na poli je-bal.

Body: 252.00    Videnia: 3518    Páči sa: 36

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Geroj
2016-08-29 13:57:51
príspevok od: Štefan
No, nie som si istý, či by som to odfotil lepšie, - tu ale nejde o to ak si to vyfotil, lebo si do originálu urobil "prehnené" (možno !) zásahy, ako sám komentuješ. Nevieme ako si to vyfotil.
Čo sa dá odpozorovať je zjavné, že boli prevedené úpravy a aj dosť šikovne, ale tak-trochu aj na škodu celkového technického poňatia fotografie snímanej v protisvetle s podozrením použitia reflexných-odrazových panelov. Dievčina v popredí by mala byť z tejto strany trochu viac zaliata tieňmi, naopak pozadie, oblaky sú už bez akejkoľvek kresby a vykazujú silný prepal. Zdá sa, že bola použitá silná korekcia Gamy v úpravách, alebo krivkami či úrovňami. Histogram je v bielej už úplne mimo meratelné pásmo. Aby si ma porozumel správne, v úrovniach je histogram, kde je kontrola škály šedej (tá vlastne zodpovedá a riadi sýtosť farieb) od 0 (nula) do 255, ale tvoja biela je už mimo, teda možno až 265. Ten rozdiel medzi 255 a 265 je NIČ - žiadna farba. preto je upravový softwer vybavený v úrovniach tzv. : Input Level a Output Level, kde v tvojom prípade stiahni OutputLevel až na 233. Keď output znížime tak biela bude znova bielou. Toto ale je potrebné robiť už na samom začiatku úprav, lebo táto fotografia ako tu visí sa už nedá upraviť úrovňami. Buď bola špatne odfotená s prepalom, alebo "poškodená" úpravami.
Celkový dojem fotografie podľa mojho estetickotechnického poňatia je uspokojivý, teda nie špica. Vôbec mi nevadí tá vinetácia, je to dizajnérsky prvok, niekomu padne a niekomu nie. Zaujímavá je živá svetelnosť popredia. Škoda však pozadia. Nie som profik, som obyč. amatér a hovoril som len zo svojej praxe a skúsenosti v čase, keď už nefotím aktívne, Canon je zavesený na klinci aj s výbavou. Doporučil by som fotiť v režime do HDR zo statívu a z dvoch robiť "sendvič" tiene a svetlá zvlášť, ale to je zasa závislé na schopnosti ovládať dostatočne soft. Alebo skús používať PCL filter.
Kokeeees output level input level, to kde som sa dostal?? Ty si isto upravujes aj pc sam. Hdr nefotim, mozno to len neviem, dakedy som si fičal na takych gíčoch ale potom mi skusenejsi poradili ze to nieje spravna cesta. Je to bez odrazovej dosky fotene. Pp som rob v lr, kadejake rychle upravy. Prepal tam zrejme bude kedze je to fotene do protisvetla. Dakujem za koment.
 
Štefan
2016-08-29 00:25:42
No, nie som si istý, či by som to odfotil lepšie, - tu ale nejde o to ak si to vyfotil, lebo si do originálu urobil "prehnené" (možno !) zásahy, ako sám komentuješ. Nevieme ako si to vyfotil.
Čo sa dá odpozorovať je zjavné, že boli prevedené úpravy a aj dosť šikovne, ale tak-trochu aj na škodu celkového technického poňatia fotografie snímanej v protisvetle s podozrením použitia reflexných-odrazových panelov. Dievčina v popredí by mala byť z tejto strany trochu viac zaliata tieňmi, naopak pozadie, oblaky sú už bez akejkoľvek kresby a vykazujú silný prepal. Zdá sa, že bola použitá silná korekcia Gamy v úpravách, alebo krivkami či úrovňami. Histogram je v bielej už úplne mimo meratelné pásmo. Aby si ma porozumel správne, v úrovniach je histogram, kde je kontrola škály šedej (tá vlastne zodpovedá a riadi sýtosť farieb) od 0 (nula) do 255, ale tvoja biela je už mimo, teda možno až 265. Ten rozdiel medzi 255 a 265 je NIČ - žiadna farba. preto je upravový softwer vybavený v úrovniach tzv. : Input Level a Output Level, kde v tvojom prípade stiahni OutputLevel až na 233. Keď output znížime tak biela bude znova bielou. Toto ale je potrebné robiť už na samom začiatku úprav, lebo táto fotografia ako tu visí sa už nedá upraviť úrovňami. Buď bola špatne odfotená s prepalom, alebo "poškodená" úpravami.
Celkový dojem fotografie podľa mojho estetickotechnického poňatia je uspokojivý, teda nie špica. Vôbec mi nevadí tá vinetácia, je to dizajnérsky prvok, niekomu padne a niekomu nie. Zaujímavá je živá svetelnosť popredia. Škoda však pozadia. Nie som profik, som obyč. amatér a hovoril som len zo svojej praxe a skúsenosti v čase, keď už nefotím aktívne, Canon je zavesený na klinci aj s výbavou. Doporučil by som fotiť v režime do HDR zo statívu a z dvoch robiť "sendvič" tiene a svetlá zvlášť, ale to je zasa závislé na schopnosti ovládať dostatočne soft. Alebo skús používať PCL filter.
 
Geroj
2014-08-12 20:38:59
príspevok od: Jastojan
Za seba môžem povedať, že by som to zrejme lepšie nenafotil. Bolo by to zrejme inak, ale či lepšie tak to fakt teda neviem. Motív podľa mňa nie je zlý, nejakú obšírnejšiu kritiku/pochvalu dať neviem. Fotka ma ale zaujala. Čo ma ale tiež zaujalo sú aj komentáre. Matúš si asi zle vysvetlil Tvoju reakciu na Jerziho, no inak je poväčšine jeho kritika celkom trefná a vecná, dá sa povedať konštruktívna - je škoda, že sa teda odmlčal a nejak sa nerozpísal. Čo sa týka Jerziho komentára, tak súhlasím s Tebou. Celkom by sa sem hodilo ľudové spojenie - "V mojom oku hľadá triesku zatiaľ čo vo svojom má brvno..." samozrejme čo sa len fotografie týka. Prajem dobré svetlo dobudúcna a kopu inšpirácie
ty si asi jediny co si pochopil o com sa dole pise aj ked tvoj koment nebol miereny k samotnej fotke ( fnuk), velmi pekne prirovnanie si pouzil, kiez by tu viac ludi chapalo situaciu ako ty a mimochodom jerziho koment ma vobec nemrzi, pre mna je jerzi pan fotograf o par levelov vysie ako som ja a jeho nazor bude pre mna este dlhu dobu smerodatny co ale nemozem povedat o inych uzivateloch ephota. dakujem za pozastavenie.
 
Jastojan
2014-08-12 20:13:09
Za seba môžem povedať, že by som to zrejme lepšie nenafotil. Bolo by to zrejme inak, ale či lepšie tak to fakt teda neviem. Motív podľa mňa nie je zlý, nejakú obšírnejšiu kritiku/pochvalu dať neviem. Fotka ma ale zaujala. Čo ma ale tiež zaujalo sú aj komentáre. Matúš si asi zle vysvetlil Tvoju reakciu na Jerziho, no inak je poväčšine jeho kritika celkom trefná a vecná, dá sa povedať konštruktívna - je škoda, že sa teda odmlčal a nejak sa nerozpísal. Čo sa týka Jerziho komentára, tak súhlasím s Tebou. Celkom by sa sem hodilo ľudové spojenie - "V mojom oku hľadá triesku zatiaľ čo vo svojom má brvno..." samozrejme čo sa len fotografie týka. Prajem dobré svetlo dobudúcna a kopu inšpirácie
 
kasko
2014-07-28 23:25:30
hoj, mne sa to lubi, len by som pridal viac miesta hore - kludne stvorec by z toho mohol byt. Vinetacia mi nevadi-pridala na dramatickosti. Jedine mi troska vadia odlesky na ruke a na nohaviciach(tie sa dali rychlo retusnut)
 
Geroj
2014-07-25 10:21:15
príspevok od: Matúš Koprda
Mne sa nepáči. Aj by som napísal trochu obšírnejšie, čo a ako... Ale keď autor už všetko vie a kritikov odbíja posmeškami, nemá cenu asi niečo písať
to si ani nemusel toto pisat, lebo to je len lacna vyhovorka. kritikov neodbijam nicim ked je tu nazor ktory je podlozeny rozumnymi argumentami preco by som sa mu mal posmievat ale rady od niekoho kto ma este sam so sebou plno prace a jeho vytvory niesu o nic lepsie ako tie moje, nehnevaj sa takym sa budem smiat vzdy. ty by si si asi tiez nenechal radit od niekoho kto sa moze od teba este len ucit, vies problem vela uzivatelov na ephote je ten ze z prvej triedy zakladnej skoly sa stavaju do pozicie pred statnicami na vš, tym padom si myslia ze ked maju zopar kamaratov na ephote a uz oni samy boli kritizovany ze maju pravo kritizovat a robit so seba skusenejsieho. maju akurat tak pravo vyjadrit svoj nazor, no obahjit si ho alebo niecim podlozit ho, NEVEDIA. (taky vykrik do tmy z poza pc) ak tu ma niekto na to aby kritizovcal a vie si svoju kritiku aj obhajit preco by som sa jej mal posmievat, prosim ta nestavaj ma do pozicie v ktorej niesom. ja si rad precitam kritiku od niekoho kto ma na to aby kritizoval. ja so seba nerobim dokonalenho fotografa ktoremu sa neda nic vytknut. cize nemusis mat strach osomrat moju fotku pokial vies nieco rozumne ku nej napisat a opakujem nemusia to byt len chvaly a pozitivne komenty. dost vela je ich tu aj takych ze ta pochvalia popri tom su tak isto amaterske ako tie negativne. dookola stale ta ista tema pod mojimy fotkami. inak chcelo by to do hodnotenia aj opacny nazor ako like myslim palec dole aby to hodnotenie bolo objektivenjsie k fotke, no ja s tym nic nespravim. a autor uplne vsetko nevie od toho sem dava na kritiku tie fotky aby sa dozvedel viac o tom kde robi chyby a snazil sa ich do buducna nerobit.
 
Matúš Koprda
2014-07-24 23:27:12
Mne sa nepáči. Aj by som napísal trochu obšírnejšie, čo a ako... Ale keď autor už všetko vie a kritikov odbíja posmeškami, nemá cenu asi niečo písať
 
fair_play
2014-07-24 17:46:30
všetci určite nie, každý má iné schopnosti a iný cit. Ja by som len ubral trošku na clarity (zreteľnosť) a zdá sa mi, že málinko je naklonený horizont doľava. Ale to sú len detaily. Za mňa áno, je to dobrá fotka.
Buď sa mi foto páči alebo nepáči, nedám lajk a idem "o dúm dál".
 
Andy02
2014-07-24 16:33:48
Bod za popis.
 
Geroj
2014-07-24 15:29:56
príspevok od: combat113
Ale názov je fajn
povodne som ho chcel dat bez tej pomlcky, akoze som zabudol dat medzeru.
 
combat113
2014-07-24 15:27:39
Ale názov je fajn
 
Geroj
2014-07-24 15:26:57
príspevok od: jerzi45
neviem, či všetci...ale mnohí by to naozaj odfotili oveľa lepšie...podľa mňa nič moc...
potom nechapem co im brani v tom aby nieco podobne vyfotili a pridali ako priklad alebo vzor a kludne aj so slovami tak prosim pane takto by to malo vyzerat. Ja sa velmi rad od takych priucim.
 
jerzi45
2014-07-24 14:47:38
neviem, či všetci...ale mnohí by to naozaj odfotili oveľa lepšie...podľa mňa nič moc...
 
bajajanik
2014-07-24 09:39:24
super je..
 
 


Technika: Canon EOS 6D, Canon PowerShot SX130 IS, Canon EOS 450D,

Objektívy: Sigma 24-105 mm f/4 DG OS HSM Art, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF-S 18-55 (III), Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III, Tamron 28-300mm f/3.5-6.3 AF XR Di LD IF,

Pridané: 2014-07-23 09:43:18
Na kritiku: 2014-07-24 09:15:20
Miesto:Pukanec-majere
Témy: emócie, portrét
ja viem silna vinetacia, prehnany pp a hlavne vsecia by ste to vyfotili ovela lepsie.