CSC fotoaparáty - Canon EOS M

Dvaja najväčší výrobcovia zrkadloviek sa k CSC fotoaparátom správajú macošsky. Ponúkajú ich, ale akoby sa báli, že by kanibalizovali vlastnú produkciu. Nikon so svojím systémom 1 postupne upadá a počuť o ňom čoraz menej. 1” snímač, tak osvedčený v kompaktoch, sa v CSC fotoaparátoch neujal. Všetci čakajú od veľkej značky veľký snímač. Canon zvolil väčší snímač, dôkladne overený v amatérskych DSLR. Áno, je to APS-C s výborným obrazovým potenciálom i potenciálom na vybudovanie zaujímavého systému. A práve tu sa Canon správa macošsky a dáva prednosť inováciám v DSLR. Prvý CSC fotoaparát od Canonu bol predstavený v roku 2012. Pomerne dlho sa nič nedialo, ale dnes už je tu pomerne zaujímavý systém. Preto sa naň bližšie pozrieme.

CSC fotoaparáty, pre ktoré sa používa aj označenie mirrorless (bezzrkadlovky), sú systémové fotoaparáty s možnosťou výmeny objektívov. Na rozdiel od zrkadloviek nemajú systém zrkadlo/matnica/hranol. Cez objektív sa nedá pozerať opticky. Obraz sa zobrazuje na LCD displeji, alebo v elektronickom hľadáčiku (u niektorých modelov Fujifilm v hybridnom). Po tejto stránke sú CSC fotoaparáty bližšie kompaktom.

CSC fotoaparáty Canon používajú osvedčené CMOS snímače veľkosti APS-C, s ktorými má Canon dlhoročné skúsenosti a sú na ne zvyknutí aj fotografi. APS-C snímač typu CMOS zaručuje rovnako kvalitné výsledky, aké poznáme z APS-C zrkadloviek Canon.

Väčšina výrobcov CSC fotoaparátov sa pri ich vývoji rozhodla využiť, že bez zrkadla môžu byť fotoaparáty menšie a ľahšie. Daňou za to je však nekompatibilita s už vyrábanými objektívmi. Vzdialenosť medzi bajonetom a snímačom je kratšia ako u DSLR. Na začiatku viacerí využijú možnosť používať objektívy pre zrkadlovky prostredníctvom adaptéra. I Keď bývajú zachované všetky automatické funkcie, je použitie adaptéra nekomfortné. Každému výrobcovi trvá niekoľko rokov, kým predstaví dostatočne veľké portfólio natívnych objektívov pre CSC fotoaparáty.

Fotoaparáty

Prvý CSC fotoaparát pod označením EOS M bol predstavený v roku 2012, teda s niekoľkoročným oneskorením oproti konkurencii. EOS M je jednoduchší model určený najmä pre začiatočníkov. Aktuálnu ponuku tvoria dva modely, jednoduchší EOS M10 a pokročilejší EOS M3.

EOS M10

Základný model, ktorý ponúka výbornú obrazovú kvalitu,…

jan21
2016-06-21 08:22:13
Vďaka Karol

pekne zhrnuté!! A ja ako dlhoročný zrkadlovec (+sem tam nejaký šikovný kompakt) zatial ťažko hľadám uspokojenie.
ANO u EOS M mi chýba hľadáčik a výber objektívov aby spľňalo rozprávkové krédo Janka Hraška "Malý ale šikovný" !!
Teraz sa už postoj Canonu (verím) že mení a prichádzajú zaujímavé objektívy (EF-M 22mm f/2 STM, 28mm f/3.5 Macro IS STM) a výstupy sú na super úrovni. Takže čakáme na Photokinu že bude podobne v tichu predstavený nový model ako po G7X ...G5X ..s hľadáčikom??

A na záver sen...čo ked bude takéhoto tvaru a s ovladacími prvkami...kto ho držal, používal vie :-

bear
2016-06-21 08:52:29
Aj ked fotim na Canon, tak EOS-M ma zatial nicim nezaujal. Prvy objektiv co ma zaujal je EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM. Mal som ho moznost tento vikend vyskusat a celkom sa mi takato mini-makro zostava pozdavala.

Point
2016-06-21 10:27:36
Mal som tento systém kompletný EOS M3 a bola s ním radosť fotiť. Všetky sklá neuveriteľné ostré ( na ich rozmery ).
Všetky majú IS a všetky su STM ( okrem 22mm )
" Setový " 18-55 je výborný aj na portréty, fotenie detailu atď. A je vynikajúco ostrý. Môžem povedať že pri EF-M objektivoch nie je žiadny seťák ktorý by bol pomalý, neostrý atď. Jedine rozsahom sa dá tak nazvať..

Nebol spomenutý ale perfektná voľba je blesk 90EX

jan21
2016-06-21 10:43:55
príspevok od: bear
Aj ked fotim na Canon, tak EOS-M ma zatial nicim nezaujal. Prvy objektiv co ma zaujal je EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM. Mal som ho moznost tento vikend vyskusat a celkom sa mi takato mini-makro zostava pozdavala.
M....Krásne vyšli..aj ostrosť aj bokeh.
Ako sa ti foti bez kukátka zo žabej perspektívy, na slnku. Alebo si mal?

zvonec
2016-06-21 11:15:30
príspevok od: bear
Aj ked fotim na Canon, tak EOS-M ma zatial nicim nezaujal. Prvy objektiv co ma zaujal je EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM. Mal som ho moznost tento vikend vyskusat a celkom sa mi takato mini-makro zostava pozdavala.
Super zabery... Pekne....

bear
2016-06-21 11:52:36
príspevok od: jan21
M....Krásne vyšli..aj ostrosť aj bokeh.
Ako sa ti foti bez kukátka zo žabej perspektívy, na slnku. Alebo si mal?
Mal som elektronicky hladacik, ale vyuzil som ho asi len pri prvom zabere. Bolo trocha pod mrakom, takze slnko na displeji nerobilo problem a s vyklopnym LCD bolo komponovanie zo zabej perspektivy jednoduchsie. Ak by som k fotoaparatu tlacil este hlavu, tak mi ropucha skonci za golierom.

Point
2016-06-21 13:07:55
príspevok od: jan21
M....Krásne vyšli..aj ostrosť aj bokeh.
Ako sa ti foti bez kukátka zo žabej perspektívy, na slnku. Alebo si mal?
Kukatko sa dá polohovat 0-90° takže ani s ním netreba žabiu perspektívu
Dovolím si tvrdiť možno ma Michal ani neopraví že všetky dostupné objektívy s EF-M bajonetom su rovnako ostré ako toto makro. Aspoň takú mám skúsenosť.

Point
2016-06-21 13:09:10
Jaj a displej sa dá naklopit do selfie polohy blbosť podľa mňa ale je tam tá možnosť. Možno skôr pri videu použiteľnejšia

mirosz
2016-06-22 09:21:36
Hasselblad nieco chysta:
http://petapixel.com/2016/06/21/hasselblad-x1d-leaked-worlds-first-medium-format-mirrorless-camera/

Point
2016-06-22 12:37:48
príspevok od: mirosz
Hasselblad nieco chysta:
http://petapixel.com/2016/06/21/hasselblad-x1d-leaked-worlds-first-medium-format-mirrorless-camera/
Otázka ale znie aké sklá chcú na to nasadiť. Existujúce? Aký význam by potom ten mirorrless mal?

mirosz
2016-06-22 12:40:45
príspevok od: Point
Otázka ale znie aké sklá chcú na to nasadiť. Existujúce? Aký význam by potom ten mirorrless mal?
Pri cene okolo 9k USD za telo pre mna urcite ziadny. Ja som aj tak zrkadlista od prirodzenia

mirosz
2016-06-22 17:11:26
Uz je aj nejake video o tom hasselbladovi, budu aj nove objektivy plus moznost pouzit stare. Aj tak asi zostanem pri zrkadlach
https://www.youtube.com/watch?v=zQIxvY1ofXc&feature=em-uploademail

Johnnny
2016-06-22 20:10:17
Zrkadla tu asi nebudu vecne, ale zatial mi pridu spolahlivejsie. Aj dalsi fotak bude mozno nejake 80D a potom sa uvidi. Zatial som nenasiel CSC ktore by ma plne oslovilo, hoci zobrat nejake s pevnym sklom miesto kompaktu by mozno nebol uplne hlupy napad.

jan21
2016-06-22 20:57:14
príspevok od: Johnnny
Zrkadla tu asi nebudu vecne, ale zatial mi pridu spolahlivejsie. Aj dalsi fotak bude mozno nejake 80D a potom sa uvidi. Zatial som nenasiel CSC ktore by ma plne oslovilo, hoci zobrat nejake s pevnym sklom miesto kompaktu by mozno nebol uplne hlupy napad.
a hlavne aby to malo hľadáčik taký realny, alebo kombinacia realneho obrazu a elektronického...niečo ako diaľkomerné systemy.

Johnnny
2016-06-23 05:49:42
Canon si udajne nechal patentovat hybridny hladacik vdaka ktoremu by mal byt schopny zobrazovat veci ako napriklad histogram aj v OVF. To ma celkom zaujalo a pride mi to ako idealne riesenie.

seifi
2016-06-23 21:26:53
bez vstavaného hľadáčika ani náhodou ... doporučujem hľadáčik z X100

jan21
2016-06-24 09:04:16
príspevok od: Johnnny
Canon si udajne nechal patentovat hybridny hladacik vdaka ktoremu by mal byt schopny zobrazovat veci ako napriklad histogram aj v OVF. To ma celkom zaujalo a pride mi to ako idealne riesenie.
presne o tom snívam
...a určite nie som sám!!

Johnnny
2016-06-24 09:32:04
Podla mna nie. Ja stale citam o vyhodach EVF a rozumiem im, ale pre mna je najdolezitejsia spolahlivost a az potom featury navyse. Urcite je fajn, ze si v hladaciku dokazem zobrazit photoshop a snimku editnut skor ako ju urobim, ale pokial ma hladacik oneskorenie, alebo trhaju (kvoli nedostatku svetla) a ja kvoli tomu neurobim fotku, tak je mi to na dve veci. Ten hybridny hladacik by toto mohol riesit.

mongi
2016-07-19 07:54:06
Eos m som v ruke mal a bol žalostne pomalý...môj staručičký olympus e420 je omnoho rýchlejší a to má už +-8 rokov alebo tak nejako. Fotky z toho canonu šli samozrejme ostré ale nič výnimočné, veď všetky foťáky fotia ostro... No tá rýchlosť bola katastrofálna...nič pomalšie som asi nezažil, snáď len fuji x pro1...aj to nebolo až tak pomalé ako tento canon...

Point
2016-07-19 23:53:34
príspevok od: mongi
Eos m som v ruke mal a bol žalostne pomalý...môj staručičký olympus e420 je omnoho rýchlejší a to má už +-8 rokov alebo tak nejako. Fotky z toho canonu šli samozrejme ostré ale nič výnimočné, veď všetky foťáky fotia ostro... No tá rýchlosť bola katastrofálna...nič pomalšie som asi nezažil, snáď len fuji x pro1...aj to nebolo až tak pomalé ako tento canon...
Ja som mal M3 a to bola raketa