Hore

Dobro došli Sony NEX!

10-12. 5. 2010 sa v chorvátskom Splite konalo predstavenie prelomových noviniek v triede mirrorless fotoaparátov. Po Samsungu je Sony druhá firma, ktorá predstavila fotoaparát bez zrkadla, s výmennými objektívmi a snímačom APS-C. Konštruktéri sa ale vydali úplne iným smerom. Zatiaľ čo Samsung sa dosť podobá na zrkadlovku, modely Sony pripomínajú väčšie kompakty.

 

Sony naraz predstavilo dva modely, nižší NEX-3 a vyšší NEX-5. Predstavili sme ich v tlačovej správe, preto ich parametre nebudem opäť rozoberať. Mal som tú možnosť vidieť obidva modely naživo a s NEX-5 aj dva dni fotografovať a tu sú moje dojmy z eventu v Splite a prvé skúsenosti s fotografovaním.

 

Predstavenie

 

Predstavenie novej rady fotoaparátov Alfa je aj pre takú veľkú spoločnosť, ako Sony, udalosť mimoriadneho významu. Do chorvátskeho Splitu boli pozvaní zástupcovia médií z celej Európy. Odhalenie sa nieslo vo veľkom štýle.

 

Po krátkom privítani Nicka Sharplesa (Director Corporate Communications) dostal slovo Yoshiyuki Nogami (Vice President, Digital Imaging of Europe), ktorý porozprával niečo o plánoch Sony v Európe a pripravil pôdu pre hlavného aktéra, pána Toru Katsumota (Senior General Manger), ktorý postupne z vreciek svojho saka, vytiahol fotoaparáty NEX-3 a NEX-5, demonštrujúc tak ich "pocket" rozmery. Venoval sa aj technickým parametrom a strategickému smerovaniu nových produktov.

 

Pán Toru Katsumoto prvý krát verejne predstavuje nový fotoaparát z rady NEX.

Maketa APS-C kamery s E-bajonetom. Na ňu si ale ešte pár mesiacov počkáme.

 

 

Okrem nových a už funkčných fotoaparátov predstavil aj koncepciu APS-C videokamery s výmennými objektívmi, ktorej maketu sme mali možnosť zhliadnuť. Kameramani sa budú mať na čo tešiť.

 

Šéfredaktorka poľského National Geographicu vyzdvihla praktickosť nového systému.

 

 

Cieľovú skupinu pre nové produkty reprezentovala šéfredaktorka poľského National Geographicu, Martyna Wojciechowska, ktorá na svojich vlastných potrebách demonštrovala výhody novej Alfa triedy. Pri svojich cestách, či už to boli expedície na Mt. Everest, Antraktídu alebo preteky Rally Paríž-Dakar, by ocenila takýto typ prístroja, malý rozmermi ale veľký obrazovou kvalitou.

 

Priamo z fotoaparátu sa premietala 3D panoráma na nový televízor Sony Bravia.

 

 

Jednou z netradičných funkcií nových fotoaparátov je snímanie 3D panorám, ktoré sme si mohli pozerať na nových 3D televízoroch Bravia, stačilo len prepojiť fotoaparát cez HDMI a nasadiť si 3D okuliare. Každý ale netrpezlivo čakal na poslednú časť predstavenia, Country workshop, čo nebolo nič iné, než rozdanie fotoaparátov s inštruktážou o funkciách a ovládaní.

 

Sony NEX-5, ako ho asi nikdy neuvidíte.

 

 

Každý účastník obdržal jeden fotoaparát (väčšina NEX-5) s prídavným bleskom a objektívmi 18-55 a Pancake 16/2,8 (bohužiaľ sme museli všetko na konci vrátiť).

 

Otestovať fotoaparáty v praxi sme mohli na výlete na ostrov Hvar alebo do mesta Trogir. Čo môže byť na otestovanie lepšie, než reálne nasadenie za podmienok, pre ktoré sú prístroje určené?

 

 

Prvé dojmy

 

Telo obidvoch prístrojov je tenké a malé ale veľmi precízne vyhotovené. Výklopný displej je "papierovo" tenký a má veľmi jemný raster, radosť pozerať. K fotoaparátom je dodávaný externý blesk (smerné číslo 7), ktorý sa zasúva do konektora pre špeciálne príslušenstvo, pretože vstavaný blesk absentuje. Blesk je malý a mal som ho trvalo nasadený. Keď je sklopený, trochu pripomína hranol na zrkadlovke. Pätica pre klasický blesk chýba.

 

 

 

 

Prekvapujúca je mechanická kvalita objektívov, tie akoby vyšli z dielne Carl Zeiss (možno aj vyšli). Je bezkonkurenčne najlepšia a ako 18-55, tak aj Pancake ďaleko predčia setové objektívy danej cenovej kategórie. Objektív 18-200, ktorý som videl len cez sklo vytrínky vyzerá rovnako kvalitne. Z chystaného príslušenstva som mal možnosť vidieť ešte širokouhlú a fisheye predsádku a redukciu pre zrkadlovkové objektívy Sony/Minolta.

 

Výhodou objektívov je neotáčajúci sa predný člen s priemerom filtra 49 mm (67 mm u 18-200). K 18-55 som dostal aj účinnú tvarovanú slnečnú clonu, ktorá pasovala aj na Pancake.

 

Držanie prístrojov je prekvapujúco dobré, čomu vďačí pomerne masivna rukoväť. Držať ich treba samozrejme oboma rukami, ľavou podopierajúc objektív.

 

Grafické rozhranie menu je veľmi elegantné, ale niektoré kroky by sa dali podstatne urýchliť. Ergonómia je podriadená malým rozmerom a aj cieľovej užívateľskej skupine. Dá sa na ňu zvyknuť, aj keď počas testovania sme si síce občas zašomrali. Ovládanie je skôr podobné kompaktu (napr. Cybershotu HX-5), než zrkadlovke. Pri prechádzke mestom alebo na cestách to ale až tak nevadí. Zrýchleniu obsluhy by prospelo jedno užívateľsky nastaviteľné tlačidlo.

  

Veľmi príjemne sa pracuje s videom, ktoré je u vyššieho modelu vo Full HD rozlíšení, počas jeho snímania funguje aj automatické zaostrovanie. To je rýchle ako u kompaktov, takže aj keď sa dá snímať frekvenciou až 7 obr./s., na akčné fotografovanie nie sú prístroje stavané.

 

Všetci účastníci eventu si rýchlo obľúbili tvorbu panorám jednoduchým stlačením spúšte a zároveň "švenkovaním" scény. Pri tom fotoaparát snímal rýchlu sériu záberov, ktoré následne spojil do panorámy. Niekedy to vyzeralo, že zostreľujeme lietadlá v bitve o Britániu, taký rachot sa navôkol ozýval. Panorámy snímané takýmto spôsobom bývajú ale nepresné a kto chce mať istotu, musí ju fotiť klasickým postupom, najlepšie zo statívu. Pre začiatočníkov je ale automatická tvorba panorám ulahčením ich tvorby.

 

 

 

Prekvapujúco dobrá je funkcia HDR, kedy fotoaparát urobí rýchlu sériu troch záberov s rôznou expozíciou a vyskladá z nich fotografiu s väčším dynamickým rozsahom. Fotografie pôsobia prirodzene a snímať idú aj pomalšie pohybujúce sa objekty. Rýchle, funkčné, návykové, bez počítača!

 

 

 

Aj keď mal môj NEX-5 možnosť snímať aj do RAW-u, fotografoval som do formátu JPG. RAW konvertor nie je ešte doladený. "Vrtákov" určite najviac zaujíma miera šumu na vyšších hodnotách ISO. Tá je porovnateľná s konkurenčnými APS-C fotoaparátmi. Niekoľko fotografií nájdete v galérii a keby boli vyvolané z RAW-u, určite by kvalita ešte stúpla.

Na celkovej výbornej obrazovej kvalte majú podiel aj obidva vydarené objektívy, ktorým prakticky niet čo vytknúť. Pancake svojou širokouhlosťou pekne dopĺňal "seťák". Teším sa, až dostaneme na test niektorý z modelov aj s objektívom 18-200.

 

 

Galéria

 

ISO 400 ISO 800 ISO 1600
ISO 3200 ISO 6400 ISO 12800

 

 

Zhrnutie

 

Od prvých NEX prístrojov netreba očakávať, že sa stanú náhradou zrkadloviek. Sú to ale veľmi zdatné fotoaparáty, ktorých obrazový výstup uspokojí aj náročných užívateľov. Kvalitné objektívy zvyšujú celkovú úžitkovú hodnotu. Cena je dokonca nižšia než u konkurenčných produktov, kvalita nadštandardná, Panasonic a Olympus majú určite nad čím premýšľať. Oproti Micro 4/3 systému prináša Sony citlivejší snímač s pomerom strán 3:2 a kreatívnejšiu prácu s hĺbkou ostrosti. Najkvalitnejšie kompakty typu Canon Powershot G11, či Panasonic Lumix DMC-LX3 dostali konkurenciu, ktorej sa obrazovo nemôžu rovnať a cenový rozdiel nie je až tak veľký. Leica X1 je pri viac ako dvojnásobnej cene nekonkurencie schopná.

 

Tí, ktorí očakávali lepšiu ergonómiu podobnú zrkadlovkám, si budú musieť počkať, snáď aj im prinesie Sony vytúžený model.Treba si uvedomiť, že sme len na úplnom začiatku fotoaparátov s E-bajonetom.

 

 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
haplo602
2010-05-14 14:44:43
ako fungoval adapter na sony/minolta mount ? planuje Sony este dalsie objektivy ? Planuju nejaky silnejsi a pouzitelnejsi blesk ?

ked tak pozeram na tie obrazky, ISO 400 a ISO800 je mikro rozdiel, to iste medzi 1600 a 3200. ale od iso 400 su aj tak strasne zasumene. mali ste v rukach modely s konecnym firmware alebo to stal boli len beta verzie ?
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-05-14 14:50:54
chvala lepo za spravu.
 
majster333
2010-05-14 15:08:55
a čo ten pancake 16/2,8??? aký bol v protisvetle? ako bol ostrý? v porovnaní napr tým seťákom? Dal by sa porovnať s pentaxom 15/4?
Má veľmi výhodnú cenu tak mi to príde až podozrivé.
Skúšal si aj manulne ostrenie? je to nejak poriešené lupou cez LV
 
majster333
2010-05-14 15:10:30
a ako je tou 3D panorámou? aký je ten 3D efekt? Ja neviem bol som napríklad na avatarovi. vidieť nejaké jasne vystupujúce blízke objekty a tak??
 
lacoslav
2010-05-14 22:44:21
Je to zaujímavá mašinka. Ale ako to držať s dlhším objektívom, nebolia pritom ruky, naťahovať ho pred seba? Neviem, ale stále mi chýba hľadáčik.
 
MPzMT
2010-05-15 13:23:19
Myslim, ze porovnavat tento fotoaparat s G11 a LX3, co sa tyka kategorie, nie je celkom porovnatelne. Su to sice kompakty, ale nemaju vymenne skla, co je zasadny rozdiel. Z toho vypliva, ze su urcene ako ´alternativa´ ku zrkadlovke, kde chceme usetrit najmä na mieste a vahe, cize bike a turistika. Pri tomto NEXTe, ak nezoberiem dajme tomu len ten pancake o tom nemôze byt ani reci. To uz potrebujem väcsi ´futral´ aj nahradnym sklom a mam ten isty ´problem´ ako so zrkadlom. Samozrejme, ked sa chystam na tazko, tak to neriesim.
Ako krok dopredu to samozrejme ocenujem, az na jednu vec. Dnes, ked sa vsetci snazia robit veci kompatibilne, tak soudruzi z japonska na takyto skoro HiEnd model nedaju päticu na klasicky blesk, ako ma napr. LX3jka.
 
DjLuke9
2010-05-15 16:36:39
Presne tak Milan:). Je to cesta dopredu ale ako sam hovoris. Ked ides dneikde naozaj fotit tak vezmes viac objektiivov, filtre, atd atd a uz ta velkost fotaku je pri tom moznom zariadeni zanedbatelna...
 
marcelfilo
2010-05-15 18:09:12
Mne sa hlavne páči to mikro telo a na tom gigantický objektív - nejako mi uniká zmysel celého takého zariadenia. A pancake ma bohužiaľ so svetelnosťou f2,8 tiež moc nenadchol. Z tohoto hľadiska mi napr. panasonic GF1 + 20mm f1,7 príde ako lepšia voľba
 
slavmiro
2010-05-16 00:02:08
zamzung sa inspiruje u najlepsich, ked logicky ovladanie on/off je otocne kolecko pod spustou (a-la Nikon). Tieto male mrsky maju vyznamnu spotrebu energie a ma zmysel ich casto vypinat. I ked z powersejvu sa preberaju celkom rychle, ale ten vsetko nezasejvuje (za 2 dni zabudnuteho zapnutia mala NX10 vymlateny akku). Pan redaktor, ake ste mali odozvy oneskorenia spuste? NX10, napriek tomu ze nemusi uhybat ziadnym zrkadlom ma odozvy predsa len ´hmatatelne´. Pritom tieto aparaty su predurcene asi aj pre street s decisive momentmi ale bude to skor o delayled momentoch..

P.S. Nepaci sa mi styl tohoto clanku, na jednej strane sa nadsadzuje marketingu Slonakov slovnymi spojeniami ´prelomova novinka´ a na druhej strane su potencionalni diskuteri predurceny do role vrtakov.

P.S.2 Paci sa mi ze produktove foto su robene fotoaparatom. Nikonom.. :)
 
DjLuke9
2010-05-16 10:52:10
Heh:) Ale teraz vazne. JE to pekna novinka a kus cesty dopredu ale trosku fakt postradam zmysel takeho vyrobku. Aby bol vyuzitelny ako rodinny fotak musis tam dat ten externy bles a kupit aspon ten zoom 18-200 aby si ziskal komfort z ultrazoomov, na ktory su zvyknuty bezny ludia ktory maju fotak len na dovolenku. Vznikne ti vsak docela velka obluda a myslim ze naozaj napriklad moja nastavajuca svokra:)) siahne skor po G11. Pre fotonadsencov je to fajn ale myslim ze zas objektiv a telo a blesk, zase kombinacia ktora jednoducho pre mna osobne je zas tak velka ze staci klasicka zrkadlovka. Predca len tie APSC bez gripu nie su az take velke. A ako fotak do vrecka ,,keby sa nieco udialo,, 16/2,8 a telo dobra kombinacia ale aby som bol ready keby sa nieco udalo myslim ze lepsie posluzi zase G11. Tu G11ku spominam lebo to najviac porovnavali. Takze model to moze byt spickovy...Kvalita tiez ale vyuzitelnost mala. Samozrejme podla mojich nervovych pochodov:))))
 
maTTo_corp
2010-05-16 11:53:40
...ja tomu neviem nijako raz prísť na chuť, toto neustále zmenšovanie rozmerov je podľa mňa zbytočné.....
 
2010-05-16 19:22:29
Re: P.S.2 Nikonom, ktory ma v sebe senzor od SONY :-))
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-05-16 19:43:04
Na Skovensku su cca 4 ludia, co mali moznost drzat a fotit tymto pristrojom. Je zaujimave ake nazory nan padaju v komentoch, pritom ich pisu ti, co ten pristroj videli len na obrazku, Novinka je to prelomova z dvoch dovodou:
1. Su to prve pristroje od Sony, tejto koncepcie
2. Su to prve dva pristroje tohto ponatia, cize co najmensie telo, kompaktoveho stylu. Ostatni vyrobcovia isli cestou zmensenej zrkadlovky alebo pristroj ala hladacikovy pristroj z filmovej ery.

Nechapem to odsudzovanie niecoho, co ste nevyskusali a co asi ani nie je navrhnute pre vase a ani moje potreby. Su to jednoducho pristroje pre inych uzivatelov. Ze to nie je to, co ste si zelali? Su tu ponosy, ze je to male a zle sa to drzi. Tak potom nepotrebujem toto, ale pouzivam svoju zrkadlovku. Pristroje sa drzia pomerne slusne, rovnako ako mensie ultrazoomy. Drzia sa aj lepsie ako Olympusy PEN. V Chorvatsku fotilo tymto pristrojom mnoho skusenych fotografov a neaml som pocit, ze by frflali, naopak, pristroje sa im pacili a fotili s nimi odusu.
Osobne by som pockal z hodnotenim na pristroje urcene uz na trh, s aktualnym firmverom a odladenym RAW konvertorom.

P.S. Tesima Slavmiro, ze neustale sledujes moju vernost Nikonu :-)
 
DjLuke9
2010-05-16 21:26:45
No napriklad ja som nic neodsudil:) a ani som netvrdil ze je pristroj zly:) ale z praxe vieme ze aj tak ty co sa o to viac zaujimaju zostanu u Zrkadlovky a ty co sa o to nezaujimaju teda tak 80percent uzivatelov fotakov si kupi nejaky kompakt... pre koho je ta hracka urcena? Technofily?
 
bear
2010-05-17 08:52:39
príspevok od: DjLuke9
No napriklad ja som nic neodsudil:) a ani som netvrdil ze je pristroj zly:) ale z praxe vieme ze aj tak ty co sa o to viac zaujimaju zostanu u Zrkadlovky a ty co sa o to nezaujimaju teda tak 80percent uzivatelov fotakov si kupi nejaky kompakt... pre koho je ta hracka urcena? Technofily?
Na zanre, kde sa uprednostni nizka hmotnost a rozmery pred ergonomiou a rychlym zaostrovanim ale chcu mat kvalitne fotografie. Cize cestujuci fotografi a turisti (dost velka cielova skupina),
 
slavmiro
2010-05-17 08:58:33
-ake boli reakcie, odozvy spuste?
 
DjLuke9
2010-05-17 09:21:30
príspevok od: bear
Na zanre, kde sa uprednostni nizka hmotnost a rozmery pred ergonomiou a rychlym zaostrovanim ale chcu mat kvalitne fotografie. Cize cestujuci fotografi a turisti (dost velka cielova skupina),
Tak mi uved zo znamich fotografov - cestovatelov aspon jedneho ktory presiel zo svojho stredoformatu alebo FF aby usetril vahu a rozmery. Ja nepoznam a neviem ani o jednom:) vacsinou maju na svojich strankach popisany ako druhy fotak nejaky maly kompakt...ak take nieco maju:)
 
bear
2010-05-17 10:03:20
príspevok od: DjLuke9
Tak mi uved zo znamich fotografov - cestovatelov aspon jedneho ktory presiel zo svojho stredoformatu alebo FF aby usetril vahu a rozmery. Ja nepoznam a neviem ani o jednom:) vacsinou maju na svojich strankach popisany ako druhy fotak nejaky maly kompakt...ak take nieco maju:)
Nie vsetky fotoaparaty su urcene profesionalnym fotografom. Toto je system urceny pre beznych ludi, ktory chcu lepsiu kvalitu ako z kompaktu, ale nechcu nosit zrkadlovku. Pre takychto ludi je to idealny kompromis.
 
slavmiro
2010-05-17 10:32:51
príspevok od: bear
Nie vsetky fotoaparaty su urcene profesionalnym fotografom. Toto je system urceny pre beznych ludi, ktory chcu lepsiu kvalitu ako z kompaktu, ale nechcu nosit zrkadlovku. Pre takychto ludi je to idealny kompromis.
suhlasim a dodam, ze ani ten sebelepsi AMOLED ci iny 920bodovy display nadokaze na priamom ostrom slnku zobrazit uspokojivo scenu. Vtedy nastupuje vstavany hladacik, ktory tu trochu bude chybat.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-05-17 10:36:04
príspevok od: slavmiro
-ake boli reakcie, odozvy spuste?
Ako som pisal, je to skor kompakt (ovladanim aj rychlostou), ale s dobrym snimacom a zatial velmi peknymi objektivmi, ktore su za danu sumu, skutocne nadstandardne.
 
wayne
2010-05-17 10:57:32
príspevok od: DjLuke9
Tak mi uved zo znamich fotografov - cestovatelov aspon jedneho ktory presiel zo svojho stredoformatu alebo FF aby usetril vahu a rozmery. Ja nepoznam a neviem ani o jednom:) vacsinou maju na svojich strankach popisany ako druhy fotak nejaky maly kompakt...ak take nieco maju:)
je vela neznamych kvalitnych fotografov, tak napriklad http://mountainjoe.zenfolio.com/ a jeho vylet na Maui (fotene len s µ4/3 vybavou). pocitam vsak s tym, ze samotna tvorba ktorou sa akykolvek fotograf prezentuje na webe, je fotena profesionalnou technikou, nevidim vsak problem v tom, aby na fotenie pre vlastne potesenie nepouzival cosi mensie. vacsinou su to starsi skuseni pani, aspon si to myslim zo sledovania for, ktorym ide o vysledok vytlaceny na papieri, nie o 200% zvacsovanie na (ne)kalibrovanom monitore.
 
DjLuke9
2010-05-17 12:49:40
príspevok od: wayne
je vela neznamych kvalitnych fotografov, tak napriklad http://mountainjoe.zenfolio.com/ a jeho vylet na Maui (fotene len s µ4/3 vybavou). pocitam vsak s tym, ze samotna tvorba ktorou sa akykolvek fotograf prezentuje na webe, je fotena profesionalnou technikou, nevidim vsak problem v tom, aby na fotenie pre vlastne potesenie nepouzival cosi mensie. vacsinou su to starsi skuseni pani, aspon si to myslim zo sledovania for, ktorym ide o vysledok vytlaceny na papieri, nie o 200% zvacsovanie na (ne)kalibrovanom monitore.
No vsak jasne... ako stym malym objektyvom 16/2,8 to vypada starsne dobre proste maly kompakt ale s velkym cipom:) teda skvela obrazova kvalita. Vedel by soms i to predstavot ze by som to nosil vo vrecku ked chodim do skoly. Ale stym druhym objektivom vznikne docela velka obludnost a to uz radsej budem nosit lepsi kompakt. Keby urobili aspon objektiv podobny zakladaku 18-55 s rozmermy toho pancake tak by to nemalo konkureciu. Mysleno tak:). samozrejme otazne je ci sa vobec da taky maly objektiv urobit a este za rozumnu cenu:))
 
wayne
2010-05-17 13:39:55
príspevok od: DjLuke9
No vsak jasne... ako stym malym objektyvom 16/2,8 to vypada starsne dobre proste maly kompakt ale s velkym cipom:) teda skvela obrazova kvalita. Vedel by soms i to predstavot ze by som to nosil vo vrecku ked chodim do skoly. Ale stym druhym objektivom vznikne docela velka obludnost a to uz radsej budem nosit lepsi kompakt. Keby urobili aspon objektiv podobny zakladaku 18-55 s rozmermy toho pancake tak by to nemalo konkureciu. Mysleno tak:). samozrejme otazne je ci sa vobec da taky maly objektiv urobit a este za rozumnu cenu:))
ten pancake je dost siroky, 24mm v prepocte je pomerne malo, viac by sa mi pacilo nieco okolo 35mm v prepocte, aps-c cip ma vsak trosku nevyhodu ze si vyzaduje vacsie objektivy ako napriklad µ4/3. no mas pravdu, mat so sebou maly sexy pristroj s kvalitou vystupu zrkadlovky je fakt lakave ;)
 
staleusmiaty
2010-05-17 14:01:38
príspevok od: wayne
ten pancake je dost siroky, 24mm v prepocte je pomerne malo, viac by sa mi pacilo nieco okolo 35mm v prepocte, aps-c cip ma vsak trosku nevyhodu ze si vyzaduje vacsie objektivy ako napriklad µ4/3. no mas pravdu, mat so sebou maly sexy pristroj s kvalitou vystupu zrkadlovky je fakt lakave ;)
Presne táto ´nevýhoda´ napadla i mne... 16mm na APSC sa mi zdá už dosť široké... v tomto má mikro 4/3 so svojími ´plackami´ navrch..
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-05-17 14:11:12
Prave naopak! Pancake na Olympuse bol malo siroky, taky nemastny-neslany. Tento 16 mm dobre doplnal setak 18-55, hlavne pri snimani architektury. Ja osobne by som prijal este aj jedno portretne sklo, cca 50-85 mm s dobrou svetelnostou. Rovnako aj ma micro 4/3 fotakoch.
 
staleusmiaty
2010-05-17 14:23:39
príspevok od: Karol Srnec
Prave naopak! Pancake na Olympuse bol malo siroky, taky nemastny-neslany. Tento 16 mm dobre doplnal setak 18-55, hlavne pri snimani architektury. Ja osobne by som prijal este aj jedno portretne sklo, cca 50-85 mm s dobrou svetelnostou. Rovnako aj ma micro 4/3 fotakoch.
Jasne, očividne záleží od zamýšlanej oblasti využitia... kto si kúpi seťák, uvíta širokosť pancaku ako vhodný doplnok. Ja by som to ale skôr chcel ako kompaktný foťák na streetku s jedným pevným ´štandardným´ sklom - na streetku mi je 24ka skrátka krátka :) (Ale taký Onehalf by sa potešil :)
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-05-17 14:49:02
príspevok od: staleusmiaty
Jasne, očividne záleží od zamýšlanej oblasti využitia... kto si kúpi seťák, uvíta širokosť pancaku ako vhodný doplnok. Ja by som to ale skôr chcel ako kompaktný foťák na streetku s jedným pevným ´štandardným´ sklom - na streetku mi je 24ka skrátka krátka :) (Ale taký Onehalf by sa potešil :)
Pre neho je ta Fish Eye predsadka :-)
 
Marcel Rebro
2010-05-17 18:06:33
príspevok od: Karol Srnec
Pre neho je ta Fish Eye predsadka :-)
zalezi od toho kde, co a ako streetujes. v BA je (pre mna) 50mm OK v BP som 24mm zlozil len ked som isiel cvaknut fesandu v okne a svadobnu onu ;-)
 
Iygor
2010-05-18 13:37:55
Praktické využitie vidím aj v oblasti pracovných fotoaparátov, na túto oblasť sa často zabúda, dnes sa však robí fotodokumentácia snáď všetkého....od realizácie stavby, cez fotodôkaz pre šéfa že ste prácu odviedli spoľahlivo až po likvidáciu poistných udalostí. Firma pri kúpe takéhoto aparátu má možnosť zvoliť typ objektívu podľa konkrétnych špecifikácií, prípadne kúpiť viac kusov so základným obj. a prikúpiť jeden teleobjektív....
 
Bubak
2010-07-05 22:27:31
DxO pridal do svoje databázy DxO Mark už aj tieto dve Sonky, kuknite sem: http://www.dxomark.com/index.php/en/Our-publications/DxOMark-reviews/DxOMark-review-for-Sony-NEX-3-and-NEX-5

Inak po novom sú tam aj testy objektívov, takže to tam prešmírujte. :)
 
Martin P
2010-08-15 19:59:59
http://www.seriouscompacts.com/f41/mirrorless-camera-iso-signal-noise-shootout-nex5-nx10-e-p2-e-pl1-gf1-g2-gh1-314/ zujimave testy mirroless fotakov zrnitost a farebnost
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované