Októbrový poklad II.

Body: 434.00    Videnia: 2823    Páči sa: 62

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Damush
2013-10-15 23:08:17
Ja som to nejaký ten rok už skúšal z Granč-petrovce, liezol som pri -12ˇC hore kopcom k lesu a stále to nebolo ono, nenašiel som odvahu nejak vyliezať s fotkami, pár záberov sa mi tak-nejak podarilo zo skál kamenného raja, to som šiel ponad kameňolom dozadu, ale to bol úplne iný uhol pohľadu-tam sa dá tvoriť len pred západom slnka-vtom čase je vcelku fajn nasvietený, nie ráno, a posledný víkend som to skúšal z Braniska-a bolo to celé utopené, hmla ma pohltila, a Peter nemal problém mi napísať zkade to fotí on, čo je prejav pohodového chlapíka, a to, že ľudia skúšajú a sú inšpirovaný trebárs aj inými ľuďmi je len dobre, ide hlavne o to -nevzdávať to a hlavne hľadať spôsob ako sa to ešte dá a môže...
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-10-14 01:27:31
príspevok od: SteveS
Dobre Peťo ozvem sa, ale doma budem určite a tak to platí ak pôjdete. Závisí len od počasia. Cca od 25.10 do 10.11 môžem.

A ohľadne Peťa pointa bola v inom, nemyslel som fotografov zo Spiša či Levoče, len spomenúť človeka ktorý objavil prvý presne toto miesto a kompozíciu, hradu s Tatrami spolu. Peťo aj Marek pokiaľ viem, toto fotili až po uvidení Peťových fotografií ... Jeden starší pán už predtým publikoval fotky tatier aj hradu zhora z Braniska, no hrad bol tým pádom utopený v oveľa mrtvejšom uhle dole v krajine a nedominoval takto navonok spolu s Tatrami. Peťove fotky boli prvé ktoré túto scenériu priblížili a nalákali aj ďalších fotografov Paradoxom je pre mňa je prípad, keď Peťo ako dobrák miesto netajil ale na otázky kde to je odpovedal a ukázal ho na požiadanie aj jednému kolegovi, ktorý tam začal vzápätí organizovať komerčné workshopy A potom že rozdávajme zo srdca kamarátom svoje Know How
Veru a to je veľkorisosť cloveka, takze velky rešpekt... ja som nikdy moc neskumal pozadie, resp. kto bol kde prvý... ak sa da inšpirujem sa a viem že aj ja inšpirujem iných, tak to medzi nami chodí ( no su aj takí, čo nepovedia nic, tvaria sa nezaujato na otazky ludi)

Fotografia by mala prinašat predovšetkým najvacsiu radost samotnemu tvorcovi (všetko spoločne s daným vyletom, aspon mne dava pocit slobody a radosti v tom co ma bavi) Je však dobre ak medzi nami fotografmi vznika istý konkurenčný suboj, len na zaklade toho sa potom mozme posúvať navzájom...)

Stevo Tesim sa dufam ze nam to dopadne dobre a počasie budeme mat take ako nikdy predtým.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2013-10-14 00:57:07
príspevok od: DEVOTEE
Stevo daj vediet, ak sa hlasi tolko ludi mohli by sme nieco spáchat..

Inak osobne si myslim ze tento pľac ma daleko naviac oproti kostolíku..predsa, najvačši hradny komplex v strednej európej a tatry su ako "silne karty"

Petove fotografie poznám, spomenul by som este pri fotografoch spiša: Petra Dobrovského alebo Dunyho zo spišskej.
Dobre Peťo ozvem sa, ale doma budem určite a tak to platí ak pôjdete. Závisí len od počasia. Cca od 25.10 do 10.11 môžem.

A ohľadne Peťa pointa bola v inom, nemyslel som fotografov zo Spiša či Levoče, len spomenúť človeka ktorý objavil prvý presne toto miesto a kompozíciu, hradu s Tatrami spolu. Peťo aj Marek pokiaľ viem, toto fotili až po uvidení Peťových fotografií ... Jeden starší pán už predtým publikoval fotky tatier aj hradu zhora z Braniska, no hrad bol tým pádom utopený v oveľa mrtvejšom uhle dole v krajine a nedominoval takto navonok spolu s Tatrami. Peťove fotky boli prvé ktoré túto scenériu priblížili a nalákali aj ďalších fotografov Paradoxom je pre mňa je prípad, keď Peťo ako dobrák miesto netajil ale na otázky kde to je odpovedal a ukázal ho na požiadanie aj jednému kolegovi, ktorý tam začal vzápätí organizovať komerčné workshopy A potom že rozdávajme zo srdca kamarátom svoje Know How
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-10-09 09:17:13
príspevok od: Matej Rumanský
bajecne svetlo
vdaka
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-10-09 09:16:35
príspevok od: SteveS
Čítam tu už plány na veľké stretnutie pvý novembrový týždeń sa pridám aj ja, ani nie tak kvôli foteniu, skôr len tak, kvôli vám a tomu salašu Popri toľkých výborných fotografoch mi už ostane len rum s vínom miešať a variť vám grog

Ale nedá mi tu nespomenúť autora ktorý má zataiľ podľa mńa celkove Levoču a okolie najlepšie komlexne zvládnutú a ktorý je hlavne prvým autorom tejto kompozície a fotenia z tohto miesta ... tomu patrí zásluha na tom, že sa toto miesto stáva ďalším Dražovským kostolíkom, ktorý všetci chceme mať v archíve

Pozdravujem týmto výborného fotografa aj fajn chlapíka, Peťa Olekšáka
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/168374/spisske-linie/?s=photos
Stevo daj vediet, ak sa hlasi tolko ludi mohli by sme nieco spáchat..

Inak osobne si myslim ze tento pľac ma daleko naviac oproti kostolíku..predsa, najvačši hradny komplex v strednej európej a tatry su ako "silne karty"

Petove fotografie poznám, spomenul by som este pri fotografoch spiša: Petra Dobrovského alebo Dunyho zo spišskej.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-10-09 09:11:22
príspevok od: Jerry C.
a na tom salaši ... nenašiel by sa aj kúsok syra pre hladnú myšku ?
Veru syra tam je kopec... ovčieho fajneho
 
SteveS
ocenenie redakciou 2013-10-09 07:06:49
Mne kompozične pomer oblohy sedí, len nevýhodou týchto skorých rán je žiaľ takáto skoro plechová obloha ...ideálne by bolo vystihnúť nielen údolné hmly ale aj nejakú zaujímavú oblačnosť, ktorá by tým pádom tiež zahrala na oblohe v týchto skoranných lúčoch.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2013-10-09 07:00:46
príspevok od: Stratený Stano
Potom aj mňa zoberte... ani ja ešte nemám a rád by som...
Čítam tu už plány na veľké stretnutie pvý novembrový týždeń sa pridám aj ja, ani nie tak kvôli foteniu, skôr len tak, kvôli vám a tomu salašu Popri toľkých výborných fotografoch mi už ostane len rum s vínom miešať a variť vám grog

Ale nedá mi tu nespomenúť autora ktorý má zataiľ podľa mńa celkove Levoču a okolie najlepšie komlexne zvládnutú a ktorý je hlavne prvým autorom tejto kompozície a fotenia z tohto miesta ... tomu patrí zásluha na tom, že sa toto miesto stáva ďalším Dražovským kostolíkom, ktorý všetci chceme mať v archíve

Pozdravujem týmto výborného fotografa aj fajn chlapíka, Peťa Olekšáka
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/168374/spisske-linie/?s=photos
 
Jerry C.
2013-10-08 23:09:45
príspevok od: DEVOTEE
mozme to všetci spločne dohodnút, potom už len aby podmieky vyšli .... prinajhorsom je poblizku salaš (takze kazdi si potom musi aj vodiča so sebou vziať ... )
a na tom salaši ... nenašiel by sa aj kúsok syra pre hladnú myšku ?
 
LK1961
2013-10-08 22:52:09
Super
 
Komi
2013-10-08 21:04:37
Pekný pohlad.....
 
Matt83
ocenenie redakciou 2013-10-08 20:35:55
príspevok od: DEVOTEE
mozme to všetci spločne dohodnút, potom už len aby podmieky vyšli .... prinajhorsom je poblizku salaš (takze kazdi si potom musi aj vodiča so sebou vziať ... )
spravis si udalost na fb a dohodneme sa...
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-10-08 19:46:45
príspevok od: jnezky
Paráda ... aj ja takú cem ...
Honzo, z košic to nemame az tak daleko.. a vzdy sa lepsie ide dvom aj koli benzinu (planujem nvember, tak sa mozme vsetci tam stretnut...) A dikes
 
jnezky
2013-10-08 19:36:02
Paráda ... aj ja takú cem ...
 
Matej Rumanský
2013-10-08 19:32:01
bajecne svetlo
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-10-08 16:36:51
príspevok od: Matt83
pridam sa aj ja
mozme to všetci spločne dohodnút, potom už len aby podmieky vyšli .... prinajhorsom je poblizku salaš (takze kazdi si potom musi aj vodiča so sebou vziať ... )
 
Matt83
ocenenie redakciou 2013-10-08 16:35:23
príspevok od: DEVOTEE
V novembri planujem opat, ked sa este viac ochladi a dovali sa vacsia inverzia.. dam vedieť.
pridam sa aj ja
 
JaroD.
2013-10-08 16:18:39
Pekný pohľad, fotografii dominuje kontinuita Tatier aj keď na úkor menších kompozičných nedostatkov.
 
Martin Školiak
2013-10-08 15:26:38
príspevok od: Stratený Stano
Viacerým som pod foto písal, že nie som prívrženec "slížikovej" oblohy a aj keď nie je veľmi zaujímavá, rozhodne som za ponechanie tej tretinky... Takže súhlas s tvojim názorom a kompozíciou...
Stano, nie slížiková obloha. však som poslal link Devoteemu ako to ja cítim. Kde tretinovú líniu vytvára nie vrchná línia kopcov v pozadí ale vytvára ju vrchná hranica lesa. Chápem že chcel nechať celú tú panorámu Tatier, mne to až také fotogenické po dĺžke nepríde. Tu je ešte raz link ako to vidím ja: www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/278871/symbol/?s=photos
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-10-08 15:07:49
príspevok od: DEVOTEE
V novembri planujem opat, ked sa este viac ochladi a dovali sa vacsia inverzia.. dam vedieť.
Dovalí sa inverzia, a dva krát rýchlejšie sa dovalí Ivan...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-10-08 15:03:45
Viacerým som pod foto písal, že nie som prívrženec "slížikovej" oblohy a aj keď nie je veľmi zaujímavá, rozhodne som za ponechanie tej tretinky... Takže súhlas s tvojim názorom a kompozíciou...
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-10-08 15:02:16
príspevok od: Stratený Stano
Potom aj mňa zoberte... ani ja ešte nemám a rád by som...
V novembri planujem opat, ked sa este viac ochladi a dovali sa vacsia inverzia.. dam vedieť.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-10-08 15:00:51
príspevok od: Ivan .
++
Krásny pohľad . Takýto záber ešte nemám . Musím zohnať nejakého kamaráta z Popradu ..........že či by so mnou niekedy nešiel takýto pohľad cvaknúť.
Potom aj mňa zoberte... ani ja ešte nemám a rád by som...
 
petrus 1
2013-10-08 14:53:22
pekne zasvietilo
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-10-08 13:44:50
príspevok od: Martin Školiak
Viem že si mal zámer deliť to na tretiny, ale v tomto prípade tu máš 30% hluchého miesta (tá obloha). Ja sa snažím dávať oblohy čo najmenej keď nieje zaujímavá. Inak samozrejme máš pravdu, tretinové delenie je základ.
mozno aj na ukor lepsieho formatu som ponechal tolko oblohy, kedze moc panoramaticke snimky už oko tak nevnima prijemne
 
Martin Školiak
2013-10-08 13:39:47
príspevok od: DEVOTEE
zamer bol ponechat cele ta3 a rozdelit horozont na 3tiny, aj ked spodok by som mohol dat vacsi... no tam už zacinali vrcholce stromčekov ( tie sa daju poretušovat ) no islo mi o zobrazenie reality z tohto miesta dikes za pozastavenie. Pridam aj detailnejsi zaber na tatry a hrad, tam už bude aj orez kedze som do dal na 200 mm.
Viem že si mal zámer deliť to na tretiny, ale v tomto prípade tu máš 30% hluchého miesta (tá obloha). Ja sa snažím dávať oblohy čo najmenej keď nieje zaujímavá. Inak samozrejme máš pravdu, tretinové delenie je základ.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-10-08 12:50:45
príspevok od: Martin Školiak
Ja by som rezal takto: www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/278871/symbol/?s=photos
Kompozične mi takýto panoramatický pohľad pri tak nezaujímavej oblohe nereže.
zamer bol ponechat cele ta3 a rozdelit horozont na 3tiny, aj ked spodok by som mohol dat vacsi... no tam už zacinali vrcholce stromčekov ( tie sa daju poretušovat ) no islo mi o zobrazenie reality z tohto miesta dikes za pozastavenie. Pridam aj detailnejsi zaber na tatry a hrad, tam už bude aj orez kedze som do dal na 200 mm.
 
Martin Školiak
2013-10-08 11:42:30
Ja by som rezal takto: www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/278871/symbol/?s=photos
Kompozične mi takýto panoramatický pohľad pri tak nezaujímavej oblohe nereže.
 
Ivan .
2013-10-08 10:34:53
++
Krásny pohľad . Takýto záber ešte nemám . Musím zohnať nejakého kamaráta z Popradu ..........že či by so mnou niekedy nešiel takýto pohľad cvaknúť.
 
 


Technika: Canon PowerShot G11, Ricoh RDC-5300,

Objektívy: Canon EF 70-200mm f/4L USM, Canon EF 50mm f/1.8 II,

Príslušenstvo:

Clona: 5
Expozícia: 1/200 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Canon EOS 7D
Objektív: Canon EF 70-200mm f/4L USM
Ohnisko: 100
Pridané: 2013-10-08 08:39:48
Na kritiku: 2013-10-08 08:40:19
Miesto:Dúbrava
Témy: krajina
http://petermajkut.com/