Letecké variácie...

Body: 336.00    Videnia: 2130    Páči sa: 48

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
spektrum
2015-07-02 13:52:11
skvele
 
alexmenti
2015-06-23 13:33:05
príspevok od: blasi
to ma tesi... primarne mi islo uz prvym mojim komentarom o potesenie, ale nevyslo to

tento rok by mal byt v NZ parkfoto, pocas porciunkuly. vytlac par fotiek na papier a dones vystavit. teoreticky a praktick ytma budem aj ja, mozme podebatit aj na zivo
o.k....pozrel som na webe, malo by to začať 24. júla, teda za cca rovný mesiac...budem rád, ak sa tam stretneme a trochu porozprávame
 
blasi
2015-06-23 12:58:15
príspevok od: alexmenti
som rád, že si rozumieme ...v podstate ani nešlo o obhajobu, lebo nie je potrebná a presne ako si napísal, fotíme pre radosť svoju a aj prípadných divákov....a keď už fotíme, tak by malo ísť okrem iného aj o zážitok vizuálny a je úplne jedno, či tento zážitok ponúkneme vo forme krásneho aktu, portrétu, úžasnej krajiny, či nejakého momentu s lietadlami, či motýľmi...takže ma Tvoje slová napokon potešili a ďakujem Ti za ne
to ma tesi... primarne mi islo uz prvym mojim komentarom o potesenie, ale nevyslo to

tento rok by mal byt v NZ parkfoto, pocas porciunkuly. vytlac par fotiek na papier a dones vystavit. teoreticky a praktick ytma budem aj ja, mozme podebatit aj na zivo
 
alexmenti
2015-06-23 11:02:33
príspevok od: walde
...suprová
ďakujem Vlado
 
walde
ocenenie redakciou 2015-06-23 10:28:43
...suprová
 
alexmenti
2015-06-23 10:23:13
príspevok od: helmiczka
Áno nie je to momentka ale montáž (momentka je niečo neplánované - vyliezť na vežu s teleobejktívom podľa mňa je výsledkom plánu) každopádne výsledok je výborný
ak sa páči fotka, nie je čo riešiť ...napriek tomu si myslím, že príchod na akékoľvek miesto (nielen na vežu) je už plánovaná činnosť, miesto si proste cielene vyberáme takmer vždy a následné momenty z toho miesta potom následne zaznamenávame....možno sa mýlim v teoretickom výklade, ale v každom prípade ďakujem za Tvoje vyjadrenie
 
alexmenti
2015-06-23 10:12:41
príspevok od: blasi
hou... nepisal som odzub v zlom. ani nahodou. ved sa mi to paci a skvely napad ako to kvazi realne zobrazit ako to vidi oko.
nemusis sa mi tu obhajovat. to mozes inym ,ale mne naozaj netreba. Fotis tak ako sa ti paci ,ako ti to vyhovuje a mas z toho radost a aj divaci.
vidavam casto tvoje fotky, a velakrat letecke,poznam ako fotis, takze naozaj to slovo "odzub" neber vobec ako nejaku urazku na tuto fotku.
takze dufam, ze si rozumieme.
este to mozem prikraslit: "dobry odzub"= skvela praca (vazne, bez srandy)

p.s. ja fotievam akty a zeny, a retusujem kozmeticke vady(vyrazku,znamienko atd...) vlastne odzubavam kedze menim to co oko teoreticky vidi, no nie? akoze je to na dlhe debaty ,a kazdy to vnima inak
som rád, že si rozumieme ...v podstate ani nešlo o obhajobu, lebo nie je potrebná a presne ako si napísal, fotíme pre radosť svoju a aj prípadných divákov....a keď už fotíme, tak by malo ísť okrem iného aj o zážitok vizuálny a je úplne jedno, či tento zážitok ponúkneme vo forme krásneho aktu, portrétu, úžasnej krajiny, či nejakého momentu s lietadlami, či motýľmi...takže ma Tvoje slová napokon potešili a ďakujem Ti za ne
 
helmiczka
2015-06-23 09:54:13
Áno nie je to momentka ale montáž (momentka je niečo neplánované - vyliezť na vežu s teleobejktívom podľa mňa je výsledkom plánu) každopádne výsledok je výborný
 
blasi
2015-06-23 07:39:38
príspevok od: alexmenti
prečo odžub?...je to bližšie k realite, ako to cvaknúť teleobjektívom a nechať celú perspektívu skreslenú, napospas objektívu...keby som chcel odžubávať, tak zruším exif, nenapíšem do žánrov experiment a vôbec ...sám lietam, takže to viem trochu posúdiť aj z tej "vyššej" perspektívy, ako to tam vyzerá...mám veľa lietadiel nafotených, teraz experimentujem s mrakmi, pretože hore na oblohe sú to jediné motívy, ktoré sú v okolí lietadiel a dlhé sklá to väčšinou pokazia a potlačia priestor...pritom práve ten priestor, keď si hore, je ten najkrajší...mne nikdy nešlo len o dokumentárne zachytenie momentu, viac sa mi to páči s istým výtvarným akcentom, pokiaľ to podmienky dovolia...a máš pravdu, je to fotené na leteckých dňoch v NZ...
hou... nepisal som odzub v zlom. ani nahodou. ved sa mi to paci a skvely napad ako to kvazi realne zobrazit ako to vidi oko.
nemusis sa mi tu obhajovat. to mozes inym ,ale mne naozaj netreba. Fotis tak ako sa ti paci ,ako ti to vyhovuje a mas z toho radost a aj divaci.
vidavam casto tvoje fotky, a velakrat letecke,poznam ako fotis, takze naozaj to slovo "odzub" neber vobec ako nejaku urazku na tuto fotku.
takze dufam, ze si rozumieme.
este to mozem prikraslit: "dobry odzub"= skvela praca (vazne, bez srandy)

p.s. ja fotievam akty a zeny, a retusujem kozmeticke vady(vyrazku,znamienko atd...) vlastne odzubavam kedze menim to co oko teoreticky vidi, no nie? akoze je to na dlhe debaty ,a kazdy to vnima inak
 
vld
2015-06-22 22:45:48
Nádhera
 
Nomád
2015-06-22 17:25:23
pěkná raketa
 
alexmenti
2015-06-22 16:45:05
príspevok od: blahoslav J B Art
montaz je zmontovanie aspon 2 roznych fotiek (alebo ich casti) do jednej ... a je jedno, ci sa jedna o lietadlo, portret, krajinku, oblohu, pozadie ...
experiment moze byt zmena tonality jednej fotky, dlhocasovka, ...
a davat obrazok, ktory vznikol spojenim 2 roznych obrazkov, do kategorii experiment (spravne malo byt montaz/kolaz a ze si to neuviedol, povazujem za odzub) a sucasne momentka je, sam uznas, logicky nezmysel

montaz/kolaz nehodnotievam, pre mna to nie je to, co si predstavujem pod pojmom fotografia ... cize zachytenie sceny/obrazku/deja na 1 policko filmu alebo cvak digitalu ...
áno, momentka by tam asi nemala byť, pokiaľ to je v rovine montáž/koláž...ja som tam dal experiment a momentka tam, tým pádom, zostala...ale nerozmýšľal som nejak hlboko nad tým, lebo to fakt nepokladám za podstatné...mimochodom momentka to bola a ešte aká...niekedy som mal pocit, že ako som sa vrtel na miniatúrnej plošine asi 15 metrov nad zemou, že budem v "momentke" pikovať dolu hlavou aj s prilepeným foťákom a že už ma nikdy nikto nezmontuje/nezkolážuje dokopy
 
blahoslav J B Art
2015-06-22 16:31:49
príspevok od: alexmenti
mal som predstavu o výsledku, ako by to malo vyzerať a dopracoval som sa k nemu v tmavej komore v PC...a mne je to úplne jedno, ako si to kto pomenuje...ak je vizuálny vnem takto lepší, možno aj reálnejší, to ma uspokojuje a ostatné neriešim...za montáž/koláž ja pokladám niečo, čo človek dá dokopy s cieľom vytvoriť nejaký imaginárny pohľad na vec...v tomto prípade je skutočné aj lietadlo nad letiskom a aj mraky nad letiskom, len odfotené na rôznych ohniskových vzdialenostiach....takže je to z môjho pohľadu skôr experiment s pozadím, ako keď niekto mení rôzne textúry pri fotení napr. portrétov, aktov či makra...krajinkári keď spájajú tri, päť, dvadsať rôznych snímok dokopy, tak to je tiež montáž?...názor Ti však neberiem, hoci s ním nesúhlasím...pritom nemusí byť ten môj správny, ale to mi tiež neprekáža...ja fotím pre radosť svoju, prípadne aj divákov a nie kvôli handrkovaniu sa nad slovíčkami...aj tak ďakujem za pristavenie a za Tvoj názor
montaz je zmontovanie aspon 2 roznych fotiek (alebo ich casti) do jednej ... a je jedno, ci sa jedna o lietadlo, portret, krajinku, oblohu, pozadie ...
experiment moze byt zmena tonality jednej fotky, dlhocasovka, ...
a davat obrazok, ktory vznikol spojenim 2 roznych obrazkov, do kategorii experiment (spravne malo byt montaz/kolaz a ze si to neuviedol, povazujem za odzub) a sucasne momentka je, sam uznas, logicky nezmysel

montaz/kolaz nehodnotievam, pre mna to nie je to, co si predstavujem pod pojmom fotografia ... cize zachytenie sceny/obrazku/deja na 1 policko filmu alebo cvak digitalu ...
 
alexmenti
2015-06-22 15:40:18
príspevok od: blahoslav J B Art
odzub je to preto, lebo sa nejedna o experiment, ale o montaz/kolaz, kde sa spaja viac fotiek do jednej
mal som predstavu o výsledku, ako by to malo vyzerať a dopracoval som sa k nemu v tmavej komore v PC...a mne je to úplne jedno, ako si to kto pomenuje...ak je vizuálny vnem takto lepší, možno aj reálnejší, to ma uspokojuje a ostatné neriešim...za montáž/koláž ja pokladám niečo, čo človek dá dokopy s cieľom vytvoriť nejaký imaginárny pohľad na vec...v tomto prípade je skutočné aj lietadlo nad letiskom a aj mraky nad letiskom, len odfotené na rôznych ohniskových vzdialenostiach....takže je to z môjho pohľadu skôr experiment s pozadím, ako keď niekto mení rôzne textúry pri fotení napr. portrétov, aktov či makra...krajinkári keď spájajú tri, päť, dvadsať rôznych snímok dokopy, tak to je tiež montáž?...názor Ti však neberiem, hoci s ním nesúhlasím...pritom nemusí byť ten môj správny, ale to mi tiež neprekáža...ja fotím pre radosť svoju, prípadne aj divákov a nie kvôli handrkovaniu sa nad slovíčkami...aj tak ďakujem za pristavenie a za Tvoj názor
 
blahoslav J B Art
2015-06-22 15:08:33
príspevok od: alexmenti
prečo odžub?...je to bližšie k realite, ako to cvaknúť teleobjektívom a nechať celú perspektívu skreslenú, napospas objektívu...keby som chcel odžubávať, tak zruším exif, nenapíšem do žánrov experiment a vôbec ...sám lietam, takže to viem trochu posúdiť aj z tej "vyššej" perspektívy, ako to tam vyzerá...mám veľa lietadiel nafotených, teraz experimentujem s mrakmi, pretože hore na oblohe sú to jediné motívy, ktoré sú v okolí lietadiel a dlhé sklá to väčšinou pokazia a potlačia priestor...pritom práve ten priestor, keď si hore, je ten najkrajší...mne nikdy nešlo len o dokumentárne zachytenie momentu, viac sa mi to páči s istým výtvarným akcentom, pokiaľ to podmienky dovolia...a máš pravdu, je to fotené na leteckých dňoch v NZ...
odzub je to preto, lebo sa nejedna o experiment, ale o montaz/kolaz, kde sa spaja viac fotiek do jednej
 
alexmenti
2015-06-22 14:16:18
príspevok od: blasi
muhehe. dobry odzub, ale paci sa mi ten napad to tak skombinovat

podla mrakov tipoujem, ze to bolo na leteckom dni v NZ, aelbo sa mylim
prečo odžub?...je to bližšie k realite, ako to cvaknúť teleobjektívom a nechať celú perspektívu skreslenú, napospas objektívu...keby som chcel odžubávať, tak zruším exif, nenapíšem do žánrov experiment a vôbec ...sám lietam, takže to viem trochu posúdiť aj z tej "vyššej" perspektívy, ako to tam vyzerá...mám veľa lietadiel nafotených, teraz experimentujem s mrakmi, pretože hore na oblohe sú to jediné motívy, ktoré sú v okolí lietadiel a dlhé sklá to väčšinou pokazia a potlačia priestor...pritom práve ten priestor, keď si hore, je ten najkrajší...mne nikdy nešlo len o dokumentárne zachytenie momentu, viac sa mi to páči s istým výtvarným akcentom, pokiaľ to podmienky dovolia...a máš pravdu, je to fotené na leteckých dňoch v NZ...
 
blasi
2015-06-22 13:49:34
príspevok od: alexmenti
očakával som, že si to niekto všimne, takže:..bol som na vyššom mieste nad letištnou plochou, ale neletel som tentoraz vedľa neho, hoci už raz dávnejšie áno ...lietadlo som fotil na pevnú 200-vku a oblohu na tých 18 zvlášť...dlhšie ohnisko takmer vždy potlačí "hĺbku" a priestor mrakov, čo ma dosť hnevalo a preto som skúsil kvôli vyniknutiu oblohy a zvýraznenia priestoru to dať dokopy...takto sa to blíži cca aj k realite, ako by človek vnímal lietadlo a mraky vlastnými očami, keby sa dostal na primeranú vzdialenosť od lietadla...takže len taký malý experiment na potlačenie skreslenia perspektívy teleobjektívom...
muhehe. dobry odzub, ale paci sa mi ten napad to tak skombinovat

podla mrakov tipoujem, ze to bolo na leteckom dni v NZ, aelbo sa mylim
 
alexmenti
2015-06-22 12:27:40
príspevok od: Jozef Macák
lubi sa..len ma zaujalo to ze 18mm...to taky crop alebo si letel 5 metrov vedla neho?
očakával som, že si to niekto všimne, takže:..bol som na vyššom mieste nad letištnou plochou, ale neletel som tentoraz vedľa neho, hoci už raz dávnejšie áno ...lietadlo som fotil na pevnú 200-vku a oblohu na tých 18 zvlášť...dlhšie ohnisko takmer vždy potlačí "hĺbku" a priestor mrakov, čo ma dosť hnevalo a preto som skúsil kvôli vyniknutiu oblohy a zvýraznenia priestoru to dať dokopy...takto sa to blíži cca aj k realite, ako by človek vnímal lietadlo a mraky vlastnými očami, keby sa dostal na primeranú vzdialenosť od lietadla...takže len taký malý experiment na potlačenie skreslenia perspektívy teleobjektívom...
 
Jozef Macák
2015-06-22 11:42:35
lubi sa..len ma zaujalo to ze 18mm...to taky crop alebo si letel 5 metrov vedla neho?
 
 



Objektívy: Samsung 18-55, Samsung 55-200,

Clona: 8
Expozícia: 1/800.00 sec
ISO: 100
Ohnisko: 18 mm
Pridané: 2015-06-22 09:48:25
Na kritiku: 2015-06-22 09:49:03
Miesto:Nové Zámky
Témy: experiment, momentky, technika
Albumy: Letecké variácie