Hore

Najznámejšie pluginy do Photoshopu

Photoshop ale aj iné programy umožňujú rozširovať svoje funkcie pomocou zásuvných modulov (plug-in). Najobľúbenejšie sú filtre pre úpravu fotografií. K dispozícii je niekoľko stoviek pluginov. Niektoré sú zdarma, iné platené. Je medzi nimi aj mnoho nehodnotných filtrov. Preto sa nesnažte nainštalovať každý plugin, ktorý nájdete. Tie najkvalitnejšie sú platené. K dispozícii sú demoverzie, môžete si plugin vyskúšať a rozhodnúť sa, či si zakúpite plnú verziu.

Predstavíme si tie najlepšie a najpopulárnejšie. Budeme radi, ak sa zapojíte do diskusie pod týmto článkom a ostatným čitateľom sprostredkujete svoje odporúčania a skúsenosti.

Odkaz: www.adobe.com

 

OnOne Software

Zdarma si môžete stiahnuť  prednastavené úpravy (akcie) do Lightroomu a Adobe Camera RAW. Pri skúšaní demoverzií pluginov mi niektoré filtre spôsobovali pád Photoshopu.

Focal Point

Plugin pre lokálne rozostrovanie s príjemným ovládaním.

Genunie Fractal 6

Plugin pre zväčšovanie fotografií pomocou špeciálneho fraktálového algoritmu. Dnes je už považovaný za klasiku.

Photo Tools 2

Zbierka efektových filtrov pre napodobnenie rôznych kreatívnych techník, napr. výstupu z populárneho fotoaparátu Holga.

Photo Tune 2

Obsahuje dva moduly. Color tune na úpravu farebnosti a Skin tune na úpravu pleťových tónov.

Photo Frame 4

Jeden…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
REEFE
2009-05-21 09:16:18
výborne zhrnutie tých kvalitnejších z toho množstva (niekedy až neprehľadného) pluginov ktoré niektoré nedokážu ani to čo Photoshop v základoch :D
vďaka :-)
 
Pixxel
2009-05-21 10:04:22
oponujem k tvojmu prispevku len filozoficky - PS to dokaze aj v zakladoch, ked vies ako na to ... plug-in je len jedna cesta ... z mnohych ... umeleckych
.
Tento typ clankov tu chyba, lebo bavit sa na temu pri-srobovanych chrobacikov like never-ending-story ... uz som na to stary ...
.
Este by ma bavilo nieco na temu passparty ...
 
2009-05-21 10:30:51
celkovo neuznavam pluginy ani ich pouzivanie ... je to akurat hracka pre rychlo-kvasenych ehm ´grafikov´ ktori su lenivi :)
 
REEFE
2009-05-21 10:37:02
myslel som to tak, ze niektore pluginy (nemyslim teraz tieto vymenovane) nedokazu ani to co photoshop, pripadne tak kvalitne (rozne farebne filtre apod.)
je ich obrovske mnozstvo a prehlad v nich je niekedy nemozne udrzat, no treba si to vyskusat aby clovek vedel co je adekvatne kvaliou vystupu a co nie, presiel som tych free-filtrov vela a casto nepomoze v hodnoteni nic len si nainstalovat a vyskusat... potom je to uz len na slekcii :-)
preto hovorim ze dobry vyber toho kvaltnejsieho co je nam ponukane :-)
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-05-21 10:55:40
príspevok od:
celkovo neuznavam pluginy ani ich pouzivanie ... je to akurat hracka pre rychlo-kvasenych ehm ´grafikov´ ktori su lenivi :)
Nesuhlasim, su profesionalne pluginy na doostrovanie, potlacenie sumu, konverziu do BW, co to ma spolocne s rychlokvasenim?
Plugin nie je trikovy efekt, ale zasuvny modul rozsirujuci funkcnost programu. Niektore su pre tvorbu lubivych gycovych efektov, ine su uzitocne a pri retusovani usetria mnozstvo casu. Nechal by som to na uzivatelovi, ci ich vyuzije esteticky a ucelne alebo pre urobenie ´fantasticky uzasne prekrasneho diela´.
 
pe3k
2009-05-21 11:19:41
clanok je fajn.. mam len jednu otazku.. aky je naj co sa tyka upravy pleti, vhladzovanie retus portretov? stacia subjektivne narozy.. dik za odpoved!!
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-05-21 11:28:01
príspevok od: pe3k
clanok je fajn.. mam len jednu otazku.. aky je naj co sa tyka upravy pleti, vhladzovanie retus portretov? stacia subjektivne narozy.. dik za odpoved!!
Portraitur 2 je docela slusny, pretoze pracuje aj s lokalnymi maskami. V tomto pripade si vsak myslim, ze kazdy fotograf si najde svoj sposob upravy portretov, co vyratusuje, rozosti doostri... a najde si na to svoj sposob vyuzitia filtrov, stetcov, vrstiev a masiek.
 
REEFE
2009-05-21 11:37:47
príspevok od: Karol Srnec
Nesuhlasim, su profesionalne pluginy na doostrovanie, potlacenie sumu, konverziu do BW, co to ma spolocne s rychlokvasenim?
Plugin nie je trikovy efekt, ale zasuvny modul rozsirujuci funkcnost programu. Niektore su pre tvorbu lubivych gycovych efektov, ine su uzitocne a pri retusovani usetria mnozstvo casu. Nechal by som to na uzivatelovi, ci ich vyuzije esteticky a ucelne alebo pre urobenie ´fantasticky uzasne prekrasneho diela´.
grafikovi ziaden plugin netreba...
CMYK, spadavku, krivkovanie, overprint ani nic podobne mu neumoznia...
ale umoznia mu presne to co povedal Karol Srnec: doostrovanie, potlacenie sumu, konverziu do BW a podobne
je to nástroj pre kretivnejsie vyuzitie moznosti, niekedy rychlejsie a jednoduchsie ako v samom PS...
Pokial pouzijem plugin na rozumne vyhladenie defektov tvare nevidim v tom ziadnu lenivost, pokial to mas robit s 200 fotkami vidim usetrenie casu ako zec masky a vrstvy rozostrovat a podobne - a to pouzivam aj moje ,,ACTIONS,, ci aj preto som lenivy grafik? :-)
Takze tvoj nazor je velmi obmedzeny...
 
2009-05-21 11:44:05
Ok berem ze antisumove a doostrovacie algoritmi v pluginoch mozu byt o nieco presnejsie ale zvynych 98% srandiciek je len na hranie a drtive percento fukcnosti sa da urobit v samotnom PS aj so zakladnymi znalostami .. a neverim ze nejaky grafik alebo retuser co si kupi PS za 1000eur .. si este dokupi napr onOne plyginy za dalsich 500 dolarov aj ked su ´profesionalne´.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-05-21 11:56:38
príspevok od:
Ok berem ze antisumove a doostrovacie algoritmi v pluginoch mozu byt o nieco presnejsie ale zvynych 98% srandiciek je len na hranie a drtive percento fukcnosti sa da urobit v samotnom PS aj so zakladnymi znalostami .. a neverim ze nejaky grafik alebo retuser co si kupi PS za 1000eur .. si este dokupi napr onOne plyginy za dalsich 500 dolarov aj ked su ´profesionalne´.
Pracujes ako grafik v DTP studiu, alebo Web designer, pripadne svadobny fotograf? Ti moznosti plaginov radi vyuziju. Keby to tak nebolo, tak ich nikto neponuka.
Ten kto nevie rozumne vyuzit pluginy ma aj tak kreknuty PS a filtre, aplikuje ich na svoje nepodarky, jeden den sa s nimi vyhra, zisti, ze mu aj tak nepomozu, lebo skuseni fotografi maju vyssie naroky a nenchaju sa oblbnut nejakymi efektami.
Na to, aby fotograf napodobnil ucinok niektorych pluginov, by musel dlho studovat tutorialy a stravit dlhe hodiny zdokonalovanim sa. Vysledok, ktory moze dostat pri kvalitnom plugine takmer okamzite, mu moze trvat pri pouziti klasickych nastrojov podstatne dlhsie. On nepotrebuje stravit za pocitacom hodiny, aby ukazal aky je dobry v PS, on potrebuje urcity vysledok, ktory moze publikovat alebo odovzdat zakaznikovi. Ked sa nebude babrat v PS, moze fotografovat alebo inak rozumne vyuzivat volny cas.
 
REEFE
2009-05-21 12:03:26
amen! niet viac co dodat! :-)
 
2009-05-21 12:19:46
No v tomto mame asi diametralne odlisny nazor na vec, pretoze podla mna upravy pluginmi nikdy nedosiahnu uroven rucnej upravy a aj preto som hovoril o tom rychlokvaseni.
A neviem o nikom kto sa grafike/retusi ako takej venuje serioznejsie ze by pouzival nejake pluginy ( a v tomto smere poznam naozaj vela ludi).
 
2009-05-21 12:26:46
no myslim ze sa tu bavime o pluginoch nie o actions.. a uz len to ze by si retusoval tvar cez rozostrenie hovori o tvojej grafickej urovni ..cize ano si lenivy :)
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-05-21 12:42:34
ceco pise, ze pluginy su pre hracickov. Ja tvrdim, vyskusajte si ich, mozno medzi nimi najdete niektore uzitocne, ktore vam pomozu ci uz ste amater alebo pokrocily uzivatel. Aby ste neskusali tie podpriemerne, pripravil som tento zoznam.
 
REEFE
2009-05-21 12:50:14
príspevok od:
no myslim ze sa tu bavime o pluginoch nie o actions.. a uz len to ze by si retusoval tvar cez rozostrenie hovori o tvojej grafickej urovni ..cize ano si lenivy :)
aha, ono to asi inak ako ,,tvojim,, dokonalym stylom bez pouzitia filtru a bez vrstvy asi nejde...
(nemam rad takych rychlo-kvasenych grafikov a retuserov co si napozeraju nejaky tutorial a videjko a povazuju sa postupne za profesionalov, ucitelov a majstrov v obore...)
mozno poznas vela ludi z grafickej oblasti ale ani netusis co vsetko pouzivaju...
a na druhej strane - preco sem pleties grafiku?
tu ide o fotku, pluginy pre fotku - nie pre grafiku, mnohe vasledky z tychto pluginov by si vo fotosope ,,napodbnoval,, o hodne dlhsie...
...nehovorim len o retusi tvare...
osobne pouzivam 4-5 pluginov pre urychlenie a zjednodusenie mojej prace pri fotografii a obcas pri grafike...
 
2009-05-21 12:58:43
príspevok od: Karol Srnec
ceco pise, ze pluginy su pre hracickov. Ja tvrdim, vyskusajte si ich, mozno medzi nimi najdete niektore uzitocne, ktore vam pomozu ci uz ste amater alebo pokrocily uzivatel. Aby ste neskusali tie podpriemerne, pripravil som tento zoznam.
Ved ja proti tomu nehovorim nic ..ja som vyskusal vacsinu z uvedenych kym som dospel k mojmu nazoru na pluginy samotne. Ked to niekomu staci nech to pouziva kolko len chce :)
 
2009-05-21 13:11:45
príspevok od:
Ved ja proti tomu nehovorim nic ..ja som vyskusal vacsinu z uvedenych kym som dospel k mojmu nazoru na pluginy samotne. Ked to niekomu staci nech to pouziva kolko len chce :)
ak neaplikujem plugin len na celu fotku, ale len lokalne cez pracu s vrstvami daju sa dosiahnut pre mna celkom dostacujuce vysledky (NikSoftware, Imagenomic)
... priklad pre reduk.sumu pouzit ImagenomicNoiseware v dvoch vrstvach zvlast/alebo len napr. pre oblohu a zvlast ostatne
... priklad vyrovnavania neprijemneho efektu pouzitia CPL pri ultrasirokom ohnisku NiksoftwareViveza
... atd :)
 
2009-05-22 14:10:24
príspevok od: Karol Srnec
Pracujes ako grafik v DTP studiu, alebo Web designer, pripadne svadobny fotograf? Ti moznosti plaginov radi vyuziju. Keby to tak nebolo, tak ich nikto neponuka.
Ten kto nevie rozumne vyuzit pluginy ma aj tak kreknuty PS a filtre, aplikuje ich na svoje nepodarky, jeden den sa s nimi vyhra, zisti, ze mu aj tak nepomozu, lebo skuseni fotografi maju vyssie naroky a nenchaju sa oblbnut nejakymi efektami.
Na to, aby fotograf napodobnil ucinok niektorych pluginov, by musel dlho studovat tutorialy a stravit dlhe hodiny zdokonalovanim sa. Vysledok, ktory moze dostat pri kvalitnom plugine takmer okamzite, mu moze trvat pri pouziti klasickych nastrojov podstatne dlhsie. On nepotrebuje stravit za pocitacom hodiny, aby ukazal aky je dobry v PS, on potrebuje urcity vysledok, ktory moze publikovat alebo odovzdat zakaznikovi. Ked sa nebude babrat v PS, moze fotografovat alebo inak rozumne vyuzivat volny cas.
tak si mozes kupit NoiseNinja na odstranenie sumu, Photoshop odinstalovat a pouzivat Microsoft Paint. No a ? Ved tam spravis vsetko, len to bude trosku dlhsie trvat. nakresli si v tom ciaru a skus ju rucne antialiasovat. Myslim ze po hodinke budes rad, ked to program spravi za teba. a podla mna, urcite to spravi lepsie.
 
2009-05-22 14:12:27
príspevok od:
Ved ja proti tomu nehovorim nic ..ja som vyskusal vacsinu z uvedenych kym som dospel k mojmu nazoru na pluginy samotne. Ked to niekomu staci nech to pouziva kolko len chce :)
dlho som sa branil Photoshopu, pretoze som s tym nevedel robit. pluginy detto. porozmyslaj ;-)
 
2009-05-22 14:28:23
príspevok od:
dlho som sa branil Photoshopu, pretoze som s tym nevedel robit. pluginy detto. porozmyslaj ;-)
No pluginy dokaze pouzivat aj sliepka ak okolo klavesnice a mysky rozhadzes zrno ;) .. tak moje predsudky voci pluginom budu niekde ine :D
 
2009-05-22 15:05:37
príspevok od:
No pluginy dokaze pouzivat aj sliepka ak okolo klavesnice a mysky rozhadzes zrno ;) .. tak moje predsudky voci pluginom budu niekde ine :D
Cez plugin dosahujes rychlejsie to, co spravis aj v photoshope, ale co sa tyka znalosti asi v urcitom stupni, ano su co sa tyka ovladania uzivatelsky prijemnejsie a jednoduchsie ... o to ide, naco zlozity plugin a narobit sa s nim, predavaju sa za ucelom zjednodusenia prace, inak by boli nepredajne ...
... a na zaver, naco mat napriklad na niektore operacie v grafickom oper.systeme okna, ked to mozeme robit vsetko cez prikazovy riadok? ;-)
 
2009-05-24 17:21:23
príspevok od:
No pluginy dokaze pouzivat aj sliepka ak okolo klavesnice a mysky rozhadzes zrno ;) .. tak moje predsudky voci pluginom budu niekde ine :D
ked sliepka zrno najde pod nosom, alebo ked ho musi hladat kade-tade, vysledok je ten isty - nazerie sa. Len ked jej to das pod nos, tak sa nazerie rychlejsie ;-)
 
2009-05-24 17:23:28
rbr69: podme nazad na stromy ! :-) odinstalujme akykolvek software, pouzivajme len MS Paint (Malování/Maľovanie) - sucast Windows uz od verzie 3.0. Ved S tym dokazes to iste, co v photoshope, len to trosku bude trvat ;-)
 
VincenzoART
2009-05-25 18:32:18
ahojte ,mohli by se mi prosim poradit neaky plug-in na doostrovanie? dakujem
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-05-25 20:55:09
príspevok od: VincenzoART
ahojte ,mohli by se mi prosim poradit neaky plug-in na doostrovanie? dakujem
Nik Software Sharpener Pro
 
Marcel Rebro
2009-05-25 21:08:22
príspevok od: VincenzoART
ahojte ,mohli by se mi prosim poradit neaky plug-in na doostrovanie? dakujem
pevny stativ, predsklopit zrkadlo, dratena spust ... to je mega doostrovaci plugin ;-)
 
AstrumMinax
2009-06-26 13:24:11
Vdaka za clanok.
Nedavno, este pred tymto clankom som zalozil vo Fore temu ´Ake pluginy do Ps pouzivate?´ ktora sa zvrtla uplne inym, neproduktivnym smerom. Som presvedceny, ze tymto clankom si pomohol rozhladiet sa v mori pluginov vela zacinajucim fotografom (teda aj mne).
Este raz vdaka
 
Linda Von Bergeraque
2010-07-09 08:30:17
Karol, super clanok! Paci sa mi tento zoznam, zhrnul si tam vcelku slusne pluginy. Ja by som mozno este pridala topaz labs kolekciu, ta je vcelku fajn. Aj ked celkovo pluginy moc nemusim. Ja chapem ze to urychluje cas pre ludi ktori sa tym zivia a musia odviest svoju pracu co najrychlejsie no ja som na pluginy zanevrela, vsetky som ich odinstalovala. Snazila som sa ich vyuzivat no zakazadym som nebola spokojna s vysledkom a tak som to radsej urobila rucne (nemam sa kam ponahlat). Ked som s photoshopom zacinala, bola som z pluginov nadsena ale teraz ma vacsina z nich neberie. Mozno este take odsumovacky a pod to ano ale pluginy typu portrety, maskovanie, atd si rada robim radsej rucne. Mozno to vyplyva aj z toho ze sa chcem v photoshope ucit triky a nie si ich dat urobit pluginom. Takisto kym dojdem na to ako s tym pluginom zaobchadzat, mam to rucne hotove 3x rychlejsie. No ale tot len moj nazor, mozno iny nasli v pluginoch velkeho pomocnika.
 
StefanB
2012-04-04 19:31:02
Jednu vec... ma tu niekto AS exposure 3, ktore funguje??
 
Roli
2013-02-20 22:48:27
Viete mi prosím niekto poradiť, ako nainštalujem Color Ex do PS CS5, resp. ako ho "zpojazdním" v PS-ku? Keď ho rozbalím a nainštalujem, PS-ko ho nevie nájsť...
 
Manicy
2013-04-08 18:30:00
Prosim vas neviete niekto takto pekne napisat aj o pluginoch na lightroom 4 ???
 
vladko3007
2013-09-03 08:58:12
Čaute neviete prečo mi nejde plugin od OnOne Software Focal point?
Od Nik Software,Alien Skin,Topaz Labs idú.
Mám cs6.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované