Janka

Body: 182.00    Videnia: 1733    Páči sa: 26

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
sadeep
2014-06-06 10:41:16
....Keď sa napravuje jedno, pokazí sa druhé, keď sa opraví druhé pokazí sa tretie atď.
Ja sa takto niekedy vrátim až k pôvodnému zlému stavu - ako najlepšiemu a som nútený záber preradiť do nižšej kategórie.
Musím zabudnúť aká "super" bola realita a zhodnotiť jej výslednú fotografiu.

... k mojim fotkám sa kľudne vyjadri.
Mám tu väčšinou fotky na ktorých je niečo inak (experimentálne) a pôvodne som aj dúfal v nejaký relevantný názor.
A potom také, ktorými som chcel niečo povedať.
Môžeš to zobrať rad radom.
Budem rád, keď to hodnotenie nezostane na bežnej úrovni tu v kritike ePhota,
čiže nebude to len hodnotenie rámikov, kvality zmenšovania a spočítavanie prepálených miest
Ale napríklad: ako daná kompozícia, vyváženie a usporiadanie na teba pôsobí, či obraz vyjadruje to isté čo jeho názov a pod.
V druhom rade si môžeš všimnúť aj kvalitu, ak sa trafíš o niektorých ti potom niečo prezradím
 
MrBajofondo
2014-06-05 10:19:40
s tym pomerom stran som to pochopila, a aj suhlasim. ale toto je atelierovka, nie vytvarna fotografia, ani umenie... mozno sa nevyjadrujem dostatocne zrozumitelne ak by som nafotila nejaku umelecku seriu s myslienkou, tak by som dlzku stran fotografii neriesila.
zatial chcem zotrvat pri jednom pomere.
 
MrBajofondo
2014-06-05 10:10:00
príspevok od: sadeep
...Ja nečítam čo píšu iný...
...Po oreze nasmerovanie (pohľad) obrazu smeruje cez stred fotografie, takže ho opticky vyvažuje.
Chyby:
Stredová kompozícia (stačí aby bolo niektoré oko na správnom mieste- ideálne by bolo bližšie)
Dotyk hlavy hore (resp. jej slabý orez).
Vnútro pravého lakťa príliš pri okraji.
Dole nejaký náznak pokračovania (pre fantáziu), ale príliš malý na to, aby to bol zámer fotografie.
- po oreze, ktorý by riešil len stredovú kompozíciu, by tam zostal neznámi objekt (ruka) čo odnikiaľ prichádza a ide do hlavy a dole čierny otvor.
Keď otvor orežem- môže sa zdať, že je to zdola už príliš (ale tá možnosť tiež môže byť)
Kompozícia je sviňa
trocha som sa stratila... odovodnujes svoje orezy a pises o chybach na nich? alebo pises o chybach na mojej kompozicke?

jedine, co akceptujem, je mozno ten pravy laket prilis pri okraji.
zvysok beriem ako tvoj nazor, ako tip. (pricom stale nerozumiem, preco rezes z fotky krizom-krazom.)
nechcem posobit premudreto, ale v kompozicii som doma - treba mat na to cit - vyvazenie svatlych a tmavych ploch, rozlozenie vahy "pocitovo", uhly lahodiace oku, atd... neviem neviem, kto nas rozsudi
pozrela som si tvoje fotografie, aby som vedela, ci ma vyznam sa s tebou "hadat", alebo nie. a uprimne, nemam dojem, ze by si vedel o kompozicii viac nez ja (alebo teda lepsie) a nemyslim to ako urazku. ak by sme sa nestretli pri tejto mojej fotografii, kludne by sa mohlo stat, ze v buducnosti by som ti v dobrom radila ja - ako vylepsit na svojch fotkach celkovy dojem len pomocou kompozicie.

takze este raz dakujem za zastavenie, za tvoj cas a snahu pomoct. kompo je asi jedina vec, do ktorej si babrat nedam o svojich slabinach viem, snazim sa ich kompenzovat.
 
sadeep
2014-06-05 09:53:22
A aký pomer strán si mala na mysli?
Ak napr.: 4:3 alebo pomer strán pôvodného záberu, tak toho sa vo výtvarnej fotografii v žiadnom prípade nedrž.
V tvojej fotografii som našiel len pomer rozmerov fotopapiera. (aj ten sa dá strihať )
 
sadeep
2014-06-05 09:39:19
príspevok od: MrBajofondo
co konkretne sa mi nepodarilo pri foteni?

v ziadnom pripade s tvojim orezom nesuhlasim, ale dakujem za navrh. nie je dodrzany pomer stran a polovicu fotky zabrala ruka, co nebolo mojim cielom.
JanoSta kompozicnou chybou myslel to, ze slecne nie je vidieet poprsie, ale myslela som si, ze to z nasho dialogu pochopil kazdy

...Ja nečítam čo píšu iný...
...Po oreze nasmerovanie (pohľad) obrazu smeruje cez stred fotografie, takže ho opticky vyvažuje.
Chyby:
Stredová kompozícia (stačí aby bolo niektoré oko na správnom mieste- ideálne by bolo bližšie)
Dotyk hlavy hore (resp. jej slabý orez).
Vnútro pravého lakťa príliš pri okraji.
Dole nejaký náznak pokračovania (pre fantáziu), ale príliš malý na to, aby to bol zámer fotografie.
- po oreze, ktorý by riešil len stredovú kompozíciu, by tam zostal neznámi objekt (ruka) čo odnikiaľ prichádza a ide do hlavy a dole čierny otvor.
Keď otvor orežem- môže sa zdať, že je to zdola už príliš (ale tá možnosť tiež môže byť)
Kompozícia je sviňa
 
MrBajofondo
2014-06-05 08:57:10
príspevok od: JanoSta
ale dobre ideš, len tak ďalej
dakujem
 
MrBajofondo
2014-06-05 08:56:30
príspevok od: sadeep
Nožničky - najlepší priateľ fotografa, aj tak sa dá riešiť čo sa nepodarilo pri fotení.
co konkretne sa mi nepodarilo pri foteni?

v ziadnom pripade s tvojim orezom nesuhlasim, ale dakujem za navrh. nie je dodrzany pomer stran a polovicu fotky zabrala ruka, co nebolo mojim cielom.
JanoSta kompozicnou chybou myslel to, ze slecne nie je vidieet poprsie, ale myslela som si, ze to z nasho dialogu pochopil kazdy

 
sadeep
2014-06-05 08:45:51
Nožničky - najlepší priateľ fotografa, aj tak sa dá riešiť čo sa nepodarilo pri fotení.
 
JanoSta
2014-06-05 08:30:31
príspevok od: MrBajofondo
ono na viacerych fotkach mam rozne kompozicne chyby raz sa nezmestim s objektivom, inokedy nemam suhlas na zverejnenie kompozicne vymakanejsej fotky.
snad sa casom podari a potesim aj detailistov

pripadne ak sa najde odvazna kosicanka, budem rada, ak sa mi ozve
ale dobre ideš, len tak ďalej
 
MrBajofondo
2014-06-05 08:24:21
príspevok od: JanoSta
no veď, toto sú vážne chyby v kompozícii... ale verím že si zoberieš ponaučenie do budúcna...
ono na viacerych fotkach mam rozne kompozicne chyby raz sa nezmestim s objektivom, inokedy nemam suhlas na zverejnenie kompozicne vymakanejsej fotky.
snad sa casom podari a potesim aj detailistov

pripadne ak sa najde odvazna kosicanka, budem rada, ak sa mi ozve
 
JanoSta
2014-06-05 08:20:52
príspevok od: MrBajofondo
mrzi ma tato kompozicna chyba
no veď, toto sú vážne chyby v kompozícii... ale verím že si zoberieš ponaučenie do budúcna...
 
MrBajofondo
2014-06-05 08:05:23
príspevok od: JanoSta
trošku to chcelo viac priestoru dole...
mrzi ma tato kompozicna chyba
 
JanoSta
2014-06-05 07:54:03
trošku to chcelo viac priestoru dole...
 
 
Clona: 2
Expozícia: 1/180.00 sec
ISO: 200
Fotoaparát: Pentax K20D
Ohnisko: 50 mm
Pridané: 2014-06-04 23:45:21
Na kritiku: 2014-06-04 23:45:45
Miesto:
Témy: portrét