Hore

Návrat do Nepálu

Je tomu takmer rok, čo Zuzka Minarovičová navštívila Dolný Mustang v Nepále a podelila sa snami o zážitky a fotografie. Fotopoint mal veľký úspech a vyústil vo vystúpenie v TV Živa a dve výstavy fotografií. Pretože mám väčšie skúsenosti s postprocesingom, zverila Zuzka úpravu fotografií mne. Na workshopoch tieto fotografie používam na demonštráciu výhod snímania do formátu RAW a ich jednoduché a rýchle spracovanie v programe Adobe Lightroom.

Odkedy som prvýkrát triedil a upravoval fotografie z Nepálu, ubehol nejaký čas. Okrem toho, že Lightroom upgradol do verzie 3, vyvíjalo sa aj moje vnímanie fotografie ako takej. Veľkou inšpiráciou bola pre mňa kniha Michaela Frye - Digitálna krajinářská fotografie. Počas tohto leta bolo niekoľko nevydarených dní, ktoré ma prinútili odložiť fotoaparát. Voľný čas som sa rozhodol využiť na tréning postprodukcie a vysoký potencál Zuzkiných fotografií mi prišiel vhod. Vybral som sa preto po stopách Ansela Adamsa a pokúsil som sa dosiahnuť atmosféru jeho Yosemitského parku na fotografiách z Nepálu. Zaujímavé je, že s odstupom času som aj vo fotografiách, ktoré sa mi predtým zdali nezaujímavé, našiel skrytý potenciál a teraz sa mi páčia viac, než tie z prvého výberu.

Pri úpravách som používal najmä prechodové filtre a lokáne úpravy štetcom v kombinácii s nastavením expozície (korekcia expozície, záchrana prepalov, presvetlenie tieňov). Ako to dopadlo, môžete zistiť porovnaním fotografií v tomto článku s tými vo Fotopointe. Video je 8x zrýchlené.

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
kmotrík
2010-08-31 09:05:52
toto sú čerešničky na torte, fajnotky... ,dobre by bolo porovnanie pred a po úprave
 
Pospo
2010-08-31 10:12:53
Karol dakujem. Aj za tip na knizku.
 
zola
2010-08-31 10:56:21
vyborne; povedal by som, ze ste rovnym dielom prispeli k vysledku.
 
Heňo
2010-08-31 13:02:56
Výborne , myslím že Zuzka môže byť spokojná ...vyťažil si z jej čo sa len dalo !
Adamsova zonová úprava patrí k mojim oblúbením !
Možno námet na nový workshop alebo aspoň zakomponovať do krajinkárskeho workshopu !
 
Heňo
2010-08-31 13:03:57
vyťažil si z jej ,, fotografíí ´čo sa len dalo ! :)))
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-08-31 13:06:12
Dobry napad.
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2010-08-31 13:32:45
To video je super, poucne jak svina:D VYsledky takisto
 
lamik
2010-08-31 13:37:57
no tak toto sa chcem naučiť!!! a už niekoľko rokov hľadám vhodný kurz. Karol, dávaš aj individuálne lekcie? prvý sa záväzne(!!!) prihlasujem :-))
inak nič len obdiv a veľká vďaka. Nevravím, že pôvodná Zuzkina reportáž nezaujala, ale toto je iná káva, fakt sa mi pri pozeraní zatajoval dych, skoro ako na Adamsovej výstave na predminulom, či ktorom Mesiaci fotografie v BA.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-08-31 13:42:35
Na posledom, na tej vystave som bol dvakrat. Finty s LR3 ukazujem na konci kazdeho workshopu krajina a nieco ukazujem aj na fotkach ucastnikov.
 
Granko
2010-08-31 13:44:16
zaujímavé pozeraníčko, len som si musel znížiť rýchlosť prehrávania videa asi na pätinu až desatinu, aby som registroval jednotlivé kroky, inak to je úprava na báze Speedyho Gonzálesa...
 
slavmiro
2010-08-31 13:57:06
Zuzka, pred rokom som to bral ze nemas PP zmaknuty. Teraz uz nie, lebo nie je to tak obtiazne, skoda zverovat digitalny PP niekomu dalsiemu.
Moj nazor: ucit sa - ucit sa - ucit sa. :)
 
lamik
2010-08-31 13:57:59
príspevok od: Granko
zaujímavé pozeraníčko, len som si musel znížiť rýchlosť prehrávania videa asi na pätinu až desatinu, aby som registroval jednotlivé kroky, inak to je úprava na báze Speedyho Gonzálesa...
ešte daj, že ako sa to znižuje :-))
 
lamik
2010-08-31 14:01:00
príspevok od: Karol Srnec
Na posledom, na tej vystave som bol dvakrat. Finty s LR3 ukazujem na konci kazdeho workshopu krajina a nieco ukazujem aj na fotkach ucastnikov.
ja tiež! (teda presnejšie ja nič neukazujem, nemám ani veľmi čo, ale na Adamsovi som bol tiež dva krát :-)
 
lamik
2010-08-31 14:22:10
ešte malý dôvetok k Zuzkinmu tvrdeniu, že pri fotení v Nepále zostal úplne prechoďák nevyužitý - v tejto súvislosti je zaujímavý názor p. Karbusického a spol. k Zone systému: ´Hlavním problémem dodatečné úpravy tonality a kontrastu z negativů, které nebyly optimalizovány pro daný záměr, je nedostatek obrazových informací v krajních oblastech tonální šedé škály. A kde nejsou informace, není co upravovat. Proto je zcela nesmyslný názor některých uživatelů digitálních fotoaparátů, že nemusí používat např. přechodové filtry, protože si obraz mohou upravit v počítači. To je ovšem tragický omyl. Jestliže již při expozici není např. jas oblohy snížen šedým nebo barevným přechodovým filtrem, digitální záznam bude obsahovat v této oblasti pouze bílou plochu bez kresby. Vytvořením počítačového přechodu se obloha sice ztmaví, ale je sterilně čistá, syntetická, bez jakékoliv kresby oblačnosti atd.´ ... o to väčší rešpekt Karolovi
 
pedro81
2010-08-31 15:06:36
video je super
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-08-31 15:09:06
príspevok od: lamik
ešte malý dôvetok k Zuzkinmu tvrdeniu, že pri fotení v Nepále zostal úplne prechoďák nevyužitý - v tejto súvislosti je zaujímavý názor p. Karbusického a spol. k Zone systému: ´Hlavním problémem dodatečné úpravy tonality a kontrastu z negativů, které nebyly optimalizovány pro daný záměr, je nedostatek obrazových informací v krajních oblastech tonální šedé škály. A kde nejsou informace, není co upravovat. Proto je zcela nesmyslný názor některých uživatelů digitálních fotoaparátů, že nemusí používat např. přechodové filtry, protože si obraz mohou upravit v počítači. To je ovšem tragický omyl. Jestliže již při expozici není např. jas oblohy snížen šedým nebo barevným přechodovým filtrem, digitální záznam bude obsahovat v této oblasti pouze bílou plochu bez kresby. Vytvořením počítačového přechodu se obloha sice ztmaví, ale je sterilně čistá, syntetická, bez jakékoliv kresby oblačnosti atd.´ ... o to väčší rešpekt Karolovi
Zuzke vyslo pocasie a nemusela pouzit prechodaky aby vyrovnala vysoke kontrasty. Jej fotografie prakticky neobsahovali prepaly. Nikon D300 ma v RAWe velmi slusny dynamicky rozsah. Miesto zachranovania svetiel a tienov som sa mohol sustredit na pracu s kontrastom.
Karbusicky ma len ciastocnu pravdu. S kazdym novym modelm fotaku sa zlepsuje DR a zlepsuje sa aj softver, preto treba prechodak pouzivat coraz zriedkavejsie. Ak sa pouzije prechodovy filter, byva to castokrad vidiet. Jeho pocitacova verzia je omnoho flexibilnejsia. Osobne pred pouzitim filtra uprednostnujem HDR expoziciu z viacerych zaberov, samozrejme vyvolanu tak, aby to nikto nevedel, bez viditelneho HDR efektu.
V buducnosti sa dockame novych revolucnych snimacov s velkym DR a prechodove filtre sa stanu minulostou, rovnako ako filmove aparaty.
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-08-31 15:52:52
príspevok od: zola
vyborne; povedal by som, ze ste rovnym dielom prispeli k vysledku.
uhm, asi tak :-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-08-31 15:54:32
Photopoint a Fotoskola su dve rozne rubriky - ku kazdej autor pristupuje trosku inak. Snad buduci rok prinesiem lepsi material a podari sa mi kopec fotiek porobit uz bez pomoci. Bez Karola by som to vsak urcite nezvladla, lebo najlepsia skola pre mna bola sledovat ho ako fotku priamo upravuje.
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-08-31 15:56:47
... je to trosku inak, ako si to pochopil. Karol chcel napisat clanok a pytal sa ma, ci moze pouzit moje fotky na takuto upravu. Kedze so mnou pred rokom stravil kopec casu ucenim ma, kedze fotky mam u neho zalohovane - nevidim dovod sa mu aspon takymto sposobom nepodakovat .-). Buduci rok po navrate spod Everestu to skusim porobit celkom sama, tak snad sa priblizim aspon podobnym vysledkom :-).
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-08-31 15:58:56
príspevok od: Karol Srnec
Zuzke vyslo pocasie a nemusela pouzit prechodaky aby vyrovnala vysoke kontrasty. Jej fotografie prakticky neobsahovali prepaly. Nikon D300 ma v RAWe velmi slusny dynamicky rozsah. Miesto zachranovania svetiel a tienov som sa mohol sustredit na pracu s kontrastom.
Karbusicky ma len ciastocnu pravdu. S kazdym novym modelm fotaku sa zlepsuje DR a zlepsuje sa aj softver, preto treba prechodak pouzivat coraz zriedkavejsie. Ak sa pouzije prechodovy filter, byva to castokrad vidiet. Jeho pocitacova verzia je omnoho flexibilnejsia. Osobne pred pouzitim filtra uprednostnujem HDR expoziciu z viacerych zaberov, samozrejme vyvolanu tak, aby to nikto nevedel, bez viditelneho HDR efektu.
V buducnosti sa dockame novych revolucnych snimacov s velkym DR a prechodove filtre sa stanu minulostou, rovnako ako filmove aparaty.
... trosku to poupravim. Nepovedala som, ze som ho nemala pouzit, ale z dovodu velkeho vetra a kopu pisku a kamienkov som nechcela davat dole UV filter a nasadzovat polarizak, pocasie a D300 mi pomohli nechat mraky s kresbou, tymto im dakujem. A ohladne tvrdenia, ktore tu citam, suhlasim s Karolom, prax mi to potvrdila.
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-08-31 15:59:41
Karol, dik za skvelu pripomienku mojho vyletu s perfektnym prevodom do atmosky, ktoru mam viac ako rada .-).
 
slavmiro
2010-08-31 16:50:02
príspevok od: zuzuliena
... je to trosku inak, ako si to pochopil. Karol chcel napisat clanok a pytal sa ma, ci moze pouzit moje fotky na takuto upravu. Kedze so mnou pred rokom stravil kopec casu ucenim ma, kedze fotky mam u neho zalohovane - nevidim dovod sa mu aspon takymto sposobom nepodakovat .-). Buduci rok po navrate spod Everestu to skusim porobit celkom sama, tak snad sa priblizim aspon podobnym vysledkom :-).
ok, to beriem a drzim palce! :)
 
lamik
2010-08-31 16:54:57
´V buducnosti sa dockame novych revolucnych snimacov s velkym DR a prechodove filtre sa stanu minulostou, rovnako ako filmove aparaty´, na jednej strane škoda, mokrý (proces, nie Juraj) v tmavej komore mal svoje čaro a za krásou silverprintov mi bude ľúto, ale na strane druhej, už aby to bolo, želáme si my - lenivci od compov
 
lamik
2010-08-31 17:02:13
príspevok od: zuzuliena
Photopoint a Fotoskola su dve rozne rubriky - ku kazdej autor pristupuje trosku inak. Snad buduci rok prinesiem lepsi material a podari sa mi kopec fotiek porobit uz bez pomoci. Bez Karola by som to vsak urcite nezvladla, lebo najlepsia skola pre mna bola sledovat ho ako fotku priamo upravuje.
mne sa zdá, že už teraz si priniesla výborný materiál, šak som to aj ocenil čestným výrokom druhého stupňa (že ´nevravím, že nezaujalo´ :-)), moja poznámka mierila k tomu, že popri význame obsahu, hrá v umení (aj fotografie) významnú úlohu aj forma. a poraď, pls., kedy, ako a kde by sa dalo Karčiho spolusledovať .-))
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-08-31 17:18:36
príspevok od: lamik
mne sa zdá, že už teraz si priniesla výborný materiál, šak som to aj ocenil čestným výrokom druhého stupňa (že ´nevravím, že nezaujalo´ :-)), moja poznámka mierila k tomu, že popri význame obsahu, hrá v umení (aj fotografie) významnú úlohu aj forma. a poraď, pls., kedy, ako a kde by sa dalo Karčiho spolusledovať .-))
... musis sa dohodnut s nim, neviem - u nas to bolo trochu ine, kedze sme spolu zacinali ako externi redaktori a poznali sme sa aj z kurzov, poprosila som ho o pomoc.
 
vandit
2010-09-01 14:20:14
Preco b/w ???
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-09-01 17:39:31
príspevok od: vandit
Preco b/w ???
Navrat ku korenom fotografie?
Vychutnat si zakladny atribut fotohrafie-svetlo a tien?
Odputat sa od lubivych farieb?
Odlisit sa od stredneho prudu?
Vyskusat nieco ine?
Pret, ze to je vi farbe v tych troch fotopointoch?
Ukazat ostatnym krasu CB fotografie?
Vies, kto je Ansel Adams?
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2010-09-01 20:42:24
chcel som sa spytat to iste, ale beriem tvoje dovody ako padne. akurat nechapem, preco je 80% fotiek totalne sedivych. pritom potencial tam je, zachytil si presne to co si planoval, tj kontrastne motivy/sceny.

ps: ukazkovy priklad(histo len tak pre info, slo mi najma o feeling z fotky):
http://www.imageno.com/1k6swwscyk35pic.html
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-09-01 20:51:55
Naschval som nesiel na doraz, aby bolo vidno bohate poltony, hlavne na lacnych TN paneloch, kde sa tiene zlievaju a je tendencia k prepalom, aj ked tam ziadne nie su. Ked som tie fotky upravoval, na koniec som vzdy mierne s kontrastu ubral. Vidno to aj na videu na prvej fotke.
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2010-09-01 21:39:13
príspevok od: Karol Srnec
Naschval som nesiel na doraz, aby bolo vidno bohate poltony, hlavne na lacnych TN paneloch, kde sa tiene zlievaju a je tendencia k prepalom, aj ked tam ziadne nie su. Ked som tie fotky upravoval, na koniec som vzdy mierne s kontrastu ubral. Vidno to aj na videu na prvej fotke.
uznavam ze nieco to do seba ma, akurat je to taky dost nezvyk.
co musim pochvalit je, ze ich mas vsetky pekne konzistentne upravene. posobi to ako jedna seria(co bol samozrejme zamer). ahoj
 
vandit
2010-09-02 08:44:38
A ty vies kto je Didier Drogba?
 
Marcel Rebro
2010-09-02 08:51:39
príspevok od: vandit
A ty vies kto je Didier Drogba?
dajaky lovec mamutov? ci?
 
Dodo PO
2010-09-02 09:24:54
príspevok od: Marcel Rebro
dajaky lovec mamutov? ci?
E-éé, čierna bača.:-)
 
quaq
2010-09-02 16:24:12
paráda nad niečím podobným špekulujem už dávnejšie toto je robené v LR 3?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-09-02 16:28:17
príspevok od: quaq
paráda nad niečím podobným špekulujem už dávnejšie toto je robené v LR 3?
Ano, je to Lightroom 3.
 
quaq
2010-09-02 16:50:30
príspevok od: Karol Srnec
Ano, je to Lightroom 3.
ten nástroj na zosvetlenie je aj v staršej verzii ? alebo len v LR3 a mám ešte otázku :D ako sa dá pozrieť pomalšie to video ? ďakujem
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-09-02 16:56:16
príspevok od: quaq
ten nástroj na zosvetlenie je aj v staršej verzii ? alebo len v LR3 a mám ešte otázku :D ako sa dá pozrieť pomalšie to video ? ďakujem
Vsetky nastroje tu pouzite su aj vo verzii 2.

Skus pozriet: http://tv.adobe.com/show/learn-lightroom-3/
 
Granko
2010-09-02 17:10:57
príspevok od: quaq
ten nástroj na zosvetlenie je aj v staršej verzii ? alebo len v LR3 a mám ešte otázku :D ako sa dá pozrieť pomalšie to video ? ďakujem
jasné, že dá...použi prehrávač, ktorý podporuje .mov súbory napr. VLC player - je zadarmo a prehrá skoro všetko (ak nie všetko) a tam sa dá nastaviť rýchlosť prehrávania...
 
quaq
2010-09-02 17:59:11
príspevok od: Granko
jasné, že dá...použi prehrávač, ktorý podporuje .mov súbory napr. VLC player - je zadarmo a prehrá skoro všetko (ak nie všetko) a tam sa dá nastaviť rýchlosť prehrávania...
ďakujem stiahol som vyskúšam
 
quaq
2010-09-02 18:00:11
ďakujem idem pokukať
 
staleusmiaty
2010-09-05 12:36:53
Veľmi podarený návrat, ozbvlášť sa mi páčia tie na výšku!
 
vrkocik
2010-09-07 19:20:23
Karol, (prepac, ze Ti tykam, ale vykat by som sa neodvazil) ak som dobre porozumel, tak toto umenie aj vyucujes na workshopoch? konkretne s LR3?
A prakticka otazka, nie je L3 prilis pomaly? Dakujem
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-09-07 19:33:02
No skor ukazujem vyuzitie LR v praxi, nie je to WS o LR3. Ale mnohym to pomoze. Ja mam vykonne pocitace Apple a tie to zatial s prehladom zvladaju.
 
vrkocik
2010-09-07 19:48:04
príspevok od: Karol Srnec
No skor ukazujem vyuzitie LR v praxi, nie je to WS o LR3. Ale mnohym to pomoze. Ja mam vykonne pocitace Apple a tie to zatial s prehladom zvladaju.
Vdaka za odpoved, presiel som si prave program workshopov a v dohladnej dobe tam nieto podobneho..
Ak pises, ze Apple je OK s LR3, mas namysli PC alebo aj niektory z notebookov? Rozmyslam totiz o upgrade....
 
seifi
2010-09-09 20:51:06
1.10. robí LR3 v Prešove IDIF.
 
drummer54
2010-12-14 09:47:06
príspevok od: Karol Srnec
Zuzke vyslo pocasie a nemusela pouzit prechodaky aby vyrovnala vysoke kontrasty. Jej fotografie prakticky neobsahovali prepaly. Nikon D300 ma v RAWe velmi slusny dynamicky rozsah. Miesto zachranovania svetiel a tienov som sa mohol sustredit na pracu s kontrastom.
Karbusicky ma len ciastocnu pravdu. S kazdym novym modelm fotaku sa zlepsuje DR a zlepsuje sa aj softver, preto treba prechodak pouzivat coraz zriedkavejsie. Ak sa pouzije prechodovy filter, byva to castokrad vidiet. Jeho pocitacova verzia je omnoho flexibilnejsia. Osobne pred pouzitim filtra uprednostnujem HDR expoziciu z viacerych zaberov, samozrejme vyvolanu tak, aby to nikto nevedel, bez viditelneho HDR efektu.
V buducnosti sa dockame novych revolucnych snimacov s velkym DR a prechodove filtre sa stanu minulostou, rovnako ako filmove aparaty.
Uplne s tebou suhlasim Karol. Este napisem, co mi lezi na srdci. Po precitani tvojho clanku som si kupil knihu od Michaela Frye zacal sa viac zaoberat tvorbou Ansela Adamsa. Rovnako som zacal robit upravy v Lightroome, ktore viedli k zlepseniu kontrastu BW fotografii. Nafotil som Alpy pri ceste na niektore 4000covky a urobil v Nitre vystavu, ktora mala aj vdaka tvojmu clanku uspech. Dakujem nielen za mna aj za vsetkych Ephotakov, ze portal, ktory ste vytvorili pomaha zvysovat fotograficku uroven navstevnikov. Pridavam zopar linkov:

http://www.patriot.sk/2010/12/stity-hor-a-hlbky-dolin-na-fotovystave-petra-michalika/
http://radovanbalaz.blog.sme.sk/c/249318/Alpy-a-jesenna-krajina-ocami-Petra-Michalika.html
http://www.piestanskydennik.sk/sita-detail/?tx_kiossita_pi1%5Bdetail%5D=4723
http://www.news.sk/rss/clanok/2010/12/2531730/alpy-a-jesenna-krajina-ocami-petra-michalika/



 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-12-14 09:56:50
príspevok od: drummer54
Uplne s tebou suhlasim Karol. Este napisem, co mi lezi na srdci. Po precitani tvojho clanku som si kupil knihu od Michaela Frye zacal sa viac zaoberat tvorbou Ansela Adamsa. Rovnako som zacal robit upravy v Lightroome, ktore viedli k zlepseniu kontrastu BW fotografii. Nafotil som Alpy pri ceste na niektore 4000covky a urobil v Nitre vystavu, ktora mala aj vdaka tvojmu clanku uspech. Dakujem nielen za mna aj za vsetkych Ephotakov, ze portal, ktory ste vytvorili pomaha zvysovat fotograficku uroven navstevnikov. Pridavam zopar linkov:

http://www.patriot.sk/2010/12/stity-hor-a-hlbky-dolin-na-fotovystave-petra-michalika/
http://radovanbalaz.blog.sme.sk/c/249318/Alpy-a-jesenna-krajina-ocami-Petra-Michalika.html
http://www.piestanskydennik.sk/sita-detail/?tx_kiossita_pi1%5Bdetail%5D=4723
http://www.news.sk/rss/clanok/2010/12/2531730/alpy-a-jesenna-krajina-ocami-petra-michalika/



Gratulujem k vystave. Nabuduce nam posli pozvanku, radi ju zverejnime v nasom tipe.
 
drummer54
2010-12-14 11:11:19
príspevok od: Karol Srnec
Gratulujem k vystave. Nabuduce nam posli pozvanku, radi ju zverejnime v nasom tipe.
prave som ti poslal mail i s pozvankou, vystava stale trva, nabuduce dam vediet dopredu, len bolo toho akosi dost . maj sa
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované