netvrdim že F11 by nefungovala, ale tiež by ani času neak extra nepomohla, takže pre najostrejšie popredie a pozadie radšej tú 16-stku. Na karbonovy lahučky stativ mi suseda ušila take fasa vrecko na suche zipsy, ktore vždy naložim kamenim keď fuči. HiTech filtre sú oproti cokinom nebe a dudy, pričom cena nie je taká markantná ako pri lee. Tie cokiny čo som mal (a stále v šuflíku mám) tiahly nenormálne do fialova.
Ahoj,keď si mal silný vietor,nebolo by lepšie použiť 11 clonu,alebo ten objektív má horšiu DOF pri 11 clone.S tými HiTech filtrami si spokojný,sú o dosť lepšie ako Cokin?
netvrdim že F11 by nefungovala, ale tiež by ani času neak extra nepomohla, takže pre najostrejšie popredie a pozadie radšej tú 16-stku. Na karbonovy lahučky stativ mi suseda ušila take fasa vrecko na suche zipsy, ktore vždy naložim kamenim keď fuči. HiTech filtre sú oproti cokinom nebe a dudy, pričom cena nie je taká markantná ako pri lee. Tie cokiny čo som mal (a stále v šuflíku mám) tiahly nenormálne do fialova.
Ahoj. Práveže táto zas taký veľký rozsah nemala, vtedy fotím každú dielčiu fotku panorámy na 2 niekedy aj 3 expozície. Fotené bolo na Nikon D90 + 18-70 AF-S objektív, ohnisko 18mm, clona 16, iso 200, manuálny režim (čas, taký aký vyšiel) z dôvodu rovnakej expozície pre každú dielčiu fotku. Statív + panoramatická hlava domácej výroby. Ďalej bol použitý neutrálny šedý prechodový filter HiTech Formatt ND Grad 0,9 soft. Najprv bola odfotená tá fotka, na ktorej sa nachádza kamošov tieň, pretože mraky vo vetre rýchlo leteli a vždy to trvalo len pár sekúnd, a následne boli docvakané ostatné fotky panorámy. Fotky vyvolané z raw do 16 bit tiff, spojené v ptgui do výslednej panoramatickej fotky. Následné úpravy v ps - lokálne upravované levelsy. To znamená stmavená obloha, zosvetlené tiene pomocou vrstiev a ich masiek. Masky boli vytvárané jednak automaticky ako masky svetiel a jednak ručne s mäkkým štetcom.
Ahoj,keď si mal silný vietor,nebolo by lepšie použiť 11 clonu,alebo ten objektív má horšiu DOF pri 11 clone.S tými HiTech filtrami si spokojný,sú o dosť lepšie ako Cokin?
dakujem Majo..necakal som tak kompletny opis... (este musim dostudoval masky svetiel).. ostatne co si napisal ma samozrjeme svoju logiku, je vidno ze si si dal zalezat. este otazka, ale skor uz len tak zo zvedavosti.... vyuzival si exp. bracketing pre kazdy zaber, alebo manualne menil hodnoty?
tato pano bola robena na jednu expo, ak fotim na viac expo použivam bracketing aby som mohol len rychlo mačkať tlačidlo na ir odpalovači a otačať foťakom.
dakujem Majo..necakal som tak kompletny opis... (este musim dostudoval masky svetiel).. ostatne co si napisal ma samozrjeme svoju logiku, je vidno ze si si dal zalezat. este otazka, ale skor uz len tak zo zvedavosti.... vyuzival si exp. bracketing pre kazdy zaber, alebo manualne menil hodnoty?
hm..podelis sa o proces vzniku? pouzite filtre? aky post-processing? kompozicia ma velky dynamicky rozsah..pretos sa pytam. dakujem. fotka super.
Ahoj. Práveže táto zas taký veľký rozsah nemala, vtedy fotím každú dielčiu fotku panorámy na 2 niekedy aj 3 expozície. Fotené bolo na Nikon D90 + 18-70 AF-S objektív, ohnisko 18mm, clona 16, iso 200, manuálny režim (čas, taký aký vyšiel) z dôvodu rovnakej expozície pre každú dielčiu fotku. Statív + panoramatická hlava domácej výroby. Ďalej bol použitý neutrálny šedý prechodový filter HiTech Formatt ND Grad 0,9 soft. Najprv bola odfotená tá fotka, na ktorej sa nachádza kamošov tieň, pretože mraky vo vetre rýchlo leteli a vždy to trvalo len pár sekúnd, a následne boli docvakané ostatné fotky panorámy. Fotky vyvolané z raw do 16 bit tiff, spojené v ptgui do výslednej panoramatickej fotky. Následné úpravy v ps - lokálne upravované levelsy. To znamená stmavená obloha, zosvetlené tiene pomocou vrstiev a ich masiek. Masky boli vytvárané jednak automaticky ako masky svetiel a jednak ručne s mäkkým štetcom.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstarších