Leuchtturm List

Body: 287.00    Videnia: 2219    Páči sa: 41

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Martin Školiak
2014-04-07 09:50:10
príspevok od: SteveS
Ahoj, takýto názov som nepočul ani ja ale ak sa nebudeme zaoberať nazvoslovím (každý si neraz čokoľvek nazve podľa seba) tak doostrenie na viac krokov alebo lokálne doostrenie osobitne rôznych miest a ba aj takéto duplované doostrenie ako spomínaš sa používa bežne, ale napríkald s tým doslova opakovaným doostrením na tom istom súbore a tej istej ploche som sa stretol a poznám ho v prípade, že prvý raz doostruješ súbro veľký, ešte pred zmenšením a potom po zmenšení ho doostruješ opakovane ale už v iných intenciách a miere ako pri prvom doostrení. Používajú to mnohí špičkoví krajinkári, ktorí chcú mať celkom jemnú kresbu v krajine na konárikoch a na stromoch. Ja osobne to používam málokedy, doostrujem iba po zmenšení. Ale ak nie je výsledok dostatočný a kresba by potrebovala ešte trošku dorezať, vtedy to robím odznova ešte pred zmenšením aj ten prvý krok a po zmenšení zas opakovane druhý raz. Ale len na jednoliatu plochu, napríklad na les ihličnatých stromov, lebo na solo tenkych konarikoch vyčnievajúcich oproti oblohe sa to už prejavuje agresívne. Ale je to babračka, poznám fotografov čo doostrujú dávkovo celý balík súborov všetky naraz a čo a ako na ktorej fotke výde, tak to je a basta
Ešte jedna vec. Doostrujem až na konci ako úplne posledný krok úprav. Väčšinou až pred výrobou fotografie. Inak mám fotografie uložené nedoostrené.
 
Martin Školiak
2014-04-07 09:42:28
príspevok od: SteveS
Ahoj, takýto názov som nepočul ani ja ale ak sa nebudeme zaoberať nazvoslovím (každý si neraz čokoľvek nazve podľa seba) tak doostrenie na viac krokov alebo lokálne doostrenie osobitne rôznych miest a ba aj takéto duplované doostrenie ako spomínaš sa používa bežne, ale napríkald s tým doslova opakovaným doostrením na tom istom súbore a tej istej ploche som sa stretol a poznám ho v prípade, že prvý raz doostruješ súbro veľký, ešte pred zmenšením a potom po zmenšení ho doostruješ opakovane ale už v iných intenciách a miere ako pri prvom doostrení. Používajú to mnohí špičkoví krajinkári, ktorí chcú mať celkom jemnú kresbu v krajine na konárikoch a na stromoch. Ja osobne to používam málokedy, doostrujem iba po zmenšení. Ale ak nie je výsledok dostatočný a kresba by potrebovala ešte trošku dorezať, vtedy to robím odznova ešte pred zmenšením aj ten prvý krok a po zmenšení zas opakovane druhý raz. Ale len na jednoliatu plochu, napríklad na les ihličnatých stromov, lebo na solo tenkych konarikoch vyčnievajúcich oproti oblohe sa to už prejavuje agresívne. Ale je to babračka, poznám fotografov čo doostrujú dávkovo celý balík súborov všetky naraz a čo a ako na ktorej fotke výde, tak to je a basta
Na zmenšovanie používam software ktorý sa normálne používa na zväčšovanie fotografií (pomocou fraktálových výpočtov) Fotografia je takto oveľa ostrejšia ako po zmenšení vo Photoshope. Stačí to už len jemne doostriť. V poslednom čase robím zo 100mpix skenmi diapozitívov. Ostrím na zrno Polomer: 0,5-1 pixel, Prah: 0, Miera: podľa potreby a veľkosti fotografie.
 
peterdudas.eu
2014-04-07 07:37:26
príspevok od: SteveS
Ahoj, takýto názov som nepočul ani ja ale ak sa nebudeme zaoberať nazvoslovím (každý si neraz čokoľvek nazve podľa seba) tak doostrenie na viac krokov alebo lokálne doostrenie osobitne rôznych miest a ba aj takéto duplované doostrenie ako spomínaš sa používa bežne, ale napríkald s tým doslova opakovaným doostrením na tom istom súbore a tej istej ploche som sa stretol a poznám ho v prípade, že prvý raz doostruješ súbro veľký, ešte pred zmenšením a potom po zmenšení ho doostruješ opakovane ale už v iných intenciách a miere ako pri prvom doostrení. Používajú to mnohí špičkoví krajinkári, ktorí chcú mať celkom jemnú kresbu v krajine na konárikoch a na stromoch. Ja osobne to používam málokedy, doostrujem iba po zmenšení. Ale ak nie je výsledok dostatočný a kresba by potrebovala ešte trošku dorezať, vtedy to robím odznova ešte pred zmenšením aj ten prvý krok a po zmenšení zas opakovane druhý raz. Ale len na jednoliatu plochu, napríklad na les ihličnatých stromov, lebo na solo tenkych konarikoch vyčnievajúcich oproti oblohe sa to už prejavuje agresívne. Ale je to babračka, poznám fotografov čo doostrujú dávkovo celý balík súborov všetky naraz a čo a ako na ktorej fotke výde, tak to je a basta
Ahoj, v tom nazvoslovi som sa uplne netrafil, ja som to nazval dvojkrokove, ale je to dvojprechodove, skus si pozriet toto: https://horyjeseniky.cz/digitalnifotografie/60-doostreni-7-dil
Pripadne posli navod, ako ostris ty, vyskusam.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-06 15:33:24
príspevok od: Martin Školiak
Dvojkrokové ostrenie? To počujem prvý krát. Jeden súbor sa nikdy nesmie doostrovať dvakrát. Vnikajú potom kontúry okolo hrán. Vždy radšej ostriť trochu menej ako trochu viac.
Ahoj, takýto názov som nepočul ani ja ale ak sa nebudeme zaoberať nazvoslovím (každý si neraz čokoľvek nazve podľa seba) tak doostrenie na viac krokov alebo lokálne doostrenie osobitne rôznych miest a ba aj takéto duplované doostrenie ako spomínaš sa používa bežne, ale napríkald s tým doslova opakovaným doostrením na tom istom súbore a tej istej ploche som sa stretol a poznám ho v prípade, že prvý raz doostruješ súbro veľký, ešte pred zmenšením a potom po zmenšení ho doostruješ opakovane ale už v iných intenciách a miere ako pri prvom doostrení. Používajú to mnohí špičkoví krajinkári, ktorí chcú mať celkom jemnú kresbu v krajine na konárikoch a na stromoch. Ja osobne to používam málokedy, doostrujem iba po zmenšení. Ale ak nie je výsledok dostatočný a kresba by potrebovala ešte trošku dorezať, vtedy to robím odznova ešte pred zmenšením aj ten prvý krok a po zmenšení zas opakovane druhý raz. Ale len na jednoliatu plochu, napríklad na les ihličnatých stromov, lebo na solo tenkych konarikoch vyčnievajúcich oproti oblohe sa to už prejavuje agresívne. Ale je to babračka, poznám fotografov čo doostrujú dávkovo celý balík súborov všetky naraz a čo a ako na ktorej fotke výde, tak to je a basta
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-06 15:26:16
príspevok od: peterdudas.eu
Vdaka, ja musim len najst mieru v doostreni, skusim nabuduce menej.
Ono je to vzdy velmi zdlahve ak sa clovek patla s fotkami loaklne, ale vie ich vtedy urobit presne tak ako by to cchel mat, globalne na vsetko na jeden raz casto doostrenie nefunguje. napriklad ak mas na scene vodu a nejake jaganie, proste male biele plôšky a ligotave fliačiky, ti sa doostrením už príliš vyderavia a zvýraznia a takéto miesta lokálne z doostrenia úplne vynechávam.
 
peterdudas.eu
2014-04-06 10:44:39
príspevok od: Martin Školiak
Dvojkrokové ostrenie? To počujem prvý krát. Jeden súbor sa nikdy nesmie doostrovať dvakrát. Vnikajú potom kontúry okolo hrán. Vždy radšej ostriť trochu menej ako trochu viac.
Moznoze vseobecne plati, ze menej je niekedy viac. Dvojkrokove doostrenie spociva v tom, ze najprv ostris v svetlych castiach a potom v tmavych. Pri tomto type doostrenia v podstate nevznikaju neziaduce efekty az teda na to preostrenie, ale to uz je chyba medzi stolickou a klavesnicou. Skys si pozriet horyjeseniky.cz, cast digitalna fotografia a doostrenie.
 
Martin Školiak
2014-04-06 09:40:39
príspevok od: peterdudas.eu
Bola, bola, len odvtedy som vela studoval a vysledok je toto. Moze byt, ze je slabucko preostrena, pouzil som dvojkrokove doostrenie v PS, nabuduce budem vediet, ze toto je uz prilis.
Dvojkrokové ostrenie? To počujem prvý krát. Jeden súbor sa nikdy nesmie doostrovať dvakrát. Vnikajú potom kontúry okolo hrán. Vždy radšej ostriť trochu menej ako trochu viac.
 
peterdudas.eu
2014-04-06 08:14:16
príspevok od: SteveS
Pozrel som aj predošlu fotku a popredie mi pride fajn ale na pozadi uz tie male domceky su moc postprocesom vytiahnute ... pôsobia neprirodzene (ostro + strechy tmavo a vyrazne) ... ono sa prvky v krajine prirodzene vzdalujucou perspektivou stracaju a zjemńuju a aj kresba na fotke by tomu mala postupne zodpovedat aby fotka pôsobila presvedčivo ... ale to platí ja na mńa, že málokedy sa mám čas s tým takto extra lokálne babrať a výsledok potom nepresvedčí. To len aby si vedel ako to pôsobí z odstupu. Ale inak pekné miesto aj fotka.
Vdaka, ja musim len najst mieru v doostreni, skusim nabuduce menej.
 
peterdudas.eu
2014-04-06 08:12:27
príspevok od: Martin Školiak
Táto fotka tu už bola. Príde mi to preostrené. Tá pôvodná úprava až na tú kompozíciu bola lepšia www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/400952/leuchtturm-list/?s=photos
Bola, bola, len odvtedy som vela studoval a vysledok je toto. Moze byt, ze je slabucko preostrena, pouzil som dvojkrokove doostrenie v PS, nabuduce budem vediet, ze toto je uz prilis.
 
peterdudas.eu
2014-04-06 08:08:52
príspevok od: gastiv
Miesto carovne,mas pravdu,ale drahe jak svina
To teda.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-05 17:10:50
Pozrel som aj predošlu fotku a popredie mi pride fajn ale na pozadi uz tie male domceky su moc postprocesom vytiahnute ... pôsobia neprirodzene (ostro + strechy tmavo a vyrazne) ... ono sa prvky v krajine prirodzene vzdalujucou perspektivou stracaju a zjemńuju a aj kresba na fotke by tomu mala postupne zodpovedat aby fotka pôsobila presvedčivo ... ale to platí ja na mńa, že málokedy sa mám čas s tým takto extra lokálne babrať a výsledok potom nepresvedčí. To len aby si vedel ako to pôsobí z odstupu. Ale inak pekné miesto aj fotka.
 
Martin Školiak
2014-04-05 12:07:45
Táto fotka tu už bola. Príde mi to preostrené. Tá pôvodná úprava až na tú kompozíciu bola lepšia www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/400952/leuchtturm-list/?s=photos
 
jerzi45
2014-04-05 10:57:15
nádhera
 
gastiv
2014-04-05 09:28:52
Miesto carovne,mas pravdu,ale drahe jak svina
 
 
Clona: 8
Expozícia: 1/50.00 sec
ISO: 200
Fotoaparát: Nikon D5000
Objektív: Tokina 12-24mm f/4 AT-X AF Pro DX
Ohnisko: 13 mm
Pridané: 2014-04-05 08:00:37
Na kritiku: 2014-04-05 08:01:33
Miesto:Sylt, DE
Témy: krajina, príroda, východ / západ slnka
Albumy: Krajina
Fotografia majáku z tohto čarovného miesta, raz by som sa tam chcel ešte vrátiť. Je to jednocvak s panoramatickým orezom, prajem príjemný víkend. ;-)