Hore

Fototechnika » Recenzie

Najnovší článok z kategórie
Ako na Seamless transitions

Ako na Seamless transitions

Filmové strihy ako od profesionálnych strihačov - také, čo diváka vtiahnu do deja, to sú Seamless transitions. Názov sa môže zdať ako neznámy, ale iste ste tieto filmové triky vo videách už videli. Ide o typ prechodu medzi jednotlivými videami, ktoré sú oku prakticky nepostrehnuteľné. My vám ukážeme ako na to.

 
 
  • 5851
    11

    Canon 60Da - Astrofotografický špeciál

    Málokto vie, že firma Canon má vo svojej ponuke špeciálnu verziu fotoaparátu 60D určenú na astrofotografiu. Poďme sa pozrieť, ako obstojí pri fotografovaní v skutočných situáciách.

  • 7828
    4

    Nikon CLS III. - strobist kit

    Nejako sa s pokročilejším využitím blesku začať musí. Táto časť nášho seriálu bude preto konkrétnejšia. Poučiť sa z nej môžu aj majitelia zrkadloviek a CSC fotoaparátov iných značiek, ktoré tiež ponúkajú obdobnú funkcionalitu ako Nikon CLS systém.

  • 5001
    2

    Kalibrační software

    Kalibrací monitoru rozumíme nastavení jeho obrazových parametrů tak, aby výsledná reprodukce obrazu byla shodná s určitým „vzorem“, kterému se také někdy říká „cíl kalibrace“ (=„Calibration Target“). Hodnoty obrazových parametrů, které vedou k cíli kalibrace, nazýváme pak „cílové hodnoty“ kalibrace.

  • 9226
    1

    Fotografujeme na dovolenke IV. - najčastejšie chyby

    A máme tu štvrtý diel našej dovolenkovej fotoškoly. Konečne sa budeme venovať samotnej fotografii.

    2014-08-27 08:58:00
    9226
  • 43620
    2

    Videoškola: Základy filmovej skladby

    Každý film, ten najveľkolepejší - profesionálny, aj ten najjednoduchší amatérsky sa skladá zo záberov. Záber tvorí najmenšiu jednotku filmu, trvá v čase od spustenia kamery až po jej zastavenie. V čistom filmovom čase je to od strihu po strih. Zábery sa radia do sekvencií, ktoré sa ďalej radia do obrazov, z ktorých je potom zložený celý film.

    2014-08-26 06:34:00
    43620
  • 9033
    12

    R.I.P. fotografie

    Nie každá fotografie prežije a natrvalo sa usadí v archíve. Niektoré umierajú ihneď už vo fotoaparáte, ďalšie tvrdošijne bojujú o diskový priestor vo vašom počítači. Ak ste mäkota, majú víťazstvo zaručené. Ukážte, že ste drsňák a bez uronenia jedinej slzičky vymažte fotografie, ktoré si miesto na výslní nezaslúžia.

    2014-08-25 06:31:00
    9033
  • 6111
    3

    Keltský nôž na tmavo

    Za každou fotografiu je skrytý príbeh. Čím je zaujímavejší, tým viac si ako fotograf, fotografiu ceníte. Fotografia nie je len ten krátky okamih, keď stláčate spúšť. Jej príbeh môže začať oveľa skôr.

    2014-08-20 06:33:00
    6111
  • 5941
    4

    Základní vlastnosti fotografických monitorů

    V předchozích kapitolách byl hodně zmiňován barevný rozsah zobrazovačů (=gamut = velikost barevného prostoru, který vymezuje barevný rozsah monitoru), takže lze již tak trochu vytušit, že barevný rozsah monitoru bude jedním ze základních kritérií pro posouzení jeho vhodnosti a využitelnosti pro práci s fotografickými daty (=prohlížení fotografií).

  • 7108
    6

    Výber objektu pomocou FOCUS AREA

    V novej verzii Adobe Photoshop CC 2014 nájdete výkonnejšie nástroje a techniky na spracovanie fotografií.

    2014-08-12 06:33:00
    7108
  • 8362
    3

    Kompozícia: farby vo fotografii II.

    Odbočíme od teórie farieb a ich využití vo fotografii k technickejším aspektom práce s nimi. Bližšie sa pozrieme na funkcie fotoaparátu a možnosti postprocesingu.

  • 8438
    7

    Objektívy v astrofotografii

    Ak by som dostal otázku, aký je najlepší objektív na astrofotografiu, okamžite odpoviem Canon EF 400mm f/2,8 L. Lenže objektív v cene rodinného automobilu je predsa len pre niektorých z nás nedosiahnuteľný. Rád by som popísal pár zaujímavých objektívov, ktoré budú atraktívne aj pre tých, čo majú hlbšie do vrecka.

  • 6258
    2

    Nejpoužívanejší fotografické standardy

    Současné fotoaparáty jsou vyráběny tak, že automaticky generují fotografická data, jejichž souřadnice RGB každého vygenerovaného barevného bodu jsou vztaženy k barevnému rozsahu odpovídajícímu standardu sRGB IEC61966-2.1. Většina moderních fotoaparátů pak umožňuje generování fotografických dat, jejichž souřadnice RGB odpovídají barevnému standardu AdobeRGB (1998).

 
Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované

Newsletter

Chcete byť informovaný o novinkách portálu ePhoto.sk? Prihláste sa k odberu newslettera.