Majda

Body: 14.00    Videnia: 1714    Páči sa: 2

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
bubu1687
2012-07-27 07:35:53
troska len na uvahu: ze najviac tahaju na fotke oci je podla mna len zbozne prianie nas vsetkych....na fotku ked pozeras ako na celok malokedy mne padne zrak na oci...tu ma jak prve uputala neostra tvar ktora sa mi pyta ostra k tym ociam...a druha bola baranica az potom oci....fakt to tak posobi.....nenavazam sa...len som napisala dojem-zaujalo ma ze akurat o tom ste sa dole vadili
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2012-07-24 10:34:32
príspevok od: haplo602
primarne hladas ocami svetle plochy a potom vyradzujes z nich tie neostre .... preto tento tvoj pristup nefunguje (aspon pre mna nie).

napriklad prve kam sa ja pozriem na tejto fotke je ta ciapka a az potom oci ... inac ak vidis oci, tak ocakavas tvar. kedze je neostra, tak to takisto naraza na bezne vnimanie ....

ako experiment fajn, ale proste pre mna to nefunguje ako celok ... to je vsetko ... ked to funguje pre teba tak fajn
nemáš celkom pravdu. vždy na fotografii najviac ťahá oči to, čo je iné od zvyšku fotografie. čiže keď bude fotografia tmavá, najviac bude ťahať pozornosť najsvetlejšie miesto na fotografii. keď bude fotografia svetlá najviac bude ťahať pozornosť najtmavšie miesto na fotografii.

opäť to že je rovina ostrosti naklonená, odlišuje tú fotografiu od množstva iných. že to naráža na bežné vnímanie je ok, to je práve podľa mňa dobré lebo potom divák hľadá či už vedome, alebo podvedome že na tej fotografii je niečo inak, ako on bežne vníma.
 
haplo602
2012-07-24 10:29:12
príspevok od: Martin Brojo
už vyššie som písal aký to má význam - odlišuje to ten portrét od iných.
zároveň to upriamuje pozornosť na oči. pozorovateľ podvedome na obraze hľadá to, čo je ostré a to upúta jeho pozornosť. takže s tvojím tvrdením o tom, že to nefunguje nesúhlasím. ale súhlasím s tým, že v spojení so svetlom to funguje lepšie.
primarne hladas ocami svetle plochy a potom vyradzujes z nich tie neostre .... preto tento tvoj pristup nefunguje (aspon pre mna nie).

napriklad prve kam sa ja pozriem na tejto fotke je ta ciapka a az potom oci ... inac ak vidis oci, tak ocakavas tvar. kedze je neostra, tak to takisto naraza na bezne vnimanie ....

ako experiment fajn, ale proste pre mna to nefunguje ako celok ... to je vsetko ... ked to funguje pre teba tak fajn
 
JIMI78
2012-07-24 08:17:22
je pravda, ze je to ine ale to je fajn sa odlisit od inych. Jedine, co mne prekaza, je to znamienko, ja by som dal ja osobne asi prec, lebo to vyzera pritom rozostreni ako spina na monitore
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2012-07-23 15:37:53
príspevok od: haplo602
aky to ma vyznam ? nezvyraznuje to oci dostatocne a ked clovek zabludi mimo tak vidi len neostre casti tvare .... nema to dostatocny efekt ...

keby si sustredil svetlo na oci a aj rovinu zaostrenia, mozno by to fungovalo lepsie ... ked je vsak vsetko pekne osvetlene ale len oci zaostrene tak to vyzera divne ....
už vyššie som písal aký to má význam - odlišuje to ten portrét od iných.
zároveň to upriamuje pozornosť na oči. pozorovateľ podvedome na obraze hľadá to, čo je ostré a to upúta jeho pozornosť. takže s tvojím tvrdením o tom, že to nefunguje nesúhlasím. ale súhlasím s tým, že v spojení so svetlom to funguje lepšie.
 
haplo602
2012-07-23 14:51:11
príspevok od: Martin Brojo
prepáč, ale nesúhlasím. je to iné podanie portrétu, na čo ľudia nie sú moc zvyknutý, ale to práve odlišuje tú fotografiu od tisícov iných portrétov.
aky to ma vyznam ? nezvyraznuje to oci dostatocne a ked clovek zabludi mimo tak vidi len neostre casti tvare .... nema to dostatocny efekt ...

keby si sustredil svetlo na oci a aj rovinu zaostrenia, mozno by to fungovalo lepsie ... ked je vsak vsetko pekne osvetlene ale len oci zaostrene tak to vyzera divne ....
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2012-07-23 14:24:09
príspevok od: haplo602
selektivny focus u portretov proste nefunguje ... tam je to lepsie zakrytim casti tvare satkou alebo tak ...
prepáč, ale nesúhlasím. je to iné podanie portrétu, na čo ľudia nie sú moc zvyknutý, ale to práve odlišuje tú fotografiu od tisícov iných portrétov.
 
haplo602
2012-07-23 13:27:39
selektivny focus u portretov proste nefunguje ... tam je to lepsie zakrytim casti tvare satkou alebo tak ...
 
 


Technika: Canon EOS 5D Mark II, Canon EOS-1V, Canon EOS500N,

Objektívy: Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC, Sigma 35mm F1.4 DG HSM, Samyang 35mm F1.4 AS UMC, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon EF 85mm F1.2 L USM (II), Canon TS-E90mm f/2.8, Canon EF 17-40mm f/4L USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM,

Príslušenstvo: zábleskové svetlá Fomei Digital Pro X, Digitalis

Clona: 2.8
Expozícia: 1/160.00 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Canon EOS 5D Mark II
Objektív: Canon TS-E90mm f/2.8
Ohnisko: 90 mm
Pridané: 2012-07-23 11:09:00
Na kritiku: 2012-07-23 11:09:38
Miesto:
Témy: portrét
Albumy: Portret - studio