Kvapka - to kus nehy ...

Body: 62.00    Videnia: 3183    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
stevika
2010-03-17 19:08:51
Ako si si všimol, ja milujem kvapôčky na fotkách, takže mne sa páči.
Hoci k popisu mi to nesedí, lebo si dal dôraz na tú značku, ktorá ma veľkosťou a ostrosťou ťahá viac na svoju stranu :)

Básnička krásna za 21 :)))
 
2010-02-17 23:27:27
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
2010-02-17 22:15:07
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
om7aqa
2010-01-12 21:44:02
podľa mňa a je to OK.
K fotke - zaujal ma náhľad :) v prvom momente som myslel že je to reliéf hlavy (tá hrča na strome) - po rozkliknutí sa mi to len potvrdilo - TOTO zaujalo mňa.
 
sunajn
2009-06-28 04:33:21
Hmm... mňa to neoslovuje. Asi mám dušoprázdno...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2009-06-26 06:05:00
príspevok od: alegrita
ako laik mozem povedat len ze viac by som nechala vyniknut tie kvapky rosy nez ten strom...takto mi to pride trochu nudne
V tomto podaní (zámerom bolo mať v zábere aj/aj) to nie je možné. ja som to v popise aj podrobnejšie opísal. Značka je pár cm pred objektívom a kvapky paár metrov ... ak preostríš na kvapky, úplne zaniknú, budú v tej dialke drobné, splynuté s konárom, nežiariace, iba rozostrenie im dodá tú auru, široký svetelný kruh ako to je teraz. Bolo by viodno ostré tenké konáriky a za nimi ostrú budrinu, suchú jednofarebnú trávu, záber úplne o ničom. Zdôraznil som, že foto bolo robené akoby doplnková reportáž k téme, k turistickej akcii počas ´behu´ - akoby foto k textu, nie text dodatočne k bezcieľne cavknutej ružovučkej foto s ružovým filtrom ;-)

A detail kvapky - makro sa dá perfektne namakať, ale takých foto je na mraky. Mne šlo o tú značku súčasne. Naviac fotené v rýchlosti na spoločnej túre a aj s obyčajným detailokm kvapky ako macrom sa treba kus aj pohrať, presne ho zaostriť, aby za niečo stálo.
 
alegrita
2009-06-24 14:37:59
ako laik mozem povedat len ze viac by som nechala vyniknut tie kvapky rosy nez ten strom...takto mi to pride trochu nudne
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 4 | Impakt: 5 | Priemer: 5.00
 
2009-06-23 11:33:11
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
izzino
2009-06-23 10:24:39
pekne prijemne.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
2009-06-22 22:21:59
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
2009-06-22 21:24:17
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2009-06-22 21:08:13
Kamoš, nič v zlom, ale asi si sa sekol, nie?
Toto nie je za prve v tope a za druhe tvoj koment o mrakoch a rastlinach dáva tusšiť že si si celkom zmýlil adresu fotografie do ktorej si tento naklonovaný pomýlený text chcel vložiť... ale aspoň je zábava, možno sa tam u vás pije? ;-)))
 
SteveS
ocenenie redakciou 2009-06-22 21:01:39
veľmi veľa záleží od svtela, od slnka, ak je platsické., dá sa to zrobiť. Ale ja nemôžem radiť, lebo ani len kvapky poriadne nafotiť neviem ;-))) Aspoň z tej fotky to tak iste vyzerá ;-) Ak si rosu fotila ako normálne macro, teda ostro a detailne, nemal by byť problém. Snaž sa urobiť do archívu vždy oba možné protichodné varianty a doma sa rozhodneš čo ťa viac osloví. Hladať nerušivé miesto s peknou kompozíciou, mierne proti svetlu aby sa kvapky jagali a odrážali lúče či svetlo.
1) S malou hĺbkou ostrosti, zasnenú fotku, detail jednej, dvoch kvapiek - maximálne nazoomovať, minimálne clonové číslo, čas primerane aby bola žiadaná expozícia (tmavosť záberu).
2) S veľkou hĺbkou ostrosti - zachytený celý zarosený povrch a nad postriebrenou rosou dominuje konkrétna krajina (i keď samozrejme mierne rozostrená) - maximálne odzoomovať (široké ohnisko), čo najvyššiu clonu a primerane nastaviť čas aby bola správna expozícia.
V rámci možností ešte nastavíš Bracketing (cvakne tzri krát, automaticka aj jeden svetlejší a jeden tmavší záber) a doma to vytriediš.
 
2009-06-22 20:55:15
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2009-06-22 20:51:10
Aj tebe vdaka za pochopenie, je mi úplne jasné že osobitne by nezaujala a že aj takto vätšinu ľudí nezaujme. Osobitne by ani mňa, aj keď v nej aj osobitne nejaký (malý) potenciál, posolstvo vidím :-)) Ponúkol som to pre tým, čo sa do toho vedia vžiť...
 
2009-06-22 17:34:46
velmi zaujimava fotka, skvela basen, vyborne odprezentovane, autor s dusou :-)
 
kucerawa
ocenenie redakciou 2009-06-22 10:14:12
mňa minule zarána na turistike na Roháčoch oslovila podobne rosa odrážajúca ranné slnečné lúče a tak som sa hodila na kolená a začala fotiť, potom som si ľahla úplne, váľala som sa v tej rose a skúšala rôzne pohľady a urobila som asi 100 pokusov o zachytenie toho, čo som videla...ale nedarilo sa :(
jednoducho oko to vidí inak...alebo ja to neviem odfotiť :D
kto vie fotiť rosu, sem s radami!
 
Cako
ocenenie redakciou 2009-06-22 10:13:23
mas pravdu,ide z toho pribeh viem si presne predstavit ako idem okolo toho stromu...ma to nieco do seba,aj ked pre niekoho pripada fotka ako obycajna...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
stani08
2009-06-22 09:24:49
ok :DD tak som to aj chapal
 
Marcel Rebro
2009-06-22 08:52:05
fotka fakt trosku (ale len trosku ;-)) tuctva ale spolu s komentom a basnickou ako celok velmi (trosku viac nez velmi ;-)) dobre ...

... mam rad pribeh k fotke a sam casto aj pribehy davam ... aj ked torsku z ineho sudka ;-)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
adamk
2009-06-22 07:38:20
pekna fotka pekny pribeh
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
2009-06-22 01:27:33
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2009-06-22 01:25:43
Samozrejem máš pravdu, s tým počítam a bez príbehu by som ju ani nevložil a to uvádzam aj v popise - že možno kus obyčajná fotka ;-)

Ale je tu na spestrenie žánru a každý s ňou môže naložiť ako uzná za vhodné, negatívnemu názoru sa neurazím, v pohode. Môže viacerým začiatočníkom pomôcť vôbec v orientácii sa, ako a čo je nožné realizovať v rýchlosti v teréne, bez siahodlhej prípravy a režírovania.
 
2009-06-22 01:20:52
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2009-06-22 01:15:26
príspevok od: stani08
toto je tazky zaber presne ako si ho opisal ako pokus o nievo vynimocne sa ti podaril je mi aj tazke ho hodnotit ja osobne uz keby som sa rozhodolo pre tento zaber mozno by som volil menej toho stromu v poredi alebo volil iny motiv spolu do sinchromu s tym odleskom tak aby tie kvapky ostali alebo boli viac dominantnejsie alebo aby ich bolo v zabere viac
Samozrejme že tvoj názor beriem, ale výsledok vždy formujú okolnosti.

Nakoniec by som znova volil túto formu... zbližšia by to boli už len guľky, zdiaľky sa naopak celkom stratili a mne šlo o spojenie toho čo som cítil a videl s tým, čo sme všetci spolu robili - turistiku. Chcel som fotku zapadajúcu do cyklu z našej akcie...
 
Iwn*
ocenenie redakciou 2009-06-22 01:01:02
Pekný popis, ako si si svoj záber ´prežil´...
Zakomponovanie tej turistickej značky sa mi veľmi páči,
žltá to pekne oživuje a ozvláštňuje.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
stani08
2009-06-22 00:49:59
jasne este 3x7 za popis a 3x10 za basen :DDDDD
 
stani08
2009-06-22 00:48:52
toto je tazky zaber presne ako si ho opisal ako pokus o nievo vynimocne sa ti podaril je mi aj tazke ho hodnotit ja osobne uz keby som sa rozhodolo pre tento zaber mozno by som volil menej toho stromu v poredi alebo volil iny motiv spolu do sinchromu s tym odleskom tak aby tie kvapky ostali alebo boli viac dominantnejsie alebo aby ich bolo v zabere viac
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Koritko_Erik
2009-06-22 00:48:45
dobrý nápad pekné aj text
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 2,8
Expozícia: 1/1000 sec
ISO: 500
Fotoaparát: Sony Cyber-shot DSC-F828
Pridané: 2009-06-22 00:37:25
Na kritiku: 2009-06-22 00:37:25
Miesto:Slovenský raj - juh / Dobšinský kopec
Témy: krajina, príroda, zátišie
Albumy: ZÁTIŠIA , DETAILY

Kvapka, to kus nehy,
to príbeh bezbrehý
o nekonečnom cykle života.
Zabudneš čo je to lopota
keď vidíš ju zrána visieť v slnečnom svite,
sťa dúhu v neba kolorite,
keď ako dar z nebies znesie sa
by poláskala tvoje ego aj dušu.
Akoby by pravila, že to TY si jej vyvolený,
čo smieš vidieť ju, či nahý, či zahalený,
v závoji ranného oparu a hmiel...
SteveS

Obyčajná, až nudná foto ... s "príbehom" urobená doslova v behu. Podľa vlastnej "réžie" a konkrétneho zámeru. Asi nikoho na prvý pohľad neočarí, je nutné prečítať popis, ktorý s fotkou úzko súvisí. Je robená ako sprievodná foto ku konkrétnej akcii a článku/textu. Ak vás ani po popise neosloví, prosím ju obísť a nehodnotiť, vyslovene nebola robená na efekt ani výnimočnosť :-)

Skoro ráno na spoločnej turistike sme vyšli na čistinku a zbadal som ako sa v lúčoch slnka trblietajú vodné kvapky, visiace na konárikoch ako hviezdičky na vianočnom stromčeku. Z praxe už viem, že to je počas chôdze na spoločnej túre ťažký motív, aspoň v tom smere ako som to chcel nafotiť ja.

ZÁMERNE som NECHCEL fotiť macro detail kvapky, tých je nafotených na mraky a je to relatívne ľahké. Chcel som zachytiť CELKOVÚ videnú ATMOSFÉRU v CELEJ (!) krajine ako takú... Na takýto záber z vätšej diaľky sú ale kvapky veľmi malé a nenápadné. Na klasickej fotke splynú s konárom, pôsobia nevýrazne a ani zďaleka fotka nevyžaruje to, čo človek vidí v tom jemnom opare za úsvitu reálne okom. Treba hodne skúšať, nájsť vhodný uhol aj hĺbku ostrosti a to už nie je parketa pre fotografa "utekajúceho" s ostatnými počas spoločnej túry. Ale riskol som to urobiť v rýchlosti a na prvý pokus. Kvapky som zámerne silne rozostril tak, aby okolo seba vytvorili svetelné guličky, zvýraznil ich samotný jas a súčasne zachytil symbol turistiky, farebnú značku. Nešlo to ideálne, strom bol veľký a ak je v zábere značka (pár cm pred objektívom), guličky sú ešte stále dosť malé. Ak som kvapky naopak viac nazoomoval mimo značky, boli dominantné ale značka, ktorú som tam chcel mať by nebola v zábere... táto foto bol jediný kompromis, ktorý sa mi počas rýchleho prestavovania zoomu zazdal prijateľný. Kompromis, lebo som sledoval oba motívy súčasne - ZDOKUMENTOVANIE celkovej atmosféry na KONKRÉTNEJ TURISTICKEJ akcii... Nešlo mi o efekt a sólo macrozáber jagajúcej kvapky.

Z uvedeného dôvodu v zábere zostala vkomponovaná aj farebne výrazná turistická značka, ktorá záber "rozširuje" o väčšiu farebnú aj priestorovú hĺbku. V postprocese (PP) som ešte realizoval orez - vylúčil hluché plochy, pootočením zdôraznil zbiehanie sa línií po uhlopriečkach z oboch spodných rohov a snažil sa tak usmerniť pozornosť z dvoch rôznych motívov do jedného spoločného zámeru a cieľa. Je to kvázy fotka na "zákazku" dľa konkrétneho zámeru ako ukážka realizácie jednej z mnohých možností. Táto fotka sprevádza článok o priebehu túry a naopak, ju zas sprevádzajú rýmy, ktoré som dodatočne doplnil zatým ako ma kopla múza :-) K rýmom by sa hodila ešte viac detailnejšia hra jagavých svetielok či detailný makrozáber kvapiek.

.