Chladné lúčne májové ráno

Body: 518.00    Videnia: 5476    Páči sa: 74

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
jarosx
2012-06-24 16:37:29
Vydareny zaber, len tan strom sa tam akoby vnucuje. Uprava vyborna, takto by som HDR veru nedokazal, casto totiz neoddolam a fotku presoftim.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-20 05:11:31
príspevok od: Stratený Stano
Nabudúce tak spravím, nič nepriznám a bude pokoj...
Stano neviem ako druhí diskutujúci, ale napr. mne to ako HDR pripadlo na prvý pohľad, bez ohľadu na to či si to napísal či nie. Samozrejme, myslené že dobré HDR, ale jemne poznateľné. V štádiu že by som sa spýtal či to je hdr alebo následky iného silnejšieho postprocesu.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-19 06:42:04
príspevok od: MajoC
Števo, chápem, čo tým chceš povedať, samozrejme máš pravdu a nemám nič proti kritike a debate o fotke v komentároch. Mne tak isto osobne nič nedalo toľko vedomostí, ako rozbor a kritika fotografií, len myslím, že konkrétne u tejto fotky to už boli naozaj drobnosti.
Z dobností a prkotín pozostáva celkový výsledok. Poznáš porekadlo že babka k babce, budú kapce?
... ... ...
Su tu aj fotky, kde sa nikto nevyjadri negativne a kde nie su iadne rozporne protivchodne nazory ... aj napriek sirokej skale pohladov na vec. Proste famozne fotky chytia kazdeho divaka za srdce. Su presvedcive, originalne, maju priestorovu hlbku, tonalnu skalu, atmosferu, uzasne svetlo ... pýtam sa, kto by nechcel byt takej fotky autorom???
... ... ...
Ako chces davat Stanovi Stratenemu, ktorý je na špičkovej urovni, spätnú väzbu ak mu nebudeš popisovať nuansy a prkotiny??? Ved nerobí základné a hrubé chyby? Ci mýlime si kritiku s lajkovanim na facebooku ana Azete? On k názorom sám vyzýva, nepoznám ho tak, že by očakával iba velebenie a len pochvaly. Iba tak ako každý iný aj on s neľúbosťou reaguje na podpichovanie a urážky ak sa netýkajú fotografie. Ale slušne napísanému aj ked kritickému názoru som ešte nezaregistroval, že by sa Stano bránil či bol nasrdený či nemal o neho záujem.
...
A všetko je aj o tolerancii ... ja tolerujem ze niekto ma ambiciu robit len fotky co sa daju pozerat na azete. Ale nech aj ten clovek toleruje tých, čo má ambiciu a snazia sa robit fotky na urovni štátu či europskej špičky. ja by som to raz chcel dokazat a je mi uplne jedno ze take fotky ešte neprodukujem. Ale inspirujem sa spickovymi fotkami (napr. na www.1x.com) a snazim sa o taku tvorbu. A ak hovoríme o takej urovni, tuna tieto prkotiny ako to nazyvate, tam uz znamenaju ze tu fotku ani poriadne porota nepozrie a rovno fotku vyhodi, namiesto uverejnenia ... spýtaj sa Stana kolko z tych najspickovejsich foto co tam poslal mu uverejnili. A ked sa on ci ja ci ty chceme posunut, dostanu rozpotuplne "prkotiny" zaraz iny rozmer ... myslim ze tymto som problematiku uplne vycerpavajuco vysvetlil a nemam uz co k tomu dodat ... vsetko je Majo len o tolerancii iných názorov a práve kritické tu najviac chýbaju, mení sa to na Facebook. A tolerancia voci kritike co tu je najviac potreban, vam tu zial chyba.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-18 08:13:42
príspevok od: MajoC
Števo, chápem, čo tým chceš povedať, samozrejme máš pravdu a nemám nič proti kritike a debate o fotke v komentároch. Mne tak isto osobne nič nedalo toľko vedomostí, ako rozbor a kritika fotografií, len myslím, že konkrétne u tejto fotky to už boli naozaj drobnosti.
Ináč povedané - prkotiny...
Pohoda Majo, nič sa nedeje...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-18 08:12:18
príspevok od: arpi
Vsetko uz bolo povedane - a mozno ak by autor nepriznal HDR ani by povedane nebolo
Nabudúce tak spravím, nič nepriznám a bude pokoj...
 
MajoC
2012-06-18 08:03:50
príspevok od: SteveS
Majo vážim si každý názor, aj tento tvoj, napriek tomu reagujem. Píšeš že to nechápeš. ja zas nechápem opak. Že prečo je na fotoserveri ktorý je vyslovene o diskusii a o fotografovaní neprirodzené to, že ktosi napíše autorovi svoj názor? Toto a tomu zas nerozumiem ja.
... ... ...
Ved nie sme na Azete ci Facebooku kde je trendom len chvalit a kde ide nie o snahu zlepšovať sa a poučiť ale o zdielanie vzájomných zážitkov. Mne osobne nikdy, nikde a nič nedalo toľko vedomostí, poznania a posunutia sa vpred ako čítanie rozborov fotografdií pod fotkami, čítanie rozdielnych názorov pod JEDNOU a TOU ISTOU FOTO, či svoje vlastné dumanie a rozoberanie cudzích fotografií ak som chcel pod nich čosi napísať. Práve to jediné nás núti fotku rozoberať na drobné, pochopiť zákonitosti podľa ktoprých sa riadia pocitové vnemy, zistiť kde a čo ešte môžeme na vlastnej tvorbe zlepšiť bez toho aby sme kopírovali iného autora a jeho štýl. Zostať sám sebou ale aplikovať naučené a pochopené čo najlepšie ako dokážeme my, svojski, svojími očami.
... ... ...
Snáď vyčerpávajúco a výstižne. Možno to v takomto svetle a podaní pochopíš. V každom prípade nič nevnucujem.
Števo, chápem, čo tým chceš povedať, samozrejme máš pravdu a nemám nič proti kritike a debate o fotke v komentároch. Mne tak isto osobne nič nedalo toľko vedomostí, ako rozbor a kritika fotografií, len myslím, že konkrétne u tejto fotky to už boli naozaj drobnosti.
 
arpi
2012-06-17 20:32:11
Vsetko uz bolo povedane - a mozno ak by autor nepriznal HDR ani by povedane nebolo
 
LK1961
2012-06-17 20:12:58
príspevok od: MajoC
Ľubo, nemal som na mysli Teba a ani nikoho konkrétneho. Bolo to písane všeobecne, po prečítaní komentárov a verím, že si to písal úprimne. Z komentáru, parádny záber vyplýva, že sa mi foto páči a nemám k nej výhrady , určite to ale neberiem tak, že Stano je výborný fotograf, ja som začínajúci, tak si nemôžem dovoliť kritiku, to nie. Jednoducho sa mi foto páči a nemal som k nej výhrady, alebo ich nevidím , pekný deň.
Ahoj,nebral som to osobne,len som sa k tomu komentáru vyjadril.
Všetci sa snažíme tú dokonalú prírodu zachytiť dokonalo a výsledky bývajú rôznorodé a to je na tom pekné a zaujímavé

Ľubo
 
slawmi
2012-06-17 19:29:28
paradicka, trosicku viacej kreslene no super! takze si spat ?
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-17 19:04:20
príspevok od: SteveS
2) Kompozične to nevnímam vyslovene zle, len ten vysoký strom rovno v strede kus rozpačito. Neurazil ale ani nenadchol. Nevadí mi tam presne preto čo spomínaš, že zvyšok plochy je primerane podelený a foto má hĺbku. Nasávam to ako zámer, že asi to tak autor chcel a aj to tak môže byť a nič tu nie je zlé či chybné ... len, už ako som už spomenul, nenadchlo ani neočarilo ma to ani po tejto stránke. Dotyk dreva tu osobne vôbec nevnímam, je to prekrytie tak ako si to nazval ty a určite pre mna nie nepríjemné.
... ... ...
V každom prípade po vzhliadnutí foto prijímam tvoju staršiu ponuku a rád by som tam zabehol spolu s Tebou v tvojom doprovode a popasoval sa tam s kompozíciou Už čoskoro. Včítane miesta o ktorom sme sa už dohodli a písali na opačnej strane, z juhu (ohladne nočného foto) ... dovi dopo
Ahoj Števo,
To asi len ty dokážeš foto takto rozobrať... Ak sa nenahneváš, nebudem už na tvoje podnety reagovať, ako píšeš, prečítal si si celú diskusiu a tak teda poznáš môj názor a teda by som sa už len opakoval...
Ďakujem však pekne za tvoje rozbory...

Chcem však reagovať na druhý odstavec komentára - som pripravený, myslím, že nebude problém zájsť tam i tam, len mi daj tak skoro, ako sa ti dá, vedieť... Včera sme tam boli s Ivanom Sálym, ale trošku vyššie na kopci a on by rád aj k tomu senníku - ak mu dám vedieť, isto dofrčí, veľký fanatik do fotenia je on...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-17 18:37:56
príspevok od: MajoC
Veľa ľudí sa tu snaží nejakým spôsobom priviesť túto (a nielen túto) fotku k dokonalosti, nerozumiem moc tomu. Nič nieje dokonalé, takže, vždy sa nájde chybička, ako je to o tom psovi a palici ? Určite aj tu sa dá nájsť chyba, myslím, že keby to fotil niekto iný, možno by sa vyhol chybe, ktorá mu tu vadí, ale určite by zasa urobil chybičku inde. Parádny záber Stano, až na tie chybičky .
Majo vážim si každý názor, aj tento tvoj, napriek tomu reagujem. Píšeš že to nechápeš. ja zas nechápem opak. Že prečo je na fotoserveri ktorý je vyslovene o diskusii a o fotografovaní neprirodzené to, že ktosi napíše autorovi svoj názor? Toto a tomu zas nerozumiem ja.
... ... ...
Ved nie sme na Azete ci Facebooku kde je trendom len chvalit a kde ide nie o snahu zlepšovať sa a poučiť ale o zdielanie vzájomných zážitkov. Mne osobne nikdy, nikde a nič nedalo toľko vedomostí, poznania a posunutia sa vpred ako čítanie rozborov fotografdií pod fotkami, čítanie rozdielnych názorov pod JEDNOU a TOU ISTOU FOTO, či svoje vlastné dumanie a rozoberanie cudzích fotografií ak som chcel pod nich čosi napísať. Práve to jediné nás núti fotku rozoberať na drobné, pochopiť zákonitosti podľa ktoprých sa riadia pocitové vnemy, zistiť kde a čo ešte môžeme na vlastnej tvorbe zlepšiť bez toho aby sme kopírovali iného autora a jeho štýl. Zostať sám sebou ale aplikovať naučené a pochopené čo najlepšie ako dokážeme my, svojski, svojími očami.
... ... ...
Snáď vyčerpávajúco a výstižne. Možno to v takomto svetle a podaní pochopíš. V každom prípade nič nevnucujem.
 
MajoC
2012-06-17 18:34:51
príspevok od: LK1961
Majo ja zase nerozumiem tomu ak niekto napíše,parádny záber,z toho sa veľa vyčítať nedá
To čo som napísal som napísal úprimne a nie preto že by som patril medzi nejakú inú komunitu,ako sa to dosť často na tomto serveri spomína.
Stana a niektorých iných fotografov mám medzi priateľmi preto,lebo si rád ich fotky pozriem a aby mi nejaká neušla a ten komentár som nepísal preto aby som sa tu na niekom vybíjal,na to som už dosť starý ,ale bol to môj názor na túto fotku,dúfam že to Stano aj tak pochopil.
Ľubo, nemal som na mysli Teba a ani nikoho konkrétneho. Bolo to písane všeobecne, po prečítaní komentárov a verím, že si to písal úprimne. Z komentáru, parádny záber vyplýva, že sa mi foto páči a nemám k nej výhrady , určite to ale neberiem tak, že Stano je výborný fotograf, ja som začínajúci, tak si nemôžem dovoliť kritiku, to nie. Jednoducho sa mi foto páči a nemal som k nej výhrady, alebo ich nevidím , pekný deň.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-17 18:23:29
2) Kompozične to nevnímam vyslovene zle, len ten vysoký strom rovno v strede kus rozpačito. Neurazil ale ani nenadchol. Nevadí mi tam presne preto čo spomínaš, že zvyšok plochy je primerane podelený a foto má hĺbku. Nasávam to ako zámer, že asi to tak autor chcel a aj to tak môže byť a nič tu nie je zlé či chybné ... len, už ako som už spomenul, nenadchlo ani neočarilo ma to ani po tejto stránke. Dotyk dreva tu osobne vôbec nevnímam, je to prekrytie tak ako si to nazval ty a určite pre mna nie nepríjemné.
... ... ...
V každom prípade po vzhliadnutí foto prijímam tvoju staršiu ponuku a rád by som tam zabehol spolu s Tebou v tvojom doprovode a popasoval sa tam s kompozíciou Už čoskoro. Včítane miesta o ktorom sme sa už dohodli a písali na opačnej strane, z juhu (ohladne nočného foto) ... dovi dopo
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-17 18:22:59
Ahoj Stano, veľmi dávno som tu na ephote nebol, ani ako neprihlásený. Pozerám topky a tak vidím aj túto foto a tak som si prečítal aj komenty (uff to trvalo). Ale som už v obraze Nedá mi nepridať názor nech už ten čas čo som strávil pod tvojou foto nevýde nazmar a dá ti jednu ďalšiu spätnú väzbu. Som asi kdesi "medzi" ostatnými komentujúcimi. Napíšem to výhradne z pozície pocitu, neovplyvnený tvojím vysvetlením ani inými komentármi.
... ... ...
1) Hneď na prvé pozretie na mńa foto zapôsobila ako viditeľné a mne menej prirodzené HDR. To robia tie stromy, prechody a podobne a myslím že hlavne to, že prekreslenie a svetlost spodku nie sú prirodzené a primerané osvetleniu Tatier. Poznám tie problémy okolo opozdeného svetla v krajine a nezaoberám sa realitou, ale napriek všetkému kdesi v podvedomí mám už zreteľne vyhranené mantinely na to, čo na mńa pôsobí prirodzene a lahodne a čo už začína pôsobiť umelo či nie úplne lahodne. Spodok by mi pripadal prirodzenejší tmavší, stromy by stačilo len o kus a lúka ešte o viac. Aby to malo ten nádych rozvidnievania a ranného šera. Tatry farebne nasvietené jasne naznačujú o aký denný čas ide a spodok je pre mńa už moc vytiahnutý HDR kresbou. Ale je to tvoja vôľa a len jedna tvoja varianta, ktorú respektujem, teda o nič nejde
 
Ľuboš Krahulec
2012-06-17 15:37:21
peknééé
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-16 22:09:01
príspevok od: Haratyk
Veľmi pekné miesto... bol som tam asi pred mesiacom a bol som unesený...
Dnes som tam bol s Ivanom a potvrdil, že takto pekne Tatry ešte nevidel... A divili sme sa, že nikde žiadny fotograf... Poľsko má kvantum obyvateľov a iste i fotografov a stretli sme len jedného gazdu, čo už o piatej ráno kosil lúky a neskôr babku, čo kravky na pašu vyvádzala...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-16 22:04:01
Ďakujem ešte raz, veľmi si vážim zastavenie sa každého z vás... Dobrú noc prajem...
 
LK1961
2012-06-16 19:52:03
príspevok od: Stratený Stano
Na ten komentár, na ktorý poukazuješ - to bol naozaj komentár k fotke...? Ten tvoj je, ale tamten podľa mňa nebol... Len toľko...
Nebol
 
LK1961
2012-06-16 19:39:59
príspevok od: MajoC
Veľa ľudí sa tu snaží nejakým spôsobom priviesť túto (a nielen túto) fotku k dokonalosti, nerozumiem moc tomu. Nič nieje dokonalé, takže, vždy sa nájde chybička, ako je to o tom psovi a palici ? Určite aj tu sa dá nájsť chyba, myslím, že keby to fotil niekto iný, možno by sa vyhol chybe, ktorá mu tu vadí, ale určite by zasa urobil chybičku inde. Parádny záber Stano, až na tie chybičky .
Majo ja zase nerozumiem tomu ak niekto napíše,parádny záber,z toho sa veľa vyčítať nedá
To čo som napísal som napísal úprimne a nie preto že by som patril medzi nejakú inú komunitu,ako sa to dosť často na tomto serveri spomína.
Stana a niektorých iných fotografov mám medzi priateľmi preto,lebo si rád ich fotky pozriem a aby mi nejaká neušla a ten komentár som nepísal preto aby som sa tu na niekom vybíjal,na to som už dosť starý ,ale bol to môj názor na túto fotku,dúfam že to Stano aj tak pochopil.
 
MajoC
2012-06-16 19:12:17
Veľa ľudí sa tu snaží nejakým spôsobom priviesť túto (a nielen túto) fotku k dokonalosti, nerozumiem moc tomu. Nič nieje dokonalé, takže, vždy sa nájde chybička, ako je to o tom psovi a palici ? Určite aj tu sa dá nájsť chyba, myslím, že keby to fotil niekto iný, možno by sa vyhol chybe, ktorá mu tu vadí, ale určite by zasa urobil chybičku inde. Parádny záber Stano, až na tie chybičky .
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-16 18:01:26
príspevok od: LK1961
Ahoj,ale nie najšťastnejšia reakcia na komentár.
Od teba som to nečakal,alebo vždy vyzývaš ľudí k tomu aby sa vyjadrovali k fotkám a ak sa niekto vyjadrí a tebe ten komentár nevyhovie tak zaútočíš.
Teraz k fotke,kompo:pravá strana je preťažená a tie drevá sa nemuseli prekrývať s tým stromom.
Ja viem,chcel si mať tam Tatry,ale kľudne si ich mohol oželieť.Tie vršky stromov sú dosť tmavé,ale v PS sa to dá v pohode spraviť.Horšie svetlo v popredí,alebo žiadne,len presvetlené popredie v PS.
Verím že nabudúce to bude lepšie
Ešte k tvojmu komentáru k fotke - trepať sa do Poľska kvôli opačnému pohľadu na Tatry, stráviť tam celú noc čakaním v aute na prvé ranné svetlo a potom ich v kompozícii oželieť, no to jednoducho neviem...
Nie, svetlo v popredí nebolo, to máš pravdu - slnko najprv spoza kopcov osvetlí do ružova tatranské štíty a keď už potom po pol hodinke osvetlí i spodnú časť, tak už sú štíty vzadu presvetlené... Aj preto som zvolil HDR úpravu, aby som to nejako vykompenzoval... žiaľ, táto úprava má aj svoje negatíva...
Vďaka za názor...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-16 17:55:14
príspevok od: LK1961
Ahoj,ale nie najšťastnejšia reakcia na komentár.
Od teba som to nečakal,alebo vždy vyzývaš ľudí k tomu aby sa vyjadrovali k fotkám a ak sa niekto vyjadrí a tebe ten komentár nevyhovie tak zaútočíš.
Teraz k fotke,kompo:pravá strana je preťažená a tie drevá sa nemuseli prekrývať s tým stromom.
Ja viem,chcel si mať tam Tatry,ale kľudne si ich mohol oželieť.Tie vršky stromov sú dosť tmavé,ale v PS sa to dá v pohode spraviť.Horšie svetlo v popredí,alebo žiadne,len presvetlené popredie v PS.
Verím že nabudúce to bude lepšie
Na ten komentár, na ktorý poukazuješ - to bol naozaj komentár k fotke...? Ten tvoj je, ale tamten podľa mňa nebol... Len toľko...
 
LK1961
2012-06-16 17:52:28
príspevok od: Stratený Stano
Ešte si veľmi málo ukázal, aby som tvoj posmešok mohol brať vážne... Človek je tvor spoločenský a preto žije v komunitách... s tým sa nedá nič robiť...
Ahoj,ale nie najšťastnejšia reakcia na komentár.
Od teba som to nečakal,alebo vždy vyzývaš ľudí k tomu aby sa vyjadrovali k fotkám a ak sa niekto vyjadrí a tebe ten komentár nevyhovie tak zaútočíš.
Teraz k fotke,kompo:pravá strana je preťažená a tie drevá sa nemuseli prekrývať s tým stromom.
Ja viem,chcel si mať tam Tatry,ale kľudne si ich mohol oželieť.Tie vršky stromov sú dosť tmavé,ale v PS sa to dá v pohode spraviť.Horšie svetlo v popredí,alebo žiadne,len presvetlené popredie v PS.
Verím že nabudúce to bude lepšie
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-16 16:19:43
príspevok od: pozemšťan
Krásne Stano. Technicky bezchybné, kompozične je to vždy subjektívne (keby nás tam bolo 20, tak každý nafotí inak podľa vedomostí, skúseností, vkusu a asi aj momentálneho rozpoloženia ) a mne sa to teda subjektívne veľmo ľúbi. Nemám čo ošomrať, len si tu tak sedím a kochám sa v tom chladnom, no zároveň sviežom rannom pohľade na krásnu scenériu, ktorá o chvíľu ožije prílevom teplých slnečných lúčov. Pre mňa výborná, s citom nafotená i upravená fotka. Po starom i po novom 3x7.
Oj ďakujem, teší ma hlavne to, že foto vyvolala nejaké tie pocity...
 
Ivan .
2012-06-16 16:15:44
príspevok od: Stratený Stano
Aha, Ivan už je doma... Teším sa na tie tvoje... ďakujem Ivan za pekne strávené ráno...
Stano ahoj............to skôr ja ďakujem
 
seifi
2012-06-16 15:21:28
ten spodok je na mňa svetlejší; beriem to prekrytie vpravo ako si to vysvetlil, tiež som uvažoval urobiť krok vľavo
 
pozemšťan
2012-06-16 11:40:39
Krásne Stano. Technicky bezchybné, kompozične je to vždy subjektívne (keby nás tam bolo 20, tak každý nafotí inak podľa vedomostí, skúseností, vkusu a asi aj momentálneho rozpoloženia ) a mne sa to teda subjektívne veľmo ľúbi. Nemám čo ošomrať, len si tu tak sedím a kochám sa v tom chladnom, no zároveň sviežom rannom pohľade na krásnu scenériu, ktorá o chvíľu ožije prílevom teplých slnečných lúčov. Pre mňa výborná, s citom nafotená i upravená fotka. Po starom i po novom 3x7.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-16 11:16:50
príspevok od: Horal
Podľa môjho názoru je to kontroverzná kompozícia: na prvý pohľad plošne vyvážená avšak priestorovo, smerom do hĺbky je to trocha rozbité - ľavý horný roh je práve hmotou toho mraku priťažký oproti pravému, kde chýba niečo na celkové jemné vyváženie. (Bavím sa o veľmi jemných nuansách vnímania)
Ešte raz sa Martin vraciam k tvojmu pohľadu na kompozíciu a rád by som poznamenal, že neexistuje kompozícia, ktorá by bola ideálna a ktorá by vyhovovala každému. Dá sa totiž na to pozrieť i tak, že to vyváženie nemusí byť len podľa zvislej osi foto, ale môže byť i diagonálne... čo sa teda mne osobne viac páči, lebo mi príde také progresívnejšie - ten oblak vyvažuje senník, kopce vyvažuje nižší strom, opačné rohy fotografie sú prázdne a teda tiež sú vyvážené...
Ak by sme dali do stredu spodného okraja foto, presne pod ten stredový strom, taký ten dzindzik z váhy, čo myslíš, na ktorú stranu by sa foto prevážila...?
 
Haratyk
2012-06-16 10:21:03
Veľmi pekné miesto... bol som tam asi pred mesiacom a bol som unesený...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-16 10:09:57
príspevok od: Ivan .
pekne si to nafotil.................
Aha, Ivan už je doma... Teším sa na tie tvoje... ďakujem Ivan za pekne strávené ráno...
 
meetU
2012-06-16 10:09:04
super
 
Ivan .
2012-06-16 10:07:36
pekne si to nafotil.................
 
FredySk
2012-06-16 09:32:23
Niet čo dodať !!!
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-16 08:49:44
Ináč, "pozdravujem" toho mínusovača mojich komentárov... Zrejme je vonku mokro a tak sa nemôže ísť hrať na piesoček...
Je zaujímavé, ako rýchlo sa tie mínusy zjavujú... Toro zrejme robí jeden človek - a koľkože má tých falošných identít, aby to stíhal...?
Ja však mám ľudí rád, želám mu pekný deň a čo najrýchlejšie uschnutie piesočku...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-16 08:26:58
príspevok od: Martin Piňák
podľa mňa všetky fotky na jedno kopyto...nemôžem si pomôcť ale myslím že ťa v top drží len komunita a nie tvoja práca nehovorím že je zlá
Ešte si veľmi málo ukázal, aby som tvoj posmešok mohol brať vážne... Človek je tvor spoločenský a preto žije v komunitách... s tým sa nedá nič robiť...
 
Martin Piňák
2012-06-16 00:08:48
podľa mňa všetky fotky na jedno kopyto...nemôžem si pomôcť ale myslím že ťa v top drží len komunita a nie tvoja práca nehovorím že je zlá
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 22:37:46
Ďakujem všetkým vám, ktorí ste sa pristavili a vyjadrili svoj názor. Idem dnes skôr do postele, zajtra veľmi zavčasu ráno ideme spolu s Ivanom Sálym na tieto miesta pofotiť, tak budem / budeme myslieť na vaše pripomienky...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 22:33:37
príspevok od: Horal
Podľa môjho názoru je to kontroverzná kompozícia: na prvý pohľad plošne vyvážená avšak priestorovo, smerom do hĺbky je to trocha rozbité - ľavý horný roh je práve hmotou toho mraku priťažký oproti pravému, kde chýba niečo na celkové jemné vyváženie. (Bavím sa o veľmi jemných nuansách vnímania)
Martin, keby som mal pri komponovaní brať ohľad ešte aj na hmotu mraku, ktorý navyše letí hnaný vetrom, tak nič nenafotím... Ale v pohode, tvoj názor... Mńa dačo také však nenapadlo...
 
Horal
2012-06-15 22:02:04
Podľa môjho názoru je to kontroverzná kompozícia: na prvý pohľad plošne vyvážená avšak priestorovo, smerom do hĺbky je to trocha rozbité - ľavý horný roh je práve hmotou toho mraku priťažký oproti pravému, kde chýba niečo na celkové jemné vyváženie. (Bavím sa o veľmi jemných nuansách vnímania)
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-06-15 21:06:46
príspevok od: majo_v
https://www.imageno.com/5mn0ino4nzfqpic.html
ale netvrdim, že je to niečoo hrôzostrašné, len tie upravy sa mi na tejto foto javia už take dost hdr-acke, aj ked tvoj štyl mam rad.
jo mas dobre ocko , kulilinko tam su ale myslim ze pri tlači sa to schova Styl mas rad Stanov tak si to myslel nie ?

dokonalost neexistuje.. preto sme kazdi unikát.. podlamna. Oko a mysel človeka dava fotkam na jedinečnosti a obohacuje nas všetkých Filozofiu robi asi to vinecko Sory Stano ak oftopicujem
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 20:53:47
príspevok od: zolec
..uz sa ti take zo dve podarili
No počkaj, zolec...!!!
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 20:48:43
príspevok od: majo_v
neverím, neverím,,, skúšal som si fotku ešte upravovať, stmavoval som oblohu, zosvetloval špičky stromov a tie "aury" vtedy vyskočili viac, takže som to tam musel lokalne stmaviť... ale nechajme to, mal si pekné svetlo, parádnu lokáciu, ja by som komponoval inak, aj upravoval inak, keby sme ale všetci robili všetko rovnako tak by to bola veľká nuda, každý ma svoj štýl, ty máš ten svoj, ouki. pekný večer.
Ďakujem Majo za tvoju námahu... Musel som takto nejako, lebo je to fotené ozaj zavčas rána (spal som tam priamo na mieste) a originál jednocvak je dole takmer celý čierny, len kopce svietili... Mám ešte aj iné kompozície a iné úpravy, časom ukážem...
Pekný aj tebe...
 
zolec
ocenenie redakciou 2012-06-15 20:48:01
príspevok od: Stratený Stano
Ďakujem... s výhradami rátam, ešte neviem robiť také fotky, ktoré by boli ťip-ťop...
..uz sa ti take zo dve podarili
 
rainy
2012-06-15 20:47:01
príspevok od: Stratený Stano
Ja na to dôvod mám, vysvetlil som ho vyššie... Objekty som umiestnil napravo všetky preto, aby bol pekný výhľad na najkrajšie štíty... Taký môj pohľad... Ďakujem, že si mi ozrejmil ten svoj... Ináč, bude z tohto miesta viac foto, aj iné kompozície, aj iné úpravy... všetky naraz sa nedajú pridať...
Ja čítam len obraz- obraz a jeho názov by mal byť schopný povedať všetko, bez nutnosti ďalších slov...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 20:45:04
príspevok od: zolec
..mam par vyhrad, ktore tu uz boli spomenute, inak sa mi fotka paci
Ďakujem... s výhradami rátam, ešte neviem robiť také fotky, ktoré by boli ťip-ťop...
 
majo_v
2012-06-15 20:44:53
príspevok od: Stratený Stano
To sa zo stromov odparovalo...
neverím, neverím,,, skúšal som si fotku ešte upravovať, stmavoval som oblohu, zosvetloval špičky stromov a tie "aury" vtedy vyskočili viac, takže som to tam musel lokalne stmaviť... ale nechajme to, mal si pekné svetlo, parádnu lokáciu, ja by som komponoval inak, aj upravoval inak, keby sme ale všetci robili všetko rovnako tak by to bola veľká nuda, každý ma svoj štýl, ty máš ten svoj, ouki. pekný večer.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 20:43:13
príspevok od: Cerberus
Celková farebnosť, zachytená atmosféra sú fajné. Až na tie stromy. Ten ľavý je viac v dolnej tretine prisvetlený alebo čo. Vidno tam prechod, akoby bol použitý prechodový filter, ale len na stromoch. Keď pozerám na pravý strom, tam nie je taký jasový rozdiel ako na ľavom. S kompozíciou som sa veľmi nestotožnil. Ten ihlan vpravo zrejme pripravený na seno mi nevyhovuje umiestnením a to konkrétne že prekrýva pravý strom. Tráva je super vidieť, nie je to masa zelene, takže by úplne postačovala na nesploštenie scény. A veľmi mi nevyhovuje umiestnenie dominantných prvkov od polovice snímku doprava. Ostatné veci ako rozoznanie stebiel trávy, svetlo, atmosféra, to je veľmi dobré. Plný počet bodov by som fotke nedal, ale lajknem ju.
Ešte, prepáč - vďaka za obsiahly komentár...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 20:42:35
príspevok od: Cerberus
Celková farebnosť, zachytená atmosféra sú fajné. Až na tie stromy. Ten ľavý je viac v dolnej tretine prisvetlený alebo čo. Vidno tam prechod, akoby bol použitý prechodový filter, ale len na stromoch. Keď pozerám na pravý strom, tam nie je taký jasový rozdiel ako na ľavom. S kompozíciou som sa veľmi nestotožnil. Ten ihlan vpravo zrejme pripravený na seno mi nevyhovuje umiestnením a to konkrétne že prekrýva pravý strom. Tráva je super vidieť, nie je to masa zelene, takže by úplne postačovala na nesploštenie scény. A veľmi mi nevyhovuje umiestnenie dominantných prvkov od polovice snímku doprava. Ostatné veci ako rozoznanie stebiel trávy, svetlo, atmosféra, to je veľmi dobré. Plný počet bodov by som fotke nedal, ale lajknem ju.
A keď som to takto komponoval, tak som si v duchu tipoval, koľkože asi bude pomer pre a proti... Lebo vedel som, že to bude kontroverzné...
 
zolec
ocenenie redakciou 2012-06-15 20:41:19
..mam par vyhrad, ktore tu uz boli spomenute, inak sa mi fotka paci
 
Cerberus
2012-06-15 20:37:38
Celková farebnosť, zachytená atmosféra sú fajné. Až na tie stromy. Ten ľavý je viac v dolnej tretine prisvetlený alebo čo. Vidno tam prechod, akoby bol použitý prechodový filter, ale len na stromoch. Keď pozerám na pravý strom, tam nie je taký jasový rozdiel ako na ľavom. S kompozíciou som sa veľmi nestotožnil. Ten ihlan vpravo zrejme pripravený na seno mi nevyhovuje umiestnením a to konkrétne že prekrýva pravý strom. Tráva je super vidieť, nie je to masa zelene, takže by úplne postačovala na nesploštenie scény. A veľmi mi nevyhovuje umiestnenie dominantných prvkov od polovice snímku doprava. Ostatné veci ako rozoznanie stebiel trávy, svetlo, atmosféra, to je veľmi dobré. Plný počet bodov by som fotke nedal, ale lajknem ju.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 20:30:37
príspevok od: majo_v
https://www.imageno.com/5mn0ino4nzfqpic.html
ale netvrdim, že je to niečoo hrôzostrašné, len tie upravy sa mi na tejto foto javia už take dost hdr-acke, aj ked tvoj štyl mam rad.
To sa zo stromov odparovalo...
 
majo_v
2012-06-15 20:28:44
príspevok od: DEVOTEE
tak kulilinko tie vršky zosvetlit a je to fasa ja tiež aury nevidim ..
https://www.imageno.com/5mn0ino4nzfqpic.html
ale netvrdim, že je to niečoo hrôzostrašné, len tie upravy sa mi na tejto foto javia už take dost hdr-acke, aj ked tvoj štyl mam rad.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 20:27:54
príspevok od: rainy
Bezdôvodný kontakt stromu a stohu.
Všetky ťažké objekty sú na pravej strane a hory na ľavej ich nedokážu vyvážiť.
Ja na to dôvod mám, vysvetlil som ho vyššie... Objekty som umiestnil napravo všetky preto, aby bol pekný výhľad na najkrajšie štíty... Taký môj pohľad... Ďakujem, že si mi ozrejmil ten svoj... Ináč, bude z tohto miesta viac foto, aj iné kompozície, aj iné úpravy... všetky naraz sa nedajú pridať...
 
rainy
2012-06-15 20:11:38
Bezdôvodný kontakt stromu a stohu.
Všetky ťažké objekty sú na pravej strane a hory na ľavej ich nedokážu vyvážiť.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-06-15 20:06:22
príspevok od: Stratený Stano
Sakriš Majo - vravíš jasná svetlá aura...? Kukám aj na papier, lebo už som vytlačil a ja veru som asi slepý, lebo nevidím... No ty máš mladšie, lepšie oči, tak zrejme preto...
Prechoďák nebol, tie stromy boli odspodu nasvietené svetlom presvitajúcim cez les, vršky boli v tieni a som ich zosvetľoval, ale mal som asi viac... Ďakujem za postrehy...
tak kulilinko tie vršky zosvetlit a je to fasa ja tiež aury nevidim ..
 
Soňa
2012-06-15 19:01:17
krásne ráno
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 18:11:47
príspevok od: majo_v
Zaujímavý záber, aj keď neviem, či sa mi celkom páči keď sa ten "senník" kryje s jedným stromom. Ale hory, stromy, o.k., Technicky sa mi to však zdá ako také nepodarené hdr-ko. Stromy majú tmavšie zvršky ako spodky (viditeľný prechoďák) a naviac vidím okolo nich jasnú svetlú auru. Neviem cez aký pseudo soft to kŕmiš.... ale samozrejme že celkom fajn.
Sakriš Majo - vravíš jasná svetlá aura...? Kukám aj na papier, lebo už som vytlačil a ja veru som asi slepý, lebo nevidím... No ty máš mladšie, lepšie oči, tak zrejme preto...
Prechoďák nebol, tie stromy boli odspodu nasvietené svetlom presvitajúcim cez les, vršky boli v tieni a som ich zosvetľoval, ale mal som asi viac... Ďakujem za postrehy...
 
Megapixel
2012-06-15 18:02:27
pekne povedal by som az rozpravkove miesto a super foto
 
jerzi45
2012-06-15 17:46:30
daľší klasický benkovský motív a možno aj spracovanie...už len krojované devy a mládecni tam chýbajú...čisté, svieže, optimistické
 
majo_v
2012-06-15 17:28:13
Zaujímavý záber, aj keď neviem, či sa mi celkom páči keď sa ten "senník" kryje s jedným stromom. Ale hory, stromy, o.k., Technicky sa mi to však zdá ako také nepodarené hdr-ko. Stromy majú tmavšie zvršky ako spodky (viditeľný prechoďák) a naviac vidím okolo nich jasnú svetlú auru. Neviem cez aký pseudo soft to kŕmiš.... ale samozrejme že celkom fajn.
 
Patrik Stedrak
externý redaktor 2012-06-15 15:47:31
nazov aj uprava naozaj vystizne, vdaka za poucne komentare
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 15:38:25
príspevok od: Jozef Sádecký
Kráááásne Stano!! pekná tonalita fotky vedel by som si to predstaviť na stene,toto musí biť TOP!!
Od dobrého krajinkára takáto pochvala dvojnásobne poteší, ďakujem Jozef...
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2012-06-15 15:36:30
Kráááásne Stano!! pekná tonalita fotky vedel by som si to predstaviť na stene,toto musí biť TOP!!
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 15:36:21
príspevok od: walde
...fajn kompozícia i oku lahodiaca tonalita...výborný impakt Stano
Ďakujem Vlado... Tie chladné som už vyčerpal, teraz už budú len teplejšie...
 
walde
ocenenie redakciou 2012-06-15 15:34:55
...fajn kompozícia i oku lahodiaca tonalita...výborný impakt Stano
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 15:31:26
príspevok od: balazovic.lubos
nóóó, aspoň som sa čosi nové dozvedel
Ja som to tiež kedysi dávno pochytil od iných a osvojil som si to...
 
jurajkol
2012-06-15 15:29:31
Fajnota,,
 
Mikinvl
2012-06-15 14:55:48
Velmi pekne oku lahodiace,kompozicne mi to velmi reže
 
braňo.j
2012-06-15 13:55:38
krásne a tie štíty sťa maľované..
 
Anena
2012-06-15 12:52:02
Moc pekny pohlad, paradna fotecka.
 
stani08
2012-06-15 11:59:46
tato ma oslovila viac ako ta chladna pekna praca na skle malovane kompozicne je tazke tebe nieco vycitat tak neviem o co sa tu pokusaju vies si spravne a podlozene faktami vsetko obhajit ale ked kazdy ta i ja dam jedne navrh myslim ze tu este nebol ja by som skuil uhol pohladu taky aby ten kštrab bol v stred tych dvoch stromov ale to by som sa rozhodoval az na tvari miesta od monitora sa mi to zda ako celkom lakava myslienka
 
balazovic.lubos
2012-06-15 11:35:58
príspevok od: Stratený Stano
Dotyk je premyslený a zámerný. Nerád umiestňujem prvky v popredí samostatne (ono sa to ani nie vždy dá...), lebo prekrývanie jednotlivých prvkov pokladám za hĺbkotvorný činiteľ. Ak by stáli stromy i drievka samostatne, dostali by sa v 2D-čku do jednej roviny a foto by pôsobila plocho... Posunúť doľava sa dalo, ale ako vravím...
Vďaka za názor...
nóóó, aspoň som sa čosi nové dozvedel
 
brki
2012-06-15 11:18:53
ja som jednoduchý človek, mne sa páčia jednoduché kompozície, preto u mňa vyhráva tá predchádzajúca
 
objektiv
2012-06-15 11:16:51
veľmi pekné ako vždy
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 10:35:31
príspevok od: Nico 1
Táto sa mi páči ešte viac ako tá predošlá!Táto je viac premakaná!!Veľmi pekné kompo si zvolil
Ahoj Miloš, ďakujem... Ako píšem v inej odpovedi - priestor na komponovanie je tam úzky. Základom pre mňa boli dva stromy a kopce. Do toho sa plietol ten listnáč v pozadí a drievka v popredí. Malý prekryt som chcel kvôli hĺbke... takže tak vyšlo...
Ďakujem za slovíčka...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 10:32:23
príspevok od: Ivan .
to ma štartuješ ,alebo dráždiš............? nádherné!
Ďakujem Ivan... dráždim... Takto by to tam mohlo zajtra ráno, ak budú ideálne podmienky, vyzerať... (s Ivanom sa tam chystáme zajtra na skororanné fotenie...)...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 10:31:05
príspevok od: DEVOTEE
pekna, zas prešpekulovany pohlad.. a dost veci si dostal do zaberu co je samozrejme dobre, mozno by nezaskodila mensia medzera medzi naskaldanými drievkami a tým pravým stromom Ale ekdže to su jednocvaky a sirsie ohnisko si zrejme nedaval, tak zas by nevošiel ten listnáč medzi tými dvoma
Zámerom kompozície bolo dostať najvyšší strom do prostriedku, ako taký predel a na ľavej strane mať len dominantné kopce a na pravej zasa to ostatné. Pobehovať sa dalo len po úzkej medzi, ktorá oddeľovala dve parcely, lebo gazda, ktorý tam práve vyvádzal kravky na pašu, ma varoval, nech mu nebehám po tráve a neudupem ju... to vieš, prvé kosenie sa blíži... a dostať vidly do chrbta nie je nič príjemné...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 10:27:06
príspevok od: balazovic.lubos
škoda toho dotyku tých "drievok" s tým pravým krajným stromom, ale asi inak nešlo ( myslím posunúť sa doľava ).
Dotyk je premyslený a zámerný. Nerád umiestňujem prvky v popredí samostatne (ono sa to ani nie vždy dá...), lebo prekrývanie jednotlivých prvkov pokladám za hĺbkotvorný činiteľ. Ak by stáli stromy i drievka samostatne, dostali by sa v 2D-čku do jednej roviny a foto by pôsobila plocho... Posunúť doľava sa dalo, ale ako vravím...
Vďaka za názor...
 
kmotrík
2012-06-15 10:26:40
pekná krajinka
 
balazovic.lubos
2012-06-15 10:04:11
škoda toho dotyku tých "drievok" s tým pravým krajným stromom, ale asi inak nešlo ( myslím posunúť sa doľava ).
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-06-15 09:36:25
pekna, zas prešpekulovany pohlad.. a dost veci si dostal do zaberu co je samozrejme dobre, mozno by nezaskodila mensia medzera medzi naskaldanými drievkami a tým pravým stromom Ale ekdže to su jednocvaky a sirsie ohnisko si zrejme nedaval, tak zas by nevošiel ten listnáč medzi tými dvoma
 
Nico 1
2012-06-15 09:32:51
Táto sa mi páči ešte viac ako tá predošlá!Táto je viac premakaná!!Veľmi pekné kompo si zvolil
 
Ivan .
2012-06-15 09:23:57
to ma štartuješ ,alebo dráždiš............? nádherné!
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 08:58:02
príspevok od: michal_b
Veľmi pekné ráno, ako vymaľované.
Je známe, že nie si fanúšikom prechodových filtrov. Napriek tomu na vrcholkoch tých stromov v popredí, akoby tam bolo stmavenie po GND.
Ďakujem za dobrý postreh, čakal som na prvého, kto si to všimne. Filter tam naozaj nebol použitý, ja som si to všimol tiež a bolo to ešte tmavšie, tak som lokálne zosvetľoval, zrejme nie dosť. Zaujímavé je všal to, že predvčerom som to bol dať tlačiť na baryt a tam to naozaj nevidieť (Stano 1970 potvrdí...)...
 
michal_b
2012-06-15 07:52:42
Veľmi pekné ráno, ako vymaľované.
Je známe, že nie si fanúšikom prechodových filtrov. Napriek tomu na vrcholkoch tých stromov v popredí, akoby tam bolo stmavenie po GND.
 
milanF
 
grundika
2012-06-15 07:13:21
ano, takto som to myslela v predchadzajucom, krasny pohlad.
 
 


Technika: Nikon D300, Hasselblad 501C, Pentacon Six TL,

Objektívy: Nikkor 18-200mm F/3.5-5.6g IF-ED AF-S DX VR, Carl Zeiss Planar T* 80, F2.8 C, Carl Zeiss Biometar 2,8/80mm, Carl Zeiss Biometar 2,8/120,

Clona: 14
Expozícia: 1/50 až 1/300 sec
ISO: 200
Fotoaparát: Nikon D300
Objektív: Nikkor 18-200mm F/3.5-5.6g IF-ED AF-S DX VR
Pridané: 2012-06-15 07:08:42
Na kritiku: 2012-06-15 07:08:57
Miesto:Poľsko, Lapszanka
Témy: hory, krajina, východ / západ slnka
Albumy: Krajina
Veľmi včasné ranné fotenie, ktoré môj foťák nezvládal, preto som sa rozhodol pre HDR z 5-tich záberov. Zámerne desaturované kvôli navodeniu chladného pocitu, ktorý som tam naozaj mal...