Telekonvertory - pre a proti

Viacerým fotografom by sa zišiel výkonný teleobjektív s veľkým priblížením. Chcú fotografovať šport, divoké zvieratá, vtáky alebo mesiac.

Cenovo dostupnejšie objektívy majú ohnisko do 300 mm. Majitelia APS-C a 4/3 zrkadloviek  z toho vyťažia viac, vďaka menšiemu snímaču dostanú fotografiu ekvivalentnú ohnisku 450 až 600 mm.

Objektívy s ohniskom nad 300 mm sú už cenovo menej dostupné. Finančne menej náročné ako kúpa silného teleobjektívu, je použitie zariadenia, ktoré predĺži ohniskovú vzdialenosť štandardných objektívov.

Telekonvertor sa vkladá medzi objektív a fotoaparát. Obsahuje niekoľko optických členov predĺžujúcich ohniskovú vzdialenosť. Prenáša aj informácie o zaostrovaní a clone.

Telekonvertor dokáže účinne predĺžiť ohniskovú vzdialenosť drahých profesionálnych teleobjektívov,

pri zachovaní veľmi dobrej optickej kvality.

Kvalita telekonvertorov

Telekonvertory sa vyhotovujú v dvoch kategóriach s rôznym násobením ohniska. Profesionálne telekonvertory sú určené výhradne pre profesionálne objektívy. Ich optická stavba neumožňuje kombináciu s bežnými amatérskymi objektívmi.  Každý výrobca udáva kompatibilitu telekonvertorov a objektívov. Originálne telekonvertory (teda Nikon, Canon, Sony, Olympus) sa vyrábajú výhradne v profesionálnej kvalite.

Profesionálne telekonvertory Nikon a Canon. Všimnite si predný optický člen, ktorý vytŕča ďaleko pred

rovinu bajonetu. Pri použití s bežnými amatérskymi objektívmi by došlo ku kolízii optického člena

konvertora so zadným optickým členom objektívu.

Profesionálne teleobjektívy majú posledný člen zapustený hlbšie.

Amatérske telekonvertory majú odlišnú optickú…

Kamil Škvarka
2009-06-25 09:37:45
Ked pouzijem telekonvektor,myslim ze urcite je foto kvalitnejsie,ako ked ho nepouzijem a robim velke vyrezy. Mylim sa???

duroslav
2009-06-25 09:39:42
Jeden pán sa nechal počuť aký je v niektorých prípadoch dobrý telekonvertor, lebo zvyšuje ostrosť obrazu v rohoch. Pri niektorých objektívoch, ktoré majú mäkkú kresbu v rohoch sa totiž použitím TC práve rohy orežú.

http://www.kenrockwell.com/nikon/70200vr.htm#tc

duroslav
2009-06-25 09:41:08
príspevok od: Kamil Škvarka
Ked pouzijem telekonvektor,myslim ze urcite je foto kvalitnejsie,ako ked ho nepouzijem a robim velke vyrezy. Mylim sa???
prečítaj si toto:

http://www.fotografovani.cz/art/fo_svet/tc-polemika.html

je tam na túto tému dosť dlhá úvaha

stano.stano
2009-06-25 09:45:33
príspevok od: Kamil Škvarka
Ked pouzijem telekonvektor,myslim ze urcite je foto kvalitnejsie,ako ked ho nepouzijem a robim velke vyrezy. Mylim sa???
Tu sa spominal resampling: http://www.fotografovani.cz/art/forec_prislus/rom_extender.html
ale k nejakemu vyjadreniu nedoslo. Z testovacej fotky vyzera dobre

Drahus
2009-06-25 09:47:13
Pekny clanok, no pre mna nic nove :). Ja by som viac ocenil nejake detailnejsie info- mozno tabulku kompatibility TC na trhu(NIE LEN CANONu) pri fungovani SDM/USM/HSM ostreni...
V tom mam zmatok...
...tak mozno pokracovanie. :)

bear
2009-06-25 09:51:31
príspevok od: Kamil Škvarka
Ked pouzijem telekonvektor,myslim ze urcite je foto kvalitnejsie,ako ked ho nepouzijem a robim velke vyrezy. Mylim sa???
Ak nemas problem so svetlom a mozes pri pouziti telekonvertoru este trocha priclonit, pravdepodobne bude vysledok s TC lepsi. Bez dodatocneho priclonenia nie su vysledky s TC nic moc, ale po pricloneni o 1-2/3 EV sa aspon pri mojom TC (Kenko Pro 300 1.4x) kresba zlepsi a vrati sa trocha kontrastu. Niekde som cital porovnanie a zaver bol asi takyto:
pouzitie 1.4x TC je lepsie ako vyrez
pouzitie 2x TC je horsie ako 1.4x TC + vyrez
samozrejme, ze zalezi na kvalite objektivu na ktory to nasadis a jeho ostrosti v strede

Kamil Škvarka
2009-06-25 10:02:51
príspevok od: bear
Ak nemas problem so svetlom a mozes pri pouziti telekonvertoru este trocha priclonit, pravdepodobne bude vysledok s TC lepsi. Bez dodatocneho priclonenia nie su vysledky s TC nic moc, ale po pricloneni o 1-2/3 EV sa aspon pri mojom TC (Kenko Pro 300 1.4x) kresba zlepsi a vrati sa trocha kontrastu. Niekde som cital porovnanie a zaver bol asi takyto:
pouzitie 1.4x TC je lepsie ako vyrez
pouzitie 2x TC je horsie ako 1.4x TC + vyrez
samozrejme, ze zalezi na kvalite objektivu na ktory to nasadis a jeho ostrosti v strede
No mam Canon 70-200 f2,8 IS USM. Chcel by som TC 2x. Chcem co najdhsie ohnisko. Ta 1,4 sa mi zda malo a cena je ta ista... Ale o cenu ani tak nejde,ako o predlzenie ohniska. Mala otazka. Mam este Olympus 18x zoom. A pri uplnom vyzumovani su fotky otrasne. Ak to ma fotit s TC 2x tak podobne,nechcem uz telekonvektor. :(((

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-06-25 10:14:56
príspevok od: Kamil Škvarka
No mam Canon 70-200 f2,8 IS USM. Chcel by som TC 2x. Chcem co najdhsie ohnisko. Ta 1,4 sa mi zda malo a cena je ta ista... Ale o cenu ani tak nejde,ako o predlzenie ohniska. Mala otazka. Mam este Olympus 18x zoom. A pri uplnom vyzumovani su fotky otrasne. Ak to ma fotit s TC 2x tak podobne,nechcem uz telekonvektor. :(((
Niet nad porovnavanie ultrazoomoveho objektivu v lacnom komapkte s
profesionalnymi L-kovymi objektivami.

Kamil Škvarka
2009-06-25 10:20:21
príspevok od: Karol Srnec
Niet nad porovnavanie ultrazoomoveho objektivu v lacnom komapkte s
profesionalnymi L-kovymi objektivami.
Takze z toho vypliva,ze urcite sa to oplati,len mierne klesne kavalita...? Mozem ist smele do toho?

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-06-25 10:28:13
príspevok od: Kamil Škvarka
Takze z toho vypliva,ze urcite sa to oplati,len mierne klesne kavalita...? Mozem ist smele do toho?
Na to nieje jednoznacna odpoved. Pouzitie je bezproblemove, vsetko pobezi tak ako ma, meranie aj AF. Pouzitie TC vzdy znizi kvalitu optickej sustavy. Je na konkretnom uzivatelovi, ci je vysledny obraz pre neho dostatocne kvalitny alebo nie. Osobne kombinaciu svetelneho teleobjektivu a profi konvertoru odporucam. Vysledky byvaju dostatocne kvalitne. Canonacky telekonvertor je dnes uz za velmi prijatelnu cenu, velmi slusne rozsiri vyuzitie teleobjektivu. Urcite sa z neho nestane prislusenstvo, na ktore sa prasi na policke.

2009-06-25 10:29:16
príspevok od: Kamil Škvarka
Takze z toho vypliva,ze urcite sa to oplati,len mierne klesne kavalita...? Mozem ist smele do toho?
preboha, vsak su to tvoje peniaze, rozhodni sa sam...pytas sa ako male dieta...mas 2,8-cku, tak coho sa bojis...skus nejaky bazar, aby si nekupoval nove veci a ked nebudes spokojny, aby si ho mohol predat bez straty...alebo pozicaj od niekoho a vyskusaj...

PIXEL
2009-06-25 13:05:11
Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM + Canon TC 1.4x II pouzivam a nevidim az taky upadok na kvalite,cize odporucam :) a min. zaostrovacia vzdialenost je stale 1,5m :) cize to pouzivam dost casto :)

2009-06-25 13:11:12
príspevok od: PIXEL
Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM + Canon TC 1.4x II pouzivam a nevidim az taky upadok na kvalite,cize odporucam :) a min. zaostrovacia vzdialenost je stale 1,5m :) cize to pouzivam dost casto :)
skusal si aj 2x? 1,4 je velmi fajn, co som videl kamosove fotky s 2x, vyzerali viac nez dobre...ale on zacal spekulovat, tak ho nekupil, ale teraz si to vycita, ze za tu polovicnu cenu to mohol vziat...kto chec kam, pomozme mu tam...co uz....

ivankortis
2009-06-25 15:39:35
Ja pouzivam TC 2X od CANONu na objektive 70-200mm na hory a prisiel som na to ze ked chcem dostat rovnaku kvalitu ostrossti tak musim prislonit 2x tolko ako bez neho.. cize ak fotim scenu na F11 bez, tak s nim na clonu F22 aby som docielil tu istu ostrost.. Z ruky som s nim nikdy nefotil a na otvorenej clone je to velka bieda.. Ja som to volil kvoli vahe v batohu.. Neviem si predstavit vlacit po kopcoch este nejaku 4 kilovu kravu navyse.. to radsej ozeliem trosicka horsiu valitu a nie vzdy sa da fotit na ohnisko 400mm na horach.

tomatito
ocenenie redakciou 2009-06-25 19:36:26
ahoj Karol..este som to nedocital ale mari sa mi ze tam mas chybu

´70-200/2,8, 300/2,8, 400/2,8, 500/5,6´

tam ma byt 500mm F4 :)

tomatito
ocenenie redakciou 2009-06-25 19:37:58
ivan kortis..400mm f5,6 nevazi 4 kila :)

tomatito
ocenenie redakciou 2009-06-25 19:45:09
príspevok od: Kamil Škvarka
No mam Canon 70-200 f2,8 IS USM. Chcel by som TC 2x. Chcem co najdhsie ohnisko. Ta 1,4 sa mi zda malo a cena je ta ista... Ale o cenu ani tak nejde,ako o predlzenie ohniska. Mala otazka. Mam este Olympus 18x zoom. A pri uplnom vyzumovani su fotky otrasne. Ak to ma fotit s TC 2x tak podobne,nechcem uz telekonvektor. :(((
mozem ti dat icq na chalana ktory ma presne tuto kombinaciu dokonca som s nim bol v obchode ked si to kupoval a teraz si bucha hlavu o stenu a TC2 nikdy nepouziva v kombinacii so 70/200 f2,8 IS ...samozrejme ked priclonic kvalita sa trocha zlepsi ale oproti pevnemu sklu a 2x TC je to otras tomu ver..

Marcel Rebro
2009-06-25 20:04:18
Pouzivam Nikkor 70-200/2.8 + Nikon TC1.7x ... uplna spokojnost ...

http://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=60983

...mam aj Nikkor 80-400, je fajn, ale nie pomalsie ostri, takze na ´akcne´ telefotenie mi viac vyhovuje 70-200+1.7

Marcel Rebro
2009-06-25 20:06:14
´pomalsie ostri´ ... je spravne ... cely den na slnku a s fotakom v ruke (florball)) sa podpise na koordinacii ruka-oko-klavesnica ;-)

r.a.d.o.
2009-06-25 23:05:58
Mam CANON 70-200/4 L a rad by som vdel ci ma zmysel kupovat pri takej svetelnosti telekonvektor 1,4.

tomatito
ocenenie redakciou 2009-06-25 23:28:02
príspevok od: r.a.d.o.
Mam CANON 70-200/4 L a rad by som vdel ci ma zmysel kupovat pri takej svetelnosti telekonvektor 1,4.
rado urcite to ma zmysel..nahodou 280mm f5,6 je vcelku v pohode aj ked nie nejak extra vyuzitelna ale 1,4 TC moc kvalitu neznizuje takze aspon budes mat dlhsie sklo..inak canon ostri pomalsie a lepsie kenko ostri velmi rychlo ale nie vzdy uplne presne..ale to sa tyka 2X TC

Kamil Škvarka
2009-06-26 08:11:48
príspevok od: tomatito
mozem ti dat icq na chalana ktory ma presne tuto kombinaciu dokonca som s nim bol v obchode ked si to kupoval a teraz si bucha hlavu o stenu a TC2 nikdy nepouziva v kombinacii so 70/200 f2,8 IS ...samozrejme ked priclonic kvalita sa trocha zlepsi ale oproti pevnemu sklu a 2x TC je to otras tomu ver..
Tak skus mi poslat na neho ICQ... Dik

bear
2009-06-26 10:37:10
príspevok od: r.a.d.o.
Mam CANON 70-200/4 L a rad by som vdel ci ma zmysel kupovat pri takej svetelnosti telekonvektor 1,4.
Mam 70-200/F4L IS a TC kenko pro 300 1.4, na clone 5.6 to nie je nic moc, ale uz na F6.3 je to OK.

Ultra TXF
2009-06-26 11:09:43
No neviem,rozmýšľal so k Tamronu 70-200/2,8 ten canoňácky 1,5 konvertor,ale stojí cca 10.000,- .
Keď zoberem ,že za cca 25.000,- mám plnohodnotný objektív so stabilizátorom obrazu napr.Sigma 120-400/4,5-5,6 ,tak sa mi tá cena konvertoru nezdá moc výhodná.
Isto,je menší a nič neváži,ale zase taký objektív sa tiež nevláči všade a vždy zo sebou.

zajo
2009-06-26 11:50:49
Ja sa chcem opytat ako to je s hlbkou ostrosti.. Telekonvertor by mal hlbku zmensovat nie? Horsia svetelnost je kvoli tomu, ze je tam nejake sklo navyse, diera v clone je rovnako velka a naviac ohnisko sa zvacsuje.
Do vzorca na vypocet DOF teda napr. pri objektive 100/2.8, telekonvertore 2x a zaostreni napr. na 4 metre, dam cisla 200 (mm), 2,8 a 4 (m). Je to tak?

viking81
2009-06-28 10:43:09
príspevok od: r.a.d.o.
Mam CANON 70-200/4 L a rad by som vdel ci ma zmysel kupovat pri takej svetelnosti telekonvektor 1,4.
niekde som cital porovnanie canonackych objektivov s tc...a 70-200 f4 L IS je vraj ako stvorena pre tc 1,4

roadrebel66
2009-07-02 13:50:51
Aky telekonvertor by bol najvhodnejsi k Tamronu 70-200/2,8 ?

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-07-02 13:56:43
príspevok od: roadrebel66
Aky telekonvertor by bol najvhodnejsi k Tamronu 70-200/2,8 ?
Original Nikony su len pre AF-S objektivy, takze najlepsie asi Tamron z rady Pro alebo Sigma EX.

roadrebel66
2009-07-02 14:05:37
príspevok od: Karol Srnec
Original Nikony su len pre AF-S objektivy, takze najlepsie asi Tamron z rady Pro alebo Sigma EX.
Dik Karol, predpokladam ze asi 1,4x bude lepsi nez 2x, alebo je to už jedno z hladiska kresby pri tamronackych TC?

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-07-02 14:10:35
príspevok od: roadrebel66
Dik Karol, predpokladam ze asi 1,4x bude lepsi nez 2x, alebo je to už jedno z hladiska kresby pri tamronackych TC?
Ja by som isiel do 1,4x.

roadrebel66
2009-07-02 14:14:57
príspevok od: Karol Srnec
Ja by som isiel do 1,4x.
Ok. Vdaka za radu.

duroslav
2009-07-02 19:46:33
Dnes som si kúpil Nikon TC 1,7 a v kombinácii s 70-200/2,8 môžem vrele doporučiť.

Willweber
2009-07-02 21:43:46
Mohli by ste mi poradit? Man objektiv canon ef-s 55- 250IS a skusal som jeden telekonvertor ale na toto ef-s nesiel(na ef hej). Existuje niejaky telekonvertor alebo aj telepredsadka 2x, ktora by tam mohla ist?

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-07-02 21:50:55
príspevok od: Willweber
Mohli by ste mi poradit? Man objektiv canon ef-s 55- 250IS a skusal som jeden telekonvertor ale na toto ef-s nesiel(na ef hej). Existuje niejaky telekonvertor alebo aj telepredsadka 2x, ktora by tam mohla ist?
Neodporucam kombinovat tento objektiv s TC.

bear
2009-07-02 22:06:46
príspevok od: Willweber
Mohli by ste mi poradit? Man objektiv canon ef-s 55- 250IS a skusal som jeden telekonvertor ale na toto ef-s nesiel(na ef hej). Existuje niejaky telekonvertor alebo aj telepredsadka 2x, ktora by tam mohla ist?
Na EF-S som telekonvertor este nevidel. Aj ak by bol, vysledky by boli hrozne (pomale zaostrovanie by bolo este pomalsie, slaby kontrast by sa este zhorsil....), v kombinacii s medzikruzkom by asi isiel namontovat, ale vzhladom nestoji to za namahu, nemohol by si zaostrit na vacsiu vzdialenost, bolo by to ´dobre´ len na tele-makro.

THURISAZ
2009-08-02 14:19:56
zaujimavý článok, ale nepotešil ma...čo hovoríte na kombináciu nikkor 70-300mm VR a TK 1,4?? bude sa s tým dat cvakat?

duroslav
2009-08-02 17:28:54
príspevok od: THURISAZ
zaujimavý článok, ale nepotešil ma...čo hovoríte na kombináciu nikkor 70-300mm VR a TK 1,4?? bude sa s tým dat cvakat?
Kokrétne použitie TC s týmto typom objektívu je predsa rozoberané v článku kde máš vysvetlené všetky nevýhody.
Takže cvakať sa dať bude, ale to je asi tak všetko :-)

tagrav
2009-08-08 13:47:48
Ahojte. Chcem sa opýtať, že či neviete nejaký odkaz, link na ukážkové fotografie robené s objektívom Canon 100/2,8 macro USM s telekonverterom 2x. Rozmýšlam o kúpe, ale chcel by som vidieť nejaké fotky, čo dokáže táto kombinácia... %Dakujem.

martinko6135
2009-11-07 21:30:01
zdravim.....myslite ze je dobre pouzit Canon 70-200 f/4 + extender 2x
dik

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-11-07 21:52:49
Po optickej stranke to nemusi byt zla kvalita. Dostanes ale svetelnost f8 = tma v hladaciku, vacsinou nefunkcny AF, velmi obmedzujuce casy.

jake
2009-11-07 22:00:40
príspevok od: duroslav
Dnes som si kúpil Nikon TC 1,7 a v kombinácii s 70-200/2,8 môžem vrele doporučiť.
takze si s tou kombinaciou spokojny? tiez nad tym zvazujem

duroslav
2009-11-07 22:04:29
príspevok od: jake
takze si s tou kombinaciou spokojny? tiez nad tym zvazujem
jj, som spokojný. Ani sa mi nezdá, že by nejako badateľne trpela kresba.

Martin P
2009-11-07 23:11:27
príspevok od: tagrav
Ahojte. Chcem sa opýtať, že či neviete nejaký odkaz, link na ukážkové fotografie robené s objektívom Canon 100/2,8 macro USM s telekonverterom 2x. Rozmýšlam o kúpe, ale chcel by som vidieť nejaké fotky, čo dokáže táto kombinácia... %Dakujem.
ja mam obidva a veru nepodarilo sa mi ich spojit
ta gumenna priruba zabranuje nasadit tc extender na ef 2x ll na iny objektiv ako na 200 a vyssie
na 70-200/2,8 to ide ale na 100 nie

anton julény
2009-11-08 10:10:23
V špecifikácii 100/2.8 je uvedené ´The 1.4X II/EF2x II extenders cannot be used with this lens.´. Extendery zasa majú explicitne vymenované objektívy, s ktorými sú kompatibilné a na pevných to začína to na 135/2L, zoom objektívy 70-200 a vyššie.

Martin P
2009-11-08 10:24:23
ano na 135 som zabudol pravdu mas
to bude asi tym ze ju nemam asi ju budem musiet kupit

MatejBotansky
2010-04-18 21:33:51
Nemám skúsenosť, nedávno som kúpil teleobjektív na moju Prakticu MTL5 s ohniskom 400mm a svetlostou 5,6 a to čosom teraz prečítal, tak ma to odrádza.

Daniel.U
2010-05-23 23:57:15
preco nemozem dat telekonvertor na zakladny zoom? Stale sa riesi len ako predlzit teleobjekitv. Ja by som chcel sprakticnit rozsah zakladaku. Je to technicky nemozne alebo je to ekonomicky neefektivne?

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-05-24 06:40:48
príspevok od: Daniel.U
preco nemozem dat telekonvertor na zakladny zoom? Stale sa riesi len ako predlzit teleobjekitv. Ja by som chcel sprakticnit rozsah zakladaku. Je to technicky nemozne alebo je to ekonomicky neefektivne?
1. Telekonvertor stoji tolko, co najlacnejsi telezoom.
2. Telekonveertor znizuje svetelnost. S objektivu so svetelnostou 3,5-5,6 robi nepouzitelnu ciernu dieru.
3. Telekonvertor je stavany pre pouzitie s teleobjektivmi. Vzdy znizuje kvalitu optickej sustavy. U objektivu, pre ktory nebol navrhnuty je to duplovane.

Neekonomicke, neprakticke, nekvalitne, nepouzitelne.

psykora2
2010-05-24 09:53:15
príspevok od: Kamil Škvarka
Ked pouzijem telekonvektor,myslim ze urcite je foto kvalitnejsie,ako ked ho nepouzijem a robim velke vyrezy. Mylim sa???
ak ti ide o jemne detaily a ostrost tak kazdy telekonvertor ich potlaca, pri spravnom doostreni sa da tato strata trochu eliminovat, no a dalsia vec je ze cim silnejsi TC tym ide menej svetla do objektivu a pri menej svetelnych objektivoch potom mozes ostrit len manualne

Daniel.U
2010-05-24 11:56:29
zamyslal som ho dat na nikkor 17-55 aby sa z neho stal pouzitelny rozsah vonku ako mas ty alebo ako som mal ja kym som dostal zatmenie mozgu a dal som prec 16-85. Mat 2 zakladaky mi pripada luxus, ale ked hovoris, ze je to blbost, tak to teda pustim z hlavy.

Marcel Rebro
2010-05-24 12:31:42
príspevok od: Daniel.U
zamyslal som ho dat na nikkor 17-55 aby sa z neho stal pouzitelny rozsah vonku ako mas ty alebo ako som mal ja kym som dostal zatmenie mozgu a dal som prec 16-85. Mat 2 zakladaky mi pripada luxus, ale ked hovoris, ze je to blbost, tak to teda pustim z hlavy.
Nielen ze to je blbost, ale ani to nejde. Na 17-55 ti telkonvertor bude kolidovat so zadnym clenom - teda originar Nikkor urcite. Ako je o s 3rd party vyrobkami (Kenko, Sigma, Tamron) neviem ...

Daniel.U
2010-05-24 12:54:17
príspevok od: Marcel Rebro
Nielen ze to je blbost, ale ani to nejde. Na 17-55 ti telkonvertor bude kolidovat so zadnym clenom - teda originar Nikkor urcite. Ako je o s 3rd party vyrobkami (Kenko, Sigma, Tamron) neviem ...
Tak montovat tam tretieho vyrobcu by bola asi uz megablbost :-) Dakujem za odhovorenie

misokoren
2010-10-08 07:26:49
nazdar, chcem sa spýtať, čo poviete na špičkový Pentacon 300/4 pre Pentacon six (náhrada za Mamiya Sekor C 300/4)a k tomu TC Mamiya 2x cez redukciu bajonetu? jedná sa o stredný formát (teda vplyvom väčšej plochy negatívu ako je full frame má 300mm účinok ako 200mm)a stále mi to vychádza, že teleconvertor je lacnejší ako napr Sekor 500mm

mirec684
2010-12-07 16:01:36
dobry den mam na vas prosbu neviete ci tieto 2 objektivy:Sigma 50mm F1,4 EX DG HSM a este Tamron SP AF 70-200mm F/2.8 Di LD (IF) Macro sa daju pouzit so Sigma telekonvertor APO 2x EX DG lebo si planujem kupit telekonvertor hlavne na ten tamron to by som mohol vyuzit.ak viete napiste budem hned spokojnejsi.

MarioV
2011-04-19 14:38:49
nikde neviem zistiť, či s telekonvertorom Sigma 2x EX APO DG pre Nikon bude fungovať AF na objektíve Nikkor 80-200 AF-D (telo Nikon D90), teda, či je tam nejaký mechanický prevod zo zaostrovacieho motorčeka z tela fotoaparátu k objektívu.

má s tým niekto osobnú skúsenosť?
ďakujem

MarioV
2011-04-19 14:46:30
... prípadne s Kenko PRO 300 AF DG 2x

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-04-19 14:54:43
príspevok od: MarioV
nikde neviem zistiť, či s telekonvertorom Sigma 2x EX APO DG pre Nikon bude fungovať AF na objektíve Nikkor 80-200 AF-D (telo Nikon D90), teda, či je tam nejaký mechanický prevod zo zaostrovacieho motorčeka z tela fotoaparátu k objektívu.

má s tým niekto osobnú skúsenosť?
ďakujem
Starsia verzia EX bez DG ma aj mechanicky prevod a funguje s 80-200. Mal som verziu 1,4x a fungovala velmi dobre.

MarioV
2011-04-19 15:15:07
aha. no skúšal som nájsť niekde v e-obchodoch na slovensku ten bez DG, ale nenašiel som.

Nemá teda niekto skúsenosť s tým KENKO-m?

denoo
2011-08-30 08:38:13
zdravim, chcem sa opytat, na Canon G11 je moznost dat Telekonvertor ak sa nemylim, stoji to nieco okolo 100 euro, len ma zmysel nieco taketo na takyto fotak? Alebo to iba rapidne zhorsi kvalitu foto ? Nie je to zrkadlovka tak asi to nebude moc dobre, ale preco tam davaju moznost pripojit TC ..

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-08-30 08:47:04
príspevok od: denoo
zdravim, chcem sa opytat, na Canon G11 je moznost dat Telekonvertor ak sa nemylim, stoji to nieco okolo 100 euro, len ma zmysel nieco taketo na takyto fotak? Alebo to iba rapidne zhorsi kvalitu foto ? Nie je to zrkadlovka tak asi to nebude moc dobre, ale preco tam davaju moznost pripojit TC ..
Nie je to telekonvertor, ale telepredsadka, ktora ma ale uplne inu konstrukciu. Pouzivanie je neprakticke. Osobne by som sa do toho nepustal, ak potrebujes dlhsie sklo, kup si ultrazoom.

Marcel Rebro
2011-08-30 08:48:38
príspevok od: denoo
zdravim, chcem sa opytat, na Canon G11 je moznost dat Telekonvertor ak sa nemylim, stoji to nieco okolo 100 euro, len ma zmysel nieco taketo na takyto fotak? Alebo to iba rapidne zhorsi kvalitu foto ? Nie je to zrkadlovka tak asi to nebude moc dobre, ale preco tam davaju moznost pripojit TC ..
Nie je to lelekonvertor ale telepredsadka (existuje aj sirokouhla) ... cize dalsi opticky prvok pred objektivom.so vsetkymi negativnymi dopadmi na kvalitu ...

denoo
2011-08-30 11:22:36
ok , dik za odpoved, ja som si aj myslel ze by to bola hlupost , aj ked naco tam davaju hluposti uz od vyroby nechcem velku zrkadlovku, pockam na G13 ku , alebo mozno 14 ku tam bude uz udajne aj vacsi opticky zoom ako 5x

Marcel Rebro
2011-08-30 12:05:47
príspevok od: denoo
ok , dik za odpoved, ja som si aj myslel ze by to bola hlupost , aj ked naco tam davaju hluposti uz od vyroby nechcem velku zrkadlovku, pockam na G13 ku , alebo mozno 14 ku tam bude uz udajne aj vacsi opticky zoom ako 5x
nie je to hlupost - je to moznost ako rozsirit existujuci system. nieco ako ked na Glocka namontujes pazbu a mas z neho kvazi karabinu

opticky zum nerobi kvalitnejsi fotak ... skor naopak

ps : pockaj na 18ku ... cakanie je najlepsi sposob ako usetrit

denoo
2011-08-30 17:27:18
18 ka ked bude, to tu snad ja uz nebudem ja to vidim na daku 14 ku -15

Marcel Rebro
2011-08-30 18:29:51
príspevok od: denoo
18 ka ked bude, to tu snad ja uz nebudem ja to vidim na daku 14 ku -15
pozor - 14ky su este pod zakonom ...

Jubi
2011-08-30 20:16:00
Ja sa chcem spytat, panov profikov, ze aky je rozdiel medzi Nikon AF-S telekonvertor TC-20E III a Nikon AF-S telekonvertor TC-20E II?

lacoslav
2011-08-30 22:51:10
príspevok od: Karol Srnec
Nie je to telekonvertor, ale telepredsadka, ktora ma ale uplne inu konstrukciu. Pouzivanie je neprakticke. Osobne by som sa do toho nepustal, ak potrebujes dlhsie sklo, kup si ultrazoom.
Čo je na tom nepraktické? Vysvetliť!
Na Oly SP500UZ používamaj Wide, aj tele, aj makro, aj Helios 58/2 opačne a nič nepraktické som neobjavil. A ani žiadny rozdiel v kvalite.
Samozrejme to neporovnávam so zrkadlovkami.

PRINST
2011-08-31 08:34:43
príspevok od: Jubi
Ja sa chcem spytat, panov profikov, ze aky je rozdiel medzi Nikon AF-S telekonvertor TC-20E III a Nikon AF-S telekonvertor TC-20E II?
Nie som profík, ale skúsim :
TC-20E III - "Je to prvý telekonvertor na svete, ktorý obsahuje asférický objektívový člen"
bližšie napr. na stránke :
http://www.fotografovani.cz/art/nov_prislus/nikon-telekonvektor-2x-2009.html

Jubi
2011-08-31 09:27:19
príspevok od: PRINST
Nie som profík, ale skúsim :
TC-20E III - "Je to prvý telekonvertor na svete, ktorý obsahuje asférický objektívový člen"
bližšie napr. na stránke :
http://www.fotografovani.cz/art/nov_prislus/nikon-telekonvektor-2x-2009.html
Ok. Dik. Tu som sa aj docital ze stale znizuje svetelnost dvojnasobne. Dufal som ze je v tomto nejako vylepseny. Ano je, ale nie vo svetelnosti. Snad to bude v mensom zvirazneni aberacie a lepsom kontraste, kresbe. Skoda ze su neni na nete nikde foto na porovnanie.

ywen
2011-10-13 11:53:35
Ak zvacsis ohniskovu vzdialenost objektivu bez toho aby si zvacsil priemer optickych clenov vzdy ti klesne svetelnost. A kedze priemer zvacsit je teoreticky ( aj prakticky) nemozne tak kazdy telekonvertor svetelnost znizi. To mas ako ked sa pozries do rury od vysavaca cim je dlhsia tym menej svetla vydis na konci ak by si mal hrubsiu ruru od vysavaca tak vidis pri tej istej dlzke viac svetla..

Jubi
2011-10-13 15:10:22
Mna by zaujimalo kde by sa dali najst nejake testy s konkretnymi zabermi TC-ciek.
Ak by ste nieco nasli na internete prosim prispejte.

Marcel Rebro
2011-10-13 15:58:15
príspevok od: Jubi
Mna by zaujimalo kde by sa dali najst nejake testy s konkretnymi zabermi TC-ciek.
Ak by ste nieco nasli na internete prosim prispejte.
Ver mi ze vsetky znackove TC (v kombinacii s kvalitnymi sklami) davaju vysledky ktore daleko prekonavaju mozosti / schopnosti fotografa.

Pri TC2x moooozno zbadas nejake rozdiely ... ale nech sa paci ... TC20E III

www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/124876/hardverovy-panning-plechovice/

Jubi
2011-10-13 16:22:23
S cim vsetkym TC-ko kombinujes?

duroslav
2011-10-13 16:24:48
príspevok od: Jubi
Mna by zaujimalo kde by sa dali najst nejake testy s konkretnymi zabermi TC-ciek.
Ak by ste nieco nasli na internete prosim prispejte.
Ken tuším svojho času robil testy všetkých troch Nikoňáckych konvertorov.

Marcel Rebro
2011-10-13 16:28:11
príspevok od: Jubi
S cim vsetkym TC-ko kombinujes?
Mam TC17EII a 20EIII. Kombinujem ich len s 70-200/2.8VR (len 17EII) a VRII (17EII aj 20EIII)

Teoreticky mam aj ine skla ktore by s nimi slapali ale na ucel na ktory ich pouzivam (sport, reportaz) to nepotrebujem.

ps:
skus mackat "regovat" ked sa pytas

Saas
2011-10-13 16:29:53
príspevok od: Marcel Rebro
Mam TC17EII a 20EIII. Kombinujem ich len s 70-200/2.8VR (len 17EII) a VRII (17EII aj 20EIII)

Teoreticky mam aj ine skla ktore by s nimi slapali ale na ucel na ktory ich pouzivam (sport, reportaz) to nepotrebujem.

ps:
skus mackat "regovat" ked sa pytas
Rád by som sa spýtal, prečo nie kombinácia 70-200/2.8VR a 20EIII?

Ďakujem.

Jubi
2011-10-13 16:32:20
príspevok od: Marcel Rebro
Mam TC17EII a 20EIII. Kombinujem ich len s 70-200/2.8VR (len 17EII) a VRII (17EII aj 20EIII)

Teoreticky mam aj ine skla ktore by s nimi slapali ale na ucel na ktory ich pouzivam (sport, reportaz) to nepotrebujem.

ps:
skus mackat "regovat" ked sa pytas
Ja stale uvazujem ze skombinujem svoju 105-ku makrac s tym TC17EII. Len neviem ci to bude ostrit samo?

Marcel Rebro
2011-10-13 16:47:16
príspevok od: Saas
Rád by som sa spýtal, prečo nie kombinácia 70-200/2.8VR a 20EIII?

Ďakujem.
... asi zo zvyku ... ked som kupoval VR(I) tak neexistovala TC20EIII (len II). A tato kombinacia bola opticky trooocku horsia.

EIII vysla spolu s VRII a slapala. Tak som si to nejak osvojil. Testovat sa mi to nechce, kedze viem ze ta druha funguje podla mojich potrieb / poziadaviek.

Marcel Rebro
2011-10-13 16:48:00
príspevok od: Jubi
Ja stale uvazujem ze skombinujem svoju 105-ku makrac s tym TC17EII. Len neviem ci to bude ostrit samo?
A preco by nemalo? Teda ak myslis 105VR ...

Saas
2011-10-13 16:49:41
príspevok od: Marcel Rebro
... asi zo zvyku ... ked som kupoval VR(I) tak neexistovala TC20EIII (len II). A tato kombinacia bola opticky trooocku horsia.

EIII vysla spolu s VRII a slapala. Tak som si to nejak osvojil. Testovat sa mi to nechce, kedze viem ze ta druha funguje podla mojich potrieb / poziadaviek.
Ach so. Ďakujem.

Jubi
2011-10-13 16:50:38
Ano ta nejnovsia 105-VR vraj neostri automaticky na TC2x III

Marcel Rebro
2011-10-13 16:54:30
príspevok od: Jubi
Ano ta nejnovsia 105-VR vraj neostri automaticky na TC2x III
Ta moja 105VR (neviem ci je nejaka novsia a menej novsia) o tom vraj necitala, pretoze s TC20EIII ostri. Sice jej to trva ako lacnemu srat, ale ostri ...

PS : vraj si ma donutil vstat od stola este pred vecernym treningom, aby som to vyskusal

Jubi
2011-10-13 16:58:07
príspevok od: Marcel Rebro
Ta moja 105VR (neviem ci je nejaka novsia a menej novsia) o tom vraj necitala, pretoze s TC20EIII ostri. Sice jej to trva ako lacnemu srat, ale ostri ...

PS : vraj si ma donutil vstat od stola este pred vecernym treningom, aby som to vyskusal
Tak aby sme si to upresnili...
Mas toto: http://www.nikon.sk/sk_SK/product/nikkor-lenses/teleconverters/tc-20e-iii-teleconverter
Aj toto: http://www.nikon.sk/sk_SK/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/fx/single-focal-length/105mm-f-2-8g-af-s-vr-micro-nikkor
A ked to skombinujes tak to v pohode zaostruje AUTOMATICKY???

Marcel Rebro
2011-10-13 17:03:19
príspevok od: Jubi
Tak aby sme si to upresnili...
Mas toto: http://www.nikon.sk/sk_SK/product/nikkor-lenses/teleconverters/tc-20e-iii-teleconverter
Aj toto: http://www.nikon.sk/sk_SK/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/fx/single-focal-length/105mm-f-2-8g-af-s-vr-micro-nikkor
A ked to skombinujes tak to v pohode zaostruje AUTOMATICKY???
Neviem co si predstavujes pod pojmom AUTOMATICKY, ale ak zamierim vybrany AF bod na objekt (rozmazany) a namacknem spust tak zacne objektiv robit ze bzzzz, bzzzz, bzzzz a potom je zrazu ten objekt ostry. Skusal som to AF-C s D700

Jubi
2011-10-13 17:04:41
príspevok od: Marcel Rebro
Neviem co si predstavujes pod pojmom AUTOMATICKY, ale ak zamierim vybrany AF bod na objekt (rozmazany) a namacknem spust tak zacne objektiv robit ze bzzzz, bzzzz, bzzzz a potom je zrazu ten objekt ostry. Skusal som to AF-C s D700
Lebo na tejto stranke shop.ephoto.sk/katalog/objektivy/telekonvertory/nikon-af-s-telekonvertor-tc-20e-iii.html sa uvadza v "popis produktu" ze bez funkcnosti automatickeho ostrenia.

Marcel Rebro
2011-10-13 17:06:46
príspevok od: Jubi
Tak aby sme si to upresnili...
Mas toto: http://www.nikon.sk/sk_SK/product/nikkor-lenses/teleconverters/tc-20e-iii-teleconverter
Aj toto: http://www.nikon.sk/sk_SK/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/fx/single-focal-length/105mm-f-2-8g-af-s-vr-micro-nikkor
A ked to skombinujes tak to v pohode zaostruje AUTOMATICKY???
a kde tam pisu ze navzajom to nepojde?

Marcel Rebro
2011-10-13 17:08:36
príspevok od: Jubi
Lebo na tejto stranke shop.ephoto.sk/katalog/objektivy/telekonvertory/nikon-af-s-telekonvertor-tc-20e-iii.html sa uvadza v "popis produktu" ze bez funkcnosti automatickeho ostrenia.
tak ten moj to asi necital. ked pojdes naokolo Racisdorfa zastav sa a mozes si s nim zabzukat ... ja teraz musim bzucat na trening

Jubi
2011-10-13 17:09:26
príspevok od: Marcel Rebro
a kde tam pisu ze navzajom to nepojde?
Sak toto...
Telekonvertor je kompatibilný s objektívmi Nikon bez funkčnosti automatického zaostrovania: AF-S 200-400 f/4G ED VR, AF-S 300 f/4D ED, AF-S Micro-Nikkor 105 f/2,8G ED VR, AF-S 500 f/4G ED VR, AF-S 600 f/4G ED VR.

...ako tomu mam rozumiet, som s toho kon

duroslav
2011-10-13 17:50:19
príspevok od: Jubi
Lebo na tejto stranke shop.ephoto.sk/katalog/objektivy/telekonvertory/nikon-af-s-telekonvertor-tc-20e-iii.html sa uvadza v "popis produktu" ze bez funkcnosti automatickeho ostrenia.
Neviem čo riešiš, pretože pri makrofotografiách skôr či neskôr dôjdeš k tomu, že budeš zaostrovať ručne. A predpokladám, že kombináciu 105-ka s TC nebudeš používať na fotenie portrétov alebo športu.

Jubi
2011-10-13 18:00:43
príspevok od: duroslav
Neviem čo riešiš, pretože pri makrofotografiách skôr či neskôr dôjdeš k tomu, že budeš zaostrovať ručne. A predpokladám, že kombináciu 105-ka s TC nebudeš používať na fotenie portrétov alebo športu.
Preco nie na sport. Prave na ten som myslel ze svoj objektiv rozsirim. Obcas mi chyba par krokov.
A aj fotenie vtactva s nim ide super a preto by som tam chcel aj ten TC pridat aby som tolko nevyplasil.

Saas
2011-10-13 19:36:04
príspevok od: Jubi
Preco nie na sport. Prave na ten som myslel ze svoj objektiv rozsirim. Obcas mi chyba par krokov.
A aj fotenie vtactva s nim ide super a preto by som tam chcel aj ten TC pridat aby som tolko nevyplasil.
105 f/2.8G a TC-20E III fungujú bez problémov aj mne.

Avšak obávam sa, že na šport to nebude vhodné kvôli malej rýchlosti ostrenia.

Y535
2013-04-04 01:06:01
príspevok od: Saas
105 f/2.8G a TC-20E III fungujú bez problémov aj mne.

Avšak obávam sa, že na šport to nebude vhodné kvôli malej rýchlosti ostrenia.
prosím ťa ako je to z ostrosťou ? chcem tuto kombinaciu viužívať na krajinkársku fotku čiže rýchlosť mi nevadí, teraz používam ako teleobjektýv Nikon 180 f2.8 , je to super sklo ale nosiť po horoch 105 A180 ma nebavý...vopred dik za odpoveď

sherpa
2013-04-05 16:11:58
skusal uz niekto dva 2x konvertory za sebou a s akym sklom a fotakom? funguje clona? obraz bude asi problem zaostrit, ale na iste situacie to moze byt jedina moznost ako cvaknut aky taky zaber v prirode {krizom cez celu dolinu napr.}. zaujima ma tato moznost pre TC Sigma EX APO.

liveman1
2013-04-05 16:33:59
Kde nájdem tabuľku kompatibility pre extendery Canon?

sherpa
2013-04-05 17:19:44
http://www.bhphotovideo.com/FrameWork/charts/canon2xExtender.html
abo aj tu
http://www.wexphotographic.com/blog/canon-teleconverter-compatibility-chart

roadrebel66
2013-04-05 23:21:08
Zdravím, čo sa týka môjho hobby fotenia, tak sa viac prikláňam ku kombinácii Nikkor 70-200/2,8 + TC 2x, preto svoju 80-400 predávam - nie že by to bol zlý objektív a bol by som s ním nespokojný, ale nosenie oboch objektívov je dosť cítiť. Výhodou je aj to že sa mi vráti investícia do TC2x a ostatné peniaze môžem použiť napríklad na kúpu 105/2,8 VR - samozrejme cez bazar, rozpočet na nový kus nepustí, no a človek musí aj z niečoho žiť alebo peniaze proste pošetrím. Nuž kto nutne nepotrebuje svetelnosť 2,8, prípadne jeho telo zvláda vyššie ISO tak si myslím že 80-400 je celkom dobrá voľba. Pre ukážku - ak by to niekoho zaujímalo- prikladám moju prvú test fotku v zostave Nikon D2Hs+Nikkor AF-S 70-200/2,8VR+TC20EII (ISO450, 1/250, 400mm, F5,6, VR zapnuté)

viliamtel
2013-04-06 05:38:22
najlepši z tc2 je aj tak canon tc2 III a ten je stále priliš drahy najmenej aberuje je z nich najostrejši a najlepšie prenaša farby a kontrast aj tak tc2 by sa mali používat iba na svetelných a pevnych sklách a ked tak na novych verziach ako 70-200 2,8 is II kde od začiatku pri optickom navrhu počitali ten objektiv aj pre extender

roadrebel66
2013-04-06 15:21:43
Ešte pridám jednu test fotku pomocou zostavy Nikon D2Hs+Nikkor AF-S 70-200/2,8VR+TC20EII (ISO640, 1/250, 400mm, F5,6, VR zapnuté). Myslím že kvalita nieje zlá aj keď je teda použitý 2x TC. Dovolím si tvrdiť že na vytlačenej fotke by som asi ťažko zistil či bol alebo nebol použitý nejaký TC. Každému prajem dobré svetlo a nízky šum!

sherpa
2013-12-09 17:05:59
príspevok od: sherpa
skusal uz niekto dva 2x konvertory za sebou a s akym sklom a fotakom? funguje clona? obraz bude asi problem zaostrit, ale na iste situacie to moze byt jedina moznost ako cvaknut aky taky zaber v prirode {krizom cez celu dolinu napr.}. zaujima ma tato moznost pre TC Sigma EX APO.
odskusane, nastavenie clony fungovalo aj cez 2 TC
Sigma 170-500 RF APO + Sigma EX 2x TC + Sigma EX 2x TC + Canon EOS 1000D
Sigma 170-500 RF APO + Sigma EX 2x TC + Sigma EX 2x TC + Canon EOS 1V
ale Mesiac sa uz nevpratal do zaberu .....a ten tracking......