Filmové AF kompakty

Filmové AF kompakty

Film stále láka dostatok fotografov, aby sa výrobcom oplatilo filmy stále vyrábať. Čo sa neoplatí, je vyrábať fotoaparáty na film. To ani nevadí, ponuka použitých fotoaparátov je bohatá. 

2017-08-09 06:00:00
Karol Srnec
2
2958

  • 4237
    7

    Chcem filmový Canon

    Po Nikone a Minolte, tu máme prehľad filmových fotoaparátov značky Canon. Vo výbere nájdete osvedčené modely, s ktorými sa oplatí fotografovať aj dnes. Nenájdete tu výhradne zberateľsky zaujímavé prístroje, s ktorými sa však už ťažšie fotografuje a ani staré rachotiny, prekonané svojimi nástupcami.

  • 3976
    5

    Chcem filmovú Minoltu

    Minule sme si predstavili najzaujímavejšie filmové Nikony vhodné pre aktívne fotografovanie. Po revolúcii bola u nás ale najúspešnejšou značkou, predávajúcou zrkadlovky, Minolta. Pripomenieme si jej bestsellery, ale aj zberateľsky zaujímavé fotoaparáty, s ktorými stojí za to fotiť.

  • 5377
    7

    Dvojoké filmové zrkadlovky

    Dvojoká zrkadlovka je ideálnym fotoaparátom pre tých, ktorí chcú začať s fotografovaním na film a hľadajú štýlový fotoaparát, výrazne odlišný od súčasných digitálnych zrkadloviek a CSC-čiek. Pozrime sa na tie najdostupnejšie modely.

  • 7477
    33

    Chcem filmový Nikon

    Chcete začať fotografovať na film? Rozhodli ste sa pre Nikon? Tu je výber najlepších manuálnych aj AF modelov.

  • 4205
    8

    Čo vás čaká pri prechode na analóg

    Fotografovanie na film ešte nevymrelo. Je to minoritný žáner, ktorý si udržuje stabilný počet priaznivcov. Fotoaparátov je nadbytok a hlavnou prekážkou je čoraz náročnejšie zháňanie fotografického materiálu, najmä v našich končinách. Pre obchodníkov je držanie filmov, papierov a chémie neekonomické.

  • 6576
    15

    Z digitálu na film - pre náročných

    Ak sa rozhodnete fotografovať na film, malo by to stáť za to. Nechcete predsa fotiť horšie ako s digitálom? Naopak, chcete ho prekonať a predviesť svoju tvorbu v najvyššej kvalite.

  • 4049
    0

    Čistenie roztokov

    O chemikálie v tmavej komore sa musíte starať. Starostlivosť sa vám vráti nielen v ekonomickej úspore, ale aj zmenšením rizika, že pri vyvolávaní znehodnotíte film alebo papier.

  • 7518
    7

    Fotografický materiál

    Pre vyrobenie fotografií a prácu potrebujeme správny fotografický materiál. Tiež by sme mali rozumieť všetkým tým popisom, ktoré sú uvedené na obale fotografického materiálu. Na úvod by sme si rozdelili fotografický materiál na základné zložky, o ktorých si ďalej budeme hovoriť.

  • 5325
    12

    Skladovanie, odmeriavanie a príprava chemikálií

    Na každé vyvolávanie analógovej fotografie sú potrebné určité chemikálie (vývojka, prerušovač, ustaľovač). Ako ich však správne skladovať? Ako a v čom podľa správnosti by sme mali odmeriavať chemikálie? 

  • 8192
    24

    Fotografujeme na film II. - AF zrkadlovky

    Prehľad odporúčaných kinofilmových AF zrkadloviek. Rozdelili sme ich do jednotlivých kategórií podľa vyspelosti fotografa.

  • 7074
    27

    Nočné fotografie na čiernobiely negatívny film

    Dnešný príspevok sa bude venovať fotografovaniu nočných scén na čiernobiely negatívny film. Táto oblasť fotografie je zaujímavá a určite si nájde svojich priaznivcov.

  • 10185
    52

    Fotíme na film - úvod do stredného formátu

    V prvom príspevku, ktorý bude súčasťou série článkov o fotografovaní na film, si predstavíme stredný filmový formát. Formáty záznamového média, či už digitálneho čipu alebo filmu, sa delia podľa veľkosti políčka, na ktorom sa zachytí snímaná scéna.