Mliečna cesta nad lesom

Body: 1,134.00    Videnia: 6155    Páči sa: 162

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
DonLa
2013-09-22 14:12:13
paráda , dúfam budú dobré aj zo Sivca
 
ratko001
2013-09-20 22:12:53
príspevok od: mausner
mozem sa spytat..pouzival si klasicky stativ?takisto co znamena tych 1,6?dik-super foto
Stativ mam Velbon Sherpa 200R čiže klasicky. Tych 1,6 je crop faktor. Je to prepočet veľkosti čipu na veľkosť filmoveho polička. U APS-C canon 1,6, Nikon má myslím že 1,5 atď. . Stačí zadať do googlu "crop faktor", je to vysvetlene na rôznych stránkach aj s pekným popisom a obrázkami.
 
mausner
2013-09-20 16:00:49
príspevok od: ratko001
Na to určenie času existuje jednoduchy vzorec 600/ohnisko, samozrejme netreba zabudnut na crop. U mna to bolo 600/(11*1,6)= 34 sekund. Taktiež záleží na tom ako je záber daleko od severky (kedze sa z nášho pohľadu hviezdy točia okolo nej). Najlepšia finta je urobiť skúšobný záber, začať na cca 30 sekundách a priblížiť na 100%.
Ohľadom šumu. Dark frame som nerobil (bola mi zima a času málo ) Ponechal som len zapnuté "Potlačení šumu dlouhe expozice". Potom v camera Raw som len velmi jemne odšumil.
mozem sa spytat..pouzival si klasicky stativ?takisto co znamena tych 1,6?dik-super foto
 
vilo1565
2013-09-17 18:53:55
Krása!
 
ratko001
2013-09-13 14:15:21
príspevok od: SkyVessel
Mě jen zajímá těch 30 sekund... To díky té 11mm tokině? Na 17mm by už za tuhle dobu totiž vzniklo pomalu startrails... Nebo je na to nějaká finta...
Jo a taky mi tam chybí trochu víc šumu na těch 3200
Na to určenie času existuje jednoduchy vzorec 600/ohnisko, samozrejme netreba zabudnut na crop. U mna to bolo 600/(11*1,6)= 34 sekund. Taktiež záleží na tom ako je záber daleko od severky (kedze sa z nášho pohľadu hviezdy točia okolo nej). Najlepšia finta je urobiť skúšobný záber, začať na cca 30 sekundách a priblížiť na 100%.
Ohľadom šumu. Dark frame som nerobil (bola mi zima a času málo ) Ponechal som len zapnuté "Potlačení šumu dlouhe expozice". Potom v camera Raw som len velmi jemne odšumil.
 
SkyVessel
2013-09-13 09:10:53
Mě jen zajímá těch 30 sekund... To díky té 11mm tokině? Na 17mm by už za tuhle dobu totiž vzniklo pomalu startrails... Nebo je na to nějaká finta...
Jo a taky mi tam chybí trochu víc šumu na těch 3200
 
michal2210
2013-09-12 19:19:03
super
 
markato1
2013-09-12 14:35:26
vyborna praca,krasne foto..gratulujem..
 
Yvala
2013-09-12 12:45:46
Že či sa páči??? Je úplne úžasná, na toto by som sa mohla dívať aj celé dni. Skvelá práca!
 
ratko001
2013-09-12 12:28:07
Vďaka všetkým za zastavenie, komentáre a hodnotenie. Úprimne, nečakal som ze táto fotka bude mať taký ohlas. A hlavne veľká vďaka "MajkY"- mu, s ktorým sme sa v sobotňajšiu noc túlali po Galmuse. Dobré svetlo všetkým.
 
ratko001
2013-09-12 11:14:27
príspevok od: joncko
parádička
fotil si v dvoch radoch, alebo sa ti to zmestilo do jedného na výšku?
Je to fotene v jednom rade, fotak otočený na výšku, statív som mal v najnižšej polohe aby sa mi podarilo zachytit aj dráhu a horizont v jednom zábere.
 
seifi
2013-09-12 10:32:05
potom som si prečítal otázku od Joncko, tak vsjo jasno
 
seifi
2013-09-12 10:29:58
Mliečna cesta, ako disk, sa mi tiahne ponad hlavu cez celú oblohu; takýto oblúk neviem ako môže vyjsť, daj pár info, nie som astronóm, vďaka
 
joncko
2013-09-12 10:22:22
parádička
fotil si v dvoch radoch, alebo sa ti to zmestilo do jedného na výšku?
 
hitak
2013-09-12 08:41:55
dosť pecka
 
om7aqa
2013-09-12 07:52:26
Excelentá práca !!
 
JanoP
2013-09-12 07:44:11
SUPER!
 
Komi
 
vlad78
2013-09-12 00:25:40
Krásny pohľad..
 
mato.draho
2013-09-11 22:56:30
Paráda!
Pár rokov dozadu som také skúšal, ale vedomostí bolo vtedy pomenej, takže jednak sa mi ju tam nepodarilo vtrepať celú, a aj technicky to je dosť na prd...
https://www.pbase.com/matodraho/image/119556971
 
Duvaliere
2013-09-11 20:55:46
veľmi podarená kompozícia
 
rbr69
2013-09-11 19:51:51
pekne, jednoduche ... kompozicne takto postacujuce
 
Koma
ocenenie redakciou 2013-09-11 19:38:12
príspevok od: JaroD.
Hej a babu jagu na metle tam nechcete? Takto je to skvele. Ak sa zadívam na nočnú oblohu obvykle nepotrebujem nič (okrem prírody) čo by mi kazilo dojem z nekonečných diaľav.
pozooooor, hlavy dolééé.....už idúúúúú

www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/107373/jezibaby-celym-rojom-iduu/?s=photos



tiež mi dole či v popredí nič dominantné nechýba, páči sa mi tá siluetková zubatá..rôznotvarová... scenéria lesa....
 
ratko001
2013-09-11 17:55:29
príspevok od: Silasko
je aj pri takejto viacfotkovej panoráme vždy záber prekladaný viac rovnakými zábermi? a použil si aj motorovú hlavu alebo si sa vysporiadal iba so statívom? krásna fotka všetok rešpekt
Myslim ze na tuto panoramu by stacili kludne 5-6 zábery, ale kedze v kukatku som nevidel skoro nič tak som radsej viac prekryval. Motorovu hlavu nemam, použil som len podomacky urobenu panohlavu.
 
JaroD.
2013-09-11 17:54:42
Hej a babu jagu na metle tam nechcete? Takto je to skvele. Ak sa zadívam na nočnú oblohu obvykle nepotrebujem nič (okrem prírody) čo by mi kazilo dojem z nekonečných diaľav.
 
MajkY
2013-09-11 16:21:31
príspevok od: MartinMM
po modrej pred vrcholom ich je vela .
Je to prva luka. Tesne pred lukou je riadny strmak.... a ked pojdes po modrej tak prides na dalsiu luku kde je chata. Je to jedno z oboch luk nafotis to iste.
 
objektiv
2013-09-11 16:01:36
aj mne sa viac takto páči tá silueta lesa ako keby tam niečo malo byť...
 
MartinMM
2013-09-11 15:43:22
príspevok od: ratko001
Ked ides z Krompách po modrej značke, tak este pod vrcholom je taka velka luka.
po modrej pred vrcholom ich je vela .
 
MajkY
2013-09-11 15:40:24
da sa!.
 
vd
2013-09-11 14:31:16
moc fajn foto
 
Ivan .
2013-09-11 14:01:44
super.......
 
rasto.tn
2013-09-11 13:38:23
Niektorí sa tu vyslovili, že by fotke kompozične pomohol nejaký objekt umiestnený do popredia, no myslím však, že nech by tam bol akýkoľvek objekt, odpútavalo by to od hlavného objektu - cesty. Osobne sa mi takto komponovaná scéna pozdáva, tmavo-čierna lesná scenéria vhodne doplňuje hviezdy a človek sa tak na ne môže plne sústrediť. Celkovo - Well done!
 
Jozi Mačutek
2013-09-11 13:28:02
poriťovka ... už asi 5x som si ju otvoril
 
Silasko
2013-09-11 13:04:46
je aj pri takejto viacfotkovej panoráme vždy záber prekladaný viac rovnakými zábermi? a použil si aj motorovú hlavu alebo si sa vysporiadal iba so statívom? krásna fotka všetok rešpekt
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-09-11 13:02:11
príspevok od: ratko001
S tým plne suhlasim, nejaky hrad, kostolík či kríž by sa tam hodil. Spissky hrad by bol super len sa obávam ze tam je vzdy vela svetla z okolitých dedin.
hej je tam moc toho, este aj auta z dialnice :/
 
ratko001
2013-09-11 12:25:16
príspevok od: DEVOTEE
sila miesta so silou nočnej oblohy moze byt uderna, no uvidim ci mi tento napad niekto nevyfukne
S tým plne suhlasim, nejaky hrad, kostolík či kríž by sa tam hodil. Spissky hrad by bol super len sa obávam ze tam je vzdy vela svetla z okolitých dedin.
 
ratko001
2013-09-11 12:17:49
príspevok od: misom
super. chcem sa opytat ci ta mliecna draha je nejakym sposobom ,,dorobena,, alebo je to poctiva panorama bez tazkeho fotosopovania
Tak nie je to panorama typu, fotim - spojim - hotovo. Fotil som to na ohnisku 11 a to samo o sebe dost deformuje obraz. Je to skor fotim - spojim - nadavam - spojim znova a znova - nadavam - zasa spojim a hotovo . U tejto to bolo zlozite spajanie a hlavne pre mna co nie som vo fotosope nejako extra zbehly. Samotne vykreslenie drahy, aby mala pekny kontrast, to uz je len hranie sa s krivkami, lokálnym doostrovaním a pod. Pekný návod na úpravu je tu: https://www.youtube.com/watch?v=FOAmP7A_x6c
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-09-11 11:55:39
príspevok od: SteveS
Tak utekaj uz hned teraz a foť a foť!
ked kuknem von oknom, nafotil by som tak možno rozmazle oblačiky cez ndčko... hradik neucekne, možno o mesiac v idealnejších podmienkach.
 
misom
2013-09-11 11:52:58
super. chcem sa opytat ci ta mliecna draha je nejakym sposobom ,,dorobena,, alebo je to poctiva panorama bez tazkeho fotosopovania
 
SteveS
ocenenie redakciou 2013-09-11 11:52:02
príspevok od: DEVOTEE
sila miesta so silou nočnej oblohy moze byt uderna, no uvidim ci mi tento napad niekto nevyfukne
Tak utekaj uz hned teraz a foť a foť!
 
vkphoto
2013-09-11 11:43:07
super
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-09-11 11:40:35
príspevok od: SteveS
Presne to ma napadlo v momente ako prve, ze fajn pano ale že kompoizicne to je dosť nezaujímaé, že by to chcelo zaujímavý a dominantný motív do stredu oblúka.
sila miesta so silou nočnej oblohy moze byt uderna, no uvidim ci mi tento napad niekto nevyfukne
 
SteveS
ocenenie redakciou 2013-09-11 11:34:00
príspevok od: DEVOTEE
vyborne, toto musim raz okolo hradu nafotit
Presne to ma napadlo v momente ako prve, ze fajn pano ale že kompoizicne to je dosť nezaujímaé, že by to chcelo zaujímavý a dominantný motív do stredu oblúka.
 
kubizmus
externý redaktor 2013-09-11 11:16:24
dziveee
 
Ninja
ocenenie redakciou 2013-09-11 11:07:34
príspevok od: ratko001
Vdaka. Spájanie bol najvacsi problem. Robil som to v photoshope, pri automatických spájaniach to dopadlo zväčša tak ze cesta šla rovno a horizont sa točil. To som prave ze nechcel tak som musel rozne prekladať a naťahovať. Cesta a horizont sú fotené naraz, možno by bolo menej pracné nafotit cestu a horizont zvlášť, ale to by už bola montáž a tomu som sa chcel vyhnúť.
No, skladanie je problém..namiesto photomerge-"auto" treba vyskúšať "reposition" - niekedy to celkom dobre spojí. Ak chceš mať ozaj kvalitný nezašumený spodok, tak spájaniu rôznych expozícií sa nevyhneš. Za montáž to nepovažujem - pokračuješ predsa v ďalšom fotení iba s inými časmi , na rovnakom mieste, za rovnakých podmienok. Potom záleží už iba na kvalitnom PP.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-09-11 10:54:41
vyborne, toto musim raz okolo hradu nafotit
 
ratko001
2013-09-11 10:52:39
príspevok od: Ninja
Parádička. Aj TK je výborná. (v čom si spájal?)
Vdaka. Spájanie bol najvacsi problem. Robil som to v photoshope, pri automatických spájaniach to dopadlo zväčša tak ze cesta šla rovno a horizont sa točil. To som prave ze nechcel tak som musel rozne prekladať a naťahovať. Cesta a horizont sú fotené naraz, možno by bolo menej pracné nafotit cestu a horizont zvlášť, ale to by už bola montáž a tomu som sa chcel vyhnúť.
 
Matúš Koprda
2013-09-11 10:48:27
Paráda, TK je fakt na skvelej úrovni...
 
ratko001
2013-09-11 10:43:56
príspevok od: MartinMM
Pekná fotečka z môjho kraja . Kde na Galmuse si to fotil?
Ked ides z Krompách po modrej značke, tak este pod vrcholom je taka velka luka.
 
Ninja
ocenenie redakciou 2013-09-11 09:59:21
Parádička. Aj TK je výborná. (v čom si spájal?)
 
MartinMM
2013-09-11 09:37:34
Pekná fotečka z môjho kraja . Kde na Galmuse si to fotil?
 
spektrum
2013-09-11 09:35:12
priam mliečny most
 
spektrum
2013-09-11 09:34:40
priam mliečny most
 
 


Technika: Canon EOS 650D, Canon EOS 6D, Canon EOS RP,

Objektívy: Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD, Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM, Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD, Sigma 85mm F/1,4 ART Canon, Sigma 35/1.4 ART,

Príslušenstvo: trojnožka, filtre, diaľkove a pod...

Expozícia: 30s sec
ISO: 3200
Fotoaparát: Canon EOS 650D
Objektív: Tokina 11-16 f2,8 AF AT-X Pro DX
Pridané: 2013-09-11 08:56:33
Na kritiku: 2013-09-11 09:00:44
Miesto:Krompachy - Galmus
Témy: astronomické, nočná fotografia
Pano z 8 záberov