Hore

Kritické okienko - 3 x 3 tipy pre lepšiu fotografiu (IV)

Na to, aby ste sa zo svojej alebo aj cudzej fotografie poučili, nepotrebujete jej dvojstranový rozbor! Práve preto vám teraz prinášame 3x3 tipy pre lepšiu fotografiu - tri fotky, tri praktické tipy lektorov Akadémie Kreatívnej fotografie, čo a ako zlepšiť. Prečítate za minútku a okamžite sa môžete pustiť do fotenia ešte lepších záberov :) Aj tvorca dnešných 3 Tipov je lektor AKF.

Autor fotografie: Kristína Mokrá

1. Páči sa mi váš prevod do Monochromatickej. “Decentne výrazný”, čierna ako má byť, kontrast tak akurát. Vo svetlých tónoch sa však pár obrazových informácií stráca.

2. Ako by ste vy popísala snímku? Chceli ste niečo vyjadriť alebo to máme chápať iba ako záznam návštevy miesta? Kde sme, je nám bezpochyby jasné, to je v poriadku ale čo ďalej? Trocha by sa mi žiadalo vidieť viac ako len jednu snímku…

3. Kompozične trocha “rozjarená” snímka. Na ľavej strane nám tak uteká kúsok betónového stĺpika. Pre mňa osobne je náklon trocha moc ostrý, ubral by som. Naviac, je sporné, či práve tu a či práve takto: myslím, že takéto miesto, táto konkrétna ulička si zaslúži trocha decentnejší prístup… Ďakujem a prajem vám veľa času na rozmýšlanie nad zmyslom fotografie.

Autor fotografie: Jolana Juranová

1. Z výberu, ktorý ste nám poslala je vaša fotografická budúcnosť jasná, držím palce:). Ani táto snímka nevybočila, vybral som si ju však ako podarenejšiu z trojice. Najzásadnejším nedostatkom tejto snímky je jej celková farebná fádnosť, chýba čo i len náznak práce so svetlom. Odporúčam aspoň použitie odraznej dosky, pre oživenie tvárí, či celkovo atmosféry. Teplé jesenné oranžové svetlo.

2. Detail. Nerozumiem užitiu vianočnej ruže v strede medzi drobcami. Chápem zmysel dekorácie ako takej, takto sme sa však dostali k takej akoby “hromádke” kde všetky objekty na snímke sú smerované ku stredu. Ak by sme kvetov mali viac, môžeme z nich vytvoriť rovnomerné pozadie, prípadne… Ak detičky pijú kakao (všimnite si asociáciu, tomu sa nevyhnete) prečo sa z hrnčekov neparí? Taká drobnosť. Mladá slečna má obliaty rukáv, drobná oprava retušou by netrvala dlho.

3. Povedal by som, že snímka je zaostrená o pár centimetrov vpred tváre detí sú tak mimo hĺbky poľa ostrosti. Vedľa chlapca je vizuálne viac voľného priestoru, skúste orezom trocha pomôcť kompozícii. Z nejakého dôvodu sa moje oči neustále sústreďujú na kolená drobcov, možno práve pre farebnú výnimočnosť daných objektov voči celkovej farebnosti.

Autor fotografie: Beáta Vinczeová

1. Aj na vašich ďalších snímkach som zaregistroval pridávanie efektu slnečného svetla, či protisvetla. Proti takejto aktivite, pokiaľ je spravená s mierou sa nedá protestovať. Vo vašom prípade, myslím, že s mierou spravená je. Celkovo vaše snímky dosahujú vysokú technickú kvalitu. Čo mi však vyslovene prekáža, je extrémne podexponovanie fotografie. Som si vedomý, že táto fotografia veľmi pravdepodobne vystavená v papierovej podobe nikdy nebude, upozorňujem však na to, že takto upravenú snímku nebude bez extrémneho zásahu možné vytlačiť bez zlievania obrovských plôch do absolútnej černoty.

2. Snímka je trocha netradične formátovaná na šírku, to samo o sebe neprekáža, žiadalo by sa mi však vidieť z dievčiny trocha viac. Trocha zbytočný sa javí aj svetlý fľak pozadia v pravom hornom rohu.

3. Nápad s divožienkou je fajn, zdá sa mi, že ste použili odrazné dosky na dosvetlenie tváre. Tu však vznikol problém, biela blúzka už ani zďaleka nie je biela. Hold, detail robí majstra:)

Osobná poznámka: snímka vznikla s použitím Nikon D3100, veľmi si to cením ako dôkaz, že pre dobrú fotku nepotrebujeme extra drahú techniku! Gratulujem.

Pokiaľ aj vy chcete, aby sa na vašu fotku pozrel niekto z lektorov AKF a dal vám tri takéto praktické rady a tipy, čo na nej zlepšiť, je to možné! Stačí ak pošlete maximálne tri fotografie na adresu 3tipy@akf.sk a my z nich vyberieme zábery do ďalšieho článku 3x3 tipy :).

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
koika
2015-09-30 09:49:45
"vydiet" ma dostalo!
 
blahoslav J B Art
2015-09-30 10:01:33
fajn rubrika, aj strucne a jasne zhodnotenie fotografii, kludne moze byt aj castejsie

len v uvodnom odstavci by som doplnil: '... tri fotky, tri praktické tipy lektorov Akadémie Kreatívnej fotografie, čo a ako zlepšiť. Prečítate za minútku a okamžite sa môžete pustiť do fotenia ešte lepších záberov, alebo nákupu ešte lepšej fototechniky '
 
belco
2015-09-30 14:41:23
Tato rubrika je super, rad by som uvital, keby sa z toho stala pravidelnejsia zalezitost, mozno tak na tyzdennej baze.
 
Demikát
2015-09-30 15:03:36
Pri prvej fotografii je aspoň ako taká informácia. Dokonca to na mňa prenáša aj istú emóciu.
Náklon chápem, ale nie takto. Je moc výrazný a za obeť mu padol hlavný objekt. Myslím, že by záberu prospelo širšie ohnisko.
A nakoniec, áno súbor by potiahol príbeh.

Druhá fotografia naopak nemá informáciu žiadnu, iba ak pre zainteresovaných. V tomto prípade rodinu. Verím tomu, že v rodinnom albume si miesto nájde.

Tretia fotografia je pekná. Iba pekná, vrátane dievčiny. Celé by som to posunul do prava.
Odsranil by sa rušivý pravý horný roh a kompozičné nedostatky.

AKF týmto ďakujem za oživenie tohoto inak nudného digiserveru
 
JohnNewton
2015-09-30 16:37:33
Prvá fotografia je jasný nadpriemer. Drobný kompozičný nedostatok je orezaný stľp. Tu platí, že nie každá fotografia " s dušou " sa dotkne každej duše. Mojej sa dotkla....
Druhá fotografia ma zaujala farebnosťou. Jej cena bude pre zainteresovaných rásť každým rokom, to je jej úloha.
Tretia má drobný kompozičný nedostatok v PHR. Inak to je balzam na dušu. A to je niekedy celkom dosť...
 
lacoslav
2015-09-30 18:42:36
príspevok od: koika
"vydiet" ma dostalo!
Mňa často dostávajú čechizmy, ktorými nás autori kŕmia, napr. Hold, detail robí majstra. Neviem komu vzdáva hold, ale v češtine sa to píše HOLT a znamená teda, veru...
Takisto veta: Verím tomu, že... v slovenčine :Verím, že... Aspoň to tu osviežime, že?
 
lacoslav
2015-09-30 18:45:25
Autor je lektor AKF. Nemohol by sa predstaviť? Nikde nevidím jeho meno, či som slepý? Veď to mohla napísať aj upratovačka.
 
Demikát
2015-09-30 19:45:12
príspevok od: lacoslav
Mňa často dostávajú čechizmy, ktorými nás autori kŕmia, napr. Hold, detail robí majstra. Neviem komu vzdáva hold, ale v češtine sa to píše HOLT a znamená teda, veru...
Takisto veta: Verím tomu, že... v slovenčine :Verím, že... Aspoň to tu osviežime, že?
K veci. Toto nie je jazykový krúžok.
Mimochodom gramotný človek by z textu mohol vedieť, že autor článku fotografii rozumie.
 
JohnNewton
2015-09-30 20:03:54
príspevok od: Demikát
K veci. Toto nie je jazykový krúžok.
Mimochodom gramotný človek by z textu mohol vedieť, že autor článku fotografii rozumie.
To nebolo k veci : Gramotný = vediaci čítať a písať , s gramatikou mám tiež problém, ale viem o tom a keď treba, tak sa ospravedlním
 
lacoslav
2015-10-01 20:39:51
príspevok od: Demikát
K veci. Toto nie je jazykový krúžok.
Mimochodom gramotný človek by z textu mohol vedieť, že autor článku fotografii rozumie.
To nie je o gramotnosti, každému môže niečo ujsť. Ale keď niekto píše do nejakého média mal by si to prekontrolovať aj po jazykovej stránke. Nebol to útok na teba a tvoje fotografie, len taká pripomienka, že aj svoj rodný jazyk treba ovládať aj kontrolovať. Ale teba som si zobral len tak náhodou, pokiaľ si nie autor článku. Dobré svetlo a svetu mier!
 
vd
2015-10-01 22:15:59
1 - naklon je zbytocny.
2 - rodinny album
3 - ze biela nie je biela vobec nevadi, vadi, ze svetlo posobi max. neprirodzene je preslap.
 
lamik
2015-10-02 18:39:42
príspevok od: Demikát
K veci. Toto nie je jazykový krúžok.
Mimochodom gramotný človek by z textu mohol vedieť, že autor článku fotografii rozumie.
Tak teda k veci, Ľubo: Ak niekto, kto chce učiť druhých, takto zúfalo neovláda ani len rodnú reč a chce ešte to aj na takomto (v rámci Slovenska) významnom fóre publikovať, je pre mňa arogantný hlupák a to vyvoláva veľké pochybnosti o kvalite jeho vedomostí, či znalostí v akomkoľvek inom odbore. Hold! Pardon, howgh!
 
Demikát
2015-10-04 10:14:41
príspevok od: lamik
Tak teda k veci, Ľubo: Ak niekto, kto chce učiť druhých, takto zúfalo neovláda ani len rodnú reč a chce ešte to aj na takomto (v rámci Slovenska) významnom fóre publikovať, je pre mňa arogantný hlupák a to vyvoláva veľké pochybnosti o kvalite jeho vedomostí, či znalostí v akomkoľvek inom odbore. Hold! Pardon, howgh!
Ok. To je v poriadku.
Ale.. buďme radi, že na takomto významnom fóre takéto články niekto publikuje. Preto že sa tu viac rieši technika, gramatika, medziľudské vzťahy a iné okrajové záležitosti. Pritom podstata fotografického fóra by mala byť fotografia, ktorá je tu skôr druhoradá. Škoda.
 
Martin P
2015-10-04 12:14:27
príspevok od: Demikát
K veci. Toto nie je jazykový krúžok.
Mimochodom gramotný človek by z textu mohol vedieť, že autor článku fotografii rozumie.
ano jazykovy kruzok to nieje ale... nekritizujem lebo sam sa dopustam chyb a prehreskov, aj ked oficialny clanok by mal mat uroven a byt bez chyb stylistickych a aj gramatickych a nemal by byt anonymny, ako to tu robime viaceri v diskusii, ked pisem tak nepouzivam makcene a dlzne a velke pismena, neznamena to, ze neviem kam patria, ale tu na to aj v mailoch kaslem, nech mi vsetci odpustia.
a ze rozumie fotografii?
no nazdar:
1. fotograf fotil chodnik? a este k tomu neostro, uplne zbytocna, extremna kompozicia naklonu a celkovo obrazu, ked to islo Rodcenkovi tak to nemusi ist kazdemu, aneb kdyz dva delaji totez, neni to totez.
2. foto do rodinneho albumu, ale velmi chabej urovne, farebne zle, kopmozicne zle, obsahove zle, stylovo zle, uplna katastrofa, uroven mama alebo tato odfotia mobilom bez napadu, len aby bolo ked uz inak nevieme a nevidime a ani nechceme vidiet a ani vidiet nebudeme
3.prefarbeny gyc zamerany skor na kuknite sa jak viem dobre fotit a jaky ma moj objektiv fasa bokeh, s peknym dievcatom hodny fb alebo inych socialnych sieti, svetlo pridane softom je gyc jak svina, na zaujatie fotoanalafabetizmom postihnutej divackej obce lajkujucej o dusu kazdu pixlovinu kamarata alebo komu sa chce strcit do prislusneho zaujmoveho otvoru.
babe sa to mozno pacilo, autorovi asi tiez, ale recezent to mal poslat do vecnych lovist estetiky a vkusu, lebo takto si budeme korektnostou akehokolvek druhu kopat hrob a vyhraju barbari.

mne to neva, ale vy ste mladi a vy sa chcete posuvat ucit a svojimi pracami vychovavat uz vyssie spomenutu bandu ignorantov a mamelukov, ktori by vam mohli za vasu robotu aj zaplatit.
ale ked to takto bude pokracovat tak sa bude skor kamenovat.
 
JohnNewton
2015-10-04 20:07:47
Aspoň všetci vidíte, že debata pod fotografiami môže dopadnúť väčšou katastrofou ako debata pod technikou. Tu sa nezhodne nikto s nikým...už som videl ako sa dvaja odborníci nezhodli vôbec v ničom pri hodnotení tej istej foto Martin P. spomínaš prefarbený gýč. Pre mňa je gýč gýčov infra fotografia, ak nemá slúžiť pre vedecké účely, nech mi je prepáčené....
 
Demikát
2015-10-04 21:03:59
príspevok od: Martin P
ano jazykovy kruzok to nieje ale... nekritizujem lebo sam sa dopustam chyb a prehreskov, aj ked oficialny clanok by mal mat uroven a byt bez chyb stylistickych a aj gramatickych a nemal by byt anonymny, ako to tu robime viaceri v diskusii, ked pisem tak nepouzivam makcene a dlzne a velke pismena, neznamena to, ze neviem kam patria, ale tu na to aj v mailoch kaslem, nech mi vsetci odpustia.
a ze rozumie fotografii?
no nazdar:
1. fotograf fotil chodnik? a este k tomu neostro, uplne zbytocna, extremna kompozicia naklonu a celkovo obrazu, ked to islo Rodcenkovi tak to nemusi ist kazdemu, aneb kdyz dva delaji totez, neni to totez.
2. foto do rodinneho albumu, ale velmi chabej urovne, farebne zle, kopmozicne zle, obsahove zle, stylovo zle, uplna katastrofa, uroven mama alebo tato odfotia mobilom bez napadu, len aby bolo ked uz inak nevieme a nevidime a ani nechceme vidiet a ani vidiet nebudeme
3.prefarbeny gyc zamerany skor na kuknite sa jak viem dobre fotit a jaky ma moj objektiv fasa bokeh, s peknym dievcatom hodny fb alebo inych socialnych sieti, svetlo pridane softom je gyc jak svina, na zaujatie fotoanalafabetizmom postihnutej divackej obce lajkujucej o dusu kazdu pixlovinu kamarata alebo komu sa chce strcit do prislusneho zaujmoveho otvoru.
babe sa to mozno pacilo, autorovi asi tiez, ale recezent to mal poslat do vecnych lovist estetiky a vkusu, lebo takto si budeme korektnostou akehokolvek druhu kopat hrob a vyhraju barbari.

mne to neva, ale vy ste mladi a vy sa chcete posuvat ucit a svojimi pracami vychovavat uz vyssie spomenutu bandu ignorantov a mamelukov, ktori by vam mohli za vasu robotu aj zaplatit.
ale ked to takto bude pokracovat tak sa bude skor kamenovat.
Pekne ste to vysvetlil, po svojom
Len pozor na slová o gýčoch, pretože sa to môže obrátiť proti vám. A to nemyslím nijako zle, to je iba fakt


 
Martin P
2015-10-04 21:09:06
príspevok od: JohnNewton
Aspoň všetci vidíte, že debata pod fotografiami môže dopadnúť väčšou katastrofou ako debata pod technikou. Tu sa nezhodne nikto s nikým...už som videl ako sa dvaja odborníci nezhodli vôbec v ničom pri hodnotení tej istej foto Martin P. spomínaš prefarbený gýč. Pre mňa je gýč gýčov infra fotografia, ak nemá slúžiť pre vedecké účely, nech mi je prepáčené....
ked treba kopnut, tak treba, nech sa paci, ale to potom kopat treba aj do pana Srnca lebo on je iniciatorom mojho fotenia do ir a ideovym strojcom techniky a technologie a hlavne majstrom v ir foto, potom aj do Duvesa lebo on je zase majster v technike prerabania fotakov do ir a foteni tiez a aj do dalsich co fotia ir, napriklad do Milana F, ktory sa tomu venuje, ma tu vela priaznivcov alebo do Marcela Rebra, portalovej hviezdy a do celej svetovej komunity ir fotografov vedeckych aj nevedeckych, ktorych tvorba sa vzajomne prelina a doplna.
len nechapem preco tu robite advokata takymto slabym fotkam a nejakemu lektorovi, co sa ani podpisat nevie a skryva svoje umiernene a opatrne kritiky za firemne logo, ved som to vysvetlil, ale asi, aj ked nepredpokladam, neviete pochopit pisany text a vidite v hocicom kritickom, aj ked je to mienene v dobrom a nie so zastou, utok na tvorbu hocikoho vseobecne, ale ako sa dostaneme dalej ked sa budeme len poklepkavat po ramenach a opatrne po kvapkach ordinovat kritiku
to sa nikam nedostaneme a furt sa budeme tocit pri takychto gycoch paskviloch a zaciatocnickych chybach.
mna ani nezaujima co fotite a preto si vas neprelustrujem vo vasom profile, mna zaujima clovek a ked by ste mali neviem ake dobre fotky, dokonale technicky a kompozicne a ideovo, tak ked ste ako clovek takyto, ako sa tu prezentujete, tak vam nepomoze nic, ani svatena voda, aby ste si ziskali srdce divaka, ak vas spozna osobne, ja dufam, ze vas nikdy nespoznam osobne, lebo podobnych ako vy je na svete dost a stretavam ich nedobrovolne, tak naco si kazit pekny den a vlastny zivot.
vsimnite si, ze vam vykam, netusim kolko mate rokov a kto ste, ale mna ucili neznamym ludom vykat, aj ked som tu parkrat toto porusil, za co sa dodatocne ospravedlnujem.
s pozdravom mp.
ps:
ak si vsimnete dodatocne, pan, na ktoreho som reagoval vo svojom komente v podstate pise to iste co ja, len inymi slovami a menej asertivne. tak o co vam ide?
 
Martin P
2015-10-04 21:34:23
príspevok od: Demikát
Pekne ste to vysvetlil, po svojom
Len pozor na slová o gýčoch, pretože sa to môže obrátiť proti vám. A to nemyslím nijako zle, to je iba fakt


ja si libujem vo vytvarani gycov a viem, ze niektore moje fotky, aj tie, ktore tu na portali niesu, su poriadne gyce, ale su temy, kde sa to neda inak. a ked mi to niekto vytkne tak to povazujem za pochvalu, lebo aj medzi gycmi su velke rozdiely.
 
Roman Point
2015-10-04 23:37:31
Hádky ako u debilov na dvore.. Toto je obraz celého fóra a jeho budúcnosti.
Možno čísla vravia, že portál má úspech, sledovanosť a veľké množstvo komentárov. Ale ďakujem pekne za takéto diskusie. Nevidím dôvod ani po technickej a ani po teoretickej stránke tu minúť ani jeden cent. To nie som samozrejme sám ale to nikoho nezaujíma pretože "čísla sú dobré".

A k hodnoteniu: Zabudli ste na jednu podstatnú vec všetci vrátane autora kritickej chvíľky ktorý nám venoval pár jeho slov a emócií.
Fotografia je hra svetla a farieb. Je to vnemové umenie ktoré sa nedá presne kvalifikovať. Jednoduché ako facka - mne sa páči zelená, modrá, oranžová farba ale tieto farby sa nepáčia každému takže ostatní majú zlý vkus? Nepáči sa mi komponovanie na šikmo, takže každému by sa nemalo páčiť? A tak by sa dalo pokračovať až do nekonečna.. Jednoducho fotografia nemusí osloviť každého. Keď neoslovi tak to neznamená že je zlá. Vás neoslovila ani jedna ktoré tu boli pridane, no existuje skupina ľudí 300-400-500 čo sa im tie fotografie páčia a teraz čo? Oni zle vidia? Alebo je to jednoducho o emociach a o tom čo a ako človek pri fotografií cíti?
Kompozícia je druhá vec o ktorej ale aj samotní lektory AKF učia že je daná, ale ak sa ju človek naučí "správne porušovať" tak to môže priniesť želaný efekt v podobe spokojnosti a uznania.

Pekný zbytok večera a víkendu.
Roman
 
Martin P
2015-10-05 01:48:58
príspevok od: Roman Point
Hádky ako u debilov na dvore.. Toto je obraz celého fóra a jeho budúcnosti.
Možno čísla vravia, že portál má úspech, sledovanosť a veľké množstvo komentárov. Ale ďakujem pekne za takéto diskusie. Nevidím dôvod ani po technickej a ani po teoretickej stránke tu minúť ani jeden cent. To nie som samozrejme sám ale to nikoho nezaujíma pretože "čísla sú dobré".

A k hodnoteniu: Zabudli ste na jednu podstatnú vec všetci vrátane autora kritickej chvíľky ktorý nám venoval pár jeho slov a emócií.
Fotografia je hra svetla a farieb. Je to vnemové umenie ktoré sa nedá presne kvalifikovať. Jednoduché ako facka - mne sa páči zelená, modrá, oranžová farba ale tieto farby sa nepáčia každému takže ostatní majú zlý vkus? Nepáči sa mi komponovanie na šikmo, takže každému by sa nemalo páčiť? A tak by sa dalo pokračovať až do nekonečna.. Jednoducho fotografia nemusí osloviť každého. Keď neoslovi tak to neznamená že je zlá. Vás neoslovila ani jedna ktoré tu boli pridane, no existuje skupina ľudí 300-400-500 čo sa im tie fotografie páčia a teraz čo? Oni zle vidia? Alebo je to jednoducho o emociach a o tom čo a ako človek pri fotografií cíti?
Kompozícia je druhá vec o ktorej ale aj samotní lektory AKF učia že je daná, ale ak sa ju človek naučí "správne porušovať" tak to môže priniesť želaný efekt v podobe spokojnosti a uznania.

Pekný zbytok večera a víkendu.
Roman
tak po prve nikto sa tu nehada, len si vysvetlujeme stanoviska, teda aspon ja. za ostatnych nemozem hovorit.
a odkial viete, ze tento portal tymito diskusiami trpi, je to mozno len vas pocit, niekomu sa to moze pacit a vyhladava iskrenie.
po druhe tych debilov si nechajte pre seba a svoje okolie.
ked sa mi nieco nepaci tak to poviem ci sa to niekomu paci alebo nepaci, je to moj nazor, bud ho beriete alebo nie.
urcite tych ludi co sa im toto kritizovane cudo paci, je tolko?
porusovat pravidla kompozicie moze len ten, kto tie pravidla perfektne ovlada a dokaze aplikovat na svoje diela a az potom si to moze dovolit porusit, ak na to ma talent a odvahu.
ak mate pocit, ze niekomu sa nepaci komponovanie na sikmo tak mu to povedzte, avsak mne sa uz od mojich teenagerskych rokov prave Rodcenkove kompozicie velmi pacili v spojeni s Majakovskeho textami a boli pre mna inspiraciou, ale nie kazdy to vie a nie vzdy je to vhodne pouzit a samoucelne pouzitie skor poskodi fotografiu, ako jej pomoze, ako v tomto pripade. aj ked sa mi pacia fotky s takouto spravne pouzitou naklonenou kompoziciou, nepouzivam ju vo svojej praxi lebo to bud neviem alebo namety, ktore fotim si to nevyzaduju a nieje to potrebne na presnejsie vyjadrenie myslienky.
tak sme si tu zvykli bavit sa o technike, ze zrazu ked sa trosku ostrejsie niekto ozve, ze tie fotky sa mu nepacia, povie svoj nazor tak sa to stretne s nevolou, ale pritom vsetci pistia, ze fotografia nieje len o technike. tak sa o tych fotkach bavme, vyjadrime svoj nazor a nie iba vlazne paci sa mi alebo minuskovanie ineho nazoru, ale nevyjadrenie vlastneho konstruktivneho, k jadru veci.
a nie uchylovat sa k osobnym utokom. mne nevadi ked mne niekto povie o mojich fotkach, ze su to gyce, mozno su, ale nech to nesklzne do roviny urazok a podpichovania, ale treba racionalne a konstruktivne povedat a napisat svoj nazor, o ktorom mozeme dalej polemizovat alebo sa zhodnut a posunut sa dalej a ist prikladom pre ostatnych menej odvaznych vyjadrit sa k teme.
k autorovi kritiky len tolko, aby hodnotil fotky, musi vediet povedat aj nie a niektore nehodnotit vobec a nezaradit ich do recenzie a ak toto mal byt vyber z niecoho, tak s panom bohom ked toto je to lepsie, a vyzdvihovat, ze ocenuje, ze fotka sa da urobit aj s entry level fotakom je jasny preslap lebo vsetci vieme aj z recenzii a aj z praxe, ze dnesne zrkadlovky, ked sa bavime len o nich, su co sa tyka obrazoveho vystupu takmer porovnatelne s najvyssimi modelmi a ze sa lisia len vybavenostou, velkostou, ergonomiou a funkciami, lebo jeho recenzie citaju aj uplni zaciatocnici a on svojim zaradenim uplnej slaboty urci uroven, od ktorej sa zacinajuci amater odrazi. ak ale predsa len vyberie fotky tohoto typu tak ich musi presne popisat a preco nie a preco je to zle z tejto strany a preco je to zle z inej stranky a kam patria taketo fotky, nie kazdy je schopny robit super fotky, co sa pacia velkej vacsine a tak by mal svoje schopnosti vediet porovnat a bud sa zlepsovat alebo s pokorou sa zaradit do radu a pozorovat lespich, talentovanejsich z patricnej vzdialenosti. to bolo trosku nadsadene, ale tak to nejako funguje v zivote, nie kazdy ma narok byt v prvych radoch. a davat niekomu nadej, aj ked je zjavne, ze nikdy nedosiahne uroven najlepsich z roznych dovodov, nedostaku casu venovat sa fotografii, nedostatku financii alebo nedostatku talentu, su ale aj vynimky co sa vymanili zo svojho osudu a zlepsili sa natolko, ze ich treba brat vazne. prave tvrde slova a ciny byvaju najlepsou motivaciou pre zacinajucich a sebaklamom a okolim cicikanych fotografov, ktorym na socialnych sietach kamarati a rodina lajkuju uplne paskvily fotene mobilom na vysku a oni v mylnom presvedceni o svojej genialite, menia svoje profily s pridanim slovicka phtography a photographer alebo photo a ked sa stretnu s prvymi neuspechmi v realnom zivote od neznamych ludi, zakaznikov tak hadzu flintu do zita alebo ti sebavedomejsi nadavaju na cely svet neuvedomujuc si, ze chceli byt profesionalmi a mali za to dostat financnu odmenu a nikto nepochopil ich talent a umelecke citenie. popripade narazia na podobnych znalcov, ktori im to kupia a oni ziju dalej v mylnom presvedceni az do chvile nez nastane bod zlomu a narazia na niekoho kto tomu aspon trochu rozumie.
takze prosim ked sa chcete byvit o fotografii tak sa bavte ale bez utokov a bez urazok.
 
Roman Point
2015-10-05 05:49:56
príspevok od: Martin P
tak po prve nikto sa tu nehada, len si vysvetlujeme stanoviska, teda aspon ja. za ostatnych nemozem hovorit.
a odkial viete, ze tento portal tymito diskusiami trpi, je to mozno len vas pocit, niekomu sa to moze pacit a vyhladava iskrenie.
po druhe tych debilov si nechajte pre seba a svoje okolie.
ked sa mi nieco nepaci tak to poviem ci sa to niekomu paci alebo nepaci, je to moj nazor, bud ho beriete alebo nie.
urcite tych ludi co sa im toto kritizovane cudo paci, je tolko?
porusovat pravidla kompozicie moze len ten, kto tie pravidla perfektne ovlada a dokaze aplikovat na svoje diela a az potom si to moze dovolit porusit, ak na to ma talent a odvahu.
ak mate pocit, ze niekomu sa nepaci komponovanie na sikmo tak mu to povedzte, avsak mne sa uz od mojich teenagerskych rokov prave Rodcenkove kompozicie velmi pacili v spojeni s Majakovskeho textami a boli pre mna inspiraciou, ale nie kazdy to vie a nie vzdy je to vhodne pouzit a samoucelne pouzitie skor poskodi fotografiu, ako jej pomoze, ako v tomto pripade. aj ked sa mi pacia fotky s takouto spravne pouzitou naklonenou kompoziciou, nepouzivam ju vo svojej praxi lebo to bud neviem alebo namety, ktore fotim si to nevyzaduju a nieje to potrebne na presnejsie vyjadrenie myslienky.
tak sme si tu zvykli bavit sa o technike, ze zrazu ked sa trosku ostrejsie niekto ozve, ze tie fotky sa mu nepacia, povie svoj nazor tak sa to stretne s nevolou, ale pritom vsetci pistia, ze fotografia nieje len o technike. tak sa o tych fotkach bavme, vyjadrime svoj nazor a nie iba vlazne paci sa mi alebo minuskovanie ineho nazoru, ale nevyjadrenie vlastneho konstruktivneho, k jadru veci.
a nie uchylovat sa k osobnym utokom. mne nevadi ked mne niekto povie o mojich fotkach, ze su to gyce, mozno su, ale nech to nesklzne do roviny urazok a podpichovania, ale treba racionalne a konstruktivne povedat a napisat svoj nazor, o ktorom mozeme dalej polemizovat alebo sa zhodnut a posunut sa dalej a ist prikladom pre ostatnych menej odvaznych vyjadrit sa k teme.
k autorovi kritiky len tolko, aby hodnotil fotky, musi vediet povedat aj nie a niektore nehodnotit vobec a nezaradit ich do recenzie a ak toto mal byt vyber z niecoho, tak s panom bohom ked toto je to lepsie, a vyzdvihovat, ze ocenuje, ze fotka sa da urobit aj s entry level fotakom je jasny preslap lebo vsetci vieme aj z recenzii a aj z praxe, ze dnesne zrkadlovky, ked sa bavime len o nich, su co sa tyka obrazoveho vystupu takmer porovnatelne s najvyssimi modelmi a ze sa lisia len vybavenostou, velkostou, ergonomiou a funkciami, lebo jeho recenzie citaju aj uplni zaciatocnici a on svojim zaradenim uplnej slaboty urci uroven, od ktorej sa zacinajuci amater odrazi. ak ale predsa len vyberie fotky tohoto typu tak ich musi presne popisat a preco nie a preco je to zle z tejto strany a preco je to zle z inej stranky a kam patria taketo fotky, nie kazdy je schopny robit super fotky, co sa pacia velkej vacsine a tak by mal svoje schopnosti vediet porovnat a bud sa zlepsovat alebo s pokorou sa zaradit do radu a pozorovat lespich, talentovanejsich z patricnej vzdialenosti. to bolo trosku nadsadene, ale tak to nejako funguje v zivote, nie kazdy ma narok byt v prvych radoch. a davat niekomu nadej, aj ked je zjavne, ze nikdy nedosiahne uroven najlepsich z roznych dovodov, nedostaku casu venovat sa fotografii, nedostatku financii alebo nedostatku talentu, su ale aj vynimky co sa vymanili zo svojho osudu a zlepsili sa natolko, ze ich treba brat vazne. prave tvrde slova a ciny byvaju najlepsou motivaciou pre zacinajucich a sebaklamom a okolim cicikanych fotografov, ktorym na socialnych sietach kamarati a rodina lajkuju uplne paskvily fotene mobilom na vysku a oni v mylnom presvedceni o svojej genialite, menia svoje profily s pridanim slovicka phtography a photographer alebo photo a ked sa stretnu s prvymi neuspechmi v realnom zivote od neznamych ludi, zakaznikov tak hadzu flintu do zita alebo ti sebavedomejsi nadavaju na cely svet neuvedomujuc si, ze chceli byt profesionalmi a mali za to dostat financnu odmenu a nikto nepochopil ich talent a umelecke citenie. popripade narazia na podobnych znalcov, ktori im to kupia a oni ziju dalej v mylnom presvedceni az do chvile nez nastane bod zlomu a narazia na niekoho kto tomu aspon trochu rozumie.
takze prosim ked sa chcete byvit o fotografii tak sa bavte ale bez utokov a bez urazok.
Úplne zbytočné plytvanie písmenami. Platí čo som písal.. Vám sa to nepáči ale tristo ďalším ľuďom áno. Zbytočne si tu tridsať centimetrovými komentármi zapĺňate plochu. Fotka nie je o tom čo sa Vám páči alebo čo je podľa Vás gýč. Tým že si takto siahodlho forrmulovanymi komentármi obhajujete svoje videnie fotografie a svoj vkus len dokazujete že si chcete násilne slovom presadiť svoj názor. Diskusia je jedna vec no na tento monológ si môžete kľudne založiť vlastné vlakno/článok. Ale redakcia môže byť spokojná lebo aj pre Vás absolútne amatérska analýza fotografií má perfektnú odozvu a je často komentovana. "Týmto Vám redakcia ephoto ďakuje" z nadsádzkou samozrejme..
 
Martin P
2015-10-05 07:35:13
príspevok od: Roman Point
Úplne zbytočné plytvanie písmenami. Platí čo som písal.. Vám sa to nepáči ale tristo ďalším ľuďom áno. Zbytočne si tu tridsať centimetrovými komentármi zapĺňate plochu. Fotka nie je o tom čo sa Vám páči alebo čo je podľa Vás gýč. Tým že si takto siahodlho forrmulovanymi komentármi obhajujete svoje videnie fotografie a svoj vkus len dokazujete že si chcete násilne slovom presadiť svoj názor. Diskusia je jedna vec no na tento monológ si môžete kľudne založiť vlastné vlakno/článok. Ale redakcia môže byť spokojná lebo aj pre Vás absolútne amatérska analýza fotografií má perfektnú odozvu a je často komentovana. "Týmto Vám redakcia ephoto ďakuje" z nadsádzkou samozrejme..
preco ci myslite, ze mate pravdu vy a tristo vami myslenych a nie ja a mnou tristo myslenych?
a zbytocne je len to, ze vy neviete odpovedat na polozene otazky a spamujte a obvinujete a tvrdite, ze mate pravdu.
paci sa vam to, ked poviem, ze pravdu vobec nemate a argumenty vami predkladane nestoja za nic?
urcite nepaci.
vyzval som na diskusiu a povedal svoj nazor a ked nemate co k tomu povedat a nechapete mnou napisany text, tak mi je to luto a mali by ste robit nieco ine, ako si tu so mnou pisat lebo sa nikam nedostaneme.
minule som vam ustupil a nechal vas s argumentami, ktore ste mali, na pokoji.
teraz ak chcete debatovat skuste nieco konkretnejsie, nie len to, ze mate pravdu a basta.
lebo k fotkam ste zatial nic nepovedali a stale len obhajujete a natiskate kazdemu nazor o najlepsom fotoaparate aky ste v poslednom case vyskusali, cim mu robite medvediu sluzbu.
tak ak nechete debatovat o fotografii o tvorbe, o kompozicii alebo ho hocicom co sa tyka fotografie ako vysledku tvoriveho procesu, tak ani neodpovedajte. nemam zaujem stracat cas v neproduktivnej diskusii. a skuste hovorit iba za seba a nie za ephoto, ak ovsem nieste clenom redakcie.
 
JohnNewton
2015-10-05 07:48:41
príspevok od: Martin P
ked treba kopnut, tak treba, nech sa paci, ale to potom kopat treba aj do pana Srnca lebo on je iniciatorom mojho fotenia do ir a ideovym strojcom techniky a technologie a hlavne majstrom v ir foto, potom aj do Duvesa lebo on je zase majster v technike prerabania fotakov do ir a foteni tiez a aj do dalsich co fotia ir, napriklad do Milana F, ktory sa tomu venuje, ma tu vela priaznivcov alebo do Marcela Rebra, portalovej hviezdy a do celej svetovej komunity ir fotografov vedeckych aj nevedeckych, ktorych tvorba sa vzajomne prelina a doplna.
len nechapem preco tu robite advokata takymto slabym fotkam a nejakemu lektorovi, co sa ani podpisat nevie a skryva svoje umiernene a opatrne kritiky za firemne logo, ved som to vysvetlil, ale asi, aj ked nepredpokladam, neviete pochopit pisany text a vidite v hocicom kritickom, aj ked je to mienene v dobrom a nie so zastou, utok na tvorbu hocikoho vseobecne, ale ako sa dostaneme dalej ked sa budeme len poklepkavat po ramenach a opatrne po kvapkach ordinovat kritiku
to sa nikam nedostaneme a furt sa budeme tocit pri takychto gycoch paskviloch a zaciatocnickych chybach.
mna ani nezaujima co fotite a preto si vas neprelustrujem vo vasom profile, mna zaujima clovek a ked by ste mali neviem ake dobre fotky, dokonale technicky a kompozicne a ideovo, tak ked ste ako clovek takyto, ako sa tu prezentujete, tak vam nepomoze nic, ani svatena voda, aby ste si ziskali srdce divaka, ak vas spozna osobne, ja dufam, ze vas nikdy nespoznam osobne, lebo podobnych ako vy je na svete dost a stretavam ich nedobrovolne, tak naco si kazit pekny den a vlastny zivot.
vsimnite si, ze vam vykam, netusim kolko mate rokov a kto ste, ale mna ucili neznamym ludom vykat, aj ked som tu parkrat toto porusil, za co sa dodatocne ospravedlnujem.
s pozdravom mp.
ps:
ak si vsimnete dodatocne, pan, na ktoreho som reagoval vo svojom komente v podstate pise to iste co ja, len inymi slovami a menej asertivne. tak o co vam ide?
Pane, Oni (aby som Vám nevykal ani netykal) práve predviedli veľkú mieru intolerancie. Keď oni síce majú jasno v tom čo je gýč, ale mne to právo upirerajú. Dokonca našli za svoje IR aj vinníkov Pri tom sa môžeme obaja hlboko mýliť......ja som sa za svoj postoj k IR ospravedlnil, lebo som si vedomý svojej omylnosti, ale Oni aj tak museli prezentovať svoj zlostný postoj nemajúci s témou nič spoločné. A môžu si byť istý, že o žiadne spoločné stretko tiež nestojím
 
Martin P
2015-10-05 08:54:57
príspevok od: JohnNewton
Pane, Oni (aby som Vám nevykal ani netykal) práve predviedli veľkú mieru intolerancie. Keď oni síce majú jasno v tom čo je gýč, ale mne to právo upirerajú. Dokonca našli za svoje IR aj vinníkov Pri tom sa môžeme obaja hlboko mýliť......ja som sa za svoj postoj k IR ospravedlnil, lebo som si vedomý svojej omylnosti, ale Oni aj tak museli prezentovať svoj zlostný postoj nemajúci s témou nič spoločné. A môžu si byť istý, že o žiadne spoločné stretko tiež nestojím
chvalabohu aspon jedna dobra sprava na dnesny den
a ospravedlnenie prijmite aj vy odomna lebo ja sa svami nemienim hadat a ani hocijako komunikovat lebo pravdepodobne nechcete porozumiet napisanemu a tocite sa neustale vo vlastnych myslienkovych konstrukciach
len ak sa mi budu pacit vase komenty a budem s nimi suhlasit, tak ich, ako doteraz olajkujem
mier s vami a pokoj v dusi vsetkym priatelom aj menej priatelom
 
istvic
ocenenie redakciou 2015-10-05 13:54:16
osobne si myslim,ze v kritickom okienku by sa nemali hodnotit a rozoberat fotografie zacinajucich autorov,pretoze to by bolo okienko na vecne casy a nikdy inak.Skor by som sa zameral na fotografie pokrocilejsich autorov a tam na prikladoch ukazoval v com ano a v com nie.
 
Martin P
2015-10-05 16:00:49
príspevok od: istvic
osobne si myslim,ze v kritickom okienku by sa nemali hodnotit a rozoberat fotografie zacinajucich autorov,pretoze to by bolo okienko na vecne casy a nikdy inak.Skor by som sa zameral na fotografie pokrocilejsich autorov a tam na prikladoch ukazoval v com ano a v com nie.
presne tak a nech sa podla toho zaciatocnici ucia
priklad je najlepsia skola
 
JohnNewton
2015-10-05 17:18:38
príspevok od: istvic
osobne si myslim,ze v kritickom okienku by sa nemali hodnotit a rozoberat fotografie zacinajucich autorov,pretoze to by bolo okienko na vecne casy a nikdy inak.Skor by som sa zameral na fotografie pokrocilejsich autorov a tam na prikladoch ukazoval v com ano a v com nie.
Hlavne nech to nie sú fotografie tunajších autorov, napriek deklaráciám a "túžbe po kritike" to málo kto rozdýcha.... ako sme práve videli Tento portál ostane na palčeku hore, už len palček dolu by bol obrovským posunom. Ale možno len k intrigám....
 
beus15
2015-10-08 22:07:06
príspevok od: Martin P
ano jazykovy kruzok to nieje ale... nekritizujem lebo sam sa dopustam chyb a prehreskov, aj ked oficialny clanok by mal mat uroven a byt bez chyb stylistickych a aj gramatickych a nemal by byt anonymny, ako to tu robime viaceri v diskusii, ked pisem tak nepouzivam makcene a dlzne a velke pismena, neznamena to, ze neviem kam patria, ale tu na to aj v mailoch kaslem, nech mi vsetci odpustia.
a ze rozumie fotografii?
no nazdar:
1. fotograf fotil chodnik? a este k tomu neostro, uplne zbytocna, extremna kompozicia naklonu a celkovo obrazu, ked to islo Rodcenkovi tak to nemusi ist kazdemu, aneb kdyz dva delaji totez, neni to totez.
2. foto do rodinneho albumu, ale velmi chabej urovne, farebne zle, kopmozicne zle, obsahove zle, stylovo zle, uplna katastrofa, uroven mama alebo tato odfotia mobilom bez napadu, len aby bolo ked uz inak nevieme a nevidime a ani nechceme vidiet a ani vidiet nebudeme
3.prefarbeny gyc zamerany skor na kuknite sa jak viem dobre fotit a jaky ma moj objektiv fasa bokeh, s peknym dievcatom hodny fb alebo inych socialnych sieti, svetlo pridane softom je gyc jak svina, na zaujatie fotoanalafabetizmom postihnutej divackej obce lajkujucej o dusu kazdu pixlovinu kamarata alebo komu sa chce strcit do prislusneho zaujmoveho otvoru.
babe sa to mozno pacilo, autorovi asi tiez, ale recezent to mal poslat do vecnych lovist estetiky a vkusu, lebo takto si budeme korektnostou akehokolvek druhu kopat hrob a vyhraju barbari.

mne to neva, ale vy ste mladi a vy sa chcete posuvat ucit a svojimi pracami vychovavat uz vyssie spomenutu bandu ignorantov a mamelukov, ktori by vam mohli za vasu robotu aj zaplatit.
ale ked to takto bude pokracovat tak sa bude skor kamenovat.
Tá gýčová fotografia je moja Nie som profesionálka,ale takéto napìsať: prefarbeny gyc zamerany skor na kuknite sa jak viem dobre fotit a jaky ma moj objektiv fasa bokeh...To akoze ste taku blbost napísali.kuknite vsak ja viem dobre fotit a moj objektiv ma fasa bokeh?? tak toto je smiešne.Je to obycajna 50-tka.nemam profi telo ani profi objektiv.Prijmem kritiku,ale takè akokeby posmešky,si mozte odpustiť.Fotila som moju sesternicu,možno su farby trocha prehnané,ale keby to zas upravim uplne jednoducho,to by bol problem,ze to nie je dostatocne upravene.Snazim sa upravovat svoje fotky ako sa len dá.Chcela by som vedieť krajšie upravovat,skusila som sa pohrať troska s farbami a mne sa to páčilo.
 
Martin P
2015-10-09 00:03:29
príspevok od: beus15
Tá gýčová fotografia je moja Nie som profesionálka,ale takéto napìsať: prefarbeny gyc zamerany skor na kuknite sa jak viem dobre fotit a jaky ma moj objektiv fasa bokeh...To akoze ste taku blbost napísali.kuknite vsak ja viem dobre fotit a moj objektiv ma fasa bokeh?? tak toto je smiešne.Je to obycajna 50-tka.nemam profi telo ani profi objektiv.Prijmem kritiku,ale takè akokeby posmešky,si mozte odpustiť.Fotila som moju sesternicu,možno su farby trocha prehnané,ale keby to zas upravim uplne jednoducho,to by bol problem,ze to nie je dostatocne upravene.Snazim sa upravovat svoje fotky ako sa len dá.Chcela by som vedieť krajšie upravovat,skusila som sa pohrať troska s farbami a mne sa to páčilo.
tak ked chcete diskutovat o fotografii nech sa paci:
preto som napisal to co som napisal lebo,
forma prevysila obsah, ta fotka je iba portret bez pridanej hodnoty, ktory ma zmysel pre vas a pre sesternicu a pre znamych, ktori poznaju osobu a vas. nam nezainteresovanym to nehovori nic len to, ze to ma chyby technicke, ale to nevadi ved kto nerobi a nerobil chyby? vsetci ich robime a robit budeme.
to, ze tam je vidiet technika a snaha o dokonalost sa tomu neda vytknut lebo snazit sa treba, ale iba pekny obrazok nestaci a modne fotenie na plnu dieru tiez nic nezachrani, obrazok by mal mat aj myslienku a posolstvo a menej lubivosti smerujucej ku gycu, aj ked gyc je silne a nepresne slovo. kazdy ho vnima inak a aj v roznom case boli inak chapane gyce.
skuste premyslat nad tym co fotite a ako to fotite a nefotografujte aby sa to iba pacilo kamaratkam a znamym a rodine, je to strasne tazke, ale da sa to, nepodlahnite vabeniu slavy a povrchnej krasy, samozrejme, ze fotografie o ake sa teraz mozno snazite maju svoje uplatnenie, ale musite ratat aj s kritikou ludi a divakov, ktori chcu vidiet viac, ako len pekne farbicky a rozostrene pozadie s lacnymi efektami photoshopu, pozrite si ako sa da urobit fotka dievcata invencne kreativne neurazlivo divacky vdacne: www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/525405/human-space-v/?a= tiez to asi nebola fotka do albumu kamaratky a mozno ano, ale nieje to prvoplanova beauty podobenka, aby si po rokoch slecna pripomenula ako pekne a mlado vyzerala, nehovorim, ze to nieje potrebne a chcene, ale ked davate foto na kritiku na fotograficky portal tak premyslajte dopredu a ratajte s tym, ze su tu fotografi, ktori maju nieco za sebou aj odfotene a aj videne a vedzte, ze ak maju odvahu a cas tak vam napisu co si myslia, to ze vam to nenapisal akf odbornik sa da pripisat tomu, ze bud tomu nerozumie alebo chce byt prilis korektny, ale o tom som uz pisal, prilisna slusnost a korektnost nas neposunu ale ucicikaju k spokojnosti so sebou samym.mohol by som tu pisat este polhodinu ale uz netreba
este stale si myslite, ze pisem blbosti a robim si posmesky? ak ano tak mi to je luto, ale skuste si tento text precitat o rok po intenzivnom foteni a studiu fotografie a mozno ho budete vnimat inak. ja v to pevne verim a vsimnite si, ze som na vas neutocil v tomto texte a ak ste mali pocit, ze inde ano, tak mi to prepacte, ale niekedy je dost problem udrzat emocie na uzde, ved to sama dobre viete.
 
beus15
2015-10-10 00:23:15
príspevok od: Martin P
tak ked chcete diskutovat o fotografii nech sa paci:
preto som napisal to co som napisal lebo,
forma prevysila obsah, ta fotka je iba portret bez pridanej hodnoty, ktory ma zmysel pre vas a pre sesternicu a pre znamych, ktori poznaju osobu a vas. nam nezainteresovanym to nehovori nic len to, ze to ma chyby technicke, ale to nevadi ved kto nerobi a nerobil chyby? vsetci ich robime a robit budeme.
to, ze tam je vidiet technika a snaha o dokonalost sa tomu neda vytknut lebo snazit sa treba, ale iba pekny obrazok nestaci a modne fotenie na plnu dieru tiez nic nezachrani, obrazok by mal mat aj myslienku a posolstvo a menej lubivosti smerujucej ku gycu, aj ked gyc je silne a nepresne slovo. kazdy ho vnima inak a aj v roznom case boli inak chapane gyce.
skuste premyslat nad tym co fotite a ako to fotite a nefotografujte aby sa to iba pacilo kamaratkam a znamym a rodine, je to strasne tazke, ale da sa to, nepodlahnite vabeniu slavy a povrchnej krasy, samozrejme, ze fotografie o ake sa teraz mozno snazite maju svoje uplatnenie, ale musite ratat aj s kritikou ludi a divakov, ktori chcu vidiet viac, ako len pekne farbicky a rozostrene pozadie s lacnymi efektami photoshopu, pozrite si ako sa da urobit fotka dievcata invencne kreativne neurazlivo divacky vdacne: www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/525405/human-space-v/?a= tiez to asi nebola fotka do albumu kamaratky a mozno ano, ale nieje to prvoplanova beauty podobenka, aby si po rokoch slecna pripomenula ako pekne a mlado vyzerala, nehovorim, ze to nieje potrebne a chcene, ale ked davate foto na kritiku na fotograficky portal tak premyslajte dopredu a ratajte s tym, ze su tu fotografi, ktori maju nieco za sebou aj odfotene a aj videne a vedzte, ze ak maju odvahu a cas tak vam napisu co si myslia, to ze vam to nenapisal akf odbornik sa da pripisat tomu, ze bud tomu nerozumie alebo chce byt prilis korektny, ale o tom som uz pisal, prilisna slusnost a korektnost nas neposunu ale ucicikaju k spokojnosti so sebou samym.mohol by som tu pisat este polhodinu ale uz netreba
este stale si myslite, ze pisem blbosti a robim si posmesky? ak ano tak mi to je luto, ale skuste si tento text precitat o rok po intenzivnom foteni a studiu fotografie a mozno ho budete vnimat inak. ja v to pevne verim a vsimnite si, ze som na vas neutocil v tomto texte a ak ste mali pocit, ze inde ano, tak mi to prepacte, ale niekedy je dost problem udrzat emocie na uzde, ved to sama dobre viete.
Ďakujem,že ste mi to vysvetlili lepšie.Ináč ja som netušila,že sa mi fotka objaví na ephoto.sk.Ja som s tým nerátala,ale nevadí... Nie som profesionálka,aj keď už fotím 3 roky,aj tak málo fotím.Mám len obyčajnú amatérsku zrkadlovku s pevným sklom.A úprava sa mne konkretne páči.Sto ľudí sto chutì... A čo ste mi poslali do komentára link na fotografiu,prepáčte ale tento štýl fotenia sa mi vobec nepáči.Ja fotím obyčajne a mne sa to takto páči A naozaj ja som nevedela,že mi sem vycapia fotku.Ale to je už jedno,aspoň som si prečítala nejaké komentáre a nehnevám sa ,len ma ten váš koment troška urazil ,ale teraz ste mi to už krajšie napísali.
 
Martin P
2015-10-10 13:42:23
príspevok od: beus15
Ďakujem,že ste mi to vysvetlili lepšie.Ináč ja som netušila,že sa mi fotka objaví na ephoto.sk.Ja som s tým nerátala,ale nevadí... Nie som profesionálka,aj keď už fotím 3 roky,aj tak málo fotím.Mám len obyčajnú amatérsku zrkadlovku s pevným sklom.A úprava sa mne konkretne páči.Sto ľudí sto chutì... A čo ste mi poslali do komentára link na fotografiu,prepáčte ale tento štýl fotenia sa mi vobec nepáči.Ja fotím obyčajne a mne sa to takto páči A naozaj ja som nevedela,že mi sem vycapia fotku.Ale to je už jedno,aspoň som si prečítala nejaké komentáre a nehnevám sa ,len ma ten váš koment troška urazil ,ale teraz ste mi to už krajšie napísali.
ano fotite 3 roky a nieste profesionalka
ja fotim 40 rokov a tiez sa uplne za profesionala nepovazujem aj ked sa tym obcas zivim
vkus sa casom meni a co sa vam paci dnes nemusi sa po roku dvoch alebo desiatich
clovek sa stale vyvija a uci a ked mate 18 rokov mate iny pohlad na svet ako ked mate 50 rokov
drzim palce do dalsieho snazenia a tvorby a zdokonalovania v celom spektre vedomosti.
mp
 
JohnNewton
2015-10-10 14:24:21
príspevok od: Martin P
ano fotite 3 roky a nieste profesionalka
ja fotim 40 rokov a tiez sa uplne za profesionala nepovazujem aj ked sa tym obcas zivim
vkus sa casom meni a co sa vam paci dnes nemusi sa po roku dvoch alebo desiatich
clovek sa stale vyvija a uci a ked mate 18 rokov mate iny pohlad na svet ako ked mate 50 rokov
drzim palce do dalsieho snazenia a tvorby a zdokonalovania v celom spektre vedomosti.
mp
Ako z veľkej knihy o fotografii. Ale mám otázku čo sa stalo so všetkými týmito múdrosťami, keď došlo k aplikicii vodoznaku z LHR do PDR cez celú foto ? (v starom kameňolome). Lebo teoreticky to zrejme ovládame....
 
Roman Point
2015-10-10 15:24:26
príspevok od: JohnNewton
Ako z veľkej knihy o fotografii. Ale mám otázku čo sa stalo so všetkými týmito múdrosťami, keď došlo k aplikicii vodoznaku z LHR do PDR cez celú foto ? (v starom kameňolome). Lebo teoreticky to zrejme ovládame....
Možno je to dvojitá expozícia a ten zlý kamenolom takto vyliezol na povrch ale dobrá foto podpisu
 
Martin P
2015-10-10 16:10:16
príspevok od: JohnNewton
Ako z veľkej knihy o fotografii. Ale mám otázku čo sa stalo so všetkými týmito múdrosťami, keď došlo k aplikicii vodoznaku z LHR do PDR cez celú foto ? (v starom kameňolome). Lebo teoreticky to zrejme ovládame....
kazdy sa raz pomyli a nikto nieje neomylny a aj ja, takze kludne kritizujte mne to nevadi, aspon budem nabuduce mudrejsi o vase rady a postrehy.
fotka bola urobena relativne davno a vtedy som skusal ako a co robit
a dakujem, ze ste ma na to upozornili, tak davno som nebol vo svojej galerii, ze som aj zabudol, ze tam nieco taketo je
ale ako som uz minule napisal kadrovanie vam ide, ale odomna smerom k vam sa ho nedockate
dakujem za upozornenie nabuduce si dam pozor
mp
 
Martin P
2015-10-10 16:17:06
príspevok od: Roman Point
Možno je to dvojitá expozícia a ten zlý kamenolom takto vyliezol na povrch ale dobrá foto podpisu
dvolita expozicia to urcite nieje a kamenolom nieje zly, je velmi dobry a citim sa tam vzdy ked tam som, velmi zvlastne az mysteriozne
urobil som vtedy v case vzniku fotky to, co by som uz dnes nerobim, stava sa, niesom neomylny a nikdy som nebol a nikdy nebudem
len by som poprosil este o nejake uzitocne rady, aby som nabuduce vyhovel vasim poziadavkam na kvalitu mojej galerie a celkove tvorby, lebo ako to tak vyzera, tak mate eminentny zaujem na mojom raste, za co vam vopred dakujem
mp
 
Martin P
2015-10-10 16:22:05
príspevok od: JohnNewton
Ako z veľkej knihy o fotografii. Ale mám otázku čo sa stalo so všetkými týmito múdrosťami, keď došlo k aplikicii vodoznaku z LHR do PDR cez celú foto ? (v starom kameňolome). Lebo teoreticky to zrejme ovládame....
ano mate absolutnu pravdu
tie podpisy velke vo fotkach su strasne
uznavam, neviem co mi to prislo na um davat to tam take velke
polepsim sa
a dakujem
mp
 
Roman Point
2015-10-10 16:59:27
príspevok od: Martin P
dvolita expozicia to urcite nieje a kamenolom nieje zly, je velmi dobry a citim sa tam vzdy ked tam som, velmi zvlastne az mysteriozne
urobil som vtedy v case vzniku fotky to, co by som uz dnes nerobim, stava sa, niesom neomylny a nikdy som nebol a nikdy nebudem
len by som poprosil este o nejake uzitocne rady, aby som nabuduce vyhovel vasim poziadavkam na kvalitu mojej galerie a celkove tvorby, lebo ako to tak vyzera, tak mate eminentny zaujem na mojom raste, za co vam vopred dakujem
mp
Sú to všetko 2-4 ročné fotografie takže ťažko sa dnes niečo radí.. Všetky sú po TK katastrofálne čo dnes už nemusí platiť. Ale uznávam podpis pekný, len škoda že v 90%tách fotiek v galérií je ten podpis krajší než samotná fotografia aj keď námet na niektorých nie je zlý..
Treba nahrať nové fotografie, zaujímalo by ma ako vyzerá tvoja dnešná tvorba po toľkých múdrych ( v dobrom myslené ) písmenkách čo si tu vyššie popísal.
 
Martin P
2015-10-10 17:32:45
príspevok od: Roman Point
Sú to všetko 2-4 ročné fotografie takže ťažko sa dnes niečo radí.. Všetky sú po TK katastrofálne čo dnes už nemusí platiť. Ale uznávam podpis pekný, len škoda že v 90%tách fotiek v galérií je ten podpis krajší než samotná fotografia aj keď námet na niektorých nie je zlý..
Treba nahrať nové fotografie, zaujímalo by ma ako vyzerá tvoja dnešná tvorba po toľkých múdrych ( v dobrom myslené ) písmenkách čo si tu vyššie popísal.
netykajte mi, husi som s vami nepasol
ze som voci vam slusny neznamena, ze si mozete voci mne dovolit byt zovialny a kamaratsky, ja taky urcite voci vam niesom, som len slusny a priznam chybu a to je vsetko, tam to konci.
nove foto nenahram, lebo aj napriek deklarovanemu zaujmu o vase rady, mi je v skutocnosti uplne jedno co si o mne myslite a co si myslite o mojich fotkach, tie fotky som fotil vtedy, kedy som ich fotil a o technickej kvalite sa tu nemienim s vami dohadovat a bavit, to by sme museli prezentovat originalne fotky a nie zmenseniny zhumplovane internetovymi prehliadacmi a prevodmi do debilneho farby a kontrast mrsiaceho profilu sRGB
dakujem za uznanie, ze niektore namety su v poriadku a k podpisom som sa uz vyjadril, z odstupom casu nie su prave najvhodnejsie a urcite si dam pozor ked taketo nieco niekde budem prezentovat qaby to nedopadlo takto.
o nahravanie fotiek sem na portal uz nemam dlhsiu dobu zaujem z roznych dovodov, medzi ktorymi ste aj vy a vas sparing partner a este zopar mudrlatov, na ktorych nemam cas a naladu
to ze ci ostatni na mna naladu maju, sa musia vyjadrit oni a bud mi to dat najavo alebo ma zablokovat alebo urobit nieco co budem respektovat a komunikacia bude prerusena k spokojnosti obidvoch stran
nepise sa mi to lahko, ale ja uz len osobne alebo ked viem kto oproti mne stoji, neznamym sa neodhalujem a za neznameho povazujem aj vas bez urazky.
a nakoniec este trosku sebakriticke slova: nieje iste, ze ked niekto vie o fotografii pekne pisat, tak vie aj fotit alebo naopak.
popripade nevie ani jedno ani druhe a aj tak furt prudi a otravuje a teraz je na kazdom nech si zvazi a prehodnoti svoju ulohu v spolocnosti ako takej.
 
Roman Point
2015-10-10 18:49:45
príspevok od: Martin P
netykajte mi, husi som s vami nepasol
ze som voci vam slusny neznamena, ze si mozete voci mne dovolit byt zovialny a kamaratsky, ja taky urcite voci vam niesom, som len slusny a priznam chybu a to je vsetko, tam to konci.
nove foto nenahram, lebo aj napriek deklarovanemu zaujmu o vase rady, mi je v skutocnosti uplne jedno co si o mne myslite a co si myslite o mojich fotkach, tie fotky som fotil vtedy, kedy som ich fotil a o technickej kvalite sa tu nemienim s vami dohadovat a bavit, to by sme museli prezentovat originalne fotky a nie zmenseniny zhumplovane internetovymi prehliadacmi a prevodmi do debilneho farby a kontrast mrsiaceho profilu sRGB
dakujem za uznanie, ze niektore namety su v poriadku a k podpisom som sa uz vyjadril, z odstupom casu nie su prave najvhodnejsie a urcite si dam pozor ked taketo nieco niekde budem prezentovat qaby to nedopadlo takto.
o nahravanie fotiek sem na portal uz nemam dlhsiu dobu zaujem z roznych dovodov, medzi ktorymi ste aj vy a vas sparing partner a este zopar mudrlatov, na ktorych nemam cas a naladu
to ze ci ostatni na mna naladu maju, sa musia vyjadrit oni a bud mi to dat najavo alebo ma zablokovat alebo urobit nieco co budem respektovat a komunikacia bude prerusena k spokojnosti obidvoch stran
nepise sa mi to lahko, ale ja uz len osobne alebo ked viem kto oproti mne stoji, neznamym sa neodhalujem a za neznameho povazujem aj vas bez urazky.
a nakoniec este trosku sebakriticke slova: nieje iste, ze ked niekto vie o fotografii pekne pisat, tak vie aj fotit alebo naopak.
popripade nevie ani jedno ani druhe a aj tak furt prudi a otravuje a teraz je na kazdom nech si zvazi a prehodnoti svoju ulohu v spolocnosti ako takej.
Ujo tak sa teda odhláste. Neviem čo tu robíte Ujo. Ak sa Vám Ujo nepáči kritika alebo pluvanec pravdy do oči tak vaše fotky nikde nikdy nedavajte. Problémy s TK s kompoziciou, s absenciou použitia stativu Ujo? To je Váš problém a problém začínajúcich Ujov ako ste vy. Skúste si prezrieť galériu tu na ephote a zistíte že kvalita vašich fotografií a schopnosť zvládnuť úspešne postproces ide na vaše triko Ujo.
Zbytok sú len výhovorky a pokus zakryť neschopnosť.
Ja som Vám napísal Ujo, že vaše fotografie v galérii sú staré 2-4 roky a že sa vaša úroveň mohla zlepšiť. A aj som si to úprimne myslel Ujo. No po tomto vašom komentári som na pochybách čo Vás ako Uja trápiť vôbec nemusí.
Aby Vás Ujo teraz nerozdrapilo od jedu tak zareagujte, odplujte si a potom šup na zrušenie profilu, predaj zrkadlovky a rýchlo do tmavej komory tá jediná Vám Ujo zaručí že nik vaše fotografie neuvidí, nik Vám ich Ujovsky neskritizuje aj keď právom a hlavne odpadne Vám tak jednoduchá vec ako je nahratie fotografie na internet v pozeratelnej kvalite.
Pekný večer Ujo prajem
 
Martin P
2015-10-10 22:16:05
príspevok od: Roman Point
Ujo tak sa teda odhláste. Neviem čo tu robíte Ujo. Ak sa Vám Ujo nepáči kritika alebo pluvanec pravdy do oči tak vaše fotky nikde nikdy nedavajte. Problémy s TK s kompoziciou, s absenciou použitia stativu Ujo? To je Váš problém a problém začínajúcich Ujov ako ste vy. Skúste si prezrieť galériu tu na ephote a zistíte že kvalita vašich fotografií a schopnosť zvládnuť úspešne postproces ide na vaše triko Ujo.
Zbytok sú len výhovorky a pokus zakryť neschopnosť.
Ja som Vám napísal Ujo, že vaše fotografie v galérii sú staré 2-4 roky a že sa vaša úroveň mohla zlepšiť. A aj som si to úprimne myslel Ujo. No po tomto vašom komentári som na pochybách čo Vás ako Uja trápiť vôbec nemusí.
Aby Vás Ujo teraz nerozdrapilo od jedu tak zareagujte, odplujte si a potom šup na zrušenie profilu, predaj zrkadlovky a rýchlo do tmavej komory tá jediná Vám Ujo zaručí že nik vaše fotografie neuvidí, nik Vám ich Ujovsky neskritizuje aj keď právom a hlavne odpadne Vám tak jednoduchá vec ako je nahratie fotografie na internet v pozeratelnej kvalite.
Pekný večer Ujo prajem
a teraz sup sup zobrat lieky na upokojenie a spat.
 
istvic
ocenenie redakciou 2015-10-10 23:52:12
príspevok od: Roman Point
Ujo tak sa teda odhláste. Neviem čo tu robíte Ujo. Ak sa Vám Ujo nepáči kritika alebo pluvanec pravdy do oči tak vaše fotky nikde nikdy nedavajte. Problémy s TK s kompoziciou, s absenciou použitia stativu Ujo? To je Váš problém a problém začínajúcich Ujov ako ste vy. Skúste si prezrieť galériu tu na ephote a zistíte že kvalita vašich fotografií a schopnosť zvládnuť úspešne postproces ide na vaše triko Ujo.
Zbytok sú len výhovorky a pokus zakryť neschopnosť.
Ja som Vám napísal Ujo, že vaše fotografie v galérii sú staré 2-4 roky a že sa vaša úroveň mohla zlepšiť. A aj som si to úprimne myslel Ujo. No po tomto vašom komentári som na pochybách čo Vás ako Uja trápiť vôbec nemusí.
Aby Vás Ujo teraz nerozdrapilo od jedu tak zareagujte, odplujte si a potom šup na zrušenie profilu, predaj zrkadlovky a rýchlo do tmavej komory tá jediná Vám Ujo zaručí že nik vaše fotografie neuvidí, nik Vám ich Ujovsky neskritizuje aj keď právom a hlavne odpadne Vám tak jednoduchá vec ako je nahratie fotografie na internet v pozeratelnej kvalite.
Pekný večer Ujo prajem
A Ty si kto ked pises taketo veci?kto To dal pravo niekoho odtialto posielat do prec?
 
Roman Point
2015-10-11 08:50:48
príspevok od: istvic
A Ty si kto ked pises taketo veci?kto To dal pravo niekoho odtialto posielat do prec?
Precitaj si cele vlakno. On písal že sa mu tu nepáči, že nemá záujem pridávať fotografie. Ja som si to nevymyslel. Zbytočne sa rozculujes. Mne je jedno kto tu je alebo kto nie je. Internet je našťastie zatiaľ slobodné miesto nikto nikoho nenúti na ňom byť nebodaj byť prihlásený na nejakom fóre ktoré mu vadí.
 
Roman Point
2015-10-11 08:52:55
príspevok od: Martin P
a teraz sup sup zobrat lieky na upokojenie a spat.
Vzal som výprava na kopec a vycvakanie 4gb karty. Lepší relax neexistuje
 
JohnNewton
2015-10-11 17:49:13
príspevok od: Roman Point
Vzal som výprava na kopec a vycvakanie 4gb karty. Lepší relax neexistuje
Sex si neskúšal ?
 
Roman Point
2015-10-11 20:04:13
príspevok od: JohnNewton
Sex si neskúšal ?
Skúšal. Samotný akt je super ale reči čo tomu predchadzaju a ktoré sú potom ( každá žena myslí pri sexe na niečo iné než sex a potom to všetko začne prezentovať ) Radšej vybehnem sám na kopec a mam kľud a voľnú myseľ nesexuj lebo dostaneš infarkt ale radšej utekaj na ryby alebo fotiť
 
alkaline
2015-10-11 20:44:17
príspevok od: istvic
A Ty si kto ked pises taketo veci?kto To dal pravo niekoho odtialto posielat do prec?
...len chvíľu vydržať a máš po zbytočných otázkach...
...chlapča perlí v každom ohľade...




 
netmouse
2015-10-19 16:00:51
príspevok od: Roman Point
Ujo tak sa teda odhláste. Neviem čo tu robíte Ujo. Ak sa Vám Ujo nepáči kritika alebo pluvanec pravdy do oči tak vaše fotky nikde nikdy nedavajte. Problémy s TK s kompoziciou, s absenciou použitia stativu Ujo? To je Váš problém a problém začínajúcich Ujov ako ste vy. Skúste si prezrieť galériu tu na ephote a zistíte že kvalita vašich fotografií a schopnosť zvládnuť úspešne postproces ide na vaše triko Ujo.
Zbytok sú len výhovorky a pokus zakryť neschopnosť.
Ja som Vám napísal Ujo, že vaše fotografie v galérii sú staré 2-4 roky a že sa vaša úroveň mohla zlepšiť. A aj som si to úprimne myslel Ujo. No po tomto vašom komentári som na pochybách čo Vás ako Uja trápiť vôbec nemusí.
Aby Vás Ujo teraz nerozdrapilo od jedu tak zareagujte, odplujte si a potom šup na zrušenie profilu, predaj zrkadlovky a rýchlo do tmavej komory tá jediná Vám Ujo zaručí že nik vaše fotografie neuvidí, nik Vám ich Ujovsky neskritizuje aj keď právom a hlavne odpadne Vám tak jednoduchá vec ako je nahratie fotografie na internet v pozeratelnej kvalite.
Pekný večer Ujo prajem
No Vas koment bol dost nevhodny a arogantny. Taktiez anonymita internetu Vam nedovoluje sa povysenecky a arogantne vyjadrovat. Pan Martin P sice nie moc taktne a politicky nevyjadril svoj nazor ale je to jeho nazor. Ten mu nikto nezoberie a dotknuty sa moze z neho "aj" poducit. To, ze poodkryl nieco zo svojho sukromia neznamena, ze si z neho mozete robit posmech a urazat ho.

pan Martin P bol aj v ostrejsej debate velmi slusny iked aj na moj vkus priliz "otvoreny".

A k fotkam a k organizacii AKF ... ak sa hraju na lektorov "umenia" a snazia sa ziskat ludi na svoje kurzy, ich postoj k fotografiam bol viac nez na bode mrazu. Menej nez suchy. U mna by stratili na veskerej hodnote (co sa tyka odbornosti) ak by nejaku mali.
 
Roman Point
2015-10-19 17:38:10
príspevok od: netmouse
No Vas koment bol dost nevhodny a arogantny. Taktiez anonymita internetu Vam nedovoluje sa povysenecky a arogantne vyjadrovat. Pan Martin P sice nie moc taktne a politicky nevyjadril svoj nazor ale je to jeho nazor. Ten mu nikto nezoberie a dotknuty sa moze z neho "aj" poducit. To, ze poodkryl nieco zo svojho sukromia neznamena, ze si z neho mozete robit posmech a urazat ho.

pan Martin P bol aj v ostrejsej debate velmi slusny iked aj na moj vkus priliz "otvoreny".

A k fotkam a k organizacii AKF ... ak sa hraju na lektorov "umenia" a snazia sa ziskat ludi na svoje kurzy, ich postoj k fotografiam bol viac nez na bode mrazu. Menej nez suchy. U mna by stratili na veskerej hodnote (co sa tyka odbornosti) ak by nejaku mali.
Na ephote platí nepísaný zákon že si užívatelia tykaju. Vedia o tom všetci. Po druhé ak má problémy s týmto portalom a preto ani nenahrava foto či ako to písal tak som na to reagoval tak že nik mu nekaze tu zotrvavat pokiaľ sa tu cíti nekomfortne. Ja tiež nemám 20, 25, 30 rokov mám viac ale ak aj niekto sa do mňa "obuje" tak nezačnem tým trapnim internetovým trikom o vykani. To je tak pre starších ľudí vhodné ktorý majú krízu stredného veku prípadne netolerantnu manželku. Toľko k tomu. Písal som mu tak ako v danej chvíli potreboval vidieť. Ujom bol mysleny Ujo nie chuj, ani kreten ani blbecek. Pokiaľ by to tak bolo myslené tak by som mu to aj napísal, aj keď vlastne ani nie.. Nie je to vhodné. Každopádne chcel aby mu bolo vykane. Nabudúce môžem teda použiť výraz pánKO a každý nech si vyloži po svojom. Z môjho pohľadu to nadávka nie je. Prajem pekný zbytok večera.
 
Ica
2015-10-20 00:24:40
Uff, ako nováčik na portáli som mierne povedané zhrozená štýlom a obsahom diskusie o fotografiách....
 
calven
2015-10-20 07:44:33
príspevok od: Ica
Uff, ako nováčik na portáli som mierne povedané zhrozená štýlom a obsahom diskusie o fotografiách....
To je v poriadku. Časom si zvykneš. Alebo zvyknete - neviem ako mám písať
 
JohnNewton
2015-10-20 10:26:50
príspevok od: Ica
Uff, ako nováčik na portáli som mierne povedané zhrozená štýlom a obsahom diskusie o fotografiách....
To je len logický následok prvého veľmi nevhodného komentu Martina P k hodnoteným fotografiám. Ale treba to chápať iba ako búrku v pohári vody Alebo spestrenie občas nudných príspevkov...
 
Cyril
2015-10-20 17:26:09
príspevok od: Ica
Uff, ako nováčik na portáli som mierne povedané zhrozená štýlom a obsahom diskusie o fotografiách....
Prečo? Ved len merajú, kto ďalej dociká
 
Ica
2015-10-20 19:29:29
príspevok od: calven
To je v poriadku. Časom si zvykneš. Alebo zvyknete - neviem ako mám písať
Zvykneš

Veď hej, ale myslela som, že diskutuje sa hlavne o fotke... tož - internetové diskusie...
 
Ica
2015-10-20 19:30:27
príspevok od: JohnNewton
To je len logický následok prvého veľmi nevhodného komentu Martina P k hodnoteným fotografiám. Ale treba to chápať iba ako búrku v pohári vody Alebo spestrenie občas nudných príspevkov...
howgh !
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované