Hore

Kritické okienko - Všehochuť 2

Do redakcie na kritiku nám tento krát prišlo, okrem fotografií začiatočníkov aj  viacero zaujímavých fotografií od užívateľov, ktorí rozhodne nepatria medzi začínajúcich fotografov.  Je to dôkaz, že aj skúsenejší harcovníci nemajú problém prijať kritiku na svoju prácu a zanechávajú precitlivenosť niekde v úzadí. Berieme to ako dobré znamenie.

Púpavka

Autor fotografie: Emilio

„Dobrý deň, viem že tejto som dal podľa kritiky zlý názov - Púpavka – Snažil som sa o kompo na zlatý rez, po obvode miesta dosť, bokeh, no aj tak po nej ani pes neštekol. Tak, ako aj po mnoho iných foto.

Môžete mi poradiť?“


Vážený kolega,
v mojom poslednom kritickom okienku som sa vyjadril, že je zbytočné dávať názvy fotografii, ktoré ju iba štatisticky popisujú. Nevravím, že je to zle. Len mne sa to vidí zbytočné...
Vaša fotografia naozaj spĺňa učebnicové kompozičné predpoklady pre dobrú fotku.  Avšak splnenie všetkých týchto podmienok ešte nezaručuje, že celkový výsledok nám dá zaujímavú fotografiu.  Do hry vstupujú aj ďalšie parametre. Jedným takýmto parametrom je aj samotný fotený objekt. Ak pridáte na jar do galérie fotografiu púpavy, nemôžete rátať s tým, že niekoho zaujmete. Jednoducho tento námet je tak opozeraný, až sa stáva pre diváka fádnym.

Spomínali ste dodržanie kompozičných pravidiel a napriek tomu výsledná fotografia nezaujala divákov? Ja by som chcel ukázať pravý opak.
Nasledujúca fotografia je od ruského fotografa Igora Muchina a vznikla v maskérni pri natáčaní filmu Moskva.


Na prvý pohľad sa zdá kompozične neusporiadaná, pretože nevieme jednoznačne určiť ktorá osoba tvorí dominantný objekt a navyše sa tie osoby aj krížom-krážom prekrývajú. No ak sa viac sústredíme na fotografiu, zistíme, že prekrytie troch osôb nie je až také chaotické, ale má v sebe skrytú myšlienku. Hneď nato aj dokážeme identifikovať hlavný objekt. Je ním mladá herečka v popredí zahľadená do zrkadla. Jej osvetlená tvár nám aj trošku pomáha v identifikácii. A tu zas Muchin porušuje pravidlo, že hlavný objekt neumiestňujeme v strede fotografie. Napriek porušeniu niekoľkých kompozičných pravidiel je fotografia práve touto netradičnou výstavbou zaujímavá.

Možno si položíte otázku, či má vôbec význam fotiť púpavy? Určite áno. Ak sa nám tento námet páči, máme z neho radosť, netreba váhať. Len potom lepšie zvážme, či fotografia posunutá verejnosti môže divákovi niečo nové priniesť, aby sme neboli sklamaný s odozvou.

Hodnotenie v skratke

+ kompozícia
- námet

Čo z teba bude?

Autor fotografie: Zrukynoha

Následujúca fotografia zachytáva krásny moment, kedy si (pravdepodobne) matka so svojou malou ratolesťou užívajú večernú prechádzku v daždi. Aj keď nevidíme do tváre najmenšieho aktéra, asi nie je ťažké predikovať, kto mal väčšiu radosť z prechádzky.  :D


Popadané lístie na zemi a obláčik pary nám dokáže krásne chronologicky zaradiť fotografiu do ročného obdobia. Upršaná jeseň  so svojimi náladami je ako stvorená pre vážnejšie myšlienky. Autor fotografie sa snaží vcítiť do pocitov pozorujúcej matky. Tieto možné nitky myšlienok, víriace v jej hlave, predostiera divákovi a usmerňuje ho želaným smerom s pomocou názvu. Mám síce výhradu k názvu predchádzajúcej fotografie, ale v tomto prípade musím pochváliť užívateľa Zrukynoha za vhodne zvolený názov fotografie. Nepopisuje štatisticky dianie vo fotografii, ale profiluje náš pohľad a vnímanie fotografie.

Snímok má svojím námetom už v sebe predpoklad k úspechu. Každý si pamätá radosť svojho detského brodenia dažďovými kalužami alebo svojich detí, vnúčat. Deti jednoducho dážď a vodu milujú. Ak na nás teda nezapôsobí pohľad zamýšľajúcej sa matky, určite nás dostane pohľad na fotografiu z pozície dieťaťa.
Čiernobiele prevedenie bolo dobre vybraté. Zosilňuje emotívnu zložku fotografie.

Nakoniec zostáva pochváliť použitie manuálneho režimu fotenia. Nie preto, že keď použijem manuál, stávam sa automaticky profesionálom. Manuálny režim autor použil preto, lebo vedel čo chce vo fotografii dosiahnuť. Tak krásne zachytený dážď  som už dlho nevidel.

Hodnotenie v skratke

+ názov
+ atmosféra
+ technické prevedenie

Banska Bystrica at Night

Autor fotografie: richi_bb


Ďalšia krásna fotografia. Nielen preto, že sa jedná o fotku mesta, ktoré mi veľmi prirástlo k srdcu. Snímok ponúka neošúchaný pohľad na nočnú Banskú Bystricu, lemovanú svetelnými stopami na cestách po prechádzajúcich autách.

Ako prvé som na fotografii začal vnímať osvetlené cesty. Tie sa vydávajú ako občahujúce ruky do hĺbky mesta. Pri pohľade na dlhé svetelné stopy mi napadlo, aký expozičný čas autor použil. Ak ma EXIF neklame, tak to bolo presne 328 sekúnd. Čas viac než 5 minút si už vyžaduje stanoviť správnu expozíciu, metódou pokusu a omylu. V tomto prípade, ako máme možnosť vidieť, sa to nakoniec podarilo výborne.

Z kompozičného hľadiska si nemožno nepovšimnúť neštandardný formát fotografie. Približuje sa k štvorcu, ale šírka je o jednu osminu výšky dlhšia. Rozmýšľal som čo autora viedlo k takémuto kroku. Možno nechcel prísť o zoskupenie svetiel v PHR. Ja by som sa však toho nebál a smelo rezal na štvorec.

Jedinú pripomienku mám k vzdialenému horizontu. Nepáčia sa mi orezané končiare Nízkych Tatier. Tam by som privítal širší záber a zahrnul do scény aj obzor.

Hodnotenie v skratke

+ dojem
+ technická kvalita

Tréning

Autor fotografie: nilsarah


Fotografia zrejme vznikla na prechádzke po parku a mala zrejme zachytiť dynamiku pohybu bežcov. Pri náhodných bežcoch približujúcich sa k vám, potrebuje fotograf čo najrýchlejšie zareagovať  a zvoliť to správne nastavenie expozície. Čas 1/15 s, ktorý bol použitý, dáva tušiť snahu o použitie panningu. Ak je tomu naozaj tak, mali by sme mať aspoň časť fotografie ostrú. Konkrétne teda bežiace postavy.

Slabinu vidím v nastavenom čase.  Čas 1/15s je pre túto situáciu zdá sa pridlhý. Treba si uvedomiť, že bežiaci človek vykonáva translačný pohyb nielen po horizontálnej osi, ale aj po osi vertikálnej.  Ak by sme mali s týmto časom fotiť auto, bolo by to v poriadku. To sa pohybuje len jedným smerom spolu s fotoaparátom. Naši bežci však pri stlačení spúšte buď dopadali na nohu, alebo sa z nej práve odrazili. To zapríčinilo, že na fotografii sme nezaznamenali pútavý efekt panningu, ale máme všetko rozostrené.
Kompozične mi nevadí stredové umiestnenie. Pri panningu často takúto kompozíciu vidíme, keďže väčšina z nás používa na sledovanie objektu stredový ostriaci bod. Tu je stredová kompozícia mierne odrušená stromom v ľavej časti fotografie, ktorý zároveň krásne vytvára  hĺbku vo fotografii.
Verím, že nabudúce sa to podarí lepšie, a že si ustrážime aj náklon fotografie.

Hodnotenie v skratke

- technika fotenia
- padajúci horizont
- dojem

V záhrade tisícich zrkadiel I.

Autor fotografie: Archa

Ak sa mám vyjadriť k tejto fotografii, tak sa ocitám v nezávideniahodnej pozícii. V galérii by som ju prešiel bez komentára, no tu musím aspoň krátko zareagovať...


Už zo začiatku vidieť, že fotografia má krásny poetický názov, ktorý aj napriek rímskej číslici kaziacej  unikátnosť, je lepší ako fotografia samotná.  
Kompozične autorka nechala zatopiť viac ako polovicu fotografie vodou. Zrejme aj preto sa na základe tejto, nie príliš šťastnej, voľby začal odvíjať názov. Vodná hladina nie je vôbec atraktívna pre diváka, priam je fádna a neponúka nič, prečo by sme jej mali venovať toľko priestoru. Zrkadlenie stromov na brehu je rozbité spomínanými tisícmi zrkadlami vodnej hladiny. Preto klasický orez na stredovo súmerný horizont, aby sme vytvorili protipostavenie reálnych stromov a ich odrazov nebude zaujímavý.

Ďalší orez, čo by sa mne osobne najviac z ponúkaných možnosti pozdával, by mohol byť takým spôsobom, aby hladina zaberala iba jednu tretinu fotografie. Fotografia by dostala zvláštny panoramatický výzor, a to by mohlo byť to jediné, čím zaujať diváka. Naozaj nevidím nič iné...

Svetelná atmosféra je jednotvárna, celková atmosféra fotografie - niečo čo by sa dialo a stálo za zmienku, absentuje.  Zopár roztrúsených človiečikov po scéne, ťažko viditeľných, nie sú vôbec prínosom.  

Technická kvalita fotografie je na nízkej úrovni. Chýbajú ostrejsie detaily krajiny. Príde mi to skôr ako záber z kompaktného fotoaparátu, a nie ako zo zrkadlovky Nikon D5000. Je možné, že záber kazí svojou optickou (ne)kvalitou použitý objektív. Rozmer aký ma snímok (3256 x 2176px) po pridaní je príliš veľký. Ľudia musia scrolovať obrázkom, aby obsiahli celý záber. Pokojne zredukujme (zmenšime) šírku fotografie o tretinu a nezabudnime doostriť.

Použitý dvojitý rámik s tieňom okolo fotografie navodzuje hĺbku, čo je v poriadku.  Vo fotografii  máme spôsoby, ako to spraviť aj bez podobného rámiku. Voláme to „prvý plán“ v kompozícii. Skúste si niečo o tom nájsť.

Snáď Vás moje slová neodradili a nepoľavíte vo fotení. Verím, že čítaním odborných článkov a prezeraní m úspešnejších fotografií pôjde kvalita Vašich fotografii rýchlo hore.

Hodnotenie v skratke

+ rámik
- technická kvalita
- motív
- dojem
- svetlo

Jar

Autor fotografie: ujosajner

Opäť tu máme fotografiu s rozmermi najdlhšej strany cez 2100 pixlov. Posledné štatistiky, ktoré som mal možnosť vidieť, hovoria o najpoužívanejšom rozlíšení 1366x768 HD, takže strana 1200 pixlov na šírku bude vyhovovať väčšine užívateľov. Je lepšie, ak nebudeme nechávať nič na rôzne scripty a sami si fotografiu pripravíme pre publikáciu na internet.
Veľké rozlíšenie ukázalo miernu stratu kresby fotografie v miestach, ktoré sú v hĺbke ostrosti. Fotené bolo na 450mm ohnisku (po prepočte na kinofilm) s časom 1/250s. Použitý objektív 55-300 mm f/4.5-5.6 má pravdepodobne stabilizátor, ktorý buď príliš nepomáha, alebo tá kresba na tomto ohnisku je slabšia stále. Ostrá kresba pevného skla to nebude nikdy, ale na prechádzkach lesom oceňujeme viac univerzálnosť objektívu.


Vaša fotografia sa mi svojim spôsobom páči, pretože sa podarilo zachytiť emóciu portrétovanej osoby. Aj keď u detí máme radšej smiech ako zádumčivosť.  
Páči sa mi aj invenčné kompozične riešenie, ktoré ste zvolili ponechaním veľkého priestoru na pravej strane.  Takýmto postupom sa vytvorila akási stratenosť dieťaťa na scéne, a pristane k celkovej nálade. Chvíľku som zápasil s priestorom nad hlavou. Nakoniec som sa sním stotožnil.
Farebné odlíšenie hlavného objektu od okolia, navodenú stratenosť kompenzuje, možno jej aj trochu protirečí. Napriek tomu celok pôsobí vyrovnane a fotografia poteší blízkych v rodinnom albume.

Signácia v PHR je farebne rušivá. Keď ju používame, musíme s ňou počítať pri celkovom dojme z fotografie. Vami zvolené farby (červená a zelená) málokedy nájdu scénu, kedy by obe zapasovali vo fotke. Už len preto, že samé sa vo farebnom kruhu nachádzajú v opozícii.

Hodnotenie v skratke

+ zachytený pocit
+ príjemná kompozícia
- ostrosť
- nezladená farebnosť signácie

Pokus č. 2

Autor fotografie: vladusha6581


Ako prvé, pri pohľade na nasledujúcu fotografiu, si všimneme stredovú kompozíciu. Áno, stredová kompozícia na nás priam vystreľuje. Všade čítame o tom, že umiestnenie hlavného objektu do stredu nebýva väčšinou zaujímavé. Nepochybujeme o pravdivosti týchto tvrdení. Musím povedať, že som trochu zaváhal pri analýze fotografie. Nielen hlavný objekt, ale aj svetlo osvetľujúce kvet je krásne centralizované. Dva faktory, stretávajúce sa pri argumentácii o spôsobe komponovania už stoja za zváženie. Po niekoľkých minútach váhania som pri tomto predkladaní myšlienkových faktov podľahol autorovmu zámeru a sčasti som sa sním stotožnil.
Veď prečo nie? Pokiaľ zvážim aj iné variácie a znovu sa dostanem do prvotnej verzie plánu, bude to pravdepodobne pre mňa tá najlepšia možnosť.

Napriek tomu som si aj narezal pár alternatív z pôvodnej verzie. Nakoniec som vybral formát štvorec, ktorý sa mi páčil.


Treba spomenúť krásne svetlo, ktoré sa podarilo zachytiť. Technicky vidno na niektorých častiach prepálené miesta, takže mierne podexponovať fotografiu by nevadilo.
Kolorovanie fotky jednou farbou sa používa aj ako záchrana práve v prípadoch, kedy nám silné svetlo zničí určité miesta. Väčšinou sa spraví prevod do odtieňov šedej, ale sépiový nádych viac pristane kvetu.

Hodnotenie v skratke

+ svetlo
+/- kompozícia

Autoportrét

Autor fotografie: Wewe18


Naša mladá čitateľka Wewe18 zaslala fotografiu, kde svojpomocne zachytáva samu seba. Konkrétnejšie môžeme hovoriť o detaile tváre. Pri tak detailnom spôsobe snímania odpadajú starosti s výberom scény. V tomto smere nám to uľahčuje prácu. Ako máme možnosť vidieť, do pozadia stačil kúsok čiernej látky, papiera...

Na druhej strane sa stáva rozhodujúci aj každý malý vlások trčiaci do tváre, alebo každá drobná nepríjemnosť, čo sa objavila na pokožke z noci do rána. Preto sa podobné fotografie stávajú veľmi dobrým cvičebným materiálom, ak sa začíname učiť retušovať fotografie. Wewe18 poňala svoj autoportrét kreatívne, začo jej patrí pochvala. Červená a modrá farba rozmazaná po tvári, je nanesená ležérnym spôsobom a preto aj celkove vyznenie fotografie nemá tendenciu smerovať k uhladenosti a perfekcionalistickému stvárneniu. To je aj dôvod, prečo dokážem ľahšie akceptovať jednotlivé vlasy vynárajúce sa z okrajov fotografie.

Ak už autorka fotografie nechcela siahnuť po korekciách v grafickom editore, skúsil by som v príprave zakryť farbou aj jemnú pokožku pod očami, aby tie kruhy pod očami tak nepútali pozornosť. S očným bielkom už nevymyslíme nič, tam by som už naozaj siahol po retušovacích nástrojoch a opatrne zjednal  zmiznutie červených cievok.

Čierna linka pod krkom vytvorená zo šiat je mierne rušivá.

Celkovo môžem povedať, že snímok sa mi páči a patrí k vydarenejším sebainscenovaným fotografiám. 

Hodnotenie v skratke

+ dojem
+ invencia

Chcete si aj vy nechať odborne okomentovať svoju fotografiu? Registrovaní užívatelia majú možnosť nechať si zhodnotiť svoju fotografiu odborným okom.  Stačí, ak nám na redakčný mail kritika@ephoto.sk. zašlete vašu jednu fotografiu (alebo link na fotku vo vašej galérii), ktorú by ste si chceli nechať okomentovať. Do predmetu emailu napíšte svoje meno alebo nick. Redakcia v rámci svojich možností, vyberie pár fotografií, ktoré bude hodnotiť. Nebudeme teda hodnotiť každú jednu fotografiu, ktorá k nám príde. Námety zaslaných fotografií, ako aj chyby na nich sa často opakujú a preto máme za to, že takéto hodnotenie nebude prínosom len pre samotného autora fotografie, ale aj pre ďalších čitateľov ePhoto.sk. Do kritického okienka je možné zasielať len vlastné fotografie. Autor zaslaním fotografie súhlasí s uverejnením kritiky/úpravy fotografie v rubrike Kritické okienko.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
bonifacko
2013-06-20 07:13:59
V záhrade tisícich zrkadiel I.
tak to nema chybu!
 
transporti686
2013-06-20 07:30:54
príspevok od: bonifacko
V záhrade tisícich zrkadiel I.
tak to nema chybu!
pri tak pompéznom názve fotografie, to zákonite nemôže byť zlá fotka
 
DUDIS
2013-06-20 08:20:14
k poslednej..
ide mi ten unavený výraz..
hneď som si predstavil maliarku, ktorá po dllllhom čase pozerá na svoje dielo.. zapatlaná neupravená unavená s myšlienkou (ne)zdaru svojho diela..

ale to som ja
 
seifi
2013-06-20 09:09:40
v článku je hodne domnienok a veľa poézie
 
Paulie
2013-06-20 09:12:53
Tréning - 1/15 by ani nemusel byť problém, len sa naozaj treba presne trafiť, prípadne jemne osmahnúť bleskom s malým výkonom. Pri takýchto momentkách ale asi nieje čas sa hrať na strobist. Trochu by som upravil kompo orezom a nevadil by mi ani ten malý náklon. Lavá strana a strom mi tam vôbec nechýbajú. Pridal by som ukážku, ale nedá sa. Žeby už bolo 23.6.2013?
 
admin
redakcia ephoto.sk 2013-06-20 09:25:56
príspevok od: Paulie
Tréning - 1/15 by ani nemusel byť problém, len sa naozaj treba presne trafiť, prípadne jemne osmahnúť bleskom s malým výkonom. Pri takýchto momentkách ale asi nieje čas sa hrať na strobist. Trochu by som upravil kompo orezom a nevadil by mi ani ten malý náklon. Lavá strana a strom mi tam vôbec nechýbajú. Pridal by som ukážku, ale nedá sa. Žeby už bolo 23.6.2013?
je to bug
 
admin
redakcia ephoto.sk 2013-06-20 09:25:57
príspevok od: Paulie
Tréning - 1/15 by ani nemusel byť problém, len sa naozaj treba presne trafiť, prípadne jemne osmahnúť bleskom s malým výkonom. Pri takýchto momentkách ale asi nieje čas sa hrať na strobist. Trochu by som upravil kompo orezom a nevadil by mi ani ten malý náklon. Lavá strana a strom mi tam vôbec nechýbajú. Pridal by som ukážku, ale nedá sa. Žeby už bolo 23.6.2013?
je to bug
 
MarosB
2013-06-20 09:38:27
ta posledna fotka je dobra len mi tam strasne taha oci ten orez tvare napravo.
 
brehulka
2013-06-20 09:52:53
No, trochu gramatického okienka:

...povedať, že snímok sa mi páči...
Snímok má svojím námetom...

V spisovnej slovenčine sa na pomenovanie fotografického obrázka ustálil názov ženského rodu snímka, preto je správne fotografická snímka.
Alebo tento krát môžte v kľude ,,zjednať,, (...a opatrne zjednal zmiznutie červených...) aj na tentokrát.
 
seifi
2013-06-20 09:55:11
príspevok od: Paulie
Tréning - 1/15 by ani nemusel byť problém, len sa naozaj treba presne trafiť, prípadne jemne osmahnúť bleskom s malým výkonom. Pri takýchto momentkách ale asi nieje čas sa hrať na strobist. Trochu by som upravil kompo orezom a nevadil by mi ani ten malý náklon. Lavá strana a strom mi tam vôbec nechýbajú. Pridal by som ukážku, ale nedá sa. Žeby už bolo 23.6.2013?
to budeš čumeť po tom 23, či už 23 ? to bude pamätný dátum ako voľba GP tento týždeň ; budeme sa musieť dohodnúť, že odfotíme list papiera s názvom diskusia a dáme na kritiku, inak si nepokecáme ; no budú to mať tu uhladené, ako v škole s rukami za chrbtom
 
Conscientia
2013-06-20 09:57:04
Zaujímavý článok, ale pozitívnemu hodnoteniu "rámika" pri fotografii "V záhrade tisícich zrkadiel" nerozumiem :/
 
Paulie
2013-06-20 09:59:09
príspevok od: seifi
to budeš čumeť po tom 23, či už 23 ? to bude pamätný dátum ako voľba GP tento týždeň ; budeme sa musieť dohodnúť, že odfotíme list papiera s názvom diskusia a dáme na kritiku, inak si nepokecáme ; no budú to mať tu uhladené, ako v škole s rukami za chrbtom
...a možno príde aj trstenica.
 
bonifacko
2013-06-20 10:21:30
príspevok od: Conscientia
Zaujímavý článok, ale pozitívnemu hodnoteniu "rámika" pri fotografii "V záhrade tisícich zrkadiel" nerozumiem :/
Ako nerozumieš? Autorka fotografie v PP vybrala vhodny ramik. A to je teda plus, nééééé?
 
brki
2013-06-20 10:22:14
veľmi zaujímavý seriál a hlavne užitočný. Vkus každého fotoportálu sa vyvíja akosi voľným pádom, akurát že voľný pád má nejaké fyzikálne pravidlá, kým na smerovanie vkusu fotoportálu stačí pár silných osobností...preto by som prijal aj častejšie odborné usmernenie vkusu užívateľov ephota.
 
brki
2013-06-20 10:22:57
príspevok od: Conscientia
Zaujímavý článok, ale pozitívnemu hodnoteniu "rámika" pri fotografii "V záhrade tisícich zrkadiel" nerozumiem :/
ja som to pochopil ako iróniu
 
haffen
2013-06-20 10:38:57
príspevok od: Conscientia
Zaujímavý článok, ale pozitívnemu hodnoteniu "rámika" pri fotografii "V záhrade tisícich zrkadiel" nerozumiem :/
Sme dvaja... pôsobí na mňa trošku gýčovo. Keby to bol obyčajný decentný biely, tak...
 
DUDIS
2013-06-20 10:47:48
príspevok od: MarosB
ta posledna fotka je dobra len mi tam strasne taha oci ten orez tvare napravo.
súhlas..
som mohol spomenúť..
 
The_Apple
2013-06-20 10:59:36
príspevok od: DUDIS
k poslednej..
ide mi ten unavený výraz..
hneď som si predstavil maliarku, ktorá po dllllhom čase pozerá na svoje dielo.. zapatlaná neupravená unavená s myšlienkou (ne)zdaru svojho diela..

ale to som ja
Mne pride akoby si namalovala nasu vlajku na tvar, isla do mesta pozerat hokej vecer a cestou ju niekto zbil. To prehanam ale bol to moj prvotny pocit Nesuhlasim s nazorom ze by sa malo nieco spravit s tymi kruhmy pod ocami rovnako ma zaujala fotografia tou unavenostou. Beztoho by bola taka hmm plytsia?
 
DUDIS
2013-06-20 11:47:33
príspevok od: The_Apple
Mne pride akoby si namalovala nasu vlajku na tvar, isla do mesta pozerat hokej vecer a cestou ju niekto zbil. To prehanam ale bol to moj prvotny pocit Nesuhlasim s nazorom ze by sa malo nieco spravit s tymi kruhmy pod ocami rovnako ma zaujala fotografia tou unavenostou. Beztoho by bola taka hmm plytsia?
heh
tak je to dobrá fotka.. vyvoláva predstavy a pocity
 
lacoslav
2013-06-20 18:41:15
Ja by som privítal kritiku napr. od Jula Kotusa.
A pripájam sa k brehulke, aj tie "svetelné stopy na CESTÁCH"... cesty tam predsa každý nielen vidí, ale aj predpokladá, že autá jazdia po nich.
 
Ľuboš Capcara
2013-06-20 22:12:36
Kriticke okienko by tu mohlo byt aspon raz tyzdenne, tiez by som uvital nejaky spotlight na fotografie ktore uputali redaktorov ephota a nedostali sa medzi top, resp boli prehliadnute.
 
acton
2013-07-05 11:09:46
príspevok od: DUDIS
k poslednej..
ide mi ten unavený výraz..
hneď som si predstavil maliarku, ktorá po dllllhom čase pozerá na svoje dielo.. zapatlaná neupravená unavená s myšlienkou (ne)zdaru svojho diela..

ale to som ja
myslim, ze presne o to jej islo, ona tak chcela zvacnit samu seba...
myslim, ze po dllllhom case nebude nic riesit pri pozerani tej fotografie, iba si povie, toto som ja...
fotografia nema chybu.
 
acton
2013-07-05 11:14:29
príspevok od: Conscientia
Zaujímavý článok, ale pozitívnemu hodnoteniu "rámika" pri fotografii "V záhrade tisícich zrkadiel" nerozumiem :/
ramik tam posobi ako by ma chcel vtiahnut do tej scenerie, podla mna sa ramik podaril perfektne
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia