SLNAVA

Body: 168.00    Videnia: 1953    Páči sa: 24

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
braňo.j
2012-10-28 20:24:03
príspevok od: Matej Rumanský
fajná !
dík
 
Matej Rumanský
2012-10-28 18:21:32
fajná !
 
braňo.j
2012-07-01 23:23:22
dakujem
 
braňo.j
2012-06-27 15:27:39
príspevok od: spektrum
pekne, mne by stacilo aj menej zhora
dakujem
 
spektrum
2012-06-27 13:55:57
pekne, mne by stacilo aj menej zhora
 
braňo.j
2012-06-26 21:29:06
dakujem
 
braňo.j
2012-06-26 15:05:45
dakujééém skonka
 
braňo.j
2012-06-26 15:05:09
díky moc
 
braňo.j
2012-06-26 15:04:42
príspevok od: Georgo4
super obloha...a ako bolo spomenute, skusil by som viac nasovnu epoziciu...
dakujem pekne
 
braňo.j
2012-06-26 15:03:52
príspevok od: SteveS
Kamene či viac či menej, v oboch prípadoch by mi pripadali nezaujímavé, lebo ide o technickú drvinu a nie prirodný natural a to dehonestuje krajinu na takejto fotke ktporá má mabície byť obrazom na stenu.
...
Teda rezal by som ich tiež ako už bolo spomenuté, ale dôležité je aj ako rezal, lebo škoda by bolo zarezať do obláčikov ktoré idú v odraze hladiny do plynulého oblúčika, smerujúceho od kmeńov ponad dolný okraj. Teda rezal by som len celkom tesne nad rovným vrchom/líniou kameńov a ten najvätší kameň, čo vyčnieva, by som pouvažoval ako prekryť a preklonovať.
...
Symetriu odrazu mi narúša rez oblakov hore, určite by som docvakol aj priestor nad týmto orezom a ukončil oblúk z obláčikov aj hore a s minimálnym odstupom od okraja. U odrazoviek horizont v polovici fotiek nevadí a spravidla nie je vnímaný pocitovo negatívne.
...
Ohľadne filtrov že takátpo obloha ide totálne ľahko za pár sekúnd vymeniť na fotke za oblohu zo záberu na ktorom by si zmenil expozíciu tak, že by bolo nebo tmavšie. Ak by si mal takéto dve fotky s rôznymi expozíciami, capol by si oblohu tmavšiu cez tuto foto a poradíš si bez filtra. V tomto príade to je ideálna konštelácia, lebo tesne nad horizontom lesa je ešte pás tmavšej oblohy, teda prelnutie prenesenej oblohy by si robil až vyššie na oblohe kde to ide ako maslo, za pár sekúnd. Ak by bola plocha tesne nad lesom naopak najsvetlejšia, to je už na zváženie a ťažší prípad. Filter môže pomôcť od prebytočného PP ale potrebuje čas na udržiavanie a manipuláciu a ak chce človek pohotovo fotiť viac vecí a motívov za krátkych pár minút ubúdajúceho svetla pred západom, neraz veľmi skomplikuje život a zbytočne veľmi zdržuje. V praxi som viackrát zažil prípady proti ako za a použil by som ho len v ojedinelých vyhranených prípadoch. Píšem "použil by som ho", lebo najviac fotím krajinu ale ešte som ho nepoužil nikdy
Ahoj Stefan. čo sa tyka kameňov tak to je pravda pisal som to už vyžšie Stanovi. tej oblohy bolo akosi neskutočne moc peknej a nevedel som koľko jej mám zabrať a kedže som tam chcel mať zakomponované i tie kamene tak sa mi jej tam už viac nevošlo čo je teda na škodu ako píšeš a ako na to teraz z odstupom pozerám. z hora som preto ani neorezával skôr z ľavej strany + som retušol dáky ten bordel na vode.filtre v tom mám akosi nejasno či kupovať či nie.s úpravama je to u mňa veľmi slabé a musí mi to niekto ukázať inak to nevidím sám to sotva zvládnem s mojou školou každopádne ti dakujem za tvoj čas a snahu pomôcť.čauko..
 
braňo.j
2012-06-26 13:18:04
dakujem
 
braňo.j
2012-06-26 13:17:27
dakujem
 
braňo.j
2012-06-26 13:17:02
dakujem
 
braňo.j
2012-06-26 13:16:37
dakujem
 
braňo.j
2012-06-26 13:16:13
dakujem
 
braňo.j
2012-06-26 13:15:42
príspevok od: lgsvgh
Píšeš, že máš aj Pl - C filter. Je to základná vec u fotenia krajinky. Čo sa týka ND filtrov, tam je možnosť rozhodnúť sa medzi ,,C" kruhovými, alebo cookin, zasúvacími. Vyššia kvalita je u zasúvacích u značky LEE. Ja som sa rozhodol pre kruhové. Veľa informácií sa dozvieš: www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/fotograficke-filtre/. A rozhodneš sa čo Ti bude najviac vyhovovať.
Dakujem pekne. ano tie cookin som trocha študoval len by som rad vediet ze ci to nie je moc pracné predsa len tie kruhove je s nima asi jednoduhsia manipulacia..
 
braňo.j
2012-06-26 13:12:46
dakujem
 
braňo.j
2012-06-26 13:12:26
dakujem
 
braňo.j
2012-06-26 13:11:34
príspevok od: Stratený Stano
Kamene v popredí by som zrejme vypustil. Je ich málo a tak trochu zanikajú. Do popredia by mi celkom stačili tie tmavé kmene a možno pre pútavejší záber, do diagonály od nich smerom napravo dole, hodiť do vody kameň a odfotiť s kruhami... to sa mi vždy páčilo...
Mám tam trocha problém s tou kompozíciou. ako píšeš kameňov je tam po menej a nie su tam až tak dominantne podľa mňa ale skusim sa na budúce posunuť ešte trocha viac do zadu a pokúsiť sa ich trocha viac dokomponovať. zopár záberov mám však i bez nich. No a teraz čo sa týka tých kmeňov tak tam sa už dlhšiu dobu pasujem s kompozíciou. akosi to tam neviem spravne usporiadať - nájsť ten správny uhol. niečo je pofotené hádam i pridám na kritiku a snád ktosi poradí..
 
Georgo4
2012-06-25 22:16:15
super obloha...a ako bolo spomenute, skusil by som viac nasovnu epoziciu...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-25 21:35:09
Kamene či viac či menej, v oboch prípadoch by mi pripadali nezaujímavé, lebo ide o technickú drvinu a nie prirodný natural a to dehonestuje krajinu na takejto fotke ktporá má mabície byť obrazom na stenu.
...
Teda rezal by som ich tiež ako už bolo spomenuté, ale dôležité je aj ako rezal, lebo škoda by bolo zarezať do obláčikov ktoré idú v odraze hladiny do plynulého oblúčika, smerujúceho od kmeńov ponad dolný okraj. Teda rezal by som len celkom tesne nad rovným vrchom/líniou kameńov a ten najvätší kameň, čo vyčnieva, by som pouvažoval ako prekryť a preklonovať.
...
Symetriu odrazu mi narúša rez oblakov hore, určite by som docvakol aj priestor nad týmto orezom a ukončil oblúk z obláčikov aj hore a s minimálnym odstupom od okraja. U odrazoviek horizont v polovici fotiek nevadí a spravidla nie je vnímaný pocitovo negatívne.
...
Ohľadne filtrov že takátpo obloha ide totálne ľahko za pár sekúnd vymeniť na fotke za oblohu zo záberu na ktorom by si zmenil expozíciu tak, že by bolo nebo tmavšie. Ak by si mal takéto dve fotky s rôznymi expozíciami, capol by si oblohu tmavšiu cez tuto foto a poradíš si bez filtra. V tomto príade to je ideálna konštelácia, lebo tesne nad horizontom lesa je ešte pás tmavšej oblohy, teda prelnutie prenesenej oblohy by si robil až vyššie na oblohe kde to ide ako maslo, za pár sekúnd. Ak by bola plocha tesne nad lesom naopak najsvetlejšia, to je už na zváženie a ťažší prípad. Filter môže pomôcť od prebytočného PP ale potrebuje čas na udržiavanie a manipuláciu a ak chce človek pohotovo fotiť viac vecí a motívov za krátkych pár minút ubúdajúceho svetla pred západom, neraz veľmi skomplikuje život a zbytočne veľmi zdržuje. V praxi som viackrát zažil prípady proti ako za a použil by som ho len v ojedinelých vyhranených prípadoch. Píšem "použil by som ho", lebo najviac fotím krajinu ale ešte som ho nepoužil nikdy
 
arpi
2012-06-25 18:35:41
Tiez by som asi rezal nad kamenmi vpredu.
 
lgsvgh
2012-06-25 14:35:41
príspevok od: braňo.j
Ahoj.hej hej na to popredie ma uz upozornil randalph , suhlasim mate obaja pravdu a az ked mi to takto niekto pripomenie vidim ze to je skoda. sameho ma to akosi este nevie v tom momente napadnut lepsie kompozicne riesit. Filter mam iba polarizak ktory som i pouzil. chcel by som si i prechodak kupit len sa neviem sam rozhodnut aky by mi na taketo sceny najlepsie vyhovoval, aby som zbytocne nekupil daku kravinu kedze sa do toho az tak nerozumiem. mozno mi budes vediet poradit. Dujem za zastavco a radu..
Píšeš, že máš aj Pl - C filter. Je to základná vec u fotenia krajinky. Čo sa týka ND filtrov, tam je možnosť rozhodnúť sa medzi ,,C" kruhovými, alebo cookin, zasúvacími. Vyššia kvalita je u zasúvacích u značky LEE. Ja som sa rozhodol pre kruhové. Veľa informácií sa dozvieš: www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/fotograficke-filtre/. A rozhodneš sa čo Ti bude najviac vyhovovať.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-25 13:13:23
Kamene v popredí by som zrejme vypustil. Je ich málo a tak trochu zanikajú. Do popredia by mi celkom stačili tie tmavé kmene a možno pre pútavejší záber, do diagonály od nich smerom napravo dole, hodiť do vody kameň a odfotiť s kruhami... to sa mi vždy páčilo...
 
braňo.j
2012-06-25 13:01:25
dakujem
 
braňo.j
2012-06-25 13:01:05
príspevok od: walde
fajn večerná atmosféra
dakujem pekne
 
braňo.j
2012-06-25 13:00:40
dakujem
 
walde
ocenenie redakciou 2012-06-25 11:37:42
fajn večerná atmosféra
 
braňo.j
2012-06-25 10:15:46
dakujem
 
braňo.j
2012-06-25 10:15:24
príspevok od: samophoto
pekné
dakujem
 
samophoto
2012-06-25 09:51:49
pekné
 
braňo.j
2012-06-25 09:09:57
dakujem
 
braňo.j
2012-06-25 09:08:59
príspevok od: lgsvgh
Pekné. popredie trochu urezané. Oblohu by bolo treba snímať s prechodovým filtrom. Zrejme bolo málo veterné počasie.
Ahoj.hej hej na to popredie ma uz upozornil randalph , suhlasim mate obaja pravdu a az ked mi to takto niekto pripomenie vidim ze to je skoda. sameho ma to akosi este nevie v tom momente napadnut lepsie kompozicne riesit. Filter mam iba polarizak ktory som i pouzil. chcel by som si i prechodak kupit len sa neviem sam rozhodnut aky by mi na taketo sceny najlepsie vyhovoval, aby som zbytocne nekupil daku kravinu kedze sa do toho az tak nerozumiem. mozno mi budes vediet poradit. Dujem za zastavco a radu..
 
braňo.j
2012-06-25 09:00:30
príspevok od: randalph
dobree foto no prijal by som trošku viac tých kameňov v popredí , takto sú skoro akoby nepriznané.

u mna za 21.
veru asi mas i pravdu , prave pozeram na ine neupravene a vidim ze tam taka moznost je.dakujem za nahliadnutie a radu..
 
lgsvgh
2012-06-25 08:57:50
Pekné. popredie trochu urezané. Oblohu by bolo treba snímať s prechodovým filtrom. Zrejme bolo málo veterné počasie.
 
randalph
2012-06-25 08:12:41
dobree foto no prijal by som trošku viac tých kameňov v popredí , takto sú skoro akoby nepriznané.

u mna za 21.
 
 


Technika: Canon EOS 450D, Canon EOS 7D,

Objektívy: Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM,

Clona: 8
Expozícia: 1/100.00 sec
ISO: 200
Fotoaparát: Canon EOS 7D
Ohnisko: 15 mm
Pridané: 2012-06-25 07:43:07
Na kritiku: 2012-06-25 07:43:25
Miesto:Piešťany
Témy: krajina, príroda, voda
Albumy: Príroda