Stiavnicka Burka

Body: 271.67    Videnia: 4132    Páči sa: 3

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
cipo
2011-02-22 19:32:22
Úžasné ! Mi to pripomína obraz od El Greca - Pohľad na Toledo https://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/greco/toledo.jpg
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
martxe
2009-06-10 20:09:00
Nie som zástancom takejto fotografie ,ale za prevedenie a úprava palec hore :-),
musím dodať že na prvý dojem som skoro uveril že je to skutočne ! Zachytiť takúto fotografiu reálne,tak to by si asi musel dlho sedieť na tom kopci a čakať kým udrie možno by sa to raz podarilo.! :-) a bez toho blesku by to bola taktiež pekná fotka !
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2009-06-08 23:31:57
To že presne do špica slnkom osvieteného zámku a slnečnej krajiny udiera blesk ma za tiež srdce nechytilo, sorry, pripadá mi to príliš gýčovité. Ale ináč pekná práca, aj farebne zaujímavá rozprávka ;-)

Plný súhlas so Slavmirom, Vorecom, Amogom a dalšími čo sa pridali. Na margo toho že píšeš že ide o zloženie reálnych foto, áno, je to bežná prax, ale nie kvôli gýčovámu rozprávkovému výsledku ;-) Koláž sa používa často na sprostredkovanie nejakého konkrétneho posolstva (napr. ako Miro Šimko). Ale ako pekný pokus aj táto foto môže byť. Ak ti takéto body aj zachutia, možeš sa na toto aj špecializovať... :-)

Pre Xindy - je smutné cudzí názor označiť za mylný len preto, že ty máš iný. Tým poukazuješ na znížený prah svojej tolerancie. Jednoducho každí sme iní a máme aj iné názory, tak si ich tolerujme navzájom, hm?
A k prirovnaniu bežca na 100m voči maratóncovi, čo uvádzaš dodávam, že týmto príkladom si moc nevystihol podstatu problému, na ktorý poukazujeme viacerí. Ja ten príklad bežcov pozmením reálnejšie, paralelne popri porovaní NORMALNEJ foto, včítane poctivej ručnej realistickej HDR, akú aj ja používam na 75% (ale iba na odstránenie prepalov a tmavých miest, nie na zmenu reality obrazu), kontra HDR software-ovej omalovanke, kde je výrazne zmenená aj farebná tonalita obrazu do rozprávkovej podoby a prevedenia. Moja paralela je asi takáto - bezec na 100m (ci maratonec), vymakaný poctivým tréningom a zdravou životosprávou kontra rovnaký typ bežca, nadopovaný zmesou všetkých dostupných dopingov a anabolík. Alebo kontra robot-bežec s vesmírnych prvkov a článkov, riadený počitačom... a tu sa už snáď navzájom všetci aj pochopíme...

Popri tom čo som už napísal plne súhlasím s tým, že čistá, samotná surová fotografia a úpravy v postprocese navzájom hlboko súvisia a pre každý jednotlivý zámer sú v PRIMERANEJ miere opodstatnené. Osobne sa musím stále pousmiať nad žabomyšími vojnami medzi ortodoxnými zástancami čistej fotografie bez postprocesu (ale nemihnúcimi oko počas nasadzovania štyroch rôznych filtrov naraz na seba) a medzi tými, čo by bez umelých úprav vo fotografii a vylepšovacích hdr-softov neprežili. Post-úprav a efektov je spústa a každý má niečo do seba, každý si nájde svojho diváka či priaznivca. Osobne nemám nič ani voči umelému pretonalizovanému HDR, niektoré, ba mnohé sa mi aj páčia a možno ich zaradím raz tiež do svojho repertoáru, ALE (!) ...

... je na zváženie, či je všetko v poriadku, ak na odbornom fotoportáli získa viac bodov, komentov i obdivu za vloženú umelú, pretonalizovanú rozprávkovú HDR foto napr. nejaký začiatočník (nemyslím tu konkrétne autora), ovela viac ako vynikajúci fotograf so špičkovými skúsenosťami a umeleckým talentom, produkujúci poctivú, no nie rozprávkovú fotografiu... A to sa ľahko môže stať ak ten začiatočník nastaví na aparáte BRK, automatika mu správne určí expozíciu, objektív namieri na nejaký pekný zámok, náhoda dopraje dobrú kompozíciu, cvaknutú BRK sériu fotiek hodí do hdr-software kde zadá vylepšiť naviac farebnú tonalitu - no a z obyčajného cvaku vznikne rozprávka ako z knihy o tisíc a jednej noci ... = NÁVOD aj pre ďalších, čo ešte nezabodovali (plus vložiť foto o 00.00:01) ;-)))))

Ak ide o odborný fotoportál, malo by ohodnotenie fotografa a jeho portfólia reálne a primerane zodpovedať jeho schopnostiam. Nesledujem tým snahu o zákaz vkladania nereálnych fotografií, ved aj ja sa v nich občas pokochám ak sú spravené pekne a sú použité vlastné podklady. Ako napr. táto foto - bola by to výborná ilustrácia do nejakej rozprávkovej knižky. Ale nemalo by byť umožnené takejto foto svojím ´ziskom´ súperiť a odrovnať naozaj poctivú fotografiu. To však už myslím nie je až tak pálčivý problém pre prevádzkovateľa fotoportálu, aby to musel riešiť. Naopak, kumulácia mnohých (aj kontroverzne ladených) ľudí na jednom mieste mu prináša za jednu réžiu lepší konzum reklamy (ale nemyslené kriticky, len ako odhad reálnej situácie) teda asi tu nemožno v tomto smere očakávať nijakú zmenu...
 
ksindy
2009-06-08 21:51:28
..ak dovolis, dodal by som este jeden priklad, ktory je ku fotografii blizsie ako hudba, kedze sa jedna tiez o pracu (aj) s obrazom a svetlom - film. reziseri (aby sme nechodili daleko po mena) ako karel zeman alebo oldrich lipsky, tito mali asi tiez daleko od ´skutocneho ´filmu, kedze nenatacali zivot taky aky ho vidno, ale pouzili vo svojich dielach fantaziu a popridavali si do svojich filmoch mnozstvo veci, ktore nemali so snimanou realitou vela spolocneho. nuz, nastastie pre Film tazko ich teda mozno brat za ´skutocnych ´ reziserov, kedze ti taketo veci nepotrebuju a nepouzivaju.... myslim to, pochopitelne, ironicky, kedze hlboko smekam pred tvorbou oboch panov. co sa tyka fotografie, myslim, ze je rozdiel snazit sa pomocu pocitacovych uprav o ´prerobenie´ nekvalitnej prace a pokusit sa o dodanie akehosi falosneho esteticna (ci ako to pomenovat) a je rozdiel pokusit sa pomocou pocitaca o dalsiu, pridanu, hodnotu k uz vytvorenej fotografii, co (nazdavam sa) je aj priklad tejto prace.
verim vsak, ze kazdy ma svoj pohlad na fotografiu a pracu s nou (co je napokon aj dobre) a neberiem ti tvoj nazor na vec ( tiez sa tu nepokusam o nejake osobne averzie:).
este by som dodal, ze manipulacia s fotografiou je stara takmer ako samotna fotografia, pravda vzdy na urovni svojej doby..
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2009-06-08 21:16:51
..dakujem vsem za pristavku a aj za foto dna, co ma v hustej konkurencii velice potesilo;)
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2009-06-08 21:14:58
príspevok od: iiii
Veď práve to pridanie blesku z toho robí tú grafiku (aj keď aj na HDR mám názor podobný Slavmirovmu). Ale je to asi podobné ako v muzike. Tiež existuje aj hudba rôznymi spôsobmi ´poskladaná´, samplovaná,... a autor možno ani nepozná noty (to ale samozrejme nebola narážka na teba). A má to svojich poslucháčov.
Skrátka je to vec pohľadu, ja to akceptujem, ale nepáči sa mi to. Myslím si ale, že ´skutoční´ fotografi (alebo je správne fotografisti ?) tieto veci nepotrebujú a ani nepoužívajú. Našťastie pre Fotografiu...
V každom prípade ťa chcem ubezpečiť, že moje slová a názory nie sú v žiadnom prípade namierené proti tebe osobne (nerád by som tu vyvolával nejaké osobné averzie). Skrátke je tu diskusia, tak som pridal svoj názor
Dobré svetlo :-)
Dakujem ti a aj slavmirovi za tento uhol pohladu, som rad ze som si ho mohol vypocut.

Dobre svetlo aj tebe, aj vsetkym:)

..ved ono, sto ludi sto chuti..ak nie viac:)
 
iiii
2009-06-08 21:08:08
príspevok od: sankiakis
Neviem ale asi ti a vam nerozumiem. Vrstvenie roznych expozicii, retus(v tomto priapade domov a stlpov) a jednoduche(nie celkom podarene) pridanie bleskov.. a sme niekde inde? To ako ozaj v tej grafike? No pekne:)
Veď práve to pridanie blesku z toho robí tú grafiku (aj keď aj na HDR mám názor podobný Slavmirovmu). Ale je to asi podobné ako v muzike. Tiež existuje aj hudba rôznymi spôsobmi ´poskladaná´, samplovaná,... a autor možno ani nepozná noty (to ale samozrejme nebola narážka na teba). A má to svojich poslucháčov.
Skrátka je to vec pohľadu, ja to akceptujem, ale nepáči sa mi to. Myslím si ale, že ´skutoční´ fotografi (alebo je správne fotografisti ?) tieto veci nepotrebujú a ani nepoužívajú. Našťastie pre Fotografiu...
V každom prípade ťa chcem ubezpečiť, že moje slová a názory nie sú v žiadnom prípade namierené proti tebe osobne (nerád by som tu vyvolával nejaké osobné averzie). Skrátke je tu diskusia, tak som pridal svoj názor
Dobré svetlo :-)
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2009-06-08 20:25:32
príspevok od: iiii
Ja tiež nie celkom rozumiem na čo je toto dobré... to už potom môžem takýto obrázok celý vymodelovať v nejakom 3D programe ... a to už sme niekde inde... Ja osobne sa prihováram za skutočnú fotografiu , ale je to asi vec názoru, Keď už tu máme tú demokraciu...
Takže nekritizujem, len som vyjadril svoj negatívny postoj k tomuto spôsobu ´robenia fotiek´...
Neviem ale asi ti a vam nerozumiem. Vrstvenie roznych expozicii, retus(v tomto priapade domov a stlpov) a jednoduche(nie celkom podarene) pridanie bleskov.. a sme niekde inde? To ako ozaj v tej grafike? No pekne:)
 
iiii
2009-06-08 20:15:30
Ja tiež nie celkom rozumiem na čo je toto dobré... to už potom môžem takýto obrázok celý vymodelovať v nejakom 3D programe ... a to už sme niekde inde... Ja osobne sa prihováram za skutočnú fotografiu , ale je to asi vec názoru, Keď už tu máme tú demokraciu...
Takže nekritizujem, len som vyjadril svoj negatívny postoj k tomuto spôsobu ´robenia fotiek´...
 
Gabrielka
2009-06-08 19:59:56
neskutocne skveleeeeeee :)
 
cvoky
2009-06-08 19:58:50
milujem búrky (keď sa dívam z okna ....)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
lochnes
2009-06-08 19:56:31
priznávam že zaujalo... ale bližšie zhliadnutie ma trošku odradilo... na oko pekné...trošku neprirodzené
Tech. kvalita: 3 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 4.67
 
2009-06-08 18:49:59
perfektne
 
MPzMT
2009-06-08 18:47:15
tak isto môj nazor, HDR len vynimocne a v poslednej dobe ho viac pouzivam pri street fote
 
2009-06-08 18:35:24
super
 
ksindy
2009-06-08 18:25:39
ja si nemyslim ze by sa nejake preteky zacali. to je trochu (podla mna) mylny nazor.vsetko sa prirodzene vyvija a takisto aj nastroje s ktorymi suvisi fenomen fotografie. praca s foto v PC (tu ale nemam na mysli ani tak HDR ako skor kolaz, montaz... rozne formy PP) a (ona ´poctiva´) fotografia - to su veci ktore spolu idu subezne a je na kazdom koho co oslovi a comu sa venuje. rovnako asi neporovnavas bezcov na 100 m a maratoncov a nerozlisujes ktory z tych dvoch je poctivy druh behu. asi skor ide o to ako kto ku tomu ´svojmu behu ´ pristupuje a ako sa ho snazi uskutocnit. aj ked maju viacere kriteria specificke, tak na druhej strane su hodnotenie a kriteria kvality, ktore platia pre obe sfery uplne rovnako a o ktore obom, v konecnom dosledku, ide (kvalita prevedenia a spracovania, kompozicia, celkove esteticke vyznenie, atd.).
 
Viktor Hronec
2009-06-08 18:06:17
No vyzerá to fajn, ale imo by to čo na fotku dorobíš nemalo byť tým čo na nej najviac ťahá pohlad. Kým to nazývaš fotografiou.
 
biker11
2009-06-08 18:03:11
bez blesku nemas?
 
Pitchka
2009-06-08 17:52:33
+
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
slavmiro
2009-06-08 17:08:39
príspevok od: sankiakis
Preco kam smeruje? Je tak dolezite primarne poslanie hdr? Ked sa da vyuzit nech sa vyuziva ved je jedno kde ci v protisvetle alebo niekde inde. Hdr nieje poctiva foto? Na to su nejake kriteria? Ja som tu pozuzil dva rawy hornu a dolnu polovicu a na obe som pridal tonal contrast lebo sa mi to tak pacilo. K bleskom; Tie som pridal len tak ze skusim ako to cele bude vyzerat, robil som to prvy krat takze to isto nieje realisticke, urcite keby tam ten blesk udrel svetlo by bolo celkom ine. Moj zamer nebol vytvorit realne blesky ale ozivit nimi fotku. Nic viac nic menej. Dakujem za koment a kritiku.
dobre filozofujes, baratom.. :)
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2009-06-08 17:02:01
príspevok od: Amigo
Toto uz nie je fotka. PC, PC a este raz PC. Trend na tomto portali je vsak uz dlhsiu dobu takyto. Takze preteky sa zacali. Zial nie vo foteni.
... pekne, ale neoslovilo.
Je to potom grafika? Alebo? Uprava rawu a zmena kontrastu znamena, tak odteraz uz niesom fotka? Ci? :)
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2009-06-08 16:59:51
príspevok od: slavmiro
podla mna praca v PC, je to aj spravne priznane v Teme montaz/kolaz. Ten blesk by mal ziarit 100nasobne viac, lebo diera v mrakoch v pozadi ma vacsiu svetelnost. Ci nie?

Trocha filozofovania: Kam vsetko toto smeruje? Pozeram ze dnes uz takmer kazda krajina je HDR, pritom primarne poslanie HDR je pomoct vylepsit rozsah snimaca, napr. v ostrom protisvele ale k HDR sa uchyluje koli lubivemu efektu coraz viacej autorov ak ked to zaber vobec nepotrebuje. To poctive foto zanikne?
Preco kam smeruje? Je tak dolezite primarne poslanie hdr? Ked sa da vyuzit nech sa vyuziva ved je jedno kde ci v protisvetle alebo niekde inde. Hdr nieje poctiva foto? Na to su nejake kriteria? Ja som tu pozuzil dva rawy hornu a dolnu polovicu a na obe som pridal tonal contrast lebo sa mi to tak pacilo. K bleskom; Tie som pridal len tak ze skusim ako to cele bude vyzerat, robil som to prvy krat takze to isto nieje realisticke, urcite keby tam ten blesk udrel svetlo by bolo celkom ine. Moj zamer nebol vytvorit realne blesky ale ozivit nimi fotku. Nic viac nic menej. Dakujem za koment a kritiku.
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2009-06-08 16:51:20
príspevok od: pawlus333
kedy to bolo pred vcerom ked bola v BS taka burka??? Ozaj pekne :-)
Fotene minuly alebo predminuly tyzden za realtivne slnecneho dna:)
 
ivankortis
2009-06-08 15:50:00
tak toto je vec
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Noro74
2009-06-08 14:58:14
super, ale laik, ako ja spozná že to nie je originál foto aj podľa neosvetlenej vrchnej časti strechy a hlavne tej ´cibule-zvonice´. ak by tam totiž udrel blesk tak je určite osvetlená minimálne ako strieška na prednej nízkej vežičke.
 
Tomyno
2009-06-08 14:53:44
...pekna hrajka ;)...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
bleky
2009-06-08 14:35:22
myslim, ze to zaujalo a zaujme dost ludi, mna tiez priam ohurilo, je to dobra praca, aspon efekt a snazenie vyslo, myslim ze aj toto treba vediet, patri to do repertoaru fotografa, dobre
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
noiseless
2009-06-08 14:05:40
suhlas ... je to dost upravovane ... ten blesk urcite takto nesiel do toho kostola ...
 
arnie175
2009-06-08 13:50:54
poctive foto nezanikne, HDR pouzivam na cca 5 percentach mojich fotografií:-)
 
FeroHorecny
2009-06-08 13:19:00
velmi kontroverzne
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
FeroHorecny
2009-06-08 13:17:52
Suhlasim s tebou, na druhej strane musime dat poctivemu foto sancu porazit HDR v otvorenom boji :)
 
pawlus333
2009-06-08 12:54:01
kedy to bolo pred vcerom ked bola v BS taka burka??? Ozaj pekne :-)
 
IO-NR
2009-06-08 12:47:11
Trocha prehnana, no stale celkom prijemna uprava (ked clovek nad fotkou prilis dlho nepremysla).....fajn;)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
VrbiM
2009-06-08 12:46:02
Pekné foto, ale plne súhlasím so slavmirom
 
Amigo
2009-06-08 12:32:45
Toto uz nie je fotka. PC, PC a este raz PC. Trend na tomto portali je vsak uz dlhsiu dobu takyto. Takze preteky sa zacali. Zial nie vo foteni.
... pekne, ale neoslovilo.
 
kooratko
2009-06-08 12:00:31
mne sa to paci... velmi pekne prevedenie... zaujalo!
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
2009-06-08 12:00:09
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
Lu2nek
2009-06-08 11:50:55
:) Dobrá práce. Jenom mi nesedí horní polovina mraků.
 
E-Peter
2009-06-08 10:57:09
aj ked je to kolaz tak dost podarena...mna ta fotka hned zaujala
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Gino
2009-06-08 10:48:40
Duffam, ze adept na foto mesiaca :-) 20/21


 
vorec
2009-06-08 10:38:07
Bez mucenia priznavam ze hej oku to ako-tak zalahodilo, ale inak ma to vobec neoslovilo.
 
slavmiro
2009-06-08 10:24:05
podla mna praca v PC, je to aj spravne priznane v Teme montaz/kolaz. Ten blesk by mal ziarit 100nasobne viac, lebo diera v mrakoch v pozadi ma vacsiu svetelnost. Ci nie?

Trocha filozofovania: Kam vsetko toto smeruje? Pozeram ze dnes uz takmer kazda krajina je HDR, pritom primarne poslanie HDR je pomoct vylepsit rozsah snimaca, napr. v ostrom protisvele ale k HDR sa uchyluje koli lubivemu efektu coraz viacej autorov ak ked to zaber vobec nepotrebuje. To poctive foto zanikne?
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 5.33
 
Danielst
2009-06-08 10:13:51
V správnom čase na správnom mieste ,alebo perfektná práca pri pc. Jedno aj druhé je za jedna.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
kiso188
2009-06-08 09:29:39
Je to perfektné. Pekný moment. Páči sa mi to.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
AnnaM
2009-06-08 09:29:32
Super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
slawmi
2009-06-08 09:14:50
super trooper.....
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
xerion
2009-06-08 09:08:30
pekné
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
BlaDeSK
2009-06-08 09:04:23
Super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
2009-06-08 08:48:18
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
webfotos
2009-06-08 08:42:46
Pekna fotka, ak je to takto odfotene, tak super, ak fotomontaz, tak celkom podarena
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
smoulinka 979
2009-06-08 08:34:46
krasne a strasidelne..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
markato1
2009-06-08 08:13:15
super momentka,nieje co dodat
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
tagrav
2009-06-08 07:15:28
Tak toto už je bomba! Gratulujem!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
daniela-4
2009-06-08 06:56:27
fantazia...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
goeldi
2009-06-08 01:46:55
len som cumela, kym som si nevsimla tu kolaz:-)skvele svetlo a oblaky
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Rob_A
2009-06-08 00:32:03
fuuha, tak toto uz hej... dost dobre
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
kekso
2009-06-08 00:30:24
pekne
 
paloo
2009-06-08 00:25:42
fajnove..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
attila.farkas
2009-06-08 00:23:48
super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
lienka82
2009-06-08 00:19:28
fu, dobreee, mne sa paci
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
zezo
2009-06-08 00:18:15
noooo, zaujalo :-)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
2009-06-08 00:14:10
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
 
Fotoaparát: Canon EOS 450D
Pridané: 2009-06-08 00:12:47
Na kritiku: 2009-06-08 00:12:47
Miesto:
Témy: architektúra, krajina, montáž / koláž
Vsetky Vase komenty a body ma potesia;) diik:D