Kika 2

Body: 112.00    Videnia: 2013    Páči sa: 16

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
JaroD.
2013-09-12 10:29:57
príspevok od: WoodyBA
Chalani, veľmi ma teší, že mi pod fotkou pribúdajú komentáre
V podstate nech som sa akokoľvek snažil, aj tak je toto moja najúspešnejšia fotka tuto na ephote.

Vážim si prácu vás oboch, názor vás oboch, ale toto už nie je ani o mojej fotke ani o svetle ako takom.
Takmer medzi vami je Prešov. Dajte tip na nejaký podnik, nechám vám tam pár evri kreditu a pri pive si to vyrozprávajte

Ďakujem. I.
WoodyBA-to si nevšímaj, to sú len také žabomyšie vojničky, ktoré už patria ku koloritu verejných internetových fór.
V podstate ti môžem poradiť ešte jednú vec, aby si mal pohľad aj z inej strany, nehanbí sa osloviť napr. aj Karola Srnca, alebo Martina Broja s prosbou o kritiku konkrétnych fotografii, určite neodmietnu ako ich poznám a dajú ti cennú kritiku.
 
WoodyBA
2013-09-11 18:28:37
Chalani, veľmi ma teší, že mi pod fotkou pribúdajú komentáre
V podstate nech som sa akokoľvek snažil, aj tak je toto moja najúspešnejšia fotka tuto na ephote.

Vážim si prácu vás oboch, názor vás oboch, ale toto už nie je ani o mojej fotke ani o svetle ako takom.
Takmer medzi vami je Prešov. Dajte tip na nejaký podnik, nechám vám tam pár evri kreditu a pri pive si to vyrozprávajte

Ďakujem. I.
 
JaroD.
2013-09-11 14:12:23
príspevok od: Stratený Stano
Pekné a vzletné rečičky...
Neťažia sa tie lesy hlavne preto, aby si drevospracujúce firmy mohli napchať vrecká...? Nie si náhodou majiteľom drevospacujúcej firmy...? Lebo jedna taká v Humennom existuje, jej majiteľom je tvoj menovec a sídli na tej istej adrese čo tvoja predajňa... Takže na jednej strane lesy chránime a rozvíjame (pre budúce generácie), na druhej strane ich spracúvame (pre seba)... Naozaj Adios...
Stano, Stano, máš úplne zaslepené oči, moja firma sa vôbec nevenuje nákupu a predaju drevnej hmoty, aj keď to mám v obchodnom registri ... Pekne od teba, že si o mne zisťuješ veci, ale strieľaš vedľa a navyše slepými, čo tak zamyslieť sa nad podstatou naších sporov a preklenúť na chvíľku svoje ego, ktoré ti nedovolí normálne myslieť a prijímať konštruktívne názory.
Okrem toho ta ťažba sa nerobí kvôli napakovaniu vreciek, aj ke´d pripúšťam v tomto smere rôzne tlaky v tejto oblasti, ale predaj drevnej hmoty a revitalizácia chorých nepôvodných lesov a ich nahradenie pôvodným tatranským genofondom sú 2 úplne rozdielne veci, ktoré spolu nijako nesúvisia. Skús popremýšľať a venuj sa podstate a nie dristom, čo robí moja firma.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-11 09:39:10
príspevok od: JaroD.
Jako malej Jarda hahaha... hehehe a truc si povieš, že si mal pravdu, je mi ťa fakt ľúto Stano, detské reakcie dospelého chlapa veľmi veľa napovedajú.
Pokiaľ sa nemýlim (a to sa nemýlim) vtedy pod fotkou Ivana v ktorej sa zamýšľal nad kalamitou z roku 2004 bola debata o úseku "nad chodníkom od Štrbského Plesa smerom na Jamské pleso smerom do Furkotskej doliny" o ktorom si ty sväto-sväte tvrdil, že sú to porasty v 5. stupni ochrany a že sa tam všetko vyťažilo.
Jasne som ti dokázal na príkladoch v konkrétnych porastoch v ktorých sa ťažilo, že sa jednalo o porasty so 4. stupňom ochrany, to čo tu teraz píšeš sú úplne iné porasty, ťažené v roku 2013 kedy je dnešná situácia diametrálne odlišná! Kým ŠL TANAP po kalamite v roku 2004 nežiadali výnimku z ťažby v 5. stupni ochrany tak ako som to tvrdil, nikde nie je napísané, že tak neučinia teraz z dôvodu rozvratu umelých lesných porastov zaradených do 5. stupňa z dôvodu zániku prioritnej mimoprodukčnej funkcie, ktorou je liečebná funkcia a teda z dôvodu zániku predmetu ochrany a teda toho, kvôli čomu boli tieto lesy do tej 5-ky zaradené !
Chápeš ten rozdiel? Nechápeš a horšie je, že to ani nechceš pochopiť. Podstata sporu však nie sú stupne ochrany ale ekologická funkcia TANAP-u, hádky o 4-ke 5-ke sú úplne ireleventné.
Podstatou okolo čoho sa to celé točí a čo je určujúce pre ďalší manažment TANAP-u z ekologického hľadiska je, že tatranské lesy s malou výnimkou na mizivom percente plochy boli po stáročiach valaskej kolonizácie (vrátane vypaľovania pralesov, pasenia kráv a oviec) umelo zalesnené nepôvodným genofondom, pričom vznikli umelé monokultúrne lesy, z prírodovedného hľadiska úplne bezcenné, preto došlo k tak obrovskej kalamite ku ktorej by nikdy nedošlo ak by sa jednalo o prírodné lesy (pralesy). Tento stav riešia lesníci tzv. revitalizáciou týchto lesov, teda prinavrátením pôvodného tatranského genofondu do tohto prostredia a naň viazanú pôvodnú geobiocenózu, ktorá tu stáročia chýbala. Že pritom lietajú triesky to už v lese tak býva Stanko, že sa to nepáči tebe a paru ekologickým neandrtálcom na to si už lesníci taktiež zvykli, našu snahu ocenia s určitosťou budúce generácie, robíme to kvôli nim a nie kvôli ľuďom ako si ty, ktorí si nedovidia na špičku nosa a čo je horšie dobrovoľne sa rozhodli, že ďalej už dovidieť ani nechcú. Adios.
Pekné a vzletné rečičky...
Neťažia sa tie lesy hlavne preto, aby si drevospracujúce firmy mohli napchať vrecká...? Nie si náhodou majiteľom drevospacujúcej firmy...? Lebo jedna taká v Humennom existuje, jej majiteľom je tvoj menovec a sídli na tej istej adrese čo tvoja predajňa... Takže na jednej strane lesy chránime a rozvíjame (pre budúce generácie), na druhej strane ich spracúvame (pre seba)... Naozaj Adios...
 
JaroD.
2013-09-10 23:26:29
príspevok od: Stratený Stano
Hahaha, vraj ja strácam hlavu... Ja som Stratený, ja už nemôžem nič stratiť...

Tvrdíš, že máš 100%-tnú pravdu, čo sa týka našej dávnejšej debaty ohľadne ťažby dreva v 5-tom stupni ochrany TANAP-u a oháňaš sa tu svojim štúdiom a praxou. A zo mňa robíš trapka a klamára...

Tak poviem ti jedno - doma od stola tak môžeš rozprávať čo chceš a nepresvedčia ma ani tí tvoji profíci... lebo keď niečo vidím na vlastné oči, tak to mi už nikto nevezme...

Aj ja mám argumenty - dnešná prechádzka na Sliezsky dom. Kráčame viacerí hore asfaltkou (takže mám dostatok svedkov) a oproti nám autiak s naloženým drevom a zvyššia sa ozývajúci zvuk motorových píl. Tak kráčame stále vyššie a asi 600 m za Velickým mostom bola odstavená premávka, riadili to tam chlapíci s vysielačkou a stromy padali jeden za druhým. A tak som sa opýtal takého pupkatého lesníka, že vraj sú tu v Tatrách nejaké zonácie a on mi kľudne vyklopil že áno a toto územie je v päťke... čo mi bolo jasné, lebo po debate s tebou som si dôkladne naštudoval delenie zón. Aby som mal nejaký ten dôkaz, dobre som si to tam pofotil, aj skládku dreva v zákrute pod odbočkou na Batizovské pleso - ktorá tam už v čase návratu ale nebola...

Takže neobviňuj ma ty tu z klamania, ale vytrep zadok do Tatier a uvidíš... Lebo z Humenného figu vidíš... A pokiaľ si budeš naďalej stáť za svojim (veď vieš za čím), tak to už nevykladaj mne, nepresviedčaj ma, ale vyrozprávaj to svojim vnúčatám na dobrú noc a oni tvojim báchorkám iste uveria... Ja nie... a ani som nikdy neveril... hahaha... hehehe...
Jako malej Jarda hahaha... hehehe a truc si povieš, že si mal pravdu, je mi ťa fakt ľúto Stano, detské reakcie dospelého chlapa veľmi veľa napovedajú.
Pokiaľ sa nemýlim (a to sa nemýlim) vtedy pod fotkou Ivana v ktorej sa zamýšľal nad kalamitou z roku 2004 bola debata o úseku "nad chodníkom od Štrbského Plesa smerom na Jamské pleso smerom do Furkotskej doliny" o ktorom si ty sväto-sväte tvrdil, že sú to porasty v 5. stupni ochrany a že sa tam všetko vyťažilo.
Jasne som ti dokázal na príkladoch v konkrétnych porastoch v ktorých sa ťažilo, že sa jednalo o porasty so 4. stupňom ochrany, to čo tu teraz píšeš sú úplne iné porasty, ťažené v roku 2013 kedy je dnešná situácia diametrálne odlišná! Kým ŠL TANAP po kalamite v roku 2004 nežiadali výnimku z ťažby v 5. stupni ochrany tak ako som to tvrdil, nikde nie je napísané, že tak neučinia teraz z dôvodu rozvratu umelých lesných porastov zaradených do 5. stupňa z dôvodu zániku prioritnej mimoprodukčnej funkcie, ktorou je liečebná funkcia a teda z dôvodu zániku predmetu ochrany a teda toho, kvôli čomu boli tieto lesy do tej 5-ky zaradené !
Chápeš ten rozdiel? Nechápeš a horšie je, že to ani nechceš pochopiť. Podstata sporu však nie sú stupne ochrany ale ekologická funkcia TANAP-u, hádky o 4-ke 5-ke sú úplne ireleventné.
Podstatou okolo čoho sa to celé točí a čo je určujúce pre ďalší manažment TANAP-u z ekologického hľadiska je, že tatranské lesy s malou výnimkou na mizivom percente plochy boli po stáročiach valaskej kolonizácie (vrátane vypaľovania pralesov, pasenia kráv a oviec) umelo zalesnené nepôvodným genofondom, pričom vznikli umelé monokultúrne lesy, z prírodovedného hľadiska úplne bezcenné, preto došlo k tak obrovskej kalamite ku ktorej by nikdy nedošlo ak by sa jednalo o prírodné lesy (pralesy). Tento stav riešia lesníci tzv. revitalizáciou týchto lesov, teda prinavrátením pôvodného tatranského genofondu do tohto prostredia a naň viazanú pôvodnú geobiocenózu, ktorá tu stáročia chýbala. Že pritom lietajú triesky to už v lese tak býva Stanko, že sa to nepáči tebe a paru ekologickým neandrtálcom na to si už lesníci taktiež zvykli, našu snahu ocenia s určitosťou budúce generácie, robíme to kvôli nim a nie kvôli ľuďom ako si ty, ktorí si nedovidia na špičku nosa a čo je horšie dobrovoľne sa rozhodli, že ďalej už dovidieť ani nechcú. Adios.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-10 20:48:50
príspevok od: JaroD.
Stano strácaš hlavu, nervy a zdravý úsudok. Ukáž mi kde v mojich príspevkoch som použil nejaké "sprosté vulgarizmy" ??? Práve naopak ty si mi tu začal prvý nadávať do nejakých "géniov extratriedy". Prejdi si to príspevok za príspevkom prosím ťa a zamyslí sa.
Vždy píšem priamo a otvorene to čo si myslím a priznávam som občas tvrdší v diskusiách ak vo veciach v ktorých mám 100% istotu, podporenú 5 ročným štúdiom VŠ, 25 ročnou praxou a súdnym znalectvom ma ide poučovať úplný laik o pravom opaku z dielni LOZ VLK. Tam nepoznám kompromisy, hlavne ak si ako laik nedáš povedať a nesnažíš sa ani trochu tomu porozumieť. Áno tam niekde som o tebe zapochyboval prvýkrát, pretože normálne človek sa rád nechá poučiť a veci si vysvetliť, ty nie.
Došlo to až k tomuto extempóre, keď fotografiu, ktorá vykazuje školské, flagrantné porušenie základných fotografických pravidiel označuješ za skvelú ... Pritom chlapec potrebuje akútne poradiť čoho sa vyvarovať a ako fotografiu vylepšiť a kvôli tomu to dáva na kritiku, kde sa dozvie, že jeho fotka je v podstate skvelá. Pri portrétoch si potrebuje jasne uvedomiť čoho sa vyvarovať a že končatiny vyrastajúce (obrazne povedané) akoby z hlavy, krku, brucha sú najčastejšie sa opakujúcimi chybami začiatočníkov, na ktorú ťa so zhovievavým úsmevom okamžite upozornia v každej fotoškôlke. Podľa teba je to skvelá fotka bez kompozičných chýb a chlapec nepotrebuje nijaké rady len vyretušovať modrinky ...
.
A presne o tom to je Stanko, bojujem možno tvrdšie vždy tam kde som si 100% istý, že mám pravdu, čo sa v tvojom prípade nedá povedať a položil som ti na stôl jasné argumenty, ktoré si môžeš kedykoľvek overiť u trochu iných profíkov ako sme dvaja a každý jeden ti musí povedať to čo ja.
.
Neoprávňuje ťa ani to, že si mi dal fotografiu, kvôli tomu sa ja svojim zásadám nespreneverím a očakávam od teba prudké zamyslenie sa niekde na tatranských končiaroch so Števom, pretože ak si odpustíme tie osobné omáčky okolo toho a zostane ti len kostra v podobe podstaty nášho sporu je každému okamžite jasné na čiej strane je pravda, v prípade flagrantného porušenia fotografických pravidiel ich nezakryje žiaden sebelepší fotograf na svete s výhovorkou, že fotografia je slobodné umenie a každému sa páči niečo iné, v tomto prípade začiatočníka takéto (ne)rady nikto nepotrebuje.
Hahaha, vraj ja strácam hlavu... Ja som Stratený, ja už nemôžem nič stratiť...

Tvrdíš, že máš 100%-tnú pravdu, čo sa týka našej dávnejšej debaty ohľadne ťažby dreva v 5-tom stupni ochrany TANAP-u a oháňaš sa tu svojim štúdiom a praxou. A zo mňa robíš trapka a klamára...

Tak poviem ti jedno - doma od stola tak môžeš rozprávať čo chceš a nepresvedčia ma ani tí tvoji profíci... lebo keď niečo vidím na vlastné oči, tak to mi už nikto nevezme...

Aj ja mám argumenty - dnešná prechádzka na Sliezsky dom. Kráčame viacerí hore asfaltkou (takže mám dostatok svedkov) a oproti nám autiak s naloženým drevom a zvyššia sa ozývajúci zvuk motorových píl. Tak kráčame stále vyššie a asi 600 m za Velickým mostom bola odstavená premávka, riadili to tam chlapíci s vysielačkou a stromy padali jeden za druhým. A tak som sa opýtal takého pupkatého lesníka, že vraj sú tu v Tatrách nejaké zonácie a on mi kľudne vyklopil že áno a toto územie je v päťke... čo mi bolo jasné, lebo po debate s tebou som si dôkladne naštudoval delenie zón. Aby som mal nejaký ten dôkaz, dobre som si to tam pofotil, aj skládku dreva v zákrute pod odbočkou na Batizovské pleso - ktorá tam už v čase návratu ale nebola...

Takže neobviňuj ma ty tu z klamania, ale vytrep zadok do Tatier a uvidíš... Lebo z Humenného figu vidíš... A pokiaľ si budeš naďalej stáť za svojim (veď vieš za čím), tak to už nevykladaj mne, nepresviedčaj ma, ale vyrozprávaj to svojim vnúčatám na dobrú noc a oni tvojim báchorkám iste uveria... Ja nie... a ani som nikdy neveril... hahaha... hehehe...
 
WoodyBA
2013-09-07 17:19:36
príspevok od: Koma
u mňa kus lepšejšia...polohou, telovou figúrou..prevodom....mám z nej lepšejší..,,fotopocit,,
Ďakujem, že si sa kvôli mojej deve z lúky unúvala a kopýtka o klávesy poobtierala
 
Koma
ocenenie redakciou 2013-09-07 12:06:12
príspevok od: WoodyBA
takto by to bolo lepšie? Ano, ostrosť mi ušla 3 centimentre.
u mňa kus lepšejšia...polohou, telovou figúrou..prevodom....mám z nej lepšejší..,,fotopocit,,
 
Koma
ocenenie redakciou 2013-09-07 12:04:32
ach Bože...celí chlopi toto...takto natvrdo sa poharkať kvôli jednej babe...aj keď síce peknej a sympatickej...a ešte aj takto neosobne na diaľku cez počítač....ak by sa takto správal doma mooj gazda tak ho prísám vačku na vemeno vyzauškujem chvostiskom poza uši.....
 
JaroD.
2013-09-06 20:34:25
príspevok od: Stratený Stano
Žiadam ťa, aby si ma prestal bezdôvodne urážať sprostými vulgarizmami. Kravy som s tebou nepásol... Dávaj si pozor, čo verejne píšeš...!!!

Kým si potreboval moju veľkoformátovú foto, ktorá sa ti tak páčila, k výzdobe svojej predajne Hunters v Humennom, ktorú som ti ako priateľovi poskytol grátis, vtedy som ti nebol ukradnutý... Dnes, keď mám iný názor na foto ako ty, tak som blbec... Zmenil si sa Jaro a ja vôbec netuším prečo... Odkopol si naše priateľstvo do mláky, nuž dore, ako myslíš...
Stano strácaš hlavu, nervy a zdravý úsudok. Ukáž mi kde v mojich príspevkoch som použil nejaké "sprosté vulgarizmy" ??? Práve naopak ty si mi tu začal prvý nadávať do nejakých "géniov extratriedy". Prejdi si to príspevok za príspevkom prosím ťa a zamyslí sa.
Vždy píšem priamo a otvorene to čo si myslím a priznávam som občas tvrdší v diskusiách ak vo veciach v ktorých mám 100% istotu, podporenú 5 ročným štúdiom VŠ, 25 ročnou praxou a súdnym znalectvom ma ide poučovať úplný laik o pravom opaku z dielni LOZ VLK. Tam nepoznám kompromisy, hlavne ak si ako laik nedáš povedať a nesnažíš sa ani trochu tomu porozumieť. Áno tam niekde som o tebe zapochyboval prvýkrát, pretože normálne človek sa rád nechá poučiť a veci si vysvetliť, ty nie.
Došlo to až k tomuto extempóre, keď fotografiu, ktorá vykazuje školské, flagrantné porušenie základných fotografických pravidiel označuješ za skvelú ... Pritom chlapec potrebuje akútne poradiť čoho sa vyvarovať a ako fotografiu vylepšiť a kvôli tomu to dáva na kritiku, kde sa dozvie, že jeho fotka je v podstate skvelá. Pri portrétoch si potrebuje jasne uvedomiť čoho sa vyvarovať a že končatiny vyrastajúce (obrazne povedané) akoby z hlavy, krku, brucha sú najčastejšie sa opakujúcimi chybami začiatočníkov, na ktorú ťa so zhovievavým úsmevom okamžite upozornia v každej fotoškôlke. Podľa teba je to skvelá fotka bez kompozičných chýb a chlapec nepotrebuje nijaké rady len vyretušovať modrinky ...
.
A presne o tom to je Stanko, bojujem možno tvrdšie vždy tam kde som si 100% istý, že mám pravdu, čo sa v tvojom prípade nedá povedať a položil som ti na stôl jasné argumenty, ktoré si môžeš kedykoľvek overiť u trochu iných profíkov ako sme dvaja a každý jeden ti musí povedať to čo ja.
.
Neoprávňuje ťa ani to, že si mi dal fotografiu, kvôli tomu sa ja svojim zásadám nespreneverím a očakávam od teba prudké zamyslenie sa niekde na tatranských končiaroch so Števom, pretože ak si odpustíme tie osobné omáčky okolo toho a zostane ti len kostra v podobe podstaty nášho sporu je každému okamžite jasné na čiej strane je pravda, v prípade flagrantného porušenia fotografických pravidiel ich nezakryje žiaden sebelepší fotograf na svete s výhovorkou, že fotografia je slobodné umenie a každému sa páči niečo iné, v tomto prípade začiatočníka takéto (ne)rady nikto nepotrebuje.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-06 13:07:38
príspevok od: JaroD.
Samozrejme k fotografii nemáš nič, som zvyknutý, že takto to vždy dopadne, ke´d už človek nevie kam z konopí ako naposledy s tým tvojím z prsta vycucaným 5. stupňom ochrany a chybu si vzhľadom na svoje ego nikdy neprizná, nedokážeš na svoju obranu okrem priblblých narážok povedať nič vecné, tak ja ti prajem takisto pekné snívanie a ži si
Žiadam ťa, aby si ma prestal bezdôvodne urážať sprostými vulgarizmami. Kravy som s tebou nepásol... Dávaj si pozor, čo verejne píšeš...!!!

Kým si potreboval moju veľkoformátovú foto, ktorá sa ti tak páčila, k výzdobe svojej predajne Hunters v Humennom, ktorú som ti ako priateľovi poskytol grátis, vtedy som ti nebol ukradnutý... Dnes, keď mám iný názor na foto ako ty, tak som blbec... Zmenil si sa Jaro a ja vôbec netuším prečo... Odkopol si naše priateľstvo do mláky, nuž dore, ako myslíš...
 
JaroD.
2013-09-05 21:42:04
príspevok od: Stratený Stano
Na génia tvojej extratriedy nemám a týmto konštatovaním sa už nebudem k tvojim záverom vyjadrovať... trepeš raz o tom, potom o inom, ako sa ti hodí... Prosím, nechaj to už tak, si génius, čo sa vyzná do všetkého a s týmto pocitom nech sa ti dobre dnes zaspáva... Sladké sníčky prajem... .D
Samozrejme k fotografii nemáš nič, som zvyknutý, že takto to vždy dopadne, ke´d už človek nevie kam z konopí ako naposledy s tým tvojím z prsta vycucaným 5. stupňom ochrany a chybu si vzhľadom na svoje ego nikdy neprizná, nedokážeš na svoju obranu okrem priblblých narážok povedať nič vecné, tak ja ti prajem takisto pekné snívanie a ži si
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-05 21:09:21
príspevok od: JaroD.
o.k. ste dvaja ktorým sa kompozícia páči, to, že píšem, že mi to robíš snáď napriek bolo myslené obrazne ako údiv, že taký fotograf ako si ty nevidí jasné začiatočnícke chyby chalana, ktorý je na svojom prvom vážnejšom fotení. Aspoň sa nauč čítať medzi riadkami a vyjadruj sa k podstate fotografie a nie k somarinám či vyjadrujem nejaký údiv nad tebou, v podstate si mi ako osoba ukradnutý, bol som len zvedavý, či si schopný odborne a vecne zvládnuť kritiku tejto fotografie, je evidentné, že o tomto štýle fotografie na rozdiel od krajiniek nemáš ani páru, podobne ako Matwey, ale tomu sa ani nečudujem, že nereaguje, pretože na tie bludy čo napísal v príspevku, že woody sa ani nesnaží spraviť dobrý portrét a že je to len taka narýchlo spravená fotka kamarátky je čistý blud, ktorý sám woody vyvrátil a tieto bludy mu ty dokonca žerieš, jediná možnosť je, že buď si tak slabý v portrétoch v čo teda pevne verím, že je to tak, alebo je v tom niečo iné, čo s fotografiou ako takou nemá nič spoločné. Ostáva ti len jediný argument, že tebe sa to páči a nikto ti to nevezme, to je síce pravda, ale je to sakra málo.
Na génia tvojej extratriedy nemám a týmto konštatovaním sa už nebudem k tvojim záverom vyjadrovať... trepeš raz o tom, potom o inom, ako sa ti hodí... Prosím, nechaj to už tak, si génius, čo sa vyzná do všetkého a s týmto pocitom nech sa ti dobre dnes zaspáva... Sladké sníčky prajem... .D
 
JaroD.
2013-09-05 21:02:02
príspevok od: Stratený Stano
To, že mne sa kompozícia páči (a nielen mne), to je akože divadielko kvôli tebe...? Že tebe tým, že sa mi to páči, robím napriek...?
Preboha Jaro, uvedomuješ si, čo píšeš...???

Ani sa nečudujem, že ti Matwey nedpovedá...
o.k. ste dvaja ktorým sa kompozícia páči, to, že píšem, že mi to robíš snáď napriek bolo myslené obrazne ako údiv, že taký fotograf ako si ty nevidí jasné začiatočnícke chyby chalana, ktorý je na svojom prvom vážnejšom fotení. Aspoň sa nauč čítať medzi riadkami a vyjadruj sa k podstate fotografie a nie k somarinám či vyjadrujem nejaký údiv nad tebou, v podstate si mi ako osoba ukradnutý, bol som len zvedavý, či si schopný odborne a vecne zvládnuť kritiku tejto fotografie, je evidentné, že o tomto štýle fotografie na rozdiel od krajiniek nemáš ani páru, podobne ako Matwey, ale tomu sa ani nečudujem, že nereaguje, pretože na tie bludy čo napísal v príspevku, že woody sa ani nesnaží spraviť dobrý portrét a že je to len taka narýchlo spravená fotka kamarátky je čistý blud, ktorý sám woody vyvrátil a tieto bludy mu ty dokonca žerieš, jediná možnosť je, že buď si tak slabý v portrétoch v čo teda pevne verím, že je to tak, alebo je v tom niečo iné, čo s fotografiou ako takou nemá nič spoločné. Ostáva ti len jediný argument, že tebe sa to páči a nikto ti to nevezme, to je síce pravda, ale je to sakra málo.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-05 20:25:26
príspevok od: JaroD.
Ja ti to Stano dovolím samozrejme aby si bol svojprávny človek, ale myslím, že by si sa mal podľa toho správať, pretože mne sa marí, že toto divadielko mi robíš napriek a svoj prbý komentárik si tu pridal len kvôli mne. Snažím sa pánovi pomôcť radami o ktoré stoji a jasne si uvedomuje chyby a hlavne chce pracovať na ich odstránení, čo je úplne zrejmé aj z jeho reakcii, áno fotografia je výsostne slobodné umenie, kde niekedy platí, že 1+1=4, ale najprv musíš vedieť, že obvykle je to 2.
To, že mne sa kompozícia páči (a nielen mne), to je akože divadielko kvôli tebe...? Že tebe tým, že sa mi to páči, robím napriek...?
Preboha Jaro, uvedomuješ si, čo píšeš...???

Ani sa nečudujem, že ti Matwey nedpovedá...
 
JaroD.
2013-09-05 06:57:12
príspevok od: Stratený Stano
Ak dovolíš Jaro - som svojprávny človek a mám právo na svoj názor a na svoje pocity... A je mi šumafuk, či ťa tým prekvapujem...
Pri posudzovaní fotografie mi vôbec nevadí, že 1 plus 1 sú niekedy aj štyri...
Ja ti to Stano dovolím samozrejme aby si bol svojprávny človek, ale myslím, že by si sa mal podľa toho správať, pretože mne sa marí, že toto divadielko mi robíš napriek a svoj prbý komentárik si tu pridal len kvôli mne. Snažím sa pánovi pomôcť radami o ktoré stoji a jasne si uvedomuje chyby a hlavne chce pracovať na ich odstránení, čo je úplne zrejmé aj z jeho reakcii, áno fotografia je výsostne slobodné umenie, kde niekedy platí, že 1+1=4, ale najprv musíš vedieť, že obvykle je to 2.
 
JaroD.
2013-09-05 06:49:32
príspevok od: matwey
bojím sa, že ti už nieto pomoci , ak sa na fotky dívaš iba pohľadom teórie, kde čo nesedí s "fotoškôlkou", čo si sa kde naučil a hľadáš podľa toho chyby, tak ťa celkom ľutujem...
ja netvrdím, že je to dokonalý portrét a myslím, že sa ním ani nesnaží byť, je to skôr náhodná fotka kamarátky bez predošlej prípravy, prirodzená a celkom zaujímavá... svojím spôsobom portrét...
"Ak sa pozrieš na pravú ruku dievčiny vyrastá akoby z hlavy..." to ma naozaj dostalo
vidieť, že si z toho čo píšem nič nepochopil a to je podstatne horšia diagnóza. Samozrejme, že sa na fotky dívam aj pohľadom teórie, ak ti niečo hovorí slovo kompozícia, táto sa vyučuje na VŠ niekoľko semestrov, tým som nechcel povedať nič iné, len to, že ak ju ovládaš tak pri fotografovaní si to vôbec neuvedomuješ. Píšeš tu úplne nezmysly, že Woody sa ani nesnaží spraviť dobrý portrét, pretože z jeho reakcii je úplne zrejmé, že sa o to snaží a uvedomuje si chyby, ktoré spravil, nie je to žiadna náhodná fotka kamarátky, šiel cielene na fotenie s kámoškou po absolvovaní workshopu a chce na sebe pracovať a žiada o rady. Vy dvaja so Strateným ste mu ich teda fakt dali, ste sa fakt našli
 
JaroD.
2013-09-05 06:41:05
príspevok od: WoodyBA
takto by to bolo lepšie? Ano, ostrosť mi ušla 3 centimentre.
áno, toto je už podstatne lepšie, sám si uvedomuješ chyby, ktorých sa dopúšťaš a vidím, že sa ich snažíš pochopiť, aby bol výsledok čo najlepší, ne(kritika) tých dvoch ti nijako nepomôže ani ťa nijako nemôže posunúť ďalej. Ale to už asi vieš aj bezo mňa.
 
WoodyBA
2013-09-05 05:25:48
takto by to bolo lepšie? Ano, ostrosť mi ušla 3 centimentre.
 
WoodyBA
2013-09-05 05:24:40
Ďakujem vám všetkým za komentáre a názory.
Určite som mohol pomôcť ramenu pár kvapkami retuše, odrazka tiež by dala niečo viac obrázku.
Kika sa do polohy poskladala sama, takže neprirodzené jej to nebolo ale že ruka "vyrastá" z hlavy je svojim spôsobom tiež pravda.
Keďže to bolo moje úplne prvé fotenie portrétu a postavy mimo workshop a mimo dovolenkovej manželky, hor sa do učenia!
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-05 00:42:45
príspevok od: matwey
bojím sa, že ti už nieto pomoci , ak sa na fotky dívaš iba pohľadom teórie, kde čo nesedí s "fotoškôlkou", čo si sa kde naučil a hľadáš podľa toho chyby, tak ťa celkom ľutujem...
ja netvrdím, že je to dokonalý portrét a myslím, že sa ním ani nesnaží byť, je to skôr náhodná fotka kamarátky bez predošlej prípravy, prirodzená a celkom zaujímavá... svojím spôsobom portrét...
"Ak sa pozrieš na pravú ruku dievčiny vyrastá akoby z hlavy..." to ma naozaj dostalo
Poslyš Karle - opäť súhlas...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-05 00:41:08
príspevok od: JaroD.
Och Stano nejako ma prekvapuješ čím ďalej viac, tu vôbec nejde o to kto má aký pohľad, či mu je niekto sympatický, alebo nie, sú tu jasné indície a typické začiatočnícke chyby, niečo ako je 1+1 dva, alebo tri a v škôlke ti to povedia, ďalej už o tom nikdy nepochybuješ a nikdy viac sa k tomu nevraciaš.
Ak dovolíš Jaro - som svojprávny človek a mám právo na svoj názor a na svoje pocity... A je mi šumafuk, či ťa tým prekvapujem...
Pri posudzovaní fotografie mi vôbec nevadí, že 1 plus 1 sú niekedy aj štyri...
 
matwey
2013-09-04 23:42:01
príspevok od: JaroD.
poloha tela má ďaleko k dobre a prirodzene pôsobiacej. Ak sa pozrieš na pravú ruku dievčiny vyrastá akoby z hlavy a je veľmi neprirodzene pôsobiaca vo vzťahu k telu. Jedná sa o klasickú začiatočnícku chybu na ktorú by ťa okamžite upozornili vo fotoškôlke, takmer vždy je to tak, že čím menej sa krútiš, strojiš natáčaš vtesnávaš sa do záberu tým je výsledok lepší. Pozri sa napr. na portréty uživateľa Čako, to ma len tak teraz narýchlo napadlo.
bojím sa, že ti už nieto pomoci , ak sa na fotky dívaš iba pohľadom teórie, kde čo nesedí s "fotoškôlkou", čo si sa kde naučil a hľadáš podľa toho chyby, tak ťa celkom ľutujem...
ja netvrdím, že je to dokonalý portrét a myslím, že sa ním ani nesnaží byť, je to skôr náhodná fotka kamarátky bez predošlej prípravy, prirodzená a celkom zaujímavá... svojím spôsobom portrét...
"Ak sa pozrieš na pravú ruku dievčiny vyrastá akoby z hlavy..." to ma naozaj dostalo
 
JaroD.
2013-09-04 21:49:27
Ak si netykáš s fotošopom, výsledky podstatne vylepšíš aj s menším úsilím napr. dievčinu zoberieš na fotenie večer pri západe slnka, s nízkym svetlom, kľudne aj v protisvetle s odrazkou, tvár by mala byť vždy o niečo svetlejšia ako zbytok tela, na tvojej foto je popolavo telová, akoby neživá. To sú také drobnosti, ktoré v konečnom dôsledku budeš prekvapený aké výsledky ti prinesú. Veľa zdaru.
 
WoodyBA
2013-09-04 21:39:23
Takto lepšie?
 
WoodyBA
2013-09-04 21:20:40
príspevok od: JaroD.
poloha tela má ďaleko k dobre a prirodzene pôsobiacej. Ak sa pozrieš na pravú ruku dievčiny vyrastá akoby z hlavy a je veľmi neprirodzene pôsobiaca vo vzťahu k telu. Jedná sa o klasickú začiatočnícku chybu na ktorú by ťa okamžite upozornili vo fotoškôlke, takmer vždy je to tak, že čím menej sa krútiš, strojiš natáčaš vtesnávaš sa do záberu tým je výsledok lepší. Pozri sa napr. na portréty uživateľa Čako, to ma len tak teraz narýchlo napadlo.
Vďaka.
Bol to môj prvý výlet s devou mimo workšop, chýb som si našiel kopec aj na nezverejniteľných obrázkoch a som rád za upozornenia na tých, ktoré som pustil von.
 
JaroD.
2013-09-04 20:35:56
príspevok od: Stratený Stano
Opäť súhlas...
Och Stano nejako ma prekvapuješ čím ďalej viac, tu vôbec nejde o to kto má aký pohľad, či mu je niekto sympatický, alebo nie, sú tu jasné indície a typické začiatočnícke chyby, niečo ako je 1+1 dva, alebo tri a v škôlke ti to povedia, ďalej už o tom nikdy nepochybuješ a nikdy viac sa k tomu nevraciaš.
 
JaroD.
2013-09-04 20:28:57
príspevok od: matwey
výraz a poloha tela je veľmi dobrá, prirodzená, podľa mňa dosť charakterizuje fotenú devu...
určite príjemnejšie ako nastrojené a do pózy nastavené umeliny
poloha tela má ďaleko k dobre a prirodzene pôsobiacej. Ak sa pozrieš na pravú ruku dievčiny vyrastá akoby z hlavy a je veľmi neprirodzene pôsobiaca vo vzťahu k telu. Jedná sa o klasickú začiatočnícku chybu na ktorú by ťa okamžite upozornili vo fotoškôlke, takmer vždy je to tak, že čím menej sa krútiš, strojiš natáčaš vtesnávaš sa do záberu tým je výsledok lepší. Pozri sa napr. na portréty uživateľa Čako, to ma len tak teraz narýchlo napadlo.
 
JaroD.
2013-09-04 20:21:04
príspevok od: WoodyBA
Vďaka za komentár a rady.
Nechty na nohách som si ani nevšimol, ano, trošku udrú do očí.
Póza - ona sa tak naskladala úplne prirodzene a sama, nenavigoval som žiadnu končatinu
rado sa stalo, ak ti to pomôže tak presne o to ide. Čítaj ďalšie komentáre.
 
WoodyBA
2013-09-04 18:27:57
príspevok od: Stratený Stano
Kočka je zrejme vysoká a takto sa chcela vojsť celá do záberu... pokladám to za vtipný nápad a hlavne neotrepaný... A takto vznikol sympatický predklon... Plus je tam milý úsmev a prirodzený, to sa tiež málo vidí...
Za drobné retuše sa však prihováram...
Ďakujem za pozretie aj radu, to rameno si určite zaslúži trošku pomoci.
 
WoodyBA
2013-09-04 18:25:17
príspevok od: Stratený Stano
Opäť súhlas...
 
WoodyBA
2013-09-04 18:25:02
príspevok od: matwey
výraz a poloha tela je veľmi dobrá, prirodzená, podľa mňa dosť charakterizuje fotenú devu...
určite príjemnejšie ako nastrojené a do pózy nastavené umeliny
Ďakujem
 
WoodyBA
2013-09-04 18:24:37
príspevok od: JaroD.
ISO je posledná začiatočnícka chyba, ktorá by vadila. Podstatne horšie je to s pokrútenou akoby zdeformovanou polohou tela, zlým výrazom tváre, odrastenými nechtami od laku na nohách, je veľa čo zlepšovať.
Vďaka za komentár a rady.
Nechty na nohách som si ani nevšimol, ano, trošku udrú do očí.
Póza - ona sa tak naskladala úplne prirodzene a sama, nenavigoval som žiadnu končatinu
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-04 16:44:40
Kočka je zrejme vysoká a takto sa chcela vojsť celá do záberu... pokladám to za vtipný nápad a hlavne neotrepaný... A takto vznikol sympatický predklon... Plus je tam milý úsmev a prirodzený, to sa tiež málo vidí...
Za drobné retuše sa však prihováram...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-04 16:41:51
príspevok od: matwey
výraz a poloha tela je veľmi dobrá, prirodzená, podľa mňa dosť charakterizuje fotenú devu...
určite príjemnejšie ako nastrojené a do pózy nastavené umeliny
Opäť súhlas...
 
matwey
2013-09-04 12:21:52
výraz a poloha tela je veľmi dobrá, prirodzená, podľa mňa dosť charakterizuje fotenú devu...
určite príjemnejšie ako nastrojené a do pózy nastavené umeliny
 
Riso Petrech
2013-09-04 07:43:51
suhlasim s JaroD, plus by som dodal este, nie som za nejaku prehnanu retus a zehlenie pleti, ale to jedno kvitnuce bobo na ramene si mohol dat prec, a keby si priclonil na 4 mozno by to aj ostre bolo....
 
JaroD.
2013-09-04 06:51:18
ISO je posledná začiatočnícka chyba, ktorá by vadila. Podstatne horšie je to s pokrútenou akoby zdeformovanou polohou tela, zlým výrazom tváre, odrastenými nechtami od laku na nohách, je veľa čo zlepšovať.
 
 


Technika: Nikon D7200, Nikon D600,

Objektívy: Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD, Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD, Nikkor 50mm f/1.8G AF-S, Nikkor 85mm F1,8G AF-S, Sigma 17-35mm f/2.8-4 EX DG ASP HSM,

Clona: 2.8
Expozícia: 1/1,250.00 sec
ISO: 500
Fotoaparát: Nikon D600
Objektív: Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO HSM
Ohnisko: 105 mm
Pridané: 2013-09-04 04:23:03
Na kritiku: 2013-09-04 04:23:31
Miesto:Čilistov
Témy: portrét
Albumy: Devy
ISO = začiatočnícka chyba :-/