Hore

Pomôcky na maskovanie sa v prírode

Často dostávam otázky ohľadne techniky na fotografovanie živej prírody. Napríklad aký objektív? Nebude 300 milimetrové ohnisko príliš krátke? Musím používať statív, a podobne. Zatiaľ sa ma ale nikto neopýtal, aké maskovanie, či ako sa právne maskovať. Aké pomôcky zvoliť, kde ich kúpiť alebo ako si ich vyrobiť.

Chápem že fotografická technika je zaujímavejšia, ale ak sa niekto chce naozaj venovať fotografovaniu zvierat, fototechnika nie je prvoradá. Prvoradá je znalosť fotografovaného druhu a správne maskovanie. Nebudem vám hovoriť, ako sa správne maskovať v prírode. Na to už prídete aj sami. Ukážem vám, čo všetko sa dá použiť. Na vás je potom už len správny výber a aplikácia v praxi.

Aby mal článok hlavu a pätu, rozdelím ho do niekoľkých celkov.

1. Maskovanie fotoaparátu

Fotoaparát pri postriežke býva asi najodhalenejšia časť. Je to logické, musí vidieť pred seba a nemôže byť cez prehodená maskovacia sieť. Napríklad teleobjektívy značky Canon sú biele. V prírode sa biela farba vyskytuje iba v zime. V ostatných mesiacoch je dobré takýto objektív maskovať. Ako? Je hneď niekoľko riešení.

a) LensCoat. Americká firma ktorá sa špecializuje na maskovanie pre objektívy, statívy, statívové hlavy a iné fotografické príslušenstvo. Ponúka niekoľko maskovacích vzorov. Najobľúbenejší je vzor Realtree. Ich výrobky sú z kvalitného neoprénu a výroba je ručne šitá. Medzi fotografmi prírody je to najpoužívanejšie maskovanie objektívov a iných častí fotovýbavy. Jedinou nevýhodou je cena. Ak používate nejaký z dostupnejších objektívov, zrejme nedáte zhruba 80-100€ za maskovací návlek. Všetko o LensCoat nájdete na www.lenscoat.com a jedno zaujímavé video o výrobe tu: http://vimeo.com/5187580

b) Maskovacie pásky. Veľmi jednoduchý a pomerne lacný krok ku zamaskovaniu. Pásky by sme mohli rozdeliť do dvoch častí. Samolepiace maskovacie pásky s potlačou alebo iným vzorom a pásky, ktoré držia iba samé na sebe. Takže ich môžete používať opakovane. Takúto pásku sa oplatí mať stále pri sebe. Zamaskujte ňou hocičo a hocikedy, čo je…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Sieklik
2011-12-12 08:29:55
Dobrý článok, super
 
marcus_labeo
2011-12-12 09:16:36
No v kontexte článku nachádza pojem anglický pojem pre fotenie - shooting zaujímavé konotácie. Sniper shooting raw.
 
mato167
2011-12-12 09:22:24
super clanok. inak pred par tyzdnami vysla reedicia knihy Fotolovy, super kniha.
 
Major1449
2011-12-12 11:25:42
aj mne sa páči tento článok.....hlavne to Sniperovské oblečenie..
 
markato1
2011-12-12 15:04:18
vyborny clanok..
 
Tomik97
2011-12-12 16:07:37
pekný članok... okuliare takéto sa dajú kúpiť v hoci akých potrebách a nestoja tak asi 3,50 eur ... a nestmavuju sveteľnosť scény ale naopak roztiahnu zrenice takže vidim lepšie aj za nízke viditeĺnosti napriklad v hmle akurát že z odtieňom do oranžova...
 
lowenature
2011-12-12 17:53:22
Tiež ma lákajú fotolovy , kúpil som si preto knihu kde je okrem iného aj pár OKI typov . Chcem sa spýtať , teraz v zime bude stačiť na srnčiu snow pončo nie 3D + maskovanie statívu a fotoaparátu buď bielou šálov alebo len napr. plachtou a takto maskovaný sa niekde prikrčiť na okraji lúky .Alebo čo by bolo podla vás vhodné? A k tým objektívom mám tiež trochu dilemu 300 mm f4 alebo 400 f5,6 do budúcna.Canon je v tomto pekný ...... no nejdem to radšej ani vysloviť , myslím hlavne použitie TC a s tým spojené AF. Zatiaľ so sebou vláčim zelenú maskovaciu sieť ale teraz v zime to asi nebude ono hlavne na otvorenej planine.A na záver ak by mal niekto záujem mám na predaj 2 DVD GO WILD WITH YOUR CAMERA pojednáva o fotolovoch je to anglicky , viac sa dočítate o DVD na internete , v prípade záujmu ma kontaktujte . Toť všecko.
 
garyfisher
2011-12-12 18:31:02
príspevok od: lowenature
Tiež ma lákajú fotolovy , kúpil som si preto knihu kde je okrem iného aj pár OKI typov . Chcem sa spýtať , teraz v zime bude stačiť na srnčiu snow pončo nie 3D + maskovanie statívu a fotoaparátu buď bielou šálov alebo len napr. plachtou a takto maskovaný sa niekde prikrčiť na okraji lúky .Alebo čo by bolo podla vás vhodné? A k tým objektívom mám tiež trochu dilemu 300 mm f4 alebo 400 f5,6 do budúcna.Canon je v tomto pekný ...... no nejdem to radšej ani vysloviť , myslím hlavne použitie TC a s tým spojené AF. Zatiaľ so sebou vláčim zelenú maskovaciu sieť ale teraz v zime to asi nebude ono hlavne na otvorenej planine.A na záver ak by mal niekto záujem mám na predaj 2 DVD GO WILD WITH YOUR CAMERA pojednáva o fotolovoch je to anglicky , viac sa dočítate o DVD na internete , v prípade záujmu ma kontaktujte . Toť všecko.
co je zle na Canon objektivoch plus TK. nove rozumej mark III verzie su udajne skvele.
 
Striker©
2011-12-12 18:46:00
Fajn článoček .
 
lowenature
2011-12-12 19:01:43
príspevok od: garyfisher
co je zle na Canon objektivoch plus TK. nove rozumej mark III verzie su udajne skvele.
Telekonvertor "TC" AF tu funguje len pri clone F4 a viac odclonenom skle pri 1,4x ,na 400mm F5,6 AF nepoužiteľné okrem TC Kenko 1,5x SHQ . Proste za všetko sa platí , neplatí pri EOS rady 1 tam to funguje skvele .Čakal som že dajú niečo viac napr do 7D , viacmenej tam dali toho nakoniec dosť ale vždy sa niečo nájde . No hold pokiaľ človek nemá 4000 éčok na profi foťák tak si moc neužije .Len tak pre zaujímavosť vie niekto ako to je u nikon nech máme s čím porovnať.
 
bear
2011-12-12 19:20:46
príspevok od: Tomik97
pekný članok... okuliare takéto sa dajú kúpiť v hoci akých potrebách a nestoja tak asi 3,50 eur ... a nestmavuju sveteľnosť scény ale naopak roztiahnu zrenice takže vidim lepšie aj za nízke viditeĺnosti napriklad v hmle akurát že z odtieňom do oranžova...
Ja som si kupil tie maskovacie okuliare (Camo Vision Advantage MAX4) a je to somarina. Sietotlac maskovania na skle sposobuje difrakciu a cely obraz je neostry, po chvili z toho bolia oci. Radsej pouzivam kuklu, cez tu jemnu sietku cez oci sa pozera ovela prijemnejsie a nie je problem fotografovat cez hladacik.
 
Big Lebowski
2011-12-12 21:14:41
príspevok od: Tomik97
pekný članok... okuliare takéto sa dajú kúpiť v hoci akých potrebách a nestoja tak asi 3,50 eur ... a nestmavuju sveteľnosť scény ale naopak roztiahnu zrenice takže vidim lepšie aj za nízke viditeĺnosti napriklad v hmle akurát že z odtieňom do oranžova...
Bear to vystihol. Okuliare nie sú najlepším doplnkom pre fotografa. Ale možno si myslel obyčajné farebné okuliare aké používajú napríklad športovci, bez potlače.
 
photoamater25
2011-12-15 22:24:31
Super článok, všetko zhrnute na jednom mieste.
S tymi okuliarmi...súhlasím s názorom pánou, je to pekná kravina. So skúseností viem, že to netreba vôbec prehaňať s maskovacími doplnkami, len v robotníckych topánkach, hnedých nohaviciach a bunde, bez kukly a podobných vecí sa dokážem priblížiť ku srnčej zveri na cca 10-15 metrov. Najdôležitejšie je mať oblečenie vo farbách okolia, tichú chôdzu a dobrý vietor, netreba ani drahé maskovacie oblečenie....
 
Big Lebowski
2011-12-15 23:25:40
príspevok od: photoamater25
Super článok, všetko zhrnute na jednom mieste.
S tymi okuliarmi...súhlasím s názorom pánou, je to pekná kravina. So skúseností viem, že to netreba vôbec prehaňať s maskovacími doplnkami, len v robotníckych topánkach, hnedých nohaviciach a bunde, bez kukly a podobných vecí sa dokážem priblížiť ku srnčej zveri na cca 10-15 metrov. Najdôležitejšie je mať oblečenie vo farbách okolia, tichú chôdzu a dobrý vietor, netreba ani drahé maskovacie oblečenie....
Keď máš dobrý vietor, môžeš sedieť v červenej bunde na okraji lesa a srnčia príde na pár metrov. Dokonca v niektorých oblastiach sa zver bojí maskovania ale montériek a pestrých farieb nie. Platí to najmä pri poliach kde sú často poľnohospodári. Skúsenosti sú všakovaké.
Vďaka za zastavenie, prečítanie a komentár.
 
mikeskovci
2011-12-31 21:29:31
Pripájam sa .Ja som bol dnes fotiť srnčiu.Na blink.A mal som oblečené maskáčové nohavice a bielu bundu.Vystihol som to.Bolo nasnežené,tak tá bunda bola fajn.ako napísal big lebowski,je to aj o vetre.Fúkalo na mna a veru bez citu.Nechali ma dosť blízko k sebe prísť.No nakoniec mám pár fotiek a skvelý zážitok.Premýšlam aj ja o maskovaní a aj o tom stane.Fajn článok
 
JaroD.
2011-12-31 23:42:48
Na snehu používam snežnú kamufláž http://hunters.sk/514-maskovanie , kamuflážne odevy majú určite svoje opodstatnenie pri priblížení k zveri, avšak dôležité je zakryť si aj tvár malým kúskom kamufláže pripevnenú napr. tenkou gumkou okolo hlavy, z vlastných skúsenosti mám potvrdené, že zver sa správa podstatne dôverihodnejšie.
 
martin9113
2012-01-01 08:07:23
príspevok od: JaroD.
Na snehu používam snežnú kamufláž http://hunters.sk/514-maskovanie , kamuflážne odevy majú určite svoje opodstatnenie pri priblížení k zveri, avšak dôležité je zakryť si aj tvár malým kúskom kamufláže pripevnenú napr. tenkou gumkou okolo hlavy, z vlastných skúsenosti mám potvrdené, že zver sa správa podstatne dôverihodnejšie.
zver hlavne reaguje na tvar a ruky. pretoze su to najcastejsie najviac viditelne casti tel
 
Big Lebowski
2012-01-01 13:48:34
príspevok od: mikeskovci
Pripájam sa .Ja som bol dnes fotiť srnčiu.Na blink.A mal som oblečené maskáčové nohavice a bielu bundu.Vystihol som to.Bolo nasnežené,tak tá bunda bola fajn.ako napísal big lebowski,je to aj o vetre.Fúkalo na mna a veru bez citu.Nechali ma dosť blízko k sebe prísť.No nakoniec mám pár fotiek a skvelý zážitok.Premýšlam aj ja o maskovaní a aj o tom stane.Fajn článok
Na maskovací stan Ameristep - Gunner píšem recenziu, možno pomôže pri rozhodovaní.
 
Peto15
2013-01-07 18:05:54
chcem sa spýtať chystám sa fotiť wildlife ,objektív mám tamron 70-300 VC USD 4-5.6 myslíte že bude to ohnisko stačiť stačiť ? netreba dáku tele-predsátku ? a ako je to z maskovaním ? neviete dáke bundy maskovacie ?
 
garyfisher
2013-01-07 18:37:38
príspevok od: Peto15
chcem sa spýtať chystám sa fotiť wildlife ,objektív mám tamron 70-300 VC USD 4-5.6 myslíte že bude to ohnisko stačiť stačiť ? netreba dáku tele-predsátku ? a ako je to z maskovaním ? neviete dáke bundy maskovacie ?
OMFG
 
RoboK
2013-01-07 18:50:43
príspevok od: garyfisher
OMFG
Presne toto ma napadlo.
 
inkubbus
2013-01-07 19:17:18
príspevok od: RoboK
Presne toto ma napadlo.
...ale vraj už je rozumný a vie si veľa vecí vyhľadať aj sám
 
RoboK
2013-01-07 19:26:02
príspevok od: inkubbus
...ale vraj už je rozumný a vie si veľa vecí vyhľadať aj sám
Tak táto správa ma veľmi potešila.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované