Hore

Fotíme na film - úvod do stredného formátu

V prvom príspevku, ktorý bude súčasťou série článkov o fotografovaní na film, si predstavíme stredný filmový formát. Formáty záznamového média, či už digitálneho čipu alebo filmu, sa delia podľa veľkosti políčka, na ktorom sa zachytí snímaná scéna. Medzi fotografmi sú známe tieto formáty: APS-C, full-frame resp. kinofilm, stredný formát a veľký formát. Aby sme sa zbytočne veľmi nezaťažovali názvami formátov, radšej si ukážeme názorné porovnanie veľkosti záznamového políčka rôznych formátov.

Porovnanie veľkosti formátov. Grafika: Samuel Cengeľ

Na uvedenom obrázku môžete vidieť porovnanie veľkosti políčka APS-C formátu, full-frame resp. kinofilmového formátu a stredného formátu. Záznamové políčko stredného formátu môže mať viac rozmerov: 60 x 45 mm, 60 x 60 mm, 60 x 70 mm, 60 x 80 mm, 60 x 90 mm, 60 x 120 mm. Tento rozmer určuje typ fotoaparátu resp. jeho konštrukcia. V obrázku nie sú pre prehľadnosť porovnania zahrnuté všetky rozmery a nie je tam uvedený veľký formát. Veľký formát má väčšinou rozmery záznamového políčka 4 x 5 palcov a viac.

V segmente filmového fotografického materiálu bol a stále je veľmi populárny kinofilmový formát a stredný formát. V segmente digitálnej fotografickej techniky je mäsovo rozšírený APS-C formát a v značnej miere sa objavuje full-frame formát. Digitálne steny stredného formátu zatiaľ nie sú výrazne rozšírené aj z dôvodu stále veľmi vysokej ceny a čiastočne aj z dôvodu politiky firiem pôsobiacich v oblasti výroby a predaja fotoaparátov.

Film stredného formátu, aj v dnešnej dobe rozmachu digitálnej technológie, dokáže poskytnúť veľmi kvalitné obrazové výstupy v porovnaní s digitálnym APS-C a full-frame formátom. Prečo si teda tento filmový formát nevyskúšať? Vaše rozhodnutie vziať tento formát do ruky môže byť podporené aj tým, že v dnešnej dobe si môžete fotoaparát stredného filmového formátu zadovážiť za zlomkové ceny z ich bežnej predajnej ceny v dobe ich zlatej éry.

Čo vo všeobecnosti získate pri strednom formáte oproti kinofilmovému formátu?

Výhody:

väčšie záznamové políčko znamená viac detailov (všeobecne platí, do porovnania však vstupujú viaceré faktory) väčšie políčko je nutné menej zväčšovať pre dosiahnutie výslednej fotografie určitej veľkosti ako menšie políčko, tým pádom sa menej prejavuje zrno a prípadné nedokonalosti, samozrejme z väčšieho políčka je ľahšie pripraviť kvalitnú výslednú fotografiu…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
haplo602
2012-08-27 08:39:02
mozno by sa zislo dat komentare do zoznamu fotoaparatov ktore su AF a ktore MF, nech si ludia nemyslia ze vsetko je len manualne (napriklad Pentax 645 je AF, Mamca su AF aj MF, Contax je AF atd.).

dalsia vyhoda stredoformatovych pristrojov je ich modularita. mozno sa to niekomu nezda ako dolezite, ale napriklad svoju ETRSi mozem (okrem autofocusu ktory nema) zmenit z "maleho" komplet manualneho fotaku na 35mm SLR podobny pristroj s automatickym meranim expozicie a motorickym previjanim filmu, dokonca z toho mozem mat aj digital. Vsetko v jednom pristroji.
 
transporti686
2012-08-27 08:47:29
príspevok od: haplo602
mozno by sa zislo dat komentare do zoznamu fotoaparatov ktore su AF a ktore MF, nech si ludia nemyslia ze vsetko je len manualne (napriklad Pentax 645 je AF, Mamca su AF aj MF, Contax je AF atd.).

dalsia vyhoda stredoformatovych pristrojov je ich modularita. mozno sa to niekomu nezda ako dolezite, ale napriklad svoju ETRSi mozem (okrem autofocusu ktory nema) zmenit z "maleho" komplet manualneho fotaku na 35mm SLR podobny pristroj s automatickym meranim expozicie a motorickym previjanim filmu, dokonca z toho mozem mat aj digital. Vsetko v jednom pristroji.
ahoj haplo, vďaka za dobrú poznámku, ono do toho článku by mohla ísť kopa iných informácii, ale bolo toho veľa a dostávali by sme sa do podrobností, ktoré si užívateľ môže nájsť, ak sa do týchto vôd pustí, spomienka na AF systémy tam je a ako si uviedol existujú a dá sa aj medzi nimi vyberať, dobre si poznamenal modularitu, že viaceré systémy sú vlastne skladačky, na ktoré existujú hodne veľa príslušenstva, je možné dokonca na niektoré systémy pripojiť digitálne stredno-formátové steny a mať z toho digitál alebo film-len sa vymení zadná stena.

V diskusii je priestor na Vaše poznámky akéhokoľvek typu, kľudne ostatným poraďte, uveďte, čo uznáte za vhodné.
 
transporti686
2012-08-27 08:53:41
V oblasti aparátov je možné nájsť systémy so štrbinovou uzávierkou, ale aj s centrálnou uzávierkou v objektíve, existujú diaľkomerné mirrorless systémy. Výber je značný.

Na priložených fotkách môžete vidieť telo Bronica ETRS - systém s uzávierkou v objektíve, v tele je teda prítomné iba zrkadlo, na zadnú stranu telo sa potom upína magazín na film, ktorý je možné odnímať a meniť za druhý magazín, pri niektorých systémoch možné zmeniť za digitálnu stenu.
 
haplo602
2012-08-27 09:04:45
príspevok od: transporti686
ahoj haplo, vďaka za dobrú poznámku, ono do toho článku by mohla ísť kopa iných informácii, ale bolo toho veľa a dostávali by sme sa do podrobností, ktoré si užívateľ môže nájsť, ak sa do týchto vôd pustí, spomienka na AF systémy tam je a ako si uviedol existujú a dá sa aj medzi nimi vyberať, dobre si poznamenal modularitu, že viaceré systémy sú vlastne skladačky, na ktoré existujú hodne veľa príslušenstva, je možné dokonca na niektoré systémy pripojiť digitálne stredno-formátové steny a mať z toho digitál alebo film-len sa vymení zadná stena.

V diskusii je priestor na Vaše poznámky akéhokoľvek typu, kľudne ostatným poraďte, uveďte, čo uznáte za vhodné.
jo, uvedomujem si ze informacii je vela, AF/MF je podla mna dolezita informacia, kedze vacsina citajucich pozna DSLR/SLR systemy kde AF a AE je zakladna vlastnost

uz sa musim dokopat ku vlastnej recenzii/clanku o ETRSi
 
transporti686
2012-08-27 09:11:26
príspevok od: haplo602
jo, uvedomujem si ze informacii je vela, AF/MF je podla mna dolezita informacia, kedze vacsina citajucich pozna DSLR/SLR systemy kde AF a AE je zakladna vlastnost

uz sa musim dokopat ku vlastnej recenzii/clanku o ETRSi
ale tá info tam je, mohla byť na inom mieste a dôraznejšie nevadí, máme tu šikovných užívateľov a keď si prečítajú diskusiu budú vedieť.

teším sa na recenziu, akurát teraz čakám back na ETRS, rozhodol som sa kúpiť aj tento systém, lebo mamiya 645 1000s nemá výmenné magazíny, ktoré mi začali chýbať, keď som začínal na stredný formát, tak som mal obmedzené fin. možnosti, čo mám aj teraz, takže mamiya 645 1000s bola vtedy výborná voľba výkon/cena, bronicu som poznal iba okrajovo. Uvidíme, kde skončím
 
kler
2012-08-27 09:17:12
veľmi pekné fotky
 
samusko
2012-08-27 09:22:55
nazdar, ja by som len podotkol ze format 6x4,5 neznamena ze policko ma 60mm x 45mm. napriklad moj pentax 645N to ma 56mm x 41,5mm

 
transporti686
2012-08-27 09:28:52
príspevok od: samusko
nazdar, ja by som len podotkol ze format 6x4,5 neznamena ze policko ma 60mm x 45mm. napriklad moj pentax 645N to ma 56mm x 41,5mm

áno máš pravdu, ale všeobecne sa uvádza rozmer 6x4,5, nemusí to byť presne 60 x 45 mm, vďaka za poznámku.
 
transporti686
2012-08-27 09:33:09
príspevok od: kler
veľmi pekné fotky
ďakujem, fotky sú skenované zo 6x4,5, skeny na úpravu v pc sú niekde na úrovni cca 17MPx, tento formát je možné reálne skenovať aj na vyššie rozlíšenie, všetko závisí iba od použitej techniky na skenovanie......
 
dmedia
2012-08-27 09:52:07
O niektorych info v clanku by sa dalo polemizovat, ze nie su uplne, ale nasypat tonu informacii by len zvysilo chaos v hlavach mladeznikov.
Kto si raz vyskusa atmosferu analogu a hlavne stredneho formatu, o velkmom ani nevraviac, bud podlahne, alebo sa zlakne a neoslovi ho to.
Hlavny problem je v tom, ze mnohi dnesni uzivatelia ani netusia co je clona,expozicny cas, citlivost filmu, manualne ostrenie, hlbka ostrosti, synchronizacia blesku, o vplyve ohniska objektivu na vysledok ani nevravim.
Dnesne novodobe stroje robia vsetko za nich, ostria,exponuju,nastavuju citlivost, proste vsetko, mnohi sa tomu tesia, ze su ako cvicene opice a jake perfektne vysledky im to nafoti... .
Tymto tu nechcem samozrejme nikoho urazit, je vela ludi co to s digi vie, ale ...

Preto sa mnohi nepokusia siahnut na analog, co je skoda, mozno by prisli nato co je to mat vsetko pod kontrolou, a pochopili by preco mnohi siahnu po klasike, alebo sa jej nechcu jednoducho vzdat, treba to skusit.

Tak vela zdaru.

 
transporti686
2012-08-27 09:52:29
Aspoň, že v tej skrytej reklame na fotolab pod článkom je podstatná informácia o trvanlivosti fotiek

P.S: tlačím v inom fotolabe
 
transporti686
2012-08-27 09:58:55
príspevok od: dmedia
O niektorych info v clanku by sa dalo polemizovat, ze nie su uplne, ale nasypat tonu informacii by len zvysilo chaos v hlavach mladeznikov.
Kto si raz vyskusa atmosferu analogu a hlavne stredneho formatu, o velkmom ani nevraviac, bud podlahne, alebo sa zlakne a neoslovi ho to.
Hlavny problem je v tom, ze mnohi dnesni uzivatelia ani netusia co je clona,expozicny cas, citlivost filmu, manualne ostrenie, hlbka ostrosti, synchronizacia blesku, o vplyve ohniska objektivu na vysledok ani nevravim.
Dnesne novodobe stroje robia vsetko za nich, ostria,exponuju,nastavuju citlivost, proste vsetko, mnohi sa tomu tesia, ze su ako cvicene opice a jake perfektne vysledky im to nafoti... .
Tymto tu nechcem samozrejme nikoho urazit, je vela ludi co to s digi vie, ale ...

Preto sa mnohi nepokusia siahnut na analog, co je skoda, mozno by prisli nato co je to mat vsetko pod kontrolou, a pochopili by preco mnohi siahnu po klasike, alebo sa jej nechcu jednoducho vzdat, treba to skusit.

Tak vela zdaru.

lepšie by som to nenapísal ako ty presne ten pocit kontroly nad všetkým milujem, total manuál, ešte aj ta diaľková spúšť je drátený manuál, ostrenie na hyperfokál alebo tam kde potrebujem a iné veci

samozrejme, dnes sú už oblasti fotografie, kde s plným manuálom by to bolo o dušu, ale dá sa aj to, no tomuto žánru sa nevenujem
 
haplo602
2012-08-27 10:14:08
príspevok od: dmedia
O niektorych info v clanku by sa dalo polemizovat, ze nie su uplne, ale nasypat tonu informacii by len zvysilo chaos v hlavach mladeznikov.
Kto si raz vyskusa atmosferu analogu a hlavne stredneho formatu, o velkmom ani nevraviac, bud podlahne, alebo sa zlakne a neoslovi ho to.
Hlavny problem je v tom, ze mnohi dnesni uzivatelia ani netusia co je clona,expozicny cas, citlivost filmu, manualne ostrenie, hlbka ostrosti, synchronizacia blesku, o vplyve ohniska objektivu na vysledok ani nevravim.
Dnesne novodobe stroje robia vsetko za nich, ostria,exponuju,nastavuju citlivost, proste vsetko, mnohi sa tomu tesia, ze su ako cvicene opice a jake perfektne vysledky im to nafoti... .
Tymto tu nechcem samozrejme nikoho urazit, je vela ludi co to s digi vie, ale ...

Preto sa mnohi nepokusia siahnut na analog, co je skoda, mozno by prisli nato co je to mat vsetko pod kontrolou, a pochopili by preco mnohi siahnu po klasike, alebo sa jej nechcu jednoducho vzdat, treba to skusit.

Tak vela zdaru.

to nevysvetlis, to musia ludia zazit ...

fotit vonku s manualnym fotakom a externym expozimetrom je nepopisatelny rozdiel. zmeriam expoziciu na slnku, nastavim a zvysok ma nezaujima ... odvratena strana -1EV, tien -2EV, hlboky tien -4EV atd .... o zvysok sa postara negativ .... pripadne sunny f16(11) a ide sa ....

ziadne cumenie na meniace sa expozicne hodnoty v hladaciku, ktore aj tak nemaju ziaden vyznam, lebo sa menia s kompoziciou sceny, a kedze neviem referencnu hodnotu svetelneho zdroja, neviem poriadne posudit ich spravnost.
 
dmedia
2012-08-27 10:50:32
Tak este jedna poznamka, samozrejme dnes su v digi technike dotiahnute mnohe veci a nebudem fotit reportaz s Mamcou RZ67, ale ked sa vykotim na nejaku krajinarsky zaber kdesi a cvaknem na Fx a stredny format, nemozem si pomoct, ale s analogom sa mi to zda ovela jednoduchsie, plna kontrola nad vsetkym a perfektny dynamicky rozsah filmu alebo inverzie este mi pomoze pri mojich prehreskoch.
Oproti tomu digi urobis zaber a je obloha ako vyprata s perwolom, teraz rychlo skladas prechodove filtre, robis 5 zaberov na sendvic a neviem co vsetko, to mi trosku vadi.

ALE TO NAJPODSTATNEJSIE, analog je POCITOVA ZALEZITOST, tu neide o nostalgiu, to je proste zazitok a tiez neviem si pomoct, ale osobne tlacim na vlastnej profi tlacke fotky, su super z digitalu, ale ked vytiahnes nieco z vyvojky, aj ked to nieje sterilne ostre a dokonale ako u digi, ale ma to inu atmosferu, a stredny format zvlast, portretovanie na plnej diere napriklad atd.

Kto to skusal vie o com to je.
 
transporti686
2012-08-27 11:10:11
príspevok od: dmedia
Tak este jedna poznamka, samozrejme dnes su v digi technike dotiahnute mnohe veci a nebudem fotit reportaz s Mamcou RZ67, ale ked sa vykotim na nejaku krajinarsky zaber kdesi a cvaknem na Fx a stredny format, nemozem si pomoct, ale s analogom sa mi to zda ovela jednoduchsie, plna kontrola nad vsetkym a perfektny dynamicky rozsah filmu alebo inverzie este mi pomoze pri mojich prehreskoch.
Oproti tomu digi urobis zaber a je obloha ako vyprata s perwolom, teraz rychlo skladas prechodove filtre, robis 5 zaberov na sendvic a neviem co vsetko, to mi trosku vadi.

ALE TO NAJPODSTATNEJSIE, analog je POCITOVA ZALEZITOST, tu neide o nostalgiu, to je proste zazitok a tiez neviem si pomoct, ale osobne tlacim na vlastnej profi tlacke fotky, su super z digitalu, ale ked vytiahnes nieco z vyvojky, aj ked to nieje sterilne ostre a dokonale ako u digi, ale ma to inu atmosferu, a stredny format zvlast, portretovanie na plnej diere napriklad atd.

Kto to skusal vie o com to je.
O dyn. rozsahu a kreslení svetiel na digi a na filme, by sa dalo polemizovať dlho, inverzia je zas kapitola sama o sebe-má svoje pre aj proti. Ja už fotím takmer výlučne na čb negatívy a tam si môžem dovoliť DR fantastický a hlavne by som si ho vedel spraviť aký ja potrebujem v rámci určitých mantinelov.

Ale čo také HDR na čb film do jedného záberu? Žiadne sendvičovanie.

Pridávam fotku: Fuji Neopan Acros 100, vývojka delená ID11-v roztoku A vyvolávač a v roztoku B borax, dynamický rozsah scény poriadny a toto je samozrejme už sken a ešte manipulovaný v pc
 
keko
2012-08-27 11:29:29
Priatel predava rozpravkovu Mamiyu RB67ProS, styri objektivy, styri magaziny, sachtu, meraci hladacik, madzikruzky a drziak, vsetko v kufri a neuveritelne zachovale.
 
transporti686
2012-08-27 11:33:34
príspevok od: keko
Priatel predava rozpravkovu Mamiyu RB67ProS, styri objektivy, styri magaziny, sachtu, meraci hladacik, madzikruzky a drziak, vsetko v kufri a neuveritelne zachovale.
no tak ostatní nedajte sa prosiť, keby mám peniaze zvyšné, tak to beriem
 
dmedia
2012-08-27 11:47:06
príspevok od: transporti686
O dyn. rozsahu a kreslení svetiel na digi a na filme, by sa dalo polemizovať dlho, inverzia je zas kapitola sama o sebe-má svoje pre aj proti. Ja už fotím takmer výlučne na čb negatívy a tam si môžem dovoliť DR fantastický a hlavne by som si ho vedel spraviť aký ja potrebujem v rámci určitých mantinelov.

Ale čo také HDR na čb film do jedného záberu? Žiadne sendvičovanie.

Pridávam fotku: Fuji Neopan Acros 100, vývojka delená ID11-v roztoku A vyvolávač a v roztoku B borax, dynamický rozsah scény poriadny a toto je samozrejme už sken a ešte manipulovaný v pc
Samozrejme, viacnasobna expozicia no problem ked je treba-vsetko pod kontrolou.

CB ma zvlast svoj vyznam u analogu, samozrejme vsade su nejake obmedzenia.
 
transporti686
2012-08-27 11:53:35
príspevok od: dmedia
Samozrejme, viacnasobna expozicia no problem ked je treba-vsetko pod kontrolou.

CB ma zvlast svoj vyznam u analogu, samozrejme vsade su nejake obmedzenia.
viacnásobnú som práve nerobil, keby bolo treba viem urobiť, ale toto bol jednocvak, expozícia nejaké 2minúty, vývojka delená, aby došlo k vykresleniu tieňov a nedošlo k úplnej strate informácii vo svetlách, na negatíve je toho viac, zámerne som trochu stratil detaily v tme, aby to bolo pre mňa kontrastne príjemné po úprave v pc, tá fotka vyzerá ako keby to ani nebolo fotené v noci,ani okom nebolo jednoduché rozoznávať detaily v tmavých partiách....
 
dmedia
2012-08-27 12:09:34
príspevok od: transporti686
viacnásobnú som práve nerobil, keby bolo treba viem urobiť, ale toto bol jednocvak, expozícia nejaké 2minúty, vývojka delená, aby došlo k vykresleniu tieňov a nedošlo k úplnej strate informácii vo svetlách, na negatíve je toho viac, zámerne som trochu stratil detaily v tme, aby to bolo pre mňa kontrastne príjemné po úprave v pc, tá fotka vyzerá ako keby to ani nebolo fotené v noci,ani okom nebolo jednoduché rozoznávať detaily v tmavých partiách....
Rozmumiem, nedobre som to pochopil, ja som myslel sendvic pri foteni.
 
irisos
2012-08-27 12:44:22
príspevok od: transporti686
O dyn. rozsahu a kreslení svetiel na digi a na filme, by sa dalo polemizovať dlho, inverzia je zas kapitola sama o sebe-má svoje pre aj proti. Ja už fotím takmer výlučne na čb negatívy a tam si môžem dovoliť DR fantastický a hlavne by som si ho vedel spraviť aký ja potrebujem v rámci určitých mantinelov.

Ale čo také HDR na čb film do jedného záberu? Žiadne sendvičovanie.

Pridávam fotku: Fuji Neopan Acros 100, vývojka delená ID11-v roztoku A vyvolávač a v roztoku B borax, dynamický rozsah scény poriadny a toto je samozrejme už sken a ešte manipulovaný v pc
na com skenujes,ja pouzivam nikon coolscan8000
 
transporti686
2012-08-27 12:46:00
príspevok od: irisos
na com skenujes,ja pouzivam nikon coolscan8000
neskenujem sám, dávam skenovať na Noritsu S-4
 
irisos
2012-08-27 12:53:19
príspevok od: transporti686
neskenujem sám, dávam skenovať na Noritsu S-4
dik
 
martinX34
2012-08-27 13:14:10

Na stredoformate som zacinal, ked som mal asi 10 rokov s tymto fotakom
http://www.starefotoaparaty.cz/znacka/druopta/corina-2
 
haplo602
2012-08-27 14:25:45
príspevok od: transporti686
no tak ostatní nedajte sa prosiť, keby mám peniaze zvyšné, tak to beriem
heh to aj ja ... len tie peniaze zohnat .... RZ67 je moj vysnivany fotak ... ale ani RB nieje zla ...
 
samusko
2012-08-27 14:33:14
mne sa zo stredofomatu najviac lubi Fuji GX680II , ale by som to nechcel nosit po horach
 
transporti686
2012-08-27 14:37:44
príspevok od: samusko
mne sa zo stredofomatu najviac lubi Fuji GX680II , ale by som to nechcel nosit po horach
páči sa aj mne, ale je to moc ťažké a je tam veľa elektroniky ale také fuji GW690 alebo Mamiya 7, to by som si dal povedať......
 
lacikam
2012-08-27 15:23:45
príspevok od: keko
Priatel predava rozpravkovu Mamiyu RB67ProS, styri objektivy, styri magaziny, sachtu, meraci hladacik, madzikruzky a drziak, vsetko v kufri a neuveritelne zachovale.
 
transporti686
2012-08-27 15:31:54
príspevok od: lacikam
to nepredáva Keko, ale nejaký jeho kamarát
 
lacikam
2012-08-27 15:39:07
- to som pochopil... Snáď vie a napíše.
 
keko
2012-08-27 16:06:44
príspevok od: lacikam
Je to profik, analogom nema sancu zarobit tam, kde zaraba - zurnalistika.
Analogov ma doma vela.
Kupil D-4 - ku.
Kupil novy CG monitor a peniaze by sa zisli na rekonstrukciu rodinneho rozpoctu.
 
lamik
2012-08-27 16:17:48
príspevok od: keko
Priatel predava rozpravkovu Mamiyu RB67ProS, styri objektivy, styri magaziny, sachtu, meraci hladacik, madzikruzky a drziak, vsetko v kufri a neuveritelne zachovale.
dá sa to vidieť niekde v BA a okolí?
 
lamik
2012-08-27 16:29:03
príspevok od: keko
Priatel predava rozpravkovu Mamiyu RB67ProS, styri objektivy, styri magaziny, sachtu, meraci hladacik, madzikruzky a drziak, vsetko v kufri a neuveritelne zachovale.
aha,uz som nasiel ten inzerat
 
transporti686
2012-08-27 16:32:59
príspevok od: lamik
aha,uz som nasiel ten inzerat
už teraz závidím, takú rb67ProS doma mať, to už áno
 
lamik
2012-08-27 19:47:46
príspevok od: transporti686
už teraz závidím, takú rb67ProS doma mať, to už áno
nebudeš ty tan majiteľ? ))
 
transporti686
2012-08-27 19:52:58
príspevok od: lamik
nebudeš ty tan majiteľ? ))
bohužiaľ nie
 
tester38
2012-08-27 22:46:36
Pre koho je tento clanok urceny? "uvod do stredneho formatu" a nikde nevidim flexu - moskvu atd. stroje ktore su dostupne bez vacsich problemov
 
keko
2012-08-27 22:49:32
príspevok od: lamik
nebudeš ty tan majiteľ? ))
Nie, majitel sa vola Rasto.
A je striebrovlasy. Teda so znakom kvality.
 
transporti686
2012-08-27 23:01:37
príspevok od: tester38
Pre koho je tento clanok urceny? "uvod do stredneho formatu" a nikde nevidim flexu - moskvu atd. stroje ktore su dostupne bez vacsich problemov
tento článok je určený pre tých, ktorý chcú fotiť na stredný formát a dosiahnúť aj kvalitné výsledky, aj v tu uvedených prístrojoch je možné začať fotiť za malé náklady

ak chceš fotiť na flexu alebo moskvu, nech sa páči, ja radšej ostanem pri kvalitnejších prístrojoch.
 
transporti686
2012-08-27 23:09:39
príspevok od: transporti686
tento článok je určený pre tých, ktorý chcú fotiť na stredný formát a dosiahnúť aj kvalitné výsledky, aj v tu uvedených prístrojoch je možné začať fotiť za malé náklady

ak chceš fotiť na flexu alebo moskvu, nech sa páči, ja radšej ostanem pri kvalitnejších prístrojoch.
ktorí

pardón
 
tester38
2012-08-27 23:36:15
príspevok od: transporti686
ktorí

pardón
dakujem za ozrejmenie cielovej skupiny , predpokladam ze "einhorna" ma pan autor nacitaneho odpredu aj odzadu nuz s pokorou ostavam pri f8 / nevlastniac vakuove kazety.
vela podobne prinosnych clankov i fotografii do buducna a dobre svetlo
 
transporti686
2012-08-27 23:44:24
príspevok od: tester38
dakujem za ozrejmenie cielovej skupiny , predpokladam ze "einhorna" ma pan autor nacitaneho odpredu aj odzadu nuz s pokorou ostavam pri f8 / nevlastniac vakuove kazety.
vela podobne prinosnych clankov i fotografii do buducna a dobre svetlo
možno nabudúce moja reakcia bude iného typu, zdvorilejšia a aj podnetná pre diskusia, ale iba v prípade, ak Vaša reakcia bude navádzať na takéto niečo.

milujem ľudí typu, ako Vy, ľahšie je ironicky sa opýtať, komu je článok určený a prečo tam nie je flexa a moskva, ako slušne napísať, že toto tam chýba, alebo prečo to tam nie, ale ja by som to tam dal, alebo mám s týmto výborné skúsenosti a rád Vam poradím, atd........

tiež prajem dobré svetlo
 
b.a.f.o.a.r.t.
2012-08-28 09:06:18
prijemne citanie a ked ja raz budem velky tiez si skusim to tu mamaju zatial som mal doma len papaju
 
transporti686
2012-08-28 09:36:10
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
prijemne citanie a ked ja raz budem velky tiez si skusim to tu mamaju zatial som mal doma len papaju
vďaka, ty si už veľký a máš aj veľký objektív
 
lamik
2012-08-28 10:13:44
ešte k meritu veci. ja tento článok považujem za veľmi užitočný, prehľadný, s peknými fotkami tých krásnych prístrojov a veľmi sa budem tešiť na pokračovanie, kde by sa mohlo podrobnejšie popísať o špecifických vlastnostiach fotenia na stredný a veľký formát, o kvalite jednotlivých optík, kompatibility toho ktorého stroja s digistenou a problémoch, ktoré sú s tým spojené a pod.
 
Meesh
2012-08-28 10:15:31
na obrázku je obdlžnik 60x45mm a ďalší 60x70mm...prečo je ten druhý o dosť vačší keď jednu stranu majú vlastne rovnakú a to 60mm
 
transporti686
2012-08-28 10:20:55
príspevok od: Meesh
na obrázku je obdlžnik 60x45mm a ďalší 60x70mm...prečo je ten druhý o dosť vačší keď jednu stranu majú vlastne rovnakú a to 60mm
ahoj odpoveď je jednoduchá, modrý je 60x45mm a sivý je 60x70mm, kvôli prehľadnosti zobrazenia je modrý v horizontálnej rovine 60 a vertikálne 45 a sivý je otočený, čiže horizontálne je 70 a vertikálne 60
 
transporti686
2012-08-28 10:29:35
príspevok od: Meesh
na obrázku je obdlžnik 60x45mm a ďalší 60x70mm...prečo je ten druhý o dosť vačší keď jednu stranu majú vlastne rovnakú a to 60mm
ak by sme to brali exaktne, že to je X x Y mm tak by pri poslednom malo byť 70x60mm, ale išlo mi o to, aby si čitateľ uvedomil rozdiel plochy na ktorú sa fotí, takže tých 60x70 v tej grafike takto vyzerá obraznejšie.........
 
transporti686
2012-08-28 10:44:41
ešte, aby to bolo exaktne definované, tak je to tak, že film typu 120 alebo 220 má jednu stranu veľkosti cca 62mm a druhú stranu neviem presne koľko, 120ka viac ako meter a 220ka dvakrát toľko a stredný formát využíva vždy tú stranu 62mm tak, aby bola čo najlepšie využitá plocha filmu, to znamená, že pri formáte 60x45 sa na pás filmu zmestí viac obrázkov ako pri formáte 60x70mm
 
Meesh
2012-08-28 10:50:16
príspevok od: transporti686
ešte, aby to bolo exaktne definované, tak je to tak, že film typu 120 alebo 220 má jednu stranu veľkosti cca 62mm a druhú stranu neviem presne koľko, 120ka viac ako meter a 220ka dvakrát toľko a stredný formát využíva vždy tú stranu 62mm tak, aby bola čo najlepšie využitá plocha filmu, to znamená, že pri formáte 60x45 sa na pás filmu zmestí viac obrázkov ako pri formáte 60x70mm
fotím na stredný formát, 6x9 (8 záberov na zvitok 120)... len sa mi tá grafika zdala podivná, no dík za vysvetlenie
 
transporti686
2012-08-28 10:58:26
príspevok od: Meesh
fotím na stredný formát, 6x9 (8 záberov na zvitok 120)... len sa mi tá grafika zdala podivná, no dík za vysvetlenie
ono to je totiž o tom, že keď fotíš na šírku na foťáku 60x45mm tak film do foťáku dávaš ako keby dlhšou stranou na výšku, lebo potrebuješ využiť tých 60mm a na negatíve máš obrázky na šírku vtedy ak film prezeráš zvislo, ale aj dáš foťák 60x90mm tak film sa zakladá dlhou stranou na šírku a na negatíve máš obrázky na šírku, keď negatív pozeráš vodorovne, čiže do týchto formátov sa inak zakladá film, otočí sa o 90 stupňov, pre prehľadnosť tej grafiky aby to nesplývalo je to urobené takto, aby bolo lepšie vidieť tú veľkosť plochy.
 
Ramsik
2012-09-01 21:06:30
Pre mňa veľa užitočných informácií. A ďaľší poučný článok tejto fotoškoly. Dúfam, že sa mi podaria dostatočne využiť. Keď som totižto doma našiel staručký fotoaparát Exa Ihagee Dresden 24X35mm, oživil ho k životu a snažil sa fotiť, vyšli mi iba 2 fotky z filmu. Ak by si našiel niekto chvíľku času a poskytol mi pár užitočných rád, veľby mi ma to potešilo. Na internete som našiel iba návod na použitie v anglickom jazyku a nepresný google prekladač a moje znalosti ang. jazyka mi ho nemumožňujú použiť. tu je link na manuál: http://www.butkus.org/chinon/exa/exa.htm

čokoľvek mi pomôže a poteší ma. Ďakujem
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia