...

Body: 280.00    Videnia: 2632    Páči sa: 40

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
ramzesko
2015-11-20 16:21:44
hm tazka filozoficka debata tu prepukla, ja za seba len ze pekne vyvazena fotka aj farebne a kompo je fajn, ma to naladu.
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2015-01-21 21:35:44
príspevok od: alexmenti
Ani víťazke na Miss už dnes nestačí len krása a fyzická dokonalosť...potrebuje toho oveľa viac, aby uspela...na tomto portáli je väčšina začínajúcich amatérov, prípadne mierne pokročilých...a kde je tá hŕstka tých, čo sú už na vyššom leveli a ktorých odborný názor by mohol byť posúvajúci ostatných ďalej?...takéto vyjadrenia sú tu skôr ojedinelé, Ty sám patríš našťastie medzi tých, čo sa k fotke aj fundovane vyjadríš...hoci v tomto prípade si sa vyjadril len k môjmu komentu a nie k samotnej fotke...aspoň vidíš, aké je ľahké skĺznuť z roviny odbornosti do všeobecnosti...
Citaj vyššie komentar autora foto, poprekruca, pootača čo napišem. Načo sa potom snažiť. :-/
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2015-01-21 21:34:28
príspevok od: samophoto
Opäť samé frázy a klišé,.............. nič k veci tj. k danej snímke......
ale už aspoň viem niečo nové od majstra ........
- že obsahom portrétu nieje portrét-ovaná osoba lež myšlienka poprípade žiara-vyžarovanie......
-nepekná tvár = dobrá foto
-a súmerná tj. pekná tvárička = zlá foto.

Prečítal som si to viac ráz, aj 5x
máš pravdu, mal som to celé nejaké pomýlené a zájdem na samoštúdium..............

Už mi sem prosím Ta nepíš Martinko. Rešpektujem tvoj názor a ďakujem, všetko som pochopil poprípade doštudujem........
 
samophoto
2015-01-21 20:08:04
príspevok od: Martin Brojo
Obsah nie je pekná tvárička, teda v istom zmysle je. Ale nie je to obsah o ktorom hovoríš. Obsahom fotografie je myšlienka. Či ako keď odfotím človeka ktorý je opakom ideáli krásy tak fotografia nemá obsah. Ak sa bavíme o portretnej fotografii môže to byť napríklad niečo čo z človeka vyžaruje, čo ho charakterizuje, čo ho vystihuje ... Nemám chuť písať tu nejaké pojednanie o obsahu fotografie, nechám to na samoštúdium.

U fotografie je samozrejme na prvom mieste obsah (ideálny stav je, keď obsah a forma sú v rovnováhe), to nikde nespochybňujem, ani si ho nedovolím dehonestovať. Ani nevnášam strach či fóbiu z pekných dievčat ani znížené sebavedomie, to ani neviem kde si nabral taký pocit z mojich slov. Mne to príde, že to máš celé nejaké pomýlené a myslíš si, pekná tvárička = dobrá foto.
Opäť samé frázy a klišé,.............. nič k veci tj. k danej snímke......
ale už aspoň viem niečo nové od majstra ........
- že obsahom portrétu nieje portrét-ovaná osoba lež myšlienka poprípade žiara-vyžarovanie......
-nepekná tvár = dobrá foto
-a súmerná tj. pekná tvárička = zlá foto.

Prečítal som si to viac ráz, aj 5x
máš pravdu, mal som to celé nejaké pomýlené a zájdem na samoštúdium..............

Už mi sem prosím Ta nepíš Martinko. Rešpektujem tvoj názor a ďakujem, všetko som pochopil poprípade doštudujem........
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2015-01-20 20:14:47
príspevok od: samophoto
Rešpektujem tvoj názor, ale nesúhlasím s tebou....
miešaš jablká z hruškami , povyšuješ formu, oddeluješ- dehonestuješ obsah, neviem ale nemali by sme do posudzovania snímky "Pekná žena, milé zvieratko,........ " vnášať strach-fóbie z pekných dievčat a znížené sebavedomie ............na to sú napr. Psychologické poradne.

Ona sa taká narodila......


Venujme sa vecne k danej snímke,
ak sa to dá prosím...........
Obsah nie je pekná tvárička, teda v istom zmysle je. Ale nie je to obsah o ktorom hovoríš. Obsahom fotografie je myšlienka. Či ako keď odfotím človeka ktorý je opakom ideáli krásy tak fotografia nemá obsah. Ak sa bavíme o portretnej fotografii môže to byť napríklad niečo čo z človeka vyžaruje, čo ho charakterizuje, čo ho vystihuje ... Nemám chuť písať tu nejaké pojednanie o obsahu fotografie, nechám to na samoštúdium.

U fotografie je samozrejme na prvom mieste obsah (ideálny stav je, keď obsah a forma sú v rovnováhe), to nikde nespochybňujem, ani si ho nedovolím dehonestovať. Ani nevnášam strach či fóbiu z pekných dievčat ani znížené sebavedomie, to ani neviem kde si nabral taký pocit z mojich slov. Mne to príde, že to máš celé nejaké pomýlené a myslíš si, pekná tvárička = dobrá foto.
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2015-01-20 20:05:18
príspevok od: alexmenti
Ani víťazke na Miss už dnes nestačí len krása a fyzická dokonalosť...potrebuje toho oveľa viac, aby uspela...na tomto portáli je väčšina začínajúcich amatérov, prípadne mierne pokročilých...a kde je tá hŕstka tých, čo sú už na vyššom leveli a ktorých odborný názor by mohol byť posúvajúci ostatných ďalej?...takéto vyjadrenia sú tu skôr ojedinelé, Ty sám patríš našťastie medzi tých, čo sa k fotke aj fundovane vyjadríš...hoci v tomto prípade si sa vyjadril len k môjmu komentu a nie k samotnej fotke...aspoň vidíš, aké je ľahké skĺznuť z roviny odbornosti do všeobecnosti...
odborný názor nemusí vždy smerovať ku konkrétnej fotografii aby sa z neho vytratila odbornosť, naopak môže byť zároveň aj všeobecným.

s miskami veď to je ok, o tom miss je. foto je zase o fotografickom videní, nie o peknej žene, milom zvieratku ... netvrdím, že aj pekná žena, milé zvieratko nemôže mať dobrú fotografiu.
 
seifi
2015-01-20 13:26:06
príspevok od: Ajfel
Ja zasa s Tebou suhlasim, Fotka sa dá upraviť na milion spôsobov ide o to ako sa páči autorovi a Tebe sa to páči takto.. Ja by som tam ešte pridal trocha kontrastu..ale to už by sa Tebe asi nepáčilo..a o tom to je
ako sa páči autorovi... autor má mať myšlienku, a musí rozmýšľať, aby to, čo vidí on, uvideli aj ostatní (však o to mu ide); ak chce fotiť, čo sa páči jemu, tak nech si to dá do šuplíka; ale to on nechce ! chce, aby sme ten okamih prežili s ním ...a to, aby sme to prežili sa mu podarí alebo nepodarí ; k tomu, aby sa mu niečo podarilo, existujú určité overené nástroje a tie môže a nemusí využiť a porušiť ich môže vtedy, keď je talent , alebo to má nadreté,... no mohli by sme debatiť dlho ..
záverom len toľko, že ak je autor šikovný, tak vie, v závislosti od konzumentov, akou formou to tej ktorej skupine podať tak, aby sa im to páčilo ... aby sa to predalo ...
 
samophoto
2015-01-20 11:27:15
príspevok od: Martin Brojo
Pekná žena, milé zvieratko, krásne dieťa na fotografie sa nerovná dobrá fotografia. Treba posudzovať fotorgafiu a nie krásu objektu na fotorgafii, na to je napr. súťaž Miss.
 
samophoto
2015-01-20 11:18:57
príspevok od: Martin Brojo
Pekná žena, milé zvieratko, krásne dieťa na fotografie sa nerovná dobrá fotografia. Treba posudzovať fotorgafiu a nie krásu objektu na fotorgafii, na to je napr. súťaž Miss.
Rešpektujem tvoj názor, ale nesúhlasím s tebou....
miešaš jablká z hruškami , povyšuješ formu, oddeluješ- dehonestuješ obsah, neviem ale nemali by sme do posudzovania snímky "Pekná žena, milé zvieratko,........ " vnášať strach-fóbie z pekných dievčat a znížené sebavedomie ............na to sú napr. Psychologické poradne.

Ona sa taká narodila......


Venujme sa vecne k danej snímke,
ak sa to dá prosím...........
 
alexmenti
2015-01-20 11:01:41
príspevok od: Martin Brojo
Pekná žena, milé zvieratko, krásne dieťa na fotografie sa nerovná dobrá fotografia. Treba posudzovať fotorgafiu a nie krásu objektu na fotorgafii, na to je napr. súťaž Miss.
Ani víťazke na Miss už dnes nestačí len krása a fyzická dokonalosť...potrebuje toho oveľa viac, aby uspela...na tomto portáli je väčšina začínajúcich amatérov, prípadne mierne pokročilých...a kde je tá hŕstka tých, čo sú už na vyššom leveli a ktorých odborný názor by mohol byť posúvajúci ostatných ďalej?...takéto vyjadrenia sú tu skôr ojedinelé, Ty sám patríš našťastie medzi tých, čo sa k fotke aj fundovane vyjadríš...hoci v tomto prípade si sa vyjadril len k môjmu komentu a nie k samotnej fotke...aspoň vidíš, aké je ľahké skĺznuť z roviny odbornosti do všeobecnosti...
 
Ajfel
2015-01-20 09:44:52
príspevok od: samophoto
Ďakujem za zastavenie a koment.
Rešpektujem tvoj názor, ale v mnohom nesúhlasím s tebou.
Tonalita a vyváženie je také ako môjmu oku lahodí , umelé svetlo jednoznačne áno v danom prípade, či priznať ostré svetlo a nerozbiť tiene atď. .........vyvolal a spracoval som danú snímku na základe svojich predstáv a nie podla niekoho, kopírovať a ulahodil predstavy iným....

Rešpektujem tvoj názor- kritiku, ale nesúhlasím s tebou....
Ja zasa s Tebou suhlasim, Fotka sa dá upraviť na milion spôsobov ide o to ako sa páči autorovi a Tebe sa to páči takto.. Ja by som tam ešte pridal trocha kontrastu..ale to už by sa Tebe asi nepáčilo..a o tom to je
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2015-01-20 09:17:10
príspevok od: alexmenti
...fotografia nie je len o jej technickej kvalite, ale aj o emóciách, ktoré nemusia vždy korešpondovať, ale môžu...je to aj o sympatičnosti, či fotogenickosti objektu, bez ohľadu na to, či bol zachytený technicky dokonale, alebo nie...máš pravdu v tom, že k takýmto fotkám by sa mali vyjadrovať v prvom rade tí, ktorí sa do toho (teda foteniu portrétov) viac rozumejú...žiaľ oni väčšinou mlčia a preto zostáva viac priestoru nám laikom nad fotkou len tak podebatovať...konieckoncov fotoportál je, de facto, aj spoločenským portálom, takže by som to nevidel až tak tragicky
Pekná žena, milé zvieratko, krásne dieťa na fotografie sa nerovná dobrá fotografia. Treba posudzovať fotorgafiu a nie krásu objektu na fotorgafii, na to je napr. súťaž Miss.
 
rasto.tn
2015-01-20 08:04:32
príspevok od: alexmenti
...fotografia nie je len o jej technickej kvalite, ale aj o emóciách, ktoré nemusia vždy korešpondovať, ale môžu...je to aj o sympatičnosti, či fotogenickosti objektu, bez ohľadu na to, či bol zachytený technicky dokonale, alebo nie...máš pravdu v tom, že k takýmto fotkám by sa mali vyjadrovať v prvom rade tí, ktorí sa do toho (teda foteniu portrétov) viac rozumejú...žiaľ oni väčšinou mlčia a preto zostáva viac priestoru nám laikom nad fotkou len tak podebatovať...konieckoncov fotoportál je, de facto, aj spoločenským portálom, takže by som to nevidel až tak tragicky
Určite, nepopieram, že k fotke patrí aj tzv. emócia, tzn. či je modelka pekná, sympatická...Ale práveže tým, že toto je fotoportál, by sa tento aspekt fotografia nemal brať až tak vážne, resp. mali by tu užívatelia brať do úvahy aj svetelené, kompozičné a iné aspekty. To je to, aký je rozdiel napr. možno medzi FB, Pravdou, SMEčkom, kde môžu tiež dávať ľudia svoje fotky a presne zameraným fotoportálom.
___
Myslím, že by sa to malo oddelovať. Nemám momentálne moc času na rozpísanie (možno inokedy, pri inej fotke) tak len v krátkosti: ak je na fotke pekná baba o ktorej si poviem, že "wau", "pekná", "sympatická"....ak som na fotoportály, len tento fakt by nemal byť primárnym prvkom, pre ktorý sa rozhodnem dať fotke lajk, či hodnotenie. A mám pocit, že užívatelia na to často zabúdajú - aj keď sa im ako chlapom nečudujem (pradoxne, ja napr. túto slečnu od samophoto považujem za sexi, sympatickú...ale to je aj slečnu, čo uvediem o riadok dole).
___
Zober si napr. Nový čas a dievča dňa: https://www.topky.sk/d/1/11799/?page=3&order=0 sympatické mladé modelky, aj čiastočne odhalené...skrátka myslím, že vývoj, kedy sa dávajú lajky iba na základe "emocionálnych" aspektov vo vzťahu k slečnám...nie je najlepší.
 
samophoto
2015-01-19 22:48:11
príspevok od: rasto.tn
Ako sa hovorí, najlepšie použitý blesk je taký, ktorý nie je vidieť. Na tejto fotke je ho bohužiaľ vidieť už z náhľadu v podobe nepekného tieňa za modelkou, tiene pod rukávom, rukou, na krku detto a i. Fotka tým pádom stratila náboj, tonalitu a najmä plasticitu (!!!). Vyváženie CB je nepôsobí na mňa moc živo nepôsobí. Riešiť by sa to dalo viacerými spôsobmi...Umelý blur pôsobí priveľmi umelo, príliš dosoftené, ale to je z z istého spektra subjektívne.
___
Bohužiaľ, že sú tu lajkovači, čo ťa nevedia upozorniť na chyby a sústredia sa iba na mladú slečnu. Nie je to tvoja vina, ale ich lajkovaním zostávaš na rovnakej úrovni a neposúvaš sa vyššie.
___
Neviem, či sa chceš v tvorbe zlepšovať, ale napíš napríklad ohľadom tejto fotky, nech ti ju zhodnotia ľudia ako grajciarka, martinb, a ďalší, ktorí sa špecializujú na portréty, nech ti ju ohodnotia. Určite keď im napíšeš súkromnú správu, úprimne ti povedia názor na túto fotku (aj celú sériu), určite sa vyjadria aj k mnou kritizovanému nasvieteniu bleskom a iným aspektom predmetnej fotky a budú vedieť poradiť ako sa zlepšiť a čo do budúcnosti.
___
Nedaj sa opiť rožkom !!!
Ďakujem za zastavenie a koment.
Rešpektujem tvoj názor, ale v mnohom nesúhlasím s tebou.
Tonalita a vyváženie je také ako môjmu oku lahodí , umelé svetlo jednoznačne áno v danom prípade, či priznať ostré svetlo a nerozbiť tiene atď. .........vyvolal a spracoval som danú snímku na základe svojich predstáv a nie podla niekoho, kopírovať a ulahodil predstavy iným....

Rešpektujem tvoj názor- kritiku, ale nesúhlasím s tebou....
 
alexmenti
2015-01-19 22:34:10
príspevok od: rasto.tn
Ako sa hovorí, najlepšie použitý blesk je taký, ktorý nie je vidieť. Na tejto fotke je ho bohužiaľ vidieť už z náhľadu v podobe nepekného tieňa za modelkou, tiene pod rukávom, rukou, na krku detto a i. Fotka tým pádom stratila náboj, tonalitu a najmä plasticitu (!!!). Vyváženie CB je nepôsobí na mňa moc živo nepôsobí. Riešiť by sa to dalo viacerými spôsobmi...Umelý blur pôsobí priveľmi umelo, príliš dosoftené, ale to je z z istého spektra subjektívne.
___
Bohužiaľ, že sú tu lajkovači, čo ťa nevedia upozorniť na chyby a sústredia sa iba na mladú slečnu. Nie je to tvoja vina, ale ich lajkovaním zostávaš na rovnakej úrovni a neposúvaš sa vyššie.
___
Neviem, či sa chceš v tvorbe zlepšovať, ale napíš napríklad ohľadom tejto fotky, nech ti ju zhodnotia ľudia ako grajciarka, martinb, a ďalší, ktorí sa špecializujú na portréty, nech ti ju ohodnotia. Určite keď im napíšeš súkromnú správu, úprimne ti povedia názor na túto fotku (aj celú sériu), určite sa vyjadria aj k mnou kritizovanému nasvieteniu bleskom a iným aspektom predmetnej fotky a budú vedieť poradiť ako sa zlepšiť a čo do budúcnosti.
___
Nedaj sa opiť rožkom !!!
...fotografia nie je len o jej technickej kvalite, ale aj o emóciách, ktoré nemusia vždy korešpondovať, ale môžu...je to aj o sympatičnosti, či fotogenickosti objektu, bez ohľadu na to, či bol zachytený technicky dokonale, alebo nie...máš pravdu v tom, že k takýmto fotkám by sa mali vyjadrovať v prvom rade tí, ktorí sa do toho (teda foteniu portrétov) viac rozumejú...žiaľ oni väčšinou mlčia a preto zostáva viac priestoru nám laikom nad fotkou len tak podebatovať...konieckoncov fotoportál je, de facto, aj spoločenským portálom, takže by som to nevidel až tak tragicky
 
seifi
2015-01-19 20:10:51
príspevok od: rasto.tn
Ako sa hovorí, najlepšie použitý blesk je taký, ktorý nie je vidieť. Na tejto fotke je ho bohužiaľ vidieť už z náhľadu v podobe nepekného tieňa za modelkou, tiene pod rukávom, rukou, na krku detto a i. Fotka tým pádom stratila náboj, tonalitu a najmä plasticitu (!!!). Vyváženie CB je nepôsobí na mňa moc živo nepôsobí. Riešiť by sa to dalo viacerými spôsobmi...Umelý blur pôsobí priveľmi umelo, príliš dosoftené, ale to je z z istého spektra subjektívne.
___
Bohužiaľ, že sú tu lajkovači, čo ťa nevedia upozorniť na chyby a sústredia sa iba na mladú slečnu. Nie je to tvoja vina, ale ich lajkovaním zostávaš na rovnakej úrovni a neposúvaš sa vyššie.
___
Neviem, či sa chceš v tvorbe zlepšovať, ale napíš napríklad ohľadom tejto fotky, nech ti ju zhodnotia ľudia ako grajciarka, martinb, a ďalší, ktorí sa špecializujú na portréty, nech ti ju ohodnotia. Určite keď im napíšeš súkromnú správu, úprimne ti povedia názor na túto fotku (aj celú sériu), určite sa vyjadria aj k mnou kritizovanému nasvieteniu bleskom a iným aspektom predmetnej fotky a budú vedieť poradiť ako sa zlepšiť a čo do budúcnosti.
___
Nedaj sa opiť rožkom !!!
Rasťo, vďaka.
 
rasto.tn
2015-01-19 19:35:41
Zároveň ešte doplním komentár: zoberiem si túto tvoju fotku zo série:
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/487868//?s=photos
Zelený fragment napravo hore - kompozičná chyba ako hrom a jediný jeden užívateľ (kaukaz, neskôr sa pridal aj juve16) ťa na ňu upozornil !!!
___
42 ľudí sa na teba takpovediac vybodlo a neboli dostatočne k tebe slušní a úprimní, aby ťa upozornili na takú závažnú chybu. Názor si na to urob však sám. Mnohí ľudia hovoria, že dávajú fotku na kritiku preto, aby sa posunuli vyššie, avšak realita je úplne o inom.
 
rasto.tn
2015-01-19 19:24:54
Ako sa hovorí, najlepšie použitý blesk je taký, ktorý nie je vidieť. Na tejto fotke je ho bohužiaľ vidieť už z náhľadu v podobe nepekného tieňa za modelkou, tiene pod rukávom, rukou, na krku detto a i. Fotka tým pádom stratila náboj, tonalitu a najmä plasticitu (!!!). Vyváženie CB je nepôsobí na mňa moc živo nepôsobí. Riešiť by sa to dalo viacerými spôsobmi...Umelý blur pôsobí priveľmi umelo, príliš dosoftené, ale to je z z istého spektra subjektívne.
___
Bohužiaľ, že sú tu lajkovači, čo ťa nevedia upozorniť na chyby a sústredia sa iba na mladú slečnu. Nie je to tvoja vina, ale ich lajkovaním zostávaš na rovnakej úrovni a neposúvaš sa vyššie.
___
Neviem, či sa chceš v tvorbe zlepšovať, ale napíš napríklad ohľadom tejto fotky, nech ti ju zhodnotia ľudia ako grajciarka, martinb, a ďalší, ktorí sa špecializujú na portréty, nech ti ju ohodnotia. Určite keď im napíšeš súkromnú správu, úprimne ti povedia názor na túto fotku (aj celú sériu), určite sa vyjadria aj k mnou kritizovanému nasvieteniu bleskom a iným aspektom predmetnej fotky a budú vedieť poradiť ako sa zlepšiť a čo do budúcnosti.
___
Nedaj sa opiť rožkom !!!
 
samophoto
2015-01-19 18:47:46
príspevok od: stephan27
krásne oči má....... super fotogenický objekt si si našiel , foto je krásne
ďakujem, odkážem
 
samophoto
2015-01-19 18:44:34
príspevok od: saxofoto
pekne
ďakujem
 
samophoto
2015-01-19 18:43:59
príspevok od: alexmenti
ten strojček na zuby je rozkošný... prirodzené dievča a pritom veľmi fotogenické
ďakujem za zastavenie, odkážem
 
samophoto
2015-01-19 18:42:55
príspevok od: Robson65
veď to, to...takú babu keď pobozkáš, tak máš pocit, že oblizuješ regál v drogérii
čo dodať, nebozkaj ju..........na tvár
 
Robson65
2015-01-19 18:36:58
príspevok od: Puff
Suhlas

Najhoršie je na tom keď si baba s peknou tvárou dokáže za 1/2 hod. v kúpeľni na ňu namaľovať divný ksicht......
veď to, to...takú babu keď pobozkáš, tak máš pocit, že oblizuješ regál v drogérii
 
Puff
2015-01-19 18:31:12
príspevok od: Robson65
prirodzená krása, to je ono
Suhlas

Najhoršie je na tom keď si baba s peknou tvárou dokáže za 1/2 hod. v kúpeľni na ňu namaľovať divný ksicht......
 
Robson65
2015-01-19 16:21:12
prirodzená krása, to je ono
 
seifi
2015-01-19 16:18:07
príspevok od: alexmenti
ten strojček na zuby je rozkošný... prirodzené dievča a pritom veľmi fotogenické
 
stephan27
2015-01-19 15:42:32
krásne oči má....... super fotogenický objekt si si našiel , foto je krásne
 
saxofoto
2015-01-19 15:21:17
pekne
 
alexmenti
2015-01-19 14:26:07
ten strojček na zuby je rozkošný... prirodzené dievča a pritom veľmi fotogenické
 
samophoto
2015-01-19 13:36:03
príspevok od: nvs
táto viac ako s modrým odtieňom
ď. za zastavenie
 
nvs
2015-01-18 17:09:05
táto viac ako s modrým odtieňom
 
 


Technika: Canon EOS 500D, Canon EOS 6D,

Objektívy: Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-200mm f/4L USM, Tamron 17-50mm F/2,8 SP AF XR DiII VC, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100mm f/2 USM, Canon EF 17-40mm f/4L USM,

Pridané: 2015-01-14 22:14:03
Na kritiku: 2015-01-19 13:42:38
Miesto:
Témy: emócie, portrét
Albumy: PORTRÉT & ĽUDIA