predzápal...

Body: 588.00    Videnia: 1899    Páči sa: 84

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Peter MI
2016-01-09 22:12:58
toto je môj svet
 
Robson65
2016-01-09 12:01:49
príspevok od: jugin
osobne si myslím, že s tým netreba nič robiť, aj keď ide to k teplejším farbám a do takého červeného ( možno ružového) nádychu. Takto sa mi to páči, ale určite by sa tam dalo vyhrať ešte. Ak by si chcel spodok studených farbách jedine sa pohrať lokálne, dá sa to aj v LR . Ja väčšinu úprav robím v LR . Ak chceš celú fotku trošku posunúť skús sa pohrať len čisto s vyvážením bielej a ako prvé by som skúšal červenú a zelenú posunúť jemne do zelenej ... dole čítam, že to trvalo len pár minút, ono také východy a západy sú najkrajšie, keď sa obloha otvorí len na pár minút, ale v pravý čas ...zhrnem to ser nato nemeň nič vytlač a poves ju na stenu
ďakujem...tiež robím gro úprav v LR, v shope robím len skladanie, svetelné masky a retuše...aj lokálne úpravy sú lepšie robiť v LR
 
jugin
2016-01-09 11:08:40
osobne si myslím, že s tým netreba nič robiť, aj keď ide to k teplejším farbám a do takého červeného ( možno ružového) nádychu. Takto sa mi to páči, ale určite by sa tam dalo vyhrať ešte. Ak by si chcel spodok studených farbách jedine sa pohrať lokálne, dá sa to aj v LR . Ja väčšinu úprav robím v LR . Ak chceš celú fotku trošku posunúť skús sa pohrať len čisto s vyvážením bielej a ako prvé by som skúšal červenú a zelenú posunúť jemne do zelenej ... dole čítam, že to trvalo len pár minút, ono také východy a západy sú najkrajšie, keď sa obloha otvorí len na pár minút, ale v pravý čas ...zhrnem to ser nato nemeň nič vytlač a poves ju na stenu
 
Robson65
2016-01-09 10:24:45
príspevok od: Patrik Stedrak
pre mna tiez pekne tak, ako je...a tiez dakujem za rady a nazory - som sa zasa nieco nove naucil
vďaka Patrik...tiež som sa čo to priučil a o tom by tento portál mal byť, ale žial nie je, len občas...hlavne by malo byť všetko v medziach slušnosti
 
Robson65
2016-01-09 10:21:37
príspevok od: hakizu
paradna Robo, ja nastavujem WB na live view a tak si to viem v celku kontrolovat s okolim. Doma uz ledn doladim, pri dlhocasovkach to mam uz podchytene tiez.. okolo 9000K pri big stopperovi + WB bracketing trosku na teplejsi posun. Toto miesto je carovne, take zabery tu vznikli, ze nadhera..spodok mi pride prirodzene svetli, WB je viacmenej vzdy na autorovi, ci zvoli realitu alebo trosku tvorivosti
vďaka Jaro...tiež si myslím, že farebné ladenie je vec subjektívna, len by nemalo byť úplne mimo realitu, potom je to už abstrakt
 
Patrik Stedrak
externý redaktor 2016-01-09 10:17:52
pre mna tiez pekne tak, ako je...a tiez dakujem za rady a nazory - som sa zasa nieco nove naucil
 
hakizu
2016-01-09 08:52:20
paradna Robo, ja nastavujem WB na live view a tak si to viem v celku kontrolovat s okolim. Doma uz ledn doladim, pri dlhocasovkach to mam uz podchytene tiez.. okolo 9000K pri big stopperovi + WB bracketing trosku na teplejsi posun. Toto miesto je carovne, take zabery tu vznikli, ze nadhera..spodok mi pride prirodzene svetli, WB je viacmenej vzdy na autorovi, ci zvoli realitu alebo trosku tvorivosti
 
Robson65
2016-01-08 22:01:47
príspevok od: red arrow
v skutocnosti boli farby chladne ale takto sa mi paci tiez
ja som volil vyvazenie na oblacno a mam studene vsetko
to dnesne kratke divadlo stalo za to Robo
nerobil som s teplotou nic, dnes som bol velmo striedmy v úpravách ale mohol som to veru prichladiť a prípadne ako mi pd22156 poradil veru, dnes to bol vydarený deň po viacerych stránkach, až na tú jednu som zvedavý na tvoje
 
red arrow
2016-01-08 21:45:19
v skutocnosti boli farby chladne ale takto sa mi paci tiez
ja som volil vyvazenie na oblacno a mam studene vsetko
to dnesne kratke divadlo stalo za to Robo
 
Robson65
2016-01-08 20:13:12
príspevok od: peterdudas.eu
Nuz, je to teplejsie, chcelo by to stiahnut teplotu celeho snimku a potom oteplit len teple kanaly, to su R a G.
vďaka za radu, toto počujem prvý krát, oteplovať len teplé kanály...ako vravím, človek sa učí celý život
 
peterdudas.eu
2016-01-08 19:41:51
Nuz, je to teplejsie, chcelo by to stiahnut teplotu celeho snimku a potom oteplit len teple kanaly, to su R a G.
 
Robson65
2016-01-08 19:07:24
príspevok od: nehemah
Ja si napriklad na Nikone nastavujem wb rucne, ale na fujine si nechavam auto, mam pocit, ze tak mi potom vyvazuju najlepsie, ale aj v pc potom skusam menit tak ci tak
kazdopádne tam kde je už oskar vonku sú aj farby stromov konečne trochu dozelena takže aj to slnko to spôsobilo vďaka za zastavenie
 
Robson65
2016-01-08 19:05:02
príspevok od: Martin Školiak
Pravdepodobne ak by si nastavil wb na denné svetlo bol by spodok oveľa studenší. Takto si to automatika posunula k teplejším tónom. Je to otázka preferencií, komu sa čo páči. Ja mám rád keď sú v obraze zastúpené studené aj teplé farby. Tu by mi spodok pasoval trošku studenší, keďže cítim z obrazu chlad dnešných dní. Možno aj námraza bola. Inak príjemná foto. Kedy si bol?
dnes ráno, mal som dovolenku teraz dva dni a už ma trhalo niekde vypadnúť...predpokladal som, že bude viac snehu a aj aladin oklamal, slnko nám ráno vyšlo len na 10 minút a bolo po paráde, zatiahlo sa tatry zmizli a začalo snežiť vďaka Martin
 
nehemah
2016-01-08 18:57:14
Ja si napriklad na Nikone nastavujem wb rucne, ale na fujine si nechavam auto, mam pocit, ze tak mi potom vyvazuju najlepsie, ale aj v pc potom skusam menit tak ci tak
 
Martin Školiak
2016-01-08 18:47:20
Pravdepodobne ak by si nastavil wb na denné svetlo bol by spodok oveľa studenší. Takto si to automatika posunula k teplejším tónom. Je to otázka preferencií, komu sa čo páči. Ja mám rád keď sú v obraze zastúpené studené aj teplé farby. Tu by mi spodok pasoval trošku studenší, keďže cítim z obrazu chlad dnešných dní. Možno aj námraza bola. Inak príjemná foto. Kedy si bol?
 
Robson65
2016-01-08 18:39:53
príspevok od: Marek Kopnický
Mne ta farba príde celkom príjemná
vďaka Marek, už si začínam aj ja pomaličky zvykať
 
Marek Kopnický
2016-01-08 18:34:16
Mne ta farba príde celkom príjemná
 
jiskerka
2016-01-08 18:20:37
príspevok od: Robson65
mám pocit, že masky sa v zoneri robiť dajú a potom si môžeš zvlášť upravovať časti fotky...lokálne úpravy neviem či sa dajú robiť v zoneri...
Ďakujem, musím sa na ten Zoner pozrieť za dlhých zimných večerov... Mám ho krátko a robím len základné úpravy... nie som priateľom prílišnej zmeny záberu a zámeru...
 
Robson65
2016-01-08 18:20:08
príspevok od: jiskerka
A kecám si tu, kecám, ale Páči sa som neklikla lebo sa mi páči. Ak niekto je schopný ísť fotiť východ slnka mimo bydliska, vždy to obdivujem...
ďakujem
 
Robson65
2016-01-08 18:19:08
príspevok od: jiskerka
Tak ako čítam, si v postprocese oveľa ďalej ako ja Len tak ďalej!
človek sa učí celý život a aj ja som len človek
 
jiskerka
2016-01-08 18:18:16
A kecám si tu, kecám, ale Páči sa som neklikla lebo sa mi páči. Ak niekto je schopný ísť fotiť východ slnka mimo bydliska, vždy to obdivujem...
 
Robson65
2016-01-08 18:17:47
príspevok od: jiskerka
Tak toto ešte robiť neviem. Dá sa to aj v Zoneri, či len vo Photoshope?
mám pocit, že masky sa v zoneri robiť dajú a potom si môžeš zvlášť upravovať časti fotky...lokálne úpravy neviem či sa dajú robiť v zoneri...
 
jiskerka
2016-01-08 18:15:34
príspevok od: Robson65
skladanie by pomohlo, námrazu vytiahnuť svetlami v spodnej časti a oblohu domontovať z exponovanej fotky na oblohu...mám 3 rôzne exponované zábery ale nechcelo sa mi skladať ďakujem za pristavenie
Tak ako čítam, si v postprocese oveľa ďalej ako ja Len tak ďalej!
 
jiskerka
2016-01-08 18:14:37
príspevok od: majo.kmet
v takych pripadoch sa daju v postprocese pouzit lokalne upravy (masky, prechodove filtre) a nastavit iny white balance pre hornu cast a iny pre spodok.
Tak toto ešte robiť neviem. Dá sa to aj v Zoneri, či len vo Photoshope?
 
Robson65
2016-01-08 18:13:53
príspevok od: majo.kmet
v takych pripadoch sa daju v postprocese pouzit lokalne upravy (masky, prechodove filtre) a nastavit iny white balance pre hornu cast a iny pre spodok.
svetelné kanály využívam často, mám ich v shope predrobené ako akciu a nahraté, len mne šlo o tú hnedú tonalitu spodku ale je možné, že to tak bolo originál sfarbenie krajiny, bolo to pred východom slnka, takže pravdepodobne krajina na zafarbenie slnkom ešte len čakala ...kuknem fotky po vyjdení oskara a posúdim...vďaka za koment
 
Robson65
2016-01-08 18:09:42
príspevok od: jiskerka
Tiež tomu veľmi nerozumiem, preto fotím krajinu na manuál... ale skúšala som upraviť vyváženie bielej. Dosiahla som síce prirodzenejší odtieň námrazy na tráve, ale zase tie mraky nie sú také ohnivé.. si nevyberieš
skladanie by pomohlo, námrazu vytiahnuť svetlami v spodnej časti a oblohu domontovať z exponovanej fotky na oblohu...mám 3 rôzne exponované zábery ale nechcelo sa mi skladať ďakujem za pristavenie
 
majo.kmet
2016-01-08 18:02:39
príspevok od: jiskerka
Tiež tomu veľmi nerozumiem, preto fotím krajinu na manuál... ale skúšala som upraviť vyváženie bielej. Dosiahla som síce prirodzenejší odtieň námrazy na tráve, ale zase tie mraky nie sú také ohnivé.. si nevyberieš
v takych pripadoch sa daju v postprocese pouzit lokalne upravy (masky, prechodove filtre) a nastavit iny white balance pre hornu cast a iny pre spodok.
 
jiskerka
2016-01-08 17:49:19
Tiež tomu veľmi nerozumiem, preto fotím krajinu na manuál... ale skúšala som upraviť vyváženie bielej. Dosiahla som síce prirodzenejší odtieň námrazy na tráve, ale zase tie mraky nie sú také ohnivé.. si nevyberieš
 
Robson65
2016-01-08 17:45:21
príspevok od: seifi
chcel som povedať, že raw nemá nejaký pôvodný obraz, pre raw nenastavuješ, nemusíš nastavovať teplotu farieb; aj obraz na displeji foťáku je výtvorom programu, ktorý ti zobrazí obraz z rawu; niekto hovorí, že v rawe má horšie obrázky ako keď fotí do jpg, ale "chyba" v úvodzovkách je len vo výbere parametrov užívateľom, ktoré sa berú do úvahy pri zobrazovaní obrázku na displeji ...
tu mi nedá iné, len súhlasiť...síce do JPGčka nefotím, ale verím tomu, že tam záleží hlavne na nastavení vo foťáku...aj RAWko v podstate ovplyvňuje farebné nastavenie foťáku, či má človek Vivid, Naturál a pod...
 
Robson65
2016-01-08 17:39:52
príspevok od: Jozef Sádecký
Aspoň mňa to veľmi upútalo dobre sa na to pozerá ,ja mám vždy WB nastavené na AUTO kedže to je v RAW takto ani neriešim a vždy doladujem podla seba PC
ja v podstate tiež, aj keď často mám WB vo foťáku nastavené aj na slnečno a doma dolaďujem...tu sa mi to ale nejako nedarilo doladiť ani teplotou ani odtieňom, teda doladiť tak aby som bol spokojný ďakujem Jozef
 
seifi
2016-01-08 17:37:24
príspevok od: Robson65
niekedy mi svitne až neskôr, ako v tomto prípade až teraz som si po druhom prečítaní uvedomil, kam si mieril s tým piktogramom mráčika, tieňa a podobne samozrejme, že automatika fotoaparátu spraví svoje vyváženie a tak isto aj LRko má svoje prednastavenie preddefinované, to mi je jasné...mňa len udivoval tá hnedá tonalita a tá sa nemenila ani ťahaním teploty farieb, vždy ostane hnedá, len iného odtieňu...
chcel som povedať, že raw nemá nejaký pôvodný obraz, pre raw nenastavuješ, nemusíš nastavovať teplotu farieb; aj obraz na displeji foťáku je výtvorom programu, ktorý ti zobrazí obraz z rawu; niekto hovorí, že v rawe má horšie obrázky ako keď fotí do jpg, ale "chyba" v úvodzovkách je len vo výbere parametrov užívateľom, ktoré sa berú do úvahy pri zobrazovaní obrázku na displeji ...
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2016-01-08 17:35:13
Aspoň mňa to veľmi upútalo dobre sa na to pozerá ,ja mám vždy WB nastavené na AUTO kedže to je v RAW takto ani neriešim a vždy doladujem podla seba PC
 
Robson65
2016-01-08 17:22:00
príspevok od: seifi
presne ako na Rawku , ja tomu moc nerozumiem, možno strieľam, ale z toho rawka s nejakým prednastavením sa to muselo prečítať , čo aj štandardným z fabriky atd atd
jpg máš farbu podľa teploty ktorú vyberie automatika alebo si ju nastavíš, alebo priradíš piktogram mráčik, tieň, ...

niekedy mi svitne až neskôr, ako v tomto prípade až teraz som si po druhom prečítaní uvedomil, kam si mieril s tým piktogramom mráčika, tieňa a podobne samozrejme, že automatika fotoaparátu spraví svoje vyváženie a tak isto aj LRko má svoje prednastavenie preddefinované, to mi je jasné...mňa len udivoval tá hnedá tonalita a tá sa nemenila ani ťahaním teploty farieb, vždy ostane hnedá, len iného odtieňu...
 
Robson65
2016-01-08 17:15:14
príspevok od: RasťoS
Ešte pred prečítaním popisu som chcel napísať, že konečne krajinka s prirodzenou farebnosťou, z ktorej nekričí Photoshop.
vďaka...v tomto prípade je to presne tak
 
RasťoS
2016-01-08 17:04:12
Ešte pred prečítaním popisu som chcel napísať, že konečne krajinka s prirodzenou farebnosťou, z ktorej nekričí Photoshop.
 
adamac
2016-01-08 16:50:59
príspevok od: Robson65
mieriš na ten posed? máš úplnú pravdu, všimol som si to až doma, že tam vykúka beťár vďaka Adam, potešil si
to sa aj mne často stáva,že až doma si všimnem niektoré veci,čo som si pri fotení nevšimol..Možno si ho mohol vyklonovať,ale myslím si,že vôbec neovplyvňuje dojem z fotky a ten je veľmi dobrý..
 
Robson65
2016-01-08 16:45:13
príspevok od: adamac
myslím si,že je to veľmi pekné foto s príjemnou tonalitou a peknou oblohou.Nič nemeň,tak ako Ti Rado radí..Mne sa nezdá ten spodok hnedý..Žeby som si dal u očnej okrem dioptrii skontrolovať aj farebný posun.. Možno keby si spodok troška zosvetil a pridal kontrastu,tak by si viac zvýraznil inoväť na zemi..O jeden krok vľavo si sa mal posunúť pri fotení
mieriš na ten posed? máš úplnú pravdu, všimol som si to až doma, že tam vykúka beťár vďaka Adam, potešil si
 
adamac
2016-01-08 16:39:24
myslím si,že je to veľmi pekné foto s príjemnou tonalitou a peknou oblohou.Nič nemeň,tak ako Ti Rado radí..Mne sa nezdá ten spodok hnedý..Žeby som si dal u očnej okrem dioptrii skontrolovať aj farebný posun.. Možno keby si spodok troška zosvetil a pridal kontrastu,tak by si viac zvýraznil inoväť na zemi..O jeden krok vľavo si sa mal posunúť pri fotení
 
Robson65
2016-01-08 16:32:01
príspevok od: seifi
presne ako na Rawku , ja tomu moc nerozumiem, možno strieľam, ale z toho rawka s nejakým prednastavením sa to muselo prečítať , čo aj štandardným z fabriky atd atd
jpg máš farbu podľa teploty ktorú vyberie automatika alebo si ju nastavíš, alebo priradíš piktogram mráčik, tieň, ...

rozmením na drobné, RAWko vtiahnuté z karty foťáku do PC, otvorené v LRku a tam len úpravy: orez, kúsok stiahnutie svetiel kvôli oblohe, čo sa týka farebnosti, tak skôr ubratie ale len žltá a oranžová o 10% s teplotou farieb a saturáciou som ani nepohol a s balancom tiež ani o chlp...preto som napísal, že RAWko farebne absolútne neupravované...následne prevedené do JPGčka a doostrené v zoneri...do hlbšieho technického procesu, ktorý sa deje vo foťáku som nešiel, lebo to je pre mňa španielska dedina vďaka za pristavenie sa
 
Robson65
2016-01-08 16:12:49
príspevok od: Radoceno
Nic nerob...krasna foto a ta tonalita mi poriadne sadla...a preco ta hneda?Mas na masinke auto WB?Mozno tym...ono su to tazke sceny a automatika si zrobi co chce...ale pri PP to urcite vies doladit tak ako to bolo ked si to fotil...ale tentokrat daj ruky od toho prec
tak mal som AWBčko, tak sa so mnou zahrala automatika...málokedy nechávam automatiku je fakt, že tá tonalita ma doma zaskočila, preto som dával do placu aj otázku a dával sem verziu bez farebného balancu vďaka Rado dávam ruky preč
 
seifi
2016-01-08 16:10:45
presne ako na Rawku , ja tomu moc nerozumiem, možno strieľam, ale z toho rawka s nejakým prednastavením sa to muselo prečítať , čo aj štandardným z fabriky atd atd
jpg máš farbu podľa teploty ktorú vyberie automatika alebo si ju nastavíš, alebo priradíš piktogram mráčik, tieň, ...

 
Robson65
2016-01-08 16:09:12
príspevok od: xiastro
skús sa pohrať s WB na aparáte, inak je to oku lahodiace ...
mal som asi automatiku, ale teraz si ma zaskočil, hneď idem kuknúť...vďaka
 
Radoceno
2016-01-08 16:05:47
Nic nerob...krasna foto a ta tonalita mi poriadne sadla...a preco ta hneda?Mas na masinke auto WB?Mozno tym...ono su to tazke sceny a automatika si zrobi co chce...ale pri PP to urcite vies doladit tak ako to bolo ked si to fotil...ale tentokrat daj ruky od toho prec
 
xiastro
2016-01-08 16:00:10
skús sa pohrať s WB na aparáte, inak je to oku lahodiace ...
 
 


Technika: Canon EOS 80D,

Objektívy: Canon EF 70-200mm f/4L USM, Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, Canon EF 24-70mm f/4L IS USM,

Clona: 10
Expozícia: 1/1.67 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Canon EOS 7D
Ohnisko: 22 mm
Pridané: 2016-01-08 15:54:26
Na kritiku: 2016-01-08 15:54:34
Miesto:
Témy: krajina, východ / západ slnka
Zaujímal by ma názor krajinkárov na farebnosť, bolo pred východom slnka a s farbami nebolo nič robené, farebne presne ako na RAWku, čím môže byť asi spôsobený ten hnedý tón spodku? Vďaka...pekný deň prajem :)