Hore

Zimné radovánky pre fotografov

Štvordielny cyklus makrofotografovania podľa ročných období zakončíme ako ináč zimou. Medzi fotografmi detailov a makra prírody panuje názor, že sezóna končí prvými mrazmi, keď už hmyz nebehá, motýle nelietajú a rastliny nekvitnú. 

Štvordielny cyklus makrofotografovania podľa ročných období zakončíme ako ináč zimou. Medzi fotografmi detailov a makra prírody panuje názor, že sezóna končí prvými mrazmi, keď už hmyz nebehá, motýle nelietajú a rastliny nekvitnú. Dnes sa môžeme presvedčiť, že všímavému makrofotografovi prírody sezóna nikdy nekončí – jediné,  čo sa mení, sú motívy. Do zimnej roboty sa treba vyzbrojiť kvalitným a teplým oblečením a niečím na zahriatie.

Detailný záber námrazy z malofatranského hrebeňa. Canon EF 100mm f/2.8 macro + Helios 58mm f /2,  EXIF: 1/80s, F 10, ISO 400.

Zamrznutý čas

Začneme pozvoľna ešte nezasneženými podmienkami. Ak je suchá zima a dobre mrzne, bohaté možnosti na fotografovanie nám ponúkajú potoky v dolinách lesov. Treba sa prejsť po ich brehoch, odolnejším fotografom nezaškodí ísť aj po koryte. Tečúca a žblnkajúca voda, malé kaskády a vodopádiky v kombinácii s nízkymi teplotami neustále vytvárajú nekonečnú paletu nápadov. Na popadaných konároch, zvyškoch vegetácie či trčiacich kameňoch dopadajúca voda rýchlo mrzne. Zároveň však tieto ľadové útvary obmýva neustály prúd vody, ktorý nedovolí vytvorenie ostrých štruktúr. Vznikajú tak zaujímavé oblé amorfné motívy. Stvárnenie a zachytenie je na fantázii fotografa. A v tomto prípade jej môžete povoliť uzdy.

Okraje odlomenej ľadovej kryhy podhorský potok pekne poobmýval. EXIF: 2,5s, F18, IS0 100.

Na vztýčenom konáriku sa „vyzrážal“ ľad a vznikol v potoku ľadovcový stalagnit. EXIF: 1,0s, F16, ISO 100.

Fotografovanie zamrznutých ľadových predmetov v potoku umocní dlhý expozičný čas. Krásne nám rozmaže prúd potoka, ale ľadovce ostanú ostré. Pri takomto fotografovaní je nenahraditeľným pomocníkom statív a diaľková či káblová spúšť. Dobre využiť sa…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Jurij88
2012-12-24 10:07:30
Pekné detaily. Ja som z tých lenivších, ale námaha určite za to stojí
 
bonifacko
2012-12-24 12:50:46
Bratislava sa dnes rano prebudila do ľadového sveta
 
sachmo
2012-12-24 12:54:32
Az na par macrozaberov su fotky dost priemerne. Taketo fotky si urobi kde-kto beznym kompaktom na vianocnej prechadzke v prirode. Ziadne velke umenie.
 
Marek Vančo
2012-12-24 15:41:01
príspevok od: sachmo
Az na par macrozaberov su fotky dost priemerne. Taketo fotky si urobi kde-kto beznym kompaktom na vianocnej prechadzke v prirode. Ziadne velke umenie.
nech to robil aj mobilom. Či je to dôležité aby to bolo urobené najlepším fotoaparátom na trhu? Článok mal naviesť čitateľa k inšpirícii. Po prečítaní článku si každý urobí fotografie podľa svojich schopností, možností, času, motivácii. Jeden lepšie iný horšie...

Vďaka za článok.
Mimochodom mne sa fotografie páčia. Najviac čiernobiele cencúľe a modrý mráz na okne.
 
Shooter
2012-12-24 16:21:46
príspevok od: sachmo
Az na par macrozaberov su fotky dost priemerne. Taketo fotky si urobi kde-kto beznym kompaktom na vianocnej prechadzke v prirode. Ziadne velke umenie.
Ten "kde-kto" si na prechádzke s kompaktom urobí akurát tak fotku cencúľov z desiatich metrov, odfotí okno, kde nevieš, či sa jedná o námrazu alebo o špinu,... (česť výnimkam). Autor pekne ukazuje, že si treba všímať aj detaily, nie len celok. Mňa článkom potešil a inšpiroval. Samozrejme, že niektoré zábery sa dali spraviť inak, ale netreba vždy všade silou-mocou len hľadať chyby.
 
sachmo
2012-12-24 17:36:16
príspevok od: Shooter
Ten "kde-kto" si na prechádzke s kompaktom urobí akurát tak fotku cencúľov z desiatich metrov, odfotí okno, kde nevieš, či sa jedná o námrazu alebo o špinu,... (česť výnimkam). Autor pekne ukazuje, že si treba všímať aj detaily, nie len celok. Mňa článkom potešil a inšpiroval. Samozrejme, že niektoré zábery sa dali spraviť inak, ale netreba vždy všade silou-mocou len hľadať chyby.
Porovnaval som cely obsah. Prezri si zimne galerie beznych 'nefotografov' na FB, G+, Flickr,... a najdes tam kopu cenculovo-ladovych fotiek. Na inspiraciu je to trochu malo, ak, samozrejme, nechces fotit priemerne.
 
psykora2
2012-12-24 23:28:00
príspevok od: sachmo
Porovnaval som cely obsah. Prezri si zimne galerie beznych 'nefotografov' na FB, G+, Flickr,... a najdes tam kopu cenculovo-ladovych fotiek. Na inspiraciu je to trochu malo, ak, samozrejme, nechces fotit priemerne.
skoda ze tu nemas v galerii ziadnu fotku na inspiraciu pre ostatnych ako fotit nadpriemerne
 
sachmo
2012-12-25 00:04:14
príspevok od: psykora2
skoda ze tu nemas v galerii ziadnu fotku na inspiraciu pre ostatnych ako fotit nadpriemerne
A vies preco tam take fotky nemam? Lebo si nemyslim, ze fotim nadpriemerne. Mam ale celkom dost takych zamrznutych kamenov v potoku, cenculov,... ak by si sa chcel/a inspirovat.
 
psykora2
2012-12-25 00:23:48
príspevok od: sachmo
A vies preco tam take fotky nemam? Lebo si nemyslim, ze fotim nadpriemerne. Mam ale celkom dost takych zamrznutych kamenov v potoku, cenculov,... ak by si sa chcel/a inspirovat.
nie dakujem na nete je toho dost na inspiraciu a pri fotkach alebo vseobecne v umeni nastastie neexistuje hranica co je nadpriemerne a co nie, aj ked na druhej strane stale existuje mnoho ludi co si myslia o sebe ze to dokazu rozpoznat
 
sachmo
2012-12-25 01:49:40
príspevok od: psykora2
nie dakujem na nete je toho dost na inspiraciu a pri fotkach alebo vseobecne v umeni nastastie neexistuje hranica co je nadpriemerne a co nie, aj ked na druhej strane stale existuje mnoho ludi co si myslia o sebe ze to dokazu rozpoznat
Ak ja tvrdim, ze niektore fotky su priemerne a ty s tymto tvrdenim nesuhlasis, implicitne vlastne tvrdis, ze fotky su nadpriemerne, ergo tiez si o sebe myslis, ze dokazes rozpoznat, co je priemer a co nie, co je nadpriemer a co nie.
Ak by tieto fotky boli zavesene bezne v galerii, na kritike, ziadny velky uspech by nezozali (tie, o ktorych si myslim, ze su priemerne). Ale z priemernej fotky sa nestane nadpriemerna, ak sa zverejni v clanku, to si uvedom.
A napokon, priemerna fotka neznamena zla fotka.
 
Napster050
2012-12-25 02:53:26
príspevok od: sachmo
Ak ja tvrdim, ze niektore fotky su priemerne a ty s tymto tvrdenim nesuhlasis, implicitne vlastne tvrdis, ze fotky su nadpriemerne, ergo tiez si o sebe myslis, ze dokazes rozpoznat, co je priemer a co nie, co je nadpriemer a co nie.
Ak by tieto fotky boli zavesene bezne v galerii, na kritike, ziadny velky uspech by nezozali (tie, o ktorych si myslim, ze su priemerne). Ale z priemernej fotky sa nestane nadpriemerna, ak sa zverejni v clanku, to si uvedom.
A napokon, priemerna fotka neznamena zla fotka.
v niečom máš síce pravdu... ale nechcel si už odísť ? zasa sa tu budete hádať o tom či hovno horí na troch stranách....
sorry
 
Luu
2012-12-25 04:50:02
príspevok od: sachmo
Porovnaval som cely obsah. Prezri si zimne galerie beznych 'nefotografov' na FB, G+, Flickr,... a najdes tam kopu cenculovo-ladovych fotiek. Na inspiraciu je to trochu malo, ak, samozrejme, nechces fotit priemerne.
ak chces fotit nie preimerne... tak z insipraciou prides sam a nehladas ju na internete.
 
Luu
2012-12-25 04:51:45
príspevok od: psykora2
nie dakujem na nete je toho dost na inspiraciu a pri fotkach alebo vseobecne v umeni nastastie neexistuje hranica co je nadpriemerne a co nie, aj ked na druhej strane stale existuje mnoho ludi co si myslia o sebe ze to dokazu rozpoznat
a mam taky pocit ze 90 percent z nich zie na slovensku
 
sachmo
2012-12-25 10:45:01
príspevok od: Napster050
v niečom máš síce pravdu... ale nechcel si už odísť ? zasa sa tu budete hádať o tom či hovno horí na troch stranách....
sorry
Ak si myslis, ze mam pravdu, preco nenapises podobny nazor, ale radsej sa tendencne postavis proti?
 
psykora2
2012-12-25 10:52:25
príspevok od: sachmo
Ak ja tvrdim, ze niektore fotky su priemerne a ty s tymto tvrdenim nesuhlasis, implicitne vlastne tvrdis, ze fotky su nadpriemerne, ergo tiez si o sebe myslis, ze dokazes rozpoznat, co je priemer a co nie, co je nadpriemer a co nie.
Ak by tieto fotky boli zavesene bezne v galerii, na kritike, ziadny velky uspech by nezozali (tie, o ktorych si myslim, ze su priemerne). Ale z priemernej fotky sa nestane nadpriemerna, ak sa zverejni v clanku, to si uvedom.
A napokon, priemerna fotka neznamena zla fotka.
zle si to pochopil, mne islo o to ze ked niekto nieco kritizuje mal by o tom nieco vediet a poukazat na konkretne nedostatky a predovsetkym sa neskryvat za anonymne prezyvky, lebo to ma taku vypovednu hodotu ako napr. krcmovy fanusik co nikdy nehral futbal a pri kazdej moznej prilezitosti skrituzuje trenera aka mala byt idealna zostava
 
spektrum
2012-12-25 11:09:16
tie vločky sa mi páčili... , a námraza je moja srdcovka ...mám mnohé originály od majstra Mrázika
 
sachmo
2012-12-25 11:48:43
príspevok od: psykora2
zle si to pochopil, mne islo o to ze ked niekto nieco kritizuje mal by o tom nieco vediet a poukazat na konkretne nedostatky a predovsetkym sa neskryvat za anonymne prezyvky, lebo to ma taku vypovednu hodotu ako napr. krcmovy fanusik co nikdy nehral futbal a pri kazdej moznej prilezitosti skrituzuje trenera aka mala byt idealna zostava
To, ze ak tu niekto nema meno, priezvisko, web a kopu fotiek, tak to znamena, ze tu tomu nerozumie, je len tvoja predstava. Ak zmazes zo svojho profilu vsetky fotky aj udaje, urobi to z teba cloveka, ktory nikdy nefotil?
 
sachmo
2012-12-25 11:52:01
príspevok od: spektrum
tie vločky sa mi páčili... , a námraza je moja srdcovka ...mám mnohé originály od majstra Mrázika
Ano, vlocky su fajn, aj tie BW zabery, ostatne je sedy priemer, posledna fotka (podla mojho skromneho nazoru) ide do podpriemeru.
 
psykora2
2012-12-25 12:18:45
príspevok od: sachmo
To, ze ak tu niekto nema meno, priezvisko, web a kopu fotiek, tak to znamena, ze tu tomu nerozumie, je len tvoja predstava. Ak zmazes zo svojho profilu vsetky fotky aj udaje, urobi to z teba cloveka, ktory nikdy nefotil?
ano je to moj nazor za ktorym si stojim, kritizovat mozes kolko chces ale tvoja kritika je ako bzucanie much ked ju nemas cim podlozit
 
sachmo
2012-12-25 12:42:29
príspevok od: psykora2
ano je to moj nazor za ktorym si stojim, kritizovat mozes kolko chces ale tvoja kritika je ako bzucanie much ked ju nemas cim podlozit
Ide tu ale o to, ze ja nechcem teba ani nikoho ineho o nicom presviedcat - vyjadril som sa, ako to vidim ja. Kto moj nazor zdiela, nech ho berie, kto nie, nech necha tak. Cele.
 
spektrum
2012-12-25 13:47:25
príspevok od: sachmo
Ano, vlocky su fajn, aj tie BW zabery, ostatne je sedy priemer, posledna fotka (podla mojho skromneho nazoru) ide do podpriemeru.
ano aj BW zabery topiacich sa cencúlov sú dobré... , neokukané detaily, stačilo dať tie...
 
zuzuliena
externý redaktor 2012-12-25 17:09:31
príspevok od: Marek Vančo
nech to robil aj mobilom. Či je to dôležité aby to bolo urobené najlepším fotoaparátom na trhu? Článok mal naviesť čitateľa k inšpirícii. Po prečítaní článku si každý urobí fotografie podľa svojich schopností, možností, času, motivácii. Jeden lepšie iný horšie...

Vďaka za článok.
Mimochodom mne sa fotografie páčia. Najviac čiernobiele cencúľe a modrý mráz na okne.
aj ja sa pripajam a suhlasim s Marekom. Super inspiracia a niektore fotky su paradne!!! a nech Ta neodradi od dalsieho pisania par hnupov, co okrem kritizovania nevedia nic ine .-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2012-12-25 17:12:51
príspevok od: sachmo
A vies preco tam take fotky nemam? Lebo si nemyslim, ze fotim nadpriemerne. Mam ale celkom dost takych zamrznutych kamenov v potoku, cenculov,... ak by si sa chcel/a inspirovat.
tak prestan frflat a hod ich do clanku, pridaj par slov a uvidis aku nam spravis radost. Urcite vacsiu ako svojimi neustalymi poukazovaniami na nedokonalost uzivatelov a redaktorov ephota. Poloprazdny pohar je pre niekoho poloplny, vcelku by bolo fajn, keby si to striedal aj pri svojich komentoch.
 
sachmo
2012-12-25 18:29:18
príspevok od: zuzuliena
tak prestan frflat a hod ich do clanku, pridaj par slov a uvidis aku nam spravis radost. Urcite vacsiu ako svojimi neustalymi poukazovaniami na nedokonalost uzivatelov a redaktorov ephota. Poloprazdny pohar je pre niekoho poloplny, vcelku by bolo fajn, keby si to striedal aj pri svojich komentoch.
Tes sa zo super clankov a prestan sa zaoberat mojou kritikou. A ak by si tu namahu dala, nasla by si aj pozitivne komentare.
Podla mna sa spravas tendencne.
 
Anena
2012-12-25 18:47:38
Pekne inspirativne zabery.
 
zuzuliena
externý redaktor 2012-12-25 22:34:51
príspevok od: sachmo
Tes sa zo super clankov a prestan sa zaoberat mojou kritikou. A ak by si tu namahu dala, nasla by si aj pozitivne komentare.
Podla mna sa spravas tendencne.
jasne pan Kritik .-)
 
Marek Vančo
2012-12-25 23:01:27
Nie je. Cieľom článku bolo ukázať smer akým je možné sa vydať. Fotografie sú ilustračné, podľa schopností autora článku.

To že je na kritike veľa cencúľových fotografií bez komentárov ešte nič nehovorí o kvalite fotky.
Pekná slečna bude mať kopec komentárov, pričom polovička z nich bude o tom, ako mu závidia modelku a podobne.

Čo sa ľuďom nepáči, je hlavne to, že si všeobecne skritizoval fotografie a prirovnal ich k niečomu, čo sa dá urobiť aj inou technikou, teda niečo podpriemerné.
K čomu tvoja kritika vedie? Že sa nemáme článkom zaoberať? Či je tak podpriemerný, že ho treba vymazať? Prečo nenapíšeš ako to mal teda autor urobiť, čo by si robil inak? Prečo teda nepriložíš aspoň jednu fotografiu tohoto žanu na inšpiráciu?
 
sachmo
2012-12-25 23:12:12
príspevok od: Marek Vančo
Nie je. Cieľom článku bolo ukázať smer akým je možné sa vydať. Fotografie sú ilustračné, podľa schopností autora článku.

To že je na kritike veľa cencúľových fotografií bez komentárov ešte nič nehovorí o kvalite fotky.
Pekná slečna bude mať kopec komentárov, pričom polovička z nich bude o tom, ako mu závidia modelku a podobne.

Čo sa ľuďom nepáči, je hlavne to, že si všeobecne skritizoval fotografie a prirovnal ich k niečomu, čo sa dá urobiť aj inou technikou, teda niečo podpriemerné.
K čomu tvoja kritika vedie? Že sa nemáme článkom zaoberať? Či je tak podpriemerný, že ho treba vymazať? Prečo nenapíšeš ako to mal teda autor urobiť, čo by si robil inak? Prečo teda nepriložíš aspoň jednu fotografiu tohoto žanu na inšpiráciu?
Logika hovori, ze ak sa mi pacia fotky z clanku, tak sa mi asi budu pacit aj velmi podobne v galerii. Fakt ale hovori, ze fotky z clanky sa nam pacia, ale fotky v galerii uz nie az tak. Otazka znie: su fotky lepsie, len preto, ze su sucastou clanku?

Povodna zmysel mojej kritiky bol ten, ze clanok, ktory si ako ambiciu kladie inspirovanie citatela, by mal mat fotky, ktore skutocne pohnu citatela vpred. Cast prilozenych fotiek ale citatela vpred neposunie, lebo su to fotky, ktore bezne ludia robia aj bez clanku.

Je zle povedat, ako veci vidim? Alebo je tu ziaduci len pochvalny komentar?
 
CambalJozef
2012-12-25 23:59:58
príspevok od: sachmo
Logika hovori, ze ak sa mi pacia fotky z clanku, tak sa mi asi budu pacit aj velmi podobne v galerii. Fakt ale hovori, ze fotky z clanky sa nam pacia, ale fotky v galerii uz nie az tak. Otazka znie: su fotky lepsie, len preto, ze su sucastou clanku?

Povodna zmysel mojej kritiky bol ten, ze clanok, ktory si ako ambiciu kladie inspirovanie citatela, by mal mat fotky, ktore skutocne pohnu citatela vpred. Cast prilozenych fotiek ale citatela vpred neposunie, lebo su to fotky, ktore bezne ludia robia aj bez clanku.

Je zle povedat, ako veci vidim? Alebo je tu ziaduci len pochvalny komentar?
zabávaš sa dobre??? a iste si aj veci znalí ked porovnávaš a davaš na jednu úroven fotky s kompaktu a makrobjektívu. načo kričíš spoza plotu ved ukáž niečo svoje a nie len bla bla ... tak sa len zabávaj ...a prečo sem nič nedaš ? aha ,asi tvoje fotky majú nevyčíslitelnú hodnotu a sú zákonom chránené ako umelecké diela
 
Martin Prievalsky
2012-12-26 10:23:53
príspevok od: sachmo
Logika hovori, ze ak sa mi pacia fotky z clanku, tak sa mi asi budu pacit aj velmi podobne v galerii. Fakt ale hovori, ze fotky z clanky sa nam pacia, ale fotky v galerii uz nie az tak. Otazka znie: su fotky lepsie, len preto, ze su sucastou clanku?

Povodna zmysel mojej kritiky bol ten, ze clanok, ktory si ako ambiciu kladie inspirovanie citatela, by mal mat fotky, ktore skutocne pohnu citatela vpred. Cast prilozenych fotiek ale citatela vpred neposunie, lebo su to fotky, ktore bezne ludia robia aj bez clanku.

Je zle povedat, ako veci vidim? Alebo je tu ziaduci len pochvalny komentar?
To že ty vidíš všetky fotky cencúľov také isté, je tvoja chyba. Nie všetky fotky v článku sa mi páčia, ale na každý z tých linkov ti môžem dať presnú kritiku, čo sa mi na nich nepáči/páči, takisto aj na fotky v článku. To že nejaké fotky majú rovnaký motív vonkoncom NEZNAMENÁ, že kvalita a hodnota bude taká istá. Niečo sa dá odfotiť aj kompaktom, niečo nie.

Ja som bol tiež fotiť cencúle, ale článok som si prečítal až potom. Všetky tvoje komenty sú v zmysle: čo je raz odfotené, druhý raz už fotiť nemá cenu. Mohol by som si niekde prezrieť tvoje hodnotné fotografie? Moje nedávne PF-ko bola tiež fotka zamrznutej rastliny, no kompaktom by som asi nikdy nedocielil, rozmazané popredie a pozadie.
Hodnoť radšej fotky, nie motív, a nie to, čím to bolo fotené alebo čím sa to dá odfotiť.
 
Martin Prievalsky
2012-12-26 10:26:09
...a inak, k článku gratulujem, vidieť, že aj cez zimu sa niekedy oplatí zobrať si makroobjektív
 
slavmiro
2012-12-26 10:47:24
Presne na Vianoce, 24.12.2012, sa nam priroda pekne vyblaznila:
http://www.fkga.sk/ProfileView.aspx?user_id=11
 
sachmo
2012-12-26 12:17:19
príspevok od: Martin Prievalsky
To že ty vidíš všetky fotky cencúľov také isté, je tvoja chyba. Nie všetky fotky v článku sa mi páčia, ale na každý z tých linkov ti môžem dať presnú kritiku, čo sa mi na nich nepáči/páči, takisto aj na fotky v článku. To že nejaké fotky majú rovnaký motív vonkoncom NEZNAMENÁ, že kvalita a hodnota bude taká istá. Niečo sa dá odfotiť aj kompaktom, niečo nie.

Ja som bol tiež fotiť cencúle, ale článok som si prečítal až potom. Všetky tvoje komenty sú v zmysle: čo je raz odfotené, druhý raz už fotiť nemá cenu. Mohol by som si niekde prezrieť tvoje hodnotné fotografie? Moje nedávne PF-ko bola tiež fotka zamrznutej rastliny, no kompaktom by som asi nikdy nedocielil, rozmazané popredie a pozadie.
Hodnoť radšej fotky, nie motív, a nie to, čím to bolo fotené alebo čím sa to dá odfotiť.
Mne sa tiez nie vsetky fotky v clanku pacia a to som aj napisal, kde je teda problem?
 
Martin Prievalsky
2012-12-26 13:29:06
príspevok od: sachmo
Mne sa tiez nie vsetky fotky v clanku pacia a to som aj napisal, kde je teda problem?
Kde je problém?
Tento článok je viac-menej hlavne inšpiráciou pre začiatočníkov (aj s kompaktami) a makrofotografov. Hoci väčšina (ako som už písal, možno nie všetky) fotky sa mi páčia, fotky v inšpiratívnom článku nemusia byť vždy top, ale hlavná úloha je inšpirovať cieľovú skupinu. Vyjadri sa k fotkám na kritike, a nie k fotkám v článku, ktorý má poukázať najmä na rozmanitosť motívov zimného makra. mňa osobne napríklad dosť fotiek inšpirovalo aj keď som videl už veľa podobných na rôznych fórach, to však neznamená, že už netreba tento motív fotiť...
...a písal si, že by sa mali páčiť aj fotky v tvojich linkoch na kritike, ktoré však vôbec nie sú podobné tým v článku a väčšina sa mi nepáči. A nepáčia sa mi nie kvôli tomu, že nie sú v článku, ani nie kvôli tomu, že ich neodfotil Matej (mimochodom výborný makrofotograf), ale z dôvodov kompozície, ostrosti, farieb atď.
 
sachmo
2012-12-26 13:34:26
príspevok od: Martin Prievalsky
Kde je problém?
Tento článok je viac-menej hlavne inšpiráciou pre začiatočníkov (aj s kompaktami) a makrofotografov. Hoci väčšina (ako som už písal, možno nie všetky) fotky sa mi páčia, fotky v inšpiratívnom článku nemusia byť vždy top, ale hlavná úloha je inšpirovať cieľovú skupinu. Vyjadri sa k fotkám na kritike, a nie k fotkám v článku, ktorý má poukázať najmä na rozmanitosť motívov zimného makra. mňa osobne napríklad dosť fotiek inšpirovalo aj keď som videl už veľa podobných na rôznych fórach, to však neznamená, že už netreba tento motív fotiť...
...a písal si, že by sa mali páčiť aj fotky v tvojich linkoch na kritike, ktoré však vôbec nie sú podobné tým v článku a väčšina sa mi nepáči. A nepáčia sa mi nie kvôli tomu, že nie sú v článku, ani nie kvôli tomu, že ich neodfotil Matej (mimochodom výborný makrofotograf), ale z dôvodov kompozície, ostrosti, farieb atď.
A vies na co som poukazoval? Ze tie zamrznute kamene a vetvicky, cencule a podobne ludia bezne fotia, bez toho, aby si to niekde precitali. Teda poukazal som na to, ze tieto fotky neprinasaju ziadnu vyraznu inspiraciu. To je ako keby si dal ludom tip na vecerny program Farmar hlada zenu, kde polovicka Slovenska to uz davno pozera.
Zial, je to tu nastavene tak, ze kazda kritika sa musi apriori skritizovat, co je na skodu.
 
Martin Prievalsky
2012-12-26 13:41:34
príspevok od: sachmo
A vies na co som poukazoval? Ze tie zamrznute kamene a vetvicky, cencule a podobne ludia bezne fotia, bez toho, aby si to niekde precitali. Teda poukazal som na to, ze tieto fotky neprinasaju ziadnu vyraznu inspiraciu. To je ako keby si dal ludom tip na vecerny program Farmar hlada zenu, kde polovicka Slovenska to uz davno pozera.
Zial, je to tu nastavene tak, ze kazda kritika sa musi apriori skritizovat, co je na skodu.
No to teda nie.
Ja kritizujem fotky často, a práve niekedy mi chýba, keď sa na kritike kritizuje príliš málo, a nemám problém s tým, keď niekto kritizuje.
Máš pravdu, že veľa ľudí to fotí aj tak, tí potom ale nie sú cieľová skupina, ktorej smeruje tento článok.
 
Crazy41
2012-12-26 21:15:24
raj pre chromaticke aberacie tento sneh
 
fatality
2012-12-27 03:16:59
príspevok od: sachmo
Az na par macrozaberov su fotky dost priemerne. Taketo fotky si urobi kde-kto beznym kompaktom na vianocnej prechadzke v prirode. Ziadne velke umenie.
jasne..zvacsenia 2:1-3:1 dosiahnes beznym kompaktom..a svist ho potom zabali do folie..
 
sachmo
2012-12-27 12:40:01
príspevok od: fatality
jasne..zvacsenia 2:1-3:1 dosiahnes beznym kompaktom..a svist ho potom zabali do folie..
Este raz a pomaly si precitaj komentar, na ktory si reagoval. Pisal som, ze az na par macrozaberov ... Cize tie macrozabery vlociek, topiacich sa cenculov nepokladam za priemer. Ale na zamrznuty kamen v potoku alebo zasnezeny vyschnuty okolik ti bohate staci kompakt, tam predsa nie je ziadne zvacsenie.
 
dwirth
2012-12-28 12:13:12
Vedel by prosim niekto poradit, kde na SR je mozne zakupit reverznu spojku 52-72mm?
 
sachmo
2012-12-28 21:03:32
príspevok od: dwirth
Vedel by prosim niekto poradit, kde na SR je mozne zakupit reverznu spojku 52-72mm?
To neviem, ci zozenies. Skor skus nejaku inu reverznu spojku a redukcny kruzok. napr spojka 52-67 a na tu kruzok 67-72
 
fatality
2012-12-28 21:55:29
príspevok od: dwirth
Vedel by prosim niekto poradit, kde na SR je mozne zakupit reverznu spojku 52-72mm?
na SK tazsie..ebay na aku si len spomenies..ja som si objednaval v hodnote cca 1.50e dokonca s free postovnym..
 
spektrum
2013-01-03 16:05:06
príspevok od: Martin Prievalsky
...a inak, k článku gratulujem, vidieť, že aj cez zimu sa niekedy oplatí zobrať si makroobjektív
vždy sa oplatí , a v zime zvlášť, taký krehký svet je malý zázrak...
 
thunder rider
2014-12-13 10:54:16
Nerobí to paseku ked sa dá reverzne objektív s iným priemerom filtru ????
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované