farby divočiny II.

Body: 672.00    Videnia: 4848    Páči sa: 96

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
jerzi45
2014-03-29 09:56:52
príspevok od: poto73
Upútajú farby a mraky. Ja som zistil pri fotení jednu vec ... Ten pocit čo na teba niečo urobí ktajina to "waw" preniesť na fotku je vážne umenie. Aké prostriedky - kompozíciu čo urobiť, aby keď to budem známim ukazovať uverili aké to bolo dychberúce atď. ? Len pri bližšom štúdiu si uvedomím tie kopce v pozadí a u pár stromov netradičný tvar. Tak som si hovoril "afrika" ? Brat tam bol a niečo nacvakal, tak preto mi to bolo povedomé. Ináč keby som vyšiel tuto za dom a cvakol nejakú cestu polnú s polarizačným filtrom a nasaturoval to, tak by to bolo podobné. Alespoň taký dojem to vomne vyvoláva. Máš vo svojom albume aj lepšie kúsky. Čo považujem za škodu (aj vo vzťahu k sebe) že niekedy dostať ten "waw" efekt to čo v tebe vyvolalo dojmy z toho miesta na ten obrázok, aby ti druhý uverili aké neopakovatelné to bolo sa často nepodarí.
zaujalo ma, čo si napísal...farby a mraky, to prvé napadlo aj mňa ked som ten obrázok prvý krát otvoril...nič viac...zachytiť mágiu a jedinečnosť miesta tak, aby aj sprostredkovane nad ním ľudia híkali...je dosť ťažké...a som som nie vždy presvedčený, že sa mi to podarilo...ani pri tejto fotke som nemal veľké ambície, nikdy by ma nenapadlo, že bude taká pozeraná a bude sa páčiť...no čo už, z tých hôr mám ešte oveľa krajšie...toto mal byť taký prvý vhľad do krajiny...ale tak ako môžeš byť vždy zodpovedný za svoje videnie sveta, nikdy nemôžeš byť zodpovedný za pohľad niekoho iného...
vďaka za tvoje slová, tu aj pri iných obrázkoch
 
jerzi45
2014-03-29 09:34:38
príspevok od: Stratený Stano
Aj ja som súťaživý typ a tak musím s poľutovaním konštatovať, že táto foto vytlačila tú moju z prvej pozície čo sa týka počtu komentárov v TOP10 za mesiac marec... sakra... A taký pekný volebný deň to mohol byť...
stano, to je prvé čo ma napadlo, ked som zbadal poradie...stratený má po nálade...pokúsim sa dopísať pod tú tvoju druhú, no už hádam aj zo 20 komentárov...
 
poto73
2014-03-29 09:17:27
Upútajú farby a mraky. Ja som zistil pri fotení jednu vec ... Ten pocit čo na teba niečo urobí ktajina to "waw" preniesť na fotku je vážne umenie. Aké prostriedky - kompozíciu čo urobiť, aby keď to budem známim ukazovať uverili aké to bolo dychberúce atď. ? Len pri bližšom štúdiu si uvedomím tie kopce v pozadí a u pár stromov netradičný tvar. Tak som si hovoril "afrika" ? Brat tam bol a niečo nacvakal, tak preto mi to bolo povedomé. Ináč keby som vyšiel tuto za dom a cvakol nejakú cestu polnú s polarizačným filtrom a nasaturoval to, tak by to bolo podobné. Alespoň taký dojem to vomne vyvoláva. Máš vo svojom albume aj lepšie kúsky. Čo považujem za škodu (aj vo vzťahu k sebe) že niekedy dostať ten "waw" efekt to čo v tebe vyvolalo dojmy z toho miesta na ten obrázok, aby ti druhý uverili aké neopakovatelné to bolo sa často nepodarí.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-03-29 08:24:18
Aj ja som súťaživý typ a tak musím s poľutovaním konštatovať, že táto foto vytlačila tú moju z prvej pozície čo sa týka počtu komentárov v TOP10 za mesiac marec... sakra... A taký pekný volebný deň to mohol byť...
 
jerzi45
2014-03-29 00:07:11
príspevok od: Matúš Koprda
Jerzi, myslím že sa celá debata zvrhla iným smerom a aj Ty vnímaš celú túto polemiku inak, než ako v skutočnosti nastala. Nejde o žiadnu foto dňa. Nejde dokonca ani o to, že by fotka spustila vlnu nejakej prehnanej diskusie.
Problém je v Tvojej reakcii na kritiku a názory, ktoré sa nezhodujú s tým Tvojim. Napriek tomu, že som v komentári zdôraznil, že sa jedná o môj osobný názor a je preto subjektívny, reakciou boli posmešky a zhadzovanie. Tvoja fotka dňa alebo počet lajkov sú mi úplne ukradnuté. A myslím že viacerým z nás, čo sme sa do debaty zapojili. Všetci vieme že najhodnotenejšie fotky ≠ najlepšie fotky. Nejde vôbec o život. Ale pokiaľ Ty začneš posmeškami na osobu diváka fotografie, tak je niečo zle.

Ešte dodatok k Tvojim predchádzajúcim slovám, aj keď neviem či má zmysel to vôbec písať, lebo evidentne hovoríme každý iným jazykom: Ako divák fotografie a autor komentára k nej NEČAKÁM žiadnu vďaku, pochvalu či niečo podobné. Mám iba nádej, že to má pre autora význam a vezme kritický názor ako niečo obohacujúce. Zároveň verím, že podobný prístup budú ľudia prechovávať aj k mojim záberom a takto sa vzájomne budeme obohacovať úprimnými názormi. Keď budem chcieť vďaku a pochvalu, začnem doradu lajkovať fotky a všetko vychvalovať. To mi je ale nanič.
Posledný dodatok - nemyslím si že mám patent na pravdu. Milujem rôznorodosť a iné pohľady na fotografiu, lebo ma obohacujú. Tak ako aj Tvoj pohľad ma do istej miery obohacuje. Žiadne vzorce a pravidlá nie sú pre mňa dogmou. Chápem že môžeš mať taký dojem, ale to je tak všetko čo o tom môžeš vedieť.

Všetkého tohoto si sa mohol ušetriť normálnymi reakciami na kritiku. A nie posmeškami. Ale pokiaľ Ťa takáto komunikácia a flame pod fotkou baví, tak prosím... Dobrú noc.
už som sa zľakol, že sa neozveš...no, chvalabohu, všetko je v najlepšom poriadku...
 
Matúš Koprda
2014-03-29 00:03:07
príspevok od: jerzi45
ľudia, spamätajte sa...! ved nejde o život...keby som bol vedel, čo jedna nevydarená fotka spustí, ani by som ju sem nedal...alebo sa mýlim a mal som ju sem dať už oveľa skôr...?
Jerzi, myslím že sa celá debata zvrhla iným smerom a aj Ty vnímaš celú túto polemiku inak, než ako v skutočnosti nastala. Nejde o žiadnu foto dňa. Nejde dokonca ani o to, že by fotka spustila vlnu nejakej prehnanej diskusie.
Problém je v Tvojej reakcii na kritiku a názory, ktoré sa nezhodujú s tým Tvojim. Napriek tomu, že som v komentári zdôraznil, že sa jedná o môj osobný názor a je preto subjektívny, reakciou boli posmešky a zhadzovanie. Tvoja fotka dňa alebo počet lajkov sú mi úplne ukradnuté. A myslím že viacerým z nás, čo sme sa do debaty zapojili. Všetci vieme že najhodnotenejšie fotky ≠ najlepšie fotky. Nejde vôbec o život. Ale pokiaľ Ty začneš posmeškami na osobu diváka fotografie, tak je niečo zle.

Ešte dodatok k Tvojim predchádzajúcim slovám, aj keď neviem či má zmysel to vôbec písať, lebo evidentne hovoríme každý iným jazykom: Ako divák fotografie a autor komentára k nej NEČAKÁM žiadnu vďaku, pochvalu či niečo podobné. Mám iba nádej, že to má pre autora význam a vezme kritický názor ako niečo obohacujúce. Zároveň verím, že podobný prístup budú ľudia prechovávať aj k mojim záberom a takto sa vzájomne budeme obohacovať úprimnými názormi. Keď budem chcieť vďaku a pochvalu, začnem doradu lajkovať fotky a všetko vychvalovať. To mi je ale nanič.
Posledný dodatok - nemyslím si že mám patent na pravdu. Milujem rôznorodosť a iné pohľady na fotografiu, lebo ma obohacujú. Tak ako aj Tvoj pohľad ma do istej miery obohacuje. Žiadne vzorce a pravidlá nie sú pre mňa dogmou. Chápem že môžeš mať taký dojem, ale to je tak všetko čo o tom môžeš vedieť.

Všetkého tohoto si sa mohol ušetriť normálnymi reakciami na kritiku. A nie posmeškami. Ale pokiaľ Ťa takáto komunikácia a flame pod fotkou baví, tak prosím... Dobrú noc.
 
jerzi45
2014-03-29 00:02:23
príspevok od: ViktorV
Udobri si Timurovú družinu. Takí bývajú najaktívnejší, s tými do dotiahneš raz-dva.
no to mi povedz, ako sa ja, starý foter, naučím ešte fotiť timurovsky...? tadiaľto cesta nevedie...
 
ViktorV
2014-03-28 23:56:20
príspevok od: jerzi45
no, keby ste tu viacerí trošku zatlačili na masy...možno by sa to dalo urýchliť...ved, nebude to zadarmo...
Udobri si Timurovú družinu. Takí bývajú najaktívnejší, s tými do dotiahneš raz-dva.
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2014-03-28 23:56:00
príspevok od: jerzi45
no, keby ste tu viacerí trošku zatlačili na masy...možno by sa to dalo urýchliť...ved, nebude to zadarmo...
neviem, myslim ze to ma zmysel?
 
jerzi45
2014-03-28 23:52:11
príspevok od: Martin Brojo
Neviem, pockaj par desiatok rokov a prides na to
no, keby ste tu viacerí trošku zatlačili na masy...možno by sa to dalo urýchliť...ved, nebude to zadarmo...
 
matwey
2014-03-28 23:48:01
príspevok od: jerzi45
dúfam, že toto je aj môj prípad...
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2014-03-28 23:46:41
príspevok od: jerzi45
dúfam, že toto je aj môj prípad...
Neviem, pockaj par desiatok rokov a prides na to
 
jerzi45
2014-03-28 23:45:26
príspevok od: Martin Brojo
Urcite, stava sa, ze v case vzniku dielo ostane nepovsimnute a autor nepochopeny, pricom o par desiatok rokov sa jeho diela predavaju za obrovske peniaze.
dúfam, že toto je aj môj prípad...
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2014-03-28 23:43:14
príspevok od: matwey
ok, s tým môžem súhlasiť ... chcel som hlavne povedať, že tam nie sú žiadne rigidne dogmy, všetko je vo vývoji, aj názor na diela, a ten je vždy súhrn individuálnych pohľadov... a nie vždy poučený názor musí byť ten pravý... napr. diela Modiglianiho a iných pánov /mohol by som ich spomenúť desiatky/ vtedajší akademici zadupali pod čiernu zem, a kde je dnes Modi a kde sú vtedajší páni akademici či kritici?
Urcite, stava sa, ze v case vzniku dielo ostane nepovsimnute a autor nepochopeny, pricom o par desiatok rokov sa jeho diela predavaju za obrovske peniaze.
 
matwey
2014-03-28 23:40:11
príspevok od: Martin Brojo
tak nejako nesuhlasim. Tajomny usmev nie je informacia novej doby atd. Skusali ho napodobnit dalsi umelci, nejako sa nedari. Ono nie je dolezite o akom diele sa bavime. Co som chcel povedat, je to, ze napriek tomu, ze v umeni nie su cm, sekundy a pod. najdu sa znaky podla ktorych sa da dielo hodnotit.
ok, s tým môžem súhlasiť ... chcel som hlavne povedať, že tam nie sú žiadne rigidne dogmy, všetko je vo vývoji, aj názor na diela, a ten je vždy súhrn individuálnych pohľadov... a nie vždy poučený názor musí byť ten pravý... napr. diela Modiglianiho a iných pánov /mohol by som ich spomenúť desiatky/ vtedajší akademici zadupali pod čiernu zem, a kde je dnes Modi a kde sú vtedajší páni akademici či kritici?
 
ViktorV
2014-03-28 23:32:34
príspevok od: matwey
nie, ale teraz vážne, to že sa dielo stane hodnotným a teda dobre predajným, to je vec marketingu, dnes oveľa viac ako v minulosti... je to práca kurátorov, obchodníkov , kritikov a podobných živlov, často úradníkov bez talentu... a mona lisa je typický príklad skvelého marketingu, vytvorením legendy o tajomnom úsmeve... boli o tom napísané štosy kníh, je to ich práca... myslím, že Leonardo, keď maľoval túto dámu, ani netušil aký úsmev vytvoril ... som presvedčený, a asi nie som sám, že v renesancii je oveľa viac o dosť zaujímavejších obrazov... ale hodnotu, aspoň tú v doláčoch, majú neporovnateľne nižšiu ... to čo je ale podstatné je to, že to čo niekoho nadchne, inému nemusí nič hovoriť... a o tom je umenie, je individuálne ako v tvorbe, tak vo vnímaní
Tak, tak. Súhlas.
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2014-03-28 23:27:22
príspevok od: matwey
nie, ale teraz vážne, to že sa dielo stane hodnotným a teda dobre predajným, to je vec marketingu, dnes oveľa viac ako v minulosti... je to práca kurátorov, obchodníkov , kritikov a podobných živlov, často úradníkov bez talentu... a mona lisa je typický príklad skvelého marketingu, vytvorením legendy o tajomnom úsmeve... boli o tom napísané štosy kníh, je to ich práca... myslím, že Leonardo, keď maľoval túto dámu, ani netušil aký úsmev vytvoril ... som presvedčený, a asi nie som sám, že v renesancii je oveľa viac o dosť zaujímavejších obrazov... ale hodnotu, aspoň tú v doláčoch, majú neporovnateľne nižšiu ... to čo je ale podstatné je to, že to čo niekoho nadchne, inému nemusí nič hovoriť... a o tom je umenie, je individuálne ako v tvorbe, tak vo vnímaní
tak nejako nesuhlasim. Tajomny usmev nie je informacia novej doby atd. Skusali ho napodobnit dalsi umelci, nejako sa nedari. Ono nie je dolezite o akom diele sa bavime. Co som chcel povedat, je to, ze napriek tomu, ze v umeni nie su cm, sekundy a pod. najdu sa znaky podla ktorych sa da dielo hodnotit.
 
matwey
2014-03-28 23:23:54
príspevok od: Martin Brojo
Kto povedal ze Mona Lisa je hodnotne dielo?
nie, ale teraz vážne, to že sa dielo stane hodnotným a teda dobre predajným, to je vec marketingu, dnes oveľa viac ako v minulosti... je to práca kurátorov, obchodníkov , kritikov a podobných živlov, často úradníkov bez talentu... a mona lisa je typický príklad skvelého marketingu, vytvorením legendy o tajomnom úsmeve... boli o tom napísané štosy kníh, je to ich práca... myslím, že Leonardo, keď maľoval túto dámu, ani netušil aký úsmev vytvoril ... som presvedčený, a asi nie som sám, že v renesancii je oveľa viac o dosť zaujímavejších obrazov... ale hodnotu, aspoň tú v doláčoch, majú neporovnateľne nižšiu ... to čo je ale podstatné je to, že to čo niekoho nadchne, inému nemusí nič hovoriť... a o tom je umenie, je individuálne ako v tvorbe, tak vo vnímaní
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2014-03-28 23:09:28
príspevok od: matwey
ja určite nie
Vidis, napriek tomu je vo vseobecnosti za to povazovana. Kto si uzurpoval pravo to povedat?
 
matwey
2014-03-28 23:07:37
príspevok od: Martin Brojo
Kto povedal ze Mona Lisa je hodnotne dielo?
ja určite nie
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2014-03-28 23:04:57
príspevok od: matwey
to je fakt, v každom je určitá súťaživosť, na druhej strane fotka je druh umenia a tam neplatia góly body či sekundy, našťastie... a vnímanie je veľmi individuálne, našťastie... koľko technicky alebo inak "nekvalitných" fotiek je odivovaných a uznávaných, možno aj pre svoju nedokonalosť a pre svoju autentickosť... mne osobne napríklad takéto viac konvenujú ako dokonalé, uhladené a pod., tie hádžem do koša menom prázdna komercia... sú jej na weboch tony... tu sa natíska aj otázka, kto si osobuje právo povedať čo je dobré a čo nie? doba veľkého inkvizítora a jemu podobných tu už bola, našťastie...
p.s. chcel som vlastne reagovať na tú súťaživosť, tie ostatné poznámky vyplynuli tak nejak automaticky a ani tak sa netýkajú teba, myslím, že nepatríš medzi najväčších mudrlantov
Kto povedal ze Mona Lisa je hodnotne dielo?
 
matwey
2014-03-28 22:32:28
príspevok od: Marcel Rebro
Každý "súťaží". Či už vedome alebo nevedome. Je to žiaľ v nás. Nič s tým nenarobíś.
to je fakt, v každom je určitá súťaživosť, na druhej strane fotka je druh umenia a tam neplatia góly body či sekundy, našťastie... a vnímanie je veľmi individuálne, našťastie... koľko technicky alebo inak "nekvalitných" fotiek je odivovaných a uznávaných, možno aj pre svoju nedokonalosť a pre svoju autentickosť... mne osobne napríklad takéto viac konvenujú ako dokonalé, uhladené a pod., tie hádžem do koša menom prázdna komercia... sú jej na weboch tony... tu sa natíska aj otázka, kto si osobuje právo povedať čo je dobré a čo nie? doba veľkého inkvizítora a jemu podobných tu už bola, našťastie...
p.s. chcel som vlastne reagovať na tú súťaživosť, tie ostatné poznámky vyplynuli tak nejak automaticky a ani tak sa netýkajú teba, myslím, že nepatríš medzi najväčších mudrlantov
 
ViktorV
2014-03-28 21:53:07
príspevok od: Marcel Rebro
Daj si aj pol Viagry. Lebo na nič viac ako pod***ávať Ti už pajšel nestačí.
Nechápem. Však si napísal smiechoty, tak som sa smial.
 
jiskerka
2014-03-28 21:50:08
ale bolo veselo... dík...
 
Marcel Rebro
2014-03-28 21:48:39
príspevok od: jiskerka
čas vyzvať ho )))) zabije ťa už len myšlienkou )
radšej na to ani nemyslím
 
jiskerka
2014-03-28 21:47:50
príspevok od: Marcel Rebro
Máš pravdu. S dalajlámom som ešte v ringu / na tatami nebol. Všetci ostatní súťažili ...
čas vyzvať ho )))) zabije ťa už len myšlienkou )
 
Marcel Rebro
2014-03-28 21:46:35
príspevok od: ViktorV
Ha ha ha, chi chi chi. Že husle. Až som si cvrkol do teplákov. No, aspoň mi to pripomenulo, že sa mi minul Prostenal. No nič, dám si plienku. Ha ha ha, chi chi chi...
Daj si aj pol Viagry. Lebo na nič viac ako pod***ávať Ti už pajšel nestačí.
 
jerzi45
2014-03-28 21:45:34
príspevok od: Marcel Rebro
Ži a nechaj žiť ...
múdro...ale len odtál potál!
 
Marcel Rebro
2014-03-28 21:44:34
príspevok od: jiskerka
Ale môžem aj nesúhlasiť, že? Lebo, ja neverím, že dalajláma súťaží, čo i len nevedome
Máš pravdu. S dalajlámom som ešte v ringu / na tatami nebol. Všetci ostatní súťažili ...
 
ViktorV
2014-03-28 21:40:47
príspevok od: Marcel Rebro
fajn myšlienka. skúsim nabudúce pri súťaži v karate rozhodcom porozprávať ako parádne hrám na husliach. snáď na to prihliadnu
Ha ha ha, chi chi chi. Že husle. Až som si cvrkol do teplákov. No, aspoň mi to pripomenulo, že sa mi minul Prostenal. No nič, dám si plienku. Ha ha ha, chi chi chi...
 
jiskerka
2014-03-28 21:40:03
príspevok od: Marcel Rebro
Každý "súťaží". Či už vedome alebo nevedome. Je to žiaľ v nás. Nič s tým nenarobíś.
Ale môžem aj nesúhlasiť, že? Lebo, ja neverím, že dalajláma súťaží, čo i len nevedome
 
seifi
2014-03-28 21:38:53
príspevok od: Marcel Rebro
Ži a nechaj žiť ...
to by sme dodnes boli v otroctve; a pri tých daniach, čo sú dnes, to vraj ešte horšie nebolo
 
jiskerka
2014-03-28 21:36:34
príspevok od: seifi
...tak ako ďalej ? lajky nás dobehnú ; vybavil sa mi moment, keď prišla zo školy domov dcéra, že preberali na hodine "práva dieťaťa"

inak poučné pre pochopenie sveta "... vídam tu aj fotografie oveľa horšie... proste si ich pozriem a nič, neuráža ma, že niekto nevie fotiť..."
Ak na vás nechcela dcéra rovno podať trestné oznámenie, buď v pohode.-) Môj návrh je, vykašlať sa na tie fb-ovské lajky... Komentáre nechať... sú inšpiratívne v mnohom...to, že sa mi foto páči, viem napísať aj do textu.. a keď niekto potrebuje za každú cenu vyhrávať, musí si s tým poradiť nejaký administrátor, či redakcia... Foto dňa by mali vyberať odborníci.. myslím niekoho, kto získal aspoň nejaké ocenenie... Umelec nech hodnotí umelecký dojem a študovaný fotograf nech hodnotí TK... Ale priznajme si, pri toľkých fotopgrafiách to možné nebude... Tak proste prestaňme byť ješitní a tešme sa, že máme skvelé hobby... Tí, čo sa tým živia nepotrebujú predsa nejaké lajky...
 
Marcel Rebro
2014-03-28 21:32:19
príspevok od: jiskerka
To je práve to... ja nesúťažím, v ničom )
Každý "súťaží". Či už vedome alebo nevedome. Je to žiaľ v nás. Nič s tým nenarobíś.
 
Marcel Rebro
2014-03-28 21:29:55
príspevok od: seifi
...tak ako ďalej ? lajky nás dobehnú ; vybavil sa mi moment, keď prišla zo školy domov dcéra, že preberali na hodine "práva dieťaťa"

inak poučné pre pochopenie sveta "... vídam tu aj fotografie oveľa horšie... proste si ich pozriem a nič, neuráža ma, že niekto nevie fotiť..."
Ži a nechaj žiť ...
 
seifi
2014-03-28 21:26:08
príspevok od: Marcel Rebro
fajn myšlienka. skúsim nabudúce pri súťaži v karate rozhodcom porozprávať ako parádne hrám na husliach. snáď na to prihliadnu
...tak ako ďalej ? lajky nás dobehnú ; vybavil sa mi moment, keď prišla zo školy domov dcéra, že preberali na hodine "práva dieťaťa"

inak poučné pre pochopenie sveta "... vídam tu aj fotografie oveľa horšie... proste si ich pozriem a nič, neuráža ma, že niekto nevie fotiť..."
 
jiskerka
2014-03-28 21:18:47
príspevok od: Marcel Rebro
fajn myšlienka. skúsim nabudúce pri súťaži v karate rozhodcom porozprávať ako parádne hrám na husliach. snáď na to prihliadnu
To je práve to... ja nesúťažím, v ničom )
 
Marcel Rebro
2014-03-28 21:03:54
príspevok od: jiskerka
Vieš, vídam tu aj fotografie oveľa horšie... proste si ich pozriem a nič, neuráža ma, že niekto nevie fotiť... a tie, čo sa mi páčia si rozkliknem, podumám... a označím lajkom, nie vždy po rozkliku... a ja sama uvítam rady, ale nie ponižovania a v odbornej terminológii...lebo ja ju k foteniu nepotrebujem... takže ja vlastne ani neviem, čo to tá saturácia je... ale každý sa určite snaží upraviť fotky tak, aby sa páčili jemu samému... aspoň ja to tak robím... a už som tu aj našla pár dobrých ľudí, čo mi vedia poradiť... ale nevyvyšujú sa nado mňa.. lebo... čo keď v inej oblasti na mňa nemajú...hmm?
fajn myšlienka. skúsim nabudúce pri súťaži v karate rozhodcom porozprávať ako parádne hrám na husliach. snáď na to prihliadnu
 
jiskerka
2014-03-28 20:54:15
príspevok od: viliamhruby
Hlavný problém autora a nielen jeho je ten,že po kritických a oprávnených slovách slušne nepoďakuje za názor a radšej spomína nejakých timurovcov a iných autorov nazve kameňofotcami.To,že sa mu presaturované farby páčia,tomu neberiem ale rešpekt už u mňa stratil. Tiež som úplný amatér a sledujem názory lepších fotografov.Taktiež sledujem najviac hodnotené fotky lebo mi to dáva ponaučenie,že takto to je správne a takto sa to má robiť.Čítam všetky kritiky a sledujem na fotke či sú oprávnené napr.retuše,vinetácia,strata ostrosti šum a pod.aby som sa tomu mohol pri mojej tvorbe vyvarovať a tým pádom aj zlepšiť.Myslím,že toto je najväčšia hodnota kritiky.A slová však o nič nejde,je to amatérsky portál,robím si fotky len tak pre seba,u mňa neobstoja.Sme na fotografickom portály,chceme sa zlepšovať,chceme sa naučiť,chceme napredovať.Snáď tu niekto nedáva na kritiku fotky len tak lebo nemá čo robiť-nemyslíš.Na to má dosť priestoru na sociálnych sieťach.A ako som povedal Jerzi45 u mňa stratil týmto pádom rešpekt,zaraďujem ho do skupiny presaturovaných autorov a strácam záujem míňat svoj čas sledovaním jeho tvorby.
Vieš, vídam tu aj fotografie oveľa horšie... proste si ich pozriem a nič, neuráža ma, že niekto nevie fotiť... a tie, čo sa mi páčia si rozkliknem, podumám... a označím lajkom, nie vždy po rozkliku... a ja sama uvítam rady, ale nie ponižovania a v odbornej terminológii...lebo ja ju k foteniu nepotrebujem... takže ja vlastne ani neviem, čo to tá saturácia je... ale každý sa určite snaží upraviť fotky tak, aby sa páčili jemu samému... aspoň ja to tak robím... a už som tu aj našla pár dobrých ľudí, čo mi vedia poradiť... ale nevyvyšujú sa nado mňa.. lebo... čo keď v inej oblasti na mňa nemajú...hmm?
 
jiskerka
2014-03-28 20:44:55
Veru...
 
Matej Michalik
ocenenie redakciou 2014-03-28 20:13:59
príspevok od: jerzi45
ľudia, spamätajte sa...! ved nejde o život...keby som bol vedel, čo jedna nevydarená fotka spustí, ani by som ju sem nedal...alebo sa mýlim a mal som ju sem dať už oveľa skôr...?
Aspoň máme čo čítať
 
jerzi45
2014-03-28 20:02:28
príspevok od: ViktorV
Ale no, nie je to zase také hrozné, aby si ju nemohol dať ešte raz.
geniálne, to určite urobím... len ju trošku dosaturujem, zdá sa mi predsa len farebne nezáživná...
 
ViktorV
2014-03-28 20:00:37
príspevok od: jerzi45
ľudia, spamätajte sa...! ved nejde o život...keby som bol vedel, čo jedna nevydarená fotka spustí, ani by som ju sem nedal...alebo sa mýlim a mal som ju sem dať už oveľa skôr...?
Ale no, nie je to zase také hrozné, aby si ju nemohol dať ešte raz.
 
jerzi45
2014-03-28 19:50:23
ľudia, spamätajte sa...! ved nejde o život...keby som bol vedel, čo jedna nevydarená fotka spustí, ani by som ju sem nedal...alebo sa mýlim a mal som ju sem dať už oveľa skôr...?
 
babish
2014-03-28 19:13:06
príspevok od: Martin Brojo
Nespájaj si za každých okolností najviac hodnotené fotografie s dobrými fotografiami, nie vždy je to tu tak.
súhlas
 
ViktorV
2014-03-28 19:05:06
príspevok od: rasto.tn
Mám pocit, že smeruješ debatu do nejakých osobných intencií, resp. do nefotografickej oblasti a podobné debaty na ephoto nepatria. Navyše je to len spam pod fotkou iného autora a nie som z tých, čo trollujú pod iných fotkami.
___
Pekný večer.
Bavil som sa stále o fotografii, dokoncaj o tejto. Konkrétne o clone, ktorú si kritizoval. Ale priznám sa, že to je trochu aj naTvoju osobu. Čítaval som Tvoje kritiky často. Ale teraz vidím, že Ty máš čo doháňať a nie autori fotiek. Inak nie si tu sám, pozri tie palce dole čo dostávam, môžte si podať ruky.

Ak je to spam, vopred sa autorovi ospravedlňujem.
 
viliamhruby
2014-03-28 19:02:44
príspevok od: Martin Brojo
Nespájaj si za každých okolností najviac hodnotené fotografie s dobrými fotografiami, nie vždy je to tu tak.
áno máš pravdu,po dnešnej topke si to uvedomujem,vďaka
 
rasto.tn
2014-03-28 18:57:57
príspevok od: ViktorV
Len nechápem, ako môžeš bez základných vedomostí písať vôbec kritku a ešte sa pri nej tak znalecky tváriť.
Mám pocit, že smeruješ debatu do nejakých osobných intencií, resp. do nefotografickej oblasti a podobné debaty na ephoto nepatria. Navyše je to len spam pod fotkou iného autora a nie som z tých, čo trollujú pod iných fotkami.
___
Pekný večer.
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2014-03-28 18:57:44
príspevok od: viliamhruby
Hlavný problém autora a nielen jeho je ten,že po kritických a oprávnených slovách slušne nepoďakuje za názor a radšej spomína nejakých timurovcov a iných autorov nazve kameňofotcami.To,že sa mu presaturované farby páčia,tomu neberiem ale rešpekt už u mňa stratil. Tiež som úplný amatér a sledujem názory lepších fotografov.Taktiež sledujem najviac hodnotené fotky lebo mi to dáva ponaučenie,že takto to je správne a takto sa to má robiť.Čítam všetky kritiky a sledujem na fotke či sú oprávnené napr.retuše,vinetácia,strata ostrosti šum a pod.aby som sa tomu mohol pri mojej tvorbe vyvarovať a tým pádom aj zlepšiť.Myslím,že toto je najväčšia hodnota kritiky.A slová však o nič nejde,je to amatérsky portál,robím si fotky len tak pre seba,u mňa neobstoja.Sme na fotografickom portály,chceme sa zlepšovať,chceme sa naučiť,chceme napredovať.Snáď tu niekto nedáva na kritiku fotky len tak lebo nemá čo robiť-nemyslíš.Na to má dosť priestoru na sociálnych sieťach.A ako som povedal Jerzi45 u mňa stratil týmto pádom rešpekt,zaraďujem ho do skupiny presaturovaných autorov a strácam záujem míňat svoj čas sledovaním jeho tvorby.
Nespájaj si za každých okolností najviac hodnotené fotografie s dobrými fotografiami, nie vždy je to tu tak.
 
jerzi45
2014-03-28 18:52:36
príspevok od: viliamhruby
Hlavný problém autora a nielen jeho je ten,že po kritických a oprávnených slovách slušne nepoďakuje za názor a radšej spomína nejakých timurovcov a iných autorov nazve kameňofotcami.To,že sa mu presaturované farby páčia,tomu neberiem ale rešpekt už u mňa stratil. Tiež som úplný amatér a sledujem názory lepších fotografov.Taktiež sledujem najviac hodnotené fotky lebo mi to dáva ponaučenie,že takto to je správne a takto sa to má robiť.Čítam všetky kritiky a sledujem na fotke či sú oprávnené napr.retuše,vinetácia,strata ostrosti šum a pod.aby som sa tomu mohol pri mojej tvorbe vyvarovať a tým pádom aj zlepšiť.Myslím,že toto je najväčšia hodnota kritiky.A slová však o nič nejde,je to amatérsky portál,robím si fotky len tak pre seba,u mňa neobstoja.Sme na fotografickom portály,chceme sa zlepšovať,chceme sa naučiť,chceme napredovať.Snáď tu niekto nedáva na kritiku fotky len tak lebo nemá čo robiť-nemyslíš.Na to má dosť priestoru na sociálnych sieťach.A ako som povedal Jerzi45 u mňa stratil týmto pádom rešpekt,zaraďujem ho do skupiny presaturovaných autorov a strácam záujem míňat svoj čas sledovaním jeho tvorby.
no chvalabohu, už som sa zľakol, že z týchto tvojich poučiek vytvorím: slovník mladého timurovského fotografa...
 
ViktorV
2014-03-28 18:52:26
príspevok od: rasto.tn
Zakončil by som to tak, že tvoje vedomosti o expozícii v dobrej viere aplikuj na svoje fotografie, ja budem svoje vedomosti aplikovať taktiež na svoje. Veľmi proporcionálne riešenie. Mne tu nejde o to, aby som ťa presviedčal a hovoril ti výňatky z fotoškoly. Kľudne foť napr. s clonou f/1,4 aj krajinky...
___
Jediným merateľným výsledkom aplikácie vedomostí do praxe je napokon fotografia sama.
Len nechápem, ako môžeš bez základných vedomostí písať vôbec kritku a ešte sa pri nej tak znalecky tváriť.
 
rasto.tn
2014-03-28 18:45:14
príspevok od: ViktorV
Chlape, chlape, Ty pekne trepeš. Prepáč. O expozícii viem dosť, Ty si to prosím Ťa naštuduj!
Nemáš ani základné vedomosti. A priznám sa, riadne si ma prekvapil.
Zakončil by som to tak, že tvoje vedomosti o expozícii v dobrej viere aplikuj na svoje fotografie, ja budem svoje vedomosti aplikovať taktiež na svoje. Veľmi proporcionálne riešenie. Mne tu nejde o to, aby som ťa presviedčal a hovoril ti výňatky z fotoškoly. Kľudne foť napr. s clonou f/1,4 aj krajinky...
___
Jediným merateľným výsledkom aplikácie vedomostí do praxe je napokon fotografia sama.
 
ViktorV
2014-03-28 18:34:49
príspevok od: rasto.tn
Irónia nie je potrebná, potrebné je neustále vzdelávanie sa. K veci: o objektívne s pevnou clonou f/16 som ešte nepočul, takže kvalifikovane sa vyjadriť k tomu nemôžem.
___
A k tomu pohybu to bolo myslené napríklad takto: Clona cez f/20 zapríčinila efekt, aký je na fotke. Pri clone napr. f/2,8 by bolo možné vidieť aj jednotlivé kvapky vody (samozrejme, záleží hlavne na čase !!)... Takto je to presne naopak. Iste, na podobný efekt sa dajú využiť aj filtre a i...Podobných fotiek, kde sa to využíva, zhliadam na ephoto dosť často, napríklad pri fotkách vodopádov, odporúčam pochodiť galériu, určite ti to pomôže. Iste, pojem "zvýraznenie pohybu" ktorý som použil, ťa mohol pomýliť, uznávam. Verím, že aj priložená fotka pomôže k tvoju lepšiemu zorientovaniu sa v tejto problematike.
Chlape, chlape, Ty pekne trepeš. Prepáč. O expozícii viem dosť, Ty si to prosím Ťa naštuduj!
Nemáš ani základné vedomosti. A priznám sa, riadne si ma prekvapil.
 
viliamhruby
2014-03-28 18:34:41
príspevok od: jiskerka
Lúka za domom nie je zrejme tak vystavená slnečným lúčom ako tá pred domom, že?.-)) alebo naopak? ))
Hlavný problém autora a nielen jeho je ten,že po kritických a oprávnených slovách slušne nepoďakuje za názor a radšej spomína nejakých timurovcov a iných autorov nazve kameňofotcami.To,že sa mu presaturované farby páčia,tomu neberiem ale rešpekt už u mňa stratil. Tiež som úplný amatér a sledujem názory lepších fotografov.Taktiež sledujem najviac hodnotené fotky lebo mi to dáva ponaučenie,že takto to je správne a takto sa to má robiť.Čítam všetky kritiky a sledujem na fotke či sú oprávnené napr.retuše,vinetácia,strata ostrosti šum a pod.aby som sa tomu mohol pri mojej tvorbe vyvarovať a tým pádom aj zlepšiť.Myslím,že toto je najväčšia hodnota kritiky.A slová však o nič nejde,je to amatérsky portál,robím si fotky len tak pre seba,u mňa neobstoja.Sme na fotografickom portály,chceme sa zlepšovať,chceme sa naučiť,chceme napredovať.Snáď tu niekto nedáva na kritiku fotky len tak lebo nemá čo robiť-nemyslíš.Na to má dosť priestoru na sociálnych sieťach.A ako som povedal Jerzi45 u mňa stratil týmto pádom rešpekt,zaraďujem ho do skupiny presaturovaných autorov a strácam záujem míňat svoj čas sledovaním jeho tvorby.
 
rasto.tn
2014-03-28 18:23:34
príspevok od: ViktorV
Mám chuť byť ironický, ale skúsim to zvládnuť.
No poviem Ti, že som takú hlbokú myšlienku ešte nečítal.
,,Clony cca f/20 a vyššie sa využívajú zväčša na zvýraznenie pohybu,,

Mám objektív s clonou len f16, takže s ním nezvýrazním pohyb?

Nuž, Ty budeš vysokokvalifikovaný .... expert. Asi ako teta Brehulka, čo širokáč zakazovala, lebo to tak počula.
Irónia nie je potrebná, potrebné je neustále vzdelávanie sa. K veci: o objektívne s pevnou clonou f/16 som ešte nepočul, takže kvalifikovane sa vyjadriť k tomu nemôžem.
___
A k tomu pohybu to bolo myslené napríklad takto: Clona cez f/20 zapríčinila efekt, aký je na fotke. Pri clone napr. f/2,8 by bolo možné vidieť aj jednotlivé kvapky vody (samozrejme, záleží hlavne na čase !!)... Takto je to presne naopak. Iste, na podobný efekt sa dajú využiť aj filtre a i...Podobných fotiek, kde sa to využíva, zhliadam na ephoto dosť často, napríklad pri fotkách vodopádov, odporúčam pochodiť galériu, určite ti to pomôže. Iste, pojem "zvýraznenie pohybu" ktorý som použil, ťa mohol pomýliť, uznávam. Verím, že aj priložená fotka pomôže k tvoju lepšiemu zorientovaniu sa v tejto problematike.
 
ViktorV
2014-03-28 17:44:02
príspevok od: rasto.tn
Problém fotky spočíva najmä v priemernej, až podpriemernej kvalite. Málo ostrosti, veľa šumu, clona f/22 bola, myslím, použitá zbytočne a neznalosť techniky sa automaticky prejavila na TK. Clony cca f/20 a vyššie sa využívajú zväčša na zvýraznenie pohybu (napr. mrakov, vody...), na tejto fotke to však nevidím (čas 1/200s). Taktiež hĺbka ostrosti je prijateľná väčšinou tak od f/11 do max. f/16. Na väčších číslach, ako vidieť aj na tejto fotke, väčšinou škodí. HDR efekt rozhodne fotke nepomohol.
___
Kompozične by som prijal menej oblohy. Pol na pol to moc nešmakuje, aj keď to apriori chyba rozhodne nie je. Celkovo poslabšia fotka, chýba mi tu hlavný motív, niečo, čo zaujme oko...
Mám chuť byť ironický, ale skúsim to zvládnuť.
No poviem Ti, že som takú hlbokú myšlienku ešte nečítal.
,,Clony cca f/20 a vyššie sa využívajú zväčša na zvýraznenie pohybu,,

Mám objektív s clonou len f16, takže s ním nezvýrazním pohyb?

Nuž, Ty budeš vysokokvalifikovaný .... expert. Asi ako teta Brehulka, čo širokáč zakazovala, lebo to tak počula.
 
jerzi45
2014-03-28 17:27:44
príspevok od: rasto.tn
Problém fotky spočíva najmä v priemernej, až podpriemernej kvalite. Málo ostrosti, veľa šumu, clona f/22 bola, myslím, použitá zbytočne a neznalosť techniky sa automaticky prejavila na TK. Clony cca f/20 a vyššie sa využívajú zväčša na zvýraznenie pohybu (napr. mrakov, vody...), na tejto fotke to však nevidím (čas 1/200s). Taktiež hĺbka ostrosti je prijateľná väčšinou tak od f/11 do max. f/16. Na väčších číslach, ako vidieť aj na tejto fotke, väčšinou škodí. HDR efekt rozhodne fotke nepomohol.
___
Kompozične by som prijal menej oblohy. Pol na pol to moc nešmakuje, aj keď to apriori chyba rozhodne nie je. Celkovo poslabšia fotka, chýba mi tu hlavný motív, niečo, čo zaujme oko...
pekne si napísal, mnohé z toho beriem, k ostatnému som sa vyjadril už nižšie.
 
rasto.tn
2014-03-28 17:22:10
Problém fotky spočíva najmä v priemernej, až podpriemernej kvalite. Málo ostrosti, veľa šumu, clona f/22 bola, myslím, použitá zbytočne a neznalosť techniky sa automaticky prejavila na TK. Clony cca f/20 a vyššie sa využívajú zväčša na zvýraznenie pohybu (napr. mrakov, vody...), na tejto fotke to však nevidím (čas 1/200s). Taktiež hĺbka ostrosti je prijateľná väčšinou tak od f/11 do max. f/16. Na väčších číslach, ako vidieť aj na tejto fotke, väčšinou škodí. HDR efekt rozhodne fotke nepomohol.
___
Kompozične by som prijal menej oblohy. Pol na pol to moc nešmakuje, aj keď to apriori chyba rozhodne nie je. Celkovo poslabšia fotka, chýba mi tu hlavný motív, niečo, čo zaujme oko...
 
jiskerka
2014-03-28 16:51:35
príspevok od: jerzi45
ale povedzme si na rovinu, a ja sa prvý hlásim... spravíme všetko preto v najbližšej päťročnici, aby sa také nehoráznosti /že foto dňa! hrôza čo len pomyslieť.../ už nestávali a aby sme nezacláňali skutočným umelcom, ktorí to s umením a aj s nami myslia dobre...
Tak ja nesľubujem, lebo sa "vraj" lepším )))) a zámerne nebudem svoje diela špatiť, nech si s tým timurovci nejak poradia sami )
 
jerzi45
2014-03-28 16:48:40
príspevok od: jiskerka
Buď si istý, že autor fotky nepridal na kritiku fotku preto, aby sa stala fotom dňa... len si ju podľa mňa pozrelo viac ľudí s podobným vkusom ) predstav si, že sa niekedy moja fotka( a som úplný amatér nešika) dostane na foto dňa... myslíš, že by som sa mala potom obesiť? a úplne na záver: my amatéri si vážime ľudí, ktorí nám priateľsky poradia, čo a ako zlepšiť... len, bohužial, sa naše fotky niekedy páčia viac, než treba
ale povedzme si na rovinu, a ja sa prvý hlásim... spravíme všetko preto v najbližšej päťročnici, aby sa také nehoráznosti /že foto dňa! hrôza čo len pomyslieť.../ už nestávali a aby sme nezacláňali skutočným umelcom, ktorí to s umením a aj s nami myslia dobre...
 
jiskerka
2014-03-28 16:37:47
príspevok od: jerzi45
a ty vieš prečo je naša lúka za domom zelenšia ako tá pred domom...?
všetko podstatné čo som chcel napísať, som napísal nižšie, ak chceš čítaj...
Lúka za domom nie je zrejme tak vystavená slnečným lúčom ako tá pred domom, že?.-)) alebo naopak? ))
 
jiskerka
2014-03-28 16:35:52
príspevok od: Geralt_z_Rivie
videl som na tomto portáli fantastické fotky, portréty, krajiny, makro ktoré mali potenciál stať sa fotkou dňa, ale nestali sa. potom príde nejaka takáto fotka, dostane sa do top, potom foto dňa, možno foto mesiaca, a ja rozmýšlam že som asi stratil vkus, pretože mne osobne nehovorí nič. na cestu si mohol dať menej saturácie, zmeniť polohu tak aby tie stromy nezakrývali hory v pozadí, pridať nejaký zaujímavý prvok v krajine .... možno by to fotku oživilo, ale takto je to nuda. prajem pekné svetlo
Buď si istý, že autor fotky nepridal na kritiku fotku preto, aby sa stala fotom dňa... len si ju podľa mňa pozrelo viac ľudí s podobným vkusom ) predstav si, že sa niekedy moja fotka( a som úplný amatér nešika) dostane na foto dňa... myslíš, že by som sa mala potom obesiť? a úplne na záver: my amatéri si vážime ľudí, ktorí nám priateľsky poradia, čo a ako zlepšiť... len, bohužial, sa naše fotky niekedy páčia viac, než treba
 
kaukaz
2014-03-28 16:27:42
Tie hodnotenia a foto dňa treba brať s nadhľadom veď o nič nejde, príde mi to tu ako na diskotéke viesť konferenciu o vážnej hudbe....
 
Geralt_z_Rivie
2014-03-28 16:25:41
videl som na tomto portáli fantastické fotky, portréty, krajiny, makro ktoré mali potenciál stať sa fotkou dňa, ale nestali sa. potom príde nejaka takáto fotka, dostane sa do top, potom foto dňa, možno foto mesiaca, a ja rozmýšlam že som asi stratil vkus, pretože mne osobne nehovorí nič. na cestu si mohol dať menej saturácie, zmeniť polohu tak aby tie stromy nezakrývali hory v pozadí, pridať nejaký zaujímavý prvok v krajine .... možno by to fotku oživilo, ale takto je to nuda. prajem pekné svetlo
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-03-28 16:23:52
príspevok od: jiskerka
viete, čo sa mi na tomto portále veľmi ľúbi? že okrem pekných obrázkov sa veľa dozviem aj o ľuďoch, preto tu chodím rada, preto aj komentujem... a fakt ma nikto pri registrácii neupozornil, že amatéri a začiatočníci na tento portál nesmú chodiť ani vkladať fotky... je nás veľa, čo sa fotením živiť nikdy nebudeme...len máme radosť z tvorby, čo na tom, že sa to nepáči každému? niekto rád detektívky a niekto červenú knižnicu... a tak je to aj s fotkami...
Pekné slová..............presne tak
 
jiskerka
2014-03-28 16:21:38
viete, čo sa mi na tomto portále veľmi ľúbi? že okrem pekných obrázkov sa veľa dozviem aj o ľuďoch, preto tu chodím rada, preto aj komentujem... a fakt ma nikto pri registrácii neupozornil, že amatéri a začiatočníci na tento portál nesmú chodiť ani vkladať fotky... je nás veľa, čo sa fotením živiť nikdy nebudeme...len máme radosť z tvorby, čo na tom, že sa to nepáči každému? niekto rád detektívky a niekto červenú knižnicu... a tak je to aj s fotkami...
 
jerzi45
2014-03-28 15:18:27
príspevok od: viliamhruby
kritika,ktorá je myslená úprimne je na tomto portály to najcennejšie,čo môže autor dostať.Je iba na ňom ako sa k nej postaví a čo si z nej zoberie.Obhajovať si svoj pohľad za každú cenu,vyhovárať sa na podmienky typu-išiel som autom,fúkal vietor,nezasvietilo,bol som limitovaný sprievodom,kýchol som si,prdol som si....=veľmi smutné.Pozorne som si pozrel všetky tvoje fotky zo série Afrika.Ako dokumentačnú sériu z výletu ich beriem.Ako krajinárska foto by žiadna z nich nemala ani najmenšiu šancu uplatniť sa na medzinárodných fotoportáloch!!!Zastávaš si farby afriky a presaturovanú cestu.Pýtam sa rečo nie sú rovnako presaturované farby aj na foto savanová III,keď je Afrika taká neskutočne farebná.www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/429988/savanova-iii/?s=photos.Rozprávky typu-bolo iné svetlo,iné miesto,iný čas tu nevypisuj.Vopred vďaka za odpoveď a nepatrím ani ku kamenofotcom ani timurovcom
a ty vieš prečo je naša lúka za domom zelenšia ako tá pred domom...?
všetko podstatné čo som chcel napísať, som napísal nižšie, ak chceš čítaj...
 
viliamhruby
2014-03-28 15:06:57
kritika,ktorá je myslená úprimne je na tomto portály to najcennejšie,čo môže autor dostať.Je iba na ňom ako sa k nej postaví a čo si z nej zoberie.Obhajovať si svoj pohľad za každú cenu,vyhovárať sa na podmienky typu-išiel som autom,fúkal vietor,nezasvietilo,bol som limitovaný sprievodom,kýchol som si,prdol som si....=veľmi smutné.Pozorne som si pozrel všetky tvoje fotky zo série Afrika.Ako dokumentačnú sériu z výletu ich beriem.Ako krajinárska foto by žiadna z nich nemala ani najmenšiu šancu uplatniť sa na medzinárodných fotoportáloch!!!Zastávaš si farby afriky a presaturovanú cestu.Pýtam sa rečo nie sú rovnako presaturované farby aj na foto savanová III,keď je Afrika taká neskutočne farebná.www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/429988/savanova-iii/?s=photos.Rozprávky typu-bolo iné svetlo,iné miesto,iný čas tu nevypisuj.Vopred vďaka za odpoveď a nepatrím ani ku kamenofotcom ani timurovcom
 
jerzi45
2014-03-28 14:59:21
príspevok od: Šály Ivan
Mne sa to páči práve kôli svojej nedokonalosti. Ak by som fotil ja na tomto mieste ,postavil by som sa určite inde .....a teraz už môžem začať kritizovať ,čo by sa dalo a ako by to malo byť. ...
Dalo by sa .To je fakt ,len možno by mi niekto zahryzol do chrbta .....
Veľa krát som fotil za jazdy a fotky boli strašné. Myslím ,že ak sa podarí takáto fotka tak je to úspech.
/už vidím ako so mnou niekto nesúhlasí. .../
V práci mám 9 ľudí a tak som ich sem zavolal a opýtal sa čo na to hovoria?
Každého tento pohľad zaujal.
Treba niečo viac?
Je pravda ,že slnko bolo vysoko............bolo treba urobiť BW ? ....oranžová hlina na ceste by bola preč. Pomohlo by to?
90 % ľudí si myslí ,že Afrika je Sahara .Táto fotka jasne hovorí ,že nieje.
Väčšina z nás sa tam nikdy nedostane a možno že niekto si bude pamätať že takáto oranžová cesta bola na nejakej fotke ktorú kdesi videl a bude vedieť ,že to tam nieje len púšť...

Ja som si už veľa krát povedal ,že sem už nikdy žiadnu fotku nepridám. Niekedy mám pocit ,že mať fotku dňa je za trest......
fotenie pre nás, neprofesionálov, by malo byť hlavne relaxom, zábavou...ked z toho snaženia občas vypadne niečo, na čo sa dá pozerať aj iným nie len nám, je to dobrá odmena...
a nič iné tu nečakám a pravda je aj tá, že zas až tak veľa do toho ani neinvestujem...
pekné obrázky mám rád a budem mať rád bez ohľadu na to, kto si čo o mojom vkuse myslí...
a nadchnúť a presvedčiť všetkých je ilúzia...
a netreba sa kvôli tomu príliš stresovať...
a bola by škoda aj pre iných nie len pre mňa, keby tu šályho fotky neboli...
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-03-28 13:59:34
Mne sa to páči práve kôli svojej nedokonalosti. Ak by som fotil ja na tomto mieste ,postavil by som sa určite inde .....a teraz už môžem začať kritizovať ,čo by sa dalo a ako by to malo byť. ...
Dalo by sa .To je fakt ,len možno by mi niekto zahryzol do chrbta .....
Veľa krát som fotil za jazdy a fotky boli strašné. Myslím ,že ak sa podarí takáto fotka tak je to úspech.
/už vidím ako so mnou niekto nesúhlasí. .../
V práci mám 9 ľudí a tak som ich sem zavolal a opýtal sa čo na to hovoria?
Každého tento pohľad zaujal.
Treba niečo viac?
Je pravda ,že slnko bolo vysoko............bolo treba urobiť BW ? ....oranžová hlina na ceste by bola preč. Pomohlo by to?
90 % ľudí si myslí ,že Afrika je Sahara .Táto fotka jasne hovorí ,že nieje.
Väčšina z nás sa tam nikdy nedostane a možno že niekto si bude pamätať že takáto oranžová cesta bola na nejakej fotke ktorú kdesi videl a bude vedieť ,že to tam nieje len púšť...

Ja som si už veľa krát povedal ,že sem už nikdy žiadnu fotku nepridám. Niekedy mám pocit ,že mať fotku dňa je za trest......
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-03-28 13:45:07
príspevok od: ViktorV
Pred týždňom so upgradoval z čb monitoru na farebný. A poviem Ti, neviem si tie farebné fotečky vynáchvaliť.
 
jerzi45
2014-03-28 13:44:03
príspevok od: brki
fotka by bola fajn do série v nejakej cestovateľskej reportáži, vnímam ju ako fotoinformáciu ako to tam vyzerá, nezamýšľal by som sa nad ňou...ale k foto dňa sa vyjadrím . Súhlasím, aj mne tam chýba pridaná hodnota, čosi, čo by fotku odlíšilo od bežnej fotky turistu. Predovšetkým kompozične - všetko, čo je na fotke zaujímavé a jedinečné je sústredené okolo takmer stredového horizontu do veľmi úzkeho pásiku, teda vzdialené hory a stromy v popredí, ktoré navyše splývajú. Všetko nad a pod sú len kulisy a farby netvoria fotku, to či je cesta oranžovejšia, alebo menej je pre mňa "treťoradé" - farba fotku môže pokaziť, ale zo zlej kompozície dobrú fotku nespraví...keby si v tento prípade podišiel bližšie k tým stromom po ľavej strane, zobral ich na tých širokých 15 mm, dostal by si úplne inú perspektívu - stromy by neprekrývali hory, dostali by sa vyššie nad horizont, dominovali by na fotke a zároveň by vynilkli aj hory...v pozadí a cestu by si nestratil, naopak od stromov by viedla zrak kamsi za kopce. Tu to pôsobí, že je dominantná cesta a to ostatné je len pozadie (vrátane hôr a stromov, ktoré sa prekrývajú)...
no, nedá sa nesúhlasiť s tým čo píšeš...doplním niekolko poznámok: netušil som, že fotka zaujme
natolko, že bude fotkou dňa, to prekvapilo aj mňa...tento cvak je dokumentom, nemá žiadnu ambíciu umeleckú ani invenčnú, je to správa o tom ako to v horách afriky asi vyzerá a aká je afrika farebná, nič viac...okrem toho v africkej divočine nevystúpiš hoc kde z auta, rozložíš statív a fotíš, na to zabudni...vždy je to kompromis, väčšinou som fotil z auta, často za jazdy, mali sme sprievod, miestneho rangera s pištolkou, kt. schvaloval zástavky a výjazdy z auta...jednoducho musíš sa prispôsobiť, ked chceš aby ťa tam vôbec zobrali...dík za koment
 
ViktorV
2014-03-28 13:28:38
príspevok od: photographer-jolly
Saturácia je v móde.....príšerné!

Majte sa.
Pred týždňom so upgradoval z čb monitoru na farebný. A poviem Ti, neviem si tie farebné fotečky vynáchvaliť.
 
brki
2014-03-28 12:51:14
fotka by bola fajn do série v nejakej cestovateľskej reportáži, vnímam ju ako fotoinformáciu ako to tam vyzerá, nezamýšľal by som sa nad ňou...ale k foto dňa sa vyjadrím . Súhlasím, aj mne tam chýba pridaná hodnota, čosi, čo by fotku odlíšilo od bežnej fotky turistu. Predovšetkým kompozične - všetko, čo je na fotke zaujímavé a jedinečné je sústredené okolo takmer stredového horizontu do veľmi úzkeho pásiku, teda vzdialené hory a stromy v popredí, ktoré navyše splývajú. Všetko nad a pod sú len kulisy a farby netvoria fotku, to či je cesta oranžovejšia, alebo menej je pre mňa "treťoradé" - farba fotku môže pokaziť, ale zo zlej kompozície dobrú fotku nespraví...keby si v tento prípade podišiel bližšie k tým stromom po ľavej strane, zobral ich na tých širokých 15 mm, dostal by si úplne inú perspektívu - stromy by neprekrývali hory, dostali by sa vyššie nad horizont, dominovali by na fotke a zároveň by vynilkli aj hory...v pozadí a cestu by si nestratil, naopak od stromov by viedla zrak kamsi za kopce. Tu to pôsobí, že je dominantná cesta a to ostatné je len pozadie (vrátane hôr a stromov, ktoré sa prekrývajú)...
 
jerzi45
2014-03-28 10:55:26
príspevok od: JB.photo
Nie,ty cakas ze ked sem nieco zavesis tak vsetci ta budu velebit! S tym pristupom,co si ukazal fotky na kritiku nedvaj! Kritici necakaju nic. Vtedy je uspesna kritika ked sa nad nou zamyslis a nic nenapises. Ci uz si volaco zoberies alebo nie je tvoja vec. Ale ty si preukazal iba pohrdnutie casom ktory sme tu stravili a ides si stale svoje. Preto,nie ze by ta to malo trapit,si ty,aj tvoje fotky napr. pre mna uz iba stratou casu...nech sa ti dari...
zdá sa, že si dosť tvrdohlavý človek...tak fakty:
na 9 z 10 kritík neodpovedám
už viac krát som po kritike fotku stiahol, resp. upravil
nič na svete nefunguje jednosmerne, ani kritika, možno len v tvojej hlave
ak chceš ozajstnú kvalitu obrázkov si tu úplne zle
ak to všetko berieš moc vážne- drbne ťa
a to je naozaj všetko
 
JB.photo
2014-03-28 10:49:56
príspevok od: Tomáš Machara
Matus, hoci uprimny a dobre mysleny nazor, ale niektori autori ho nezoberu ani na 3x. Na ePhoto je samolubost u niektorych autorov znacna a ked dokonalost ich diel spochybnis, nem dobre. Celkovo mam pocit, ze to s kvalitativnou urovnou fotky dna islo na ephoto poslednou dobou dolu vodou. Isty autor tu na ephoto spominal, ze uspesnot na ephote je vecou marketingu. Musis si s ludmi vychadzat, opatovat im pozornost, individualny pristup....a potom, ked tu mas uz vela "kamaratov", casto to uz nieje o fotke ale o "kamaratskej" sudrznosti. To je ale nieco, co teraz nevytykam autorovi (hoci jeho prehnanu sebaistotu v kvalite jeho fotiek by som mohol). Kazdy na ephoto ma tu moznost zviditelnovat sa. Niekto ju vyuzije, niekto nie. Dakedy na zaciatkoch foto for bol trend davat naozaj to najlepsie, sutazilo sa v kvalite....dnes je to aj tu ako na FB. Akurat sa to tu neuploaduje vsetko naraz, ale kazdy den po jednej foto, ze jakoooo, nech si na ociach
PRESNE,PRESNE,PRESNE!
 
jerzi45
2014-03-28 10:49:28
príspevok od: Tomáš Machara
Matus, hoci uprimny a dobre mysleny nazor, ale niektori autori ho nezoberu ani na 3x. Na ePhoto je samolubost u niektorych autorov znacna a ked dokonalost ich diel spochybnis, nem dobre. Celkovo mam pocit, ze to s kvalitativnou urovnou fotky dna islo na ephoto poslednou dobou dolu vodou. Isty autor tu na ephoto spominal, ze uspesnot na ephote je vecou marketingu. Musis si s ludmi vychadzat, opatovat im pozornost, individualny pristup....a potom, ked tu mas uz vela "kamaratov", casto to uz nieje o fotke ale o "kamaratskej" sudrznosti. To je ale nieco, co teraz nevytykam autorovi (hoci jeho prehnanu sebaistotu v kvalite jeho fotiek by som mohol). Kazdy na ephoto ma tu moznost zviditelnovat sa. Niekto ju vyuzije, niekto nie. Dakedy na zaciatkoch foto for bol trend davat naozaj to najlepsie, sutazilo sa v kvalite....dnes je to aj tu ako na FB. Akurat sa to tu neuploaduje vsetko naraz, ale kazdy den po jednej foto, ze jakoooo, nech si na ociach
no, zdá sa, že další timur, ktorý chce zmeniť svet...už vás tu je požehnane... len neviem, či neplačete nad nesprávnym hrobom...
 
JB.photo
2014-03-28 10:48:33
príspevok od: jerzi45
nerozumiem jednej veci na tomto portáli /vlastne, kedže o ľudoch viem svoje tak rozumiem.../, že všetci kritici čakajú za svoje slová poďakovanie, poklonu, diplom a neviem čo ešte... ideš jednoducho s kožou na trh ako ja s fotkou, kritika nie je tabu...to, že ti napíšem / a tebe mám tendenciu to napísať skoro vždy lebo som si ťa ako kritika neoblúbil aj pri iných fotkách nie len pri mojich...ako fotografa ťa ale beriem/, že svet sa dá vidieť aj inak, nie len cez vzorce a pravidlá je podľa mňa v poriadku a ked myslíš, že nie kludne odpíš...len neviem dokedy ma bude baviť riešiť to s tebou...
Nie,ty cakas ze ked sem nieco zavesis tak vsetci ta budu velebit! S tym pristupom,co si ukazal fotky na kritiku nedvaj! Kritici necakaju nic. Vtedy je uspesna kritika ked sa nad nou zamyslis a nic nenapises. Ci uz si volaco zoberies alebo nie je tvoja vec. Ale ty si preukazal iba pohrdnutie casom ktory sme tu stravili a ides si stale svoje. Preto,nie ze by ta to malo trapit,si ty,aj tvoje fotky napr. pre mna uz iba stratou casu...nech sa ti dari...
 
Tomáš Machara
2014-03-28 10:41:20
príspevok od: Matúš Koprda
Prepáč, chcel som napísať úžasná fotografia, krásne farby, výnimočný pohľad, dychberúca atmosféra a to posolstvo.... Neuveriteľná fotografia, foto dňa idééš.
Ale potom mi napadlo, že vlastný názor by mohol byť cennejší a prijatý nie ako útok, ale ako doplnenie spektra dovtedy napísaných názorov iných efoťákov. Pomýlil som sa.
Matus, hoci uprimny a dobre mysleny nazor, ale niektori autori ho nezoberu ani na 3x. Na ePhoto je samolubost u niektorych autorov znacna a ked dokonalost ich diel spochybnis, nem dobre. Celkovo mam pocit, ze to s kvalitativnou urovnou fotky dna islo na ephoto poslednou dobou dolu vodou. Isty autor tu na ephoto spominal, ze uspesnot na ephote je vecou marketingu. Musis si s ludmi vychadzat, opatovat im pozornost, individualny pristup....a potom, ked tu mas uz vela "kamaratov", casto to uz nieje o fotke ale o "kamaratskej" sudrznosti. To je ale nieco, co teraz nevytykam autorovi (hoci jeho prehnanu sebaistotu v kvalite jeho fotiek by som mohol). Kazdy na ephoto ma tu moznost zviditelnovat sa. Niekto ju vyuzije, niekto nie. Dakedy na zaciatkoch foto for bol trend davat naozaj to najlepsie, sutazilo sa v kvalite....dnes je to aj tu ako na FB. Akurat sa to tu neuploaduje vsetko naraz, ale kazdy den po jednej foto, ze jakoooo, nech si na ociach
 
jerzi45
2014-03-28 10:38:14
príspevok od: Matúš Koprda
Prepáč, chcel som napísať úžasná fotografia, krásne farby, výnimočný pohľad, dychberúca atmosféra a to posolstvo.... Neuveriteľná fotografia, foto dňa idééš.
Ale potom mi napadlo, že vlastný názor by mohol byť cennejší a prijatý nie ako útok, ale ako doplnenie spektra dovtedy napísaných názorov iných efoťákov. Pomýlil som sa.
nerozumiem jednej veci na tomto portáli /vlastne, kedže o ľudoch viem svoje tak rozumiem.../, že všetci kritici čakajú za svoje slová poďakovanie, poklonu, diplom a neviem čo ešte... ideš jednoducho s kožou na trh ako ja s fotkou, kritika nie je tabu...to, že ti napíšem / a tebe mám tendenciu to napísať skoro vždy lebo som si ťa ako kritika neoblúbil aj pri iných fotkách nie len pri mojich...ako fotografa ťa ale beriem/, že svet sa dá vidieť aj inak, nie len cez vzorce a pravidlá je podľa mňa v poriadku a ked myslíš, že nie kludne odpíš...len neviem dokedy ma bude baviť riešiť to s tebou...
 
Martin Školiak
2014-03-28 10:34:05
Ako dokument môže byť. Na krajinársku foto príliš tvrdé denné svetlo, preto sú aj tie farby také ostré, presaturované.
 
Petis
2014-03-28 10:32:51
Maš u mňa LIKE ale nabudúce menej saturácie a bude to MEGA
 
Matúš Koprda
2014-03-28 09:41:17
príspevok od: jerzi45
ozvali sa timur a jeho družina...chvalabohu svet sa dá vidieť a hodnotiť aj inými očami ako sú tie tvoje a podobné, vid kameňofotec JB...
Prepáč, chcel som napísať úžasná fotografia, krásne farby, výnimočný pohľad, dychberúca atmosféra a to posolstvo.... Neuveriteľná fotografia, foto dňa idééš.
Ale potom mi napadlo, že vlastný názor by mohol byť cennejší a prijatý nie ako útok, ale ako doplnenie spektra dovtedy napísaných názorov iných efoťákov. Pomýlil som sa.
 
Dron
2014-03-28 08:05:36
Toto je silno az nevkusne presaturovane.
 
photographer-jolly
2014-03-28 07:32:41
Saturácia je v móde.....príšerné!

Majte sa.
 
matwey
2014-03-28 01:09:01
príspevok od: jerzi45
ozvali sa timur a jeho družina...chvalabohu svet sa dá vidieť a hodnotiť aj inými očami ako sú tie tvoje a podobné, vid kameňofotec JB...
 
JB.photo
2014-03-27 21:13:46
príspevok od: jerzi45
ozvali sa timur a jeho družina...chvalabohu svet sa dá vidieť a hodnotiť aj inými očami ako sú tie tvoje a podobné, vid kameňofotec JB...
Co je prosim ta kamenofotec?
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-03-27 20:55:34
príspevok od: jerzi45
africké farby sú sýte a veselé a fakt trochu iné ako sme zvyknutí...ako píšem nižšie, tej oranžovej som ešte kus ubral...
Verím..... je to Pekné
 
jerzi45
2014-03-27 19:19:22
príspevok od: gastiv
Ahoj,pripada mi to trosku presaturovane
africké farby sú sýte a veselé a fakt trochu iné ako sme zvyknutí...ako píšem nižšie, tej oranžovej som ešte kus ubral...
 
jerzi45
2014-03-27 19:17:51
príspevok od: Jastojan
Ten kraj vyzerá úžasne. Tie hory, to všetko je čistá divočina? To musí byť krása
tento kraj je naozajstná divočina...bez ľudí, socializácie...len hory, buš a zvery...a občas dáky zvedavec, ktorý sem viac menej len zablúdi...ako my...
 
jerzi45
2014-03-27 18:47:33
príspevok od: Matúš Koprda
Pridal by som aj ja svoj názor, ale pozerám že JB to výstižne už vyjadril za mňa. Fotka mi nesadla, kompozične mi príde rozhádzaná, po stránke TK miestami farebne nezvládnutá.
Ako súčasť Tvojej série o Afrike je ok, keďźe aj zvyšok fotiek je spracovaných podobne ako táto. Ešte raz, foto mi nesadla, ale je to iba môj osobný názor. Ahoj.
ozvali sa timur a jeho družina...chvalabohu svet sa dá vidieť a hodnotiť aj inými očami ako sú tie tvoje a podobné, vid kameňofotec JB...
 
Matúš Koprda
2014-03-27 16:26:03
Pridal by som aj ja svoj názor, ale pozerám že JB to výstižne už vyjadril za mňa. Fotka mi nesadla, kompozične mi príde rozhádzaná, po stránke TK miestami farebne nezvládnutá.
Ako súčasť Tvojej série o Afrike je ok, keďźe aj zvyšok fotiek je spracovaných podobne ako táto. Ešte raz, foto mi nesadla, ale je to iba môj osobný názor. Ahoj.
 
JB.photo
2014-03-27 15:43:05
Moj nazor: Ako dokument a reportaz ok,aj ked bez nejakej pridanej hodnoty. Mozno ako doplnkova do serie. Dokument z afriky si predstavujem inak. Ale ako krajinka vobec nie. Obloha sice pekna,ale tot vse. Bez urazky to ber prosim ta,ale kebyze nema nazov farby divociny a nie je to miesto afrika,tak by malo podla mna podstatne menej laikov a divakov.
 
kulič
2014-03-27 11:30:51
jj, sedím na střeše autobusa a valím do hor, cesta je hrčatá a autobus už též cosik pamatuje, ale obraz ostává fajn, dík
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-03-27 11:12:45
super !
 
gastiv
2014-03-27 10:35:00
Ahoj,pripada mi to trosku presaturovane
 
nodez
2014-03-27 10:23:53
Dobre sa na to pozerá.
 
vlad78
2014-03-27 09:26:00
Krásne farby má tá Afrika..Vľavo hore by som to zrnko prachu odstránil..
 
jiskerka
2014-03-27 09:18:21
príspevok od: jerzi45
jarka, je oveľa oranžovejší a sýtejší, musel som ubrať...inak by ma mnohí osočili za presaturovanie...
tak potom tam isto iste zavítam.. už aj pre tú obľúbenú oranžovú ja sa ani tým krišňákom nedivím, že lámu mladých aj na oranžovú.-)))))
 
jerzi45
2014-03-27 09:07:14
príspevok od: jiskerka
Vždy som vravela, zaujímavá krajinka sa fotí sama Len by ma zaujímalo, čo ten piesok na ceste je naozaj taký oranžový pod adrickým slnkom...? Otázka v dobrom...
jarka, je oveľa oranžovejší a sýtejší, musel som ubrať...inak by ma mnohí osočili za presaturovanie...
 
jiskerka
2014-03-27 08:56:51
Vždy som vravela, zaujímavá krajinka sa fotí sama Len by ma zaujímalo, čo ten piesok na ceste je naozaj taký oranžový pod adrickým slnkom...? Otázka v dobrom...
 
Jastojan
2014-03-27 07:51:08
Ten kraj vyzerá úžasne. Tie hory, to všetko je čistá divočina? To musí byť krása
 
 
Clona: 22
Expozícia: 1/200.00 sec
ISO: 125
Fotoaparát: Nikon D90
Ohnisko: 15 mm
Pridané: 2014-03-27 00:06:07
Na kritiku: 2014-03-27 07:17:26
Miesto:afrika
Témy: dokument a reportáž, krajina