Človek

Body: 187.00    Videnia: 3493    Páči sa: 1

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
wommann
2010-04-03 09:25:19
Ta fotka je nádherná...peníze jim nedávám....ale občes se stavím u nich doma....pokecáme,zasmějeme se,donesu ciga nebo boty....zrovna včera jsem jim naložila plnou kárku dřeva a železa...když jedu s kočárkem po městě zdraví už z dálky...prostě je beru jako všechny ostatní...sou to lidi,který maj charakter...i když si daj to pivinko navíc,nemaj barák plnej zbytečnejch krámu...sou naprosto svobodný....život berou,tak jak je
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Gelko
2010-03-19 00:28:50
ujo nema chybu a fotka tiez nie
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
BATKYTOMI
2010-02-01 09:01:51
super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
fotografik
2009-12-15 16:47:46
Niet čo komentovať...foto hovorí sama...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
arpi
2009-12-12 06:30:38
mne sa paci takato farebna - teda cerveno seda :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
stivi13
2009-12-12 00:38:25
príspevok od: Anena
Vydarena fotka, pekne farby.
ďakujem. nakoniec som rád že som ju nedal v čiernobielej.
 
Anena
2009-12-12 00:35:02
Vydarena fotka, pekne farby.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Anena
2009-12-12 00:33:24
Paci sa mi Tvoja reakcia Samantha
 
stivi13
2009-12-12 00:00:35
príspevok od: kralik_j
ten tamron kresli nadherne..
https://www.vivo.sk/photos/186483/bezdomovec originál fotky. (trošku sa pomachrujem) uži si to ;-) no je pravda že kreslí nádherne. ale foto je vytianutá z raw upravená pomocou HDR + preostrovanie
 
leto
2009-12-11 23:36:55
Po technickej stránke dokonalé,pekne je zladený,môj impakt z foto je teda,dobrý portrét,ak by som mal citat vsetko to pod foto,strávim nad tým večer,ich problematiku poznám,je to nadlho,rovnako ako debaty o nej,ja len,citlivy pristup ku kazdeme cloveku je dolezity,a to je jedno o kom sa vraví,a myslím že autor neporušil žiaden kódex,ale niečo asi pochopil,,,
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
stivi13
2009-12-11 23:34:48
v pohode ;-)
 
stivi13
2009-12-11 23:32:26
príspevok od: Koma
Fajn portrét, a vieš čo ? ...so svojou pleťou a sivou bradou x čapica , kabát + asi šál x sveter ...chlapík je neskutočne perfekt farebne zladený. ...+ pozadie .Dobrá fotka.
:-D kamarát mi povedal. ten chlapík má štýl! preto som ho nechal vo farbách. hoci aj BW verzia je pekná.
 
Samantha
2009-12-11 23:16:21
príspevok od: stivi13
dobrý večer. Prišiel som z práce. Od rána som nebol na nete lebo v práci si to nemôžem dovoliť. Pracujem ako predavač v športovom obchode a celí deň s úsmevom na tvári predávam boty za 18€ cigáňom čo prídu z vedľajšej stavby a hneď potom predám dva páry NIKE SHOX (jeden pár za 160 €) nejakému mafiozovi. no je mi jedno komu som ich predal. nie že by som to bral ako pracovné nariadenie ale preto že mi nerobí problém komunikovať s hocikým. V deň Keď som sa rozhodol odfotiť túto foto som bol inšpirovaný podobnou. Proste on bol prví bezomovec na ktorého som v ten deň natrafil, pardon teda druhý. ten prvý bol taký opitý že spal a na tvári mal čiapku. Je pravda že v prvom momente som šiel za úspechom ale mám aj cit preňho. povedal som si... však mu dám za odmenu drobné aby sme boli šťastnejší obaja. Však na tom nieje nič zlé. ČI? Len ma zarazila jeho reakcia. No nal smolu som pred výplatou po vianočných nákupoch s denným rozpočtom 5,50 € do 20.12. a v tedy som si ešte musel kúpiť lístok na električku. Spravil som niečo za niečo. myslím že som nespravil zlí skutok. ďakujem za komenty. z každého som si niečo zobral.
teda ak to tak znelo.
 
Samantha
2009-12-11 23:16:04
príspevok od: stivi13
dobrý večer. Prišiel som z práce. Od rána som nebol na nete lebo v práci si to nemôžem dovoliť. Pracujem ako predavač v športovom obchode a celí deň s úsmevom na tvári predávam boty za 18€ cigáňom čo prídu z vedľajšej stavby a hneď potom predám dva páry NIKE SHOX (jeden pár za 160 €) nejakému mafiozovi. no je mi jedno komu som ich predal. nie že by som to bral ako pracovné nariadenie ale preto že mi nerobí problém komunikovať s hocikým. V deň Keď som sa rozhodol odfotiť túto foto som bol inšpirovaný podobnou. Proste on bol prví bezomovec na ktorého som v ten deň natrafil, pardon teda druhý. ten prvý bol taký opitý že spal a na tvári mal čiapku. Je pravda že v prvom momente som šiel za úspechom ale mám aj cit preňho. povedal som si... však mu dám za odmenu drobné aby sme boli šťastnejší obaja. Však na tom nieje nič zlé. ČI? Len ma zarazila jeho reakcia. No nal smolu som pred výplatou po vianočných nákupoch s denným rozpočtom 5,50 € do 20.12. a v tedy som si ešte musel kúpiť lístok na električku. Spravil som niečo za niečo. myslím že som nespravil zlí skutok. ďakujem za komenty. z každého som si niečo zobral.
to je dobre.
viem, ze som zovseobecnovala, nebolo to myslene ako osobna inzultacia. a ak ano, tak sa ospravedlnujem.
 
Koma
ocenenie redakciou 2009-12-11 23:15:43
Fajn portrét, a vieš čo ? ...so svojou pleťou a sivou bradou x čapica , kabát + asi šál x sveter ...chlapík je neskutočne perfekt farebne zladený. ...+ pozadie .Dobrá fotka.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Gino
2009-12-11 22:44:09
dobré ...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
stivi13
2009-12-11 22:24:33
príspevok od: debilis
ja by som to skorej nazval, že trafená hus práve zagágala ;-)
aaaaaaaaaaaaaaaach. načo? ;-)
 
stivi13
2009-12-11 22:22:20
príspevok od: Samantha
Apropos, volá sa Ján.
dobrý večer. Prišiel som z práce. Od rána som nebol na nete lebo v práci si to nemôžem dovoliť. Pracujem ako predavač v športovom obchode a celí deň s úsmevom na tvári predávam boty za 18€ cigáňom čo prídu z vedľajšej stavby a hneď potom predám dva páry NIKE SHOX (jeden pár za 160 €) nejakému mafiozovi. no je mi jedno komu som ich predal. nie že by som to bral ako pracovné nariadenie ale preto že mi nerobí problém komunikovať s hocikým. V deň Keď som sa rozhodol odfotiť túto foto som bol inšpirovaný podobnou. Proste on bol prví bezomovec na ktorého som v ten deň natrafil, pardon teda druhý. ten prvý bol taký opitý že spal a na tvári mal čiapku. Je pravda že v prvom momente som šiel za úspechom ale mám aj cit preňho. povedal som si... však mu dám za odmenu drobné aby sme boli šťastnejší obaja. Však na tom nieje nič zlé. ČI? Len ma zarazila jeho reakcia. No nal smolu som pred výplatou po vianočných nákupoch s denným rozpočtom 5,50 € do 20.12. a v tedy som si ešte musel kúpiť lístok na električku. Spravil som niečo za niečo. myslím že som nespravil zlí skutok. ďakujem za komenty. z každého som si niečo zobral.
 
stivi13
2009-12-11 22:21:37
príspevok od: atiart
.... áno foktka je dobrá , a čo som nazval úbohosťou to o riadok nžšie som napísal v rakcii užítelke millana ... dík za pochopenie...
dobrý večer. Prišiel som z práce. Od rána som nebol na nete lebo v práci si to nemôžem dovoliť. Pracujem ako predavač v športovom obchode a celí deň s úsmevom na tvári predávam boty za 18€ cigáňom čo prídu z vedľajšej stavby a hneď potom predám dva páry NIKE SHOX (jeden pár za 160 €) nejakému mafiozovi. no je mi jedno komu som ich predal. nie že by som to bral ako pracovné nariadenie ale preto že mi nerobí problém komunikovať s hocikým. V deň Keď som sa rozhodol odfotiť túto foto som bol inšpirovaný podobnou. Proste on bol prví bezomovec na ktorého som v ten deň natrafil, pardon teda druhý. ten prvý bol taký opitý že spal a na tvári mal čiapku. Je pravda že v prvom momente som šiel za úspechom ale mám aj cit preňho. povedal som si... však mu dám za odmenu drobné aby sme boli šťastnejší obaja. Však na tom nieje nič zlé. ČI? Len ma zarazila jeho reakcia. No nal smolu som pred výplatou po vianočných nákupoch s denným rozpočtom 5,50 € do 20.12. a v tedy som si ešte musel kúpiť lístok na električku. Spravil som niečo za niečo. myslím že som nespravil zlí skutok. ďakujem za komenty. z každého som si niečo zobral.
 
stivi13
2009-12-11 22:21:09
príspevok od: atiart
...... neviem kto to fotografoval, ani sa nato nepozriem , ten portrét aj s popisom pri največšej úcte k snahe fotgrafiii street hollmess , je úbohosťou .. prepáč ...
dobrý večer. Prišiel som z práce. Od rána som nebol na nete lebo v práci si to nemôžem dovoliť. Pracujem ako predavač v športovom obchode a celí deň s úsmevom na tvári predávam boty za 18€ cigáňom čo prídu z vedľajšej stavby a hneď potom predám dva páry NIKE SHOX (jeden pár za 160 €) nejakému mafiozovi. no je mi jedno komu som ich predal. nie že by som to bral ako pracovné nariadenie ale preto že mi nerobí problém komunikovať s hocikým. V deň Keď som sa rozhodol odfotiť túto foto som bol inšpirovaný podobnou. Proste on bol prví bezomovec na ktorého som v ten deň natrafil, pardon teda druhý. ten prvý bol taký opitý že spal a na tvári mal čiapku. Je pravda že v prvom momente som šiel za úspechom ale mám aj cit preňho. povedal som si... však mu dám za odmenu drobné aby sme boli šťastnejší obaja. Však na tom nieje nič zlé. ČI? Len ma zarazila jeho reakcia. No nal smolu som pred výplatou po vianočných nákupoch s denným rozpočtom 5,50 € do 20.12. a v tedy som si ešte musel kúpiť lístok na električku. Spravil som niečo za niečo. myslím že som nespravil zlí skutok. ďakujem za komenty. z každého som si niečo zobral.
 
stivi13
2009-12-11 22:07:19
príspevok od: Jehry
stivi13+++, prekvapil si ma
ďakujem. cením si to.
 
stivi13
2009-12-11 22:00:01
príspevok od: Tomáš Machara
Paradny portret! Mne ten komentar na rozdiel od inych nevadi. Niekto asi cita medzi riadkami a nepochopil textu, ze ten, kto si za to pytal peniaze bol dotycny pan na fotke a nie autor mal umysel vofitit za odmenu.
bingooooooooo!
 
Jehry
2009-12-11 21:45:54
stivi13+++, prekvapil si ma
 
Jehry
2009-12-11 21:40:01
Komentáre dolu som nečítal,lebo ich je veľa, k portrétom sa byčajne nevyjadrujem, ale tento má istú výpovednú hodnotu. Zaujalo.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
peterkan
2009-12-11 21:12:37
pekna fotka, super detaily
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 5 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
2009-12-11 18:30:11
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
LuboLX
2009-12-11 17:19:38
Dal si mu dosť...(čo je dosť?)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
atiart
2009-12-11 15:56:44
príspevok od: debilis
nejdem už ďalej rozvíjať debatu, kt. sa sem nepatrí ;-) a zase si robíš predsudky, pretože vôbec nevieš čo mi robí radosť... prajem ti krásny piatkový deň...
.... trafená hus práve zagágala :))) pekný víkend Ti prajem :)
 
debilis
2009-12-11 15:51:33
príspevok od: atiart
.... ja Ti to neberiem, nech sa Ti ujde kus radosti :)))
nejdem už ďalej rozvíjať debatu, kt. sa sem nepatrí ;-) a zase si robíš predsudky, pretože vôbec nevieš čo mi robí radosť... prajem ti krásny piatkový deň...
 
atiart
2009-12-11 15:48:35
príspevok od: debilis
ja by som to skorej nazval, že trafená hus práve zagágala ;-)
.... ja Ti to neberiem, nech sa Ti ujde kus radosti :)))
 
debilis
2009-12-11 15:44:29
príspevok od: atiart
....... nikto ntu okrem Teba o žiadných predsúdkoch nehovoril ...
ja by som to skorej nazval, že trafená hus práve zagágala ;-)
 
atiart
2009-12-11 15:42:23
príspevok od: debilis
A ČO KEBY SA TU VYJADRUJETE K FOTKE? NIEKTORÍ TU OSOČUJETE AUTORA, AKO KEBY STE BOLI PRI TOM, AKO HO FOTIL. POČULI STE TÓN AKÝM SA ROZPRÁVALI? VIDELI STE, AKO SA NA SEBA POZERALI? NIE? TAK SI ZAHRYZNITE DO JAZYKA A SVOJE ÚBOHÉ PREDSUDKY CHOĎTE RIEŠIŤ NA NEJAKÉ MIESTO NA TO URČENÉ, NIE TU!
....... nikto ntu okrem Teba o žiadných predsúdkoch nehovoril ...
 
kralik_j
2009-12-11 15:28:25
ten tamron kresli nadherne..
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2009-12-11 14:52:26
Dedo mraz prezleceny za bezdomovca? Skoda ze si dal ostrihat bradu.fajn portret ;o)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
maTTo_corp
2009-12-11 14:50:30
dobrá TK....fajn :)
 
atiart
2009-12-11 14:46:16
príspevok od: tomas80
Tohto cloveka poznam, pracoval som isty cas s bezdomovcami, je to tazky alkoholik a nie prilis cestny clovek...
... no vidíš, tu je veta , o čom som písal v mojom prvom prísprvku .... Ty sa cítiš byť čestným ??? práve si zneužil svoju pracovno internú informáciu o človeku , ktorý tebou teraz, aj s fotogrfom bol zneužitý ... práve nás čítá 600 užívatelov , vieš či medzi nimi ne je práve jeho syn, dzera, vnuk, alebo hockto , ktorý po tej tvojej vete isteže nebude sa pozerať milo na fotografov na ulici ... považujem to za dosť krutú hru voči bezbrannému ... keby som tu dal fotku niektorého vladného predstavitela s popisom o jeho nečestnosti a že ako okradává štát a nás danovníkov , tak verým že len tak by mi to neprešlo , bolo by to urážkou na cti ktorú by som musel na súde dokazovať ... dakuujem za pochopenie ...
 
debilis
2009-12-11 14:44:38
A ČO KEBY SA TU VYJADRUJETE K FOTKE? NIEKTORÍ TU OSOČUJETE AUTORA, AKO KEBY STE BOLI PRI TOM, AKO HO FOTIL. POČULI STE TÓN AKÝM SA ROZPRÁVALI? VIDELI STE, AKO SA NA SEBA POZERALI? NIE? TAK SI ZAHRYZNITE DO JAZYKA A SVOJE ÚBOHÉ PREDSUDKY CHOĎTE RIEŠIŤ NA NEJAKÉ MIESTO NA TO URČENÉ, NIE TU!
 
cathrin
2009-12-11 14:18:30
K fotke: vadí dotyk kapucne s okrajom fotky, inak veľmi dobrý portrét.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Samantha
2009-12-11 14:02:41
príspevok od: Tomáš Machara
Samantha, prepac, ale myslim, ze zachadzas pridaleko s tym chytanim sa za slovicka...mozno sa to vola pracovna deformacia. To, ze teba nadriadeny usmernuje ako formalne vyjadrit svoje myslienky, nezmanema, ze tu zacnes poucat aj ty uzivatelov, ktory slobodne vyjadria svoj nazor/ skusenost a nijako sa tym nikoho nedotknu. Ze mas s tym vyjadrenim ty problem, to si musis vyriesit asi len sama so sebou, pretoze si uvedom, ze na tomto fore niesi v praci, ludia tu mozu komunikovat na neformalnej urovni a preto nemusia hladiet na kazde jedno slovicko, ktore napisu. Nabuduce sa skor zamysli nad vyznamom povedaneho.
ok.
 
Tomáš Machara
2009-12-11 14:00:33
Samantha, prepac, ale myslim, ze zachadzas pridaleko s tym chytanim sa za slovicka...mozno sa to vola pracovna deformacia. To, ze teba nadriadeny usmernuje ako formalne vyjadrit svoje myslienky, nezmanema, ze tu zacnes poucat aj ty uzivatelov, ktory slobodne vyjadria svoj nazor/ skusenost a nijako sa tym nikoho nedotknu. Ze mas s tym vyjadrenim ty problem, to si musis vyriesit asi len sama so sebou, pretoze si uvedom, ze na tomto fore niesi v praci, ludia tu mozu komunikovat na neformalnej urovni a preto nemusia hladiet na kazde jedno slovicko, ktore napisu. Nabuduce sa skor zamysli nad vyznamom povedaneho.
 
Tomáš Machara
2009-12-11 13:52:57
Paradny portret! Mne ten komentar na rozdiel od inych nevadi. Niekto asi cita medzi riadkami a nepochopil textu, ze ten, kto si za to pytal peniaze bol dotycny pan na fotke a nie autor mal umysel vofitit za odmenu.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
fuuzi
2009-12-11 13:47:30
P.S. zaujimalo by ma akoby hodnotili ludia, keby v popise bolo napisane: tazky zivot v gulagoch, miesto: sibir. (5.8 sa mi zda malo oproti inym nahratym kravinam ktore maju 6.5)
 
fuuzi
2009-12-11 13:43:37
velmo pekna fotka, pre mna ma silny impakt cloveka oslahaneho zivotom. svedci o tom jeho pohlad.a je to v kategorii portret, preto neriesim street rules. a to fotenie mi pride uplne normalne. inych ludi odfotis len tak a neriesia, bohuzial tito mimo spolocnosti sa z toho snazia vytazit aspon nieco pre sabe, v com ich celkom chapem. ine je ci to len zneuzivaju alebo im to fakt ma pomoct, ale to uz nezistis.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Monte Carla
2009-12-11 12:12:30
Nechápem načo tu ľudia preberajú takúto špecifickú, ťažkú, sociálnu tému. Sú iné portále kde môžete o tejto téme diskutovať a hlbšie ju rozpitvávať.

Stivi - portét je výborne zvládnutý !Možno by som sa na budúce zameral na výrez tváre danej osoby. Zvýšilo by to impact a neodoberalo sa to smerom diskusie o bezdomovcoch. Taktiež čo týka popisu fotky za akých okolností vznikla, niekedy je menej viac.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
Samantha
2009-12-11 12:05:51
nie, nie je to výstižná formulácia (pre mňa), ale je to na každého úsudku.
v redakcii ma ešte v začiatkoch zvozili, že ´prebiehať možem tak akúrat cez cestu´, koaličná rada nemôže prebiehať. aj tak sa to používa, hoci to nie je spisovne korektné. to bude asi z mojej strany pracovná deformácia, ospravedlňujem sa.

a áno, to je správne - prispieť troškou ľudskosti.

tým končím debatu.
 
julo kotus
2009-12-11 12:04:06
a áno, neadekvátna, lebo som sa stretol aj s názormi, že títo ľudia sú spodinou, ktoú treba odviezť z miest, odstrániť a že si sami za to môžu a nech neotravujú vzduch nám slušným a to je omnoho horšie, ako povedať že niekto s nimi pracuje, čo je chvályhodné, tak sa bavme o podstate a nie o slovíčkach.
 
julo kotus
2009-12-11 12:01:02
Aj lekári pracujú s ľuďmi, aj učitelia aj novinári... Nevidím na tej formulácii nič zlé aby si za ňu niekoho zvozila. :)

Nemienim sa tu handrkovať o slovíčkach. A uznávam, že každý okoloidúci keď prispeje troškou ľudskosti, bude tým ľuďom ľahšie a vôbec bude ľahšie všetkým nám, keď budeme ľudskejší.
 
Samantha
2009-12-11 11:49:48
príspevok od: julo kotus
Ak sa mýlim, prepáč, písal som podľa toho, ako si sa vyjadrila o stretnutí, žartovaní... Nemám predsudky, reagujem podľa toho, čo vidím napísané a reakcia, že najhoršie, čo môže niekto napísať je, že s nimi pracoval mi príde neadekvátna.
neadekvátna?
písala som to preto, lebo zauzivane ´pracovat s nimi´ opomina ludskú stránku. ´pracujem s ťažkými strojmi´ znie rovnako. ja som ´nad´. ale áno, môžeme sa hádať na etymologickom základe slov, na ich subjektívnom výklade. no ked napíšem, že sme žartovali, vylučuje sa to so serióznosťou konania? dá sa z toho odvodiť, že som ´popočúvala pár osudov´?
a iná rovina výkladu: len sociálni pracovníci denno-dennou činnosťou dokážu (a btw, ktorí sociálni pracovníci chodia denno-denne za týmito ľuďmi?) ´poľudštiť´, životy ľudí bez domova, pripomenúť im, že nie sú okrajom spoločnosti?
 
julo kotus
2009-12-11 11:37:38
Ak sa mýlim, prepáč, písal som podľa toho, ako si sa vyjadrila o stretnutí, žartovaní... Nemám predsudky, reagujem podľa toho, čo vidím napísané a reakcia, že najhoršie, čo môže niekto napísať je, že s nimi pracoval mi príde neadekvátna.
 
julo kotus
2009-12-11 11:33:45
Ja ich vôbec nesúdim, neviem, prečo si to napísala do reakcie mne. :)
 
Samantha
2009-12-11 11:33:04
príspevok od: julo kotus
Samantha, je pomerne ľahko žartovať a popočúvať niekoľko osudov a príbehov a netvrdím, že im to niekedy psychicky nepomôže. Práca v sociálnej oblasti je však ozajstnou prácou a tam často ten, kto chce dobro ostane podvedený, ukrivdený namiesto vďaky, lebo chce principiálne riešiť situáciu a pomôcť principiálne, nie zastavením sa na pár minút. Zažil som to síce v inom smere, keď som sa ako dobrovoľník staral o postihnutých a podobne možno povedať, že je to ozajstná práca a nie každý ju zvládne. Robiť ju denno denne a zastaviť sa u nich raz za čas je teda markantný rozdiel.
ja nie som sociálny pracovník, a áno, už som si aj poplakala, lebo ma niekto z nich podviedol, ale na narazky, ze taram do vetra, ked o tom nic neviem, nebudem odpovedat tu.
ak si myslis, ze hovorim zo skusenosti, ze sa raz za mesiac zastavim pri nejakom notabenakovi, tak sa mylis.
ale hej, predsudky.
 
julo kotus
2009-12-11 11:27:00
Samantha, je pomerne ľahko žartovať a popočúvať niekoľko osudov a príbehov a netvrdím, že im to niekedy psychicky nepomôže. Práca v sociálnej oblasti je však ozajstnou prácou a tam často ten, kto chce dobro ostane podvedený, ukrivdený namiesto vďaky, lebo chce principiálne riešiť situáciu a pomôcť principiálne, nie zastavením sa na pár minút. Zažil som to síce v inom smere, keď som sa ako dobrovoľník staral o postihnutých a podobne možno povedať, že je to ozajstná práca a nie každý ju zvládne. Robiť ju denno denne a zastaviť sa u nich raz za čas je teda markantný rozdiel.
 
Samantha
2009-12-11 11:23:32
príspevok od: julo kotus
Viem, o čom hovoríš, aj ja som si to myslel a vo väčšine prípadov je to tak. Už som sa ale pristavil pri nie jednom bezdomovcoci, ktorý si vyslovene vypýtal. Raz som dokonca potreboval fotku do slušného článku o kríze a bezdomovcoch a tak som sa s jedným pustil do reči. Porozprával mi celý príbeh. Norbert, ktorý síce mal domov, ale nemohol sa tam vrátiť, lebo bol závislý na heroine. Uvedomoval si to. Bolo to nedávno, triasol sa od zimy a tak som mu povedal, že nech nespí dnes v noci na ulici - hlásili mrázik. Povedal, že do útulku sa platí nejaká minimálna suma - 50 centov, ktoré on nemá a že by mu pomohlo, ak by som mu mohol darovať. To už vedel, že ho chcem fotiť a že tú fotku aj použijem. No a viackrát sa mi stalo, že som sa pustil do reči a chcel som byť len milý a skončilo to prosbou o pomoc - peniaze. Ja viem, že to nerieši ich situáciu a že to chce principiálne a systémové riešenie, ale chcem len povedať, že mnohým to pomôže stráviť aspoň nejakú krízovú noc v nocľahárni, ak to samozrejme hneď neprepijú... Súhlasím s citlivým postupom - naprv rozhovor, milé slovo a potom sa uvidí, či vôbec fotiť alebo nie...
pýtajú, pýtajú, oni pýtajú, lebo sa tak naučili. naučili sa ponížiť, žobrať, pre niektorých je pohodlnejšie sa postaviť pri tescu a zarobiť si na čučo, ako niečo robiť. ale toť minulý týždeň mi jeden povedal: ´pred rokom som prestal piť a odvtedy - pozrite na mňa. našiel som nádej.´ no zvládol by to bez pomoci, keby mu nikto neveril, každý sa od neho odvrátil a obchádzal ho ako kopu hnoja?

ale mnoho z nich nežobre, len sa stránia spoločnosti, hanbia sa, tak sa len potĺkajú a prežívajú zo dňa na deň.

páni, keby som mala nocovať na ulici, verím, že aj ja by som si riadne uhla - na tom sa človek stane ľahko závislý.

hlavná vec je - dopredu nesúdiť. nehovorím, že každý je hneď priateľ, ani že je dobrý, srdečný a poctivý človek, ale porozumenie sa nájde pre každého. či?

a možno práve preto sa mi páči ten portrét - ukazuje človeka, nie úbohého bezdomovca.
 
Samantha
2009-12-11 11:14:00
príspevok od: atiart
..... ako si ma traz upozornila nato, tak som to prečítal , ja mám aj známich vonku na ulici ba spolužiaka zo ZDŠ-ky , iste inak sa správajú k cudzím ako ku známému , majú pocit hamby , že nedokážú sa narovnať, niektorý sa prizná, že ani nechce, už si zvikol, a je mu tak dobré, žiť ako túlavý pes .... ano čakjú na pomoc , čo iné im zostává, len chlastať , alebo ako Julo to spomenul, neakým iným spôsobom sa omračit ako útek pred realitou ....... neže by mi ich bolo lúto , skvôr sa snažím pochopiť ich myslenie , tú benevolentnosť voči samému seba , že prečo sa vzdal , vela z ních sú hlboko depressivný , čo sa môže prejaviť aj v ich agressivnom správaní , ale je to tematikou, ktorú mi tu iste nevyriešíme :)
a naviac niektori su paranoidni a schizofrenicki.
ale nie su horsi ludia.
no mohla by som tak este hodinu o tom pisat, ale to by bolo far away od fotografie.
 
Samantha
2009-12-11 11:09:10
príspevok od: tomas80
Tohto cloveka poznam, pracoval som isty cas s bezdomovcami, je to tazky alkoholik a nie prilis cestny clovek...
ked si s nimi ´pracoval´, najhorsie, co mozes povedat je, ze ´s nimi pracoval´. ja s nimi nepracujem, ja sa s nimi stretavam, pocuvam, zartujem. markantny rozdiel.
 
atiart
2009-12-11 10:31:54
príspevok od: Samantha
to som aj ja povedala.
..... ako si ma traz upozornila nato, tak som to prečítal , ja mám aj známich vonku na ulici ba spolužiaka zo ZDŠ-ky , iste inak sa správajú k cudzím ako ku známému , majú pocit hamby , že nedokážú sa narovnať, niektorý sa prizná, že ani nechce, už si zvikol, a je mu tak dobré, žiť ako túlavý pes .... ano čakjú na pomoc , čo iné im zostává, len chlastať , alebo ako Julo to spomenul, neakým iným spôsobom sa omračit ako útek pred realitou ....... neže by mi ich bolo lúto , skvôr sa snažím pochopiť ich myslenie , tú benevolentnosť voči samému seba , že prečo sa vzdal , vela z ních sú hlboko depressivný , čo sa môže prejaviť aj v ich agressivnom správaní , ale je to tematikou, ktorú mi tu iste nevyriešíme :)
 
tomas80
2009-12-11 10:20:37
Tohto cloveka poznam, pracoval som isty cas s bezdomovcami, je to tazky alkoholik a nie prilis cestny clovek...
 
vlados
2009-12-11 10:13:23
príspevok od: julo kotus
Viem, o čom hovoríš, aj ja som si to myslel a vo väčšine prípadov je to tak. Už som sa ale pristavil pri nie jednom bezdomovcoci, ktorý si vyslovene vypýtal. Raz som dokonca potreboval fotku do slušného článku o kríze a bezdomovcoch a tak som sa s jedným pustil do reči. Porozprával mi celý príbeh. Norbert, ktorý síce mal domov, ale nemohol sa tam vrátiť, lebo bol závislý na heroine. Uvedomoval si to. Bolo to nedávno, triasol sa od zimy a tak som mu povedal, že nech nespí dnes v noci na ulici - hlásili mrázik. Povedal, že do útulku sa platí nejaká minimálna suma - 50 centov, ktoré on nemá a že by mu pomohlo, ak by som mu mohol darovať. To už vedel, že ho chcem fotiť a že tú fotku aj použijem. No a viackrát sa mi stalo, že som sa pustil do reči a chcel som byť len milý a skončilo to prosbou o pomoc - peniaze. Ja viem, že to nerieši ich situáciu a že to chce principiálne a systémové riešenie, ale chcem len povedať, že mnohým to pomôže stráviť aspoň nejakú krízovú noc v nocľahárni, ak to samozrejme hneď neprepijú... Súhlasím s citlivým postupom - naprv rozhovor, milé slovo a potom sa uvidí, či vôbec fotiť alebo nie...
No, viackrat sa mi stalo, ze na ziadost o peniaze som im ponukol jedlo,dokonca teple a ich odpoved? Nie, oni chcu peniaze... Chces oblecenie? Nechcem, daj drobne... Samozrejme, v kazdej skupine lidi su aj taki aj taki, len vo mne uz prevlada negativny pocit. A preto takuto fotku uz nemusim. Nic proti TK.
 
Samantha
2009-12-11 10:07:46
Apropos, volá sa Ján.
 
Samantha
2009-12-11 10:05:55
príspevok od: atiart
...... proti fotke nemám nič , tá je dobrá, čo sa mi nepáčí, to je popis k tomu, v zmisle : fotogrf do istej mieri zneužil ýivotm utrápeného človaka , a to ešte aj slovne odprezentoval . Tiež fotografujem ludí s podobným osudom , no nie s pôsobom takým, že tumáš nejaké drobné aby ťa mohol odfotiť ..... považujem to za urážku na cti ....... takýto človek premne rovnocenným človekom a je tiž jeden znás ...... omnoho viac mu pomože podanie ruky a neaké milé slovo , v prípade potlapkanie po pleci ako pár centov , tak fotograf nech sa nečuduje, že otočil sa chrbtom a odišjel ...... dakujem za pochopenie ...
to som aj ja povedala.
 
julo kotus
2009-12-11 10:00:08
príspevok od: atiart
.... áno foktka je dobrá , a čo som nazval úbohosťou to o riadok nžšie som napísal v rakcii užítelke millana ... dík za pochopenie...
Viem, o čom hovoríš, aj ja som si to myslel a vo väčšine prípadov je to tak. Už som sa ale pristavil pri nie jednom bezdomovcoci, ktorý si vyslovene vypýtal. Raz som dokonca potreboval fotku do slušného článku o kríze a bezdomovcoch a tak som sa s jedným pustil do reči. Porozprával mi celý príbeh. Norbert, ktorý síce mal domov, ale nemohol sa tam vrátiť, lebo bol závislý na heroine. Uvedomoval si to. Bolo to nedávno, triasol sa od zimy a tak som mu povedal, že nech nespí dnes v noci na ulici - hlásili mrázik. Povedal, že do útulku sa platí nejaká minimálna suma - 50 centov, ktoré on nemá a že by mu pomohlo, ak by som mu mohol darovať. To už vedel, že ho chcem fotiť a že tú fotku aj použijem. No a viackrát sa mi stalo, že som sa pustil do reči a chcel som byť len milý a skončilo to prosbou o pomoc - peniaze. Ja viem, že to nerieši ich situáciu a že to chce principiálne a systémové riešenie, ale chcem len povedať, že mnohým to pomôže stráviť aspoň nejakú krízovú noc v nocľahárni, ak to samozrejme hneď neprepijú... Súhlasím s citlivým postupom - naprv rozhovor, milé slovo a potom sa uvidí, či vôbec fotiť alebo nie...
 
atiart
2009-12-11 09:44:13
príspevok od: julo kotus
Úbohosťou by som to nenazval, nenechaj sa znechutiť. TK na vysokej úrovni a impakt je menší, je to preto, že k street portrétom akosi pasuje aj to priznanie prostredia. Ak nemáš s ´modelom´ dôverný kontakt, málokedy takýto tesný a osobný portét vyznie tak, ako by mal. Nota Bene je dobrá myšlienka a niečo ich aj učí, ale tiež z času na čas darujem nejaký peniaz aj bez toho, aby som Nota Bene kúpil.
.... áno foktka je dobrá , a čo som nazval úbohosťou to o riadok nžšie som napísal v rakcii užítelke millana ... dík za pochopenie...
 
atiart
2009-12-11 09:42:10
príspevok od: millana
prepáč, dovoľujem si opraviť največšj na správne najväčšej. Aby to nebola úbohosť. Prepáč.
...... proti fotke nemám nič , tá je dobrá, čo sa mi nepáčí, to je popis k tomu, v zmisle : fotogrf do istej mieri zneužil ýivotm utrápeného človaka , a to ešte aj slovne odprezentoval . Tiež fotografujem ludí s podobným osudom , no nie s pôsobom takým, že tumáš nejaké drobné aby ťa mohol odfotiť ..... považujem to za urážku na cti ....... takýto človek premne rovnocenným človekom a je tiž jeden znás ...... omnoho viac mu pomože podanie ruky a neaké milé slovo , v prípade potlapkanie po pleci ako pár centov , tak fotograf nech sa nečuduje, že otočil sa chrbtom a odišjel ...... dakujem za pochopenie ...
 
Matt83
ocenenie redakciou 2009-12-11 09:29:10
ma dobru kresbu a ostrost, parada :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
debilis
2009-12-11 09:28:52
Divné, aký rozruch tu tá foto vyvolala, divné, za akých podmienok fotka vznikla a aj divné sú názory podo mnou. Koľko ľudí toľko chutí....
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 6.00
 
PeterSV
2009-12-11 09:23:18
Smutná vyzitka našej spoločnosti,ktorá mílovimi skokmi uteká vpred ,no proti múru a dopad bude velmo chmúrny.Foto si vystihol.
 
julo kotus
2009-12-11 08:57:25
Úbohosťou by som to nenazval, nenechaj sa znechutiť. TK na vysokej úrovni a impakt je menší, je to preto, že k street portrétom akosi pasuje aj to priznanie prostredia. Ak nemáš s ´modelom´ dôverný kontakt, málokedy takýto tesný a osobný portét vyznie tak, ako by mal. Nota Bene je dobrá myšlienka a niečo ich aj učí, ale tiež z času na čas darujem nejaký peniaz aj bez toho, aby som Nota Bene kúpil.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 4 | Impakt: 5 | Priemer: 5.33
 
Lama
2009-12-11 08:51:33
atiart ma pravdu :( len inak povedane odo mna,
chcelo by to nejaky napad, nieco viac ako tuna sa postav a ja si Ta odfotim. K TK nemam vyhrad ale pocit z fotky je slaby. Citit tam ten odstup.

Ja ich z casu na cas podporim, hlavne kupovanim casaku Nota Bene, su tam navyse dobre reportaze a dobre fotky.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 3 | Priemer: 4.67
 
millana
2009-12-11 08:35:51
príspevok od: atiart
...... neviem kto to fotografoval, ani sa nato nepozriem , ten portrét aj s popisom pri največšej úcte k snahe fotgrafiii street hollmess , je úbohosťou .. prepáč ...
je tam života na rozdávanie. Fotografia pôsobí silným dojmom.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
millana
2009-12-11 08:34:57
príspevok od: atiart
...... neviem kto to fotografoval, ani sa nato nepozriem , ten portrét aj s popisom pri največšej úcte k snahe fotgrafiii street hollmess , je úbohosťou .. prepáč ...
prepáč, dovoľujem si opraviť največšj na správne najväčšej. Aby to nebola úbohosť. Prepáč.
 
Milly
2009-12-11 08:00:41
mne sa to veeelice páči
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
icufish
2009-12-11 07:56:51
Vravíš niečo... Súhlasím s Tebou. Na druhej strane ale neviem, či sa autor správa k nim ako k výstavným exponátom, dúfam že nie.
 
Samantha
2009-12-11 01:37:48
známy človek z ulice.
chcela by som len podotknúť, že bezdomovci nie sú menejcenní ľudia, nemusíš sa k nim správať ako k výstavným exponátom, za ktorých odfotenie si zaplatíš. ja viem, že si písal, že on si pýtal dobré. no možno stačilo, aby si sa k nemu ľudsky ozval, bez predsudkov, opýtal sa ako sa má, nadviazal kontakt. ešte predtým, než si ho fotil.
nehovorím, že by na teba bol hneď milý, verím, že by nebol. ale verím aj tomu, že by to v ňom zarezonovalo, zháčil by sa, že nevyvoláva len pohľady odporu alebo patetickej ľútosti.
 
dramatiq
2009-12-11 01:15:57
technicky je to velmi slusne a vyzera byt pekne zladeny ako na objednavku.. hned ako dosomral zabocil za roh nasadol do sl500 a odfrcal - vies to vela zere a tam je kazdy drobny dobry :D
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
atiart
2009-12-11 00:34:36
...... neviem kto to fotografoval, ani sa nato nepozriem , ten portrét aj s popisom pri največšej úcte k snahe fotgrafiii street hollmess , je úbohosťou .. prepáč ...
 
cillo69
2009-12-11 00:25:20
parada:D je nechtny bee :D
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
arnie175
2009-12-11 00:23:30
ujde to
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
 


Technika: Nikon D90, Olympus SP-550 UZ,

Objektívy: Nikkor 85mm f/1.8D AF,

Clona: 3,2
Expozícia: 1/500 sec
ISO: 500
Fotoaparát: Nikon D90
Objektív: Tamron 90mm f/2.8 AF SP DI Macro
Pridané: 2009-12-11 00:14:17
Na kritiku: 2009-12-11 00:14:17
Miesto:Hviezdoslavove námestie - BA
Témy: emócie, portrét
Albumy: Portréty
Každý môžme takto skončiť. Keď som ho cvakol tak si vypýtal drobné. Keď som mu ich dal tak sa mi už do očí nepozrel a šomral že za to si nič nekúpi a že sa za to nenaje, hoci mal pri sebe plný pohár vareného vínka. Cítil som sa divne a doteraz neviem či som mu dal málo alebo či je on nenásytný.


P.S. inšpirované užívateľom Nino