Hore

Nefotograf vs. fotograf - rôzne pohľady na jedno miesto

Nasledujúce snímky ukazujú, čo dokáže fotograf so správnym svetlom, uhlom a trochou editácie.

Čo na fotografii neskúseného fotografa vidíme ako obyčajný panelový dom s niekoľkými stromami, môže na fotografii profesionála vyzerať ako tajomný les. Samozrejme, každá fotografia vyzerá po správnej úprave vo photoshope lepšie, ale priznajme si, nie každý má "umelecké oko", ktoré je pri fotografii nevyhnutné.



Zdroj: reddit.com

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
JohnNewton
2016-08-26 08:10:39
Neviem či sa nedá viac veriť maľbe ako fotografii, tak som namaľoval
 
juhik
2016-08-26 08:29:40
Pekna praca
 
smartin
2016-08-26 08:33:33
príspevok od: juhik
Pekna praca
to myslis akoze pekne skopirovanie toho clanku z ineho webu?
(samozrejme mne to nevadi )
 
smartin
2016-08-26 08:35:55
Inac na poslednej fotke, ten obiekt co je tomu dietatu pri nohe neviem co to je a este to aj posobi rusivo...
 
tuxxer
2016-08-26 08:40:51
Vsak z toho vreca vybera to perie ci prach ci co to tam ma
 
belco
2016-08-26 08:46:38
A presne pre toto môžu mať mobily aj 4 fotaky a 10 napisov Leica, nikdy nebudu tam kde poriadna (bez)zrkadlovka s kvalitnym sklom.
 
peter01852
2016-08-26 08:48:49
korektnejsie by bolo podla mna ukazat rozdiel medzi fotografom a nefotografom (praca so svetlom, uhol zaberu, upravy) pri pouziti rovnakej ohniskovej vzdialenosti...takto mi to pride ako miesanie hrusiek s jablkami
 
acton
2016-08-26 09:09:27
To je extrem co tu ukazujete, pomaly tie upravene tiez uz tazko mozno povazovat za fotografiu.
 
acton
2016-08-26 09:11:36
Podla toho co tu ukazujete 99% ludi na tomto webe nie su fotografi lebo neovladaju photoshop. S cim aj suhlasim...
 
inkubbus
2016-08-26 09:12:55
príspevok od: peter01852
korektnejsie by bolo podla mna ukazat rozdiel medzi fotografom a nefotografom (praca so svetlom, uhol zaberu, upravy) pri pouziti rovnakej ohniskovej vzdialenosti...takto mi to pride ako miesanie hrusiek s jablkami
a nie je tento článok presne o tom?
 
peter01852
2016-08-26 09:22:49
príspevok od: inkubbus
a nie je tento článok presne o tom?
nemyslim...fotky akoze nefotografa cvaknute sirokym ohniskom nejakym lacnym mobilom, len tak, halabala a fotky kvazi umelca cvaknute teleobjektivom a vyumelkovane v post processe...dajme nefotografovi a "umelcovi" rovnaky nastroj, postavme ich na scenu v rovnaky cas a potom nech ukazu svoje kvality...
 
jardodo
2016-08-26 09:26:18
Len by som snáď dodal že tie šedivé fotky boli možno aj negatívne upravené (k horšiemu výzoru), lebo také pochmúrne fotky bez farby a kontrastu už dnes neprodukujú snáď ani priemerné mobily...
 
marcus_labeo
2016-08-26 09:41:30
príspevok od: jardodo
Len by som snáď dodal že tie šedivé fotky boli možno aj negatívne upravené (k horšiemu výzoru), lebo také pochmúrne fotky bez farby a kontrastu už dnes neprodukujú snáď ani priemerné mobily...
Dobrá poznámka. Väčšina fotomobilov totiž má na prvý pohľad páčivé presaturované farby a preto väčšine takýchto mobil-fotografov sa napr. fotky v RAW priamo zo zrkadlovky zdajú nevýrazné a málo farebné.
Ale aby sme si neklamali, aj tuná väčšina osadenstva obľubuje výraznú saturáciu, väčšina fotiek tu je dramaticky upravená a farby výrazne saturované.
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/558864/liptovska-mara/?s=photos
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/555573/bratislavsky-hrad-trochu-inak/?s=photos
 
Jan1
2016-08-26 09:53:58
Podľa mňa je to dobrý a ľahko pochopiteľný článok. Ba dokonca by som takých porovnaní uvítal viac.
 
Lukáš Ildža
2016-08-26 11:17:15
príspevok od: acton
Podla toho co tu ukazujete 99% ludi na tomto webe nie su fotografi lebo neovladaju photoshop. S cim aj suhlasim...
to je taky typicky dristkoment nefotografa.. vysvetlim:
chces teda povedat ze keby autor tych horsich verzii vedel PS tak z nich spravi to iste? sak to je snad uplne evidentne ze rozdiel je v tom kde sa clovek postavi, KEDY sa tam postavi (v dobrom svetle), ake ohnisko/clonu pouzije (jasne je to aj kvalitnou optikou a svetelnym obj.) a ze to ma obsah a pribeh
 
acton
2016-08-26 11:55:49
príspevok od: Lukáš Ildža
to je taky typicky dristkoment nefotografa.. vysvetlim:
chces teda povedat ze keby autor tych horsich verzii vedel PS tak z nich spravi to iste? sak to je snad uplne evidentne ze rozdiel je v tom kde sa clovek postavi, KEDY sa tam postavi (v dobrom svetle), ake ohnisko/clonu pouzije (jasne je to aj kvalitnou optikou a svetelnym obj.) a ze to ma obsah a pribeh
Autor oboch verzii je podla mna jeden a ten isty, takze pises tiez dristkoment...
 
fair_play
2016-08-26 12:06:59
Názov článku skôr mohol byť niečo ako "zdanlivo nefotogenické miesta očami fotografa". Ide o to ako sa dajú vytvoriť fotky na miestach, ktoré sú na prvý pohľad nezaujimavé. V článku mohlo byť viac pokecu a fotiek.
 
Tibor78
2016-08-26 12:07:31
Su to dobre priklady ako sa daju na vsednom mieste zhotovit zaujimave zabery (samozrejme s potrebnym vybavenim a vedomostam).
 
juranest
2016-08-26 15:31:56
príspevok od: acton
Podla toho co tu ukazujete 99% ludi na tomto webe nie su fotografi lebo neovladaju photoshop. S cim aj suhlasim...
Je naozaj smutne ak si niekto mysli, ze fotograf je len ten, kto ovlada nejaky graficky program na upravu fotografii..
 
acton
2016-08-26 16:48:43
príspevok od: juranest
Je naozaj smutne ak si niekto mysli, ze fotograf je len ten, kto ovlada nejaky graficky program na upravu fotografii..
preco by to malo byt smutne, ja si o tom aspom myslim to, ze ked sa niekto chce seriozne zaoberat fotografiou mal by sa naucit pracovat v photoshope, kazdy sa chce casom zlepsovat a ked neovlada photoshop zacne pokukovat po vselijakych pluginoch a potom tie fotografie vyzeraju tak ako vyzeraju... no ale pisal som iba to co si ja o tom myslim lebo dobry fotograf a photoshop...
 
juranest
2016-08-26 18:27:58
príspevok od: acton
preco by to malo byt smutne, ja si o tom aspom myslim to, ze ked sa niekto chce seriozne zaoberat fotografiou mal by sa naucit pracovat v photoshope, kazdy sa chce casom zlepsovat a ked neovlada photoshop zacne pokukovat po vselijakych pluginoch a potom tie fotografie vyzeraju tak ako vyzeraju... no ale pisal som iba to co si ja o tom myslim lebo dobry fotograf a photoshop...
Ked sa povie A treba povedat aj B. Takze ta veta mala skor hovorit o tom, ze bez photoshopu nieje profi fotograf. Lebo fotograf je ten kto fotografuje. Preco by musel niekto byt nefotografom len preto ze si svoje fotky z dovolenky neprebehne photoshopom...Ak spravi fotku, ktora ho potesi a pripadne aj jeho okolie tak fotograf proste je. Mozete akurat o nom povedat, ze nieje profik, ale upriet mu status fotografa nemozete.
 
acton
2016-08-26 18:46:17
príspevok od: juranest
Ked sa povie A treba povedat aj B. Takze ta veta mala skor hovorit o tom, ze bez photoshopu nieje profi fotograf. Lebo fotograf je ten kto fotografuje. Preco by musel niekto byt nefotografom len preto ze si svoje fotky z dovolenky neprebehne photoshopom...Ak spravi fotku, ktora ho potesi a pripadne aj jeho okolie tak fotograf proste je. Mozete akurat o nom povedat, ze nieje profik, ale upriet mu status fotografa nemozete.
ano, je to nieco take ako ked si niekto nahrava video svojich deti a uz je filmar... a jeho deti herci.
 
mirino1
2016-08-26 21:18:49
A kdo bol aky fotograf v dobe nedavnej pred internetovej?Kedy neboli programy na upravu fotiek.Bud sa davali fotky robit a objednat alebo vyvojka-ustalovac-komorka v kupelni...Fotograf-profesionalny je,ktory sa tym zivi,to znamena ze ovlada celu vysoku okolo fotenia...Fotograf-amater je,lebo ho to zaujima a ma to ako konicek. Fotograf zaciatocnik alebo Fotograf nesika.V konecnom dosledku sme fotografi vsetci.Len si kazdy moze priradit k slovicku Fotograf tu uroven na aku sa citi alebo je.Tolko moj skromny nazor.
 
blahoslav J B Art
2016-08-26 22:59:30
príspevok od: mirino1
A kdo bol aky fotograf v dobe nedavnej pred internetovej?Kedy neboli programy na upravu fotiek.Bud sa davali fotky robit a objednat alebo vyvojka-ustalovac-komorka v kupelni...Fotograf-profesionalny je,ktory sa tym zivi,to znamena ze ovlada celu vysoku okolo fotenia...Fotograf-amater je,lebo ho to zaujima a ma to ako konicek. Fotograf zaciatocnik alebo Fotograf nesika.V konecnom dosledku sme fotografi vsetci.Len si kazdy moze priradit k slovicku Fotograf tu uroven na aku sa citi alebo je.Tolko moj skromny nazor.
nie kazdy majitel fotoaparatu je fotograf
www.ephoto.sk/ephoto/redakcny-blog/je-fotograf-umelec/
 
mirino1
2016-08-26 23:24:52
príspevok od: blahoslav J B Art
nie kazdy majitel fotoaparatu je fotograf
www.ephoto.sk/ephoto/redakcny-blog/je-fotograf-umelec/
O ano.Da sa fotak aj pozicat.Este su tu mobilny fotografovia Teraz vazne.Ked chce byt fotograf umelec musi to vychadzat z jeho nadania.Je to o tom aku pracu-fotky tvory.Fajnovy clanok.
 
igric
2016-08-28 17:58:05
Mobilny fotografovia nie su a nebudu,skus sa zastavit na Panskej 24 na objasnenie...
 
igric
2016-08-28 18:01:09
Pardon,Panska 26...
 
combat113
2016-08-29 12:22:02
Príspevok je úplne jasne zameraný na problém mnohých začínajúcich fotografov ktorý si jednoducho nedokážu predstaviť na prvý pohľad neviditeľnú atraktívnosť sveta ktorý nás bezprostredne obklopuje. Pracne a draho hľadajú atraktívne miesta a motívy, lebo nemajú predstavivosť skúsených fotografov, to je celé, ostatné príspevky o Photoshope úpravách plugínoch a podobne sú úplne mimo misu a bolo by dobre keby ľudia aj študovali a používali hlavu, lebo v poslednom čase mám pocit ako keby blbosť a neschopnosť chápať na Slovensku nabrala rozmer epidémie...
 
seifi
2016-08-29 13:55:01
príspevok od: acton
ano, je to nieco take ako ked si niekto nahrava video svojich deti a uz je filmar... a jeho deti herci.
no ak sa zaoberáš dokumentom, reportážou tak možno stačí Lr a PS vôbec nepotrebuješ; znalosti PS by som na jednu rovinu s citom pre kompozíciu, vystihnutie momentu, výberu stanoviska (spadá pod kompo asi) dĺžky expozície veľkosti clony, atd atd vôbec nedával.
Veľa profi fotografov ani fotografie neupravuje, posiela to do redakcie, kde to robia jeho kolegovia. Takú svadobnú fotografiu podľa mňa v PS môže upraviť aj neautor fotografii. Ale vymeniť by tých ľudí medzi sebou nešlo. Upravovač by to asi nenafotil. Požadovaná miera v znalosti toho a onoho závisi prípad od prípadu. Požiadavka na PS rastie s mierou od akej sa autor od fotografie vzďaľuje a približuje sa ku fotografike.
 
acton
2016-08-29 18:11:24
príspevok od: combat113
Príspevok je úplne jasne zameraný na problém mnohých začínajúcich fotografov ktorý si jednoducho nedokážu predstaviť na prvý pohľad neviditeľnú atraktívnosť sveta ktorý nás bezprostredne obklopuje. Pracne a draho hľadajú atraktívne miesta a motívy, lebo nemajú predstavivosť skúsených fotografov, to je celé, ostatné príspevky o Photoshope úpravách plugínoch a podobne sú úplne mimo misu a bolo by dobre keby ľudia aj študovali a používali hlavu, lebo v poslednom čase mám pocit ako keby blbosť a neschopnosť chápať na Slovensku nabrala rozmer epidémie...
Vsetky fotografie su upravene v photoshope.
 
acton
2016-08-29 18:16:49
príspevok od: seifi
no ak sa zaoberáš dokumentom, reportážou tak možno stačí Lr a PS vôbec nepotrebuješ; znalosti PS by som na jednu rovinu s citom pre kompozíciu, vystihnutie momentu, výberu stanoviska (spadá pod kompo asi) dĺžky expozície veľkosti clony, atd atd vôbec nedával.
Veľa profi fotografov ani fotografie neupravuje, posiela to do redakcie, kde to robia jeho kolegovia. Takú svadobnú fotografiu podľa mňa v PS môže upraviť aj neautor fotografii. Ale vymeniť by tých ľudí medzi sebou nešlo. Upravovač by to asi nenafotil. Požadovaná miera v znalosti toho a onoho závisi prípad od prípadu. Požiadavka na PS rastie s mierou od akej sa autor od fotografie vzďaľuje a približuje sa ku fotografike.
Dusan samozrejme, fotografi ktory fotia pre periodika fotky neuravuju, ale to neznamena, ze neovladaju photoshop... vsetci ho ovladaju, vsetci popri praci fotia obcas aj nejaku svadbu alebo akciu, na to im lightroom nestaci. Profesionaly maju aj svoje portfolio ktore za nich nokto v redakcii nespravi...
 
combat113
2016-08-29 19:16:42
príspevok od: acton
Vsetky fotografie su upravene v photoshope.
To nič neznamená, zmysel a podstata je v pochopení potenciálu aj bezprostredného okolia pri hľadaní motívov...
 
acton
2016-08-29 20:11:12
príspevok od: combat113
To nič neznamená, zmysel a podstata je v pochopení potenciálu aj bezprostredného okolia pri hľadaní motívov...
Ten clanok je o tom, ze kto ako ovlada photoshop, o tom, ze mozno odfotit aj kanalizaciu a clovek znaly photoshop z toho spravy potocik v ktorom janko hrasko z brehu pri zapade slnka rybarci.... vyslovenu romantiku, ten clanok je presne o tom aj tie fotografie, komentujeme predsa fotografie v tomto clanku ktore vsetky do jednej su pp v photoshope, a nerozpravaj, ze ph je mimo misu ked ph je 90% fotografii ktore su tu.
 
logout
2016-08-30 09:54:13
príspevok od: combat113
Príspevok je úplne jasne zameraný na problém mnohých začínajúcich fotografov ktorý si jednoducho nedokážu predstaviť na prvý pohľad neviditeľnú atraktívnosť sveta ktorý nás bezprostredne obklopuje. Pracne a draho hľadajú atraktívne miesta a motívy, lebo nemajú predstavivosť skúsených fotografov, to je celé, ostatné príspevky o Photoshope úpravách plugínoch a podobne sú úplne mimo misu a bolo by dobre keby ľudia aj študovali a používali hlavu, lebo v poslednom čase mám pocit ako keby blbosť a neschopnosť chápať na Slovensku nabrala rozmer epidémie...
Presne tak. Ten článok je o tom, že atraktívne miesta sú všade okolo nás, len treba mať na to ten správny cit a predstavivosť.
 
combat113
2016-08-30 10:27:12
príspevok od: acton
Ten clanok je o tom, ze kto ako ovlada photoshop, o tom, ze mozno odfotit aj kanalizaciu a clovek znaly photoshop z toho spravy potocik v ktorom janko hrasko z brehu pri zapade slnka rybarci.... vyslovenu romantiku, ten clanok je presne o tom aj tie fotografie, komentujeme predsa fotografie v tomto clanku ktore vsetky do jednej su pp v photoshope, a nerozpravaj, ze ph je mimo misu ked ph je 90% fotografii ktore su tu.
Ten článok má nadpis: Nefotograf vs. fotograf - rôzne pohľady na jedno miesto, je to o schopnosti vidieť. Úprava je vždy až sekundárna vec, keď nevidíš lebo nemáš na to buď vrodený, alebo aspoň získaný (vycvičený) cit, úpravou ťažko dohoníš, dobrý fotograf to hneď odhalí. Neraz mi napísali aby som úpravami nedobiehal to čo som zbabral pri samotnom tvorení, je to kontraproduktívne. To že je v článku Photoshop spomenutý, je iba ako príklad, kedy vylepšíš fotku, aby bola pútavejšia ale článok není o Photoshope a úpravách, ale o tom čo som už uviedol nebudem sa opakovať.
 
acton
2016-08-30 10:48:44
príspevok od: combat113
Ten článok má nadpis: Nefotograf vs. fotograf - rôzne pohľady na jedno miesto, je to o schopnosti vidieť. Úprava je vždy až sekundárna vec, keď nevidíš lebo nemáš na to buď vrodený, alebo aspoň získaný (vycvičený) cit, úpravou ťažko dohoníš, dobrý fotograf to hneď odhalí. Neraz mi napísali aby som úpravami nedobiehal to čo som zbabral pri samotnom tvorení, je to kontraproduktívne. To že je v článku Photoshop spomenutý, je iba ako príklad, kedy vylepšíš fotku, aby bola pútavejšia ale článok není o Photoshope a úpravách, ale o tom čo som už uviedol nebudem sa opakovať.
ten nadpis je zavadzajuci, ten clanok je o tom, ze niekto chcel ukazat aky je cavo... to je cele, obe fotografie aj surovu aj upravenu obe su od jedneho a toho isteho cloveka, nebuddte naivny ludia, ten clovek chcel ukazat co sa da spravit s hociakou fotografiou v photoshope...
ty mas svoju pravdu ja svoju, no jedno je iste ze tie fotografie co su tu, to gro je pp z photoshopu, aj kompozicia aj svetlo aj atmosfera, vsetko je to photoshop... tiez mi jeden velmi znamy fotograf povedal, ze zo 100 zaberov co spravi je jeden dobry... tu schopnost vidiet ma velmi malo ludi, preto je tu photoshop...
 
combat113
2016-08-30 11:43:24
Nadpis je v poriadku a ty asi nefotíš, lebo by si vedel že to čo je na tých fotkách sa dá dosiahnuť priamo fotografickou cestou.
 
acton
2016-08-30 12:04:49
príspevok od: combat113
Nadpis je v poriadku a ty asi nefotíš, lebo by si vedel že to čo je na tých fotkách sa dá dosiahnuť priamo fotografickou cestou.
, je to dosiahnute cez vrstvy v photoshope, tu je vidiet ake mas videnie...
 
acton
2016-08-30 12:10:00
príspevok od: combat113
Nadpis je v poriadku a ty asi nefotíš, lebo by si vedel že to čo je na tých fotkách sa dá dosiahnuť priamo fotografickou cestou.
tvrdit, ze toto dokaze fotak odfotit moze iba clovek ktory nikdy nedrzal fotak v ruke.
 
helmiczka
2016-08-30 12:29:09
príspevok od: acton
tvrdit, ze toto dokaze fotak odfotit moze iba clovek ktory nikdy nedrzal fotak v ruke.
Fotak s vhodným nastavením sa tomu asi dokáže priblížiť. Ako, jasné, tie "fotky od fotografa" majú upravené farby. Ale hlavne na nich nie sú autá, bordel, balkóny, bytovky.... to asi bolo to posolstvo. Necvakať okolo seba širokým ohniskom a porozmýšľať, čo zo záberu vyhodiť.
 
acton
2016-08-30 12:45:33
príspevok od: helmiczka
Fotak s vhodným nastavením sa tomu asi dokáže priblížiť. Ako, jasné, tie "fotky od fotografa" majú upravené farby. Ale hlavne na nich nie sú autá, bordel, balkóny, bytovky.... to asi bolo to posolstvo. Necvakať okolo seba širokým ohniskom a porozmýšľať, čo zo záberu vyhodiť.
ved ono to bolo sirokacom fotene a potom orezane ako bolo treba.
 
helmiczka
2016-08-30 13:20:50
Tak to sú dva spôsoby, ako dosiahnuť to isté (z hľadiska kompozície) - orezať, alebo použiť teleobj. To, ako veľmi boli fotky orezávané v PC, nie je dôležité.
 
Azimut
2016-08-30 13:46:40
príspevok od: acton
Dusan samozrejme, fotografi ktory fotia pre periodika fotky neuravuju, ale to neznamena, ze neovladaju photoshop... vsetci ho ovladaju, vsetci popri praci fotia obcas aj nejaku svadbu alebo akciu, na to im lightroom nestaci. Profesionaly maju aj svoje portfolio ktore za nich nokto v redakcii nespravi...
...a niekto neovláda gramatiku..
 
acton
2016-08-30 13:56:18
príspevok od: Azimut
...a niekto neovláda gramatiku..
Ano to je pravda, zijem tak dlho v zahranici, ze ovladam niekolko jazykov a ani jeden poriadne.
 
juranest
2016-08-30 15:18:14
príspevok od: mirino1
A kdo bol aky fotograf v dobe nedavnej pred internetovej?Kedy neboli programy na upravu fotiek.Bud sa davali fotky robit a objednat alebo vyvojka-ustalovac-komorka v kupelni...Fotograf-profesionalny je,ktory sa tym zivi,to znamena ze ovlada celu vysoku okolo fotenia...Fotograf-amater je,lebo ho to zaujima a ma to ako konicek. Fotograf zaciatocnik alebo Fotograf nesika.V konecnom dosledku sme fotografi vsetci.Len si kazdy moze priradit k slovicku Fotograf tu uroven na aku sa citi alebo je.Tolko moj skromny nazor.
Amen.
 
mirino1
2016-08-30 18:22:14
príspevok od: juranest
Amen.
Aj si sa prezehnal a pred tym pomodlil?
 
babieca
2016-08-31 07:41:46
Takže v skratke:
- zbadám pník schmatnem nejaké dieťa poblíž donútim ho tam sedieť a pózovať
- potom schmatnem aj jeho vyvalenú mamu, ktorá je v šoku čo som stváral s jej dieťaťom a donútim ju chvíľu sa hrať na modelku

Ó, aké prirodzené

Čakal som od tohto " článku " trošku viac.
Chcel by som vidieť rozdiel, čo urobí s tou istou kompozíciou fotograf vs nefotograf. A nieže sa na to miesto vrátim o týždeň s inou technikou, fotogenickým deckom a modelkou. Potom nacvakám 8697 záberov a vyberiem 10 vydarených.
 
blahoslav J B Art
2016-08-31 08:28:36
príspevok od: babieca
Takže v skratke:
- zbadám pník schmatnem nejaké dieťa poblíž donútim ho tam sedieť a pózovať
- potom schmatnem aj jeho vyvalenú mamu, ktorá je v šoku čo som stváral s jej dieťaťom a donútim ju chvíľu sa hrať na modelku

Ó, aké prirodzené

Čakal som od tohto " článku " trošku viac.
Chcel by som vidieť rozdiel, čo urobí s tou istou kompozíciou fotograf vs nefotograf. A nieže sa na to miesto vrátim o týždeň s inou technikou, fotogenickým deckom a modelkou. Potom nacvakám 8697 záberov a vyberiem 10 vydarených.
zhrnul si to celkom presne ...
rozdiel medzi fotografom a nefotografom je ten, ze nefotograf pride na nejake zaujimave miesto, cvakne a spokojny ide dalej ...
fotograf ked pride na to iste miesto, skusa rozne pohlady, uhly zaberov, pripadne pocka na lepsie svetlo, alebo vrati sa tam za lepsieho pocasia, ci ineho rocneho obdobia ... a pripadne si to miesto da do poznamok ako vhodne na fotenie portretov
 
poqy
2016-08-31 16:41:21
príspevok od: combat113
Príspevok je úplne jasne zameraný na problém mnohých začínajúcich fotografov ktorý si jednoducho nedokážu predstaviť na prvý pohľad neviditeľnú atraktívnosť sveta ktorý nás bezprostredne obklopuje. Pracne a draho hľadajú atraktívne miesta a motívy, lebo nemajú predstavivosť skúsených fotografov, to je celé, ostatné príspevky o Photoshope úpravách plugínoch a podobne sú úplne mimo misu a bolo by dobre keby ľudia aj študovali a používali hlavu, lebo v poslednom čase mám pocit ako keby blbosť a neschopnosť chápať na Slovensku nabrala rozmer epidémie...
Len dodám, že nie len na slovensku. Skôr ide o ďalší vydarený import zvonka(tej hlúposti)
 
Miroslav Michalisko
2016-08-31 21:05:35
príspevok od: belco
A presne pre toto môžu mať mobily aj 4 fotaky a 10 napisov Leica, nikdy nebudu tam kde poriadna (bez)zrkadlovka s kvalitnym sklom.
Dovolím si nesúhlasiť v zhoršených ale ozaj zhoršených svetelných podmienok (nočná fotografia ) majú ozaj ďaleko od seba ale keby si videl fotografie na foto papieri zhotovené cez slnečný deň s post processingom a neoznačené čím sú cvaknuté tak nemáš šancu rozpoznať rozdiel
 
belco
2016-09-01 14:06:38
príspevok od: Miroslav Michalisko
Dovolím si nesúhlasiť v zhoršených ale ozaj zhoršených svetelných podmienok (nočná fotografia ) majú ozaj ďaleko od seba ale keby si videl fotografie na foto papieri zhotovené cez slnečný deň s post processingom a neoznačené čím sú cvaknuté tak nemáš šancu rozpoznať rozdiel
To neberiem, za dobreho svetla bezne cvaky s velkou hlbkou ostrosti môžu byť na nerozoznanie mobil vs. fotak.
 
zuzka1
2016-09-01 19:18:27
príspevok od: Miroslav Michalisko
Dovolím si nesúhlasiť v zhoršených ale ozaj zhoršených svetelných podmienok (nočná fotografia ) majú ozaj ďaleko od seba ale keby si videl fotografie na foto papieri zhotovené cez slnečný deň s post processingom a neoznačené čím sú cvaknuté tak nemáš šancu rozpoznať rozdiel
Tak tak. Mobilovka priamo dana na ephoto z miesta v prirode. Nemala som tam ani fotak a toboz nie Photoshop. Nie je urcite na nerozoznanie, ale zase tak strasne ako tie prve surove fotky to naozaj nemusi byt ani mobilom...
 
zuzka1
2016-09-01 19:20:29
bez hanby tak isto s mobilom priamo na ephoto bez photoshopu
 
parkie
2016-09-01 20:36:00
príspevok od: zuzka1
bez hanby tak isto s mobilom priamo na ephoto bez photoshopu
Ahoj, krasne farby, paradna ostrost, ale kompozicia na tejto druhej doost pokulhava..
 
zuzka1
2016-09-03 07:57:01
príspevok od: parkie
Ahoj, krasne farby, paradna ostrost, ale kompozicia na tejto druhej doost pokulhava..
To uplne beriem. Len stojim na vrchu vodopadov, na vyhliadkovej plosine a inam sa na tom mieste pohnut je iba skokom dolu. (Twin Falls, Mammoth Mountains, Cal.)
 
acton
2016-09-03 12:29:27
príspevok od: zuzka1
bez hanby tak isto s mobilom priamo na ephoto bez photoshopu
tebe asi usla pointa, v clanku je uplny iny druh fotografie a pisu uplne o niecom inom...
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované