Svetlo v tme

Body: 275.33    Videnia: 5786    Páči sa: 2

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
brki
2012-04-04 23:32:27
príspevok od: laci99
si mal starosť o moje horšie hodnotenie portrétu staršej dámy čítajúcej časopis Život, táto fotografia ukazuje rozdiel prečo tamtá foto nebola až taká dobrá a táto je 3×7, proste malo by to vyzerať ako keď ideme maľovať olejomaľbu a tak dopredu starostlivo zvážime čo všetko zahrnieme do obrazu, proste tamtá foto sa moc nevydarila, pritom iné fotky z tej série sú veľmi dobré. No a tak to je, že aj kto tu neuverejnil žiadnu fotku môže hodnotiť, ja len dodržiavam pravidlá, to by bolo naozaj úmorné, keby fotografi združení na tomto webe mali byť nejakou uzavretou hierarchickou organizáciou.
vďaka Laco za komentár
 
laci99
2012-04-04 15:59:37
si mal starosť o moje horšie hodnotenie portrétu staršej dámy čítajúcej časopis Život, táto fotografia ukazuje rozdiel prečo tamtá foto nebola až taká dobrá a táto je 3×7, proste malo by to vyzerať ako keď ideme maľovať olejomaľbu a tak dopredu starostlivo zvážime čo všetko zahrnieme do obrazu, proste tamtá foto sa moc nevydarila, pritom iné fotky z tej série sú veľmi dobré. No a tak to je, že aj kto tu neuverejnil žiadnu fotku môže hodnotiť, ja len dodržiavam pravidlá, to by bolo naozaj úmorné, keby fotografi združení na tomto webe mali byť nejakou uzavretou hierarchickou organizáciou.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
brki
2012-02-17 18:39:29
príspevok od: sese
Vážim si všetky názory, stotožniť sa môžem iba s niektorými. Keď som držala túto fotografiu na papieri, cítila som ako z nej sála optimizmus napriek skutočnosti v akých podmienkach bola nafotená. áno, ľudia žijú aj takto, dôležité je, že sa aj v takýchto podmienkach dokážu smiať ! Neviem ako sa to má robiť (podľa p.Petzvala) a ja považujem túto fotografiu za výnimočnú, tak to cítim.
vďaka za povzbudenie a pochopenie toho, čo som chcel fotkou povedať. A potešilo ma, že fotka vyvolala debatu (a možno trochu aj vášne)...aj to je cieľom fotografie.
 
sese
2012-02-17 16:56:24
Vážim si všetky názory, stotožniť sa môžem iba s niektorými. Keď som držala túto fotografiu na papieri, cítila som ako z nej sála optimizmus napriek skutočnosti v akých podmienkach bola nafotená. áno, ľudia žijú aj takto, dôležité je, že sa aj v takýchto podmienkach dokážu smiať ! Neviem ako sa to má robiť (podľa p.Petzvala) a ja považujem túto fotografiu za výnimočnú, tak to cítim.
 
brki
2012-02-05 18:54:07
príspevok od: ViktóriaWeraGruber
Tomu verím , zeby si si to vybral, ja som robila skauting, na Dubníku, tiez to bolo zaujimave. Vydarila sa Ti ozaj krasna fotka, a este to je pre mna usmevne, ze sice pises, ze si sa dostal od osady, ale Ty si sa do spalne, ci skoro dostal, to je na tom vtipne Pani má dokonaly výraz.. Klobouk nahoru.
napriek neskutočnej chudobe, v ktorej žijú a jej chorobe, aj ona, aj jej manžel sršali optimizmom a veselosťou...keď si spomeniem na nich, hneď vidím svoje problémy v inom svetle
 
ViktóriaWeraGruber
2012-02-05 18:50:06
Tomu verím , zeby si si to vybral, ja som robila skauting, na Dubníku, tiez to bolo zaujimave. Vydarila sa Ti ozaj krasna fotka, a este to je pre mna usmevne, ze sice pises, ze si sa dostal od osady, ale Ty si sa do spalne, ci skoro dostal, to je na tom vtipne Pani má dokonaly výraz.. Klobouk nahoru.
 
brki
2012-02-05 16:27:12
príspevok od: ViktóriaWeraGruber
Tiež ma to zaujimalo
nikdy som si nemyslel, že sa tam dostanem, aj keď autom občas prechádzame okolo...ale nikdy by som sa tam neodvážil ísť sám. Ako som už kdesi vyššie písal, stretli sme sa náhodou v Tatrách s kamarátom amatérskym fotografom, ktorý tam pôsobí ako kňaz a ponúkol, že nám trochu ukáže ich život. Keby mi ponúkol ako alternatívu let balónom, zvolil by som určite návštevu cigánskej osady - bol to silný zážitok a veľmi kontroverzné dojmy
 
ViktóriaWeraGruber
2012-02-05 15:53:58
príspevok od: markato1
vyborne foto..nemam slov..mozno predsa:).ako si sa dostal do ciganskej chatrce..:)?
Tiež ma to zaujimalo
 
brki
2012-01-21 21:08:26
príspevok od: SteveS
Cyril ja ti tvoj nazor neberiem, len mám iný. Po nejakých rokoch citania rôznych vzájomných invektív pod fotkami, kde išlo a ide vzdy autorovi len o nazory na jeho fotku, som sa v tom utvrdil. Ziadnemu autorovi este nepomohlo a nepridalo ak sa pod jeho fotku zacnu ludia navzajpom kritizovat a doberat, neraz az urazat.
...
Kym sa kazdy drzí toho ze tu ide o fotku a ze autor poprosil kritizovat fotku a nie ludi na portali, do vtedy vzdy bolo, je a bude super ... a vtedy sú pre autora komentáre vysoko prínosné a produktívne ... ak sa to zvrhne na vzájomnú kritiku medzi ludmi a oni sa zacnu zaoberat sami sebou a vzajomne kritizovat, pohoda a prínos konci, stáva sa to pre autora iba stresom a kazí to aj dojem z komentárov pod jeho fotografiou. Tak preco sa tejto idey nezastat?
...
Pýtam sa že prídeme pod fotku kvôli fotke alebo aby sme sa ventilovali? Ja som nereagoval na to že by už ona čosi netaktné či arogantné napísala, to je pravda, ale preto že poznám že týmto a takto to vždy začína. Kritika iných ludí a ich komentárov spúšťa protireakcie a prízemné ventilovanie sa a osočovanie. Toť všetko.
Štefan, dobre si to napísal...ja som sa pred časom nechal jediný krát vtiahnuť do podobnej debaty a potom som si uvedomil, že pre čo vlastne na ephoto chodím. Sú tu rôzni ľudia, so svojimi osobnými problémami, ja chápem, že to môže ovplyvniť zmysel ich komentárov - často to nie je o fotke...to je žiaľ pravda. Nikto z nás nemá patent na rozum, ani na to, čo je vo fotografii dobré a zlé, diskusia pod mojou fotkou ukazuje, že nielen na kompozíciu, TK, ale aj obsah fotky môžu byť rôzne názory...viď. názor "j.m.petzval" . Ja to rešpektujem a nevnímam ako útok na seba, podobne ani ostatné negatívne reakcie. Od onej zlej skúsenosti sa jednoducho vyjadrujem len a len k fotke a z ktirických komentárov si vyberám to, čo mi môže pomôcť sa pohnúť z miesta. Akonáhle cítim invektívy, osobné útoky, odchádzam, vypínam.
Som vlastne rád, že tu takáto debata prebieha práve pod mojou fotkou, myslím si, že by to mala byť hlavná zásada portálu - vyhnúť sa osobným útokom, i častým posmeškom najmä voči začínajúcim autorom. Všetci sme raz začínali a všetci sa učíme a vždy sa budeme mať čo učiť. A kto si myslí, že to nepotrebuje, je to jeho škoda...a zrejme tu nie je kvôli fotkám . Mnohým autorom tu chýba viac pokory, sebareflexie,sebakritiky...a sebakontroly . Často sa osočujú, vyhecujú do nepríčetnosti, pritom sa nepoznajú a keď sa osobne stretnú, zistia, že ten druhý je vlastne fajn človek
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-01-21 16:58:57
príspevok od: sunajn
No vtáčik to nie je...
10b za komentár
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-01-21 16:57:22
príspevok od: Cyril
Stefan, ved povedala len svoj nazor na niekoho nazor Mam tiez taky nazor ako ona
Cyril ja ti tvoj nazor neberiem, len mám iný. Po nejakých rokoch citania rôznych vzájomných invektív pod fotkami, kde išlo a ide vzdy autorovi len o nazory na jeho fotku, som sa v tom utvrdil. Ziadnemu autorovi este nepomohlo a nepridalo ak sa pod jeho fotku zacnu ludia navzajpom kritizovat a doberat, neraz az urazat.
...
Kym sa kazdy drzí toho ze tu ide o fotku a ze autor poprosil kritizovat fotku a nie ludi na portali, do vtedy vzdy bolo, je a bude super ... a vtedy sú pre autora komentáre vysoko prínosné a produktívne ... ak sa to zvrhne na vzájomnú kritiku medzi ludmi a oni sa zacnu zaoberat sami sebou a vzajomne kritizovat, pohoda a prínos konci, stáva sa to pre autora iba stresom a kazí to aj dojem z komentárov pod jeho fotografiou. Tak preco sa tejto idey nezastat?
...
Pýtam sa že prídeme pod fotku kvôli fotke alebo aby sme sa ventilovali? Ja som nereagoval na to že by už ona čosi netaktné či arogantné napísala, to je pravda, ale preto že poznám že týmto a takto to vždy začína. Kritika iných ludí a ich komentárov spúšťa protireakcie a prízemné ventilovanie sa a osočovanie. Toť všetko.
 
Cyril
2012-01-20 23:35:24
príspevok od: SteveS
ja stále horlím a prosím za jedno ... za trošku TOLERANCIE voči SEBE, voči vzájomným názorom navzájom Kým sa zaoberáme fotkou, je to super. Bez ohľadu na to či chválime alebo kritizujeme. Ale ak sa ľudia zaoberajú už cudzími názormi, mne sa otvára stále nožík vo vrecku Ani mne sa to nie vždy podarí, ale najmä tomu sa snažím osobne vyhýbať. Často tu ide len o hru slovíčok a zlé vysvetlovanie si iných názorov ahodnotení a už vzápätí padá vzájomná kritika a výtky k iným názorom a hodnoteniam. Prečo vlastne ???
...
Si autorka ktorej tvorbiu si vážim, podporujem, obdivujem ... ale aj napriek tomu verím že nikto, ani ty, nemá patent na absolútnu pravdu a nikoho názor nie je ten jediný a výhradne správny.
...
K tebou spomínanému Tk sa vyjadrím pre úplnosť v osobitnom komentári a tu radšej ešte uvediem jeden príklad k tejto téme čo ma práve napadol ... že ak Picasso napíše, že Rebrandtove obrazy sa mu nepáčia a sú na nič, má o tých obrazoch pravdu? Sú nanič? Preto že je uznávaným svetovým umelcom? Viem, on to nenapíše, ale ...Na svete môže byť a aj je rôzny prístup k umeniu, tvorbe, k veci ... ale napriek tomu môžu byť tieto rôzne spôsoby a smery uznávané a obdivované miliónmi ľudí včítane umelcov.
Stefan, ved povedala len svoj nazor na niekoho nazor Mam tiez taky nazor ako ona
 
Cyril
2012-01-20 10:04:11
Hmmmm, u mna super !!!
 
fotografik
2011-12-15 17:46:28
Má to hlbku...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
ruiger1
2011-12-07 07:09:01
gratulujem k fotke dna a kvybornej debate o fotografii pod nou.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
sunajn
2011-12-07 04:02:13
príspevok od: Fatty
prečo...ja nekomentujem každé foto dňa len preto lebo je to foto dňa
len ked tu čítam kecy o tom čo akože vyjadruje tmavá časť a čo svetlá časť...aaaach... tak to ma velice pobavilo
no nič...inteleguánstvo je dnes asi "in"
...ani len kritizovať nevieš...
 
sunajn
2011-12-07 03:57:01
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
toto si zabil ))))))))))))))))))))
To on, nie ja
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-12-06 20:07:12
príspevok od: Fatty
prečo...ja nekomentujem každé foto dňa len preto lebo je to foto dňa
len ked tu čítam kecy o tom čo akože vyjadruje tmavá časť a čo svetlá časť...aaaach... tak to ma velice pobavilo
no nič...inteleguánstvo je dnes asi "in"
Keď sa nad tvojou úvahou hlbšie zamyslím, niečo mi vraví, že máš v niečom pravdu, sú vtipné tie názory ostatných, lebo ich videnie je skutočne len dvojfarebné... Ja osobne, ale prízvukujem, je to čiste môj osobný názor, by som medzi tmavú a svetlú časť pichol aj úzkopixelový farebný pás vhodne prechodovo zapustený na obe strany... ako záblesk, ako spomienku na chvíle mladosti, keď dotyčná stará baba bola ešte mladá a zdravá dievčina...
Čo povieš na moju úvahu...? Len prosím ťa nie to, že ťa to pobavilo... to by ma zarmútilo... lebo som sa ozaj hlboko musel zamyslieť...
 
Fatty
2011-12-06 19:49:18
príspevok od: Stratený Stano
Fatty, aj ja mám dnes Foto dňa a akosi je tam nudno... a mám dnes dobre bojovú náladu... nepresunieš sa tam...? Pokecáme, bude vzrúšo...
prečo...ja nekomentujem každé foto dňa len preto lebo je to foto dňa
len ked tu čítam kecy o tom čo akože vyjadruje tmavá časť a čo svetlá časť...aaaach... tak to ma velice pobavilo
no nič...inteleguánstvo je dnes asi "in"
 
mariposa
ocenenie redakciou 2011-12-06 19:26:54
výborna aj tu.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-12-06 15:23:53
príspevok od: Fatty
nudaaaa
Fatty, aj ja mám dnes Foto dňa a akosi je tam nudno... a mám dnes dobre bojovú náladu... nepresunieš sa tam...? Pokecáme, bude vzrúšo...
 
Fatty
2011-12-06 15:12:31
príspevok od: brki

rád Ti pomôžem:
kontroverzia = prudká výmena názorov, spor, hádka, rozpor
kontroverznosť = protikladnosť, protirečivosť
Slovník cudzích slov, M.Ivanová-Šaligová, Z. Maníková, SPN, 1990...novšie vydanie mám doma ak budeš potrebovať
nudaaaa
 
brki
2011-12-06 14:38:15
príspevok od: Fatty
a prosímťa čo je na nej také kontroverzné? rozmazaná babka pod duchnou?
mám dojem že by si len chcel aby kontroverzná bola...
bohužiaľ nuda...

rád Ti pomôžem:
kontroverzia = prudká výmena názorov, spor, hádka, rozpor
kontroverznosť = protikladnosť, protirečivosť
Slovník cudzích slov, M.Ivanová-Šaligová, Z. Maníková, SPN, 1990...novšie vydanie mám doma ak budeš potrebovať
 
Fatty
2011-12-06 11:24:05
príspevok od: brki
ďakujem všetkým, ktorí prispeli nejakým názorom. Dával som sem tú fotku s tým, že som cítil, že je kontroverzná a vymyká sa vychodeným koľajám tohto portálu. Nemýlil som sa. A som rád, že vyvolala debatu.
a prosímťa čo je na nej také kontroverzné? rozmazaná babka pod duchnou?
mám dojem že by si len chcel aby kontroverzná bola...
bohužiaľ nuda...
 
brki
2011-12-06 09:52:03
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
kludne sa mu pozriem zoči voči
no, to by som aj ja najradšej, radšej pokeciam face to face s kýmkoľvek o čomkoľvek
 
brki
2011-12-06 09:49:50
ďakujem všetkým, ktorí prispeli nejakým názorom. Dával som sem tú fotku s tým, že som cítil, že je kontroverzná a vymyká sa vychodeným koľajám tohto portálu. Nemýlil som sa. A som rád, že vyvolala debatu.
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-12-06 09:38:47
príspevok od: brki
mám skúsenosť, že potom tá prestrelka invektív nemá konca kraja. Radšej debatujem o fotke (kvôli tomu sme tu) ako o človeku na druhej strane, navyše, keď ho nepoznám...jeho prejav ukázal, že je to tu pestré ...
kludne sa mu pozriem zoči voči
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-12-06 09:37:33
príspevok od: sunajn
No vtáčik to nie je...
toto si zabil ))))))))))))))))))))
 
brki
2011-12-06 09:31:36
fajn, že je tu pár ľudí, ktorí chcú vidieť a robiť aj iné fotky, mimo zabehaných šablón, ďakujem
 
brki
2011-12-06 09:27:46
príspevok od: brehulka
Pán kolega, v kľude ste mohli dopísať. Debilom. I keď viem, že autor sa snaží vyhýbať konfliktom. Ale správne pomenovanie sa mne nezdá konflikt.
mám skúsenosť, že potom tá prestrelka invektív nemá konca kraja. Radšej debatujem o fotke (kvôli tomu sme tu) ako o človeku na druhej strane, navyše, keď ho nepoznám...jeho prejav ukázal, že je to tu pestré ...
 
brehulka
2011-12-06 01:52:33
príspevok od: j.m.petzval
Dobrý večer Pane, pri vštkej úcte: nevydarené pseudo-socifoto. Necitlivé, hrubé zobrazenie biedy a ľudskej pominuteľnosti. Fototúry do cigánskych osád.... Takto sa to nerobí Pane.
S kvalitou a kompozíciou nie sú žiadne problémy, práve naopak. Ďakujem, že ste prečítali môj názor.
Jaj Pane, Vy ste toho ešte asi pramálo videli. Ha ha ha ,,Necitlivé, hrubé zobrazenie biedy ,,. Odporúčam od Tibora Huszára Cigáni. Ak ovšem aspoň ten bude pre Vás adekvátny partnerom, keďže Vy, skrytý za cudziu anonymitu, ohŕňate nosom nad miestnym nadšencom dobrej fotografie.
 
sunajn
2011-12-06 01:49:35
príspevok od: KESKOSENI
mne sa foto nepáči......
No vtáčik to nie je...
 
sunajn
2011-12-06 01:42:45
príspevok od: Fatty
foto nič moc...
zato miestni "odborníci" vypúšťajú hlboké analýzy...
To povedal ten pravý...
 
brehulka
2011-12-06 01:34:14
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
preco sa ospravedlnujes deb..... Aj Saudka tiez vela ludi nemoze ani citit
Pán kolega, v kľude ste mohli dopísať. Debilom. I keď viem, že autor sa snaží vyhýbať konfliktom. Ale správne pomenovanie sa mne nezdá konflikt.
 
quaq
2011-12-06 00:51:42
kua toľko kecov kôli jednej dobrej fotke :D ... ak toto môže byť na efoto foto dňa tak to podľa mňa znamená výrazný posuv vpred čo sa týka užívateľov tutok, som len rád, len tak ďalej
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
brki
2011-12-05 23:37:28
príspevok od: Marcco111
klobuk dole tuto temu by som ako jedinu nedokazal fotit...
vďaka, vlastne aj ja som mal a asi aj vždy budem mať zábrany a pochybnosti, kde je hranica, po ktorú sa dá ísť...
 
Marcco111
2011-12-05 23:28:00
klobuk dole tuto temu by som ako jedinu nedokazal fotit...
 
pistik22
2011-12-05 23:21:40
vyborne...
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-12-05 23:11:16
príspevok od: brki
Ďakujem za názor, od toho je takáto stránka, aby sme o fotkách debatovali a to nielen o TK. Nemám vo zvyku detailne popisovať okolnosti vzniku fotky, fotka má hovoriť sama. A aj toto je jedno z rizík, že to niekto pochopí ináč. V žiadnom prípade nebolo mojim cieľom fotkou niekoho zhadzovať a verte, že fotenie bolo len súčasťou návštevy, pri ktorej sme s ľuďmi z osady debatovali. To, ako som fotku upravil, tá tmavá pravá strana nebolo samoúčelné, maximálne som sa snažil potlačiť práve to, čo by mohlo byť vnímné ako popisujete, aby fotografia bola o kontraste svetla a tmy, ťažkého života a optimizmu. Myslím, že väčšina ľudí to tu tak pochopila. Cieľom fotografie je aj ukazovať kontrasty zo sveta, ktorý je od nás niekedy vzdialený pár sto metrov ale poznáme ho menej ako krajiny za Atlantikom a tým búrať bariéry. Pre mňa bola návšteva a komunikácia s tými ľuďmi silným zážitkom a svojim spôsobom pozitívnym prekvapením. Pred tým, ako som fotku uverejnil, poslali sme im nejaké fotky vytlačené a už som videl aj spätnú väzbu - fotografie, na ktorých si pozerajú tie naše a tešia sa z nich. Verte, že bez toho, aby som návštevu podrobne nepredebatoval s človekom, ktorý sa o nich roky stará a má u nich pozitívnu autoritu a bez toho, aby nás sprevádzal by som sa do toho nepustil. Je mi ľúto, ak si ma predstavujete ako paparazziho pobehujúceho po osade a naháňajúceho senzačné zábery. Opakujem, myslím si, že takéto fotografie majú svoje miesto, aj keď ako vidím sú kontroverzné, ale to je lepšie ako o podobných témach mlčať. V mojej galérii už nájdete mimo tejto 3 ďalšie zo spomínanej návštevy. Snažím sa ukázať ich život a najmä emócie v rôznych podobách. Ešte raz ďakujem za názor.
preco sa ospravedlnujes deb..... Aj Saudka tiez vela ludi nemoze ani citit
 
brki
2011-12-05 22:46:20
príspevok od: j.m.petzval
Dobrý večer Pane, pri vštkej úcte: nevydarené pseudo-socifoto. Necitlivé, hrubé zobrazenie biedy a ľudskej pominuteľnosti. Fototúry do cigánskych osád.... Takto sa to nerobí Pane.
S kvalitou a kompozíciou nie sú žiadne problémy, práve naopak. Ďakujem, že ste prečítali môj názor.
Ďakujem za názor, od toho je takáto stránka, aby sme o fotkách debatovali a to nielen o TK. Nemám vo zvyku detailne popisovať okolnosti vzniku fotky, fotka má hovoriť sama. A aj toto je jedno z rizík, že to niekto pochopí ináč. V žiadnom prípade nebolo mojim cieľom fotkou niekoho zhadzovať a verte, že fotenie bolo len súčasťou návštevy, pri ktorej sme s ľuďmi z osady debatovali. To, ako som fotku upravil, tá tmavá pravá strana nebolo samoúčelné, maximálne som sa snažil potlačiť práve to, čo by mohlo byť vnímné ako popisujete, aby fotografia bola o kontraste svetla a tmy, ťažkého života a optimizmu. Myslím, že väčšina ľudí to tu tak pochopila. Cieľom fotografie je aj ukazovať kontrasty zo sveta, ktorý je od nás niekedy vzdialený pár sto metrov ale poznáme ho menej ako krajiny za Atlantikom a tým búrať bariéry. Pre mňa bola návšteva a komunikácia s tými ľuďmi silným zážitkom a svojim spôsobom pozitívnym prekvapením. Pred tým, ako som fotku uverejnil, poslali sme im nejaké fotky vytlačené a už som videl aj spätnú väzbu - fotografie, na ktorých si pozerajú tie naše a tešia sa z nich. Verte, že bez toho, aby som návštevu podrobne nepredebatoval s človekom, ktorý sa o nich roky stará a má u nich pozitívnu autoritu a bez toho, aby nás sprevádzal by som sa do toho nepustil. Je mi ľúto, ak si ma predstavujete ako paparazziho pobehujúceho po osade a naháňajúceho senzačné zábery. Opakujem, myslím si, že takéto fotografie majú svoje miesto, aj keď ako vidím sú kontroverzné, ale to je lepšie ako o podobných témach mlčať. V mojej galérii už nájdete mimo tejto 3 ďalšie zo spomínanej návštevy. Snažím sa ukázať ich život a najmä emócie v rôznych podobách. Ešte raz ďakujem za názor.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-12-05 22:12:35
príspevok od: brki
ďakujem Peter, verím, že Ty to myslíš úprimne ...no ako sa môžeš dočítať vyššie, názory sú niekedy kontroverzné a mňa teší, že vyvolala diskusiu oveľa viac, ako to, či to je nejaká topka. A teší ma, že vyvolala diskusiu ako menšinový žáner.
Som si diskusiu zhruba prečítal, ale znovu som pri tom trojbodovaní,čo sme sa bavili... mne by tu stačilo len jedno číslo, mám tendenciu podvedome spájať tieto atribúty v jeden výsledok..
 
Lucka_W
2011-12-05 22:10:12
Nema chybu Perfektnaaa
 
KESKOSENI
2011-12-05 21:51:58
mne sa foto nepáči......
 
j.m.petzval
2011-12-05 21:48:32
Dobrý večer Pane, pri vštkej úcte: nevydarené pseudo-socifoto. Necitlivé, hrubé zobrazenie biedy a ľudskej pominuteľnosti. Fototúry do cigánskych osád.... Takto sa to nerobí Pane.
S kvalitou a kompozíciou nie sú žiadne problémy, práve naopak. Ďakujem, že ste prečítali môj názor.
 
brki
2011-12-05 21:42:24
príspevok od: Peter Svoboda
Boris, gratulujem Ti k foto dňa, pre mňa úplne zaslúžené, emócie, pozitívna energia,jej výraz a hra svetla a tieňa ma chytili.Kompozične by som to možno akurád rád videl trošinku viac zobraté doľava, ak by to bolo na mieste možné.., ale to je len fakt drobnosť Gratulujem:)
ďakujem Peter, verím, že Ty to myslíš úprimne ...no ako sa môžeš dočítať vyššie, názory sú niekedy kontroverzné a mňa teší, že vyvolala diskusiu oveľa viac, ako to, či to je nejaká topka. A teší ma, že vyvolala diskusiu ako menšinový žáner.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-12-05 21:01:00
Boris, gratulujem Ti k foto dňa, pre mňa úplne zaslúžené, emócie, pozitívna energia,jej výraz a hra svetla a tieňa ma chytili.Kompozične by som to možno akurád rád videl trošinku viac zobraté doľava, ak by to bolo na mieste možné.., ale to je len fakt drobnosť Gratulujem:)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-12-05 19:26:08
príspevok od: Horak Martin
Nehovorím, že fotografia je zlá. Prikláňam sa k väčšine, že TK je slabá, Impakt je super, a kompo nesúdim. Len som chcel podotknúť, že keby presne túto istú fotku zverejnil niekto, kto nemá toľko priateľov, tak má asi tak 100 prezretí a 2-3 komentáre
Ten niekto nech to urobí a potom porovnáme...
 
brehulka
2011-12-05 18:50:33
príspevok od: Fatty
ja sa dokážem smiať aj vlastnej blbosti, no tentoraz sa smejem na Vás
Tak to musíte byť stále veselý chlapík.
 
maco02
2011-12-05 18:39:16
Pre mna silna fotka
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Fatty
2011-12-05 18:27:08
príspevok od: brehulka
Alečo. Ako sa dokážete smiať na vlastnej blbosti. No, akože srande.
ja sa dokážem smiať aj vlastnej blbosti, no tentoraz sa smejem na Vás
 
Aria Baró
ocenenie redakciou 2011-12-05 18:22:13
príspevok od: brki
tak tak...niekedy zabúdame, čo je zmyslom fotografovie...
tip top mega ostra kvalita + 100 svetiel aby vsetko do detailu bolo vidiet
 
brki
2011-12-05 18:20:27
príspevok od: Horak Martin
Nehovorím, že fotografia je zlá. Prikláňam sa k väčšine, že TK je slabá, Impakt je super, a kompo nesúdim. Len som chcel podotknúť, že keby presne túto istú fotku zverejnil niekto, kto nemá toľko priateľov, tak má asi tak 100 prezretí a 2-3 komentáre
nemám ten pocit, 90 % ľudí v kolonke "priatelia" vôbec nepoznám a pridal som si ich, lebo mi je sympatická a blízka ich tvorba, aby mi neušli ich fotky...samozrejme rešpektujem Tvoj názor na TK kvalitu, vyššie sme o tom už debatovali. Pri farebnej krajinkárskej fotke by som sám takúto TK neakceptoval, v tomto prípade ma ani tak nezaujíma názor na tzv. "TK" tejto fotky, ako skôr impakt. Čo to je TK v takomto prípade?
 
Horak Martin
2011-12-05 18:10:32
príspevok od: brki
súhlasím, nie každý žáner každému sedí. Považujem na tejto stránke túto fotku za menšinový žáner. Ale radšej si prečítam, že sa Ti (tu si väčšina ľudí tyká fotka nepáči z nejakého dôvodu, ako rozoberať, kto má koľko priateľov
Nehovorím, že fotografia je zlá. Prikláňam sa k väčšine, že TK je slabá, Impakt je super, a kompo nesúdim. Len som chcel podotknúť, že keby presne túto istú fotku zverejnil niekto, kto nemá toľko priateľov, tak má asi tak 100 prezretí a 2-3 komentáre
 
brki
2011-12-05 17:44:04
príspevok od: Horak Martin
No, myslím si, že čím viac má človek v profile "priateľov" tým je vyššia šanca, že sa dostane aj takáto fotografia na "fotografiu dňa". Samozrejme bez urážky nakoľko máte aj množstvo perfektných fotografií. Iba som chcel poukázať na fakt
súhlasím, nie každý žáner každému sedí. Považujem na tejto stránke túto fotku za menšinový žáner. Ale radšej si prečítam, že sa Ti (tu si väčšina ľudí tyká fotka nepáči z nejakého dôvodu, ako rozoberať, kto má koľko priateľov
 
brehulka
2011-12-05 17:30:56
príspevok od: Fatty
foto nič moc...
zato miestni "odborníci" vypúšťajú hlboké analýzy...
Alečo. Ako sa dokážete smiať na vlastnej blbosti. No, akože srande.
 
brki
2011-12-05 17:28:46
neviem či odborníci, ale majú niečo nafotené, takže prečo by nenapísali svoj názor. Rešpektujem a vážim si každého názor, kto "ide s kožou na trh" a podrobí tu svoje fotky kritike.
 
Horak Martin
2011-12-05 17:26:14
No, myslím si, že čím viac má človek v profile "priateľov" tým je vyššia šanca, že sa dostane aj takáto fotografia na "fotografiu dňa". Samozrejme bez urážky nakoľko máte aj množstvo perfektných fotografií. Iba som chcel poukázať na fakt
 
Fatty
2011-12-05 16:35:40
foto nič moc...
zato miestni "odborníci" vypúšťajú hlboké analýzy...
 
brehulka
2011-12-05 16:28:25
príspevok od: brki
tak tak...niekedy zabúdame, čo je zmyslom fotografovie...
Nuž, zmyslom fotografie je aj komentár. Vyjadrenie svojho pocitu, vnímania. Ale nie direktíva pre ostatných. Ale kvôli tomu som sem už neprišla. Prišla som sem pogratulovať k fotečke dňa. V totmo žánri sa to tu podarí tak raz za sto rokov, ak si dobre pamätám. Verím, že ešte máte zopár pekných ,,náhodičiek,, pre nás, tých adrenalínovejších.
 
brki
2011-12-05 16:04:22
príspevok od: Aria Baró
niekedy treba brat veci s nadhladom a neriesit tolko
tak tak...niekedy zabúdame, čo je zmyslom fotografovie...
 
planco
2011-12-05 15:45:03
Foto dna pre mna, velmi zaujmava, hlavne preto, ze tiez fotim dokument a reportaz..
TK je troska mensia, ale pri dokumente to nevadi, prvorada je informacia a jej podanie+impakt
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-12-05 15:42:06
príspevok od: Aria Baró
niekedy treba brat veci s nadhladom a neriesit tolko
Ved práve, presne to som chcel naznačiť Zdá sa že zrno padlo na úrodnú pôdu, pochopila
 
Aria Baró
ocenenie redakciou 2011-12-05 15:29:59
príspevok od: SteveS
ja stále horlím a prosím za jedno ... za trošku TOLERANCIE voči SEBE, voči vzájomným názorom navzájom Kým sa zaoberáme fotkou, je to super. Bez ohľadu na to či chválime alebo kritizujeme. Ale ak sa ľudia zaoberajú už cudzími názormi, mne sa otvára stále nožík vo vrecku Ani mne sa to nie vždy podarí, ale najmä tomu sa snažím osobne vyhýbať. Často tu ide len o hru slovíčok a zlé vysvetlovanie si iných názorov ahodnotení a už vzápätí padá vzájomná kritika a výtky k iným názorom a hodnoteniam. Prečo vlastne ???
...
Si autorka ktorej tvorbiu si vážim, podporujem, obdivujem ... ale aj napriek tomu verím že nikto, ani ty, nemá patent na absolútnu pravdu a nikoho názor nie je ten jediný a výhradne správny.
...
K tebou spomínanému Tk sa vyjadrím pre úplnosť v osobitnom komentári a tu radšej ešte uvediem jeden príklad k tejto téme čo ma práve napadol ... že ak Picasso napíše, že Rebrandtove obrazy sa mu nepáčia a sú na nič, má o tých obrazoch pravdu? Sú nanič? Preto že je uznávaným svetovým umelcom? Viem, on to nenapíše, ale ...Na svete môže byť a aj je rôzny prístup k umeniu, tvorbe, k veci ... ale napriek tomu môžu byť tieto rôzne spôsoby a smery uznávané a obdivované miliónmi ľudí včítane umelcov.
niekedy treba brat veci s nadhladom a neriesit tolko
 
brki
2011-12-05 15:15:12
príspevok od: brehulka
Tu by som si dovolila reagovať. Pán kolega, nie každý krajinkár musí na jeseň čakať na jeseň. Sú aj takí, alebo je aj taký, ktorému bude repka olejná kvitnúť v snehu. Pod Tatrami. Teda, ak budete takú fotečku chcieť.
No a trošku ste mi potvrdili týmto stručným komentíkom tú ,,náhodičku,,. (...V prípade mojej fotky som netušil čo ma v chatrči čaká,,,,,Vo vnútri nebol na to čas.....som sa ich snažil odhadnúť ....) Ale ja Vás zato nehaním. Pohotovosť chválim. Ale ...
 
brehulka
2011-12-05 15:13:00
príspevok od: brki
Venoval si mi kopec času, ďakujem ...a dobre si analyzoval situáciu.
K tomu, čoho sa dotkla aj Brehulka a zamýšľaš sa aj Ty...teda zámer, alebo "náhodička" . V prípade ateliérových fotiek má fotograf čas premyslieť si a pripraviť výber fototechniky a jej nastavenie, svetlo, scéna, rekvizity...jediné, čo môže byť náhodička je nálada modelky. Možno sa pred fotením pohádala s frajerom, možno mala pekný zážitok, ktovie. To fotograf ťažšie ovplyvní. Podobne v krajine. Keď krajinkár chce fotiť jesennú krajinu, počká si na vhodné ročné obdobie , vhodné zafarbenie stromov, scénu má vyhluiadnutú, techniku premyslenú. Náhoda môže byť, že príde lokálna hmla nič nie je vidno. V prípade mojej fotky som netušil čo ma v chatrči čaká, aké svetlo, akí ľudia, koľko priestoru a aký objektív nasadiť. Vo vnútri nebol na to čas, musel som predvídať, aké budú podmienky, vďaka kamarátovi som sa ich snažil odhadnúť a vnútri som už len korigoval. Podmienky boli ešte horšie ako som čakal. Takže čo je na mojej fotke náhoda a čo zámer?
Čo sa týka hodnotenia, 5 zo 7 je dobrá známka ...vážne, ja často neviem dať známku za TK a najradšej by som bol, keby som mohol hodnotiť len kompozíciu a hlavne impakt. Karol Srnec tu mal pred cca rokom článok - zamyslenie o tom, čo sa myslí pod pojmom "technická kvalita fotografie". Je to veľmi relatívny pojem. Dobrý článok..
Štefan, vďaka za Tvoj čas a obšírny komentár.
Tu by som si dovolila reagovať. Pán kolega, nie každý krajinkár musí na jeseň čakať na jeseň. Sú aj takí, alebo je aj taký, ktorému bude repka olejná kvitnúť v snehu. Pod Tatrami. Teda, ak budete takú fotečku chcieť.
No a trošku ste mi potvrdili týmto stručným komentíkom tú ,,náhodičku,,. (...V prípade mojej fotky som netušil čo ma v chatrči čaká,,,,,Vo vnútri nebol na to čas.....som sa ich snažil odhadnúť ....) Ale ja Vás zato nehaním. Pohotovosť chválim. Ale ...
 
brki
2011-12-05 14:59:46
príspevok od: brehulka
Pán kolega, Vy viete pekne písať a ja možno zase vŕtať. Tu pán kolega autor, si myslel, že keď sa prikláňam k názoru o lepšiu TK, že by som rada akúsi ateliérovku. Žeby som šperky s modelky sňala, na oči ostrila apod. Nie, nie, mýlil sa. Fotečka pre mňa spĺňa, to čo má. Má dej, má emócie. Moja malá poznámka k TK (ktorú ja nerada hodnotím, lebo je to pre mňa nepodstatná záležitosť na webe, resp. nie každý miestny autor tu disponuje s profi technikou) bola len mienená, že by som to rada videla tak ,,čistejšie,,, tak čerstvejšie, akože je to fotečka z tohto tisíročia, nie z dôb dávno minulých, ako napríklad od pána Sudeka. No, myslím si, že i on by fotečku ale pochválil.
...Už som aj Štefanovi písal - asi som sa zle vyjadril... ja som nevnímal Tvoj komentár ako píšeš - požiadavku na ateliérovú kvalitu...fakt som sa zle vyjadril, keď ste ma dvaja rovnako pochopili ...s vami dvomi nemusím polemizovať o chápaní pojmu "technická kvalita" , nepatríte do klubu "čím ostrejšie, čím farebnejšie tým lepšie... ...úplne rozumiem, na čo mierila Tvoja poznámka. Ešte raz ďakujem aj Tebe za čas a myšlienky
 
brki
2011-12-05 14:50:36
príspevok od: markato1
vyborne foto..nemam slov..mozno predsa:).ako si sa dostal do ciganskej chatrce..:)?
vďaka, s kamarátom, ktorý tam pôsobí ako farár, poznám sa s ním cez fotky, výborný človek, má v osade autoritu.
 
brki
2011-12-05 14:43:20
príspevok od: SteveS
TK - prečo som napr. ja nehodnotil na 7b ... ( nemám žiadnu výčitku ale už mám čas a Borisa ako autora to viem, že konkrétne názory zaujímajú) :
...
Počas hodnotenia som ja osobne nemal času nazvyš ale chcel som foto podporiť lebo impact to malo na mna skvelý a ani voči kompu som nemal výhrady. Moment, atmosféra, samé plus. Ale je tu aj povinná tretia kolonka TK. Pre mna najmenej podstatná (!!!) a ak by som ja bol tvorca portálu, najvyšia známka by bola vcítane kompozicie iba polovicna ako pre impact, teda rozsah max. známok max. možnej stupnice by bol 4,4,8. Ale stupnica je aká je a preto 7 dávam len ak nenájdem žiadnu chybičku a som presvedčený, že u výsledku ide o zámer autora. Že ten keby chcel, mohol a vedel by to asi zrobiť aj inak a že umelecký nádych a výtvarnosť vo fotke nie sú dielom a následkom náhodného rozmazania pohybom či nesprávnych expozičných nastavení vo chvíli, keď autorovi v skutočnosti išlo o klasicky ostro nasnímanú fotografiu.
...
Zvažoval som teda či ide o presný zámer alebo nie. Či tam to dusno a jemne rozmazané hmlisto bolo pridané a realizované (spravidla spolu so šumom či textúrou) zámerne, alebo to tak vyšlo s ohľadom na prahovo nízke hodnoty svetla a nastaveného času a clony. Či nejde len o jemne rozhýbanú a neudržanú fotku (zámerné umelecké rozhýbanie som vylúčil úplne). Žiadne zámerné vložené prvky (šum, textúru atd.) som nenašiel a pocitovo to v rýchlosti vyhodnotil ako tú druhú možnosť.
...
Môžem sa teda mýliť, ale mám pocit, že keby Boris fotil napr. na silnejšej technike, na dobrom Fulframe ktorý má hodne vyššie možnosti s dvíhaním Isa a času, že by bol by zrobil inú fotku, ostrejšiu, nie takúto a že táto fotka je teda z časti aj dielom nedostatku svetla a nastavenia okrajových možných hodnôt expozície. To aj on sám vzápätí po prvých komentoch potvrdil a sa na podmienky odvolal.
...
Dodávam, že mne exif nepripadá čudný ako som tu niekde čítal, nastavil by som 50D asi tiež nejak rovnako. Neraz aj za rozmazanejšiu a zašumenú fotku dávam často 7 ak som si istý že ide o konkrétne a presne cielený výtvarný výsledok autora, ktorý by tú ktorú danú fotku vedel urobiť aj celkom inak, bez šumu, nerozmazanú, ostro. A hlavne, na záver ... myslím ze 6ky aj 5ky nie su az také zlé známky a nestoja za kritiku známkovania.
Venoval si mi kopec času, ďakujem ...a dobre si analyzoval situáciu.
K tomu, čoho sa dotkla aj Brehulka a zamýšľaš sa aj Ty...teda zámer, alebo "náhodička" . V prípade ateliérových fotiek má fotograf čas premyslieť si a pripraviť výber fototechniky a jej nastavenie, svetlo, scéna, rekvizity...jediné, čo môže byť náhodička je nálada modelky. Možno sa pred fotením pohádala s frajerom, možno mala pekný zážitok, ktovie. To fotograf ťažšie ovplyvní. Podobne v krajine. Keď krajinkár chce fotiť jesennú krajinu, počká si na vhodné ročné obdobie , vhodné zafarbenie stromov, scénu má vyhluiadnutú, techniku premyslenú. Náhoda môže byť, že príde lokálna hmla nič nie je vidno. V prípade mojej fotky som netušil čo ma v chatrči čaká, aké svetlo, akí ľudia, koľko priestoru a aký objektív nasadiť. Vo vnútri nebol na to čas, musel som predvídať, aké budú podmienky, vďaka kamarátovi som sa ich snažil odhadnúť a vnútri som už len korigoval. Podmienky boli ešte horšie ako som čakal. Takže čo je na mojej fotke náhoda a čo zámer?
Čo sa týka hodnotenia, 5 zo 7 je dobrá známka ...vážne, ja často neviem dať známku za TK a najradšej by som bol, keby som mohol hodnotiť len kompozíciu a hlavne impakt. Karol Srnec tu mal pred cca rokom článok - zamyslenie o tom, čo sa myslí pod pojmom "technická kvalita fotografie". Je to veľmi relatívny pojem. Dobrý článok..
Štefan, vďaka za Tvoj čas a obšírny komentár.
 
markato1
2011-12-05 14:40:50
vyborne foto..nemam slov..mozno predsa:).ako si sa dostal do ciganskej chatrce..:)?
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-12-05 14:32:53
príspevok od: brki
Štefan, s tým bleskom to nemala byť ani tak replika na nejaký konkrétny návrh ho použiť, skôr som zdôrazňoval svoj názor, že toto je ten typ fotky, kde výber použitej fototechniky a nastavenie parametrov pri fotení nie sú primárne zamerané na dosiahnutie vysokej kvality (ostrosť, minimálny šum, žiadne prepaly - expozične správne pokrytá celá plocha fotky), ale na dosiahnutie atmosféry a emócií. Blesk som mal vo vaku, ale keď som vošiel do prvej chatrče, bolo mi jasné, že ho nepoužijem. Nayvyše v prípade tejto fotky domáci starý pán tesne predtým vymaľoval strop (zbitý z dosák a papundeklov) a nechal ho mokrý v prekúrenej miestnosti bez toho, aby vyvetral. Bolo to ako v kúpeľni po horúcej sprche. Aj to paradoxne možno pomohlo atmosfére, aj keď tzv. "TK" možno nie.
To, že Ti prevod vyhovuje ma potešilo, včera som s b.a.f.o.a.r.t. -om viedol debatu na tému prevod. Niekoľkokrát som to prerábal nanovo a výsledok mne osobne vyhovuje. Všeobecne uznávaná predstava o optimálnom prevode mi pripadá niekedy technokratická. V niektorých prípadoch mi dokonca vyhovuje viac šedej. Je to od prípadu k prípadu. Každý prvok technickej kvality fotky, alebo kompozície by sa mal vždy hodnotiť vo vzťahu k obsahu fotky a ja tak k fotkám aj pristupujem. Fotky sa nerobia kvôli prevodu, nefotografujeme polohu horizontu, nefotografujeme zlatý rez...to sú len technické a kompozičné nástroje fotografa, ako umocniť obsah a potlačiť nejaké rušivé prvky.
súhlas
 
brki
2011-12-05 14:24:04
príspevok od: SteveS
TK versus BLESK a celoplošná OSTROSŤ:
...
Jedna poznámka k tomu, že nie každý (napr. ja a aj viacerí čo spomenuli Tk a poznám ich osobne a dobre) nenaznačujú poznámkou o TK a nižším hodnotením ako 7b to, že obraz "má byť celý ostrý a jasný a priblesnutý bleskom, kvázy ako v ateliéri" ... lebo tak Boris na to reaguješ, keď odpovedáš že blesk by atmosféru zabil. Napr. práve "Mrkve", ktorá má v archíve mnohé skvelé, výtvarné a atmosfericky dusné veci, mnohé nesúce silnú symboliku, vysoko nad latkou tu priemerne pridávaných fotografiíí ... len ju tu nikto nepozná lebo nedáva fotky na kritiku. Ale to je každému čo len trošku pokročilému fotografovi jasné, že blesk by zabil atmosféru. A nikto, aspoń som to nezaregistroval, blesk nenavrhol.

Asi som tu dal najnižšie hodnotenie za Tk a pritom sa mi ta fotka veľmi páči, skoro presne taká aká je, aj prevod - že je sivšia a nie úplne kontrastná s výraznou bielou ...
Štefan, s tým bleskom to nemala byť ani tak replika na nejaký konkrétny návrh ho použiť, skôr som zdôrazňoval svoj názor, že toto je ten typ fotky, kde výber použitej fototechniky a nastavenie parametrov pri fotení nie sú primárne zamerané na dosiahnutie vysokej kvality (ostrosť, minimálny šum, žiadne prepaly - expozične správne pokrytá celá plocha fotky), ale na dosiahnutie atmosféry a emócií. Blesk som mal vo vaku, ale keď som vošiel do prvej chatrče, bolo mi jasné, že ho nepoužijem. Nayvyše v prípade tejto fotky domáci starý pán tesne predtým vymaľoval strop (zbitý z dosák a papundeklov) a nechal ho mokrý v prekúrenej miestnosti bez toho, aby vyvetral. Bolo to ako v kúpeľni po horúcej sprche. Aj to paradoxne možno pomohlo atmosfére, aj keď tzv. "TK" možno nie.
To, že Ti prevod vyhovuje ma potešilo, včera som s b.a.f.o.a.r.t. -om viedol debatu na tému prevod. Niekoľkokrát som to prerábal nanovo a výsledok mne osobne vyhovuje. Všeobecne uznávaná predstava o optimálnom prevode mi pripadá niekedy technokratická. V niektorých prípadoch mi dokonca vyhovuje viac šedej. Je to od prípadu k prípadu. Každý prvok technickej kvality fotky, alebo kompozície by sa mal vždy hodnotiť vo vzťahu k obsahu fotky a ja tak k fotkám aj pristupujem. Fotky sa nerobia kvôli prevodu, nefotografujeme polohu horizontu, nefotografujeme zlatý rez...to sú len technické a kompozičné nástroje fotografa, ako umocniť obsah a potlačiť nejaké rušivé prvky.
 
brehulka
2011-12-05 14:11:39
príspevok od: SteveS
Ale no, stará pani, vy snád neodídete? Váš cynizmus by tu chýbal! A vaše hodnotenie pod touto peknou fotečkou ale tiež chýba, nože sa vyjadrite aby som vedel kam si vás mám šupnúť a zaradiť ja
Pán kolega, Vy viete pekne písať a ja možno zase vŕtať. Tu pán kolega autor, si myslel, že keď sa prikláňam k názoru o lepšiu TK, že by som rada akúsi ateliérovku. Žeby som šperky s modelky sňala, na oči ostrila apod. Nie, nie, mýlil sa. Fotečka pre mňa spĺňa, to čo má. Má dej, má emócie. Moja malá poznámka k TK (ktorú ja nerada hodnotím, lebo je to pre mňa nepodstatná záležitosť na webe, resp. nie každý miestny autor tu disponuje s profi technikou) bola len mienená, že by som to rada videla tak ,,čistejšie,,, tak čerstvejšie, akože je to fotečka z tohto tisíročia, nie z dôb dávno minulých, ako napríklad od pána Sudeka. No, myslím si, že i on by fotečku ale pochválil.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-12-05 14:00:48
TK - prečo som napr. ja nehodnotil na 7b ... ( nemám žiadnu výčitku ale už mám čas a Borisa ako autora to viem, že konkrétne názory zaujímajú) :
...
Počas hodnotenia som ja osobne nemal času nazvyš ale chcel som foto podporiť lebo impact to malo na mna skvelý a ani voči kompu som nemal výhrady. Moment, atmosféra, samé plus. Ale je tu aj povinná tretia kolonka TK. Pre mna najmenej podstatná (!!!) a ak by som ja bol tvorca portálu, najvyšia známka by bola vcítane kompozicie iba polovicna ako pre impact, teda rozsah max. známok max. možnej stupnice by bol 4,4,8. Ale stupnica je aká je a preto 7 dávam len ak nenájdem žiadnu chybičku a som presvedčený, že u výsledku ide o zámer autora. Že ten keby chcel, mohol a vedel by to asi zrobiť aj inak a že umelecký nádych a výtvarnosť vo fotke nie sú dielom a následkom náhodného rozmazania pohybom či nesprávnych expozičných nastavení vo chvíli, keď autorovi v skutočnosti išlo o klasicky ostro nasnímanú fotografiu.
...
Zvažoval som teda či ide o presný zámer alebo nie. Či tam to dusno a jemne rozmazané hmlisto bolo pridané a realizované (spravidla spolu so šumom či textúrou) zámerne, alebo to tak vyšlo s ohľadom na prahovo nízke hodnoty svetla a nastaveného času a clony. Či nejde len o jemne rozhýbanú a neudržanú fotku (zámerné umelecké rozhýbanie som vylúčil úplne). Žiadne zámerné vložené prvky (šum, textúru atd.) som nenašiel a pocitovo to v rýchlosti vyhodnotil ako tú druhú možnosť.
...
Môžem sa teda mýliť, ale mám pocit, že keby Boris fotil napr. na silnejšej technike, na dobrom Fulframe ktorý má hodne vyššie možnosti s dvíhaním Isa a času, že by bol by zrobil inú fotku, ostrejšiu, nie takúto a že táto fotka je teda z časti aj dielom nedostatku svetla a nastavenia okrajových možných hodnôt expozície. To aj on sám vzápätí po prvých komentoch potvrdil a sa na podmienky odvolal.
...
Dodávam, že mne exif nepripadá čudný ako som tu niekde čítal, nastavil by som 50D asi tiež nejak rovnako. Neraz aj za rozmazanejšiu a zašumenú fotku dávam často 7 ak som si istý že ide o konkrétne a presne cielený výtvarný výsledok autora, ktorý by tú ktorú danú fotku vedel urobiť aj celkom inak, bez šumu, nerozmazanú, ostro. A hlavne, na záver ... myslím ze 6ky aj 5ky nie su az také zlé známky a nestoja za kritiku známkovania.
 
beholder
2011-12-05 13:53:15
...fotka!
Tech. kvalita: 3 | Kompozícia: 5 | Impakt: 7 | Priemer: 5.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-12-05 13:51:15
TK versus BLESK a celoplošná OSTROSŤ:
...
Jedna poznámka k tomu, že nie každý (napr. ja a aj viacerí čo spomenuli Tk a poznám ich osobne a dobre) nenaznačujú poznámkou o TK a nižším hodnotením ako 7b to, že obraz "má byť celý ostrý a jasný a priblesnutý bleskom, kvázy ako v ateliéri" ... lebo tak Boris na to reaguješ, keď odpovedáš že blesk by atmosféru zabil. Napr. práve "Mrkve", ktorá má v archíve mnohé skvelé, výtvarné a atmosfericky dusné veci, mnohé nesúce silnú symboliku, vysoko nad latkou tu priemerne pridávaných fotografiíí ... len ju tu nikto nepozná lebo nedáva fotky na kritiku. Ale to je každému čo len trošku pokročilému fotografovi jasné, že blesk by zabil atmosféru. A nikto, aspoń som to nezaregistroval, blesk nenavrhol.

Asi som tu dal najnižšie hodnotenie za Tk a pritom sa mi ta fotka veľmi páči, skoro presne taká aká je, aj prevod - že je sivšia a nie úplne kontrastná s výraznou bielou ...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-12-05 13:47:10
príspevok od: brehulka
Mne sa iba neotváral nožík vo vrecku, mňa aj poriadne pichol. Ale zakusla som si do jazyku. No, možno aj Vy, pán kolega, viete, že zopár ľudí odtiaľto kvôli takýmto nekopromisným a jediným správnym názorom odišli . So zapichnutým nožíkom a odkusnutým jazykom.
Ale no, stará pani, vy snád neodídete? Váš cynizmus by tu chýbal! A vaše hodnotenie pod touto peknou fotečkou ale tiež chýba, nože sa vyjadrite aby som vedel kam si vás mám šupnúť a zaradiť ja
 
brehulka
2011-12-05 13:31:00
príspevok od: SteveS
ja stále horlím a prosím za jedno ... za trošku TOLERANCIE voči SEBE, voči vzájomným názorom navzájom Kým sa zaoberáme fotkou, je to super. Bez ohľadu na to či chválime alebo kritizujeme. Ale ak sa ľudia zaoberajú už cudzími názormi, mne sa otvára stále nožík vo vrecku Ani mne sa to nie vždy podarí, ale najmä tomu sa snažím osobne vyhýbať. Často tu ide len o hru slovíčok a zlé vysvetlovanie si iných názorov ahodnotení a už vzápätí padá vzájomná kritika a výtky k iným názorom a hodnoteniam. Prečo vlastne ???
...
Si autorka ktorej tvorbiu si vážim, podporujem, obdivujem ... ale aj napriek tomu verím že nikto, ani ty, nemá patent na absolútnu pravdu a nikoho názor nie je ten jediný a výhradne správny.
...
K tebou spomínanému Tk sa vyjadrím pre úplnosť v osobitnom komentári a tu radšej ešte uvediem jeden príklad k tejto téme čo ma práve napadol ... že ak Picasso napíše, že Rebrandtove obrazy sa mu nepáčia a sú na nič, má o tých obrazoch pravdu? Sú nanič? Preto že je uznávaným svetovým umelcom? Viem, on to nenapíše, ale ...Na svete môže byť a aj je rôzny prístup k umeniu, tvorbe, k veci ... ale napriek tomu môžu byť tieto rôzne spôsoby a smery uznávané a obdivované miliónmi ľudí včítane umelcov.
Mne sa iba neotváral nožík vo vrecku, mňa aj poriadne pichol. Ale zakusla som si do jazyku. No, možno aj Vy, pán kolega, viete, že zopár ľudí odtiaľto kvôli takýmto nekopromisným a jediným správnym názorom odišli . So zapichnutým nožíkom a odkusnutým jazykom.
 
Špagetka
2011-12-05 13:25:26
...foto ma uzasnu atmosferu a preto davam 21...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-12-05 12:50:20
príspevok od: Aria Baró
+ TK????????? ved ta TK je vyborna ... preboha ... keby to je dokonala TK tak by sa to pekne pohnojilo a uz by to nemalo taky impakt ako teraz !!!!!
ja stále horlím a prosím za jedno ... za trošku TOLERANCIE voči SEBE, voči vzájomným názorom navzájom Kým sa zaoberáme fotkou, je to super. Bez ohľadu na to či chválime alebo kritizujeme. Ale ak sa ľudia zaoberajú už cudzími názormi, mne sa otvára stále nožík vo vrecku Ani mne sa to nie vždy podarí, ale najmä tomu sa snažím osobne vyhýbať. Často tu ide len o hru slovíčok a zlé vysvetlovanie si iných názorov ahodnotení a už vzápätí padá vzájomná kritika a výtky k iným názorom a hodnoteniam. Prečo vlastne ???
...
Si autorka ktorej tvorbiu si vážim, podporujem, obdivujem ... ale aj napriek tomu verím že nikto, ani ty, nemá patent na absolútnu pravdu a nikoho názor nie je ten jediný a výhradne správny.
...
K tebou spomínanému Tk sa vyjadrím pre úplnosť v osobitnom komentári a tu radšej ešte uvediem jeden príklad k tejto téme čo ma práve napadol ... že ak Picasso napíše, že Rebrandtove obrazy sa mu nepáčia a sú na nič, má o tých obrazoch pravdu? Sú nanič? Preto že je uznávaným svetovým umelcom? Viem, on to nenapíše, ale ...Na svete môže byť a aj je rôzny prístup k umeniu, tvorbe, k veci ... ale napriek tomu môžu byť tieto rôzne spôsoby a smery uznávané a obdivované miliónmi ľudí včítane umelcov.
 
Matúš Koprda
2011-12-05 12:29:46
jo... gratulki Boris (:
 
Anena
2011-12-05 10:52:13
Vyborna fotka.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
brki
2011-12-05 10:44:44
príspevok od: noske
konecne nieco, co tomuto fotoportalo dava aj to FOTO.
vyborna fotografia plna emocie
ďakujem, takýto komentár poteší
 
noske
2011-12-05 10:32:53
konecne nieco, co tomuto fotoportalo dava aj to FOTO.
vyborna fotografia plna emocie
 
turiecfoto
 
brki
2011-12-05 09:35:44
ďakujem všetkým, ktorým sa to páči aj tým, ktorým sa to nepáči, tým, ktorí si dali tú námahu a napísali názor aj tým, ktorí len nakukli
 
brki
2011-12-05 09:34:31
príspevok od: kmotrík
pri všetkej úcte, u mňa nie
aj tak ďakujem za návštevu, ani mne sa vždy všetko nepáči
 
brki
2011-12-05 09:32:34
príspevok od: odyner
odkial ste ludia prisli na to ze pani je chora? lebo vstava z postele? ach ten pesimizmus... no co uz... fotka je skvela, ja som tiez toho nazoru, ze impakt je v tomto pripade a zanri dolezitejsi ako TK, to zrno tam nema chybu, ja by som prijal aj viac
ďakujem, len dodám, že žiaľ, tá pani je naozaj chorá. jej manžel nám dovolil u nich fotiť, ale jej optimizmus a optimizmus jej manžela, navyše v podmienkach v ktorých žijú ma nenechal chladným
 
pene
2011-12-05 09:22:28
Vyborna fotka, tiez by som chcel mat taku vo svojom archive
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Lama
2011-12-05 09:16:09
krasne svetlo, fajn fotka
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
odyner
2011-12-05 09:15:45
odkial ste ludia prisli na to ze pani je chora? lebo vstava z postele? ach ten pesimizmus... no co uz... fotka je skvela, ja som tiez toho nazoru, ze impakt je v tomto pripade a zanri dolezitejsi ako TK, to zrno tam nema chybu, ja by som prijal aj viac
 
Paulie
2011-12-05 09:07:12
A je to tam, gratulejšn.
 
kmotrík
2011-12-05 08:56:20
pri všetkej úcte, u mňa nie
 
milanF
2011-12-05 06:52:20
+++
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-12-05 06:50:54
toz hura
 
JaroD.
2011-12-05 06:28:45
Skvelá atmo, trochu ovplyvňuje slabšia kompozícia.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
pongo
2011-12-04 21:43:39
...no, má to príbeh a to je ono...varianta: vošiel si potichu do izby, cvakol raz...babka začula cvaknutie, vedela o čo ide, zberala sa (polonahá?) z postele, našťastie v dobrej nálade, druhý cvak...možno jej už i niekto povedal, "babka si na Nete" a ona to snáď aj naďalej berie s humorom...fajn foto!...
 
brehulka
2011-12-04 19:13:03
príspevok od: brki
vďaka za názor...nerozumiem celkom - čo je to náhodička a čo úmysel v tejto konkrétnej situácii ? Prostredie cigánskej chatrče pri večernom slabom svetle žiarovky, málo priestoru. To bolo fotenie v autentických, veľmi špecifických podmienkach, so všetkým čo to obnáša. Do ateliéru by tá starenka so mnou asi nešla
V prvom rade neverím, že ste to s tým ateliérom s tetuškou skúšali. Teda, či by nešla. Lebo myslím si, že ak by aj nešla, príbuzní by ju tam aj tak doniesli. Za menší honorár. A že nerozumiete, nuž, veru nemám pedagogické vzdelanie a mne už stále menej a menej ľudí rozumie. Nelámte si s tým hlavu. Veľa dobrého svetla želám.
 
brki
2011-12-04 19:00:44
príspevok od: brehulka
V náhľade som si prv myslela, že nejaká moja spolužiačka. Po rozkliku ale vidím, že susedových dievča, čo som kedysi kočíkovala. Takže dievka šup z postele, želám ešte veľa energie.
No a tiež by som sa priklonila k názoru na lepšiu kvalitku, takto mi to pripadá, a hlavne po prečítaní exifu, skôr ako náhodička než úmysel. Ale potešilo, že takúto fotečku tu vidím na TOP priečke.
vďaka za názor...nerozumiem celkom - čo je to náhodička a čo úmysel v tejto konkrétnej situácii ? Prostredie cigánskej chatrče pri večernom slabom svetle žiarovky, málo priestoru. To bolo fotenie v autentických, veľmi špecifických podmienkach, so všetkým čo to obnáša. Do ateliéru by tá starenka so mnou asi nešla
 
brehulka
2011-12-04 18:51:16
V náhľade som si prv myslela, že nejaká moja spolužiačka. Po rozkliku ale vidím, že susedových dievča, čo som kedysi kočíkovala. Takže dievka šup z postele, želám ešte veľa energie.
No a tiež by som sa priklonila k názoru na lepšiu kvalitku, takto mi to pripadá, a hlavne po prečítaní exifu, skôr ako náhodička než úmysel. Ale potešilo, že takúto fotečku tu vidím na TOP priečke.
 
Paulie
2011-12-04 18:23:24
S úsmevom do nového dňa. Trochu by som sa pohral s kontrastom + gamma, tmavá časť je OK ale práve tá osvetlená časť by mohla byť o malý kúsok výraznejšia. A čakám na reportáž.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-12-04 17:20:46
Jaza sa vyslovila, že tá čierna plocha napravo má svoj význam... môj vkus mi však vraví, že je jej tam už veľa a radšej by som na jej úkor prijal miesto vľavo, lebo sú tam hrnčekové tesnoty... a ja tiež radšej svetlo ako tmu... tej si ešte užijem... :) Ale vďaka tiež za inšpiráciu - cez sviatky idem na Detvianske lazy a poprosím svokra (88 rokov), či ma nevezme k nejakým svojim známym, sú tam hodne staré domy a hodne starí ľudia, s jeho doprovodom sa hádam bude dať ľahšie k takým ľuďom s fotoaparátom dostať...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-12-04 17:13:40
príspevok od: brki
Lubo, mňa nenaserieš ...v pohode...v tej cigánskej chatrči boli ťažké svetelné (aj iné) podmienky, surová fotka tým bola poznačená. Ver mi, že prevodu som venoval dosť času (kanále, krivky, úrovne, kontrast...), automatiku používam tak asi v 5 % prípadov, toto nebol ten prípad, tvrdá, mravenčia práca...mne sa to šedivé nezdá, ináč by som sa s tým ďalej trápil, ale samozrejme, vždy sa dá všetko ešte lepšie spraviť. Vďaka za názor a konštruktívnu kritiku
ha no ne som netusil ze taketok veci cvakas som to pozeral v robote na imacu a pride mi to sedive ale tak nemoze byt kazdy uspokojen a vies ze ja som taky frflos
 
brki
2011-12-04 16:14:49
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
ja ta asi naseriem ale mam pocit ze ten bw prevod si dost odflakol aj ked si povedia ze impakt to vsetko poriesi a netreba pozerat na tk u mna teda mozno viac popracovat na tom prevode lebo mi to pride ako by si to supol na automatiku bez toho ze by si sa pohral so svetlom tienom kanalovo popotahoval je to na mna velmi sedive ... Na druhu stranu si vazim silno socialnu fotografiu ale mazno sa dalo z toho dostat viac
Lubo, mňa nenaserieš ...v pohode...v tej cigánskej chatrči boli ťažké svetelné (aj iné) podmienky, surová fotka tým bola poznačená. Ver mi, že prevodu som venoval dosť času (kanále, krivky, úrovne, kontrast...), automatiku používam tak asi v 5 % prípadov, toto nebol ten prípad, tvrdá, mravenčia práca...mne sa to šedivé nezdá, ináč by som sa s tým ďalej trápil, ale samozrejme, vždy sa dá všetko ešte lepšie spraviť. Vďaka za názor a konštruktívnu kritiku
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-12-04 16:06:34
ja ta asi naseriem ale mam pocit ze ten bw prevod si dost odflakol aj ked si povedia ze impakt to vsetko poriesi a netreba pozerat na tk u mna teda mozno viac popracovat na tom prevode lebo mi to pride ako by si to supol na automatiku bez toho ze by si sa pohral so svetlom tienom kanalovo popotahoval je to na mna velmi sedive ... Na druhu stranu si vazim silno socialnu fotografiu ale mazno sa dalo z toho dostat viac
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
eadrom
2011-12-04 15:59:35
vyborna fotka. vtahuje do pribehu ....
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
brki
2011-12-04 14:29:37
príspevok od: Aria Baró
pre mna foto dna!!!!! skvele svetlo, tien od babky na vankusi ... kompozicia, zachytena emocia, salka na stoliku nema chybu, vyraz babky tiez, prostredie vyborne, dlho som tu nevidela taku dobru fotku, ide pekne hned do oblubenych ... + som zvedava kto na tomto portaly takuto foto este oceni ...
Ďakujem, nečakal som až takúto pochvalu ...mám rád impaktové fotky, často sú v úzadí pred inými žánrami, uprednostňuje sa (aj v diskusiách) TK...ten komentár je viac ako akékoľvek body, cením si to
 
Kvietok
2011-12-04 14:11:30
super svetlo, kompo, výraz ... tu nemám čo dodať, zaujalo :-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
ivans
2011-12-04 14:10:41
krásne netradičné foto, kde sa TK nerieši.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
zolec
ocenenie redakciou 2011-12-04 13:46:29
fajn..
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-12-04 13:35:14
myslím...že tá šáločka bokom tam bohovsky zapasovala
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
dodo
2011-12-04 13:19:40
výborné....
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
walde
ocenenie redakciou 2011-12-04 13:00:13
smekám klobouk, pane ....
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matúš Koprda
2011-12-04 12:45:35
...bez slov...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
hladacvody
2011-12-04 12:42:46
dobra fotka....
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-12-04 12:35:03
perfekto clovece:)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
kulkovsky
2011-12-04 12:29:25
skvelé...jedinečná atmosféra...optimizmus v jej veku a chorobe je úžasný a robí fotografiu neobyčajnou....
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Cerberus
2011-12-04 12:12:13
Vynikajúca fotografia.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Aria Baró
ocenenie redakciou 2011-12-04 11:57:45
+ TK????????? ved ta TK je vyborna ... preboha ... keby to je dokonala TK tak by sa to pekne pohnojilo a uz by to nemalo taky impakt ako teraz !!!!!
 
Aria Baró
ocenenie redakciou 2011-12-04 11:56:49
pre mna foto dna!!!!! skvele svetlo, tien od babky na vankusi ... kompozicia, zachytena emocia, salka na stoliku nema chybu, vyraz babky tiez, prostredie vyborne, dlho som tu nevidela taku dobru fotku, ide pekne hned do oblubenych ... + som zvedava kto na tomto portaly takuto foto este oceni ...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
mrkva
2011-12-04 11:33:32
príspevok od: brki
ďakujem, TK zodpovedá svetelným podmienkam - fotené večer v cigánskej chatrči pri chabom svetle, blesk by atmosfére nepomohol
rozumiem,tiež som tak fotila v chatrči cigánskej..
 
brki
2011-12-04 11:32:17
príspevok od: mrkva
zaujala,škoda TK,moment výborný
ďakujem, TK zodpovedá svetelným podmienkam - fotené večer v cigánskej chatrči pri chabom svetle, blesk by atmosfére nepomohol
 
mrkva
2011-12-04 11:28:42
zaujala,škoda TK,moment výborný
 
jaza
2011-12-04 11:15:43
emocna foto aj kompozicne ma zaujala...ta tmava cast vyjadruje cast zivota, co uz prezila, tien ktoremu odolava, svetlo zase optimizmus, ktory nestraca ani v tejto biednej situacii - v starobe a chorobe....
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-12-04 11:06:30
:-)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
 



Objektívy: ,

Príslušenstvo: Mňa zaujímajú primárne fotky, ani na výstave sa nezaoberám fototechnikou, ktorú autor použil. Pre mňa je dôležitý obsah, príbeh, emócie na fotke. Preto ani nevidím dôvod uvádzať zoznam mojej fototechniky.

Clona: 2.8
Expozícia: 1/15.00 sec
ISO: 1600
Fotoaparát: Canon EOS 50D
Ohnisko: 24 mm
Pridané: 2011-12-04 09:15:54
Na kritiku: 2011-12-04 09:16:17
Miesto:
Témy: dokument a reportáž, ľudia
Albumy: PROFIL streetphoto, reportáž