Kríže

Body: 7.00    Videnia: 829    Páči sa: 1

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Cerberus
2012-08-18 15:59:11
Mám rád fotky nad ktorými sa dá zamyslieť. Tieto dve k takým patria. Preto som im venoval čas.
Retuš som nemal na mysli, možno len lokálne stmaviť kolená. Ale možno si myslel 2012. Tam to kľudne na retuš vidím. Aj za cenu zmeny kategórie, pre mňa to má skôr duchovný náboj ako dokumentačný.
 
PaPi
2012-08-18 14:17:07
príspevok od: Cerberus
Takto spolu sa mi to ťažšie vstrebáva, aj keď asi rozumiem koncepcii prečo si obe fotky dal spolu. Aby to vyvolalo súvislosti. Je tam rovnaký náklon, obe sú čiernobiele. Tým že sú však obe fotky s rozdielnym svetlom a spoločná plocha má viac svetla na tej vpravo, no na ľavej fotografii je svetlo intenzívnejšie, tak mi zrak preskakuje. Oveľa radšej by som fotky videl hoci aj vedľa seba, ale vytlačené a osve.
Takže k tej pravej:
Vnímam prudké svetlo v tôni, presakujúce medzi listami stromu. Je opreté o kolená sochy Krista, do jeho tváre a je opreté o pozadie. Kolená mi trocha vadia, čiastočne aj pozadie, ale zase by nevynikol tieň ruky. Orezy rúk mi nevadia. Práve naopak. Je tam ten symbol tieňa ruky. Akoby sme už vieru, kesťanstvo, ktoré predstavuje ukrižovaný Ježiš nevnímali ucelene. Len tak, v určitých častiach, podľa toho ako sa nám to hodí. A niekedy sa nám hodí nehovoriť o podstate, ale práve o tieni. O tieni, ktorý vieme že zmizne keď Zem prejde pár minút po svojej dráhe a mierne sa pootočí okolo vlastnej osi. Možno cirkev, možno kresťanstvo upadá do tieňa. Možno do tieňa upadáme my všetci.
A niečo k tej ľavej: V prvom rade veľmi dobré oko. Nie každého napadne hľadať práve na takýchto hrách svetla na pootvorených dverách symboliku. Ty si ju našiel. Páči sa mi to. Aj náklonom, svetlom, a samozrejme symbolikou. Jediná vec ktorá mi mierne prekáža je číslica 2012. Je nám jasné že je to rok, len ma vyrušuje.
Takže môj názor: Dať obe fotografie osve by nebolo od veci, obe majú niečo do seba, môžu medzi sebou komunikovať, no nie spolu, ale vedľa seba.
Diky za zastavenie a komentar. Takyto dlhy komentar znamena zamyslenie a obetovany cas. To sa dnes nevidi. O to viac si to vazim. K pravej fotke... Velmi jednoducho... pred vstupom do kostola bol tento kriz... poskodeny a vyvolavalo to vo mne dojem z krestanskej cirkvy. Cely vrch Jezisa na krizi bol v tme. To pocit umocnovalo. Vsimol som si svetly fliacik a pockal asi 15 min kym sa dostane jemu do tvare (ako nadej) ale aj ako upriamenie pozornosti. V lavej fotke to bohuzial nevyslo akoby som chcel. Prave kridlo sa nedalo pootvorit a vytvorit tak lepsie citatelny kriz. Fotky som daval do kategorie dokument a reportaz, preto som sa rozhodol neretusovat nic... PS: Naklon som si vsimol az doma v pocitaci... Kiez by som mohol povedat, ze to bolo schvalne
 
Cerberus
2012-08-18 12:42:14
Takto spolu sa mi to ťažšie vstrebáva, aj keď asi rozumiem koncepcii prečo si obe fotky dal spolu. Aby to vyvolalo súvislosti. Je tam rovnaký náklon, obe sú čiernobiele. Tým že sú však obe fotky s rozdielnym svetlom a spoločná plocha má viac svetla na tej vpravo, no na ľavej fotografii je svetlo intenzívnejšie, tak mi zrak preskakuje. Oveľa radšej by som fotky videl hoci aj vedľa seba, ale vytlačené a osve.
Takže k tej pravej:
Vnímam prudké svetlo v tôni, presakujúce medzi listami stromu. Je opreté o kolená sochy Krista, do jeho tváre a je opreté o pozadie. Kolená mi trocha vadia, čiastočne aj pozadie, ale zase by nevynikol tieň ruky. Orezy rúk mi nevadia. Práve naopak. Je tam ten symbol tieňa ruky. Akoby sme už vieru, kesťanstvo, ktoré predstavuje ukrižovaný Ježiš nevnímali ucelene. Len tak, v určitých častiach, podľa toho ako sa nám to hodí. A niekedy sa nám hodí nehovoriť o podstate, ale práve o tieni. O tieni, ktorý vieme že zmizne keď Zem prejde pár minút po svojej dráhe a mierne sa pootočí okolo vlastnej osi. Možno cirkev, možno kresťanstvo upadá do tieňa. Možno do tieňa upadáme my všetci.
A niečo k tej ľavej: V prvom rade veľmi dobré oko. Nie každého napadne hľadať práve na takýchto hrách svetla na pootvorených dverách symboliku. Ty si ju našiel. Páči sa mi to. Aj náklonom, svetlom, a samozrejme symbolikou. Jediná vec ktorá mi mierne prekáža je číslica 2012. Je nám jasné že je to rok, len ma vyrušuje.
Takže môj názor: Dať obe fotografie osve by nebolo od veci, obe majú niečo do seba, môžu medzi sebou komunikovať, no nie spolu, ale vedľa seba.
 
 


Technika: Nikon D300S,

Objektívy: Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6 G ED AF-S DX VR , Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED AF-S VR Zoom, Nikkor 35mm f/1.8 G AF-S DX, Tokina 11-16 f2,8 AF AT-X Pro DX,

Pridané: 2012-08-17 09:01:21
Na kritiku: 2012-08-17 09:01:35
Miesto:Třebíč
Témy: čierno-biela fotografia, dokument a reportáž