........rada dlháááááááá jak panbožkove hoviadko tam bola.....ale som sa nepredbieháááál
 
brehulka
2011-11-30 13:57:30
príspevok od: marvi
ale pan kolega ako viete,ze mi pod fotku nenapisete taky komentar?...ved hadam nebudete vediet kto to fotil ked tam nieco podobne pridam....ci najprv pozriete od koho je fotka a potom hodnotite podla toho?....
lebo tak mi to trochu pripada aj pri tejto fotke vasej...mozem dat ruku do ohna za to,ze keby tu nemate tolko "priatelov", tak by taka uspesna nebola
,,ved hadam nebudete vediet kto to fotil ked tam nieco podobne pridam....ci najprv pozriete od koho je fotka a potom hodnotite podla toho?....,,
Ak si prehliadate fotečky v možnosti prehliadania ,, Viac fotografií z Na kritiku ,, a máte zapnuté čo najväčšie možné zväčšené okienko, čo robím napríklad ja, aby som nemusela si oči v tých štvorcových miniatúrach kaziť, tam sa Vám automatický zjaví autor bez ďalších detektívnych pátraní. Ďakovať za radu mi nemusíte.
 
brehulka
2011-11-30 13:50:42
príspevok od: Stratený Stano
Som si až teraz, neskoro... ja nešťastník... po prečítaní popisu k foto uvedomil - že kancelária božia - a tam isto aj Ježiško sedí a úraduje... a ja som mal kibic k sérii... prdľajs na Vianoce dostanem... Si nemohol hneď pri prvej foto takú dôležitú informáciu dať...? Joj, ide ma uchytiť...
Ja som nefrfľala, ja len v dobrom som spomínala. A Ježiškovi do kancľošky o motorček na bycikel si napísala. Viete, nech som rýchlejšie k cieľu priblížená. No aj o FF s 24 Mpix-vým snímačom pre Zuzanku som požiadala, ale tá sa teraz na mňa hnevá, tak mi na obtiaž zostane.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 13:15:48
príspevok od: Stratený Stano
Aj ja mám tento foťák a stále ho používam na dokumentárne účely - a na neuverenie pekné a reálne farby podáva...
Svokor si ho kúpil niekedy okolo roku 2000, nebol lacný a stál slušný balík, nemám prehľad o cenách...ale možno aj tak ako niektoré súčasné kvalitné zrkadlovky.......po nejakých troch rokoch skončil u švagriny - tá ho vláčila šelikade pracovne po svete na vykopávky archeologické... po ďalších troch rokoch potom postúpil synovi môjmu keď mal cca 14 ..po ďalších necelých dvoch-troch rokoch skončil u mňa, pracovne som potreboval niečo fotiť....má toho už hodne za sebou, minulé leto som ho mal aj pokazený a bol som z toho fakt otrávený a pri fotení celý nesvoj, neuspokojený, nešlo mi to čo mi pred tým išlo či ako to napísať...osobná nespokojnosť so zábermi či čo – aj keď som fotil s takým istým čo mi bol v to leto darovaný ...bol už môj ale vlastne stále sme si boli cudzí – neviem či sa to dá pochopiť ale je to tak.....sranda je, že zrovna pred týždňom sme robili doma v jednej skrini takej úložnej generálny poriadok....objavil som zapatrošenú krabičku o ktorej som vôbec nevedel...a super....v nej slovenský návod na obsluhu, ako sa pupčekmi pohybovať v tom anglickom menu...a dôležitá príma vecička......diaľkový cvakač.
P.s. v objektívčeku zasúvacom vysúvacom...má pred sklom, teda za sklom za šošovkou, jemne stranou od stredu ....zdá sa mi podľa dĺžky že spodnú – mihalnicu...je tak pekne tvarovo vyhnutá do sympatického oblúčika....zdá sa že je pôvodom japonská
 
b0baz
2011-11-30 12:28:10
Fotka sa mi páči.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-11-30 12:03:45
príspevok od: Koma
Nič sa nedeje, klídek ....ono mne absolútne nevadí keď sa niekto pristaví a napíše nepáči sa mi, nezaujala, neoslovila a bárz dá za impakt aj 1...a keď si dá ešte aj tú námahu alebo má čas tak dopíše z toho a z toho dôvodu , od toho tu kritika je...spätná väzba ...no podľa Kolegovho bodového hodnotenie a slovného vyjadrenia si môžem sám pre seba len domyslieť...ahá takže kompo v celku dobrá, impakt z fotečky mu pravdepodobne degraduje jej slabšia technická kvalita....to je všetko v poriadku....v poriadku nie je keď niekto začne takto priamo alebo nepriamo podrypkávať ..subjektívny vkus či nevkus, páčenie či nepáčenie iných......aspoň tak to cítim. Raz to tuším StanoStratený prirovnal k takej situáci...niečo také približne - akože prídem k susedovi a budem ho presviedčať aká je jeho manželka škrata a bosorka ...prečo si ju bral, že mne sa nepáči a nechápem ako sa jemu môže páčiť
Áno, ja som to bol, ale mierna výhrada - nepoužil som termín bosorka... lebo bosorka môže byť i tá pekná...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-11-30 12:02:08
príspevok od: Koma
Vďaka Števo za názor....s farbičkami som sa naozaj moc nebabral...na tej stupnici sýtosti čo je do 100 som pridal myslím + 3...jeden chalanisko rodinný čo fotečky so mnou pozeral na druhý deň po fotení v počítači mi povedal: ,,toto Ti asi nikto neuverí že si to s tým kompaktovým olympusom takto večer v takých farbách sfotil ,, Som sa ich tak v rýchlosti ako som ich postupne upravoval snažil pozatrieďovať a zoradiť aby sa sérka pohľadovo stupňovala....a tiež z môjho pohľadu asi najlepšia a najzaujímavejšia ju celú uzatvárala. Inak keď som si ich doma kukal tak som si aj spomenul na Teba....ej reku do prčic mohol som to skúsiť....to Tvoje...cvak na jednu stranu , docvak na druhú stranu....šup cvak hore a dajako to pospájať...ale tie oblaky sa naozaj momentovo rýchlo menili a skutočne tak z ruky pri takom čase ...som bol aj v vlastne prekvapený že vyšla takto...ani som nemúúkol, ani som nedýchal...jak betónová krava strnulá som stál...ten strojček je fajn ľahunký.
Aj ja mám tento foťák a stále ho používam na dokumentárne účely - a na neuverenie pekné a reálne farby podáva...
 
Neil
2011-11-30 11:15:53
ze zasumene..v dokumente urcite ta "najpodstatnejsia" vec..ci je to zasumene..lubos vyborna, suhlas so stevom, impaktova a idem ti obodovat aj TK
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 10:35:28
príspevok od: SteveS
Pre mna asi najlepsia z celej serie, tu sú farby na nebi aj živšie. Ružová na obzore a modrá na nebi na ostatných pôsobili kus vyblednuto a aj mrak je tu najvydarenejší. Len škoda tej veže, myslené po jej odhryznutí :-( ... S tk problem bez zvätšovania a zoomovania obrazu nemam, pozerám foto vo velkosti akú si nahral a pre akú si túto foto optimalizoval. Má to impact.
Vďaka Števo za názor....s farbičkami som sa naozaj moc nebabral...na tej stupnici sýtosti čo je do 100 som pridal myslím + 3...jeden chalanisko rodinný čo fotečky so mnou pozeral na druhý deň po fotení v počítači mi povedal: ,,toto Ti asi nikto neuverí že si to s tým kompaktovým olympusom takto večer v takých farbách sfotil ,, Som sa ich tak v rýchlosti ako som ich postupne upravoval snažil pozatrieďovať a zoradiť aby sa sérka pohľadovo stupňovala....a tiež z môjho pohľadu asi najlepšia a najzaujímavejšia ju celú uzatvárala. Inak keď som si ich doma kukal tak som si aj spomenul na Teba....ej reku do prčic mohol som to skúsiť....to Tvoje...cvak na jednu stranu , docvak na druhú stranu....šup cvak hore a dajako to pospájať...ale tie oblaky sa naozaj momentovo rýchlo menili a skutočne tak z ruky pri takom čase ...som bol aj v vlastne prekvapený že vyšla takto...ani som nemúúkol, ani som nedýchal...jak betónová krava strnulá som stál...ten strojček je fajn ľahunký.
 
marvi
2011-11-30 10:15:49
príspevok od: Koma
No já len reku aby ste si tú rúčku naozaj nepopálili
...som ,,svojich priateľov,, nijako neovplyvňoval...zastavili sa sami , a som tomu rád...kopec z nich sledovalo celý seriál od jednotky až doteraz...teším sa že som ich neunudil...zo všetkých 22 užívateľov ( vrátane Vás) čo sa tu slovne alebo bodovo doteraz pristavili poznám ,,priateľsky počítačovo,, presne 7

,, ale pan kolega ako viete, ze mi pod fotku nenapisete taky komentar?...ved hadam nebudete vediet kto to fotil ked tam nieco podobne pridam....ci najprv pozriete od koho je fotka a potom hodnotite podla toho?....,, ........natíska sa mi taká myšlienka, že hádam neposudzujete cudzích podľa seba lebo odpoveď na Vašu otázku znie:

lebo rešpektujem názory a pocity ,, páčenia sa a nepáčenia sa ,, iných užívateľov pod fotkami druhých....takže nepotrebujem vedieť autora – taký naozaj ,,duchaplný a konštruktívny,, koment aký ste zvolili Vy by som nenapísal pod žiadnu fotečku ...tým pádom samozrejme ani pod Vašu......dúfam že Vás moja odpoveď uspokojila.
ok..nechajme to tak....ja ocenujem tvoju snahu a hladanie stýlu....kazdy si hlada svoju cestu...aj ja..a tiez som s nou neni zatial spokojny.....
ja mam len take jedno pravidlo, ked sa pozeram na fotky...pytam sa sam seba vzdy, ci by som si danu fotku vytlacil a zavesil doma na stenu..no, a tuto tvoju by som si na stenu urcite nezavesil...ty snad hej?
 
Ivan .
2011-11-30 10:10:31
krásna atmosféra.........super !
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 09:40:39
príspevok od: marvi
ale pan kolega ako viete,ze mi pod fotku nenapisete taky komentar?...ved hadam nebudete vediet kto to fotil ked tam nieco podobne pridam....ci najprv pozriete od koho je fotka a potom hodnotite podla toho?....
lebo tak mi to trochu pripada aj pri tejto fotke vasej...mozem dat ruku do ohna za to,ze keby tu nemate tolko "priatelov", tak by taka uspesna nebola
No já len reku aby ste si tú rúčku naozaj nepopálili
...som ,,svojich priateľov,, nijako neovplyvňoval...zastavili sa sami , a som tomu rád...kopec z nich sledovalo celý seriál od jednotky až doteraz...teším sa že som ich neunudil...zo všetkých 22 užívateľov ( vrátane Vás) čo sa tu slovne alebo bodovo doteraz pristavili poznám ,,priateľsky počítačovo,, presne 7

,, ale pan kolega ako viete, ze mi pod fotku nenapisete taky komentar?...ved hadam nebudete vediet kto to fotil ked tam nieco podobne pridam....ci najprv pozriete od koho je fotka a potom hodnotite podla toho?....,, ........natíska sa mi taká myšlienka, že hádam neposudzujete cudzích podľa seba lebo odpoveď na Vašu otázku znie:

lebo rešpektujem názory a pocity ,, páčenia sa a nepáčenia sa ,, iných užívateľov pod fotkami druhých....takže nepotrebujem vedieť autora – taký naozaj ,,duchaplný a konštruktívny,, koment aký ste zvolili Vy by som nenapísal pod žiadnu fotečku ...tým pádom samozrejme ani pod Vašu......dúfam že Vás moja odpoveď uspokojila.
 
andy3128
2011-11-30 09:29:42
príspevok od: marvi
ale pan kolega ako viete,ze mi pod fotku nenapisete taky komentar?...ved hadam nebudete vediet kto to fotil ked tam nieco podobne pridam....ci najprv pozriete od koho je fotka a potom hodnotite podla toho?....
lebo tak mi to trochu pripada aj pri tejto fotke vasej...mozem dat ruku do ohna za to,ze keby tu nemate tolko "priatelov", tak by taka uspesna nebola
opatrne pan kolega s tym ohnom 8)

https://www.topky.sk/cl/11/1287580/Muz-sa-samovznietil--nasli-ho-zhoreneho-vo-vlastnom-dome-
 
andy3128
2011-11-30 09:25:19
normalne mi bude za kostolikovou seriou smutno. ale verim ze prides s nejakou snehuliakovou - ked su teraz pasienky zavrete 8)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
marvi
2011-11-30 08:29:24
príspevok od: Koma
Nuž pán kolega na to Vám ja neodpoviem - niekomu sa páči ,oslovila, zaujala ( a viacerí sa aj trochu rozpísali konkrétnejšie že prečo) a iného nie....sú to zaiste aj subjektívne pocity....hádam nebudete niekomu zazlievať že sa mu páči to čo vám nie...ste z NR, máte ho tiež v galérke a máte ho po ruke, skúste ho aj Vy tak aby sa páčil viac.....určite Vám pod neho nenapíšem takúto vetičku.
ale pan kolega ako viete,ze mi pod fotku nenapisete taky komentar?...ved hadam nebudete vediet kto to fotil ked tam nieco podobne pridam....ci najprv pozriete od koho je fotka a potom hodnotite podla toho?....
lebo tak mi to trochu pripada aj pri tejto fotke vasej...mozem dat ruku do ohna za to,ze keby tu nemate tolko "priatelov", tak by taka uspesna nebola
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-11-30 06:27:51
Pre mna asi najlepsia z celej serie, tu sú farby na nebi aj živšie. Ružová na obzore a modrá na nebi na ostatných pôsobili kus vyblednuto a aj mrak je tu najvydarenejší. Len škoda tej veže, myslené po jej odhryznutí :-( ... S tk problem bez zvätšovania a zoomovania obrazu nemam, pozerám foto vo velkosti akú si nahral a pre akú si túto foto optimalizoval. Má to impact.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-30 02:19:46
príspevok od: hooopy
pre marvi-ho...na ephoto je clanok ako by sa mali , a ako nemali hodnotit fotografie inych uzivatelov.. ... a prave takych ako si ty, tam spominaju.... .ak nemas k fotke povedat, tak zostan ticho.

sorry koma ze to riesim tu..ale praskli mi nervy.
Nič sa nedeje, klídek ....ono mne absolútne nevadí keď sa niekto pristaví a napíše nepáči sa mi, nezaujala, neoslovila a bárz dá za impakt aj 1...a keď si dá ešte aj tú námahu alebo má čas tak dopíše z toho a z toho dôvodu , od toho tu kritika je...spätná väzba ...no podľa Kolegovho bodového hodnotenie a slovného vyjadrenia si môžem sám pre seba len domyslieť...ahá takže kompo v celku dobrá, impakt z fotečky mu pravdepodobne degraduje jej slabšia technická kvalita....to je všetko v poriadku....v poriadku nie je keď niekto začne takto priamo alebo nepriamo podrypkávať ..subjektívny vkus či nevkus, páčenie či nepáčenie iných......aspoň tak to cítim. Raz to tuším StanoStratený prirovnal k takej situáci...niečo také približne - akože prídem k susedovi a budem ho presviedčať aká je jeho manželka škrata a bosorka ...prečo si ju bral, že mne sa nepáči a nechápem ako sa jemu môže páčiť
 
Dandy007
2011-11-29 23:44:29
Pekne, putave foto. Zaujimava obloha.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
hooopy
2011-11-29 22:56:30
pre marvi-ho...na ephoto je clanok ako by sa mali , a ako nemali hodnotit fotografie inych uzivatelov.. ... a prave takych ako si ty, tam spominaju.... .ak nemas k fotke povedat, tak zostan ticho.

sorry koma ze to riesim tu..ale praskli mi nervy.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-29 22:30:06
príspevok od: hooopy
Olympus C-4040 Zoom???? preboha... to sa este pouziva? :-)))) a teraz vazne..pekna praca..... vzhaldom na techniku davam plnych sedem bodov:-)... kompo fajn.... myslienka fajn...
našiel som...je to cítení, o pocitoch....o istote..čo ja viem čo všetko tam účinkuje:

www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-104181023449235/blog/86/reinkarnacia/
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-29 22:26:48
príspevok od: hooopy
Olympus C-4040 Zoom???? preboha... to sa este pouziva? :-)))) a teraz vazne..pekna praca..... vzhaldom na techniku davam plnych sedem bodov:-)... kompo fajn.... myslienka fajn...
no...veru je už trochu rozheganý ....si od neho už asi nikdy neodvyknem, raz tu mala Wildkat supiš článoček...ako bola na svojej vysnívanej ceste po svete a pokazil sa jej ....jej prvý fotiak s ktorým bola roky zžitá, boli zvyknutý jeden na druhého...a ako si musela kúpiť nový a nebola si istá či s ním niečo vôbec nafotí...lebo ten nový nemal dušu toho jej....skúsim Ti nájsť ten článok ak tu ešte je a dať sem linka, tak nejako to aj ja pociťujem keď ho držím v rukách aj keď viem že s iným nejakým novým zrkadlovým by to bolo kvalitnejšie ..idem pohľadať toho linka.
..a Vďaka Ti.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-29 22:15:56
príspevok od: marvi
nemozem si pomoct...ale neviem co sa ludom tak na tychto foto paci:((....
Nuž pán kolega na to Vám ja neodpoviem - niekomu sa páči ,oslovila, zaujala ( a viacerí sa aj trochu rozpísali konkrétnejšie že prečo) a iného nie....sú to zaiste aj subjektívne pocity....hádam nebudete niekomu zazlievať že sa mu páči to čo vám nie...ste z NR, máte ho tiež v galérke a máte ho po ruke, skúste ho aj Vy tak aby sa páčil viac.....určite Vám pod neho nenapíšem takúto vetičku.
 
Anena
2011-11-29 22:15:07
Fajn fotecka.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
hooopy
2011-11-29 22:04:27
Olympus C-4040 Zoom???? preboha... to sa este pouziva? :-)))) a teraz vazne..pekna praca..... vzhaldom na techniku davam plnych sedem bodov:-)... kompo fajn.... myslienka fajn...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
marvi
2011-11-29 21:50:56
nemozem si pomoct...ale neviem co sa ludom tak na tychto foto paci:((....
Tech. kvalita: 3 | Kompozícia: 5 | Impakt: 4 | Priemer: 4.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-11-29 21:43:49
Tá obloha bola fakt pre bohov Ľuboš,kostolík v Drážovciach je krásny motív, fajn, že aj napriek hroziacej kríze na neho po večeroch ešte svietia a že tie "menšie" svietidlá neplánujú využiť okolití osadníci na grilovanie zveriny a dedinských psíčkov.:)) Veľmi atmosférické to máš.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
walde
ocenenie redakciou 2011-11-29 20:55:09
príspevok od: Koma
si ma prekukíroval, no dobre dobre ..tak teda priznávam pred všetkýma:

https://sk.wikipedia.org/wiki/Biela_diera

°-)
Ty kokso....tam sa píše že "Existencia žiadnej bielej diery zatiaľ nebola potvrdená"...by som šupom poslal foto tomu Wikimu do pédie alebo že by do leaku ?
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-29 20:27:01
príspevok od: walde
...pre mňa aj napriek tomu, že to bolo fotené pri veľmi slabom osvetlení a prejavilo sa to aj na tk, veľmi pútavé foto s impaktom...a priznaj sa, tá mohylka s odleskom je ústredný motív... to tvoje spojenie s vesmírom :)
si ma prekukíroval, no dobre dobre ..tak teda priznávam pred všetkýma:

https://sk.wikipedia.org/wiki/Biela_diera

°-)
 
mato73
2011-11-29 20:22:17
pekný popis pekné foto :-))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
walde
ocenenie redakciou 2011-11-29 20:20:42
...pre mňa aj napriek tomu, že to bolo fotené pri veľmi slabom osvetlení a prejavilo sa to aj na tk, veľmi pútavé foto s impaktom...a priznaj sa, tá mohylka s odleskom je ústredný motív... to tvoje spojenie s vesmírom :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-11-29 20:17:56
dobra atmo :) oblaky +++
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-29 19:39:06
príspevok od: Jastojan
TK nie je na 100%, ten biely fliačik (asi nejaké osvetlenie) pred kostolom dosť priťahuje pozornosť, ten by som určite šupol do koša :D ale veľmi sa mi páči atmo a rozprávková obloha, byť lepšej TK, tak je to úplná krása
Hej hej, to sú také ,,mohylky,, či ako to povedať ..z tejto strany sú dve a tretia je ešte vpravo vedľa neho za horizontom skovaná – tá ho osvetluje z prednej strany , sú to zabetónované reflektory , celé tie ,,objekty,, sú vysoké cca tak do pása....na väčšine fotiek som ich retušoval...tuna som ich schválne nechal, aj ten svietiaci...bez nich by nebol takto osvetlený a nedalo by sa mi ho takto odfotiť – tak nech je to na prvý pohľad zrejmé...cez kostolík krížom krážom vidíš také rovné tiene, také čiary ....to je kovová mriežka ktorou sú reflektory zvrchu chránené ..aby ich niekto nečmajzol pravdepodobne
 
Jastojan
2011-11-29 19:27:03
TK nie je na 100%, ten biely fliačik (asi nejaké osvetlenie) pred kostolom dosť priťahuje pozornosť, ten by som určite šupol do koša :D ale veľmi sa mi páči atmo a rozprávková obloha, byť lepšej TK, tak je to úplná krása
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.33
 
Paulie
2011-11-29 19:06:53
Já ti nevím, keď kukám na fotku na mojom noutbúku z normálnej vzdialenosti, tak šumienku ani nevnímam. Pekne ti to nasvietili, a nalavo od vežičky tam nejaký žraločisko krúži, schrúmne kostolíka a rozprávky je Koncoš.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-29 18:57:02
príspevok od: irisos
pekne foto ale nejake zasumene.
šumienky tam bolo hlavne na oblohe priam bohovsky neúrekom...v rámci svojich možností som ju aspoň takto redukoval...
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-11-29 18:53:48
príspevok od: hoja
Má celkom zaujímavú atmosféru, ale TK asi nie je ako si chcel...
Nuž pravdu povediac...svojím spôsobom máš aj pravdu....no na druhej strane keď zoberiem do úvahy čoho je ten kompakt schopný, svetelné podmienky, čas 1/8 z ruky.....naozaj som rád že vyšiel obrázok aspoň takto. Vďaka Vám za pristavenia.
 
irisos
2011-11-29 18:17:53
pekne foto ale nejake zasumene.
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.33
 
aktide
2011-11-29 18:03:10
pekná fotka
 
Nico 1
2011-11-29 17:39:31
Páči sa mi,tá obloha je fajnofka!!
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
markato1
2011-11-29 17:34:32
prijemna atmosfera z toho sala..tk trosku slabsia,ale pokial nemam nos nalepeny na monitore,tak mi to nijak neprekaza :)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
8martin5
2011-11-29 17:31:49
uf.. nema slov a dostatok emocii.....MNAM.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
hoja
2011-11-29 17:20:54
Má celkom zaujímavú atmosféru, ale TK asi nie je ako si chcel...
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Matt83
ocenenie redakciou 2011-11-29 17:11:43
fajn
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Jozef Krajčo
externý redaktor 2011-11-29 17:08:41
No musim pochvalit mracky na fotecke ako pekne rozvijaju priestor. A vobec to nie je tym ze by som sa snazil nieco vyzehlit...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-11-29 17:07:14
Som si až teraz, neskoro... ja nešťastník... po prečítaní popisu k foto uvedomil - že kancelária božia - a tam isto aj Ježiško sedí a úraduje... a ja som mal kibic k sérii... prdľajs na Vianoce dostanem... Si nemohol hneď pri prvej foto takú dôležitú informáciu dať...? Joj, ide ma uchytiť...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
 


Technika: Olympus C-4040 Zoom, Nikon D200,

Objektívy: Nikkor 105mm f/2.8G ED-IF AF-S VR Micro, Nikkor 18-200mm F/3.5-5.6g IF-ED AF-S DX VR,

Príslušenstvo: .....ná šak ešte mám aj jedného Noikového...do prčic, sorry.... či vlastne Nokiového mobila..ale toho moc nepoužívam, aj by som s ním hádam niečo cvakol...len mám plnú pamäť... Sem tam, z času na čas používam...a veľmi sa mi zíde ešte aj toto: http://www.youtube.com/watch?v=4602ld2Ym9E

Clona: 1.8
Expozícia: 1/8.00 sec
ISO: 200
Fotoaparát: Olympus C-4040 Zoom
Ohnisko: 7.3 mm
Pridané: 2011-11-29 16:56:12
Na kritiku: 2011-11-29 16:57:21
Miesto:Dražovce
Témy: krajina
..raz dávno sa z neba zniesla k zemi dáka ryba, či rak alebo to bol iný záhadný drak, zrazu len.......veľké  - ham – spravil mrak a nebo na zemi pristálo, stádo sa rozrastá a ovečky sa množia ... z kostolíka sa stala kancelária božia......nuž a oznámil kravský zvonec - že seriálovej rozprávočky je  kooonečne konec.


http://www.supermusic.sk/skupina.php?idpiesne=119399&sid=

http://www.youtube.com/watch?v=GEUStlLLs6s