Hore

Fujifilm X CSC fotoaparáty - jednoducho klasika

Do roku 2010 to so značkou Fujifilm nevyzeralo najlepšie. Kedysi tak populárny výrobca kompaktov a ultrazoomov doplácal na to, že nemá v portfóliu ucelený systém zrkadloviek, objektívov a príslušenstva. Záujem o fotoaparáty s malým snímačom prudko klesal a Fujifilm fotografom neponúkal nič zaujímavého s vyššou obrazovou kvalitou.

Zlom nastal v septembri. Je neuveriteľné ako jediný fotoaparát môže na seba strhnúť takú pozornosť, akej sa dostalo kompaktu X100. Fujifilm sa presne trafil do medzere na trhu a fotografom ponúkol fotoaparát v retroštýle, pritom plný moderných technológií. Vynikajúci APS-C CMOS snímač, revolučný hybridný hľadáčik, kvalitný pevný objektív. Fotoaparát trpel zo začiatku detskými chorobami, ktoré postupne odstraňovalo niekoľko firmvérov. Dôležitosť tohto modelu je v tom, že predznamenal nielen príchod špičkových kompaktov s veľkým senzorom (napr. Nikon Coolpix A) ale hlavne CSC fotoaparáty Fujifilm. Na tie sme si museli vyše roka počkať. Čakanie spríjemnilo uvedenie špičkového kompaktu X10 a pokus o obnovenie slávy ultrazoomov v podobe Fujifilm X-S1.

Prvý CSC fotoaparát Fujifilm bol predstavený v januári 2012. Značka skočila do tejto triedy fotoaparátov rovno pohlave a predstavila hneď najvyšší, dá sa povedať že profesionálny model X-Pro1. Ten obsahoval skvelý X-Trans CMOS snímač, s ktorým sa Fujifilm dostala na špicu APS-C snímačov. Ako správna sa ukázala stratégia ponuky objektívov, ktorá sa od začiatku sústredila na kvalitné objektívy za rozumnú cenu. Dnes už má Fujifilm na trhu svoj piaty CSC fotoaparát a desiatku objektívov.


Fotoaparáty

Fujifilm X100s

X100s je kompakt bez možnosti výmeny objektívu a ako taký by správne do nášho zoznamu nemal patriť. Zosobňuje však v sebe všetko dobré z CSC fotoaparátov Fujifilm a jeho predchodca bol na počiatku novej éry značky.

V tomto modeli sa výnimočne dobre skĺbilo spojenie špičkového objektívu a snímača. Snímač typu X-Trans CMOS veľkosti APS-C druhej generácie posúva kvalitu svojho predchodcu ešte o stupienok vyššie. Lepšie využitie ostrosti objektívu je dosiahnuté konštrukciou bez optického low-pass filtra.

Jediným rozdielom oproti CSC fotoaparátom Fujifilm je, že X100s má pevný nevýmenný objektív. To je pri výbere nutné vziať do úvahy. Objektív Fujinon 23 mm F2 aj keď je skutočne vynikajúci, nie je univerzálny. Oproti svojmu predchocovi bol prepracovaný hlavne zvnútra. Nový snímač, nový procesor, pridaná fázová detekcia, lepší hľadáčik a displej. Vylepšené je manuálne zaostrovanie s pomocníkom v podobe deleného obrazu.

V obrazovej kvalite hľadá tento fotoaparát len s veľkými obtiažami seberovného. Oproti X100 sa podarilo odstrániť všetky detské choroby. Ak vám vyhovuje ohnisko a svetelnosť objektívu a bez iných objektívov si vystačíte, je X100s správna voľba.

  • Snímač APS-C "X-Trans CMOS II" s rozlíšením 16 miliónov bodov
  • Objektív s pevnou ohniskovou dĺžkou 23 mm (ekvivalent kinofilmu: 35 mm)
  • Rozsah clonových čísiel F2 - F16
  • AF s fázovou detekciou
  • Jedinečný hybridný hľadáčik
  • Tlačidlá pre okamžitý prístup k nastaveniam
  • Snímanie do formátu RAW jedným stlačením tlačidla
  • Plne manuálne ovládanie
  • Možnosť použitia predsádok a filtrov
  • Pätica pre pripojenie blesku


http://www.fujifilm.eu/sk/produkty/digitalne-fotoaparaty/profesionalna-kvalita-s-pevnymi-objektivmi/model/x100s/
http://www.fujifilm.eu/uploads/tx_fujifilmproducts/downloads/X100S_brochure_-_sml_10.pdf



Fujifilm X-Pro1

Prvý a najvyšší model z radu CSC fotoaparátov Fujifilm. Ako jediný disponuje hybridným hľadáčikom, kombinujúcim optickú a LCD technológiu.


Tento model pravdepodobne už budúci rok dostane svojho nástupcu. Stále však má čo ponúknuť najnáročnejším fotografom. Jediný má hybridný hľadáčik. Telo je robustné, kvalitne spracované, s príkladnou ergonómiou ovládania. Ak chcete, ale to najnovšie z technológii Fujifilm a oželiete hybridný hľadáčik,  je lepšou voľbou model X-E2.

  • Snímač 16MP APS-C X Trans CMOS
  • Fujifilm X Mount
  • Hybridný hľadáčik 2. generace
  • Procesor EXR Pro
  • TTL pätica a Sync Terminal
  • Plne manuálne ovládanie


http://www.fujifilm.eu/uploads/tx_fujifilmproducts/downloads/x_pro1_catalogue_23.pdf
http://www.fujifilm.eu/sk/produkty/digitalne-fotoaparaty/fotoaparaty-s-vymennymi-objektivmi/model/x-pro1/



Fujifilm X-E2/X-E1

Model X-E2 nahrádza X-E1 (ešte sa predáva), asi najpopulárnejší z CSC Fujifilm. Fotoaparáty majú ten správny pomer cena/výkon. X-E2 v mnohom predčí aj najvyšší model X-Pro1, ktorý je predsa len služobne starší. Ponúka druhú generáciu snímača X-Trans CMOS a druhú generáciu procesoru EXR. Najlepšie zvláda video a ako jediný zatiaľ ponúka okrem automatického zaostrovania vyhodnocovaním kontrastu aj detekciu fázového posunu. Hľadáčik je čisto elektronický, nie hybridný ako u X-Pro1 alebo u X100/X100s.


Momentálne najlepšie vybavený a najlepšie fotiací model je X-E2. Určený je pre pokročilých fotografov. Po vyššom modeli X-Pro1 siahne len ten, komu chýba hybridný hľadáčik a väčšie robustnejšie telo.

  • Snímač APS-C X Trans CMOS II s rozlíšením 16 miliónov bodov
  • Fujifilm X Mount
  • Hybridní automatické zaostrovanie
  • Hľadáčik OLED s vysokým rozlišením 2,36 milónov bodov
  • 3” LCD
  • Až 7 obr./s.
  • Video 1080/60p
  • EXR Processor Pro II
  • TTL pätica
  • Mikrofónový vstup
  • Vstavaný blesk
  • Plne manuálne ovládanie
  • WiFi


http://www.fujifilm.eu/sk/produkty/digitalne-fotoaparaty/fotoaparaty-s-vymennymi-objektivmi/model/x-e2/
http://www.fujifilm.eu/uploads/tx_fujifilmproducts/downloads/x_e2_catalogue_07.pdf




X-E1 aj keď má už svojho nástupcu je stále zaujímavý model. Oproti novinke má starší typ snímača, menší displej s nižším rozlíšeím a horší hľadáčik.

X-E1 má stále čo ponúknuť. Predáva sa za lepšiu cenu ako X-E2, niekedy vo výhodných setoch s objektívmi alebo bleskom. Čoraz častejšie sa objavuje aj na bazároch.

  • Snímač APS-C X Trans CMOS s rozlíšením 16 miliónov bodov
  • Fujifilm X Mount
  • Hľadáčik OLED
  • EXR Processor Pro
  • TTL pätica
  • Vstavaný blesk
  • Plne manuálne ovládanie


http://www.fujifilm.eu/sk/produkty/digitalne-fotoaparaty/fotoaparaty-s-vymennymi-objektivmi/model/fujifilm-x-e1/
http://fujifilm-x.com/x-e1/en/



Fujifilm X-M1

Najnižší model so snímačom X-Trans CMOS prvej generácie je určený tým, ktorí chcú ušetriť, ale nechcú sa vzdať kvalít snímača X-Trans CMOS. U fotoaparátu absentuje hľadáčik, vďaka tomu je ale kompaktnejší a ľahší, ako vyšší model X-E2. Na menšie telo sa zmestí menej ovládacích prvkov, ale ergonómia ovládania stále zostáva veľmi dobrá. Plusom je výklopný displej a WiFi.

Jednoduchší model bez hľadáčika, ale s kvalitou danou snímačom X-Trans. Určený je pre náročnejších amatérov, ktorí ale nepotrebujú “nadupaný” fotoaparát, ale nechcú zľaviť z obrazovej kvality.

  • Snímač APS-C X Trans CMOS s rozlíšením 16 miliónov bodov
  • Fujifilm X Mount
  • Procesor EXR Pro II
  • 3,0-palcový výklopný LCD displej s rozlíšením 920 000 bodov
  • Plne manuálne ovládanie
  • Video 1080/30p
  • WiFi


http://www.fujifilm.eu/sk/produkty/digitalne-fotoaparaty/fotoaparaty-s-vymennymi-objektivmi/model/x-m1/
http://www.fujifilm.eu/uploads/tx_fujifilmproducts/downloads/X-M1_brochure_en_09.pdf



Fujifilm X-A1

Benjamínkom v ponuke a zároveň najnižším a najlacnejším modelom je X-A1. Ako jediný nie je vybavený snímačom.

X-Trans CMOS, ale “len” obyčajným CMOS snímačom s tradičnou bayerovou maskou. To však neznamená, že by to nebol fotoaparát s kvalitným obrazovým výstupom. Práve naopak, smelo sa môže porovnávať s konkurenciou a najväčšieho rivala má paradoxne vo vlastných radoch.

Fotoaparát si zachováva dizajnové črty vyšších modelov, ale v kompaktnejšom jednoduchšie vybavenom tele. Displej fotoaparátu je výklopný, hľadáčik by ste hľadali márne, ten by zvýšil cenu fotoaparátu. Práve nižšia cena je lákadlom ku kúpe tohto fotoaparátu. Ak sa vám štýl tohto prístroja páč,i ale chcete X-Trans snímač, zvoľte model X-M1, ktorý je v ostatných parametroch aj dizajnovo prakticky rovnaký.



Fujifilm X-A1 s Pancake objektívom XF 27/2,8 nie je väčší ako prémiový kompakt.

Fujifilm týmto modelom splatil svoj dlh voči amatérskym fotografom. Spolu s XC objektívmi je dobrou voľbou pre tých, ktorým je z akýchkoľvek dôvodov zrkadlovka nesymaptická, ale chcú z kompaktu prejsť na vyššiu kvalitatívnu úroveň. A hocikedy v budúcnosti si môžu dokúpiť špíčkové objektívy radu XF, alebo vymeniť telo za vyšší model.

  • Snímač APS-C CMOS s rozlíšením 16 miliónov bodov
  • Fujifilm X Mount
  • Procesor EXR Pro II
  • 3,0-palcový výklopný LCD displej
  • Plne manuálne ovládanie
  • WiFi


http://www.fujifilm.eu/sk/produkty/digitalne-fotoaparaty/fotoaparaty-s-vymennymi-objektivmi/model/x-a1/



Objektívy


Mapa predávaných a pripravovaných objektívov.


V krátkosti spomeniem aj objektívy pre CSC Fujifilm fotoaparáty, tie sa tiež podpísali na sláve systému. Fujifilm vyrába dve rady objektívov pre svoje CSC fotoaparáty. Prémiový rad XF a “bežný” rad XC. Označenie bajonetu je X-mount a bol navrhnutý pre CSC fotoaparáty radu X, nie je kompatibilný so staršími objektívmi tohto výrobcu.

Objektívy XF

Fujifilm hneď od začiatku potešil náročných fotografov tým, že im ponúkol kvalitné objektívy vďaka ktorým dokázali naplno využiť kvalitu fotoaparátov. Rad XF má momentálne 5 pevných objektívov a dva transfokátory.



Objektívy XC

Snahu Fujifilmu preniknúť na trh CSC fotoaparátov pre menej začiatočníkov a mierne pokročilých, dobre reprezentuje rad objektívov XC, ktorý má momentálne dvoch zástupcov. Transfokátory sú prevažne určené pre nížšie modely X-M1 a X-A1, ale plne kompatibilné s celým radom CSC fotoaparátov Fujifilm.



Iné značky



Pre X-mount vyrába objektívy firmy Zeiss, budúci rok by by mal ponúkať svoje objektívy s týmto bajonetom aj Samyang. Na trhu nájdeme aj pár “exotických” výrobcov, napr. Jackar. Ako aj na iné CSC fotoaparáty, nie je problém cez redukcie nasadiť na CSC Fujifilm, takmer ľubovoľný objektív. Fujifilm vyrába reduckiu pre objektívy Leica. Adaptér pre X-mount vyrábajú aj populárny Metabones.





Fujifilm a konkurencia

X-Trans CMOS APS-C snímač je mnohými fotografmi považovaný za najlepší APS-C snímač vôbec. Špičkové je spracovanie obrazu napodobujúce legendárne filmy Fuji. Značka sa rozhodla príliš neexperimentovať a pri návrhu fotoaparátov sa inšpiruje osvedčeným dizajnom filmových hľadáčikových fotoaparátov.

Pozrime sa na to, čo ponúka konkurencia. Olympus s Panasonicom sú na trhu CSC fotoaparátov najdlhšie, spolu poskytujú najväčšie portfólio fotoaparátov a objektívov. Plusom je vysoká rýchlosť zaostrovania, mínusom a asi trvalým hendikepom menší Micro4/3 snímač.

Nikon má v hre svoj systém 1, ktorý ale cieli na úplne inú kategóriu fotografov a nie je priamym súperom Fujifilmu. S malým 1” snímačom nedokáže osloviť náročných fotografov. Canon je v CSC fotoaparátoch ďaleko pozadu až môžme nadobudnúť pocit, že ich do portfólia zaradil z donútenia. Značka Pentax má hneď dva systémy CSC fotoaparátov. Obidva s minimálnym komerčným úspechom. Systém Q s malým snímačom miery skôr medzi “Lomografistov”, Pentax K-1 s veľmi nádejnou koncepciou, ale len ťažko stráviteľným dizajnom sa stal prepadákom a jeho výroba bola nedávno pozastavená. Škoda, ako jediný APS-C CSC fotoaparát dával možnosť používať objektívy zo zrkadloviek bez akýchkoľvek obmedzení a redukcii.

Značka Samsung ponúka fotoaparáty so snímačom APS-C, nedarí sa jej však z nich vytiahnuť porovnateľnú obrazovú kvalitu, akú ponúkajú fotoaparáty ostatných výrobcov. Portfólio je zamerané skôr na začiatočníkov a mierne pokročilých.

Najväčšou konkurenciou pre Fujifilm je Sony. Jeho CSC fotoaparáty sú osadené kvalitnými APS-C snímačmi.  Dizajn fotoaparátov Sony je modernejší, veľakrát na škodu ergonómie ovládania. Najväčšiu pozornosť púta model NEX-6, ktorý je o niečo konzervatívnejší. Aj keď je ponuka objektívov už pomerne široká, dopláca značka na nevyrovnanú kvalitu a ponuku. Ako prvá značka však ponúka CSC fotoaparáty so snímačom veľkosti Full Frame. Vysoká cena ich zatiaľ z konkurenčného boja vytláča bokom. Do budúcna si ale na ne treba dávať pozor.

Záver

Fujifilm sa so svojim portfóliom CSC fotoaparátov a objektívov stal akousi “ľudovou” Leicou. Za tri roky urobila značka obrovský skok a teší sa veľkej popularite najmä u pokročilých fotografov. Postupne robí kroky pre to, aby oslovila aj začiatočníkov a mierne pokročilých. Aj keď tomu tak zo začiatku nebolo, dnes Fujifilm rýchlo vydáva nové firmvéry, ktoré zlepšujú funkcie ich fotoaparátov, rýchlosť objektívov a odstraňujú niektoré chyby.

Obzvlášť do pozornosti musím dať moju obľúbenú stránku http://www.fujirumors.com/. Nielenže prináša “drby” o chystaných modeloch, ale predstavuje aj najzaujímavejšie stránky fotografov a odkazy na recenzie a testy.

http://fujifilm-x.com/en/
http://fujifilm-x.com/photographers/en/


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
smart
2013-12-13 13:41:06
Model X-A1 sa lisi od X-M1 len klasickým APS-C snímačom s Bayerovou maskou - vraj ma lepsie podanie zelenej farby na cenu mierne vyssieho sumu na vyssich ISO, ale cenovo je omnoho prijatelnejsi. Zajtra vychadza na trh specialna limitovana edicia v bielej farbe, v naklade 1000 kusov, ktora obsahuje X-A1+2 objektivy+biele puzdro za necelych 700 Euro.


 
smart
 
smart
2013-12-13 13:51:24
len skoda, ze sa (zatial) v Europe nepredava X-M1 v cenovo zvyhodnenom sete s novym 27mm f2.8 objektivom
 
Kejval
2013-12-14 00:16:22
" Objektiv 23mm F 2 nie je univerzalny." Je to myslene tak, ze ohnisko 35mm eqv. ? A ja som si vzdy myslel, ze prave toto ohnisko je univerzalne. Ak nie toto, tak ktore potom? 50mm mi pripada uz uzke.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-12-14 12:25:58
príspevok od: Kejval
" Objektiv 23mm F 2 nie je univerzalny." Je to myslene tak, ze ohnisko 35mm eqv. ? A ja som si vzdy myslel, ze prave toto ohnisko je univerzalne. Ak nie toto, tak ktore potom? 50mm mi pripada uz uzke.
univerzálny objektív ohnisko - to je ako univerzálne lepidlo - zlepí všetko vrátane prstov a nič poriadne Zoomy - "univerzálne"s rozsahom 18-200mm sú rozmerné čierne diery s ktorými fotím asi tak rád ako s telefonom. 35mm je ohnisko asi najuniverzálnejšie jeho nevýhodou je že nerobí žiadne okrasné foto efekty (rozmazanie pozadia alebo širokouhlosť jak prasa) ale pravdivo informuje, treba s ním vedieť komponovať, fotografovi ani divákovi nič nedaruje. Ak dokument a reportáž, vecnú a pravdivú tak jedine 35mm
 
Eriček123
2013-12-14 13:32:58
Aj ja idem do Fuji ... som pevne rozhodnutý
 
Kejval
2013-12-14 16:56:57
príspevok od: Jozef Peniak
univerzálny objektív ohnisko - to je ako univerzálne lepidlo - zlepí všetko vrátane prstov a nič poriadne Zoomy - "univerzálne"s rozsahom 18-200mm sú rozmerné čierne diery s ktorými fotím asi tak rád ako s telefonom. 35mm je ohnisko asi najuniverzálnejšie jeho nevýhodou je že nerobí žiadne okrasné foto efekty (rozmazanie pozadia alebo širokouhlosť jak prasa) ale pravdivo informuje, treba s ním vedieť komponovať, fotografovi ani divákovi nič nedaruje. Ak dokument a reportáž, vecnú a pravdivú tak jedine 35mm
No ved ja hovorim to iste co ty , ze 35 mm je univerzalne ohnisko a je mi jasne, ze velmi mazat pozadie sa s tym neda ani pri APSC. . Preto sa pytam, preco v clanku je napisane nieco ine. Ale zrejme to autor myslel tak, ze to nie je zoomovaci objektiv.
 
Kejval
2013-12-14 16:58:08
príspevok od: Eriček123
Aj ja idem do Fuji ... som pevne rozhodnutý
A typ?
 
Eriček123
2013-12-14 19:08:33
príspevok od: Kejval
A typ?
Bude to X-E2
 
brki
2013-12-14 19:54:15
príspevok od: Jozef Peniak
univerzálny objektív ohnisko - to je ako univerzálne lepidlo - zlepí všetko vrátane prstov a nič poriadne Zoomy - "univerzálne"s rozsahom 18-200mm sú rozmerné čierne diery s ktorými fotím asi tak rád ako s telefonom. 35mm je ohnisko asi najuniverzálnejšie jeho nevýhodou je že nerobí žiadne okrasné foto efekty (rozmazanie pozadia alebo širokouhlosť jak prasa) ale pravdivo informuje, treba s ním vedieť komponovať, fotografovi ani divákovi nič nedaruje. Ak dokument a reportáž, vecnú a pravdivú tak jedine 35mm
súhlasím...Pevná 23-ojka, resp. 35-ka po prepočte síce zdanlivo obmedzuje bez možnosti zmeny ohniska, ale na druhej strane núti viac premýšľať "v teréne" nad kompozíciou. Kúpil som X100 ako druhý foťák, dnes už na 80 % fotím s fujinkou. Deformované ruky, nohy postavy pri fotení ohniskom 12 mm na Tokine 12-24 ma už nenadchýňajú, fotenie ľudí z 30 cm s takýmto ohniskom síce zaujímavo zdeformuje fotogtrafovaný objekt, ale je to skôr výsledok techniky, ako umenia nafotiť zaujímavý dokument, alebo street. Univerzálnosť tohto pevného objektívu vnímam z hľadiska zachytávania obrazu prirodzeným ľudským okom...možno jeho univerzálnosť spočíva v "širokožánrovom využití" reálnym pohľadom, ak ma zaujme fotka nafotená týmto ohniskom, je to impakt z obsahu fotky a nie z technických efektov (často dosť lacných).
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-12-14 20:42:32
príspevok od: brki
súhlasím...Pevná 23-ojka, resp. 35-ka po prepočte síce zdanlivo obmedzuje bez možnosti zmeny ohniska, ale na druhej strane núti viac premýšľať "v teréne" nad kompozíciou. Kúpil som X100 ako druhý foťák, dnes už na 80 % fotím s fujinkou. Deformované ruky, nohy postavy pri fotení ohniskom 12 mm na Tokine 12-24 ma už nenadchýňajú, fotenie ľudí z 30 cm s takýmto ohniskom síce zaujímavo zdeformuje fotogtrafovaný objekt, ale je to skôr výsledok techniky, ako umenia nafotiť zaujímavý dokument, alebo street. Univerzálnosť tohto pevného objektívu vnímam z hľadiska zachytávania obrazu prirodzeným ľudským okom...možno jeho univerzálnosť spočíva v "širokožánrovom využití" reálnym pohľadom, ak ma zaujme fotka nafotená týmto ohniskom, je to impakt z obsahu fotky a nie z technických efektov (často dosť lacných).
presne
 
stancok
2013-12-15 04:00:54
ja by som si z tychto pod stromcek vybral prave x-m1, koli cene a cipu z e-triedy a vyssej hoci nema hladacik, no ma vyklopne lcd k dobru co je vzdy + a zide sa, no celkovo ma od od tychto inak paradnych fujin odradza dost nedorobene full hd video ktore je spomedzi vsetkych csc prave u fujin najhorsie(dlhe roky maju problemy so zaostrovanim pri natacani,na zaznamoch to pekne vidiet :-/ ) a navyse nie je to bohvieco ani s ponukou objektivov(aj ked je pokryty cely rozsah,napr na olyho ci panasonic,prip nikon sa ani zdaleka nehrabe) a prave preto rozmyslam o inych alternativach a to bud sony nex6-medzicasom jeho cena vyrazne klesla(aj ked objektivy teda tiez nic moc-teda aspon zatial, ale verim ze sa to zlepsi casom) alebo potom panasonic gx7(ku ktoremu som prave aj koli ponuke objektivov najblizsie, no tu je stale problem cena, kedze je to este defacto novinka,takze treba pockat-4/3 system nemoze byt vecne s tak presvihnutou cenou,ked mnohe aps-c stroje a novinky uz dnes stoja ovela menej)
 
JohnNewton
2013-12-15 06:15:45
Vidím, že po roku meditácií " čo si mám kúpiť " , je výsledok = 0
S tým videom to je pravda, ale tie sklá omielaš zbytočne, aj taký náročný zákazník, ako Ty, si sklo nájde

http://kipon.com/en/articledetail.asp?id=60
 
Lubitto
2013-12-15 07:01:29
príspevok od: stancok
ja by som si z tychto pod stromcek vybral prave x-m1, koli cene a cipu z e-triedy a vyssej hoci nema hladacik, no ma vyklopne lcd k dobru co je vzdy + a zide sa, no celkovo ma od od tychto inak paradnych fujin odradza dost nedorobene full hd video ktore je spomedzi vsetkych csc prave u fujin najhorsie(dlhe roky maju problemy so zaostrovanim pri natacani,na zaznamoch to pekne vidiet :-/ ) a navyse nie je to bohvieco ani s ponukou objektivov(aj ked je pokryty cely rozsah,napr na olyho ci panasonic,prip nikon sa ani zdaleka nehrabe) a prave preto rozmyslam o inych alternativach a to bud sony nex6-medzicasom jeho cena vyrazne klesla(aj ked objektivy teda tiez nic moc-teda aspon zatial, ale verim ze sa to zlepsi casom) alebo potom panasonic gx7(ku ktoremu som prave aj koli ponuke objektivov najblizsie, no tu je stale problem cena, kedze je to este defacto novinka,takze treba pockat-4/3 system nemoze byt vecne s tak presvihnutou cenou,ked mnohe aps-c stroje a novinky uz dnes stoja ovela menej)
Kúp si už prosím nejaký fotoaparát
 
jozkovicz
2013-12-15 12:36:31
príspevok od: stancok
ja by som si z tychto pod stromcek vybral prave x-m1, koli cene a cipu z e-triedy a vyssej hoci nema hladacik, no ma vyklopne lcd k dobru co je vzdy + a zide sa, no celkovo ma od od tychto inak paradnych fujin odradza dost nedorobene full hd video ktore je spomedzi vsetkych csc prave u fujin najhorsie(dlhe roky maju problemy so zaostrovanim pri natacani,na zaznamoch to pekne vidiet :-/ ) a navyse nie je to bohvieco ani s ponukou objektivov(aj ked je pokryty cely rozsah,napr na olyho ci panasonic,prip nikon sa ani zdaleka nehrabe) a prave preto rozmyslam o inych alternativach a to bud sony nex6-medzicasom jeho cena vyrazne klesla(aj ked objektivy teda tiez nic moc-teda aspon zatial, ale verim ze sa to zlepsi casom) alebo potom panasonic gx7(ku ktoremu som prave aj koli ponuke objektivov najblizsie, no tu je stale problem cena, kedze je to este defacto novinka,takze treba pockat-4/3 system nemoze byt vecne s tak presvihnutou cenou,ked mnohe aps-c stroje a novinky uz dnes stoja ovela menej)
ty raz ten fotoaparat kupis a aj tak nebudes spokojny ..
 
peter.p
2013-12-15 13:05:17
príspevok od: stancok
ja by som si z tychto pod stromcek vybral prave x-m1, koli cene a cipu z e-triedy a vyssej hoci nema hladacik, no ma vyklopne lcd k dobru co je vzdy + a zide sa, no celkovo ma od od tychto inak paradnych fujin odradza dost nedorobene full hd video ktore je spomedzi vsetkych csc prave u fujin najhorsie(dlhe roky maju problemy so zaostrovanim pri natacani,na zaznamoch to pekne vidiet :-/ ) a navyse nie je to bohvieco ani s ponukou objektivov(aj ked je pokryty cely rozsah,napr na olyho ci panasonic,prip nikon sa ani zdaleka nehrabe) a prave preto rozmyslam o inych alternativach a to bud sony nex6-medzicasom jeho cena vyrazne klesla(aj ked objektivy teda tiez nic moc-teda aspon zatial, ale verim ze sa to zlepsi casom) alebo potom panasonic gx7(ku ktoremu som prave aj koli ponuke objektivov najblizsie, no tu je stale problem cena, kedze je to este defacto novinka,takze treba pockat-4/3 system nemoze byt vecne s tak presvihnutou cenou,ked mnohe aps-c stroje a novinky uz dnes stoja ovela menej)
podla mna teba strasne bavi tato teoria o fotakoch, mas to prekukane krizom krazom ale v skutocnosti fotak nechces kupit ziadny, ze mam pravdu? napr. ja som kupil v lete x-e1 , teraz je vonku x-e2, a myslis ze som spravil chybu a nepockal som?, ved vzdy ked nieco kupis vies ze o par mesiacov bude nieco nove, lepsie ... ale ja sa uz pol roka vytesujem s x-e1 a nazbieral som za ten cas aspon skusenosti s fotenim, nie teoretizovanim ktory fotak je lepsi, myslim to v dobrom, tak sa neuraz ... a teraz sa tesim na novy firmware x-e1 co bude o tyzden
 
Daniel Leitman
2013-12-15 13:38:12
tak ja mam x20tku a som nadmieru spokojny. premyslam este nad xe2jkou s mojimi dvoma najpouzivanejsimi ohniskami 23/1.4 (35ekv) a 56/1.2 (85ekv) este sa stale rozhodujem ci FF canon alebo tuto fujinu ale politika fuji ma stale viac presviedca ze to je to prave orechove pre mna
 
Kejval
2013-12-15 19:07:13
príspevok od: stancok
ja by som si z tychto pod stromcek vybral prave x-m1, koli cene a cipu z e-triedy a vyssej hoci nema hladacik, no ma vyklopne lcd k dobru co je vzdy + a zide sa, no celkovo ma od od tychto inak paradnych fujin odradza dost nedorobene full hd video ktore je spomedzi vsetkych csc prave u fujin najhorsie(dlhe roky maju problemy so zaostrovanim pri natacani,na zaznamoch to pekne vidiet :-/ ) a navyse nie je to bohvieco ani s ponukou objektivov(aj ked je pokryty cely rozsah,napr na olyho ci panasonic,prip nikon sa ani zdaleka nehrabe) a prave preto rozmyslam o inych alternativach a to bud sony nex6-medzicasom jeho cena vyrazne klesla(aj ked objektivy teda tiez nic moc-teda aspon zatial, ale verim ze sa to zlepsi casom) alebo potom panasonic gx7(ku ktoremu som prave aj koli ponuke objektivov najblizsie, no tu je stale problem cena, kedze je to este defacto novinka,takze treba pockat-4/3 system nemoze byt vecne s tak presvihnutou cenou,ked mnohe aps-c stroje a novinky uz dnes stoja ovela menej)
GX 7 je pekna masinka, ale cena asi tak skoro vyznamne neklesne. Rok vyberas, este dalsie dva budes cakat? Nex 6 je tak isto fajn. Setak sice stoji za hovno, ale objektivy su, aj ked nie tolko ako u MTF. Pravda, Zeissy su drahe, ale Sony (okrem sel 16) a Sigmy hadam ujdu cenou i kvalitou. Opytaj sa sam seba, kolko objektivov budes vlastne potrebovat.
 
MatoCh
2013-12-17 13:57:56
Je len otázkou času, kedy Sigma, Tamron a iný alternatívny výrobcovia objektívov začnú ponúkať aj objektívy Fuji X za dostupnejšie ceny, rovnako ako to je pri zrkadlovkách.
 
netmouse
2013-12-17 15:02:56
príspevok od: MatoCh
Je len otázkou času, kedy Sigma, Tamron a iný alternatívny výrobcovia objektívov začnú ponúkať aj objektívy Fuji X za dostupnejšie ceny, rovnako ako to je pri zrkadlovkách.
nie je dolezite ci objavia ale ci kupia ... patent ... a ci ich Fuji preda
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-12-17 15:44:39
príspevok od: stancok
ja by som si z tychto pod stromcek vybral prave x-m1, koli cene a cipu z e-triedy a vyssej hoci nema hladacik, no ma vyklopne lcd k dobru co je vzdy + a zide sa, no celkovo ma od od tychto inak paradnych fujin odradza dost nedorobene full hd video ktore je spomedzi vsetkych csc prave u fujin najhorsie(dlhe roky maju problemy so zaostrovanim pri natacani,na zaznamoch to pekne vidiet :-/ ) a navyse nie je to bohvieco ani s ponukou objektivov(aj ked je pokryty cely rozsah,napr na olyho ci panasonic,prip nikon sa ani zdaleka nehrabe) a prave preto rozmyslam o inych alternativach a to bud sony nex6-medzicasom jeho cena vyrazne klesla(aj ked objektivy teda tiez nic moc-teda aspon zatial, ale verim ze sa to zlepsi casom) alebo potom panasonic gx7(ku ktoremu som prave aj koli ponuke objektivov najblizsie, no tu je stale problem cena, kedze je to este defacto novinka,takze treba pockat-4/3 system nemoze byt vecne s tak presvihnutou cenou,ked mnohe aps-c stroje a novinky uz dnes stoja ovela menej)
bazarove OM-D ti kamaratsky poradim, a máš všetko za fasa cenu. Len bokeh a prácu s DOF ako s aps-c nečakaj.
 
Kejval
2013-12-17 16:21:18
príspevok od: Jozef Peniak
bazarove OM-D ti kamaratsky poradim, a máš všetko za fasa cenu. Len bokeh a prácu s DOF ako s aps-c nečakaj.
Ale so 45/1,8 alebo Sigmou 60 sa vyhra aj s DOFkou, ci?
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-12-17 16:30:53
príspevok od: Kejval
Ale so 45/1,8 alebo Sigmou 60 sa vyhra aj s DOFkou, ci?
vyhrá len to už je tele jak svina, 90mm a 120mm ekv. na fuji to bokeží aj na ekv. 35-50mm lebo aps-c rulez
 
Kejval
2013-12-17 17:23:59
príspevok od: Jozef Peniak
vyhrá len to už je tele jak svina, 90mm a 120mm ekv. na fuji to bokeží aj na ekv. 35-50mm lebo aps-c rulez
Vravis , ze 90 ekv. je uz moc tele? Ja som prave zvazoval ako moznu alternativu k Nexu tu Sigmu 60. Na portrety a hratky s Dof. Ak mozem poprosit o radu, bol by teda na toto vhodnejsi sel 50? Taktiez zvazujem sel 35. Len neviem, ako to vsetko skombinovat. Mam setak a Sigmu 19. A co dalej? Staci uz len 35? Alebo 35, 50? Alebo 35,S90? Je tu este moznost nahradit sel 35 Sigmou 30.
 
Kejval
2013-12-17 17:25:07
Ako by si to skombinoval ty?
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-12-17 18:20:18
príspevok od: Kejval
Ako by si to skombinoval ty?
ja mám velmi rád základný zoom 24-70mm a ktomu svetelnejšie 35- 50-85tky na FF, keby len jeden k zooomu musí byť tak najradšej 50mm. Na portréty mám rád zas 50+85mm. Ale zase na reportáž bez zoomu by som radšej 35mm+85mm každé je na niečo iné. V zásde aj tak potrebujem 35-50-85mm tak alebo onak. Tie široké a tele konce pokryjem 24-70 a 70-200mm - toto mám k 5D MkIII.

K Fuji X-E2 mám na pláne XF 18-55mm F2,8-4 + XF 35mm F1,4, a mám pokoj, zas k tomu nechcem 5 objektívov
 
Kejval
2013-12-17 19:03:01
50 ekv. by na reportaz asi moc nebolo, ze?
 
Kejval
2013-12-17 19:47:48
Ked to tak znova citam, asi aj bolo. Je to taky univerzal, aj ked svetelny 35ekv. by bol ideal. Ale nez dat 900 za Zeissa.... to si radsej prikupim X 100/100s. Pravdepodobne pojdem do Sel 35 a Sigmy 60. Sirsi uhol (ani ho nepotrebujem)a diery medzi tym pokryjem v pripade nudze you sunkou sel 16-50. Vdaka za rady, Jozef.
 
Michal Kšinant
2013-12-17 20:47:30
Mám otázočku. Nedávno som si kúpil Fujifilm X-A1 a dnes navečer som ho bol vonku testovať. Mohlo byť niečo okolo nuly a párkrát mi zmrzol, ale až keď som si išiel pozrieť odfotené fotky. Pri fotení mi to nerobil. Normálne som ho dal do polohy off a obrazovka mi ukazovala danú fotku ešte asi 10s. Viete niečo poradiť, kde môže byť problém resp. stretli ste sa už s niečím podobným? Čo mám ultrazoom tiež od Fujifilmu, tak ten mi to nikdy nespravil ani pri -15.
 
JohnNewton
2013-12-17 20:57:46
príspevok od: Michal Kšinant
Mám otázočku. Nedávno som si kúpil Fujifilm X-A1 a dnes navečer som ho bol vonku testovať. Mohlo byť niečo okolo nuly a párkrát mi zmrzol, ale až keď som si išiel pozrieť odfotené fotky. Pri fotení mi to nerobil. Normálne som ho dal do polohy off a obrazovka mi ukazovala danú fotku ešte asi 10s. Viete niečo poradiť, kde môže byť problém resp. stretli ste sa už s niečím podobným? Čo mám ultrazoom tiež od Fujifilmu, tak ten mi to nikdy nespravil ani pri -15.
Nemyslím že to má súvislosť s teplotou, 0 st.celzia nie je žiadna prekážka, ani pri výrazne nižších teplotách ma zatiaľ fuji neslkamalo. Skús aktualizáciu firmware ak je k dispozícii novšia ako máš v prístroji.
 
JohnNewton
2013-12-18 07:18:40
Dnes:

http://www.fujifilm.com/news/n131218.html
 
JohnNewton
2013-12-19 06:10:30
Nový firmware dostupný:

http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/software/firmware/x/xe1/download.html
 
sharkyyy
2013-12-19 13:00:12
Akurat pozor pri aktualizacii, pridete o vsety nastavenia na x-e1.

Skusal uz niekto aktualizaciu? Spokojnost?
 
JohnNewton
2013-12-19 14:04:13
príspevok od: sharkyyy
Akurat pozor pri aktualizacii, pridete o vsety nastavenia na x-e1.

Skusal uz niekto aktualizaciu? Spokojnost?
Vyskúšané, bez problémov
 
scoty
2013-12-19 15:54:04
ja som uprednostnil x1.. e2 ma neocarila.. kvalitou obrazu to rozdiel asi nebude... a navyse cena zahrala tiez rolu.. novinky su stale drahe
 
Vixen
2013-12-19 16:08:39
príspevok od: scoty
ja som uprednostnil x1.. e2 ma neocarila.. kvalitou obrazu to rozdiel asi nebude... a navyse cena zahrala tiez rolu.. novinky su stale drahe
Povedal by som, že pri tomto rozhodovaní cena zohrala hlavnú úlohu .
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované