Na Kráľovej Holi asi horí...

Body: 1,295.00    Videnia: 7200    Páči sa: 185

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
win17
2014-01-10 17:09:29
príspevok od: Peter Svoboda
Ďakujem Ti pekne za kuk , no ja plánujem ísť do Tatier asi na Nový rok a zostať až do nedele, mne by sa celkom pozdávalo miesto, kde sme pofotili minule..., ale museli by byť "lepšie " podmienky.
Ak si za a máš chuť daj vedieť, či by si šiel. Môžme aj inde..
Teším sa vopred .
Peter
Ahoj..sorry az teraz čítam koment, bol som chvíľu mimo Podmienky teda vôbec nie su ideálne, chcel som ist daco pocítiť aj tento víkend, no neviem neviem..chyba ta atmosféra zimy, ale máš pravdu, tiez by som šiel tam kde sme sa stretli tak uvidíme, kedy sa to pocasie vylepší zatial sa maj. Peter
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-01-07 17:18:04
Krásne.................tuto som prehliadol
Všetko dobré do nového roku!
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-30 22:39:36
príspevok od: SteveS
Plný súhlas vo všetkom, mimo linkov. Plne počítam s tým, že ak by to bolo nevýrazné, že by som tiež tlačil na pílu. Nemam rad mačkopsa a polohu ktorá nie je ani taká ani onaka. Teda nevyrazna vec by ma nutila asi experimentovať.
.
Ale na tych linkoch sa nezhodneme, mne tam Danove farby pripadajú úplne vzájomne harmonizujúce a pre moje oko veľmi príjemné a laodné, nepritlačené postprocesom, úplne skvele vyladené a prirodzené, presvedčivé ... Aj napriek tomu, že oko tak vodu reálne nevidí ako ju má nafotenú, rozmaz voidy dlhým časom je bežná vec a neriešim to, páči sa mi to takto.
.
Napríklad u tvojej foto pod Kriváňom máš ešte modrejšiu vodu a menej na oko realnu, ale k bielej zimnej sa mi ta tvoja modra na tvojom potoku fajn hodí ... tu u tejto fotky to vnimam inak, to čo som spomenul je ale len o vzájomnej kompozícii farieb, ako nuansa celeého obrazu, ktorý mi inak plne sedí. A píšem ti to len ako spatnú vazbu, nie kritiku, moj nazor je v celkovom meritku nepodstatny.
Ok Števo, ja som len na margo sýtejšej saturácie ich linkol, nie, že by neladili...Určite pridal aj on...

Tu u svojejvšak chcem trochu obhájiť zladenie resp kombináciu farieb.., pracoval som len s tým, čo sa núkalo, a žiadnej far. vrstve som nezmenil tonalitu ani vyváženie farieb lokálne, čo by bolo zjavne ako farebná disharmónia potom, s čím by som súhlasil .., no tu išlo len o skontrastenie a prisaturovanie celku, čiže nemohol som vyvolať nesúlad farieb takto...Len to je všetko sýtejšie a menej zadymené vzhľadom na vzdušné vrstvy takto..
Tak to vidí moje oko..
 
SteveS
ocenenie redakciou 2013-12-30 22:14:20
príspevok od: Peter Svoboda
Vďaka Ti Števo, za čas ešte raz...

Všetko beriem.., ja osobne uprednostňujem skoro stále ako voľbu č 1 BW, pokiaľ farbu neberiem už ako ako motív..., tak ako tu.
Samozrejme som urobil z toho asi 10 variánt, ale tie jemnejšie podania boli na mňa moc ploché, zahmlené a nevýrazné, preto som sa nakoniec rozhodol pre túto, lebo vo všeobecmnosti mám radšej svoje fotky kontrastnejšie.
Aj Daniel tiež občas pritlačí na pílu viac ako by to oko videlo..:
www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/338167/podzimni-kamenice/?a=

www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/178928/pokriveny/?a=

Preto beriem podanie scény a farieb ako kreatívny nástroj autora, čím chce scénu obzvláštniť, či zmeniť na rozdiel "len" od dokumentu krajiny...

Ale stále je to vec vnímania individuálneho diváka a rešpektujem iné pohľady a vážim si ich.

Plný súhlas vo všetkom, mimo linkov. Plne počítam s tým, že ak by to bolo nevýrazné, že by som tiež tlačil na pílu. Nemam rad mačkopsa a polohu ktorá nie je ani taká ani onaka. Teda nevyrazna vec by ma nutila asi experimentovať.
.
Ale na tych linkoch sa nezhodneme, mne tam Danove farby pripadajú úplne vzájomne harmonizujúce a pre moje oko veľmi príjemné a laodné, nepritlačené postprocesom, úplne skvele vyladené a prirodzené, presvedčivé ... Aj napriek tomu, že oko tak vodu reálne nevidí ako ju má nafotenú, rozmaz voidy dlhým časom je bežná vec a neriešim to, páči sa mi to takto.
.
Napríklad u tvojej foto pod Kriváňom máš ešte modrejšiu vodu a menej na oko realnu, ale k bielej zimnej sa mi ta tvoja modra na tvojom potoku fajn hodí ... tu u tejto fotky to vnimam inak, to čo som spomenul je ale len o vzájomnej kompozícii farieb, ako nuansa celeého obrazu, ktorý mi inak plne sedí. A píšem ti to len ako spatnú vazbu, nie kritiku, moj nazor je v celkovom meritku nepodstatny.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-30 21:48:47
príspevok od: SteveS
Peto nepisem reakciu na tvoj koment, nech sa ti texty nenabaluju opakovanim. Vdaka velmi za pôvodný surový záber, presne tak nejako som si predstavoval farebnost a jemnost sceny v realite. Na tom zabere je farebna situacia, ktoru z terenu bezne poznam. Na upravenom zabere je to uz v stadiu, ze to moje oko vyhodnotilo ako neznamu vzajomnu kombinaciu. Ono tie vsetky farby tam v originali sú, ale len v celkom jemnom, sebe nekonkurujucom podani. Posprocesom vystupili ovela viac a sytejsie navonok, intenzivnejsie aj tmavšie. To nie je kritika, máš to podľa svojej chuti, to len konštatujem. A oko si postupne a rychle zvykne aj na variantu ktora mu predtym taha a zastavi zrak.

Uz som aj prisiel na to, ci mi nestimovalo spolu farebne najviac. Asi to, že tesne nad fialovoruzovou je silne zltohneda, okrova. Ako v sepiovej tonalnej škále. To mi dajak dokopy na prvy pohlad aj rozklik nepasovalo a stale oko dumalo, ako to je možné, či ide o pol fotky spracovanej hore inak a dole inak, alebo to naozaj tak bolo. Ja som predtym viac zvyraznoval farby a poslednu dobu ma naopak viac ťahá a berie jemnejšie spracovanie horizontov a ich tonálnej škály, čosi na štýl Daniela Rerichu. Mozno by som skusil najprv kompromis a az nasledne bol mudrejsi, ze co by mne osobne sedelo viac
Vďaka Ti Števo, za čas ešte raz...

Všetko beriem.., ja osobne uprednostňujem skoro stále ako voľbu č 1 BW, pokiaľ farbu neberiem už ako ako motív..., tak ako tu.
Samozrejme som urobil z toho asi 10 variánt, ale tie jemnejšie podania boli na mňa moc ploché, zahmlené a nevýrazné, preto som sa nakoniec rozhodol pre túto, lebo vo všeobecmnosti mám radšej svoje fotky kontrastnejšie.
Aj Daniel tiež občas pritlačí na pílu viac ako by to oko videlo..:
www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/338167/podzimni-kamenice/?a=

www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/178928/pokriveny/?a=

Preto beriem podanie scény a farieb ako kreatívny nástroj autora, čím chce scénu obzvláštniť, či zmeniť na rozdiel "len" od dokumentu krajiny...

Ale stále je to vec vnímania individuálneho diváka a rešpektujem iné pohľady a vážim si ich.

 
SteveS
ocenenie redakciou 2013-12-30 21:24:43
Peto nepisem reakciu na tvoj koment, nech sa ti texty nenabaluju opakovanim. Vdaka velmi za pôvodný surový záber, presne tak nejako som si predstavoval farebnost a jemnost sceny v realite. Na tom zabere je farebna situacia, ktoru z terenu bezne poznam. Na upravenom zabere je to uz v stadiu, ze to moje oko vyhodnotilo ako neznamu vzajomnu kombinaciu. Ono tie vsetky farby tam v originali sú, ale len v celkom jemnom, sebe nekonkurujucom podani. Posprocesom vystupili ovela viac a sytejsie navonok, intenzivnejsie aj tmavšie. To nie je kritika, máš to podľa svojej chuti, to len konštatujem. A oko si postupne a rychle zvykne aj na variantu ktora mu predtym taha a zastavi zrak.

Uz som aj prisiel na to, ci mi nestimovalo spolu farebne najviac. Asi to, že tesne nad fialovoruzovou je silne zltohneda, okrova. Ako v sepiovej tonalnej škále. To mi dajak dokopy na prvy pohlad aj rozklik nepasovalo a stale oko dumalo, ako to je možné, či ide o pol fotky spracovanej hore inak a dole inak, alebo to naozaj tak bolo. Ja som predtym viac zvyraznoval farby a poslednu dobu ma naopak viac ťahá a berie jemnejšie spracovanie horizontov a ich tonálnej škály, čosi na štýl Daniela Rerichu. Mozno by som skusil najprv kompromis a az nasledne bol mudrejsi, ze co by mne osobne sedelo viac
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-30 21:14:20
príspevok od: SteveS
Pridal by som sa aj ja ak ma amatera zoberiete, budem vam nosit vercajg
Tak len dohodneme deň a čas kde.., ale asi najskôr tam, kde som Ťa pred rokom videl a zároveň minul...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2013-12-30 20:57:07
príspevok od: Peter Svoboda
Ďakujem Ti pekne za kuk , no ja plánujem ísť do Tatier asi na Nový rok a zostať až do nedele, mne by sa celkom pozdávalo miesto, kde sme pofotili minule..., ale museli by byť "lepšie " podmienky.
Ak si za a máš chuť daj vedieť, či by si šiel. Môžme aj inde..
Teším sa vopred .
Peter
Pridal by som sa aj ja ak ma amatera zoberiete, budem vam nosit vercajg
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-30 20:50:56
príspevok od: SteveS
Parádne svetelné podmienky si Peťo vychytal. A kvitujem že fotka nestratila ani nazoomovaním svoju hlbku.
.
Prekvapujú ma farebé rozdiely jednotlivých pásiem vo fotke, riešil si jednotlivé lokálne partie obrazu posúvaním reality do iného tónu? Pýtam sa zo zvedavosti, nie preto že sa držím striktne reality, mńa zaujíma výsledný vytvarný zámer a nie realita, ale rád spoznávam pohnútky autorov.
Pre mńa je tu to to množstvo a zmes rôznych farebných pásov a pruhov čímsi, s čím som sa v reálnej prírode zatiaľ takto nestretol, napriek tomu že sám som zástancom a hlásateľom, ze najvýraznejším maliarom a čarodejníkom s farbami je sama príroda
Ahoj Števo, veľká vďaka za Tvoje zastavčo nielen pod touto, ale aj pod ostatnými.

Čo sa týka podmienok, boli skrátka úžasné, mal som v ten večer nos na dobré svetlo, lebo plánovaná zmena k lepšiemu od západu podľa predpovedí sa mi zdala po dobe zlého počasia ako fajn možnosť na pofotenie za super podmienok.
tento typ svetla v krajine mám osobne najradšej, keď sa len úzkou štrbinou na horizonte lúče na chvíľu prederú a osvetlia krajinu, samozrejme chytá len vrcholky kopcov z nasvietenej strany a v doline už začína "modrá" atmoška...Ako problém je u mňa hĺbka na skoro plne rozbalenú 70-300ku pre stlačenie, ale bez nej by sme ani netušili, či je vôbec kráľovka v scéne...Svetlo ale urobilo svoju fajn robotu tuná...

Prikladám Ti foto so širšieho záberu, tak ako to videl čip, trochu skôr pred tým, ako som cvakol túto, je bez akýchkoľvek úprav, len som ju zmenšil a ani nedoostroval.

Ináč v ten istý deň bol o cca 100km sevrozápadne Stano na mojom obľúbenom mieste a aj tam svetlo zjavne prialo:
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/414912/tam-v-inom-svete/?s=photos

Ináč bola so mnou fotiť aj moja manželka( na mobil) a tvrdí, že ona má krajšie ako ja z 5DM2...
Mala zapnutý režim HDR...

Ale späť k odpovedi, foto je bez lokálnych úprav farby, jednocvak, jediné čo som pridal, bol grad neutr filter do mínusu v LR, ale nepamätám kolko. Ostatné všetko len na celok šlo. Pridám niekedy aj pohľad na Vysoké Tatry.., pre mňa lahôdka to bola...
Porovnaj s Raw po vyvolaní.

Všetko najs

Peter

 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-30 20:46:41
príspevok od: win17
Super fotka, to si fakt pekne vychytal.. daj vediet, ked niekde pôjdeš fotit na Nový rok, vidím ze si bol aj s petrus1 pri tej bazilike. Este raz super!!
Ďakujem Ti pekne za kuk , no ja plánujem ísť do Tatier asi na Nový rok a zostať až do nedele, mne by sa celkom pozdávalo miesto, kde sme pofotili minule..., ale museli by byť "lepšie " podmienky.
Ak si za a máš chuť daj vedieť, či by si šiel. Môžme aj inde..
Teším sa vopred .
Peter
 
SteveS
ocenenie redakciou 2013-12-30 17:12:58
Parádne svetelné podmienky si Peťo vychytal. A kvitujem že fotka nestratila ani nazoomovaním svoju hlbku.
.
Prekvapujú ma farebé rozdiely jednotlivých pásiem vo fotke, riešil si jednotlivé lokálne partie obrazu posúvaním reality do iného tónu? Pýtam sa zo zvedavosti, nie preto že sa držím striktne reality, mńa zaujíma výsledný vytvarný zámer a nie realita, ale rád spoznávam pohnútky autorov.
Pre mńa je tu to to množstvo a zmes rôznych farebných pásov a pruhov čímsi, s čím som sa v reálnej prírode zatiaľ takto nestretol, napriek tomu že sám som zástancom a hlásateľom, ze najvýraznejším maliarom a čarodejníkom s farbami je sama príroda
 
win17
2013-12-27 11:40:38
Super fotka, to si fakt pekne vychytal.. daj vediet, ked niekde pôjdeš fotit na Nový rok, vidím ze si bol aj s petrus1 pri tej bazilike. Este raz super!!
 
Nico 1
2013-12-27 02:13:45
Nádherný pohľad!
 
mkosztura
2013-12-26 21:43:49
krása
 
nvs
2013-12-23 00:25:08
nehorí nehorí, to švárni sokoli uzreli svetlo, čo dobrú zvesť prinieslo. Pohladené ich duše boli, krídla rozprestreli, aby ich za svetlom donieslo. Tak švárni sokoli uzreli krásu, domov si priniesli vo svojom foťáku
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-22 21:24:03
príspevok od: verika
pekne vrstvenie farieb
Ďakujem Ti pekne Verika
 
verika
2013-12-19 20:16:26
pekne vrstvenie farieb
 
vlad78
2013-12-18 21:53:15
príspevok od: Peter Svoboda
Veľká vďaka Vlad za koment a postrehy, máš dobré oko... No chce to už dať čip vyčistiť veru...na oblakoch som to neklonoval.., nižšie ich bolo zo 10...
Dobré svetlo aj Tebe !
:o) Ja tam toho mám takisto požehnane! Aj mne by sa zišlo už vyčistiť..
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 19:54:56
príspevok od: wonder1
Nádhera. Dík za potešenie oka.
Ja ďakujem za zastavčo
 
wonder1
2013-12-18 19:39:38
Nádhera. Dík za potešenie oka.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 19:34:33
príspevok od: Dandy007
Skvele podmienky si zasluzia skvele spracovanie, tak ako tu... , tie farebne vrstvy pekne ladia, je to vysledok postprocesu?
Postroces tu bol štandardný, len trochu kontrastu, vibrance a vzhľadom na diaľku trochu clarity ale všetko na celok zmáknuté do 2 min.., žiaden lokálny zásah, manželka fotila na S4-ku mobil a tvrdí, že ona má krajšie.. ( asi jej viac saturuje..) ..
 
Dandy007
2013-12-18 19:27:54
príspevok od: Peter Svoboda
Ďakuje Ti pekne Dandy 2x . Skutočne to svetlo a podmienky boli skvelé.
Skvele podmienky si zasluzia skvele spracovanie, tak ako tu... , tie farebne vrstvy pekne ladia, je to vysledok postprocesu?
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 19:09:56
príspevok od: Dandy007
Krasne svetelne podmienky a tie farebne vrstvy...velmi putave
Ďakuje Ti pekne Dandy 2x . Skutočne to svetlo a podmienky boli skvelé.
 
Dandy007
2013-12-18 19:07:12
Krasne svetelne podmienky a tie farebne vrstvy...velmi putave
 
Dandy007
2013-12-18 19:06:39
Krasne svetelne podmienky a tie farebne vrstvy...velmi putave
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 19:06:35
príspevok od: vkphoto
super
Ďakujem Ti pekne
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 19:06:07
príspevok od: rotten apple
velka parada!
Vďaka moc Rotten apple
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 19:05:33
príspevok od: pongo
...nádhera!...
Ďakujem Ti pekne Pongo
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 19:02:56
príspevok od: Marcco111
zaujmave farby
Vďaka Marcco
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 19:02:26
príspevok od: Martin Školiak
Vydarené foto.
Ďakujem Ti pekne Martin
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 19:01:46
príspevok od: SkyVessel
wow... tak tohle ani nemám právo komentovat... Snad jen poděkuji za další nádherný picture na plochu
Aaaale nepreháňaj, čo by si nemal právo, je v kritike...
Ďakujem Ti pekne.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 19:00:11
príspevok od: Anena
Krasa.
Ďakujem Ti pekne Anena
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 18:59:42
príspevok od: dubček
Krasne... Nadherna suhra farieb...
Ďakujem Ti pekne
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 18:59:06
príspevok od: vlad78
Pozerám, že fotené je od Popradskej strany..Podmienky parádne, foto taktiež..Len v ľavom dolnom rohu by som ten vykúkajúci pásik stromov orezal, resp. preklonoval..A taktiež prach na senzore viditeľný hlavne v hornej časti foto na oblakoch - jedna bodka je asi v strede, ďalšie tri smerom doľava nadol(sú v jednej rovine), bodku máš ešte v pravej hornej časti tesne pod tými tmavšími oblakmi a jednu dosť viditeľnú v pravej dolnej časti, kde sa končí stredový najvýraznejší kopec..Viac som už nenašiel..:o) Veľa dobrého svetla prajem!
Veľká vďaka Vlad za koment a postrehy, máš dobré oko... No chce to už dať čip vyčistiť veru...na oblakoch som to neklonoval.., nižšie ich bolo zo 10...
Dobré svetlo aj Tebe !
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 18:55:18
príspevok od: Frola
pohádkové
Ďakujem Ti Iva pekne
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 18:54:33
príspevok od: balazovic.lubos
Luxusné podmienky, luxusná fotka ! Čaro fotky je aj byť na správnom .... ale veď to poznáš
Vďaka Pekne Luboš
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 18:53:53
príspevok od: tomas11111
Výnimočná fotografia
Ďakujem Ti pekne Tomáš
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-18 18:52:45
príspevok od: Dedo
Jedoduché, pekné a zaujímavé ...
Ďakujem pekne
 
vkphoto
2013-12-18 17:48:07
super
 
rotten apple
2013-12-18 15:54:32
velka parada!
 
pongo
2013-12-18 15:40:14
...nádhera!...
 
Marcco111
2013-12-18 14:20:47
zaujmave farby
 
Martin Školiak
2013-12-18 10:59:40
Vydarené foto.
 
SkyVessel
2013-12-18 10:48:45
wow... tak tohle ani nemám právo komentovat... Snad jen poděkuji za další nádherný picture na plochu
 
Anena
2013-12-18 10:26:39
Krasa.
 
dubček
2013-12-18 10:23:54
Krasne... Nadherna suhra farieb...
 
vlad78
2013-12-18 08:54:31
Pozerám, že fotené je od Popradskej strany..Podmienky parádne, foto taktiež..Len v ľavom dolnom rohu by som ten vykúkajúci pásik stromov orezal, resp. preklonoval..A taktiež prach na senzore viditeľný hlavne v hornej časti foto na oblakoch - jedna bodka je asi v strede, ďalšie tri smerom doľava nadol(sú v jednej rovine), bodku máš ešte v pravej hornej časti tesne pod tými tmavšími oblakmi a jednu dosť viditeľnú v pravej dolnej časti, kde sa končí stredový najvýraznejší kopec..Viac som už nenašiel..:o) Veľa dobrého svetla prajem!
 
Frola
2013-12-18 07:54:08
pohádkové
 
balazovic.lubos
2013-12-18 07:41:07
Luxusné podmienky, luxusná fotka ! Čaro fotky je aj byť na správnom .... ale veď to poznáš
 
tomas11111
2013-12-18 07:12:05
Výnimočná fotografia
 
Dedo
2013-12-18 06:36:33
Jedoduché, pekné a zaujímavé ...
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 23:07:49
príspevok od: mato.draho
Aha, chápem, to je pravda V zime podmienky častejšie prajú, hlavne keď je riadna kosa.
Jj...Mám jednu z podobného uhla z tejto soboty..
 
mato.draho
2013-12-17 22:45:34
príspevok od: Peter Svoboda
No fotogénickosť som myslel Maťo hlavne pri inverzii a všetko je dolu, ona stále trčí ako sólo kopčúrisko z nej von...temer stále.. Noknolu som mal v rane..na širšie sklo aj cvaknutá je..toto je z Kojšovky, ale tiež od východu..
Vďaka Ti pekne za zastavčo
Aha, chápem, to je pravda V zime podmienky častejšie prajú, hlavne keď je riadna kosa.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 22:31:49
príspevok od: mato.draho
Neviem síce, v čom by mala spočívať tá "ťažká fotogenickosť" Kráľovky, ale pohral si sa viac než dobre Z tohto uhla je obzvlášť pekná, pripomína sopku. Podobné výhľady sú z Veľkej Knoly, hoci tam tomu zase môže chýbať hĺbka, ktorá je tu parádna. Fajn, páči sa
No fotogénickosť som myslel Maťo hlavne pri inverzii a všetko je dolu, ona stále trčí ako sólo kopčúrisko z nej von...temer stále.. Noknolu som mal v rane..na širšie sklo aj cvaknutá je..toto je z Kojšovky, ale tiež od východu..
Vďaka Ti pekne za zastavčo
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 22:28:38
príspevok od: Matúš Koprda
Pozerám na tento záber už asi 5 krát. A fakt je super. Páči sa mi, ako je to celé horizontálne rozvrsvené, kombinácia žltej, fialovej a modrej je fakt vkusná... A ten oblak odtrhávajúci sa z Kráľovej hole je faktluxusný.
Ak by som mal nájsť niečo na kritiku, tak by výhrada putovala k orezu na ľavej strane, kde by som to rezal ešte o trocha viac, toľko aby na kraji už nezačínal ďalší kopec.
Vďaka Ti Matúš, no vidím, že uvažujeme podobne s orezom, tu som volil túto verziu pre mrak, čo som chcel mať ukončený...porovnával som si to x krát, no volil túto.., ako som písal Danielovi Řeřichovi, je to na dlhé sklo na cca 60km vzduchom, tu meniť stanovište ani pár sto metrov nemá efekt ako na široké sklo.. to by som hneď pobehoval ...
 
Matúš Koprda
2013-12-17 22:17:18
Pozerám na tento záber už asi 5 krát. A fakt je super. Páči sa mi, ako je to celé horizontálne rozvrsvené, kombinácia žltej, fialovej a modrej je fakt vkusná... A ten oblak odtrhávajúci sa z Kráľovej hole je faktluxusný.
Ak by som mal nájsť niečo na kritiku, tak by výhrada putovala k orezu na ľavej strane, kde by som to rezal ešte o trocha viac, toľko aby na kraji už nezačínal ďalší kopec.
 
mato.draho
2013-12-17 22:16:17
Neviem síce, v čom by mala spočívať tá "ťažká fotogenickosť" Kráľovky, ale pohral si sa viac než dobre Z tohto uhla je obzvlášť pekná, pripomína sopku. Podobné výhľady sú z Veľkej Knoly, hoci tam tomu zase môže chýbať hĺbka, ktorá je tu parádna. Fajn, páči sa
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 22:01:22
príspevok od: lgsvgh
Zvláštna atmosféra. A pekná.
Ďakujem Ti pekne, skutočne to nie je často z tohto pohľadu také vidieť..
 
lgsvgh
2013-12-17 21:59:08
Zvláštna atmosféra. A pekná.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 21:49:24
príspevok od: stani08
krasa Peto uzasne svetlo !
Ďakujem Ti pekne Stano, fakt bolo výnimočné, asi top v tomto roku..číry vzduch ( fotené na cca 60km vzdialenosť), a ten odraz z horných tenkých mrakov spravil svoje...
 
stani08
2013-12-17 21:45:19
krasa Peto uzasne svetlo !
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 21:42:21
príspevok od: JaroD.
ojoj Peťo tak to je mimoriadne podarená fotka.
Veľká vďaka Jaro, ono až tak som sa o to nepričinil.. to príroda sama..ja som bol fotiť so svojou manželkou( vytiahol som ju von temer nasilu) s tým, že som tušil, že by mohlo svetlo priať a nech si aj ona vychutná "svetlo"...prvé minúty fotenia skôr vyzerali, že pôjdem s dlhým nosom dom a divadlo nebude...
No keď to začalo, počul som za sebou, že : jooj stojíš mi v zábere...cvakala na mobil ako divá...
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 21:36:51
príspevok od: jnezky
Paráda ...
Ďakujem pekne Honza
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 21:36:29
príspevok od: zola
Krasna ostrost a farebnost
Ďakujem T ipekne Jozef
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 21:35:58
príspevok od: juve16
krásna paletka farieb
Ďakujem Ti pekne Juve
 
JaroD.
2013-12-17 21:33:48
ojoj Peťo tak to je mimoriadne podarená fotka.
 
jnezky
2013-12-17 20:56:30
Paráda ...
 
zola
2013-12-17 20:45:17
Krasna ostrost a farebnost
 
juve16
2013-12-17 20:41:11
krásna paletka farieb
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:21:49
príspevok od: paoravec
tak, tak SLovensko dycha z toho !
Ďakujem Ti pekne Paoravec
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:21:12
príspevok od: Daniel Řeřicha
Krásné podmínky a fajn snímek.
Vďaka Daniel za Tvoje slová, potešili.., podmienky boli fakt za odmenu, kompozične som bol už ale v horšej situácii...je to na dlhé sklo stlačené, cca 60km vzdialenosť.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:17:12
príspevok od: janot
Dobrá robota!
Ďakujem Ti pekne Janot
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:16:47
príspevok od: walde
...a požiar je to veliký, ale treba fotiť rýchlo, bo rýchlo sa aj uhasí...paráda Peter
Presn,e presne...tak aj bolo Vlado..asi 2-3 min. a bolo po divadle..
Ďakujem Ti pekne
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:15:31
príspevok od: Matej Rumanský
skvelé farby, sťa by maľuvanô . .
Ďakujem Ti pekne Matej..
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:14:54
príspevok od: meg
super
Vďaka pekne Meg
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:14:29
príspevok od: mato73
pekne Ti to tam horí
Vďaka moc Maťo
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:14:04
príspevok od: MiskoMacka
Super svetelné divadielko
Ďakujem Ti pekne
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:13:41
príspevok od: objektiv
dosť dobré!
Dosť silno ďakujem
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:12:30
príspevok od: samuelsamuel
Dobře Ty!
Ďakzujem pekne
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:11:51
príspevok od: LK1961
Pekné farby.Super foto!!!
Ďakujem Ti pekne Lubo
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:11:12
príspevok od: MLandscapes
super! ci uz podmienky alebo aj ich zvladnutie
Ďakujem Ti pekne
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:10:46
príspevok od: Koma
no však to určite tamek hore ten ohník zapálili tí dvanásti sokoli, stopro...na však tí čo boli ako by ich jedna mater mala a v kravskom mliečku ich kúpavala.
..fešákovský dlhý copík má tá Kráľova Hoľa..a aj jej to hádam svedčí keď je taká holááá
Ďakujem pekne Ľuboš, možno len miestny ratrak čo zásobuje vysielač mal skrat v blízkosti nádrže.. Ale nie, to by nebola sranda..., to je len miestny vánok, čo stým mrakom porobilo...
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:08:23
príspevok od: Peter Svoboda
Ďakujem Ti Peťo, no toto je ešte z väčšej diaľky...cca 60km vzduchom..., z Kojšovky
Vdaka
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:07:32
príspevok od: Jozef Sádecký
Nádhera Peťo !!! dobre načasované
Vďaka pekne Jozef
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:06:59
príspevok od: Tomáš Machara
Super!
Vďaka moc Tomas
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:06:30
príspevok od: DEVOTEE
skvele, odkial fotene ? Na kralovku som sa naposeldy tiež zameral, ale zo sľubice s inverziou dole, taketo svetlo som však nemal
Ďakujem Ti Peťo, no toto je ešte z väčšej diaľky...cca 60km vzduchom..., z Kojšovky
 
margon
2013-12-17 20:04:59
výborné svetlo,zaujalo...
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:04:57
príspevok od: Ninja
Výborné.
Vďaka Martin!
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:04:03
príspevok od: cejo
krásna
Vďaka moc Cejo
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:03:35
príspevok od: petrus 1
parádne podmienky, pekne Peťo.
Ďakujem Ti Peťo pekne...
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:03:12
príspevok od: Marcel Rebro
si si poradil
Vďaka Marcel
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:02:51
príspevok od: Megapixel
zaujimavy obrázok
Ďakujem Ti Megapixel
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2013-12-17 20:02:22
príspevok od: milanF
Ďakujem za tie usmievavé tváre od teba Milan
 
paoravec
2013-12-17 19:33:21
tak, tak SLovensko dycha z toho !
 
Daniel Řeřicha
ocenenie redakciou 2013-12-17 18:54:35
Krásné podmínky a fajn snímek.
 
janot
2013-12-17 17:45:51
Dobrá robota!
 
walde
ocenenie redakciou 2013-12-17 17:37:06
...a požiar je to veliký, ale treba fotiť rýchlo, bo rýchlo sa aj uhasí...paráda Peter
 
Matej Rumanský
2013-12-17 17:02:46
skvelé farby, sťa by maľuvanô . .
 
meg
2013-12-17 16:48:29
super
 
mato73
2013-12-17 16:03:56
pekne Ti to tam horí
 
MiskoMacka
2013-12-17 15:55:13
Super svetelné divadielko
 
objektiv
2013-12-17 15:45:27
dosť dobré!
 
samuelsamuel
2013-12-17 14:37:28
Dobře Ty!
 
LK1961
2013-12-17 13:17:47
Pekné farby.Super foto!!!
 
MLandscapes
2013-12-17 12:09:57
super! ci uz podmienky alebo aj ich zvladnutie
 
Koma
ocenenie redakciou 2013-12-17 11:30:09
no však to určite tamek hore ten ohník zapálili tí dvanásti sokoli, stopro...na však tí čo boli ako by ich jedna mater mala a v kravskom mliečku ich kúpavala.
..fešákovský dlhý copík má tá Kráľova Hoľa..a aj jej to hádam svedčí keď je taká holááá
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2013-12-17 11:07:28
Nádhera Peťo !!! dobre načasované
 
Tomáš Machara
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-12-17 10:00:29
skvele, odkial fotene ? Na kralovku som sa naposeldy tiež zameral, ale zo sľubice s inverziou dole, taketo svetlo som však nemal
 
Ninja
ocenenie redakciou 2013-12-17 09:50:09
Výborné.
 
cejo
2013-12-17 07:54:31
krásna
 
petrus 1
2013-12-17 07:39:45
parádne podmienky, pekne Peťo.
 
Marcel Rebro
2013-12-17 07:19:55
si si poradil
 
Megapixel
2013-12-17 07:07:46
zaujimavy obrázok
 
milanF
 
 
Pridané: 2013-12-16 23:34:18
Na kritiku: 2013-12-17 07:00:42
Miesto:
Témy: hory, krajina
Viacerí krajinkári určite súhlasíte , že Kráľova hoľa je pomerne ťažko fotogenická a zároveň je aj takým malým rébusom pre fotografa..

Podmienky ktoré som v ten deň mal pomerne priali...
Foteé na dlhé sklo cca 270mm