Slnečný pozdrav z Pienin

Body: 385.00    Videnia: 2738    Páči sa: 55

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
zdeno v
2014-06-10 22:00:47
tak toto sú tie svine, čo Adina spomínala...a ja som prešiel celé tvoje portfólio a žiadne prasatá som nenašiel...až teraz
 
grundika
2014-06-04 20:32:05
príspevok od: Stratený Stano
Sú tu autori, ktorí tu ďakujú a súhlasia s každým názorom... aj protichodnými...
Ja si robím fotky podľa svojho, a ak niekto má niečo proti, tak sa mu snažím vysvetliť môj pohľad... Lebo fotky upravujem podľa seba, podľa svojho vkusu a nie podľa ďalších deväťdesiat osem iných názorov...
ejjj, ejjj ...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-06-04 18:43:00
príspevok od: grundika
ja prasiatka nemusím, práve preto nerada fotím pritisvetlo. Si vieš všetko zdôvodniť ... .
Sú tu autori, ktorí tu ďakujú a súhlasia s každým názorom... aj protichodnými...
Ja si robím fotky podľa svojho, a ak niekto má niečo proti, tak sa mu snažím vysvetliť môj pohľad... Lebo fotky upravujem podľa seba, podľa svojho vkusu a nie podľa ďalších deväťdesiat osem iných názorov...
 
grundika
2014-06-04 13:41:18
príspevok od: Stratený Stano
Nechcem si nejako prihrievať polievočku, ale domnievam sa, že práve niektoré technické nedokonalosti môžu fotke z emotívneho hľadiska pomôcť a preto ja osobne prasiatka ako produkt nedokonalosti optiky nezatracujem... Je to tiež svojim spôsobom nejaký ten svetelný úkaz, podobne ako dúha...
ja prasiatka nemusím, práve preto nerada fotím pritisvetlo. Si vieš všetko zdôvodniť ... .
 
blahoslav J B Art
2014-06-04 01:10:48
tieto prasiatka na obrazku nie su koser
 
Koma
ocenenie redakciou 2014-06-03 21:11:48
príspevok od: Puff
Ta ja vasoho andela uz 2 hodziny partim na to ten obrazok,ze kde sa pasu to tie prasce

ste si mohli ušetriť dve hodinky, škoda...bola bych Vám presnejšie opísala to tie prasce..aj iné detailistické vecičky pri ich pasení....aj ako pri tom krútia chvostíkmi, zásuvečky rypákovské krčia a strihajú radostne ušká....verte tomu, s pasením mám bohaté skúsenosti..
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-06-03 19:29:26
príspevok od: viliamhruby
Tvoje fotky beriem ako vysokú školu kompozície.Na tejto však sú hlavné prvky( stromček ,slnko a aj tolko premielané prasiatko) v strede scény a natesno pri sebe.Viem ,že si detailista,čo sa týka napr.retušovania,a takisto chápem,že nedostatky v podobe odleskov ťa zaujali a nechal si ich tak ale neskúšal si rozhodiť 3 objekty zo stredu ďalej odseba?Nebolo by to zaujímavejšie?Samozrejme nie vždy sa to dá ,len som sa chcel spýtať,keďže všetci tu riešia prasiatka a mňa napadlo toto.
Ou, ďakujem za pochvalu...
Áno, je to stredová kompo, a aj preto som tam ponechal ten svetelný kruh, aby sa pocit stredovosti ešte umocnil. Že prečo...? No bola táto scéna v ten moment jediná, ktorá sa dala ako-tak fotiť (Tatry na nás zazerali zamračeno) a preto bola pre mňa taký malý stred vesmíru...

Iste potvrdia i ďalší dvaja spolufotografi (Bpali a JoziM), že svetlo sa s nami hralo na schovávačku. Ešte som nezažil toľko behania po lúke. Dobre sme sa pri tom nasmiali. Ja s mojou vtedy boľavou nohou som sa presúval len tak opatrne, ale taký Joži, čoby mladý chalanisko, behal ako zjašený kamzík...

Prinesiem ešte niekoľko foto odtiaľ, vždy s inou kompozíciou. Táto je taká aj preto, že práve v ten moment vykuklo slnko a trvalo to vždy len okamih a tak sme fotili ostošesť to, čo bolo v "ponuke"...
Ďakujem, že si zamyslel aj nad iným, dovolím si poznamenať, že nad podstatnejším...
 
viliamhruby
2014-06-03 19:11:49
Tvoje fotky beriem ako vysokú školu kompozície.Na tejto však sú hlavné prvky( stromček ,slnko a aj tolko premielané prasiatko) v strede scény a natesno pri sebe.Viem ,že si detailista,čo sa týka napr.retušovania,a takisto chápem,že nedostatky v podobe odleskov ťa zaujali a nechal si ich tak ale neskúšal si rozhodiť 3 objekty zo stredu ďalej odseba?Nebolo by to zaujímavejšie?Samozrejme nie vždy sa to dá ,len som sa chcel spýtať,keďže všetci tu riešia prasiatka a mňa napadlo toto.
 
Puff
2014-06-03 19:10:59
Ta ja vasoho andela uz 2 hodziny partim na to ten obrazok,ze kde sa pasu to tie prasce

 
Robson65
2014-06-03 17:26:21
ale aká debata o prasiatkach ale keď sú produkty z nich na tanieri, ako fajne chutia ...mne tam vadí trochu len to malé, to trochu kričí ale inak fajná
 
Horal
2014-06-03 15:55:47
18 -200 mi to tiež robí takto pri slnku blízko optickej osi, , keď je mimo tak ten veľký kruh chýba a tých stredových je viac,16 - 85 mi to nerobí až tak.
 
Martin Školiak
2014-06-03 14:42:02
príspevok od: Stratený Stano
Nechcem si nejako prihrievať polievočku, ale domnievam sa, že práve niektoré technické nedokonalosti môžu fotke z emotívneho hľadiska pomôcť a preto ja osobne prasiatka ako produkt nedokonalosti optiky nezatracujem... Je to tiež svojim spôsobom nejaký ten svetelný úkaz, podobne ako dúha...
Ani ja niesom zàsadne proti prasiatkam, len niektoré objektívy majú tie prasiatka akosi krajšie. Hlavne staršie pevné sklà s nižšou svetelnosťou a jednoduchšou optickou sústavou. Niekedy sa to tam skutočne môže hodiť.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-06-03 11:55:45
príspevok od: Šály Ivan
Takto to vidím aj ja.....Prasiatka mi mnoho krát "znehodnotili" fotku....ale bolo to znehodnotenie?
Raz sa tu ako foto dňa objavila fotka plná prasiatok ,nikomu to nevadilo.
....môžno že záleží na tom kto je autorom. ..... a zároveň čo môže byť lepšie ako nahrať niekomu na smeč...
Nechcem si nejako prihrievať polievočku, ale domnievam sa, že práve niektoré technické nedokonalosti môžu fotke z emotívneho hľadiska pomôcť a preto ja osobne prasiatka ako produkt nedokonalosti optiky nezatracujem... Je to tiež svojim spôsobom nejaký ten svetelný úkaz, podobne ako dúha...
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-06-03 11:42:30
príspevok od: ZuzannaH
s prasiatkami, ci bez, faktom je, ze ta fotografia sprostredkovava pocit a atmosferu miesta. a to si rozhodne bod zasluzi... (z mojho laickeho pohladu urcite)
Takto to vidím aj ja.....Prasiatka mi mnoho krát "znehodnotili" fotku....ale bolo to znehodnotenie?
Raz sa tu ako foto dňa objavila fotka plná prasiatok ,nikomu to nevadilo.
....môžno že záleží na tom kto je autorom. ..... a zároveň čo môže byť lepšie ako nahrať niekomu na smeč...
 
kulič
2014-06-03 09:55:58
príspevok od: Stratený Stano
V Lesnickom sedle urobíš desiatky kompozícii... Ťažko vybrať tú najlepšiu... Musíš brať do úvahy svetlo, ktoré bolo v tomto prípade hodne vrtkavé (český preklad = hbité... ale nie som si istý... )...
pěkné sedlo, jj svetlo bývá v těchto hodinách obzvláště vrtkavé, navíc když obzor trochu halí mraky , nekdy si pak připadnu s náčiním a hledáním komozic jak z nejaké kung-fu školy hm a k slovíčku vrtkavé-hm.. hbité, náladové,proměnlivé, prostě vrtkavé , ale to je eném taký můj překlad
 
jiskerka
2014-06-03 09:48:21
príspevok od: Stratený Stano
V Lesnickom sedle urobíš desiatky kompozícii... Ťažko vybrať tú najlepšiu... Musíš brať do úvahy svetlo, ktoré bolo v tomto prípade hodne vrtkavé (český preklad = hbité... ale nie som si istý... )...
Vrtkavé= proměnlivé... hbitý=mrštný, slovenský výraz neviem ani ja
 
ZuzannaH
2014-06-03 09:38:08
s prasiatkami, ci bez, faktom je, ze ta fotografia sprostredkovava pocit a atmosferu miesta. a to si rozhodne bod zasluzi... (z mojho laickeho pohladu urcite)
 
hakizu
2014-06-03 09:35:04
treba aj prasiatkovske pozdravy, akurat mi ale pride trava v popredi, kde sa tiene striedaju s lucmi rozpixelovana..aj v okoli vacsieho prasiatka vedla stromu to tak vidim..no mam laptop ako vies..
toto sa tazko foti, tu oblohu sa nedalo inak podla mna, posobilo by to uz moc neprirodzene..taketo tmave oblaky s dierami a prenikajucimi lucmi bez prepalu to sa neda, ved ani nase oci to nezvladnu..poznam to dobre tu z Irska
 
Martin Školiak
2014-06-03 09:28:05
Prasiatka zo zložitých zoomových objektívov nie sú veľmi estetické.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-06-03 09:27:36
príspevok od: kulič
prasátko jo, ale víc na pravo a stromek taky..teda ten zas na levo..hm, pěkné místo
V Lesnickom sedle urobíš desiatky kompozícii... Ťažko vybrať tú najlepšiu... Musíš brať do úvahy svetlo, ktoré bolo v tomto prípade hodne vrtkavé (český preklad = hbité... ale nie som si istý... )...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-06-03 09:23:24
príspevok od: Marián Kuric
Mne nevadia prasiatka zo slnka ale kruh po okrajoch kus ano, ale ide o prijemny pohlad na peknu krajinu
Dnes je mi vytýkané všetko to, čo sa mi práve na tomto zábere páčilo... Aj ten kruh ma hodne zaujal, ináč by nebol problém ho retušovať... Nuž, som dnes asi ináč naladený...
 
kulič
2014-06-03 09:20:57
prasátko jo, ale víc na pravo a stromek taky..teda ten zas na levo..hm, pěkné místo
 
Marián Kuric
2014-06-03 09:19:48
Mne nevadia prasiatka zo slnka ale kruh po okrajoch kus ano, ale ide o prijemny pohlad na peknu krajinu
 
milanF
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-06-03 09:18:59
príspevok od: Bpali
ti vyslo pekne pocasie,krajsie,ako ked sme boli spolu..ci to vtedy?
Čaf Pali, hej, to je zo spoločného fotenia...
 
Bpali
2014-06-03 09:17:06
ti vyslo pekne pocasie,krajsie,ako ked sme boli spolu..ci to vtedy?
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-06-03 09:14:12
príspevok od: JB.photo
Suhlasim. Prasiatka ee. Okrem toho najvacsieho mozno. A ta prepalena obloha tiez nie...
Obloha je použitá z expozície líšiacej sa oproti spodku o 2,5 EV. Ťažký dynamický rozsah, keď prežiarená obloha spolu so slnkom pália rovno do objektívu a už som to lepšie nevedel...
Ale na veľkej foto to vyzerá lepšie, sú tam poznať v tom prežiarenom štruktúry...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-06-03 09:03:56
príspevok od: Štefan Káčer
hmm, aby vsetci videli, ze nedavame na tomto portali laiky podla mena, prasiatka podla mna tejto fotke nic nepridali, skor naopak, tak pritahuju pohlad, ze sa musim sustredit, aby som fotku prezrel ...
kompozicne je fotka pre mna uplne super, keby som to tak vedel ...
Však ako uvádzam už v názve - práve o tie prasiatka ide... Nemusí byť fotka furt len o krajinke...
 
JB.photo
2014-06-03 09:02:08
Suhlasim. Prasiatka ee. Okrem toho najvacsieho mozno. A ta prepalena obloha tiez nie...
 
Štefan Káčer
2014-06-03 08:59:50
hmm, aby vsetci videli, ze nedavame na tomto portali laiky podla mena, prasiatka podla mna tejto fotke nic nepridali, skor naopak, tak pritahuju pohlad, ze sa musim sustredit, aby som fotku prezrel ...
kompozicne je fotka pre mna uplne super, keby som to tak vedel ...
 
 


Technika: Nikon D300, Hasselblad 501C, Pentacon Six TL,

Objektívy: Nikkor 18-200mm F/3.5-5.6g IF-ED AF-S DX VR, Carl Zeiss Planar T* 80, F2.8 C, Carl Zeiss Biometar 2,8/80mm, Carl Zeiss Biometar 2,8/120,

Pridané: 2014-06-02 12:21:43
Na kritiku: 2014-06-03 08:52:33
Miesto:Pieniny
Témy: hory, krajina, príroda
Albumy: Krajina
Ďalšie fotografie z albumu