Dôležité a menej dôležité parametre systémových fotoaparátov I.

Dôležité a menej dôležité parametre systémových fotoaparátov I.

Je to už 20 rokov, čo sa naplno rozbehla digitalizácia fotografie. Vtedy bolo najsledovanejším parametrom rozlíšenie snímača.

2019-10-22 06:00:00
Karol Srnec
0
409

  • 3284
    24

    Neradostná správa o kompaktoch

    Ak sa pozrieme na štatistiky predaja fotoaparátov, za posledné roky kategória kompaktov a ultrazoomov je na tom najhoršie.

  • 1716
    2

    Technika pre blogerov a vlogerov

    Blogovanie a vlogovanie sa tešia veľkej popularite. Pri tomto využití fototechniky sa na ňu kladú špecifické požiadavky. Blogeri a vlogeri sú tvorcovia, často ani nie sú zanietení fotografi, či kameramani, len pracujú s obrazom.

  • 5057
    24

    Kupujeme staršiu bezzrkadlovku

    Prvá bezzrkadlovka bola predstavená v roku 2008, predaje sa rozbehli v roku 2009, takže tu sú s nami už 10 rokov. Za ten čas prešiel segment bezzrkadloviek búrlivým vývojom. Dnes už je zrejmé, že CSC nahradia zrkadlovky a to definitívne. Je to len otázka času.

  • 6044
    11

    Čo (zatiaľ) nepotrebujete

    K napísaniu tohto článku ma inšpiroval blog, ktorý som si nedávno prečítal. Bol o fotovýbave, konkrétne príslušenstve, ktoré by v nej nemalo chýbať. Autor zjavne už nejaký ten rok fotí a popis príslušenstva a jeho použitia má hlavu aj pätu. Prečo potom s ním nesúhlasím?

  • 10116
    1

    Fotoaparát pre nováčika, samozrejme pod stromček

    Ešte máte pár týždňov premýšľať nad tým, čo kúpiť nádejnému začínajúcemu fotografovi. Ak máte hromadu peňazí, kľudne mu kúpte to najlepšie a najdrahšie.

  • 11802
    10

    Ako ušetriť na príslušenstve

    Keď si začiatočník kúpi svoj prvý seriózny fotoaparát, má tendenciu čo najrýchlejšie kúpiť príslušenstvo, o ktorom sa dočítal v odborných článkoch.

  • 10382
    7

    Brašne typu Messenger

    Pred niekoľkými rokmi fotografi nosili veľké brašny, alebo klasické jednokomorové batohy, do ktorých sa zmestila zrkadlovka a aspoň 5 veľkých objektívov.

  • 12104
    2

    Kompaktné LED svetlo vo fotografii

    Boli časy, keď som holdoval technike strobist. Strobist je použitie malých systémových bleskov tak, aby nahradili veľké štúdiové blesky, ktoré majú veľké obmedzenia.

  • 16349
    50

    Bezzrkadlovky Sony 2017

    Sony v tomto roku potvrdilo, že sa chce sústrediť na profesionálnych fotografov. Zároveň chce presvedčiť zrkadlovkárov, že ich CSC sú nielen rovnocenné zrkadlovkám, ale lepšie. Najmä čo sa týka rýchlosti.

  • 14282
    68

    Panasonic Lumix G 2017

    Panasonic nám ku koncu roka nadelil peknú novinku v podobe modelu G9. Zároveň prešiel na nové označenie bezzrkadloviek, miesto skratky DMC nájdete pred označením fotoaparátov skratku DC. Zmenilo sa aj označovanie jednotlivých radov. V tomto prehľade si v tom urobíme poriadok. Najprv však všeobecný úvod.

  • 15830
    8

    Najlepšie fotoaparáty pod stromček

    Nedávno sme si predstavili 15 fotoaparátov pre začiatočníkov a mierne pokročilých, najnovších modelov, ale aj tých výbehových, ktoré zoženiete do 700€. Dnes sa pozrieme na najzaujímavejšie novinky a aktuálne modely a pekne sa pri tom rozšupneme. Cena tentoraz nebude zohrávať úlohu. To však neznamená, že tu nenájdete cenovo dostupnejšie kúsky.

  • 14314
    9

    15 fotoaparátov pod stromček do 700€

    Blížia sa Vianoce a tí šťastnejší sa môžu tešiť, že pod stromčekom nájdu fotoaparát. Pozrime sa na aktuálnu ponuku najzaujímavejších, cenovo dostupnejších fotoaparátov pre začiatočníkov a mierne pokročilých. Pohybovať sa budeme do limitu 700€. Pri hľadaní najlepšej ceny využite niektorý z porovnávačov cien. Často môžete naraziť na výrazne nižšie ceny, ako odporúča dovozca.

  • 14098
    13

    Základný prehľad DSLR Canon 2017

    Po prehľade DSLR Nikon, tu máme najväčšieho konkurenta. Aj Canon používa dve veľkosti snímača, APS-C a FF. Kedysi používal aj medziformát APS-H. Canon pre zrkadlovky, s rôzne veľkým snímačom, nemá špeciálne označenie ako Nikon s FX a DX formátom.

  • 15672
    16

    Základné rozdelenie DSLR Nikon 2017

    Blíži sa koniec roka a s najväčšou pravdepodobnosťou nás už žiadne zásadné novinky nečakajú. Výrobcovia a predajcovia sa pripravujú na Vianoce. U Nikonu si ich niektorí užili skôr, vďaka Nikonu D850, novinke, ktorá naplno oslávila 100. výročie značky.

  • 16140
    3

    Investovať do tela alebo objektívu?

    Rozpočet začiatočníkov býva často obmedzený. Poprípade po pár mesiacoch zistia, že technická kvalita fotografií ich neuspokojuje. V čom je chyba, vo fotoaparáte alebo objektíve? Do čoho investovať, aby sa technická kvalita zlepšila?

  • 13736
    3

    Zrkadlovka a CSC z druhej ruky

    Nie každý má na nový fotoaparát. Alebo chce ušetriť a peniaze investovať napr. do lepších objektívov. Od určitého času fotoaparáty spĺňajú dostatočne vysoký štandard a kvalitou snímačov sa amatér nemusí zaoberať. Dnes sa pozrieme, pri ktorých modeloch nastal prelom. Tie sú za najnižšiu cenu, nie však na úkor použiteľnosti.

  • 14271
    5

    Lacné kompakty

    Lacné kompakty nie sú fotoaparátmi, ktoré by nás zrovna zaujímali. Preto ich ani nerecenzujeme. Postupne vymierajú a kategória fotoaparátov je postupne a dosť rýchlo nahradzovaná fotomobilmi. Tie sa dnes tešia oveľa väčšej pozornosti.

  • 14015
    13

    SD karty

    Vyznáte sa v najrozšírenejšom type pamäťových kariet? Čo znamenajú všetky tie loga, značky, čísla? Karty typu SD sú dnes najrozšírenejším pamäťovým médiom vo fotoaparátoch. Karty sa neustále vyvíjajú, reagujúc tak na požiadavku trhu na väčšiu kapacitu a vyššiu rýchlosť. Parameter kapacity je každému jasný, inak je to s rýchlosťou, pretože sa používa niekoľko rôznych značení.

  • 9061
    1

    Fototechnika do školy

    Doteraz ste sa o fotografiu príliš nezaujímali, ale čaká vás štúdium na škole, kde bude súčasťou osnov? Tak to začínate premýšľať o tom, aký fotoaparát kúpiť. Pokúsime sa vám v tom pomôcť.

  • 9927
    3

    Príslušenstvo pre začínajúcich fotografov

    Čo skutočne využijete a čo je zbytočným vyhadzovaním peňazí?

  • 8858
    27

    Upgrade techniky

    Budete mať lepšie fotografie ak upgradujete techniku? Alebo sú to vyhodené peniaze? Pravda je ako vždy nejednoznačná.

  • 6710
    5

    Zbierka za “hubičku”

    Fotoaparáty, najmä tie staršie sú krásnymi technickými objektami, ktoré môžete aj zbierať. K svojmu fotografickému koníčku tak môžete pridať niečo naviac. Zbierku fotoaparátov, ktorá vás finančne nezrujnuje, ale urobí vam radosť.

  • 10809
    39

    Digitálny fotoaparát z druhej ruky

    Malý sprievodca kúpou digitálneho fotoaparátu z druhej ruky. Na čo si dávať pozor a ako sa nenechať napáliť?

  • 16662
    33

    Väčšia šanca na predaj

    Niekoľko všeobecných rád, ako byť úspešný pri predaji použitej fototechniky, ale aj o tom, ako inzerovať v našej sekcii Bazár.

  • 16822
    38

    Nákup fototechniky v Hong Kongu

    Pravdepodobnosť že sa vyberiete do Hong Kongu len kvôli nákupu lacnej fototechniky je dosť malá. Avšak vďaka rozmachu nízkonakladových aerolínií sa aj našinec môže ocitnúť v tejto metropole, zvlášť v rámci tranzitu do cieľovej destinácie. V Hong Kongu je nespočetné množstvo obchodov s elektronikou, a preto nie je možné poskytnúť informácie o každom. Z vlastnej skúsenosti ako aj z informácií iných…

  • 22085
    73

    Ako si zachovať chladnú hlavu

    O medových motúzoch alebo ako si zachovať chladnú hlavu...

  • 32516
    52

    Nakupovanie na ebay

    Jedna z možností, ako nakupovať na internete. Rady, tipy a výstrahy.

  • 34869
    37

    Objektív z druhej ruky

    Ak netrváte na tom, že všetko musíte mať nové, môžete kúpou použitého objektívu ušetriť.

  • 24229
    34

    Nakupovanie na internete

    V dnešnej dobe sa už dá na internete kúpiť takmer všetko. Od prázdnych plechoviek až po lietadlá. Na internete môžete zbohatnúť, alebo aj schudobnieť.

  • 15550
    15

    Výhodný nákup

    Priznajme si to - ideme po cene. Hľadáme, kde najvýhodnejšie nakúpiť. Dnes sú to jednoznačne internetové obchody a aukcie.