Sám pod nočnou oblohou

Body: 1,330.00    Videnia: 8877    Páči sa: 190

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
01pralinka
2013-12-19 11:04:30
príspevok od: balazovic.lubos
škoda, že ten timelapse je taký krátky. Na také čosi si robím zálusk a dúfam, že sa mi to podarí aj niekedy zrealizovať !
no veru, ja ten timelapse robim uz 2 roky ale material uz by hadam aj bol, len clovek ma stale tendenciu zlepsovat sa a tak s tymi predchadzajucimi nie je nikdy spokojny. teda aspon ja a tak sa to pre mna stava nekonecny pribeh, snad ho raz ozaj dokoncim
 
balazovic.lubos
2013-12-19 11:01:37
príspevok od: 01pralinka
da sa to nafotit dvoma sposobmi. bud 1fotku s dlhou expoziciou (napr 1hod) a prekryjes to potom jednou bodovou 30s expoziciou alebo spravis viac 30sec expozicii a spojis ich v programe (DSS, startrails..) a taktiez poslednu prekryjes v ps.
Konkretne tato fotka vznikla pospajanim 124 fotiek pri snimani timelapsu https://www.youtube.com/watch?v=886PhCnLfXA
škoda, že ten timelapse je taký krátky. Na také čosi si robím zálusk a dúfam, že sa mi to podarí aj niekedy zrealizovať !
 
01pralinka
2013-05-30 20:32:14
príspevok od: RichPhoto
supovica
dakujem
 
RichPhoto
2013-04-22 10:57:24
supovica
 
objektiv
2012-12-19 16:27:34
príspevok od: 01pralinka
da sa to nafotit dvoma sposobmi. bud 1fotku s dlhou expoziciou (napr 1hod) a prekryjes to potom jednou bodovou 30s expoziciou alebo spravis viac 30sec expozicii a spojis ich v programe (DSS, startrails..) a taktiez poslednu prekryjes v ps.
Konkretne tato fotka vznikla pospajanim 124 fotiek pri snimani timelapsu https://www.youtube.com/watch?v=886PhCnLfXA
ďakujem poštudujem
 
01pralinka
2012-12-19 16:12:16
príspevok od: objektiv
chcem sa spýtať,na takúto fotografiu potrebuješ aj nejaký špecialny program aby vznikol takýto pohľad?alebo len to čo uvádzaš: clonu-expozíciu-iso,ďakujem za odpoveď
da sa to nafotit dvoma sposobmi. bud 1fotku s dlhou expoziciou (napr 1hod) a prekryjes to potom jednou bodovou 30s expoziciou alebo spravis viac 30sec expozicii a spojis ich v programe (DSS, startrails..) a taktiez poslednu prekryjes v ps.
Konkretne tato fotka vznikla pospajanim 124 fotiek pri snimani timelapsu https://www.youtube.com/watch?v=886PhCnLfXA
 
objektiv
2012-12-19 16:00:27
chcem sa spýtať,na takúto fotografiu potrebuješ aj nejaký špecialny program aby vznikol takýto pohľad?alebo len to čo uvádzaš: clonu-expozíciu-iso,ďakujem za odpoveď
 
jarka1963
2012-12-19 11:03:09
super praca
 
01pralinka
2012-11-27 11:45:14
príspevok od: brancin
parada
dakujem
 
01pralinka
2012-11-27 11:45:01
príspevok od: ajkabajka
paradne
dakujem, potesilo
 
ajkabajka
ocenenie redakciou 2012-11-26 20:28:18
paradne
 
brancin
2012-11-24 19:39:00
parada
 
01pralinka
2012-11-20 10:51:52
príspevok od: kollka
neuveritelne
 
kollka
2012-11-20 08:19:39
neuveritelne
 
01pralinka
2012-11-18 21:25:41
príspevok od: p3k
super
dakujem
 
p3k
2012-11-18 21:02:55
super
 
01pralinka
2012-11-18 19:10:04
príspevok od: Jozi Mačutek
fakt ... neni to klasický st.rails aky sa tu vidi každy deň ... to už je iná káva ja rozmyšlam skladať st.rails s viacerých fotiek po iso 400 uvidime čo z toho vinde
vyskusaj, aj ja som zvedava co vyjde. a budes skladat viacsere na seba alebo jednocvak? bo pak by som dala to iso este nizsie.
 
Jozi Mačutek
2012-11-18 18:54:20
príspevok od: 01pralinka
zas netreba prehanat najlepsie budu, ked si zozeniem montaz ,) ale dakujem za pochvalu, dobre sa to pocuva
fakt ... neni to klasický st.rails aky sa tu vidi každy deň ... to už je iná káva ja rozmyšlam skladať st.rails s viacerých fotiek po iso 400 uvidime čo z toho vinde
 
01pralinka
2012-11-18 13:07:05
príspevok od: Jozi Mačutek
žiaden šum , skvela dynamika , poriadne farby ... pecka , ty tu maš bez srandy najlepšie astrofoto ...
zas netreba prehanat najlepsie budu, ked si zozeniem montaz ,) ale dakujem za pochvalu, dobre sa to pocuva
 
Jozi Mačutek
2012-11-18 12:59:04
žiaden šum , skvela dynamika , poriadne farby ... pecka , ty tu maš bez srandy najlepšie astrofoto ...
 
01pralinka
2012-11-18 12:43:04
príspevok od: JaroD.
Vôbec som to takto nemal na mysli s čiernou machuľou na spodku. Je to nielen vec vkusu ale aj fotografických zásad. Vždy lepšie pôsobí ak je fotografia od okrajov tmavšia ako naopak. Tvoja tmavá linka na horizonte nepôsobí dobre na oko ak je spodok svetlý, ak by ta tmavá linka bola na spodnom okraji a smerom k horizontu by sa zosvetľovala, pôsobilo by to určite lepšie.
nuz som len zaciatocnik amater, postupne na tieto veci prichadzam. dik za kritiku
 
JaroD.
2012-11-18 12:17:50
príspevok od: 01pralinka
je to vec vkusu, mne fotka bez spodku pride fadna : https://500px.com/photo/18301045
Vôbec som to takto nemal na mysli s čiernou machuľou na spodku. Je to nielen vec vkusu ale aj fotografických zásad. Vždy lepšie pôsobí ak je fotografia od okrajov tmavšia ako naopak. Tvoja tmavá linka na horizonte nepôsobí dobre na oko ak je spodok svetlý, ak by ta tmavá linka bola na spodnom okraji a smerom k horizontu by sa zosvetľovala, pôsobilo by to určite lepšie.
 
01pralinka
2012-11-18 11:24:47
príspevok od: rbr69
ok, pozrel som ... paci sa mi viac ... neviem, ako celu seriu snimkov do startrailsu, ale z tej serie bez tych prisvetlenych baterkou by som do foregroundu startrailsu podhodil len par tych najsvetlejsich 4-5 a ostatne do background vrstvy startrailsu na vykreslenie drah, snad rozumies o com tocim, kedze robis s programom startrails
ak presvetlene nemas, cize vsetky si zacala robit uz za velkej tmy, nie uz za sera, tak si pomoz postprocesom a tych zopar, ktore budu podhodene do vrstvy foreground programu startrails zosvetli zdola (strom-trava) v postprocese (prevod raw svetla-tiene-expozicia) ... mozno Ti to urobi ziadanejsi efekt, nez malovanie baterkou po tak velkej ploche, co vyznie hlavne na tej trave dost nerovnomerne (preto som sa pytal na sposob svietenia/zdroj svetla) ...
paci sa mi, ze sa venujes takemuto zanru, je to zdlhave, ale nie tak rizikove, ako fotenie na jednu expoziciu, kde je velmi dolezita presnost odhadu expozicneho trojuholnika pri bulbe, a dalsie spracovanie sumu po prehriati cipu ...
chapem o com tocis, veru skusim sa s tym este pohrat a ked, tak pouzijem tento postup v nasledujucej uprave. dakujem za radu
 
rbr69
2012-11-18 09:36:30
príspevok od: 01pralinka
tu mam tu : https://500px.com/photo/18301045
ok, pozrel som ... paci sa mi viac ... neviem, ako celu seriu snimkov do startrailsu, ale z tej serie bez tych prisvetlenych baterkou by som do foregroundu startrailsu podhodil len par tych najsvetlejsich 4-5 a ostatne do background vrstvy startrailsu na vykreslenie drah, snad rozumies o com tocim, kedze robis s programom startrails
ak presvetlene nemas, cize vsetky si zacala robit uz za velkej tmy, nie uz za sera, tak si pomoz postprocesom a tych zopar, ktore budu podhodene do vrstvy foreground programu startrails zosvetli zdola (strom-trava) v postprocese (prevod raw svetla-tiene-expozicia) ... mozno Ti to urobi ziadanejsi efekt, nez malovanie baterkou po tak velkej ploche, co vyznie hlavne na tej trave dost nerovnomerne (preto som sa pytal na sposob svietenia/zdroj svetla) ...
paci sa mi, ze sa venujes takemuto zanru, je to zdlhave, ale nie tak rizikove, ako fotenie na jednu expoziciu, kde je velmi dolezita presnost odhadu expozicneho trojuholnika pri bulbe, a dalsie spracovanie sumu po prehriati cipu ...
 
rbr69
2012-11-18 08:31:24
príspevok od: 01pralinka
jedine polarka sa na oblohe nehybe, vsetky ostatne hviezdy sa tocia okolo nej. preco su dva obluky, tos na to odpoved neviem
tento efekt vznika hlavne ked fotis prave na opacnu stranu od Polarky, teda na juh ... okolo Polarky dostavas kriznice a na juhu takto "symetricky" rozdelena startrails oloha
 
01pralinka
2012-11-18 03:19:45
príspevok od: paoravec
fuuha t je krasa , ake kedze nie som "hvezdar" ako to ze su obluky dvoma smermi, hviezdna obloho , zem sa toci okola jedneho bodu ??
jedine polarka sa na oblohe nehybe, vsetky ostatne hviezdy sa tocia okolo nej. preco su dva obluky, tos na to odpoved neviem
 
paoravec
2012-11-18 02:42:24
fuuha t je krasa , ake kedze nie som "hvezdar" ako to ze su obluky dvoma smermi, hviezdna obloho , zem sa toci okola jedneho bodu ??
 
01pralinka
2012-11-18 01:32:22
príspevok od: SkyVessel
Kráása... Je lepší pro takové foto volit pevné sony 35mm nebo radši sigmu 17-70?
Jinak kde rostou takové krásné osamocené stromy?
tazko povedat, fotit sa to da aj na 17mm aj na 35mm aj na 70mm kazdopadne na nocnu preferujem ze cim sirsie, tym lepsie. zachyti vacsi kus oblohy. zas pre snimanie startrailsu je dobre pouzit zoom, vtedy sa robia dlhsie ciary za pomerne kratky cas. ja som mala tamrona 17-50 na nocnu oblohu, ale bolo mi to malo. sla som do tokiny kvoli mliecnej drahe
 
SkyVessel
2012-11-18 01:21:46
Kráása... Je lepší pro takové foto volit pevné sony 35mm nebo radši sigmu 17-70?
Jinak kde rostou takové krásné osamocené stromy?
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-11-17 23:00:38
príspevok od: 01pralinka
hviezdu som videla padat az cestou domov, ale lietadliska mi tam preletuvali v jednom kuse. to bolo prace s retusou, fuuh
nad NR je letecká križovatka dáka či čo, fakt neblbnem....lietadlá sa len tak križujú krížom krážom jenna radosť a v jednom kuse a furt .....to by sa zaiste retušnúť hádam ani nedalo.....len nazvať fotečku že: ,,mikado,,
 
01pralinka
2012-11-17 22:37:11
príspevok od: petor1989
krasa
to ma tesi, dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:36:58
príspevok od: rbr69
skus pridat aj verziu spojenu v startrail bez tych poslednych 3 presvetlenych ...
tu mam tu : https://500px.com/photo/18301045
 
petor1989
2012-11-17 22:34:02
krasa
 
rbr69
2012-11-17 22:21:04
príspevok od: 01pralinka
na poslednych 3. fotkach som skusala light painting, je to dosvietene baterkou
skus pridat aj verziu spojenu v startrail bez tych poslednych 3 presvetlenych ...
 
01pralinka
2012-11-17 22:17:23
príspevok od: dubček
Šikovnááá!!!
dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:17:09
príspevok od: mato.draho
Krásne nápadom, realizáciou, kompo aj farbami. Zaslúžená topka!
dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:16:43
príspevok od: evahrabkovska
uzasne, uzasne a este raz uzasne! nemam slov
dakujem!
 
01pralinka
2012-11-17 22:16:26
príspevok od: verika
velmi dobra praca, krasny vysledok
dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:14:59
príspevok od: drecpy©photo
pri pohľade na tento obrázok mi akosi dochádzajú slová. Hviezdy milujem a toto sa fakt podarilo - dojem je veľmi silný, obzvlášť, keď je človek na to vnútorne naladený. Vďaka.
dakujem, aj ja milujem hviezdy, milujem fotografovanie, tak som to takto sklbila dohromady
 
01pralinka
2012-11-17 22:13:45
príspevok od: Bjaloň
Geniálne....
dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:13:26
príspevok od: KESKOSENI
nulove pasmo??
 
01pralinka
2012-11-17 22:12:44
príspevok od: rbr69
popredie si si zamerne prisvietila alebo tam bol nejaky zdroj ineho svetla?
na poslednych 3. fotkach som skusala light painting, je to dosvietene baterkou
 
01pralinka
2012-11-17 22:11:42
príspevok od: arpi
Obdivuhodne
dakujeem
 
01pralinka
2012-11-17 22:10:29
príspevok od: blahoslav J B Art
... a predsa sa toci, aj ked je gulata
krasa, aj ja by som chcel taketo vediet
dakujem, treba vyskusat, nie je to nic zlozite ,)
 
01pralinka
2012-11-17 22:09:37
príspevok od: rk.
waw, sanka dolu sefe
dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:09:20
príspevok od: Ľuboš Capcara
ja by som ten spodok (zem) zafarbil uplne na cierno, ale aj tak paradna fotka
dakujem, aj taku verziu mam tu . https://500px.com/photo/18301045
 
01pralinka
2012-11-17 22:08:50
príspevok od: FeroBa
KRASA !!!
dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:08:28
príspevok od: stani08
Tak to davam este vadsi obdim byt tak mobilne obmedzena :/ a vykonavat len cisto pesie tury je dost casovo ale aj fyzicky narocne :/ ja si to bez mojho Fj-čka neviem ani predstavit dovezie ma skoro vzdy az tam kde chcem a tak si spajam prijemne s uzitocnym mam aj pesie tury a aj off-rood
Ked sa dostanes na tie miesta o ktorych snivas verim ze urcite nezlyhas a tesim sa tak ako urcite aj ostatny na tieto vynimocne prace
dakujem za povzbudive slova, to cloveku pomaha
 
01pralinka
2012-11-17 22:07:15
príspevok od: trso11
tak tato sa naozaj vydarila-trpezlivosť priniesla svoje ovocie-blahoželám
dakujem velmi pekne
 
01pralinka
2012-11-17 22:06:54
príspevok od: zola
Velmi pekny obraz
dakujem, veru aj rozmyslam ze si ho capnem v obyvke na stenu
 
01pralinka
2012-11-17 22:06:06
príspevok od: SteveS
Tak toto je Soni parádna pecka. Si šikovná, stále robíš lepšie a lepšie veci.
... ... ...
Veľmi pekne to je svetelne aj farebne zvýraznené, fotka ktorá zaujme už aj v miniatúre. A popredie ... precital som komentare tak som vobraze. Aj na mna je na prvý pohlad po rozkliku privýrazné. Ale ak to rozoberiem na drobne, tak jednoznacne s tebou v postupe súhlasím. Bez neho by to bol plochý menejzaujímavý snímok, takto si tomu dala hĺbku priestoru a vniesla diváka viac do deja. Plus ostré popredie voči ostrému celkom inému pozadiu by už pichalo oči a neladilo harmonicky ... takže ja som úplne za, aj keď možno by nebolo zle ešte čosi skúšať zjemniť. Možno len dole na hrane tie malé kúsočky najviac presvetlených častí stlmiť jemnučkou tenkou okrajovou vnetáciou a bolo by to asi lepšie aj jemnejšie už na prvý dojem.
... ... ...
Inak všetky hotove timelapse budem vždy rád ak hodíš (mne či verejne) nejaký link. Veľmi rád si pozriem. Držím ti palce aj v ďalšom hviezdnom bádaní a tvorbe
dakujem, fotka bez popredia je tu: https://500px.com/photo/18301045 ale bez spodku to nie je ono
inak priznam sa, ten spodok som okrem prezehlenia vobec neupravovala, mala som ho aspon ztmavit, no odflakla som to..
 
01pralinka
2012-11-17 22:03:37
príspevok od: Helen1
bomba...neskutočne krásne
dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:03:12
príspevok od: MirkaW
Skvele!
dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:02:49
príspevok od: Matt83
super hviezdy aj farby, inak suhlasim s DEVOTEE
dakujem, nabuduce fotenie skusam dla devoteho, snad bude lepsia
 
01pralinka
2012-11-17 22:01:56
príspevok od: Cook
Vynikajúca práca, úžasné foto
dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:01:32
príspevok od: FHfoto
suprové
dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:01:10
príspevok od: golden beads
super prevedené aj spodná časť
dakujem
 
01pralinka
2012-11-17 22:00:51
príspevok od: JaroD.
Veľká škoda nasvieteného spodku. Inák je to veľmi pekné.
je to vec vkusu, mne fotka bez spodku pride fadna : https://500px.com/photo/18301045
 
01pralinka
2012-11-17 21:59:53
príspevok od: sonya143
pre mňa maximálne fascinujúce
tak to som rada
 
01pralinka
2012-11-17 21:59:03
príspevok od: cius
..nemám slov , nádhera. Možno mi kusok to popredie osvetlené vadí, ale to je vec vkusu. Ma to nejako presvedčilo aby som aj ja niečo podobné skúsil keď budem niekdekde budú na to podmienky..
dakujem, bez osvetleneho spodku fotka tu: https://500px.com/photo/18301045 ale mne tam ten spodok chyba, dava tomu hlbku. vyskusaj pofotit, mozno ta to nadchne ako mna
 
01pralinka
2012-11-17 21:57:20
príspevok od: Koma
jééééjda slečna Kolegyňa....ste teda poriadne vyťahali hviezdičky za ušiská........to už ani nie sú hviezdičky.....to sú samé roje..roje..roje.......všade kde kukne samé meteorite...jooj da..aj nejaké padli k Zemi?...a to hádam niéééé, neblbniteee...šak to by sme aj my všetcia boli už tééž......v rite.
hviezdu som videla padat az cestou domov, ale lietadliska mi tam preletuvali v jednom kuse. to bolo prace s retusou, fuuh
 
NIKA02
2012-11-17 21:56:59
príspevok od: 01pralinka
dikes
perfis foto dna, gratulujem
 
01pralinka
2012-11-17 21:54:57
príspevok od: NIKA02
perfis foto
dikes
 
01pralinka
2012-11-17 21:54:31
príspevok od: Snowkill
až mi dojde spoušt musím to zkusit je to nádhera
dakujem tu som fotila bez spuste - mala som intervalove snimanie zapnute vo fotaku
 
01pralinka
2012-11-17 21:52:59
príspevok od: Peter Svoboda
Pekne spravené
dakujem
 
dubček
2012-11-17 20:03:44
Šikovnááá!!!
 
mato.draho
2012-11-17 18:23:33
Krásne nápadom, realizáciou, kompo aj farbami. Zaslúžená topka!
 
evahrabkovska
2012-11-17 17:46:37
uzasne, uzasne a este raz uzasne! nemam slov
 
verika
2012-11-17 17:26:57
velmi dobra praca, krasny vysledok
 
drecpy©photo
2012-11-17 15:58:24
Pri pohľade na tento obrázok mi akosi dochádzajú slová. Vďaka.
 
drecpy©photo
2012-11-17 15:57:10
pri pohľade na tento obrázok mi akosi dochádzajú slová. Hviezdy milujem a toto sa fakt podarilo - dojem je veľmi silný, obzvlášť, keď je človek na to vnútorne naladený. Vďaka.
 
Bjaloň
2012-11-17 15:23:02
Geniálne....
 
KESKOSENI
2012-11-17 14:58:44
nulove pasmo??
 
rbr69
2012-11-17 12:52:51
popredie si si zamerne prisvietila alebo tam bol nejaky zdroj ineho svetla?
 
arpi
2012-11-17 11:26:20
Obdivuhodne
 
blahoslav J B Art
2012-11-17 11:16:12
... a predsa sa toci, aj ked je gulata
krasa, aj ja by som chcel taketo vediet
 
rk.
2012-11-17 10:21:33
waw, sanka dolu sefe
 
Ľuboš Capcara
2012-11-17 10:06:00
ja by som ten spodok (zem) zafarbil uplne na cierno, ale aj tak paradna fotka
 
FeroBa
2012-11-17 09:30:32
KRASA !!!
 
stani08
2012-11-17 09:04:08
príspevok od: 01pralinka
som rada ze si napisal. ano, mam v plane ine motivy, tesim sa na ne a uz teraz o nich snivam. ale nemam ani auto, ani motorku, co ma znacne obmedzuje. na miesta kde chcem ist sa nemam ako dostat, v zlych poveternostnych podmienkach sa nemam kde schovat. preto si idem tym svojim pomalym tempom. v blizkosti mesta si hladam objekty, kde sa dostanem peso a stihnem sa vratit do svitania domov. Ale verim, ze ked sa dostanem na tie miesta, tak nezlyham. uz budem vediet odhadnut tie spravne nastavenie, nebudem vahat v kompozicii. proste sa nesmiem uponahlat a takto si idem takto aspon krokom za svojim cielom
Tak to davam este vadsi obdim byt tak mobilne obmedzena :/ a vykonavat len cisto pesie tury je dost casovo ale aj fyzicky narocne :/ ja si to bez mojho Fj-čka neviem ani predstavit dovezie ma skoro vzdy az tam kde chcem a tak si spajam prijemne s uzitocnym mam aj pesie tury a aj off-rood
Ked sa dostanes na tie miesta o ktorych snivas verim ze urcite nezlyhas a tesim sa tak ako urcite aj ostatny na tieto vynimocne prace
 
trso11
2012-11-17 08:45:31
tak tato sa naozaj vydarila-trpezlivosť priniesla svoje ovocie-blahoželám
 
zola
2012-11-17 08:40:57
Velmi pekny obraz
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-11-17 07:51:05
Tak toto je Soni parádna pecka. Si šikovná, stále robíš lepšie a lepšie veci.
... ... ...
Veľmi pekne to je svetelne aj farebne zvýraznené, fotka ktorá zaujme už aj v miniatúre. A popredie ... precital som komentare tak som vobraze. Aj na mna je na prvý pohlad po rozkliku privýrazné. Ale ak to rozoberiem na drobne, tak jednoznacne s tebou v postupe súhlasím. Bez neho by to bol plochý menejzaujímavý snímok, takto si tomu dala hĺbku priestoru a vniesla diváka viac do deja. Plus ostré popredie voči ostrému celkom inému pozadiu by už pichalo oči a neladilo harmonicky ... takže ja som úplne za, aj keď možno by nebolo zle ešte čosi skúšať zjemniť. Možno len dole na hrane tie malé kúsočky najviac presvetlených častí stlmiť jemnučkou tenkou okrajovou vnetáciou a bolo by to asi lepšie aj jemnejšie už na prvý dojem.
... ... ...
Inak všetky hotove timelapse budem vždy rád ak hodíš (mne či verejne) nejaký link. Veľmi rád si pozriem. Držím ti palce aj v ďalšom hviezdnom bádaní a tvorbe
 
Helen1
2012-11-17 07:40:27
bomba...neskutočne krásne
 
MirkaW
2012-11-17 07:31:20
Skvele!
 
Matt83
ocenenie redakciou 2012-11-16 23:27:25
super hviezdy aj farby, inak suhlasim s DEVOTEE
 
Cook
2012-11-16 22:51:51
Vynikajúca práca, úžasné foto
 
FHfoto
2012-11-16 22:05:03
suprové
 
golden beads
2012-11-16 21:26:43
super prevedené aj spodná časť
 
JaroD.
2012-11-16 20:38:45
Veľká škoda nasvieteného spodku. Inák je to veľmi pekné.
 
sonya143
2012-11-16 20:06:16
pre mňa maximálne fascinujúce
 
cius
2012-11-16 20:05:42
..nemám slov , nádhera. Možno mi kusok to popredie osvetlené vadí, ale to je vec vkusu. Ma to nejako presvedčilo aby som aj ja niečo podobné skúsil keď budem niekdekde budú na to podmienky..
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-11-16 19:53:36
jééééjda slečna Kolegyňa....ste teda poriadne vyťahali hviezdičky za ušiská........to už ani nie sú hviezdičky.....to sú samé roje..roje..roje.......všade kde kukne samé meteorite...jooj da..aj nejaké padli k Zemi?...a to hádam niéééé, neblbniteee...šak to by sme aj my všetcia boli už tééž......v rite.
 
NIKA02
2012-11-16 19:52:17
perfis foto
 
Snowkill
2012-11-16 19:21:19
až mi dojde spoušt musím to zkusit je to nádhera
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2012-11-16 19:14:54
Pekne spravené
 
01pralinka
2012-11-16 18:15:18
príspevok od: hladacvody
superb.....
oo dakujem
 
hladacvody
2012-11-16 18:13:53
superb.....
 
01pralinka
2012-11-16 18:04:59
príspevok od: Rajo
paradna fotka, mam rade startrails a tiez sa chystam, ale akosi sa mi stale nedari odlepit od gauca
to poznaaaaaaaam treba sa premoct!
 
01pralinka
2012-11-16 18:04:39
príspevok od: HK
mega dobre!!!
mega dakujem
 
01pralinka
2012-11-16 18:04:14
príspevok od: Snowkill
a tech 124 fotek se pak upraví nejak v Photoshopu bo ten to neumí ? nejak nechapu jak se skladaji dhromady dík za odpoved jeste .
tych 124 fotiek sa prekryvaju do jednej bud v ps, alebo v nejakom programe na to urcenom. (deep sky stacker alebo startrails. ja som pouzila tu druhu, rychlejsiu alternativu)
 
01pralinka
2012-11-16 18:02:10
príspevok od: Ivan .
veľmi pekný obrázok
 
misom
2012-11-16 17:45:29
vynikajuca
 
Rajo
2012-11-16 17:32:47
paradna fotka, mam rade startrails a tiez sa chystam, ale akosi sa mi stale nedari odlepit od gauca
 
HK
2012-11-16 17:07:48
mega dobre!!!
 
Snowkill
2012-11-16 16:19:13
a tech 124 fotek se pak upraví nejak v Photoshopu bo ten to neumí ? nejak nechapu jak se skladaji dhromady dík za odpoved jeste .
 
Ivan .
2012-11-16 16:19:12
veľmi pekný obrázok
 
01pralinka
2012-11-16 15:57:26
príspevok od: andrejgrznar
parádnicke
to ma tesi
 
01pralinka
2012-11-16 15:55:55
príspevok od: stani08
urcite zaujimava praca a z toho co som tu po precitani niekolkych komentov pochopil tak aj dost narocna na trpezlivost a potrebnu otuzilost zvlast ked si zabudnes rukavice
konecny vysledok stoji ale za to
ked som planoval si vyskusat nocnu foto tiez ma nejak tahalo k stromovke ale to ako som si vsimol po vadsinu kolekovcov strom je jednoducho vdacny motiv aj v tvojom pripade si si nasla krasavca .. popredie mi v takej to forme nasvietenia tiez vadi a ked tak nad tym dumem pri tvojej trpezlivosti a znalosti s takym to zanrom by som si hladal nejaky iny motiv ktory by ta dokazal posunut este dalej taky ze cukrik motiv
verim ze aj ty nad tym dumas ja osobne by som to skusal v horach
som rada ze si napisal. ano, mam v plane ine motivy, tesim sa na ne a uz teraz o nich snivam. ale nemam ani auto, ani motorku, co ma znacne obmedzuje. na miesta kde chcem ist sa nemam ako dostat, v zlych poveternostnych podmienkach sa nemam kde schovat. preto si idem tym svojim pomalym tempom. v blizkosti mesta si hladam objekty, kde sa dostanem peso a stihnem sa vratit do svitania domov. Ale verim, ze ked sa dostanem na tie miesta, tak nezlyham. uz budem vediet odhadnut tie spravne nastavenie, nebudem vahat v kompozicii. proste sa nesmiem uponahlat a takto si idem takto aspon krokom za svojim cielom
 
andrejgrznar
2012-11-16 15:45:26
parádnicke
 
01pralinka
2012-11-16 15:35:07
príspevok od: jerzi45
paráda
dakujem
 
01pralinka
2012-11-16 15:34:53
príspevok od: pepe112
 
stani08
2012-11-16 15:30:31
urcite zaujimava praca a z toho co som tu po precitani niekolkych komentov pochopil tak aj dost narocna na trpezlivost a potrebnu otuzilost zvlast ked si zabudnes rukavice
konecny vysledok stoji ale za to
ked som planoval si vyskusat nocnu foto tiez ma nejak tahalo k stromovke ale to ako som si vsimol po vadsinu kolekovcov strom je jednoducho vdacny motiv aj v tvojom pripade si si nasla krasavca .. popredie mi v takej to forme nasvietenia tiez vadi a ked tak nad tym dumem pri tvojej trpezlivosti a znalosti s takym to zanrom by som si hladal nejaky iny motiv ktory by ta dokazal posunut este dalej taky ze cukrik motiv
verim ze aj ty nad tym dumas ja osobne by som to skusal v horach
 
jerzi45
2012-11-16 15:29:06
paráda
 
01pralinka
2012-11-16 15:24:20
príspevok od: Megapixel
to nemá chybu
dakujem
 
01pralinka
2012-11-16 15:21:00
príspevok od: kubizmus
mmm, uz v nadhlade som vedel o koho ide, osobity styl to je super!
tak to ma tesi, diky moc!
 
Megapixel
2012-11-16 15:20:59
to nemá chybu
 
01pralinka
2012-11-16 15:20:16
príspevok od: Matej Rumanský
juuuj ta obloha je bajecna (-;
dakujem
 
01pralinka
2012-11-16 15:19:15
príspevok od: gastiv
Klobuk dole opät raz
dakujem, snad sa budem este zlepsovat
 
kubizmus
externý redaktor 2012-11-16 15:13:20
mmm, uz v nadhlade som vedel o koho ide, osobity styl to je super!
 
Matej Rumanský
2012-11-16 15:04:57
juuuj ta obloha je bajecna (-;
 
gastiv
2012-11-16 15:03:37
Klobuk dole opät raz
 
01pralinka
2012-11-16 14:44:41
príspevok od: Zileri
Nádhera
dakujem
 
01pralinka
2012-11-16 14:44:26
príspevok od: matoswamp
pekne
dakujem
 
01pralinka
2012-11-16 14:44:10
príspevok od: b0baz
Zaujímavé.
som rada
 
01pralinka
2012-11-16 14:42:17
príspevok od: juve16
aj nejaké ND fitlre?
aspoň o koľkej večer to bolo fotené...?
cas na prvej foto je 22:07 - 23:22 na poslednej. GND som skusala, ked som fotila nocne mesto, ale netrafila som sa do ziary mesta a tak bolo vidno preseknuty obluk. myslim ze gnd na to nie je vhodne, riesila som to formou hdr. popredie samostatne a obloha zvlast
 
01pralinka
2012-11-16 14:36:59
príspevok od: tibren
fakt zaujimave, parada
dakujem
 
01pralinka
2012-11-16 14:35:06
príspevok od: Ninja
Tie timelaps videá môžu byť fajn. Trošku časovo náročné, ale čo si počas dlhých, studených nocí začať . S mojou foto sa mýliš, boli to spojené rovnaké fotky, ale trochen zle . S nízkym ISOm máš pravdu, teraz som fotil startrails niečo cez 1 hod 20 min, ISO 100, clona 5.6 a obloha je tak akurát. Aj by som sem pridal fotku, ale neviem ako.
tak potom prepac, mylit sa je ludske, ale ozaj nepodareno prekryte ,) zaves fotku, som zvedava. tiez mam svoje preferovane parametre podobne. iso 200 na 5,6 a cas sa vzdy prisbosobuje faze mesiaca. tos vzdy fotim hviezdy na timelapse, takze dalsiu hodinu na jeden cvak uz nemam casu
 
Zileri
2012-11-16 14:34:03
Nádhera
 
matoswamp
2012-11-16 14:28:59
pekne
 
b0baz
2012-11-16 14:28:40
Zaujímavé.
 
01pralinka
2012-11-16 14:24:50
príspevok od: DEVOTEE
prave som dumal ako sa to sklada, a už asi tusim.. na spojenie použijes soft a nakoniec nato naaplikujes este jednu povodnu fotku (s exifom ktorý uvadzas, preto aj vyssie iso... ) a tým padom sa vytvoria na snimku bodky (hviezdicky) skreslenie UWA skla je tu namieste a velmi tomu pristane. Pri taktomto foteni je asi fajn ak nefuka vetrik nie ?
presne ako hovoris, uz som tento postup pri nejakej inej mojej fotke pisala, ale zjavne neviem vysvetlovat pri ohhnisku 11mm maly otras nevadi, ale jasne. bez vetra je to idealne, hlavne ked vonku mrzne a ja si zabudnem rukavice
 
Ninja
ocenenie redakciou 2012-11-16 14:22:21
príspevok od: 01pralinka
keby som to fotila za ucelom tejto vzniknutej fotky, volila by som mensie iso. nemam rada prehusteny startrail. no venujem sa najma timelapse, takze vysledok preto takyto(vyssie iso). pokial viem, ty si spojil dve rozne fotky do seba. tato fotka vznikla startrailom a jednej bodovej fotky z toho isteho miesta s tou istou kompoziciou. snad sa chapeme
Tie timelaps videá môžu byť fajn. Trošku časovo náročné, ale čo si počas dlhých, studených nocí začať . S mojou foto sa mýliš, boli to spojené rovnaké fotky, ale trochen zle . S nízkym ISOm máš pravdu, teraz som fotil startrails niečo cez 1 hod 20 min, ISO 100, clona 5.6 a obloha je tak akurát. Aj by som sem pridal fotku, ale neviem ako.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-11-16 14:22:18
príspevok od: 01pralinka
dik, na toto miesto sa este urcite vratim, uz mam vybratu kompo aj viac z dialky a z lavej strany, takze to svetlo mozno nakoniec vyjde aj ako pises. do zaberu by sa mi malo dostat viac oblohy a kus mliecnej drahy. uvidime
este by pomohlo snimku ak ta ziara vpozadi by bola za stromcekom, zrakovo a kompozicne by to boloe ste vymakanejsie spominas ze fotis timelapse, pockaj fotis ci tocis ? 124x30sec a vsetko do raw alebo to je vytiahnute z jpg a odsumene s davkou pp ? Texhnicky si to viem predstavit, len este zohnat vhodnu kablovku, mat kopec casu a idealne podmienky... narocne fotenie, no výsledok očari. toto bude foto dna, drzim palce
 
01pralinka
2012-11-16 14:22:09
príspevok od: Snowkill
Ahoj, moc mě to zaujalo, první co se mi nelií je to popředí, nevím proč je to nasvícene kazí to dojem a tahá trochu oči a přitom je to neostré. Jinak chci se zeptat v popisku máš 124x 30 s to jsi maclak hned po vyfocenem jednom snimku hned druhy ? a ta clona cim mín tim lip bo naopak? Ptá mse jako uplný lajk tomuhle druhu fotografie. D9k TOm
Ahoj, povodne som mala fotku bez osvieteneho popredia, ale nebolo to ono. nieco tomu chybalo, tak nakonec som dala spodok z fotky, kde som si skusala lightpainting. bol ostry az az, tak som ho vyzehlila. snimane 30sec na f2,8, 5sec pauza a dalsich 123 fotiek s rovnakymi parametrami. som rada, ze zaujalo ,)
 
juve16
2012-11-16 14:21:09
príspevok od: 01pralinka
isto sa niekto kompetentny dopracuje aj k navodu do fotoskoly pouzitu vybavu netajim v popise k fotke
aj nejaké ND fitlre?
aspoň o koľkej večer to bolo fotené...?
 
tibren
2012-11-16 14:19:23
fakt zaujimave, parada
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-11-16 14:18:17
prave som dumal ako sa to sklada, a už asi tusim.. na spojenie použijes soft a nakoniec nato naaplikujes este jednu povodnu fotku (s exifom ktorý uvadzas, preto aj vyssie iso... ) a tým padom sa vytvoria na snimku bodky (hviezdicky) skreslenie UWA skla je tu namieste a velmi tomu pristane. Pri taktomto foteni je asi fajn ak nefuka vetrik nie ?
 
Snowkill
2012-11-16 14:16:12
Ahoj, moc mě to zaujalo, první co se mi nelií je to popředí, nevím proč je to nasvícene kazí to dojem a tahá trochu oči a přitom je to neostré. Jinak chci se zeptat v popisku máš 124x 30 s to jsi maclak hned po vyfocenem jednom snimku hned druhy ? a ta clona cim mín tim lip bo naopak? Ptá mse jako uplný lajk tomuhle druhu fotografie. D9k TOm
 
01pralinka
2012-11-16 14:15:58
príspevok od: DEVOTEE
super, skoda ze ta nasvetlena cast spodku neprechadza po celej luke/poli
dik, na toto miesto sa este urcite vratim, uz mam vybratu kompo aj viac z dialky a z lavej strany, takze to svetlo mozno nakoniec vyjde aj ako pises. do zaberu by sa mi malo dostat viac oblohy a kus mliecnej drahy. uvidime
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-11-16 14:12:12
super, skoda ze ta nasvetlena cast spodku neprechadza po celej luke/poli
 
01pralinka
2012-11-16 14:12:07
príspevok od: Georgo4
svela praca, nadherna foto
taketo slova potesia, dakujem, isto v tom budem pokracovat
 
Georgo4
2012-11-16 14:10:44
svela praca, nadherna foto
 
01pralinka
2012-11-16 14:09:49
príspevok od: juve16
stále som neprišiel na to, ako sa takéto srandy fotia
chcelo by to návod a použitú výbavu
isto sa niekto kompetentny dopracuje aj k navodu do fotoskoly pouzitu vybavu netajim v popise k fotke
 
01pralinka
2012-11-16 14:08:11
príspevok od: braňo.j
wau dobré to je...
dakujem
 
01pralinka
2012-11-16 14:07:46
príspevok od: om7aqa
Orion sa mi tam velmi paci, tak isto aj Jupiter - vypalil celkom slusnu dieru do oblohy

Fajn foto!
ano ano, uz aby bol orion vyssie na oblohe a skusim ho vyfotit samostatne na 50mm ohnisku
 
01pralinka
2012-11-16 14:06:15
príspevok od: alexei
Zaujímavé
dakujem
 
01pralinka
2012-11-16 14:05:54
príspevok od: Ninja
Mne si minule na moju podobnú povedala, že to nie ani ani . Tu je to až až, ale určite pekne a kvalitne prevedené .
keby som to fotila za ucelom tejto vzniknutej fotky, volila by som mensie iso. nemam rada prehusteny startrail. no venujem sa najma timelapse, takze vysledok preto takyto(vyssie iso). pokial viem, ty si spojil dve rozne fotky do seba. tato fotka vznikla startrailom a jednej bodovej fotky z toho isteho miesta s tou istou kompoziciou. snad sa chapeme
 
braňo.j
2012-11-16 14:05:51
wau dobré to je...
 
juve16
2012-11-16 14:02:21
stále som neprišiel na to, ako sa takéto srandy fotia
chcelo by to návod a použitú výbavu
 
om7aqa
2012-11-16 13:59:43
Orion sa mi tam velmi paci, tak isto aj Jupiter - vypalil celkom slusnu dieru do oblohy

Fajn foto!
 
01pralinka
2012-11-16 13:59:23
príspevok od: sankiakis
Ja tie hviezdy nikdy nepochopim
kazdy ma to svoje, inak by bol svet monotonny stereotyp
 
01pralinka
2012-11-16 13:58:36
príspevok od: 1970
Brutalne dobre to vyzera, na druhu stranu to demonstruje nechutne skreslenie objektivu...
skreslenie objektivu som upravovala ako prve, pred zaciatkom akejkolvek upravy. bolo to na kopcovitom terene, ale kazdy to vidi svojimi ocami dik za koment
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2012-11-16 13:54:06
Ja tie hviezdy nikdy nepochopim
 
1970
2012-11-16 13:48:31
Brutalne dobre to vyzera, na druhu stranu to demonstruje nechutne skreslenie objektivu...
 
Ninja
ocenenie redakciou 2012-11-16 13:47:51
Mne si minule na moju podobnú povedala, že to nie ani ani . Tu je to až až, ale určite pekne a kvalitne prevedené .
 
alexei
2012-11-16 13:43:10
Zaujímavé
 
 



Objektívy: Nikkor 60mm f/2.8 D AF Micro, Nikkor 18-200mm F/3.5-5.6g IF-ED AF-S DX VR,

Clona: 2,8
Expozícia: 124x30sec sec
ISO: 1600
Objektív: Tokina 11-16 f2,8 AF AT-X Pro DX
Ohnisko: 11,5
Pridané: 2012-11-16 13:39:25
Na kritiku: 2012-11-16 13:39:35
Miesto:
Témy: astronomické, krajina, nočná fotografia