Hore

Fotografická kríza, čo s ňou?

Foťák je zbalený a ja trpím. Nevidím nič zaujímavé. Akoby moje oči potrebovali vypláchnuť. Zmyť prach, ktorý mi bráni vidieť fotogenický svet. Ale ako? A prečo sa vlastne takto cítim? Už ma to prestáva baviť? Nie som dosť dobrá? Nemám už z toho radosť? Nie som spokojná s ničím čo odfotím. Spracovanie fotografií z dnešného fotenia bude pozostávať z jedného veľkého DELETE. Mám chuť to zabaliť!

Zdajú sa vám tieto myšlienky povedomé? Aj vy to máte už  za sebou alebo to práve prežívate? Ponúkam vám niekoľko spôsobov ako sa z netvorivého obdobia dostať. Snáď si každý pacient bude vedieť vybrať vhodnú individuálnu samoliečbu.

Zmena žánru

Keď fotíme výlučne to čo nám ide dobre a čo dôverne poznáme, môže sa stať že sa ocitneme v slepej uličke a začneme sa ,,nudiť “ . Čo tak vybrať sa inou cestou a skúsiť zmeniť žáner? Možno nájdete niečo nové a prekvapivé čo vás bude baviť ešte viac a kríze tak budete môcť s úsmevom zakývať zbohom. Ak prioritne  fotíte krajinky, dajte si od nich prestávku a vrhnite sa úplne iným smerom. Skúste napríklad makro v záhradke alebo portréty členov vašej rodiny.

Tematický…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
vetinari
2012-06-14 09:02:43
pekny clanok.
 
grundika
2012-06-14 09:08:23
Práve z nej odchadzam ... myslim z krizy
 
Tlusty
2012-06-14 09:11:14
Dobrý článok, krásne fotky!
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-06-14 09:12:25
fajn clano, kriza je sucastou cesty.. a inak paradne fotky !!!!
 
Krtko fotografom
2012-06-14 09:16:45
Nadherne fotky. Normalne, klobuk dole.
 
jaza
2012-06-14 09:19:05
putavy clanok Katka a este zaujimavejsie fotky!
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-14 09:34:35
príspevok od: grundika
Práve z nej odchadzam ... myslim z krizy
A co ta z nej dostalo?
 
Bdurex
2012-06-14 09:35:45
Veľmi dobre napísaný článok, ešte lepšie fotografie! Tento článok si ešte niekedy v čase fotokrízy určite vyhľadám
 
Robert Simeg
2012-06-14 09:40:56
Necakal by som, ze teba moze chytit kriza Katka, ved cestujes po krajinach, o ktorych mnohi len snivaju a kde su stale nove podnety a inspiracia : ) ale chapem, pekny clanok a fotky vyborne, ako vzdy.
 
wayne
2012-06-14 09:44:42
v krize staci len pustit uzdu fantazii a ist cestou experimentu a skusat a skusat...
 
PeCh
2012-06-14 10:08:27
Nádherné fotky, len také smutné, melancholické...
 
Neil
2012-06-14 10:22:51
skvele fotky
 
zelovoc
2012-06-14 10:47:47
nuz ja tu krizu mam uz rok, od prveho a posledneho fotenia svadby. kolega, ktoremu som to fotil, mi to totalne znechutil.
 
piggee
2012-06-14 10:54:35
Ja som sa dostal do takejto fotografickej nostalgie po navrate z Japonska. Vsetko mi prislo zrazu take nezaujimave a nudne, ze mnohokrat som vobec nemal ani chut vytiahnut fotak a to som kupil 5D mark III. Clovek ma v ruke kus fantastickej techniky, ale nejako nebolo to cim plnit. A ako som este zil z tych fotiek z Japonska, tak som narazil na skvelu stranku.
www.fotopedia.com
Jedna sa v podstate o fotograficku wikipediu. Vsetko co hladate vo fotkach. Dobre hlavne pre cestovatelov, aby si spravili nejaky obraz o mieste, kam sa chystaju a ako to videli ludia pred nimi a da sa zhodnotit, co bude na dobru fotku na tom-ktorom mieste treba. No a netrvalo dlho, tak som pozeral, ako je zdokumentovane okolie, kde zijem. Fotograficky dost biedne. Tak som si spravil na leto maly fotoprojekt. Zdokumentovat Od Bratislavy po vieden veci poriadne, aby to tych navstevnikov tie fotky namotivovalo zavitat do toho maleho kuska sveta. Zatial som v ramci tohto mojeho projektu este nespravil ani cvak, ale s pripravou som zacal a studujem bedekre, co vsetko tu vlastne doma mame zaujimave a ani o tom nevieme
 
zuzuliena
externý redaktor 2012-06-14 11:16:13
Pani Hoglova, bolo mi obrovskou ctou prejst tymto clankom od prveho pismenka az po to posledne!!! Skvela praca.
 
andrejgrznar
2012-06-14 11:56:25
výborný článok, naozaj krásne fotky !!
 
pridalamichal
2012-06-14 12:03:34
veľmo pekný článok a nádherné foto ...
 
ventura
2012-06-14 12:07:49
velmi pekne fotky, vdaka za ne.
 
JanTchi
2012-06-14 12:11:51
nádherne fotky
 
Marosh
2012-06-14 12:13:19
ďakujem za článok a ešte krajšie fotky
v poslednej dobe som mal podobnú krízu, ale týkala sa skôr času. Nečakal som, že prvý ročník na vysokej ma zamestná až na toľko, že foťák takmer nevyberiem.. už ma čaká len posledná skúška, a konečne sa budem môcť venovať tomu čo som zanedbal
 
Ciro
2012-06-14 12:20:30
Nedá mi to, musím sa pridať. Super fotky!
 
Juraj Lacko
2012-06-14 12:45:18
príspevok od: piggee
Ja som sa dostal do takejto fotografickej nostalgie po navrate z Japonska. Vsetko mi prislo zrazu take nezaujimave a nudne, ze mnohokrat som vobec nemal ani chut vytiahnut fotak a to som kupil 5D mark III. Clovek ma v ruke kus fantastickej techniky, ale nejako nebolo to cim plnit. A ako som este zil z tych fotiek z Japonska, tak som narazil na skvelu stranku.
www.fotopedia.com
Jedna sa v podstate o fotograficku wikipediu. Vsetko co hladate vo fotkach. Dobre hlavne pre cestovatelov, aby si spravili nejaky obraz o mieste, kam sa chystaju a ako to videli ludia pred nimi a da sa zhodnotit, co bude na dobru fotku na tom-ktorom mieste treba. No a netrvalo dlho, tak som pozeral, ako je zdokumentovane okolie, kde zijem. Fotograficky dost biedne. Tak som si spravil na leto maly fotoprojekt. Zdokumentovat Od Bratislavy po vieden veci poriadne, aby to tych navstevnikov tie fotky namotivovalo zavitat do toho maleho kuska sveta. Zatial som v ramci tohto mojeho projektu este nespravil ani cvak, ale s pripravou som zacal a studujem bedekre, co vsetko tu vlastne doma mame zaujimave a ani o tom nevieme
Mozete mi dat nejake tipy na Bratislavu a okolie kam sa mam is pozriet lebo aj ja sa tento rok chystam na take male znuvuobjavenie Slovenska a Juh mam tiez v plane. Kazda rada sa zide.
Vopred Dakujem
 
MLandscapes
2012-06-14 13:51:02
ja mam krizu odkedy trochu fotim snad sa z nej raz dostanem
 
grundika
2012-06-14 14:49:22
príspevok od: wildkat
A co ta z nej dostalo?
hory a novi kamarati
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2012-06-14 15:01:48
Výborný článok ako keby som sa v ňom niekedy videl ....a super fotky nemajú chybu!!
 
majsterko
2012-06-14 15:39:21
Dolezita je cesta nie ciel. Cim je cesta zlozitejsia tym je kriza vzdialenejsia.
 
Duny
2012-06-14 15:43:46
U mna zacala kriza potom co som predal auto, v blizkom okoli kde by som sa dostal peso alebo na bajku uz nejak nic na fotenie nevidim, resp. skor nemam napad ako to inovativne odfotit. Auto som uz sice kupil dalsie ale neprisli ani napady a,ko fotit vzdialenejsie miesta. A dalsi moj problem je, ze ma odradzaju neuspechy, potom niesu financie nato aby clovek mohol velmi casto chodit na jedno miesto a vychytat luxusne svetlo.
Rozmyslam teraz skusit time lapse mliecnej drahy, ale mam strach ze mi skape fotak, to by bol koniec s fotenim na dlhu dobu. Tak teda vrazam vsetky prachy do auta miesto fotovyletov
 
marish1
2012-06-14 15:58:57
pekny clanok... a pozeram, ze sme sa v irsku motali po rovnakych cestickach.

http://www.bratislavaphoto.com/gallery/displayimage.php?album=31&pid=1040#top_display_media

http://www.bratislavaphoto.com/gallery/displayimage.php?album=31&pid=1044#top_display_media
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-14 16:04:51
Prečítal som si so záujmom, ale na konci to zabila reklama (kopírujem sem jej text, ak by sa medzičasom zmenila...):

Ženské intímne problémy?
Trápi Vás výtok, svrbenie, opakované zápaly pošvy?
www.multi-gyn.sk
 
matus141
2012-06-14 16:25:43
super clanok, skvele fotky... co je napisane je pravda, ked to nejde, tak to nejde treba hladat nove, ine, alebo si dat pauzu
 
Dodo PO
2012-06-14 16:38:08
„Foťák je zbalený a ja trpím. Nevidím nič zaujímavé ...“ iba pracujem, pracujem, pracujem. Niet na nič čas, … ani na novú zrkadlovku. Nerozumiem tomu. Ako keby Katka čítala moje myšlienky.
Za ostatné dva roku štúdia článkov z fotoškoly, recenzií, rád a doporučení som sa minulý rok rozhodol a kúpil k svojmu kompaktovi zrkadlovku. Radosť trvala do prvého fotenia. Hrôza! Snímky menej ostré ako z Panasonica, farebne v podaní začiatku vysielania kolorovanej TV, no sklamanie! A tak som svoju závislosť na cigaretách a ephote obmedzil, čistil hlavu a premýšľal.
Ten chaos, ktorý som mal v hlave z rôznych rád a doporučení, od mobilných fotoštúdií po najnovšiu techniku od NiCanSontax-u som postupne odstránil, najmä keď som si uvedomil, že vlastne ja amatér nechcem byť cool ani in a fotiť všetko, teda wildstreetujúcu nevestu, ale chcem sa tešiť z obyčajnej krajinky, občas macra …...... a úspechov svojich fotokolegov.
Takže som svoju zánovnú zrkadlovku po poučení z pokrízového vývoja predal. Kríza tým síce neskončila, asi aj Španieli majú nadbytok zrkadloviek, ale rozhodol som sa pre maličkého Sniaka NEX-5N a veľkého Photošopa. Teda aspoň jeden tu publikujúci fotograf Hery dosahuje skvelé výsledky s DX formátom a obyčajným seťákom. Uvidíme ...
Prima článok Katka.
 
kofoluska
2012-06-14 17:15:45
Skvely clanok a nadherne fotky. Nostalgicke, smutne, ako tu niekto napisal - ale k clanku vyborne zapasovali.
Mna skor chytila ina kriza. Velmi dlho som cakala na telo, objektiv...a ked konecne mam vsetko, co som si naplanovala a na co som cakala - posledne tyzdne bolo take pocasie, ze sa nedalo chodit fotit. Ked som si povedala, ze kaslem na podmienky, vratila som sa domov a vsetky fotky sli do kosa, kedze som medzicasom veru aj ja presla urcitou metamorfozou - alebo nou este stale prechadzam. S nicim nie som spokojna, fotky z viedenskej ZOO z minuleho vikendu som davala na web len preto, ze to chceli vidiet svokrovci . Ale - snad svita na lepsie casy ) Pocasie sa snad umudri, ja si snad tento vikend uzijem fotenie v Lehote pod Vtacnikom a v Bojniciach, snad mi aj svetlo bude priat. A hadam sa podari naplnit aj letne plany.
Neviem veru, co je horsie - ci mat podmienky a nemat cim fotit alebo mat cim fotit a nemat podmienky.
 
noik
ocenenie redakciou 2012-06-14 17:19:37
príspevok od: Duny
U mna zacala kriza potom co som predal auto, v blizkom okoli kde by som sa dostal peso alebo na bajku uz nejak nic na fotenie nevidim, resp. skor nemam napad ako to inovativne odfotit. Auto som uz sice kupil dalsie ale neprisli ani napady a,ko fotit vzdialenejsie miesta. A dalsi moj problem je, ze ma odradzaju neuspechy, potom niesu financie nato aby clovek mohol velmi casto chodit na jedno miesto a vychytat luxusne svetlo.
Rozmyslam teraz skusit time lapse mliecnej drahy, ale mam strach ze mi skape fotak, to by bol koniec s fotenim na dlhu dobu. Tak teda vrazam vsetky prachy do auta miesto fotovyletov
Strach o fotak nemaj...su aj ine, alternativne moznosti. Fotit mobilom...je to kus vyzvy. Popripade kup starsi fotak na film. Nauc sa starsiu techniku. Kup si Holgu... Zacni fotit nieco ine co fotis. Skus nejaku konceptualnu fotografiu. Byt zavisly len na peknych miestach nie je dobre. To potom aby clovek len myslel ako sa dostane na Island, Novy Zeland, Grand Canyon, India... Najdi si svoj maly vesmir. A aj ked maly, mozes fotografiou oslovit masy...
 
noik
ocenenie redakciou 2012-06-14 17:20:11
príspevok od: Stratený Stano
Prečítal som si so záujmom, ale na konci to zabila reklama (kopírujem sem jej text, ak by sa medzičasom zmenila...):

Ženské intímne problémy?
Trápi Vás výtok, svrbenie, opakované zápaly pošvy?
www.multi-gyn.sk
...a trapi ta to??
 
noik
ocenenie redakciou 2012-06-14 17:20:55
...jedna rada: Ja ked dostranem chut pracovat, sadnem si ticho do kuta a pockam, kym ma to prejde
 
noik
ocenenie redakciou 2012-06-14 17:25:34
Dolezite je si myslim v podobnom pripade netlacit na pilu. Drzat si nabite baterky vo fotaku. Ono to zas pride...
Urcite pomaha aj samostudium, ci uz knih, casopisov...kvalitneho vwebu. (momentalne mam rozpozeranu knihu Magnum MAGNUM, a to je potom len clovek rad, za tu odmlku, ked vidi zalahu kvalitnych fotografii, ze ma pauzu a nefoti chobotiny)
 
Rajo
2012-06-14 17:52:00
ďakujem
 
pagara
2012-06-14 19:28:03
vynikajúci článok a krásne fotky

super...
 
Avantiswa
2012-06-14 20:33:34
Príjemný, svieži článok, ktorý ma povzbudil k ďalšej tvorivosti. Ďakujem
 
hombreee
2012-06-14 21:26:33
pekny clanok, pekne fotky
 
lacoslav
2012-06-14 21:33:18
článok fajný, fotky ešte viac.
V posledných dňoch furt pršalo (šak bolo treba), robil som inventúru fotominulosti a našiel som nevyfotené filmy a diáky. Čo myslíte že urobím?????? To bude radosti/"radosti" z výsledku. A je to!
 
Patrik Stedrak
externý redaktor 2012-06-14 22:43:04
skvela praca Katka
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:37:22
príspevok od: Bdurex
Veľmi dobre napísaný článok, ešte lepšie fotografie! Tento článok si ešte niekedy v čase fotokrízy určite vyhľadám
Prajem ti aby si ho este dlho nepotreboval ;o)
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:39:13
príspevok od: Robert Simeg
Necakal by som, ze teba moze chytit kriza Katka, ved cestujes po krajinach, o ktorych mnohi len snivaju a kde su stale nove podnety a inspiracia : ) ale chapem, pekny clanok a fotky vyborne, ako vzdy.
Ja som tiez len clovek z masa a kosti a s hlavou plnou kadecoho ;o)))
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:40:01
príspevok od: PeCh
Nádherné fotky, len také smutné, melancholické...
Zdali sa mi k teme vhodne prave take melancholicke , vdaka
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:43:15
príspevok od: zelovoc
nuz ja tu krizu mam uz rok, od prveho a posledneho fotenia svadby. kolega, ktoremu som to fotil, mi to totalne znechutil.
Netreba si kazit chut nazormi ostatnych. Dobre nafotit svatbu nie je lahka vec a nie kazdy je na to spravna osobnost. Skus nieco ine, alebo zacni trosku o foteni svadieb studovat. Treba zistit kde sa stala chyba, napravit ju a skusit znova
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:46:54
príspevok od: piggee
Ja som sa dostal do takejto fotografickej nostalgie po navrate z Japonska. Vsetko mi prislo zrazu take nezaujimave a nudne, ze mnohokrat som vobec nemal ani chut vytiahnut fotak a to som kupil 5D mark III. Clovek ma v ruke kus fantastickej techniky, ale nejako nebolo to cim plnit. A ako som este zil z tych fotiek z Japonska, tak som narazil na skvelu stranku.
www.fotopedia.com
Jedna sa v podstate o fotograficku wikipediu. Vsetko co hladate vo fotkach. Dobre hlavne pre cestovatelov, aby si spravili nejaky obraz o mieste, kam sa chystaju a ako to videli ludia pred nimi a da sa zhodnotit, co bude na dobru fotku na tom-ktorom mieste treba. No a netrvalo dlho, tak som pozeral, ako je zdokumentovane okolie, kde zijem. Fotograficky dost biedne. Tak som si spravil na leto maly fotoprojekt. Zdokumentovat Od Bratislavy po vieden veci poriadne, aby to tych navstevnikov tie fotky namotivovalo zavitat do toho maleho kuska sveta. Zatial som v ramci tohto mojeho projektu este nespravil ani cvak, ale s pripravou som zacal a studujem bedekre, co vsetko tu vlastne doma mame zaujimave a ani o tom nevieme
To poznam- podovolenkovu nostalgiu.
A mam fakt radost ze sa motivujes vytvorenim uzitocneho projektu ktory prispeje k tvojemu dobremu pocitu ako aj spropaguje nase krasne Slovensko.
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:49:40
príspevok od: zuzuliena
Pani Hoglova, bolo mi obrovskou ctou prejst tymto clankom od prveho pismenka az po to posledne!!! Skvela praca.
Ahoj Minarko ;o) bolo mi ctou prijat tvoju pochvalu, ako vzdy dakujem
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:51:01
príspevok od: Marosh
ďakujem za článok a ešte krajšie fotky
v poslednej dobe som mal podobnú krízu, ale týkala sa skôr času. Nečakal som, že prvý ročník na vysokej ma zamestná až na toľko, že foťák takmer nevyberiem.. už ma čaká len posledná skúška, a konečne sa budem môcť venovať tomu čo som zanedbal
Tak drzim palce. Ono po prestavke budes mat aspon viac energie a chuti do fotenia.
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:52:02
príspevok od: MLandscapes
ja mam krizu odkedy trochu fotim snad sa z nej raz dostanem
treba citat, studovat, skusat a hlavne fotit fotit a fotit, neboj, raz to pride ;o))
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:53:01
príspevok od: grundika
hory a novi kamarati
hory a novi kamarati -to je super!!! Bala som sa ze napises nieco ako drogy alkohol a free sex ;o)))
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:55:18
príspevok od: majsterko
Dolezita je cesta nie ciel. Cim je cesta zlozitejsia tym je kriza vzdialenejsia.
Jedno z mojich osobnych mottov je ,, Journey is the destination''!!!! velka to pravda.
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:59:03
príspevok od: Duny
U mna zacala kriza potom co som predal auto, v blizkom okoli kde by som sa dostal peso alebo na bajku uz nejak nic na fotenie nevidim, resp. skor nemam napad ako to inovativne odfotit. Auto som uz sice kupil dalsie ale neprisli ani napady a,ko fotit vzdialenejsie miesta. A dalsi moj problem je, ze ma odradzaju neuspechy, potom niesu financie nato aby clovek mohol velmi casto chodit na jedno miesto a vychytat luxusne svetlo.
Rozmyslam teraz skusit time lapse mliecnej drahy, ale mam strach ze mi skape fotak, to by bol koniec s fotenim na dlhu dobu. Tak teda vrazam vsetky prachy do auta miesto fotovyletov
Skoda ze sa uz dopredu pripravujes na neuspech. Mozno by ti pomohlo skusit zmenit mentalitu radsej ako auto. Mas napad s mliecnou drahou tak sa do toho pusti. Vysledok by mohol byt zaujimavy. A ked ti nahodou skape fotak to budes riesit potom, netrap sa s tym uz teraz ;o))
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 00:59:34
príspevok od: marish1
pekny clanok... a pozeram, ze sme sa v irsku motali po rovnakych cestickach.

http://www.bratislavaphoto.com/gallery/displayimage.php?album=31&pid=1040#top_display_media

http://www.bratislavaphoto.com/gallery/displayimage.php?album=31&pid=1044#top_display_media
pekne to mas, svet je malinky ;o)
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 01:02:47
príspevok od: Stratený Stano
Prečítal som si so záujmom, ale na konci to zabila reklama (kopírujem sem jej text, ak by sa medzičasom zmenila...):

Ženské intímne problémy?
Trápi Vás výtok, svrbenie, opakované zápaly pošvy?
www.multi-gyn.sk
Mne sa nic take nezobrazuje. Dnes su tie reklamy kurnik inteligentne. Cielene si vyberaju ludi ktori ten ktory produk potrebuju.
Ako sa ma manzelka?
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 01:03:27
príspevok od: matus141
super clanok, skvele fotky... co je napisane je pravda, ked to nejde, tak to nejde treba hladat nove, ine, alebo si dat pauzu
tak tak dakujem
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 01:06:47
príspevok od: Dodo PO
„Foťák je zbalený a ja trpím. Nevidím nič zaujímavé ...“ iba pracujem, pracujem, pracujem. Niet na nič čas, … ani na novú zrkadlovku. Nerozumiem tomu. Ako keby Katka čítala moje myšlienky.
Za ostatné dva roku štúdia článkov z fotoškoly, recenzií, rád a doporučení som sa minulý rok rozhodol a kúpil k svojmu kompaktovi zrkadlovku. Radosť trvala do prvého fotenia. Hrôza! Snímky menej ostré ako z Panasonica, farebne v podaní začiatku vysielania kolorovanej TV, no sklamanie! A tak som svoju závislosť na cigaretách a ephote obmedzil, čistil hlavu a premýšľal.
Ten chaos, ktorý som mal v hlave z rôznych rád a doporučení, od mobilných fotoštúdií po najnovšiu techniku od NiCanSontax-u som postupne odstránil, najmä keď som si uvedomil, že vlastne ja amatér nechcem byť cool ani in a fotiť všetko, teda wildstreetujúcu nevestu, ale chcem sa tešiť z obyčajnej krajinky, občas macra …...... a úspechov svojich fotokolegov.
Takže som svoju zánovnú zrkadlovku po poučení z pokrízového vývoja predal. Kríza tým síce neskončila, asi aj Španieli majú nadbytok zrkadloviek, ale rozhodol som sa pre maličkého Sniaka NEX-5N a veľkého Photošopa. Teda aspoň jeden tu publikujúci fotograf Hery dosahuje skvelé výsledky s DX formátom a obyčajným seťákom. Uvidíme ...
Prima článok Katka.
Podla mna to nie je o technike aj ked to asi bude zniet pokrytecky kedze fotim s C 5D II. Kazdy fotograf sa musi ,,vyfotit'' kym si najde svoju cestu ktora ho bude uspokojovat a prinasat radost.
Ja uz velmi aktivne fotim asi 4 roky a stale mam pocit ze sa este len ,, vyfocujem''.
Drzim ti place, ked budes trpezlivy urcite to pride ;o)
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 01:12:00
príspevok od: kofoluska
Skvely clanok a nadherne fotky. Nostalgicke, smutne, ako tu niekto napisal - ale k clanku vyborne zapasovali.
Mna skor chytila ina kriza. Velmi dlho som cakala na telo, objektiv...a ked konecne mam vsetko, co som si naplanovala a na co som cakala - posledne tyzdne bolo take pocasie, ze sa nedalo chodit fotit. Ked som si povedala, ze kaslem na podmienky, vratila som sa domov a vsetky fotky sli do kosa, kedze som medzicasom veru aj ja presla urcitou metamorfozou - alebo nou este stale prechadzam. S nicim nie som spokojna, fotky z viedenskej ZOO z minuleho vikendu som davala na web len preto, ze to chceli vidiet svokrovci . Ale - snad svita na lepsie casy ) Pocasie sa snad umudri, ja si snad tento vikend uzijem fotenie v Lehote pod Vtacnikom a v Bojniciach, snad mi aj svetlo bude priat. A hadam sa podari naplnit aj letne plany.
Neviem veru, co je horsie - ci mat podmienky a nemat cim fotit alebo mat cim fotit a nemat podmienky.
Problem dnesnej digitalizovanej internetovej foto populacie je, ze zo vsade na nas kukaju dokonale fotky, krasne bezchybne modelky, prijemne nasvietene krajinky. Mame vysoke ocakavania od seba aj od nasej techniky. Podla mna sa treba striast standartu a najst si svoju cestu. Ked je teraz take uprsane pocasie skus nafotit nieco prave za dazda. Vychytit chladnu vlhku atmosferu, ludia prikrceny pod dazdnikmi, kvapky padajuce do kaluze, cokolvek pod nohami a v okoli. Podla mna podmienky su vzdy, len sa treba naucit vyuzit to co mame, to co nevieme ovplyvnit.
Drzim palce ;o)
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 01:13:08
príspevok od: noik
...jedna rada: Ja ked dostranem chut pracovat, sadnem si ticho do kuta a pockam, kym ma to prejde
netaraj ;o))
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 01:15:40
príspevok od: Avantiswa
Príjemný, svieži článok, ktorý ma povzbudil k ďalšej tvorivosti. Ďakujem
Mam radost ze povzbudil. Nie je to zrovna vzrusujuca tema plna energie, ale je to sucast naseho fotografickeho sveta.
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 01:16:40
príspevok od: lacoslav
článok fajný, fotky ešte viac.
V posledných dňoch furt pršalo (šak bolo treba), robil som inventúru fotominulosti a našiel som nevyfotené filmy a diáky. Čo myslíte že urobím?????? To bude radosti/"radosti" z výsledku. A je to!
drzim palce
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 01:17:01
príspevok od: Patrik Stedrak
skvela praca Katka
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 01:18:22
ĎAKUJEM VŠETKÝM KRáSNE ZA ZAPOJENIE SA DO DISKUSIE A ZA VAŠE KOMENTáRE.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-06-15 07:02:21
príspevok od: wildkat
Mne sa nic take nezobrazuje. Dnes su tie reklamy kurnik inteligentne. Cielene si vyberaju ludi ktori ten ktory produk potrebuju.
Ako sa ma manzelka?
Ona má problém len a len so mnou...
 
Milstar
2012-06-15 07:21:31
Krásne fotky a ešte lepší návod ako s tou krízou vybabrať. Ďakujem
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-06-15 08:43:52
príspevok od: wildkat
Mam radost ze povzbudil. Nie je to zrovna vzrusujuca tema plna energie, ale je to sucast naseho fotografickeho sveta.
fajne napísané, dnes si to ešte raz prečitam pri kavičke...
 
kofoluska
2012-06-15 08:46:20
príspevok od: wildkat
Problem dnesnej digitalizovanej internetovej foto populacie je, ze zo vsade na nas kukaju dokonale fotky, krasne bezchybne modelky, prijemne nasvietene krajinky. Mame vysoke ocakavania od seba aj od nasej techniky. Podla mna sa treba striast standartu a najst si svoju cestu. Ked je teraz take uprsane pocasie skus nafotit nieco prave za dazda. Vychytit chladnu vlhku atmosferu, ludia prikrceny pod dazdnikmi, kvapky padajuce do kaluze, cokolvek pod nohami a v okoli. Podla mna podmienky su vzdy, len sa treba naucit vyuzit to co mame, to co nevieme ovplyvnit.
Drzim palce ;o)
Viem, co mas na mysli. Ale myslim, ze nie, tymto syndromom (uz) netrpim. Pochopila som, ze tie krasne fotky Tatier, co sem dava Stanko Strateny nevzniknu stlacenim spuste. Ani tie tvoje krasne melancholicke tak urcite nevznikli. Ale je to makacka. Prva pekna fotka, ktora zaujala aj tu na ephoto vznikla....takmer rok po tom, co som sa zacala viac snazit a zaujimat o fotenie a jeho technicku stranku. Moj problem je skor v tom, ze od prirodzenia som na seba narocna a je jedno, ci je to fotenie, moja praca, ktora ma zivi, chov potkanov a zhananie informacii o nich (prirucku som tiez nenapisala za jeden den a veterinari mi ju kontrolovali snad este dlhsie ). U mna dokonca este aj ten obycajny obed vo vsedny den musi byt dokonaly (pracujem z domu, priatel chodi jedavat domov). Proste blby kozorozec : D .
Ale dakujem za radu, skusim -ac dazd nemam rada a ludi na fotkach povazujem za prebytocnych. Ale ano, mas pravdu, ze aj to moze byt problem - treba vyjst zo svojej komfortnej zony a clovek mozno bude vysledkami prijemne prekvapeny.
 
KoCi
2012-06-15 19:19:03
Katka, tie fotky su famozne! Iste za to moze kompozicia aj fotogenickost prostredia, no B/W prevod je na jednotku s hviezdou. Zaujimalo by ma, odkial si cerpala znalosti
 
Trevor
2012-06-15 19:40:46
Super článok a perfektné fotky, také, podľa môjho gusta, chválim! Prajem všetko najlepšie, nech sa Ti darí vo všetkom
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 21:04:09
príspevok od: Jozef Peniak
fajne napísané, dnes si to ešte raz prečitam pri kavičke...
Kludne aj pri pive ;o)
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 21:04:33
príspevok od: Stratený Stano
Ona má problém len a len so mnou...
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 21:09:55
príspevok od: kofoluska
Viem, co mas na mysli. Ale myslim, ze nie, tymto syndromom (uz) netrpim. Pochopila som, ze tie krasne fotky Tatier, co sem dava Stanko Strateny nevzniknu stlacenim spuste. Ani tie tvoje krasne melancholicke tak urcite nevznikli. Ale je to makacka. Prva pekna fotka, ktora zaujala aj tu na ephoto vznikla....takmer rok po tom, co som sa zacala viac snazit a zaujimat o fotenie a jeho technicku stranku. Moj problem je skor v tom, ze od prirodzenia som na seba narocna a je jedno, ci je to fotenie, moja praca, ktora ma zivi, chov potkanov a zhananie informacii o nich (prirucku som tiez nenapisala za jeden den a veterinari mi ju kontrolovali snad este dlhsie ). U mna dokonca este aj ten obycajny obed vo vsedny den musi byt dokonaly (pracujem z domu, priatel chodi jedavat domov). Proste blby kozorozec : D .
Ale dakujem za radu, skusim -ac dazd nemam rada a ludi na fotkach povazujem za prebytocnych. Ale ano, mas pravdu, ze aj to moze byt problem - treba vyjst zo svojej komfortnej zony a clovek mozno bude vysledkami prijemne prekvapeny.
Vyzera ze ta bavia potkany. Prepkoladam ze ich mas doma viac. Na tvojom mieste by som ich skusila nejako zaujimavo haluzovo nafotit. Nie tak ako mas na profil foto s bleskom ,ale tak nevsednejsie s nejakymi zujimavymi doplnkami. No vsak porozmyslaj, pofantaziruj.
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 21:22:16
príspevok od: KoCi
Katka, tie fotky su famozne! Iste za to moze kompozicia aj fotogenickost prostredia, no B/W prevod je na jednotku s hviezdou. Zaujimalo by ma, odkial si cerpala znalosti
wau ze vraj famozne. Odkial som cerpala znalosti? Myslis v ramci fotografie alebo upravy alebo konkretnych miest?
Foteniu sa aktivne venujem uz pomaly 4 roky, vacsinu ak nie vsetok volny cas travim ,,fotografiou'' ci uz studovanim knih, fotoskol, ako aj upravovanim fotiek, a najhlavnejsie samotnemu foteniu.
Tie prevody do BW robim v PS, vacsinou cez krivky doladujem kontrast lokalne a cez masky aplikujem resp mazem ich efekt na tie ktore miesta. Tazko sa to radi, proste sa s tym zabavam az kym sa mi to nepaci. V iny den by som mozno tu istu fotku upravila trosku inak. Nemam nejaky postup ktory striktne dodrziavam. Znalosti v PS som cerpala najprv samostudiom, procesom pokus-omyl, potom neskor som zacala odoberat casopis digital Photo kde bolo kazdy mesiac DVD so PS lekciami. A potom som skusala a skusala
Snazim sa nenechavat sa ovplyvnit tvorbou inych, nesledujem trendy len si spokojne kracam svojim malym chodnickom. A ked sa o fotky mozem podelil a pacia sa, tak to si po tom chodnicku tak veselo poskakujem a spievam si pri tom
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 21:22:49
príspevok od: Trevor
Super článok a perfektné fotky, také, podľa môjho gusta, chválim! Prajem všetko najlepšie, nech sa Ti darí vo všetkom
Vrela vdaka aj tebe nech sa dari
 
KoCi
2012-06-15 21:30:27
Mal som namysli samotny prevod do BW, ale vpodstate si odpovedala na vsetko Zvlast ma zaujimala kapitola "doporucena literatura" s vhodnymi postupmi uprav, ale tam tazko clovek nahradi niekolkorocne zanietenie, iba citanim literatury.
Ak by si niekedy mala "tvorivu krizu", kludne vies napisat clanky aj s tematikou samotneho prevodu - myslim, ze nebudem sam, kto ich bude zrat
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-06-15 21:51:21
príspevok od: KoCi
Mal som namysli samotny prevod do BW, ale vpodstate si odpovedala na vsetko Zvlast ma zaujimala kapitola "doporucena literatura" s vhodnymi postupmi uprav, ale tam tazko clovek nahradi niekolkorocne zanietenie, iba citanim literatury.
Ak by si niekedy mala "tvorivu krizu", kludne vies napisat clanky aj s tematikou samotneho prevodu - myslim, ze nebudem sam, kto ich bude zrat
Knizky ku ktorym sa vraciam
The Book of Digital Photography , autor Chris George
Adobe Photoshop CS4 for photographers The ultimate Workshop, autor Jeff Schewe a Martin Evening
A moja oblubena
Digital Landscape Photography , autor Michael Frye.
Popozeram DVD materialy co mam ak najdem nieco osozne k prevodom do BW napisem ti pak SS.
 
walde
ocenenie redakciou 2012-06-15 21:54:00
Katka, čítal som so zatajeným dychom, pod každý odstavec by som sa podpísal....čítal som rýchlo, aby som si čo najskôr v "kľude" pozrel fotografie...už ťa tu chválilo veľa ľudí tak to už nebude originálne, ale aj tak to musím napísať...v poslednej dobe vidím od teba veľa skvelých vecí
 
zola
2012-06-15 23:04:58
dobry clanok aj fotky
 
slavmiro
2012-06-15 23:33:01
aku ma vahu rada ohladom fotokrizy od niekoho kto sa venuje fotografii ani nie 5 rokov? Zvlastne na mna posobi navrh relativne banalnych tem na uzemi SR a pritom sa predvadzat fotoskalpmi z rozlicnych kutov sveta. Su to fotky turistu ci turisticke zabery fotografa? Vsetko je relativne, pre niekoho kto foti 4 mesiace je to wau, pre ineho, cica mnau.
Nic zlom, len som mal trocha chut vyvazit unipolarne ovacie lahkou polemikou.
 
Špagetka
2012-06-16 00:01:26
...tema zaujimava, aktualna, ale ocakavala by som korespondujuce fotos...
 
total empty
2012-06-16 18:58:13
Stači hľadať nové miesta a experimentovať a múza sa dostavý.
Podľa mňa by bolo dobre odletieť do vesmíru,pokiaľ sa už témata na zemi vyčerpali.
 
lacoslav
2012-06-16 21:02:01
príspevok od: wildkat
drzim palce
No, doplním- okrem nevyfotených filmov aj hromada vyvolaných čb negatívov(zopár nevyvolaných ) a far. diákov, pekne stočených v krabičkách, po 3 sťahovaniach pokladaných za stratené. Okrem pomoci pri synovej práci mám ja sa kedy nudiť a krízovať? Pojem "nuda" som v živote na rozdiel od súčasnej mlade nepoznal. No, nie je mi dobre?
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-23 14:47:17
Hm, hm, dumem o tej kríze, dumem. Už by bolo načase aby prišla Kus oddychu a kľudu by mi nezaškodilo. Škoda že si vynechala rady na opačný (môj) problém. Ako utlmiť hyperaktivitu? Ja by som vyfotil plné karty asi aj keby ma zavreli do tmavej a prázdnej pivnice s malým okienkom
...
Asi nebudem v poriadku, ale na fotenie vidím všade veľa vecí okolo seba a vždy V daždi aj búrke, na slnku aj po tme, ba minule už som si klepal po čele, že ešte aj teraz v lete pri tvrdom svetle cez obed. Zašil som sa počas prechádzky do lesa a našiel som svetlo kde som odfotil konár s nasvietenými listami tak ako sa mi to ešte nikdy doteraz nepodarilo (za 35 rokov aktívneho fotenia) A keby som vládal ťahať permanentne, asi by som ani neprišiel domov
...
A taký môj malý príklad ako niet čas na krízu: Minulé leto som si naplánoval "špecializovanú" mobilnú auto-foto-dovolenku cez veľmi zaujímavé destinácie v CH, F (park Camarque, kaňon Verdon, Marseille), E (Pyreneje, Andora, viaceré NP, Kláštor Monserat, Barcelona, divočina na Costa Brava), I - Dolomiti Tre Cime a nakoniec Sk. A hneď 1.noc dovolenky ako som vyštartoval sa mi pokazil, odišiel objektív na zrkadlovke Can40D! Nenormááááálna smola! Depresia trvala len 1hod kým som stihol spomenúť nahlas všetkých svätých. A aj nenormáááálne šťastie. V tom, že som pribalil pre istotu aj malé mydlo Panasonic Lumix DMC-TZ20. Celú dovolenku som pokračoval podľa plánu a prefotil s ním a spával cca 3-4h. Zvyšok som viac menej stále cestoval a fotil. Od mäkkého svetla od východov slnka, cez fotenie v tieni kým bolo von plné tvrdé svetlo až po znovu mäkké svetlo cez západy slnka. A nakoniec ešte fotky s nočnou oblohou Potom ešte tankovanie kariet v hlbokej noci a zostalo len pár hodín na spánok. Nuž rýchlo adresu nejakého psychiatra aby ma z toho vyliečil
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-23 14:52:37
príspevok od: zuzuliena
Pani Hoglova, bolo mi obrovskou ctou prejst tymto clankom od prveho pismenka az po to posledne!!! Skvela praca.
Pani Zuzulienková, bolo by mi cťou ak mi dovolíte stotožniť sa s vaším komentárom od prvého písmenka po posledné. Včítane výkričníkov
...
A pani Holgová, tak to teda máte duplom A plus mimo tých písmenok, bolo mi cťou sa pokochať aj vašimi fotografiami. Sú čím ďalej tým lepšie, poniektoré famózne. Mali by ste s tým gradovaním prestať, lebo sa mi naozaj stane čo nevidieť to čo ešte nestalo. Chytí ma depresia a strata chute na fotenie a odložím svoj foťák niekam poriadne hlboko.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-23 15:02:38
príspevok od: zelovoc
nuz ja tu krizu mam uz rok, od prveho a posledneho fotenia svadby. kolega, ktoremu som to fotil, mi to totalne znechutil.
Z toho vyplýva ponaučenie, že nikdy nezoberme zákazku či jednoducho fotenie pre kolegu, kamaráta! Ja som ale práve jedného o to poprosil Aby prišiel fotiť mne, na dcérkinu svadbu. Tak len dúfam, že ma teraz neprečíta a príde Ani chudák nechcel, podsúval mi iných, veľmi opatrný bol. Presvedčilo ho až to, že som sľúbil, že to beriem úplne bez očakávaní a že počítam aj s tým že sa nič nepodarí Však ja mu to hnusoba všetko spočítam až keď bude po tom
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-23 15:05:50
príspevok od: Stratený Stano
Prečítal som si so záujmom, ale na konci to zabila reklama (kopírujem sem jej text, ak by sa medzičasom zmenila...):

Ženské intímne problémy?
Trápi Vás výtok, svrbenie, opakované zápaly pošvy?
www.multi-gyn.sk
Prečo zabila? Však to je súčasť poradenstva. Katka poradí vo všetkých smeroch a už ti aj poradila
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-23 15:12:10
príspevok od: Stratený Stano
Ona má problém len a len so mnou...
Hm, Stanko, takze teba trápi ten výtok z pošvy? Asi máš už puzdro na dýku staré a hrdzavé. Chápem, keď sa nám ty túlaš kade tade po tých Tatrách, naviac, nečas máš radšej ako slnečný deń, isto ti do nej neraz naprší a potom cez prehrdzavenú pošvu dierkami vodička tatranská vyteká, vyteká. A očúvaj, čo tak skúsiť žuvačku ???
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-23 15:18:19
príspevok od: Dodo PO
„Foťák je zbalený a ja trpím. Nevidím nič zaujímavé ...“ iba pracujem, pracujem, pracujem. Niet na nič čas, … ani na novú zrkadlovku. Nerozumiem tomu. Ako keby Katka čítala moje myšlienky.
Za ostatné dva roku štúdia článkov z fotoškoly, recenzií, rád a doporučení som sa minulý rok rozhodol a kúpil k svojmu kompaktovi zrkadlovku. Radosť trvala do prvého fotenia. Hrôza! Snímky menej ostré ako z Panasonica, farebne v podaní začiatku vysielania kolorovanej TV, no sklamanie! A tak som svoju závislosť na cigaretách a ephote obmedzil, čistil hlavu a premýšľal.
Ten chaos, ktorý som mal v hlave z rôznych rád a doporučení, od mobilných fotoštúdií po najnovšiu techniku od NiCanSontax-u som postupne odstránil, najmä keď som si uvedomil, že vlastne ja amatér nechcem byť cool ani in a fotiť všetko, teda wildstreetujúcu nevestu, ale chcem sa tešiť z obyčajnej krajinky, občas macra …...... a úspechov svojich fotokolegov.
Takže som svoju zánovnú zrkadlovku po poučení z pokrízového vývoja predal. Kríza tým síce neskončila, asi aj Španieli majú nadbytok zrkadloviek, ale rozhodol som sa pre maličkého Sniaka NEX-5N a veľkého Photošopa. Teda aspoň jeden tu publikujúci fotograf Hery dosahuje skvelé výsledky s DX formátom a obyčajným seťákom. Uvidíme ...
Prima článok Katka.
Dodo, počúvaj, z toho by som ťa raz dva vyliečil. Len sa chlape ohlás, veď už sa sľubuješ 5 rokov A vezmeš hocaký malý kompaktík a ja tiež! To že ako aby si nekríval, bo ja mám komnpaktík naozaj(!) a ideme kompaktami fotiť! Mne povedali že ja som nákazlivý Ja ťa tak ťa nakazím, že neprestaneš až do rána Ale len jednu podmienku mám, nech máš oné, dačo oné, aj v tom kešeni, no vieš, nejakú terkelicu nech nám ten oheň a entuziazmus nevyhasne A druhú, ešte malinkú podmienku. Na tom kompakte nech máš oné, ten režim "M" manual, bo ja som sa doteraz ešte nenaučil automatikou fotiť a neviem jak sa to oné na nej robí a fotí a fotky by nemuseli byť to oné, to ono
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-23 15:41:21
príspevok od: Špagetka
...tema zaujimava, aktualna, ale ocakavala by som korespondujuce fotos...
Nuž už som tu veľa a všetko pochválil, poklikal a napalcoval ale počas celého super článku aj krásnych fotografií aj mńa stále napadala otázka. Prečo pod týmto textom táto krásna fotografia nesúvisiaca s témou? A prečo aj pod týmto dalším textom zas len rovnaká krásna ba famózna fotka ale inej témy? Stále som hľadal kde sú fotky z kvapiek dažďa, mláky, makrá, proste veci čo tu spomínaš. Fotky čo tu máš ma nadchli, je to obor v ktorom sa trošku sám snažím hýbať a tvoriť, ktorý sa mi veľmi páči, ktorý si podala skvele a ukážkovo. Ale ... súvislosť mi tu naozaj Katka chýba tak ako rozumne a otvorene spomína tuto Špagetka. Tento článok je super, fotky super, no nesúvisí to spolu napriek snahe o nostalgickú náladu ktorá z nich vyžaruje. Naviac článok je písaný optimisticky, navádza na zahodenie depresie, žiadajú sa skvelé fotky z motívu čo je naoko o ničom a čo má každý po ruke. Viem koľko strašne veľa času to trvá dať dokopy rozumný a jasný text s atmosferickými špičkovými dotografiami, teda v prvom rade obdiv. No v druhom mi nedalo nedať za pravdu aj druhej strane mince. A ak aj čosi nemáš v archíve, kopu užívateľov by ti fotky aj priamo odtiaľ prepožičalo a presne a rovno by som vedel aj poradiť ku komu a kam po ne siahnuť. Priamo ku článku, k tejto téme. Povzbudiť fotkami z jednoduchých tém naokolo doma, za humnom, za dedinou, v lese, v kaluži, na lúke, medzi kvetmi. Motívy čo spomínaš. V obyčajnej burine odpichnuté od pozadia a umeleckejšie nakomponovane. Vzory ako z bežných všedných nezaujímavých vecí urobiť kľudne aj obraz na stenu ... a text bý úúúúplne dokonale korešpondoval s obrazovou prílohou Ale ber to len ako malý impulz do budúcna k zdokonaleniu už skoro dokonalého
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-23 16:10:59
príspevok od: slavmiro
aku ma vahu rada ohladom fotokrizy od niekoho kto sa venuje fotografii ani nie 5 rokov? Zvlastne na mna posobi navrh relativne banalnych tem na uzemi SR a pritom sa predvadzat fotoskalpmi z rozlicnych kutov sveta. Su to fotky turistu ci turisticke zabery fotografa? Vsetko je relativne, pre niekoho kto foti 4 mesiace je to wau, pre ineho, cica mnau.
Nic zlom, len som mal trocha chut vyvazit unipolarne ovacie lahkou polemikou.
Slavo ahoj, ja som tiež vyvážil aj druhú stranu mince a reagoval na niekoho kto oponoval článku jasne. Ale to čo si napísal ty, to nedokážem dešifrovať a prečítal som to poriadne viac x. Mimo toho že prvej vete rozumiem, mi pointa toho ďalšieho uniká. Čo konkrétne si chcel povedať otázkou: "sú to fotky turistu alebo turistické zábery fotografa?"

Sú tu prevažne špičkové krajinárske zábery s mimoriadne silnou atmosférou, výborne priestorovo poňaté, vťahujúce človeka do danej scény aj atmosféry. Mnohé rovno na stenu do interiéru. A ja z tvojho textu a štylizácie mám pocit, že chceš dehonestovať ich kvalitu na úroveń turistických dokumentačných cvakov (začiatočníka?). A že pre teba starého harcovníka sú to len cvaky cica mňau a pre ostatných wau

Nechcem rozpútať spamujúciu diskusiu a dávam ti možnosť posledného slova, Ja už o tejto veci nebudem polemizovať. Len som chcel "turistické fotky fotografky a súčasne turistky" podporiť a zastať. Pre mńa sú fotky skvelé a text tiež, bez ohľadu na to že kritizujem chýbajúcu jasnú súvislosť.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-06-23 16:17:55
príspevok od: slavmiro
aku ma vahu rada ohladom fotokrizy od niekoho kto sa venuje fotografii ani nie 5 rokov? Zvlastne na mna posobi navrh relativne banalnych tem na uzemi SR a pritom sa predvadzat fotoskalpmi z rozlicnych kutov sveta. Su to fotky turistu ci turisticke zabery fotografa? Vsetko je relativne, pre niekoho kto foti 4 mesiace je to wau, pre ineho, cica mnau.
Nic zlom, len som mal trocha chut vyvazit unipolarne ovacie lahkou polemikou.
Hm, tá tvoja prvá veta o váhe a súvislosti práva radiť a písať vs. "fotografický vek"? Napíšem to proti sebe. Fotím 35r. Videl som ale práce fotografov čo fotili 1, 2 či 3-4 roky, ktorí produkovali krajšie fotky ako ja či mnohí iný čo fotia 20 rokov. Prečo teda ak na to majú, nemôžu písať svoj názor a poradiť? Prečo to nemá mať váhu? Umeniu a citu sa nedá naučiť, s tým sa treba narodiť. A kto to v sebe má, prejaví sa hneď. Ale technik sa jeho citu nenaučí anoi za dlhé roky. Maximálne sa naučí bezpečne kopírovať iných a bude nenápadný a naoko dobrý. Umelec čo to má v sebe, sa všetko o technike naučí bez problému za krátky čas a môže byť už za krátku dobui na vyššej úrovni ako ktosi kto na to nemá po 20-30ich rokoch.
 
Dodo PO
2012-06-23 18:26:12
príspevok od: SteveS
Dodo, počúvaj, z toho by som ťa raz dva vyliečil. Len sa chlape ohlás, veď už sa sľubuješ 5 rokov A vezmeš hocaký malý kompaktík a ja tiež! To že ako aby si nekríval, bo ja mám komnpaktík naozaj(!) a ideme kompaktami fotiť! Mne povedali že ja som nákazlivý Ja ťa tak ťa nakazím, že neprestaneš až do rána Ale len jednu podmienku mám, nech máš oné, dačo oné, aj v tom kešeni, no vieš, nejakú terkelicu nech nám ten oheň a entuziazmus nevyhasne A druhú, ešte malinkú podmienku. Na tom kompakte nech máš oné, ten režim "M" manual, bo ja som sa doteraz ešte nenaučil automatikou fotiť a neviem jak sa to oné na nej robí a fotí a fotky by nemuseli byť to oné, to ono
Servus, servus Števo! Som Ťa tu dlho nevidel, takže radosť. Hej mám na tom svojom Pansonicu aj režim M (asi motor, pomocný, či čo), tak snáď sa v zdraví dožijeme jesene a Dobšiná, Mlynky sú naše. Zatiaľ sa túlam Hríbovom a občas si cvaknem...
 
zuzuliena
externý redaktor 2012-06-23 19:23:42
príspevok od: SteveS
Pani Zuzulienková, bolo by mi cťou ak mi dovolíte stotožniť sa s vaším komentárom od prvého písmenka po posledné. Včítane výkričníkov
...
A pani Holgová, tak to teda máte duplom A plus mimo tých písmenok, bolo mi cťou sa pokochať aj vašimi fotografiami. Sú čím ďalej tým lepšie, poniektoré famózne. Mali by ste s tým gradovaním prestať, lebo sa mi naozaj stane čo nevidieť to čo ešte nestalo. Chytí ma depresia a strata chute na fotenie a odložím svoj foťák niekam poriadne hlboko.
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-07-01 15:34:42
príspevok od: SteveS
Hm, hm, dumem o tej kríze, dumem. Už by bolo načase aby prišla Kus oddychu a kľudu by mi nezaškodilo. Škoda že si vynechala rady na opačný (môj) problém. Ako utlmiť hyperaktivitu? Ja by som vyfotil plné karty asi aj keby ma zavreli do tmavej a prázdnej pivnice s malým okienkom
...
Asi nebudem v poriadku, ale na fotenie vidím všade veľa vecí okolo seba a vždy V daždi aj búrke, na slnku aj po tme, ba minule už som si klepal po čele, že ešte aj teraz v lete pri tvrdom svetle cez obed. Zašil som sa počas prechádzky do lesa a našiel som svetlo kde som odfotil konár s nasvietenými listami tak ako sa mi to ešte nikdy doteraz nepodarilo (za 35 rokov aktívneho fotenia) A keby som vládal ťahať permanentne, asi by som ani neprišiel domov
...
A taký môj malý príklad ako niet čas na krízu: Minulé leto som si naplánoval "špecializovanú" mobilnú auto-foto-dovolenku cez veľmi zaujímavé destinácie v CH, F (park Camarque, kaňon Verdon, Marseille), E (Pyreneje, Andora, viaceré NP, Kláštor Monserat, Barcelona, divočina na Costa Brava), I - Dolomiti Tre Cime a nakoniec Sk. A hneď 1.noc dovolenky ako som vyštartoval sa mi pokazil, odišiel objektív na zrkadlovke Can40D! Nenormááááálna smola! Depresia trvala len 1hod kým som stihol spomenúť nahlas všetkých svätých. A aj nenormáááálne šťastie. V tom, že som pribalil pre istotu aj malé mydlo Panasonic Lumix DMC-TZ20. Celú dovolenku som pokračoval podľa plánu a prefotil s ním a spával cca 3-4h. Zvyšok som viac menej stále cestoval a fotil. Od mäkkého svetla od východov slnka, cez fotenie v tieni kým bolo von plné tvrdé svetlo až po znovu mäkké svetlo cez západy slnka. A nakoniec ešte fotky s nočnou oblohou Potom ešte tankovanie kariet v hlbokej noci a zostalo len pár hodín na spánok. Nuž rýchlo adresu nejakého psychiatra aby ma z toho vyliečil
AHoj Stevko , to sa mas ze si taky aky si. Nech ti to vydrzi. Planik tej dovolenky vyzera zaujimavo. A tvoja skusenost potvrduje to ze to naozaj nie je o technika ale ze aj s ,,mydlo'' moze mat clovek pri foteni pozitok a o tom to cele vlastne je ;o))
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-07-01 15:35:28
príspevok od: SteveS
Pani Zuzulienková, bolo by mi cťou ak mi dovolíte stotožniť sa s vaším komentárom od prvého písmenka po posledné. Včítane výkričníkov
...
A pani Holgová, tak to teda máte duplom A plus mimo tých písmenok, bolo mi cťou sa pokochať aj vašimi fotografiami. Sú čím ďalej tým lepšie, poniektoré famózne. Mali by ste s tým gradovaním prestať, lebo sa mi naozaj stane čo nevidieť to čo ešte nestalo. Chytí ma depresia a strata chute na fotenie a odložím svoj foťák niekam poriadne hlboko.
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-07-01 15:36:29
príspevok od: SteveS
Hm, Stanko, takze teba trápi ten výtok z pošvy? Asi máš už puzdro na dýku staré a hrdzavé. Chápem, keď sa nám ty túlaš kade tade po tých Tatrách, naviac, nečas máš radšej ako slnečný deń, isto ti do nej neraz naprší a potom cez prehrdzavenú pošvu dierkami vodička tatranská vyteká, vyteká. A očúvaj, čo tak skúsiť žuvačku ???
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-07-01 15:42:08
príspevok od: SteveS
Nuž už som tu veľa a všetko pochválil, poklikal a napalcoval ale počas celého super článku aj krásnych fotografií aj mńa stále napadala otázka. Prečo pod týmto textom táto krásna fotografia nesúvisiaca s témou? A prečo aj pod týmto dalším textom zas len rovnaká krásna ba famózna fotka ale inej témy? Stále som hľadal kde sú fotky z kvapiek dažďa, mláky, makrá, proste veci čo tu spomínaš. Fotky čo tu máš ma nadchli, je to obor v ktorom sa trošku sám snažím hýbať a tvoriť, ktorý sa mi veľmi páči, ktorý si podala skvele a ukážkovo. Ale ... súvislosť mi tu naozaj Katka chýba tak ako rozumne a otvorene spomína tuto Špagetka. Tento článok je super, fotky super, no nesúvisí to spolu napriek snahe o nostalgickú náladu ktorá z nich vyžaruje. Naviac článok je písaný optimisticky, navádza na zahodenie depresie, žiadajú sa skvelé fotky z motívu čo je naoko o ničom a čo má každý po ruke. Viem koľko strašne veľa času to trvá dať dokopy rozumný a jasný text s atmosferickými špičkovými dotografiami, teda v prvom rade obdiv. No v druhom mi nedalo nedať za pravdu aj druhej strane mince. A ak aj čosi nemáš v archíve, kopu užívateľov by ti fotky aj priamo odtiaľ prepožičalo a presne a rovno by som vedel aj poradiť ku komu a kam po ne siahnuť. Priamo ku článku, k tejto téme. Povzbudiť fotkami z jednoduchých tém naokolo doma, za humnom, za dedinou, v lese, v kaluži, na lúke, medzi kvetmi. Motívy čo spomínaš. V obyčajnej burine odpichnuté od pozadia a umeleckejšie nakomponovane. Vzory ako z bežných všedných nezaujímavých vecí urobiť kľudne aj obraz na stenu ... a text bý úúúúplne dokonale korešpondoval s obrazovou prílohou Ale ber to len ako malý impulz do budúcna k zdokonaleniu už skoro dokonalého
Stevko, ja som clanok ponala ako celok a nezdalo sa mi vhodne pouzit fotky z krizoveho obdobia alebo pod kazdy odstavec pouzit fotky k tomu o com pisem. Fotky som preto vybrala take ake som vybrala, vyjadruju temu, nie velmi optimisticku. Fotky su pochmurne, melancholicke ale zaroven motivacne a o to mi islo. Je to moja autorska volba a nezmenila by som to pretoze sa dane fotky hodia k teme kriza.
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-07-01 15:44:02
príspevok od: SteveS
Slavo ahoj, ja som tiež vyvážil aj druhú stranu mince a reagoval na niekoho kto oponoval článku jasne. Ale to čo si napísal ty, to nedokážem dešifrovať a prečítal som to poriadne viac x. Mimo toho že prvej vete rozumiem, mi pointa toho ďalšieho uniká. Čo konkrétne si chcel povedať otázkou: "sú to fotky turistu alebo turistické zábery fotografa?"

Sú tu prevažne špičkové krajinárske zábery s mimoriadne silnou atmosférou, výborne priestorovo poňaté, vťahujúce človeka do danej scény aj atmosféry. Mnohé rovno na stenu do interiéru. A ja z tvojho textu a štylizácie mám pocit, že chceš dehonestovať ich kvalitu na úroveń turistických dokumentačných cvakov (začiatočníka?). A že pre teba starého harcovníka sú to len cvaky cica mňau a pre ostatných wau

Nechcem rozpútať spamujúciu diskusiu a dávam ti možnosť posledného slova, Ja už o tejto veci nebudem polemizovať. Len som chcel "turistické fotky fotografky a súčasne turistky" podporiť a zastať. Pre mńa sú fotky skvelé a text tiež, bez ohľadu na to že kritizujem chýbajúcu jasnú súvislosť.
vdaka za podporu Stevko, aj ked si myslim ze Slavmiro len tak zabrdol, bez neho by tu bola nuda
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-07-01 15:45:53
príspevok od: SteveS
Hm, tá tvoja prvá veta o váhe a súvislosti práva radiť a písať vs. "fotografický vek"? Napíšem to proti sebe. Fotím 35r. Videl som ale práce fotografov čo fotili 1, 2 či 3-4 roky, ktorí produkovali krajšie fotky ako ja či mnohí iný čo fotia 20 rokov. Prečo teda ak na to majú, nemôžu písať svoj názor a poradiť? Prečo to nemá mať váhu? Umeniu a citu sa nedá naučiť, s tým sa treba narodiť. A kto to v sebe má, prejaví sa hneď. Ale technik sa jeho citu nenaučí anoi za dlhé roky. Maximálne sa naučí bezpečne kopírovať iných a bude nenápadný a naoko dobrý. Umelec čo to má v sebe, sa všetko o technike naučí bez problému za krátky čas a môže byť už za krátku dobui na vyššej úrovni ako ktosi kto na to nemá po 20-30ich rokoch.
Pekne si to napisal Stevko ja len doplnim vseobecnym citatikom

,, Aj ked sa vystveras na najvyssi strom aj tak nebudes vidiet ako orol. ''
 
pa4k
2012-07-08 16:55:50
príspevok od: wildkat
wau ze vraj famozne. Odkial som cerpala znalosti? Myslis v ramci fotografie alebo upravy alebo konkretnych miest?
Foteniu sa aktivne venujem uz pomaly 4 roky, vacsinu ak nie vsetok volny cas travim ,,fotografiou'' ci uz studovanim knih, fotoskol, ako aj upravovanim fotiek, a najhlavnejsie samotnemu foteniu.
Tie prevody do BW robim v PS, vacsinou cez krivky doladujem kontrast lokalne a cez masky aplikujem resp mazem ich efekt na tie ktore miesta. Tazko sa to radi, proste sa s tym zabavam az kym sa mi to nepaci. V iny den by som mozno tu istu fotku upravila trosku inak. Nemam nejaky postup ktory striktne dodrziavam. Znalosti v PS som cerpala najprv samostudiom, procesom pokus-omyl, potom neskor som zacala odoberat casopis digital Photo kde bolo kazdy mesiac DVD so PS lekciami. A potom som skusala a skusala
Snazim sa nenechavat sa ovplyvnit tvorbou inych, nesledujem trendy len si spokojne kracam svojim malym chodnickom. A ked sa o fotky mozem podelil a pacia sa, tak to si po tom chodnicku tak veselo poskakujem a spievam si pri tom
V prvom rade vďaka za skvelý článok, plne sa s ním stotožňujem ako by mi autor z doše hovoril.
Úprimne závidím niektorým fotografom akých krajinách sa im podarilo fotiť (nechce si ma niekto pribaliť do batožiny? )
Ja som si nedávno po cca roku našetril na D7000, takže tak skoro sa nikam nedostanem.
Istý čas som fotil aj koncerty pre festivaly.sk, boli celkom spokojný s mojou prácou ale ja akosi nie. Zrkadlom fotím už od roku 2007 teda 5 rokov a nemám zo seba dobrý pocit, nezdá sa mi že by som sa zlepšoval.
Kúpil som si aj Lightroom 4 predtým som skusmo používal LR3 s ktorou som bol spokojný. Pri novej verzii ale nahradili funkciu recovery, funkciami whites a highlights pri ich používaní už nemám z nich taký pocit ako pri recovery z predošlej verzií, fotky posobia nejak plocho, plytko a bez kontrastu. Tak isto funkcia Clarity má podla mna príliš extremny dopad oproti tej z predošlej verzii, ako som vo verzii LR3 používal viac clarity a takmer vobec contrast tak je to teraz v novej LR4 uplne naopak. Takže teraz mám kopu nafotených fotiek v RAW a neviem sa dokopať k ich vytriedeniu a úprave. Bojím sa akúkoľvek fotografiu vymazať pretože neviem či ju náhodou neskor nedokážem opraviť alebo upraviť tak aby vyzerala dobre. A tak sa radšej ani do ničoho nepúšťam.
Mám pocit, že dnes je to už viac o postprocesingu, ktorý mne príliš nejde a tak som z toho patrične frustrovaný. Najmä keď vidím fotky iných ephotákv ktorých úprava mi vyráža dych. A popri tom sú presvetlené a málo kontrastné ale práveže sa to tam hodí, pri mojich pokusoch o niečo podobne nikdy nie som spokojný.
 
pa4k
2012-07-08 17:03:14
príspevok od: SteveS
Dodo, počúvaj, z toho by som ťa raz dva vyliečil. Len sa chlape ohlás, veď už sa sľubuješ 5 rokov A vezmeš hocaký malý kompaktík a ja tiež! To že ako aby si nekríval, bo ja mám komnpaktík naozaj(!) a ideme kompaktami fotiť! Mne povedali že ja som nákazlivý Ja ťa tak ťa nakazím, že neprestaneš až do rána Ale len jednu podmienku mám, nech máš oné, dačo oné, aj v tom kešeni, no vieš, nejakú terkelicu nech nám ten oheň a entuziazmus nevyhasne A druhú, ešte malinkú podmienku. Na tom kompakte nech máš oné, ten režim "M" manual, bo ja som sa doteraz ešte nenaučil automatikou fotiť a neviem jak sa to oné na nej robí a fotí a fotky by nemuseli byť to oné, to ono
No také liečenie by sa zišlo aj mne.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-07-10 06:19:31
príspevok od: pa4k
No také liečenie by sa zišlo aj mne.
Kedy začneme? Reakcia už ale do súkromnej pošty aby sme tu nespamovali
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2012-07-11 00:54:26
príspevok od: pa4k
V prvom rade vďaka za skvelý článok, plne sa s ním stotožňujem ako by mi autor z doše hovoril.
Úprimne závidím niektorým fotografom akých krajinách sa im podarilo fotiť (nechce si ma niekto pribaliť do batožiny? )
Ja som si nedávno po cca roku našetril na D7000, takže tak skoro sa nikam nedostanem.
Istý čas som fotil aj koncerty pre festivaly.sk, boli celkom spokojný s mojou prácou ale ja akosi nie. Zrkadlom fotím už od roku 2007 teda 5 rokov a nemám zo seba dobrý pocit, nezdá sa mi že by som sa zlepšoval.
Kúpil som si aj Lightroom 4 predtým som skusmo používal LR3 s ktorou som bol spokojný. Pri novej verzii ale nahradili funkciu recovery, funkciami whites a highlights pri ich používaní už nemám z nich taký pocit ako pri recovery z predošlej verzií, fotky posobia nejak plocho, plytko a bez kontrastu. Tak isto funkcia Clarity má podla mna príliš extremny dopad oproti tej z predošlej verzii, ako som vo verzii LR3 používal viac clarity a takmer vobec contrast tak je to teraz v novej LR4 uplne naopak. Takže teraz mám kopu nafotených fotiek v RAW a neviem sa dokopať k ich vytriedeniu a úprave. Bojím sa akúkoľvek fotografiu vymazať pretože neviem či ju náhodou neskor nedokážem opraviť alebo upraviť tak aby vyzerala dobre. A tak sa radšej ani do ničoho nepúšťam.
Mám pocit, že dnes je to už viac o postprocesingu, ktorý mne príliš nejde a tak som z toho patrične frustrovaný. Najmä keď vidím fotky iných ephotákv ktorých úprava mi vyráža dych. A popri tom sú presvetlené a málo kontrastné ale práveže sa to tam hodí, pri mojich pokusoch o niečo podobne nikdy nie som spokojný.
kukni SS
 
Igor Šaffo
2016-06-15 07:46:41
skvelý článok, ďakujem
Život nie je vždy prechádzka kvitnúcou lúkou . . .
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia