Noc pri Liptovskej Mare

Body: 294.00    Videnia: 1961    Páči sa: 42

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
martinchirila
2017-05-27 20:41:55
príspevok od: Hakuna Matata
Prosím Ťa, skús si p o m a l y prečítať celú diskusiu a skús čítať s porozumením. Pomôžem Ti s niekoľkými pomôckami: 1/ ja som napísal, čo mi na tej fotke vadí (zatiaľ čo podľa Teba je fotka nádherná) 2/ nikde som nenapísal, že treba uvádzať plné exify. Ale Paladin25 sa ma opýtal, ako si to predstavujem. Tak som mu odpovedal a keď to budeš pozorne čítať, možno s prekvapením zistíš veľa nových vecí (napríklad ja nepovažujem uvedenie intervalu použitej citlivosti 100-3200 pri skladanej foto za prezrádzanie know-how, ale toto naozaj každý môžeme vnímať inak). Ak chceš pomôcť autorovi fotky s nejakou radou alebo názorom, tak napíš jemu. Ja som mu uviedol 2 parametre, čo by som riešil inak. Či som mu pomohol alebo nepomohol, nech uváži on.
Prosím, už sa ma nič nepýtaj, lebo som sa práve začal učiť niečo o nočnej foto, Práve si čítam o nočnom fotení safari s objektívmi na inverzné nočné videnie, je to strašne pútavé a som do toho celý zažratý.
prepáč, ja som čítal práve že dobre,, inak by som nereagoval.
 
Hakuna Matata
2017-05-27 19:08:21
príspevok od: martinchirila
Exif ti možno pomôže pri učení ako na to...a prečo by ti to mal dávať,, môže to byť fotografové tajomstvo KNOW-HOW ale na kritiku isto netreba exif !!!! Je mi jedno ako to predsa odfotíš dôležitý je výsledok. Posudzuješ výsledok predsa
Prosím Ťa, skús si p o m a l y prečítať celú diskusiu a skús čítať s porozumením. Pomôžem Ti s niekoľkými pomôckami: 1/ ja som napísal, čo mi na tej fotke vadí (zatiaľ čo podľa Teba je fotka nádherná) 2/ nikde som nenapísal, že treba uvádzať plné exify. Ale Paladin25 sa ma opýtal, ako si to predstavujem. Tak som mu odpovedal a keď to budeš pozorne čítať, možno s prekvapením zistíš veľa nových vecí (napríklad ja nepovažujem uvedenie intervalu použitej citlivosti 100-3200 pri skladanej foto za prezrádzanie know-how, ale toto naozaj každý môžeme vnímať inak). Ak chceš pomôcť autorovi fotky s nejakou radou alebo názorom, tak napíš jemu. Ja som mu uviedol 2 parametre, čo by som riešil inak. Či som mu pomohol alebo nepomohol, nech uváži on.
Prosím, už sa ma nič nepýtaj, lebo som sa práve začal učiť niečo o nočnej foto, Práve si čítam o nočnom fotení safari s objektívmi na inverzné nočné videnie, je to strašne pútavé a som do toho celý zažratý.
 
martinchirila
2017-05-27 18:17:37
príspevok od: Hakuna Matata
pri každej fotke na kritiku je možné uviesť popis fotky. Nevidím dôvod, prečo by v tomto popise nemohl byť uvedené aspoň 3-4 základné info, napr. panorama z 5 ks, ISO 100 - 3200, f 1,8 - 11 a pod. Keď si dám robotu so skladaním pano, nemalo by mi robiť problém doplniť tieto základné údaje. Keď to autor na kritiku nedával, tak nepoviem ani slovo. Stačí takýto nápad?
Exif ti možno pomôže pri učení ako na to...a prečo by ti to mal dávať,, môže to byť fotografové tajomstvo KNOW-HOW ale na kritiku isto netreba exif !!!! Je mi jedno ako to predsa odfotíš dôležitý je výsledok. Posudzuješ výsledok predsa
 
martinchirila
2017-05-27 18:12:52
príspevok od: Hakuna Matata
áno, máš pravdu. Alebo nemáš - vyber si. Možno Ti pri výbere pomôže prečítať si celú diskusiu. Ale vyzerá to tak, že určite budeš mať pravdu. Vôbec nič o tom neviem, a preto si idem o tom niečo prečítať.
tak veru, prečítaj si vyskúšaj si. Nikto učení z neba nespadol. človek sa predsa učí celý život
 
martinchirila
2017-05-27 18:09:22
príspevok od: Hakuna Matata
Neviem, či by som vežu v Pise narovnával. Čo by si mi poradil? Treba ju narovnať? Vlastne počkaj, píšeš o talianskom meste Pisa alebo o talianskom pokrme pizza? Alebo píšeš o úplne nejakej inej veži v pizze, o ktorej nič (rovnako ako o nočnej fotke) neviem?
Ale vráťme sa k fotke Lipt. Mary, lebo o tú tu ide. Ty si myslíš, že tá fotka je OK?
no povedz mi Ty čo na nej nie je ok?????
a ukáž mi dajakú tvoju aby som porovnal hlavne
 
Hakuna Matata
2017-05-27 17:56:56
príspevok od: Paladin25
takže nočná obloha sa dá fotiť len s 810A ?

A ako by si si vlastne predstavoval ten exif ak je to trebárs z 3 záberov uvedieme 3 exifi?
pri každej fotke na kritiku je možné uviesť popis fotky. Nevidím dôvod, prečo by v tomto popise nemohl byť uvedené aspoň 3-4 základné info, napr. panorama z 5 ks, ISO 100 - 3200, f 1,8 - 11 a pod. Keď si dám robotu so skladaním pano, nemalo by mi robiť problém doplniť tieto základné údaje. Keď to autor na kritiku nedával, tak nepoviem ani slovo. Stačí takýto nápad?
 
Hakuna Matata
2017-05-27 17:51:36
príspevok od: martinchirila
Ta veza pada realne tak na co to narovnavat... to keby si siel fotit vezu v pizze tiez by si ju narovnaval?????
Neviem, či by som vežu v Pise narovnával. Čo by si mi poradil? Treba ju narovnať? Vlastne počkaj, píšeš o talianskom meste Pisa alebo o talianskom pokrme pizza? Alebo píšeš o úplne nejakej inej veži v pizze, o ktorej nič (rovnako ako o nočnej fotke) neviem?
Ale vráťme sa k fotke Lipt. Mary, lebo o tú tu ide. Ty si myslíš, že tá fotka je OK?
 
Hakuna Matata
2017-05-27 17:39:08
príspevok od: martinchirila
Podla toho co pises nevies o nocnej fotke nic ale ze total nic bez urazky
áno, máš pravdu. Alebo nemáš - vyber si. Možno Ti pri výbere pomôže prečítať si celú diskusiu. Ale vyzerá to tak, že určite budeš mať pravdu. Vôbec nič o tom neviem, a preto si idem o tom niečo prečítať.
 
martinchirila
2017-05-27 00:24:48
príspevok od: Hakuna Matata
každý vidíme túto tému inak: nevidím do Tvojich postupov a neviem, prečo sa pokúšaš o fotenie oblohy na akomkoľvek inom tele ako 810A. Ale OK, ako amatérsky záber môžeš fotiť na čomkoľvek a akokoľvek (predsádky, isá, panorámy vertikálne, horizontálne, korigované exp. atď. atď.). Ani ja nevlastním 810A. Neviem čo je v Tvojom prípade širokouhlé sklo (Canon 11?, Nikon 10?, Tokina 12? ...), ale pri týchto sklách a dĺžkach sú vždy skreslenia extrémne. Ja som sa v mojom prvom príspevku iba snažil povedať, že tá veža jednoducho padá (značne) a pravá časť foto je tam zbytočná.
V popise fotky máš uvedené ISO 3200, avšak teraz v diskusii dopĺňaš, že to vlastne nebolo tak celkom ISO 3200. Tiež mi z toho vyplýva, že limit Tvojho snímača (a pre Teba akceptovateľná hodnota) je 3200.
Ja nenamietam Tvoje postupy a nastavenia, ale teda keď už si uviedol, že citlivosť si mal premenlivú, možno by bolo dobré uviesť exifové údaje zo zdrojových fotiek, aby to sedelo s údajmi, ktoré si uviedol pri tejto fotke Lebo minimálne mňa to pomýlilo.
Ta veza pada realne tak na co to narovnavat... to keby si siel fotit vezu v pizze tiez by si ju narovnaval?????
 
martinchirila
2017-05-27 00:20:43
príspevok od: Hakuna Matata
Ahoj,
o nočnej foto čo-to viem a preto ostáva záhadou, prečo si fotil na ISO 3200??? Verzia statív + ISO 100 sa Ti nepozdáva?
Podla toho co pises nevies o nocnej fotke nic ale ze total nic bez urazky
 
Paladin25
2017-05-25 07:02:55
príspevok od: Hakuna Matata
každý vidíme túto tému inak: nevidím do Tvojich postupov a neviem, prečo sa pokúšaš o fotenie oblohy na akomkoľvek inom tele ako 810A. Ale OK, ako amatérsky záber môžeš fotiť na čomkoľvek a akokoľvek (predsádky, isá, panorámy vertikálne, horizontálne, korigované exp. atď. atď.). Ani ja nevlastním 810A. Neviem čo je v Tvojom prípade širokouhlé sklo (Canon 11?, Nikon 10?, Tokina 12? ...), ale pri týchto sklách a dĺžkach sú vždy skreslenia extrémne. Ja som sa v mojom prvom príspevku iba snažil povedať, že tá veža jednoducho padá (značne) a pravá časť foto je tam zbytočná.
V popise fotky máš uvedené ISO 3200, avšak teraz v diskusii dopĺňaš, že to vlastne nebolo tak celkom ISO 3200. Tiež mi z toho vyplýva, že limit Tvojho snímača (a pre Teba akceptovateľná hodnota) je 3200.
Ja nenamietam Tvoje postupy a nastavenia, ale teda keď už si uviedol, že citlivosť si mal premenlivú, možno by bolo dobré uviesť exifové údaje zo zdrojových fotiek, aby to sedelo s údajmi, ktoré si uviedol pri tejto fotke Lebo minimálne mňa to pomýlilo.
takže nočná obloha sa dá fotiť len s 810A ?

A ako by si si vlastne predstavoval ten exif ak je to trebárs z 3 záberov uvedieme 3 exifi?
 
Hakuna Matata
2017-05-24 17:56:33
každý vidíme túto tému inak: nevidím do Tvojich postupov a neviem, prečo sa pokúšaš o fotenie oblohy na akomkoľvek inom tele ako 810A. Ale OK, ako amatérsky záber môžeš fotiť na čomkoľvek a akokoľvek (predsádky, isá, panorámy vertikálne, horizontálne, korigované exp. atď. atď.). Ani ja nevlastním 810A. Neviem čo je v Tvojom prípade širokouhlé sklo (Canon 11?, Nikon 10?, Tokina 12? ...), ale pri týchto sklách a dĺžkach sú vždy skreslenia extrémne. Ja som sa v mojom prvom príspevku iba snažil povedať, že tá veža jednoducho padá (značne) a pravá časť foto je tam zbytočná.
V popise fotky máš uvedené ISO 3200, avšak teraz v diskusii dopĺňaš, že to vlastne nebolo tak celkom ISO 3200. Tiež mi z toho vyplýva, že limit Tvojho snímača (a pre Teba akceptovateľná hodnota) je 3200.
Ja nenamietam Tvoje postupy a nastavenia, ale teda keď už si uviedol, že citlivosť si mal premenlivú, možno by bolo dobré uviesť exifové údaje zo zdrojových fotiek, aby to sedelo s údajmi, ktoré si uviedol pri tejto fotke Lebo minimálne mňa to pomýlilo.
 
Paulie33
2017-05-24 15:26:47
príspevok od: Hakuna Matata
Ahoj,
o nočnej foto čo-to viem a preto ostáva záhadou, prečo si fotil na ISO 3200??? Verzia statív + ISO 100 sa Ti nepozdáva?
ISO 100?
 
brozm
2017-05-24 14:16:23
príspevok od: Hakuna Matata
Ahoj,
o nočnej foto čo-to viem a preto ostáva záhadou, prečo si fotil na ISO 3200??? Verzia statív + ISO 100 sa Ti nepozdáva?
Bez urážky... Asi toho moc o fotení nočnej oblohy nevieš... Pretože už pri dlhšom čase ako 30 sek. by bolo vidieť pohyb hviezd.... Preto sa dava ISO 3200 aby za 25 sek bola fotka dosť svetla... A bez statívu si ani necvaknes .... Takže ak si myslel nejaké fotenie v meste, to som nemyslel.... A samozrejme spodok som fotil na dlhšom čase a nižšom ise
 
brozm
2017-05-24 14:11:08
Bez urážky... Asi toho moc o fotení nočnej oblohy nevieš... Pretože už pri dlhšom čase ako 30 sek. by bolo vidieť pohyb hviezd.... Preto sa dava ISO 3200 aby za 25 sek bola fotka dosť svetla... A bez statívu si ani necvaknes .... Takže ak si myslel nejaké fotenie v meste, to som nemyslel.... A samozrejme spodok som fotil na dlhšom čase a nižšom iste....
 
Hakuna Matata
2017-05-24 13:47:32
príspevok od: brozm
No je to panorama skladaná z piatich fotiek,fotená sirokouhlým objektívom takze nejaké to skreslenie tam asi je ale nevidím to az tak strasne....upraviť sa to lepsie dá...ale necakaj zázraky,iso 3200 urobí pri apsc svoje...neviem,či máš skúsenosi s nočnou fotografiou....mne vadí hlavne ten šum...a ten by som vedel čiastočne eliminovať,je to však otázka času.....takze keby som chcel fotku tlačiť dám si asi viac záležať...toto je len verzia pre web.....nič v zlom ale málo ludí to ocení....takže úmerne tomu venujem aj svoj čas....
Ahoj,
o nočnej foto čo-to viem a preto ostáva záhadou, prečo si fotil na ISO 3200??? Verzia statív + ISO 100 sa Ti nepozdáva?
 
Krtko fotografom
 
brozm
2017-05-23 21:23:44
príspevok od: Hakuna Matata
Keby som urobil takúto fotku ja, bol by som veľmi rád. Lenže ja by som ju ešte následne upravil - odstránil by som padanie veže dozadu a odrezal viac z pravej strany. Vylepšil by som tým nielen kompo, ale aj celkovú kvalitu fotky. Ak to máš v rawe, tak máš výhodu.
No je to panorama skladaná z piatich fotiek,fotená sirokouhlým objektívom takze nejaké to skreslenie tam asi je ale nevidím to az tak strasne....upraviť sa to lepsie dá...ale necakaj zázraky,iso 3200 urobí pri apsc svoje...neviem,či máš skúsenosi s nočnou fotografiou....mne vadí hlavne ten šum...a ten by som vedel čiastočne eliminovať,je to však otázka času.....takze keby som chcel fotku tlačiť dám si asi viac záležať...toto je len verzia pre web.....nič v zlom ale málo ludí to ocení....takže úmerne tomu venujem aj svoj čas....
 
Hakuna Matata
2017-05-23 21:11:52
Keby som urobil takúto fotku ja, bol by som veľmi rád. Lenže ja by som ju ešte následne upravil - odstránil by som padanie veže dozadu a odrezal viac z pravej strany. Vylepšil by som tým nielen kompo, ale aj celkovú kvalitu fotky. Ak to máš v rawe, tak máš výhodu.
 
martinchirila
2017-05-23 21:03:23
nádhera
 
 
Clona: 3.5000000016298
Expozícia: 1/0.04 sec
ISO: 3200
Pridané: 2017-05-23 18:35:24
Na kritiku: 2017-05-23 18:36:00
Miesto:
Témy: krajina, nočná fotografia, príroda